Olen vihainen itselleni, että olen päästänyt itseni näin huonoon kuntoon. Ennen parisuhdetta (huonoa sellaista) olin juuri päässyt hyvään kuntoon ja nyt, alle kaksi vuotta siitä olen lihonut, luulisin, 12 kiloa, eikä kyse ole enää lihaksesta. Pari suhde loppui, mutta kilot jäi! Sentään lihominen itsessään on loppunut, mutta en tiedä miten pitäisi alkaa syödä, kun joka suunnasta tulee erilaista ohjetta. Enkä siedä nälkää... Painan varmaankin lähemmän 75 kiloa jo, sairasta. Aikoinaan laihdutin 70:stä viisitoista kiloa ja päätin, ettei koskaan enää moista lukua. Ja tässä sitä ollaan... Vähintään kymmenen on lähdettävä !!!
Mikä olis paras tukiryhmä, onko sellaisia ?? Tai onko jotakuta, joka olisi noin samoissa mitoissa ja haluaisi alkaa tsemppariksi vaikka mailin välityksellä. 165/75 ?
[email protected]
Olen vihainen
8
79
Vastaukset
- Sofi_27
Eikö oikeesti ketään lähde kaveriks laihikselle? Mä kävin tänään lenkillä ja salilla jo :) -ap
- hpv
Pois alkoholi, sokeriset juomat, pulla, karkit jne. ja tilalle runsaasti kasviksia. Nälkää ei tarvitse nähdä kun kasviksia voi syödä käytännössä rajoituksetta.
Itse tiputan tällä hetkellä painoa puolinutrauksella. Sopii minulle hyvin vaan ei kaikille.
Tämä palsta on aika kuollut Puustisen spämmäyksen takia, parempia palstoja löytyy ja naisille voisivat jotkut naistenlehtien keskustelupalstat olla parempia.- Sofi_27
Makeat eivät kyllä ole ongelma. Vika lähinnä määrissä ja liikkumattomuudessa, myöskin ulkona syöminen on paheeni. Jaa-a, enpä tiedäkään Puustisesta. Mut okei, kiitos vinkistä !
- hpv
Itsekin syön isoja annoksia ja pääasiassa ulkona. Olen vaan muuttanut annosten koostumusta eli vähentänyt pääruokaa ja lisännyt kasviksia. Syön edelleen esimerkiksi kebabia (pitsaa, lihapiirakkaa, makkaraa ym. hyvin harvoin) mutta tilaan annoksen runsaalla salaatilla ja vähemmällä kebablihalla. Pääasiassa syön ulkona kylläkin lounaan, jonka koostan lautasmallin mukaan. Kotona lähinnä kasviksia, papuja jne. tai smoothieta.
Itse liikun runsaasti (40 km kävelyä viikossa ja 3 kertaa viikossa punttisali) mutta liikunnan merkitys energiankulutukseen on keskimäärin aika pieni. Laihduttajan kannattaa mieluummin keskittyä voimaharjoitteluun koska se estää lihaskatoa joka on uhkana laihduttaessa.
- Pokke
reipas hyötyliikunta on parasta. Pitkät reippaat lenkit. Lenkkiseuraa kaipaisin-mistä päin olet?
- Sofi_27
Helsingissä asun. Ap.
- Onnea_muutokseen
Tee muutos vähitellen, askel kerrallaan. Silloin muutos on pysyvintä, eikä tule liika stressi hommasta. Äläkä liikaa vihaa itseäsi. Vihaten et saa tehtyä itsellesi rakastavia tekoja. Viha todennäköisesti vain sotkee elimistösi herkkää tasapainotilaa (hormonit, aivokemia). Eli koeta muuttaa itseäsi vähitellen, rakastaen. Ymmärrän, että on kiva päästä tavoiteeseen heti. Se ei vaan toimi.
Lenkkeilemällä ei menetä juurikaan kaloreita. Itseni kokoinen höyhensaarelainen saa kävellä 40 km, jotta saa kulutettua ylimääräisen suklaalevyn. Jos et tykkää lenkkeilystä, älä lenkkeile. Kuntosalia tai lihaskuntoharjoittelua kotona suosittelen. Samoin hyötyliikuntaa (portaat, kävelyä julkisten sijaan jne). Laihdutuksessa on se riski, että syö lihaksensa, milloin painonhallinta on entistä vaikeampaa. Jos tykkää syömisestä, niin linnunannoksia ei jaksa pitkään nauttia. Eli lihastreeniä lihasten säilymisen ja kehittymisen vuoksi. Muistaen palautumisen, ettei tuhoa liialla stressillä hyvää kehitystä.
Syö riittävästi proteiinia ruuasta tai jauheesta. Kannattaa myös jossain vaiheessa katsoa nauttimiensa rasvojen laatua. Ainakaan marganriineja en söisi, ovat liian kemikaalikoktaileja. Korvaa jollakin muulla. Rasvaa tarvitaan, kokonaan siitä ei pidä luopua. Sen on oltava vain laadukasta. Ja vaikka inhoisit kasviksia, niin niissä on se etu, että saat niillä mahan täyteen. Eli opettele syömään raasteita tms. Silloin vatsa on täysi, vaikka syöt hallitusti pääruokaa. Ja kun vatsa on täysi, voi itselleen silloin tällöin antaa luvan johonkin hallittuun herkkupalaan jälkiruuaksi. Koeta välttää kuitenkin pitkälle prosessoituja leivonnaisia jne (ne aiheuttavat riippuvuutta ja niiden keinotekoinen rakenne vahingoittaa suolistoa ja altistaa itsessään lihavuudelle ja sairauksille). - Lihasmassa
Hih, itselle kävi ihan samalla tavalla. Suhteessa tuli painoa yli 10kg ;)
Vieläkö lenkkiseuraa hakusessa? Tykkään pyöräillä, käydä salilla, juosta ja uida.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1976078Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442847- 442307
- 932069
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382021Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291405- 771392
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031387Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131316Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61246