Olen vihainen

Sofi_27

Olen vihainen itselleni, että olen päästänyt itseni näin huonoon kuntoon. Ennen parisuhdetta (huonoa sellaista) olin juuri päässyt hyvään kuntoon ja nyt, alle kaksi vuotta siitä olen lihonut, luulisin, 12 kiloa, eikä kyse ole enää lihaksesta. Pari suhde loppui, mutta kilot jäi! Sentään lihominen itsessään on loppunut, mutta en tiedä miten pitäisi alkaa syödä, kun joka suunnasta tulee erilaista ohjetta. Enkä siedä nälkää... Painan varmaankin lähemmän 75 kiloa jo, sairasta. Aikoinaan laihdutin 70:stä viisitoista kiloa ja päätin, ettei koskaan enää moista lukua. Ja tässä sitä ollaan... Vähintään kymmenen on lähdettävä !!!

Mikä olis paras tukiryhmä, onko sellaisia ?? Tai onko jotakuta, joka olisi noin samoissa mitoissa ja haluaisi alkaa tsemppariksi vaikka mailin välityksellä. 165/75 ?

[email protected]

8

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sofi_27

      Eikö oikeesti ketään lähde kaveriks laihikselle? Mä kävin tänään lenkillä ja salilla jo :) -ap

    • hpv

      Pois alkoholi, sokeriset juomat, pulla, karkit jne. ja tilalle runsaasti kasviksia. Nälkää ei tarvitse nähdä kun kasviksia voi syödä käytännössä rajoituksetta.

      Itse tiputan tällä hetkellä painoa puolinutrauksella. Sopii minulle hyvin vaan ei kaikille.

      Tämä palsta on aika kuollut Puustisen spämmäyksen takia, parempia palstoja löytyy ja naisille voisivat jotkut naistenlehtien keskustelupalstat olla parempia.

      • Sofi_27

        Makeat eivät kyllä ole ongelma. Vika lähinnä määrissä ja liikkumattomuudessa, myöskin ulkona syöminen on paheeni. Jaa-a, enpä tiedäkään Puustisesta. Mut okei, kiitos vinkistä !


      • hpv

        Itsekin syön isoja annoksia ja pääasiassa ulkona. Olen vaan muuttanut annosten koostumusta eli vähentänyt pääruokaa ja lisännyt kasviksia. Syön edelleen esimerkiksi kebabia (pitsaa, lihapiirakkaa, makkaraa ym. hyvin harvoin) mutta tilaan annoksen runsaalla salaatilla ja vähemmällä kebablihalla. Pääasiassa syön ulkona kylläkin lounaan, jonka koostan lautasmallin mukaan. Kotona lähinnä kasviksia, papuja jne. tai smoothieta.

        Itse liikun runsaasti (40 km kävelyä viikossa ja 3 kertaa viikossa punttisali) mutta liikunnan merkitys energiankulutukseen on keskimäärin aika pieni. Laihduttajan kannattaa mieluummin keskittyä voimaharjoitteluun koska se estää lihaskatoa joka on uhkana laihduttaessa.


    • Pokke

      reipas hyötyliikunta on parasta. Pitkät reippaat lenkit. Lenkkiseuraa kaipaisin-mistä päin olet?

      • Sofi_27

        Helsingissä asun. Ap.


    • Onnea_muutokseen

      Tee muutos vähitellen, askel kerrallaan. Silloin muutos on pysyvintä, eikä tule liika stressi hommasta. Äläkä liikaa vihaa itseäsi. Vihaten et saa tehtyä itsellesi rakastavia tekoja. Viha todennäköisesti vain sotkee elimistösi herkkää tasapainotilaa (hormonit, aivokemia). Eli koeta muuttaa itseäsi vähitellen, rakastaen. Ymmärrän, että on kiva päästä tavoiteeseen heti. Se ei vaan toimi.

      Lenkkeilemällä ei menetä juurikaan kaloreita. Itseni kokoinen höyhensaarelainen saa kävellä 40 km, jotta saa kulutettua ylimääräisen suklaalevyn. Jos et tykkää lenkkeilystä, älä lenkkeile. Kuntosalia tai lihaskuntoharjoittelua kotona suosittelen. Samoin hyötyliikuntaa (portaat, kävelyä julkisten sijaan jne). Laihdutuksessa on se riski, että syö lihaksensa, milloin painonhallinta on entistä vaikeampaa. Jos tykkää syömisestä, niin linnunannoksia ei jaksa pitkään nauttia. Eli lihastreeniä lihasten säilymisen ja kehittymisen vuoksi. Muistaen palautumisen, ettei tuhoa liialla stressillä hyvää kehitystä.

      Syö riittävästi proteiinia ruuasta tai jauheesta. Kannattaa myös jossain vaiheessa katsoa nauttimiensa rasvojen laatua. Ainakaan marganriineja en söisi, ovat liian kemikaalikoktaileja. Korvaa jollakin muulla. Rasvaa tarvitaan, kokonaan siitä ei pidä luopua. Sen on oltava vain laadukasta. Ja vaikka inhoisit kasviksia, niin niissä on se etu, että saat niillä mahan täyteen. Eli opettele syömään raasteita tms. Silloin vatsa on täysi, vaikka syöt hallitusti pääruokaa. Ja kun vatsa on täysi, voi itselleen silloin tällöin antaa luvan johonkin hallittuun herkkupalaan jälkiruuaksi. Koeta välttää kuitenkin pitkälle prosessoituja leivonnaisia jne (ne aiheuttavat riippuvuutta ja niiden keinotekoinen rakenne vahingoittaa suolistoa ja altistaa itsessään lihavuudelle ja sairauksille).

    • Lihasmassa

      Hih, itselle kävi ihan samalla tavalla. Suhteessa tuli painoa yli 10kg ;)

      Vieläkö lenkkiseuraa hakusessa? Tykkään pyöräillä, käydä salilla, juosta ja uida.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe