Miten pääsen eroon hilseestä ja päänahan kutinasta

urpo.juntti.tyhmä

Päänahkaa kutisee kokoajn ja hilsettä irtoaa kauheesti. Olen 20 v mies jolla oli pitkät hiukset. Olen kokeillut erillaisia hilsesaippuoita viimeiset 6 kk mutta ei auta. Ainoa millä olen saanut hilseilyä hillittyä on että olen öljynnut hiukset suihkussa käynnin jälkeen.

Ainiin unohdin mainita että pesen hiukset kerran päivässä etten ole mikään rasvaletti. Hiukset ovat nyt jokseenkin paremmassa kunnossa mutta hilseilee edeleen joten aatteelin kysyä muilta kuin kavereita koska kaikki ovat sanoneet että " Leikkaa jumalauta tuo pöyry ni loppuu hilseily " AUTTAKAA HEVARIA HÄDÄSSÄ

42

3228

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liiankuivaaon

Oletko kokeillut apteekin tuotteita?Jos et,niin siellä osaavat neuvoa kunnon hoidon.

• kokeilejahämmästy

Minulla allergia viljoille auheyútti kamalaa kutinaa 20 vuotta ja hilseilyä.

Sama vika miehelläni.

Eli olt allerginen jollekkin ja siihen auttaa ainoastaan allergeenin poistaminen, ei apteekin tai kenenkään muunkaan törkykalliit päänpesuaineet.

Peset myös lian usein päätäsi.

• THJH

Mä kirjoitin oman kokemukseni tonne terveyspuolelle, kun en tätä hiuspuolta löytänyt. Käy lukee. Minä olen omalla kohdallani ihan varma, että ongelmana on herkkyys vesijohtoveteen lisätyille aineille.

• shampoojaperusvoide

Minulla auttoi sitkeään kutinaan ja hilseilyyn se, kun aloin pestä hiukseni seoksella, jossa noin puolet hajusteetonta shampoota ja puolet apteekin perusvoidetta. Laitan nuo kuppiin ja sekoitan siihen vähän vettä. Olen nainen ja minulla pitkät puoleen selkään olevat hiukset ja pesen hiukseni joka toinen päivä. Hiuspohjani siis aivan liian kuiva!

• tkfgcxfcv

Minä puolestani vaihdoin mietoon ja hajusteettomaan shampooseen ja pesujen välillä hieroin päänahkaan apteekin perusvoidetta pieniä määriä. Tuttu kampaajakin totesi, että voisi tietysti myydä minulle myymälän kalleimmat hilseen poistoaineet, mutta kun vika on päänahan kuivuus eikä hilse, se on täysin turhaa. Piti tuota perusvoidetta hyvänä ideana ja parissa kuukaudessa sillä systeemillä koitti nupilleni uusi "kevät".

• kuivaletti

Kokeilepa Idea Toscana oliiviöljyä sisältävää shampoota (Prima Spremitura). Itse olen käyttänyt pari vuotta ja päänahka on pysynyt kunnossa. Tilasin netistä www.24shop.fi/IDEA-TOSCANA Tosin sivuston www.ideatoscana.fi mukaan löytyisi myös joistakin apteekeista..

• jhgdfhjhk

Koitas Ketokonazolia

• samppoo

Älä,leikkaa hiuksiasi,se ei ole ongelma vaan hiuspohja.Neuvoisin sinua ostamaan Revolutive samppoota,lisä tietoja saat 0201410410 ja pesemään sillä,niin että huuhdot hiukset niin hyvin ja ns.kuumalla vedellä ja laita reilusti,heiro/varovasti raavi ja kun tuntuu viileältä hiero ja pese pois.Kehotan sinua myös ääntymään lääkärin puoleen,ja esim.Dermovat Scalp 0,5mg/ml on hyvä lääke hius pohjan sairauks.,mutta vasta kun lääk.on sitä määrn. sinulle tai paljon muitakin minulle se autto,joka pesun kanssa.

• auttava

Tarkista ensin onko terveys hyvä ...psorias tai oletko pullan mussuttaja ja hiiva syndrooma? Toisilla kutiaa päänahka ja hiivasta monesti johtuu. Ensin saatava hilse pois ja hilseshamppoolla. Vaatisi kyllä minusta lääkärin käyntiä ja kunnon aineet hiuksiisi. Tsemppiä !

• zubbi

Leikkaamalla hiukset pois katoaa hilse.

• vänskät

Meillä mies käytti vuosia myrkkyshampoita kuten head&shoulder, mistä itsekin sain kerran kokeiltuani todella hurjan allergisen reaktion. Miehelläni hilse ei ollut rasvaista, joten mietittiin että öljyshampoo voisi olla oikeaampi hänelle.

Nyt käytössä ollut ja huom. molemmilla XZ öljyshampoo, muilla marketmerkeillä en ole sitä vielä huomannut. Miehellä hilse katosi n. parissa kuukaudessa. Itselläni rasvoittuva päänahka, joten tuo shampoo ei pidä pitkään puhtaana, mutta on vaan niin hyvä pitämään hiukset kunnossa. En tarvitse edes hoitoainetta, vaikka hiukset paksut ja ulottuu selkään :)

• hilseestäeroon

Apteekissa myydään Nizoral nimistä shampoota, joka auttoi minulle http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=far11932
      Halpojen marketshampoiden kanssa on sitten niin ja näin, melkein menee kokeiluksi, itselläni on toiminut Xz tuotesarjasta hilseshampoo. Pesen päivittäin hiukset, joskus joka toinen päivä ihan poikkeuksellisesti.
      Suosittelen, että käyt ensin ihotautilääkärillä juttelemassa ongelmastasi.

• sadasasass

Jos ei apteekin shampoot tepsi niin käy lääkärissä saat kovemmat aineet

• ;))) "urpo.juntti.tyhmä" älä pese liian usein hiuksiasi että ihorasvasi ei kuivu pois ;)))
      Ja jos sun on "pakko" pestä hiuksesi päivittäin, älä käytä pesuainetta vaan pelkkä vesipesu riittää ;)))
      Yksi hyvä tehokas keino on kun alat syömään tyrnin marjoja aamuisin tyhjään vatsaasi. Siemenet pitää pureksia hyvin että saat siemenen sisässä olevan tyrniöljyn täydellisesti käyttöösi. Tyrnin marjoja EI SAA KIEHUTTAA ETTEIVÄT SIEMENEN VITAMIINIT VIOITU ! ! !

• Kokemustaon

Hilseshampoota apteekista jossa on lääkeainetta nimeltä KETOKONAZOLI ja sitten tarvittaessa myös kortisoni liuosta apteekista.

käyppä apteekissa ja sano että haluat ketokonazolishampoota. Jos tämä lääkeshampoo ei rupee auttamaan niin sitten käänny jo lääkärin puoleen.

• suttujuttu

Tuttu ja erittäin yleinen vaiva tulee pari kertaa vuodessa minulle ja atooppinen iho varmaan vielä pahentaa tilannetta. Apteekissa myydään hilseshampoota, jossa on ketokonazolia. joko ketokonazol ratiopharm tai konact nimellä. löytyy yleensä ihan apteekin shampoohyllystä itse etsimälläkin.

• köhnähilse

Aika monelle auttaa nämä sienilääkeshampoot, koska useinmiten hilse on taliköhnän aikaan saamaa. Osalla voi olla kuitenkin päänahan psoriasis, eli voit kyllä käväistä ongelmasi kanssa ihotautilääkärilläkin. Itsellä on todella herkkä hiuspohja, mutta ei paljoa hilsettä. Lapsellani oli pienenä hiuspohja taliköhnämäistä ihottumaa, mutta se on paljastunut nyt psoriasikseksi. Eikä siihen mitkään shampoot auta.

• Bioplusvoipiauttaa

Minulla pysyy hilse pois bio shampoolla ja hoitoaineella

• Exhilseilijä

Nizoral auttoi minua..

• 18-7

Kyseessä voi myös olla hiuspohjan psoriasis, todella yleinen vaiva suomalaisilla. Tässä tapauksessa hilseshampoot/tms. kuivattavat hiuspohjaa liikaa ja kierre on valmis. Itse kokeilisin herkälle iholle tarkoitettua shampoota ja hoitoainetta, jotta hiuspohja ei kuivuisi liikaa.

• UpeatHiukset

Suosittelisin ottamaan yhteyttä Hiusakatemiaan (löytyy netistä) Helsingin keskustassa Mannerheimintiellä. Itselläni oli paha hilseily ja hiustenlähtöä ja sain sieltä avun.

• YhteysYhdistää

Ottakaa ynteys Suomen hallitukseen se tappaa kaiken elollisen.

• sylivimarkka

Mene apteekkiin ja osta apteekin hilseshampoota, jossa on ketokonazolia. Myös nesteenä myytävät kortisoniliuokset voivat auttaa. niitäkin myydään apteekissa.

Jos tuo shampoo ei auta ollenkaan 4 viikossa tai vaiva vain pahenee entisestään niin sitten kannattaa kääntyä jo lääkärin puoleen.

• kokemustaon

Tuon ikäisellä hiukset rasvoittuvat ja päänahka hilseilee.
      Leikkaa2- 3 kk:den väli hiukset lyhkäiseksi, mutta älä pese päivittäin.Normaali hiuksienpesu riittää.
      Jos/kun peset hilse Shpoolla Esim: EX tai jokin muu, niin vaihtele Shpoota viikottain.
      Kun tulet vanhemmaksi tuokin on historiaa.

• osvodpdfdsfeo

tulehan sitten raportoimaan tänne mikä auttoi niin se voi auttaa muitakin saman vaivan kanssa painivia

• panzer

Ensin kastelet suihkussa kasvustosi ja sitten hierot siihen ruokalusikallisen suolaa. Odottelet kybäminsaa ja sitten saa huuhdella shampoolla tai ilman. Joka toinen päivä sama juttu pariviikkoisena periodina, niin on auttanut ainakin allekirjoittanutta.

• niskasiili

Pitkät hiukset eivät kyllä auta asiaa. Itsellä alkaa tulla hilsettä melko pian, jos parturissakäynnistä on jo turhan kauan.

• jennituulia-91

Minullekin tuli kerran niin paha hilse ja päänkutina että oli pakko mennä lääkärille. Päänahka meni niin huonoon kuntoon että se rupesi märkimään joistakin kohdista ja selässäkin oli oranssihtavia läiskiä jonkinlaista ihottumaa. Olin ihmeissäni, koska minulla on hyväkuntoiset pitkät hiukset ja ei ollut mitään vastaava aiemmin.
      Lääkäri määräsi reseptillä liuoksena kortisonia ja tuota tässäkin ketjussa mainittua ketokonatsoli hilseshampoota.

Toisinaan vaiva tulee takaisin, mutta onneksi nyt sitä osaa hoitaa tuolla lääkeshampoolla ennen kuin päänahka menee ihan hirveään huonoon kuntoon.

Ei sitä pitkää tukkaa onneksi tarvitse leikata!

• Hilse

Itsellä paha hilse ongelma liian kuiva päänahka.Apteekista sain Anjalan voidetta sitä päähän annat vaikuttaa voiteen muutaman tunnit tai yön yli.Sit peset miedolla shampoolla.Kannattaa kokeilla vaikka ei toimisikaan sano Jope:-)

• smyovor

Minulla myös pitkä tukka. Ainoa mikä auttaa on apteekin Nizoral. Käytä sitä ohjeen mukaan. Markettien halpashampoot vain pahentavat tilannetta vaikka olisivat nimellä hilseshampoo.

Sen jälkeen pese hiukset laadukkaalla shampoolla joka toinen päivä niin, että peset tukan silloin kahteen kertaan. Huuhtele todella huolellisesti jotta päänahkaan ei jää pesuainejäämiä. Levitä hoitoainetta latvoihin, älä päänahkaan. Huuhtele huolella.

Älä haudo pipoa tai muuta hattua päässäsi sisätiloissa. Hommaa kunnollinen hiusharja, jolla saat harjattua päänahan talia hiusten pituuksiin. Älä raavi hilsettä päästäsi jottei iho tulehdu.

Jos olet allerginen shampoon ainesosalle niin silloin voi harkita shampoopesun lopettamista. Netistä löytyy nonpoo-nimellä hiustenpesuvinkkejä jotka tapahtuvat ilman shampoota.

Jos tämä ei auta, mene ihotautilääkärille, sillä syynä voi olla alkava psoriasis/taliköhnä, joka vaatii lääkkeet.

• krv

Tervashampoolla!

• shampoot ei välttämättä auta vaan ruokavalion muutos. alkoholi, vehnä, sokeri pois pariksi viikoksi ja katsele sitten onko muutosta tapahtunut!

• xxxxxkk

osta tai tilaa Nuvisalshampoota hoito aine luonnosta psoriatikot kehuu

• kotiparturi

Jos kuivaa hilsettä, öljyhoito auttaa. Tämä ilmeisestikin jo toimi sinulla. Mahdollisimman mieto shampoo tai öljyhoitoshampoo tai muu hoitava ja kerran viikossa öljyhoito päänahkaan.

Älä missään nimessä kokeile lääkeshampoita ennenkuin kokeilet tämän. Etenkin kun hilseily on osaltasi jo vähentynyt.

• Kostea_kuontalomies

Melko yleinen virhe hilseen ja rasvaisen kuontalon olemuksesta on se, että tukkaa pitää pestä useasti, jotta hiukset eivät rasvotu ja pesu tehdään hilse-shampoolla.

Ihan vinkkinä se mistä hilse johtuu ja miksi tukka-pää rasvottuu.
      Kun hiuksia pesee "sen rasvottumisen" takia useasti niin päänhaka päinvastoin kuivuu ja sitten tulee se hilse ja kun päänahka on kuiva koko-ajan niin ihmisen fysiikka pyrkii juurikin rasvoittamaan sitä omatoimisesti mutta ongelmana tässä on kuiva päänahka ja rasvaiset hiukset.

Se ISOIN JA TÄRKEIN ASIA on pitää päänahka ja hiukset ns. kosteina eli ei kuivina ja tämä ei tapahdu jokapäiväisellä shampoo pesulla eikä hilse shampoolla vaan aineilla jotka pitävät sen kosteuden päässä.

Jo pelkkä pesu vedellä riittää mutta vesikin on aika fluoripitosta joten se kuivaa päätä ja paras tapa oikeasti pestä "ne välipesut" on pestä hiukset hoitoaineella eikä shampoolla ja shampoolla riittää kerta viikossa pesu (ellei nyt sitten touhua jossain tehtaalla kivipölyssä :D )

Päänahka siis pitää pitää kosteana ja kun tukan pesee niin ei kannata kuivat sitä suoraan kuivaksi vaan jättää vähän kosteaksi, joka sekin auttaa päänahan kuivuuteen.

Mulla oli hilsettä ja rasvaiset hiukset, ei ole enää ollut pitkään aikaan kun pidän pääni kosteana.

PS. Myös ruokavalio ja lepo vaikuttaa mm. hiuksien kuntoon ja alkoholi mm. häiritsee pintaverenkiertoa ja hiustupen terveenä pysymistä eli ruokatavat ja lepo vaikuttaa tähänkin.

• iimiot

pååsin itse eroon kutiavasta päänahasta ja hilseestä kun siirryin pesemään hiukseni head&shouldersilla .Toimii .

• blondi100

No ei ihme että hilseilee, jos peset kerran päivässä! HIuksia kuuluis pestä 2-3 viikossa! Kokeileppa kuivashampootaa..

• Mustanharmaablondi

Älä ainakaan käytä mitä tahansa hilse shampoota,minulla oli pitkät luonnon kiharat hiukset eikä pahaa hilse ongelmaa mutta lavatansseihin kiire jossa huomattiin että hiukset edelleen vaaleat mutta suorat ? Nyt tummentuneet harmaan mustiksi ja edelleen suorat,se hiton myrkky hävisi kaverin kesämökiltä ettei korvaus anomusta saatu.

• eunuk

Pyydät jotakuta heittämään mällit sun päänahkaan.

• rasvafleda76

Koitappa ihan perusvoidetta. Esim abobase tai aqualan L

• kuivapäänahka

kun sanoit että öljy auttaa niin olisikohan sinulla kuiva päänahka.
      joskus levitän yöksi päänahkaan ohutta perusvoidetta esim. erioilia, erisania tai familyfreshiä tai muuta ohutta voidetta. Sitten antaa yön yli vaikuttaa ja tyynynpäälle tietysti laittaa pyyhkeen ettei rasva tartu lakanoihin. aamulla huuhdot hiukset ja sen jälkeen peset hiukset ihan normaalisti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2313
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      236
      1739
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      307
      1267
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      959
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      925
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      825
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      35
      747
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      683
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      34
      666
    Aihe