olenko säälittävä kun haikailen exän perään?

Kahdenvaiheilla

En tiedä kuinka selviäisin erosta... Kaipaan exääni päivittäin ja haluaisin vielä yrittää hänen kanssaan.
Tapasin entisen kumppanini 18-vuotiaana ja suhteemme kesti 5 vuotta. Yhdessä asuttiin reilu neljä vuotta. Oltiin erossa keväällä 2014 muutama viikko mutta palattiin yhteen. Lopullinen ero tuli nyt loppukesästä 2015. Halusin itse erota, sillä olin tyytymätön suhteeseemme. Mies ei tehnyt kotitöitä, käynyt kaupassa, tehnyt ruokaa eikä osannut edes pyykinpesukonetta käyttää. Loppusuhdetta kohden hänellä ei ollut minulle enää aikaa. Pitkien työpäivien jälkeen harrastuksia ja viikonloppuisin kavereiden kanssa kännin vetämistä. Yritin huomauttaa monta kertaa hänelle näistä puutteista mutta muutosta ei tullut lupauksista huolimatta.

Vähän eron jälkeen tapasin upean uuden miehen. Komea, huumorintajuinen, rempseä, hyvä sängyssä, huomioiva ja kaikin puolin hän vastasi unelmamiehen kriteerejäni. Tapailimme reilun kuukauden ja mies kertoi olevansa vakavissaan kanssani. Luulin itsekkin olevani.

Nyt syyskuussa huomasin olevani raskaana. Enkä ollut varma kummalle miehelle. Kerroin molemmille miehille asiasta. Uusi mies otti asian hyvin, toivoi aborttia mutta lupasi tukea minua jokatapauksessa. Entiseni ensin haukkui minua lutkaksi kun olin heti hypännyt toisen miehen sänkyyn. Sitten ääni muuttui kellossa ja hän olisikin halunnut perustaa kanssani perheen. Olen kuitenkin päätynyt raskauden keskeytykseen, en halua lasta joka ei ole toivottu, enkä halua että entiseni palaisi kanssani yhteen vain lapsen takia.

Exästäni ei kuulunut enää mitään sen jälkeen kun kerroin tekeväni abortin. Jatkoin tapailua uuden miehen kanssa. Pari päivää sitten kaikki muuttui. Exäni laittoi viestiä jossa kertoi haluavansa palata kanssani yhteen. Olin onnessani, jota ihmettelin itsekkin koska en ollut tajunnut kuinka kipeästi kaipasin häntä. Viestittelimme jonkun verran aiheesta ja sovimme että exäni miettii vielä tarkasti haluaako hän minut varmasti elämäänsä ja olisiko hän valmis muuttumaan. Eilen tapasin uuden mieheni ja kerroin hänelle että minua ahdistaa kun en ole vielä käsitellyt entisestä elämästäni kaikkea enkä ole varma mitä haluan elämältäni. Hän ymmärsi ja toivoi että miettisin rauhassa ja käsittelisin asiat ja eroni kunnolla. Lupasi odottaa, eikä hoputtaa. Hän on niin kultainen ihminen ettei varmaan toista samanlaista löydy.

Nyt exäni ei olekkaan varma haluaako minua enää vai ei. Olen aivan rikki. En tiedä mitä tekisin. Olen vain itkenyt kolme päivää. Kuuluisiko minun odottaa kunnes exäni on varma mitä haluaa? Pelkään että hän ei halua minua enää ja joudun pettymään...
Vai miten pääsisin entisestäni yli ja voisin jatkaa elämääni joko yksin tai tämän uuden tuttavuuden kanssa?

Vinkkejä kaivataan!

3

169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Et.sil.lee

Eiköhän ole ainakin parempi että päästät sen uuden miehen jatkamaan elämäänsä ilman sinua. Jos hän on oikeasti noin hyvä mies ja silti haikailet ennemmin laiskan huoraksi haukkuvan rentun perään, niin et selvästi arvosta häntä tarpeeksi.

Anna hänen mennä ja löytää nainen joka arvostaa häntä ja jolle hän riittää sellaisena kuin on. Sitten voit rauhassa jatkaa eipäs-juupas -leikkiä exän kanssa ja lopulta todeta ettei hän ole mihinkään muuttunut, eikä muutu.

• Kasvaaikuiseksi

On tää tarina, uh huuu.Olen samoilla linjolla edellisen (Et.sil.lee) kanssa

• killerqueennn

Miten itsekäs voi ihminen olla... leikittelee kahden miehen tunteilla ja lopulta huomaa jäävänsä yksin, kun ei osaa päättää. Mitä joa nyt vaan olisit ihan yksiksesi vaikka vuodenkin niin tietäisit selkeästi mihin edetä. Vauvassa on jo tarpeeksi ajateltavaa kerrakseen, miehet tulee vasta sen jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe