Onnistuneita laihduttajia?

Onnistuneita

Eli kunhan haluan kuulla miten muilla on onnistumisia :)
Alkupaino?
Paino nyt?
Ja aika väli :)
Ja jos hyviä vinkkejä nii saa jaksa!

15

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ahoska

      Olen keski-ikäinen nainen
      98,3
      93,0
      Aloitin 10.8.2015

      Ateriani koostuvat suureksi osaksi vihanneksista ja juureksista. Digitalivaaka on käytössä koko ajan, sillä 100 g on tosi pieni määrä ja annoskoko tahtoo suureta ajan myötä, ellei käytä vaakaa. Makkarat, sikanauta, leivät ja kaikki herkut pois, alkoholi myös. Ja pikkuhiljaa alan uskoa vihreän teen voimaan ja iltatee yhden hedelmän kera alkaa onnistua jo. Pakastan ruokani kerta-annoksiin, jolloin annoskoosta en voi livetä.

      Esimerkkejä aterioistani: kaalikeitto, vihanneskanakeitto, lihavihannespata, jossa 4/5 vihanneksia, kaurapuuro, omenamansikkasmoothie, yhden munan vihannesmunakas jne.

    • laihuttaja

      Kuukaudessa lähtenyt 5 kiloa kun jätin yksinkertaisesti kaikki epäterveelliset herkut pois. Alkupaino 113 ja nyt 108, jopa hieman alle. Matka jatkuu :)

      Hyvä vinkki on että älä luovuta! Syö kasviksia ja hedelmiä normaalin kotiruuan lisäksi ja yritä syödä mahdollisimman säännöllisesti niin ei tee mieli herkkuja.

    • HappyLady

      Maaliskuussa 2014 painoin 80 kg. Tein ihan totaalisen elämäntapamuutoksen. Jätin sokerin ja höttöhiilarit pois. (No joskus vielä herkuttelen, mutta tyyliin kerran kuussa.) Heinäkuussa 2014 painoin 65 kg. Eli normaalipainossa. Nyt reilu vuotta myöhemmin painan edelleen tuon 65 kg. Olisi ihan kiva saada vielä 5 kg pois, mutta olen kyllä ihan tyytyväinen tähän painoon. Varsinkin, kun olen kuitenkin aina liikkunut paljon, niin lihaksiakin löytyy jonkin verran.

    • hpv

      Vuodessa lähtenyt 14 kg nutraamalla ja vähärasvaisella dieetillä. Rinnanympärys 122 cm ja vyötärön 108 cm, olen mies.

    • bechaoceh

      Alkupaino 88 kg, paino nyt 71 kg. Pituus 165 cm. Projekti alkoi kesäkuussa 2015, eli 4 kk olen laihdutellut, ja painoa on lähtenyt 17 kg.

      Dieettini on yksinkertainen: alle 1000 kcal päivässä. Saan syödä mitä haluan, ja syön lähes päivittäin myös hieman herkkuja, esim. yhden pullan tai keksin, rivin suklaata tai jäätelöannoksen. Pääasiassa koostan kuitenkin tuon 1000 kcal proteiinista ja rasvasta (esim. juustoa ruoan kanssa). Nälkää en joudu näkemään.

      Asettamaani tavoitepainoon on enää 3 kg matkaa. Tavoite on siis 68 kg. Mutta luulen, että tavoitteen saavutettuani asetan uuden tavoitteen, joka voisi olla 60 kg.

    • motivaatiohukassa

      Parikymppinen nainen
      Kesäkuussa vaaka näytti 75kg,
      Nyt 66kg.
      Vielä pudotettavaa piisaa -11kg...

    • seopettavaveku
    • Skorpi53

      Paino viime jouluna 89kg ja nyt 79kg. Mukaan mahtuu lomia ja herkutteluakin.
      Tein elämäntapamuutoksen niin pitkälle, kuin pystyin. Liikun enemmän, juon alkoholia kerran viikossa, en syö illalla kuin omenaa tai tomaattia. Aamulla mysliä ja päivällä ihan tavallista kotiruokaa lautasellisen plus salaattia. Olen siis keski-ikäinen nainen.
      Herkuttelen kerran viikossa, että motivaatio pysyy pystyssä. Minulla hiljaa hyvä tulee...
      Miten sinulla, aloittaja?

    • Vanhajäpä

      No,mies 166 cm,alkupaino 87 kg.Neljässä kuukaudessa sain 14 kg pois yllättävän helposti.Diabeteshoitaja antoi helpot ohjeet joita noudattaen sain housukoon 36 tuumasta 32 tuumaan.Ja veriarvot ovat nyt hyvät,joten tästä on hyvä jatkaa vielä 10 kg alaspäin joka olisi ihannepaino.Paras neuvo oli,älä tuijota liiaksi vaakaa,vaan ota mittanauhalla silloin tällöin vyötäröltä ja rinnuksilta lukema.Ns"miestizzit" ,joita häpeilin ovat lähestulkoon kadonneet.Kasvoista huomaa poskien olevan kuopalla.Vaatteita on joutunut uusimaan,kun koko on pienentynyt,joka on hyvä kannustin.
      Muuta liikuntaa,kuin pientä punttitreeniä,en ole lisännyt.Sekin treeni on lähinnä kiinteyttävää,eikä mitään äijämäistä bodaamista.Näillä mennään..

    • Immiummi

      Nainen 56v. Aloituspaino 70,5kg. Seitsemässä viikossa on läskiä lähtenyt 5 kiloa. Hidasta mutta varmaa! Nälkä ei ole ollut ja kaikki on mennyt hyvin tällä elämäni ensimmäisellä ja perin jo tarpeellisella laihdutuskuurillani.

    • susaenn

      Laitetaan nyt alkuun, että 25-vuotias ja olen tosiaan nainen.

      Alkupaino?
      - ainakin 75kg, tarkempaa en osaa sanoa. Lievästi ylipainoinen, eli lähtökohtana ei ollut edes lähteä pudottaa mitään suuria määriä. Sen verran kuitenkin valaisen, etten aikuisiällä/täysikasvuisena ole koskaan painanut alle 68kg (siis tarkoitan pysyvästi, kerran pääsin vhh-dieetillä kyllä tuostakin alemmas, mutta kilot tulivat saman tien takaisin kuin salama kirkkaalta taivaalta).

      Paino nyt?
      - Tänään aamupaino oli 59,8kg.

      Ja aika väli :)
      - Saavutin tuon itselleni tavoitepainoksi laittamani 60kg jo kesäkuussa. Siinä ollaan sitten pyritty pysymään.

      Ja jos hyviä vinkkejä nii saa jaksa!
      - Vinkkejä mulla on aivan älyttömästi, mutta kaippa tärkein se on se oma päätös ja oma motivaatio koko hommaan. Ettei menis liian pakkopullaksi ja oppisi samalla nauttimaan siitä terveellisemmästä elämäntavasta :) Itselleen pitää muistaa olla myös armollinen. Mun laihdutusmatkaani, vinkkejä, ala- ja ylämäkiä, ja nyt myös pientä kehonmuokkaustani, voipi käydä kurkkimassa/lukemassa/tutkimassa osoitteessa http://pienempimaailmani.blogspot.com/

    • Pikku_Myy_2015

      Omaiseni on hitaasti, mutta varmasti päässyt eroon 30 kilosta vuosien myötä. Mukaan on mahtunut vakavaa sairastamista (halvaus), jolla tuli eläkekin. Hän on nyt kuitenkin erittäin reippaasti kävelevä ja hyvin iloisen oloinen. Millään nälkäkuurilla ei ole ollut, mutta harvapa vaan saa syötyä riittävästi, kun on ollut vakavasti sairaana (etenkin halvauksen jälkeen toiminta on väkisinkin hidasta).

      Eli en suosittele kellekään pikadieettejä, tuskin ovat pysyviä tuloksiltaan. Mutta en myöskään toivo vakavaa sairautta ennen kuin paino alenee. Itse olen aina ollut normaalipainoinen. Inhoan liikuntaa, mutta kävelen paljon (hyötyliikunta) ja pidän ruoka-ajat säännöllisinä ja olen varsin askeettinen. Syön silti kohtuudella myös herkkupaloja (jälkiruuaksi, en tyhjään vatsaan enkä välipalaksi). Nyt yritän opetella tekemään lihaskuntoliikkeitä kotona (maltillisesti, pakkoa en jaksa), koska iän myötä lihasmäärä alenee ja alentaa myös energiankulutusta.

    • hitaastikohtitavoitetta

      Nainen, 51v., aloituspaino 110kg, ensimmäisenä vuotena 20kg pois, toisena vuotena 5kg pois, laihdutusta tarkoitus jatkaa vielä todella hitaasti 15kg. Lasken kaloreita, liikun jonkun verran ja tarkoitus on, että en enää milloinkaan liho takaisin entisiin mittoihin.

    • Onnistunutonni

      Olen normaalimittainen 39v mies. Tiputin kahdessa kuukaudessa 10kg painoa ja 15 cm vyötärön ympärystä :) Paino on nyt 82kg ja vyötärö 86cm. Rasvaprosentti on tällä hetkellä noin 20%. Miestissit ja kaksoisleuka ovat kovasti pienentyneet. Ympärysmittoihin perustuvan nettilaskurin perusteella kaikki poistunut paino on rasvaa :)

      Kävin melkein joka päivä punttisalilla voimatreeniä tekemässä tai pyöräilemässä lenkkivauhtia, joskus kumpaakin liikuntaa samana päivänä.. Nyt flunssaisena on toki tauko.

      Söin kolme ateriaa päivässä. Lounas, päivällinen ja illallinen. Laskin rasva ja proteiini grammat joka aterialla. Päivän tavoite oli noin 80g rasvaa ja 120g proteiinia joka päivä tasaisesti jaettuna. Tämän päälle kasviksia, hedelmiä ja vihanneksia. Pullaa, karkkia ja suklaata tuli syötyä muutama kerta viikossa, mutta muuten höttöhiilarit oli poissa ruokavaliosta.

      Tästä hetkestä eteenpäin alan syömään myös aamupalaa. Treeniksi vaihtuu lihasmassaa kasvattava harjoitus voimaharjoituksen sijasta.

      Projektin on tarkoitus jatkua pysyvästi, koska haluan olla kunnossa??? Seuraava tavoite on saada rasvaprosentiksi noin 15% tiukalla ruokavaliolla ja lihasmassa treenillä.

    • keventynyt

      Lähtötilanteeni oli 30-vuotiaana (päihteistä huolimatta) 58-kiloinen ja hyväkuntoinen. Jäin sairaseläkkeelle (psyykkiset syyt). Saimme perheellemme auton käyttöön ja lopetin liikunnan 20 vuodeksi. Tänä aikana en pyöräillyt (aiemmin tuhansia kilometrejä vuodessa ja ruumiillinen työ). Hyvät ruokahalut ja olut (myös muita päihteitä) nostivat painon reilussa vuodessa 110:een kiloon. Pari, kolme vuotta sitten ei autoa ollut käytössämme ja jouduin kävelemään ja aloittamaan "tuskaisan pyöräilyn" jo ostosten takia (muut matkat linja-autolla). Vuoden takainen päihdeviroitus kaikista aineista teki minusta hyvin aktiivisen. Laitoin kotimme järjestykseen, söin normaalisti itse tehtyä ja enemmän kasviksia sisältäviä ruokia ilman mitään suunnitelmaa. Kun halusin miettiä asioita, saatoin tehdä 1-2 tuntia kestäneitä kävelyretkiä lähes päivittäin (en urakalla). Siinä sivussa paino putosi 97:sta 80:een kiloon 4:n kuukauden aikana. Paino on pysynyt puoli vuotta samana, mutta tarkoitus on pudottaa n. 15 kg vatsan ympäriltä lisäämällä kävelyä, välttämällä sokeria ja yleensä turhia välipaloja (huvikseen syöminen). Mielenkiinto asioihin kuin asioihin vie ajatukset ruuasta. Olen 54-vuotias mies.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      78
      3218
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1972
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1841
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1528
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1375
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1099
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1028
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      844
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      830
    Aihe