Kohteliaat pakit, miten?

nelkytnolla

Kaikkihan tietävät että pahinta mitä naiselle voi tehdä, on sanoa "ei kiitos". Siis antaa pakit.

Itseni herrasmieheksi kokevana kuitenkin haluan vastata kaikille jotka ovat minulle viestin lähettäneet. Myös heille jotka ovat omasta näkökulmastani syystä tai toisesta täysin epäkiinnostavia tai todella kaukana siitä mitä haen.

Kysymys kuuluu, miten ystävällisesti kieltäytyä, vai onko todellakin parempi vain olla vastaamatta?

Eräs lähestyi:
"Moi, mun likka just pääsi ala-asteelta yläkouluun. Yksi etappi taas! "

vastasin: "Hieno juttu, etapit lämmittävät mieltä. Menestystä hakuun! "

Eräs, ilmeisesti kurpparaivossa: " Hei, harvinaisen pönttö vastaus. Mihin ihmeen hakuun? En hae sulle töihin. Jos suhtaudut ihmisiin noin, toivon sullekin menestystä. Tai oikeemmin hakijalle ?? "

Tiedän että urpot pitää noraa ja on molempien etu jos mahdollisimman pienellä vaivalla voi todeta että hän ei ole se meistä seitsemästä miljardista joka nappaisi mutta miten antaa kohteliaat pakit vai pitääkö vain vaieta näiden osalta jotka varmaan itsekin ymmärtävät ettei ole mahkuja?

94

4930

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanot vaan jotain tyyliin että "No ehkä oli pönttö vastaus mutta pöntöllä vastauksella tarkoitin ettei meillä ole mitään yhteistä joten toivottelin vain menestystä jatkoon, sekä sinulle että minulle" ja se siitä. Vihapostista ei tarvitse välitää jos sellaista tulee. Asia on tuossa yksiselitteisesti sanottu, et ole jollekin anonyymille mitään enempää velkaa kuten ei hänkään sinulle. Joskus on näitä raivopäitäkin mutta ei niistä tarvitse masentua. Eikä suostua johonkin mihin ei haluaisi. Jos minä olisin suostunut niin olisi jo 3 kertaa ollut ihan väärän naisen kanssa ja katunut ja eronnut jo 3 kertaa (siis nettideittien takia) :)

• Mutta se on ihan hienoa että sulla on tuollainen asenne että haluat selvitä tilanteesta miehen tapaan etkä luimuamalla. Toki mielipiteeni johtuu siitä että olen samantyyppinen mies enkä minäkään halua luimuilla. Mutta anyway, Nice!

• pilerani

Painu v_ttuun, toimii yleensä!

• vaimojalapset

sano vaan että vaimo ja lapset pitää hakea kotiin.lapset ensin päivähoidosta.on muuten tehokas konsti.heti lähtee turhat kyselijät mäkeen

• suunari

Naisellekkin asian voi ilmoittaa suoraan.. Kiitos, et ole sitä mitä haen.
      Ei siihen tarvi raamattua vääntää ja pieni perustelu on tietysti paikallaan.. harrastukset liian erilaiset, liian pitkä matka, liikaa jotakin..tai että keskustelet jo nyt viiden kanssa, joten et pysty tällä hetkellä keskittymään kunnolla jokaiseen..
      Onhan näitä, mutta yksinkertaisesti ja päättäväisesti..äläkä sitten souda ja huopaa, vaan kerralla selväksi.
      Se on kivutonta, eikä vie kummaltakaan turhaa aikaa..

• Mies30v

Juuri näin.Jos ei löydy mitään muuta niin voi laitaa tyyliin " Kiitos viestäsi.Luin profiilisi ja ei tällä kertaa natsannut.Mukavaa... ( minkä hyvänsä jatkoa).

And that's it.Jos joku vastaa jotain törkeetä yms. niin ne sitten vaan ignorettaa.Jos jää häiriköimään niin aina saa eston päälle ja ylläpidolle ilmoituksen tehtyä.

Be point on kuitenkin mielestäni vastata eikä tylyttää toista jättämällä ilman vastausta. Itselleni on tosin kasvanut oletus että kukaan ei halua vastata joten en edes odota vastausta... vai pitäisikö sanoa naisten tavoin; Ovat niin kiireisiä postien kanssa etteivät jaksa/pysty vastaamaan kaikkille.. ;)

• voiollahiljaa

Kyllä tajuaa myös vaikenemisen.

• UrpoaKäytöstä

Varmasti tajuaa...

En todellakaan tarvitse miestä, joka ratkaisee ikävät asiat mykkäkoululla.
        Ihmeellistä selkärangatonta käytöstä ihan vaan häipyä

• Kummajuttu

Onkos naiset selkärangattomia myös jos tekevät saman miehille vai ovatko he vain toimineet niinkuin ihmiset yleensä toimivat eli häipyvät ilman mitään kommetteja.

• UrpoaKäytöstäOn
        UrpoaKäytöstä kirjoitti:

Varmasti tajuaa...

"Ihmeellistä selkärangatonta käytöstä ihan vaan häipyä"

Ja tällainen selkärangaton käytös on naisilla oikein yleinen tapa. Jos mies lähettää naiselle viestin, erittäin harva nainen vastaa yhtään mitään jos ei ole halukas tutustumaan, vaikka ihan hyvin voisi eli ei ole mikään viestiraja esteenä eikä viestejä ole monelta mieheltä tullut, ei välttämättä ole mitään viestittelyä kenenkään kanssa meneillään (Suomi24 Treffeissähän sen voi Plus-käyttäjänä nähdä).

Sitten jos on alettu tutustua ja oltu enemmän tai vähemmän aikaa yhteyksissä, mahdollisesti tapailtukin, niin melkein joka nainen, jota ei syystä tai toisesta kiinnosta jatkaa tuttavuutta, tekee yhtäkkisen katoamistempun ja katkaisee kaiken yhteydenpidon kuin seinään. On poikkeuksellista jos nainen kertoo, ettei ole kiinnostunut jatkamaan tutustumista/tapailua/yhteydenpitoa, ja antaa vieläpä jonkin selityksen asialle, eikä tuosta vaan yhtäkkiä katoa. Moneen naiseen olen tutustunut, joten kokemuksesta tiedän.

Itse miehenä en ole koskaan sellaisia katoamistemppuja tehnyt vaan käyttäydyn huomaavaisemmin ja omaan sitä selkärankaa sen verran, että pystyn sanomaan asiat suoraan. Ne voi sanoa suoraan, mutta silti kohteliaasti.

• ihankutenmiehetkin

"harva nainen vastaa yhtään mitään jos ei ole halukas tutustumaan, vaikka ihan hyvin voisi"

Miks pitäs vastatakaan jos kerta ei kiinnosta? Lohduttas varmaan suakin jos vastauksena tulis "kiitos mutta ei kiinnosta"? Mitä teet tollasella vastauksella? Taitas tulla vaan katkerat haukkumiset perään kuten niin monilta torjutuilta miehiltä...
        En minkään ole ns. kadonnu sillon jos on jo pidempään tutustuttu ja jopa nähtykin, toisin kun monet miehet kyllä tekee. Huvittavinta että jotkut kehtaa sitten joskus parin viikon tai muutaman kuukauden päästä ottaa taas yhteyttä (paremman seuran puutteessa) niinku ei mitään että voitas jatkaa siitä mihin jäätiin.. no ei voida, juna meni jo.

• Mies30v
        ihankutenmiehetkin kirjoitti:

"harva nainen vastaa yhtään mitään jos ei ole halukas tutustumaan, vaikka ihan hyvin voisi"

Miks pitäs vastatakaan jos kerta ei kiinnosta? Lohduttas varmaan suakin jos vastauksena tulis "kiitos mutta ei kiinnosta"? Mitä teet tollasella vastauksella? Taitas tulla vaan katkerat haukkumiset perään kuten niin monilta torjutuilta miehiltä...
        En minkään ole ns. kadonnu sillon jos on jo pidempään tutustuttu ja jopa nähtykin, toisin kun monet miehet kyllä tekee. Huvittavinta että jotkut kehtaa sitten joskus parin viikon tai muutaman kuukauden päästä ottaa taas yhteyttä (paremman seuran puutteessa) niinku ei mitään että voitas jatkaa siitä mihin jäätiin.. no ei voida, juna meni jo.

"Miks pitäs vastatakaan jos kerta ei kiinnosta? Lohduttas varmaan suakin jos vastauksena tulis "kiitos mutta ei kiinnosta"? Mitä teet tollasella vastauksella? Taitas tulla vaan katkerat haukkumiset perään kuten niin monilta torjutuilta miehiltä..."

Niin, kyseinen asenne kertoo juuri tästä nykyisestä ajatuksesta mitenkä netissä voi käyttäytyä; Siellä ei tarvitse olla kohtelias, ajatella muita vaan voidaan elää ihan itsekkäästi omassa maailmassa - hittoako muista kun MINÄ!!

Kyse on ensinnäkin ihan hyvästä käytötavasta.Ethän sinä kahvilasakaan jos joku istuu pöytääsi ja alkaa puhumaan säästä ignoreta toista ( pois lukien Helsinkiläiset , Kehä III sisällä olevat.Niillä on pokkaa) ulos tilanteesta mulkoilemalla tai lukemalla vaan lehteä. Ei, sinä sanot jotain ja jos toinen jatkaa tilanetta etkä itse haluaisi, todennäköisesti vain poistut pöydästä.

Toisekseen, osaatko ajatella asiaa niinpäin että joku mies on kirjoittanut sinulle viestin, ihan ajatuksella ja ajan kanssa.Sinä sitten menet ja luet viestin todeten "ei tyyppiäni",käymättä edes toisen ihmisen profiilissa.Mitä luulet, miltä miehestä tuntuu tai miltä itsestäsi tuntuisi? Ei varmasti kauhean kivalta.Aikaa ja vaivaa on nähty eikä toinen edes vaivaudu käymään profiilissa, puhumattakaan vastaamaan " kiitos, mutta ei kiitos" - typpistä vastausta.
        Tätä hommaa kun toista jokusen kuukauden ja parisen kymmenen viestin ajan, sitä turhautuu ja poistuu koko sivustolta.

Ja jos joku yltyy haukkumaan (naisetkin tuota muuten tekee) niin asian voi jättää omaan arvoonsa.Se kertoo ihmisestä itsestään ja sen kypsyydestä.Tarvittaessa voi käydä estämässä viestit ja tehdä ilmoituksen ylläpidolle.

• UrpoTässäTerve
        UrpoaKäytöstä kirjoitti:

Varmasti tajuaa...

Kyllä naisetkin yhtälailla harrastavat tätä katoamisen jaloa taitoa, tuskin on suurta eroa miehiin tämän asian suhteen.
        Toisekseen taas naiset ovat yllättävän umpimielisiäkin joskus. Itse saanut monen kuukauden stalkkaajariesan 3-4 eri naisesta tässä vuosien aikana, kun ei vain yksinkertaisesti ole mennyt perille tällainen asiallinen ja diplomaattinen torjuminen. 2 kohdalla oikeasti olin jo huolissanikin turvallisuudestani, niin hullulta kuin se varmaan kuulostaakin näin miehen sanomana.
        Olivat sen sortin kikkelinkipeitä sekopäitä, että olin ihan varma kummankin kohdalla, että jossain vaiheessa tulevat puukon kanssa kimpuun, kun tajuavat, ettei mua kiinnosta. Tai sitten aloittavat terrorin esim polttamalla mun auton tms fiksua.
        Eka tapauksen kohdalla olin myös huolissani siitä, kun hän norkoili mun kotinurkilla ja ilmoitti mulle vielä tekstiviestillä mun liikkeistä, että hän joku kerta hän seuraa mua mun silloisen naisystävän luo(johon tutustuin tämän hullun naisen väijymisepisodin aikana) ja aloittaa siellä "Veit multa äijän"-tasoisen riehumisen ja näin.
        Sitten kyllä ihmeesti rauhoittui joka tapaus, kun löin sen sortin uhkakuvat eteen, että tästä tulee julkista, jos eivät jätä mua rauhaan. Ja jos julkisuus ei auta asiaa, niin sitten tulee ne häijyt keinot kuvioihin mukaan.
        Eli voit sanoa kohteliaasti, ettei todellakaan kiinnosta ja toivoa, että nainen on tarpeeksi fiksu tai terve edes, että jättää asian siihen.

• Metsämökinmaija
        Mies30v kirjoitti:

"Miks pitäs vastatakaan jos kerta ei kiinnosta? Lohduttas varmaan suakin jos vastauksena tulis "kiitos mutta ei kiinnosta"? Mitä teet tollasella vastauksella? Taitas tulla vaan katkerat haukkumiset perään kuten niin monilta torjutuilta miehiltä..."

Niin, kyseinen asenne kertoo juuri tästä nykyisestä ajatuksesta mitenkä netissä voi käyttäytyä; Siellä ei tarvitse olla kohtelias, ajatella muita vaan voidaan elää ihan itsekkäästi omassa maailmassa - hittoako muista kun MINÄ!!

Kyse on ensinnäkin ihan hyvästä käytötavasta.Ethän sinä kahvilasakaan jos joku istuu pöytääsi ja alkaa puhumaan säästä ignoreta toista ( pois lukien Helsinkiläiset , Kehä III sisällä olevat.Niillä on pokkaa) ulos tilanteesta mulkoilemalla tai lukemalla vaan lehteä. Ei, sinä sanot jotain ja jos toinen jatkaa tilanetta etkä itse haluaisi, todennäköisesti vain poistut pöydästä.

Toisekseen, osaatko ajatella asiaa niinpäin että joku mies on kirjoittanut sinulle viestin, ihan ajatuksella ja ajan kanssa.Sinä sitten menet ja luet viestin todeten "ei tyyppiäni",käymättä edes toisen ihmisen profiilissa.Mitä luulet, miltä miehestä tuntuu tai miltä itsestäsi tuntuisi? Ei varmasti kauhean kivalta.Aikaa ja vaivaa on nähty eikä toinen edes vaivaudu käymään profiilissa, puhumattakaan vastaamaan " kiitos, mutta ei kiitos" - typpistä vastausta.
        Tätä hommaa kun toista jokusen kuukauden ja parisen kymmenen viestin ajan, sitä turhautuu ja poistuu koko sivustolta.

Ja jos joku yltyy haukkumaan (naisetkin tuota muuten tekee) niin asian voi jättää omaan arvoonsa.Se kertoo ihmisestä itsestään ja sen kypsyydestä.Tarvittaessa voi käydä estämässä viestit ja tehdä ilmoituksen ylläpidolle.

No mä en ainakaan käy miesten profiileja kattomassa.

Jos on niin urpo, ettei osaa lukea , että etsin naista.

• KunhanKysyntässä

Miksei miehet voi kohteliaasti sanoa ei-kiitos?
      Onhan se nyt NIIN paljon parempaa käytöstä kuin katoaminen?
      Miten sitten puhua vaikeista asioista, jos kohtelias ei- kiitos ei onnistu?

Minusta oli herrasmiesmäinen käytös saada viesti jossa mies totesi etten vastannut hänen ulkonäköodotuksia tai oli just sillä hetkellä useamman naisen kanssa keskustelu käynnissä tai kiittää viestistä ja toivottaa hyvää jatkoa.

• Vieläkin.ilman.70vM

Minä olen pari kertaa joutunut sanomaan, että taidamme olla liian paljon erilaiset (toisillemme). Sen tarkemmin määrittelemättä. Eikä ole riitaa tullut.

• Itselleni olisin toivonut samaa vastausta, minkä itse lähetin muille:

"Kiitos viestistäsi, en valitettavasti näe, että meillä olisi riittävästi yhteistä. Toivottavasti löydät etsimäsi!"

Tai jotain tuohon tyyliin. Jos joku olisi vastannut toistamiseen, mitä ei tainnut tapahtua viimeisimmällä nettideittailuyrityksellä, olisin vain jättänyt vastaamatta enempää ja poistanut viestin, koska tuon jälkeen ei ole velvollisuutta alkaa selitellä mitään.

• Juurinäina

Näin tulisi kaikkien toimia!

Ei jäisi epäselvyyksiä yms.

• niinnemuutkin

Ei epäkiinnostaville eikä varsinkaan epäkohteliaille mitään tarvi vastata, kyllähän sen fiksummat siitäkin tajuaa, hiljaisuus = ei kiinnosta. Myöskään et ole velvollinen selitteleen mitään syitä miksei kiinnosta. Vasta sitten jos on pidemmän aikaa jo viestitelty, ja jopa nähty, on tietysti kohteliasta ilmoittaa ja toivottaa hyvät jatkot jos lopettaa kirjottamisen.

• 1234567890987654321

Menee nyt ehkä osittain ohi aiheen, mutta mietin tuota aloittajan vastausta tälle eräälle.

Eikö ainakin pääsääntöisesti ole niin, että oppilaat siirtyvät alakoulusta suoraan yläkouluun ilman mitään erityisiä hakumenettelyjä? Käsittääkseni ainoastaan silloin, jos haluaa johonkin tiettyyn kouluun (siis muuhun kuin mihin tavallisesti menisi) tai hakee johonkin painotettuun yms. sellaiseen opetukseen, on olemassa erikseen haku.
      Vai olenko ihan väärässä?
      Eli oliko aloittajan vastaus tosiaan hieman pönttö? Ei se silti tietenkään muuta sitä miksikään, että naisen vastaus oli tosi epäkohtelias ja omalla tavallaan pönttö.

• wondering_wandering

Itsekin ymmärsin viestin sisällön ensin siten, että hakuasia liittyi kouluun. Mutta sehän taisi liittyä miehen hakuun. Eli sinällään kyllä joo vähän pönttö/töksähtävä torjunta, kun edellinen virke ei liity mitenkään miehen hakemiseen. =D Olisi ehkä voinut vähän avata enempi sitä, että miksi ei natsannut tällä kertaa.

• nelkytnolla
        wondering_wandering kirjoitti:

Itsekin ymmärsin viestin sisällön ensin siten, että hakuasia liittyi kouluun. Mutta sehän taisi liittyä miehen hakuun. Eli sinällään kyllä joo vähän pönttö/töksähtävä torjunta, kun edellinen virke ei liity mitenkään miehen hakemiseen. =D Olisi ehkä voinut vähän avata enempi sitä, että miksi ei natsannut tällä kertaa.

Toki viittaus hakuun vaatii kokonaisuuksien hahmottamista ja on siksi heikko. Deittipalstan luonteeseen ja perusideaan kuluu hakeminen. Seuran. Täytyy vaihtaa ilmaisua helpommin ymmärrettävään.

"Olisi ehkä voinut vähän avata enempi sitä, että miksi ei natsannut tällä kertaa."

Totuuden kertominen ei olisi naiselle mairittelevaa eikä positiivista, miksi pahoittaa toisen mieli turhaan? Vai pitäisikö keksiä joku sopiva valkoinen valhe?

• seuran_hakeminen

eri asia kuin syyttäminen.

• Apukoululainentässä

No ei ollut.Hyvin selkis asian ydin.Ei,en,millään ymmärrä kuinka voi antaa kohteliaasti pakit,teet sen sitten niin tai näin,aina loukkaantuu joku.Jonkun on uhrauduttava

• TuuliTuule

No niinkin.
        Olen miehiltä saanut haistattelua, haukkuja ja kohteliaita hyvästejä kun olen kohteliaasti antanut pakit.

Se, että mies käyttäytyy pakkien saatua ala-arvoisesti kertoo vaan siitä, että hänestä kannatikin hankkiutua eroon.
        Elämässä tulee vaikeimpiakin asioita eteen - kiukuttelu ja haistattelu on epäkypsä tapa käsitellä.

Kyse onkin siitä minkälainen ihminen haluan olla: itse sanon miehille ei-kiitos/hyvää-jatkoa silläkin uhalla että saan täysilaidallisen vastineeksi.

• Naiskielianalyysi

Kysymys on siitä, että naiset välttelevät yhteydenotossaan sitä, että olisivat kauhean kiinnostuneita - ja vain siltä varalta etteivät pettyisi torjutuksi joutumista.

Happypanceke.fi sivustolla on kolme erilaista, jotka ovat selvästi eri tasoisia. Ensin on ¨tykkää esittelystä¨, mikä minun mielestäni ei tarkoita vielä mitään lähestymistä. Sitten on "flirtti" ja vielä normaali viesti.

Kerran sitten tykkäsin naisen esittelystä, mutta tavoitteemme olivat niin erilaiset ettei tullut mieleenkään lähestyä naista. Painoin kuitenkin "tykkää esittelystä" nappia. Nainen vastasi, että kiitos yhteydenotosta, mutta olemme liian erilaisia, mutta toivottavasti löydät etsimäsi". Vastasin sitten tähän, jotenkin että "totta kai ollaan erilaisia, sehän selviää jos lukee profiilit. Hänen profiilinsa oli vaan hauska. Jos olisin halunnut lähestyä, olisin lähettänyt viestin"

Naisten viestit on yllättävän usein luokkaa "moi mitä kuuluu" ja "mitä olet puuhannut tänään". En oikein näe tätä minään muuna kuin suojautumisena.

• Naisviestittelijä

Mitä vikaa siinä on, jos kirjoittaa "moi mitä kuuluu"? Pitäisikö ventovieraalle ihmiselle kirjoittaa heti ensimmäisessä viestissä, että rakastan sinua enkä voi elää ilman sinua? Eikö alussa pitäisikin kirjoittaa jotain kevyttä ja tavallista? Ei siinä vaiheessa voi vielä tietää varmasti, onko edes kiinnostunut.

• lopputulokseenpyrkiminen
        Naisviestittelijä kirjoitti:

Mitä vikaa siinä on, jos kirjoittaa "moi mitä kuuluu"? Pitäisikö ventovieraalle ihmiselle kirjoittaa heti ensimmäisessä viestissä, että rakastan sinua enkä voi elää ilman sinua? Eikö alussa pitäisikin kirjoittaa jotain kevyttä ja tavallista? Ei siinä vaiheessa voi vielä tietää varmasti, onko edes kiinnostunut.

Siihen on vaikea vastata mitään järkevää. Parempi kysyä jotain, mistä voi aloittaa keskustelun.

Ja sinä ylempänä, joka laitat viestejä nettideitissä, vaikka et edes ole kiinnostunut: hanki vaikka kirjeystävä. Deitissä ihmiset ovat hakemassa seuraa, ei lukemassa sinun tykkäämisiäsi. Jos et halua seuraa, niin älä tuhlaa muiden aikaa hakemalla itsellesi huomiota.

• rumalihavajatyhmä

Toisaalta olisi mukava tietää, mikä on se erottava tekijä, miksi toinen ei halua viestitellä. Itsensä suhteen jokainen on vähän sokea. Ei siitä pitäisi loukkaantua, vaan ottaa opikseen.

• kurppa-asianainen

Mitä sillä tiedolla tekis? Keräisi itsesääliä?

• nainen_hunningollakin

...naisena sanoisin, että riittävän suora vastaus kajoamatta henkilökohtaisuuksiin riittää. Kohteliaasti olet yrittänyt ja jos ei se riitä, niin meissä naisissa on vikaa...
      Ja jos liikaa selittelee, niin aina meissä on niitä, jotka pohtivat, että josko sittenkin ja tuhlaavat aikaa turhaan ja voi mennä monta hyvää tilaisuutta "ohi suun" ;)

• IhanVaanJoku

Tuollaisella minä asian toimitin:

"Katselin kuvista, että sorja on nainen :-) Sinulla taitaa olla myös koira? Minun on hyvissä ajoin todettava, että en ole oikein eläinihminen. Lapsilla on koiria ja kissoja, ja kun lauma tänne Xxxxxxxxx paukahtaa, minulla on välillä sietämistä otusten kanssa. Koiran- ja kissankarvaa saa nyppiä joka paikasta monta päivää. Sinänsä minulla ei ole eläimiä vastaan mitään, mutta en vaan jotenkin ole koskaan niihin varsinaisesti kiintynyt.

Lappikaan ei kuulu minun unelmiini, kuin korkeintaan kunnon ruskan aikana valokuvauksellisesti. Olen, niinkuin jo taisin mainitakin, enemmän kaupunkilaisluonne ja viihdyn katuvalaistussa ympäristössä paremmin kuin mökeillä. Itselläni ei ole kesämökkiä, vanhempien mökillä kävin joskus harvakseltaan saunomassa. Lomakohteinakin minua kiehtoo enemmän maailman metropolit kuin esim. aurinkorannat.

Minä olen myös hakemassa mahdollista kumppania tästä lähiseuduilta, koska on mukavampaa viettää aikaa ihmisen kanssa, sen sijaan että istuu auton ratin takana. Nuorempana tykkäsin kyllä ajamisesta, mutta nykyisin se on aika puuduttavaa touhua. Xxxxxxxxxx on kuitenkin aika kaukana Xxxxxxxxx.

Minä haluan olla sinulle aidosti rehellinen, ja toivon ettet loukkaannu tai pahoita muutenkaan mieltäsi, mutta miinusta tuntuu, että meillä on jo lähtökohtaisesti asioita jotka ei oikein ns. natsaa.

Haluan joka tapauksessa toivottaa sinulle mitä parhainta syksyä ja loppuvuotta, ja toivon että polullesi sattuu myös ihminen, jonka kanssa löytyy yhteinen sävel."

Vastaukseksi sain myös ihan asiallisen ja ymmärtävän viestin, eli lienen hoitanut asian oikealla tavalla. Itse kannatan ehdottomasti jonkinlaista perusteltua viestiä myös pakit-tilanteessa, puolin ja toisin. Ihmisiähän tässä ollaan, ja oletusarvoisesti ihmiset ansaitsevat jonkinlaista kunnioitusta. Jos pakkien kohde on selvästi kaiken mielenkiinnon ulkopuolella, ei toki tarvitse runoilla pitkiä tarinoita, mutta kohteliasuutta ei silti kannata uohtaa.

• tylsimys

Kylläpä olet viitsinyt kirjoittaa pitkän ei kiinnosta-viestin. Ja ihan kohteliaasti. Tuo on asiallista vaikkakin vie kyllä aikaa. Minusta ainakin on ollut mukava, kun henkilö johon olen ottanut yhteyttä, ilmoittaa jotain, siis vaikka ei kiinnosta. Hiljaisuus, varsinkin jos on jo pari viestia vaihdettu, on mielestäni ylimielistä.

• Nnnnnaiinennnnn

Taidan olla kyl tosi pahasti blondi kun en tajuu en yhtään tätä sun esimerkkiä.
      Pakeista en tiä ku en oo ikinä saanu.

• 0d00d0

Mitä tarkoitat sillä, että se on pahinta mitä NAISELLE voi tehdä? Kyllä miehet pettyvät ihan yhtä lailla, jos saavat pakit.
      Mutta kysymykseen vastaisin oman kokemuksen pohjalta, että tärkeintä on 3 asiaa.
      1. Ilmaise asia selvästi. Älä kiertele ja kaartele niin, että naiselle jää epäselväksi onko hän saanut pakit vai ei.
      2. Älä ole vihainen. Naisen kiinnostuksen osoitus ei ole rikos, eikä mikään loukkaus sinua kohtaan, vaikka nainen ei olisi mielestäsi viehättävä.
      3. Älä anna pakkeja, jos nainen ei ole selvästi ilmaissut olevansa kiinnostunut. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin saada pakit mieheltä, jota en ole edes yrittänyt ja joka vain luulee, että olen kiinnostunut hänestä.
      Tämä siis ihan yleisesti ottaen, ei vain netissä.

• trollibensa

Naiset loukkaantuvat suunattomasti jos heille annetaan pakit. Pakkien antamisella tarkoitan tässä että ilmoitetaan ettei olla kiinnostuneita jatkamaan ja etenemään.

Kai ne ovat niin tottuneet siihen että saavat joka miehen jolle osoittavat kiinnostustaan (vaikka todellisuudessa nuo miehet eivät olisikaan kiinnostuneita mutta käyttävät tilaisuuden hyväkseen ja pumppaavat siniset pähkinät kevyemmiksi).

Näin miehenä joka on sitä tavaraa saanut enemmän kuin oman siivunsa, ei jaksa innostua siitä jos tavaraa olisi tarjolla, sehän on normaalitilanne eikä sinänsä aiheuta toimenpiteitä paitsi niiden kanssa jotka koetaan mielenkiintoisiksi, fiksuiksi, puoleensavetäviksi, seksikkäiksi, kauniiksi jne.

Se reaktion rajuus millä nainen kilahtaa kohteilaimppinkin pakkeihin yllättää kerta toisensa jälkeen. Samaan aikaan nämä samat naiset ovat teineistä asti tottuneet antamaan pakkeja miehille mitä karuimmilla tavoilla eivätkä he ymmärrä tässä(kään?) asiassa tasa-arvoa.

• DDDDDDDD-

Mä ainakin oletan aina lähtökohtaisesti, että mies ei ole kiinnostunut ja on turha edes yrittää mitään. Jos mies itse antaa hyvin selvästi ymmärtää, että kiinnostusta löytyy, niin saatan lopulta uskoa sen ja tehdä aloitteen. Yleensä siinä vaiheessa selviää, että mies ei olekaan yhtään kiinnostunut. Sitten ajattelen, että pitihän se arvata, miksi olin taas niin tyhmä että uskoin.

• urtsipurtsi

Ei mitään turhia kohteliaisuuksia vaan tasa-arvon nimissä samat vastaukset myös näin päin, mieheltä naiselle: "Fuck you, vedä käteen, vieläks sä oot siinä hei koska mä nään sut kaiken aikaa, häivy!!!!!!

• wake_up_bitches

Kyllä tuo on VAIN oikeus ja kohtuus, koska tuota samaa paskaa kyseisten pikkuprinsessojen taholta saa miehet kuulla päntiönään.

NO, MITÄ ?!. Näinkö on, että se naisten kiekuma tasa-arvo ei enään kuulostakkaan niin kovin hyvältä. . . . .

Niin, tässä tilanteessahan nainen kyllä osaa kaivaa sen sukupuoli-kortin esiin ja alkaa pillittämään : "Äääähhh !, mä olen nainen, ei mulle saa puhua tuolleen . . . . "

• Hiljaisuuteen_on_oikeus

Olen nainen ja huomannut, että joka ikisistä "kohteliaista pakeista" tulee vain aivan uskomatonta ilkeilyä takaisin. Olen sitä mieltä, että on parempi olla vastaamatta mitään epäsopivilla tyypeille oli sitten mies tai nainen kuin jatkuvasti ottaa aivan törkeää ilkeilyä niskaansa. Itseä ei ainakaan loukkaa vähimmässäkään määrin se, jos joku johon olen ottanut yhteyttä, ei vastaa. Ehkä minä en täytä hänen kriteeristöään ja sillä selvä. Mikä minä olen hänen naismakuaan arvostelemaan, sillä jokaisella on oikeus joko vastata tai olla vastaamatta. Ei maailmani siihen kaadu, jos ei minulle vastata. Ihmisessä on jotain vikaa, jos ei kestä pakkeja. Ei pitäisi edes deittailla, jos ei kestä sitä tosiasiaa, ettei kaikkia voi koskaan miellyttää.

Minulle on ystävällisen ei kiitoksen jälkeen vastattu mm. että olen harvinaisen miehenkipeä, kun sanoin että läheisyys on minulle tärkeää ja juuri sen vuoksi en halua kaukosuhdetta (ja mainitsen myös profiilissani, etten etsi kaukosuhdetta - silti tulee koko ajan viestejä ties mistä jumalan selän takaa). Elämäntilanteeni on sellainen, etten töiden ja opiskelujen vuoksi jaksa vapaa-ajalla matkustella enää ylimääräistä (viestin lähettänyt asui noin kahdensadan kilometrin etäisyydellä omasta kotikaupungistani).

• vedätetty

Kun saisikin reilut pakit. Viestittelyn, tapailun ja ihastumisen toitottelun jälkeen jää silti tunne, että taitaa olla muitakin kohteita. Asiasta kysyy ja yhdellä sanalla asia olisi selvinnyt. Seuraavana päivänä tulee vahingossa paljastava viesti, joka olikin tarkoitettu toiselle. Voihan sitä aina ihastua toiseen. Olisi vain kun kysyttiin vastannut rehellisesti ja asia olisi ollut sillä selvä. Ilmoitin vain että taisi viesti tulla väärään numeroon ja hyvää jatkoa. Jäi todella huono fiilis.

• leuka_rintaan_fi

Omalta osaltani kävi hyvä tuuri, nainen jonka kanssa pideltiin vispilöitä eli oli vispilänkauppaa mutta se päättyi erinäisiin syihin, niin siitäkin huolimatta ennenkuin tavattiin hän reilusti ilmoitti että muitakin kosijoita oli (mikä nyt oli täysin odotettavissa) eikä sen tähden siitä mitään draamaa syntynyt.

Joten tuollainen käytös jota olet kohdannut on täysin perseestä, ja se vain vahvistaa sen että nykyään naiset ovat jopa suurempia mulkkuja kuin mulkkujen kantaisät koskaan. Mutta poikkeuksiakin on, niin miehissä kuin naisissakin. Tosin kyllä tuo että itsekkin tuli "jätetyksi" vastaavissa olosuhteissa aiheutti kieltämättä tunteen että parempi oli jo jonossa, vaikka kys. nainen sanoi ja melkein itkun kanssa vannoi että ei ole uutta miestä jonossa (vielä) :).

No, elämä on laiffii . . . . .

• elämän.arvot

Eipä tuota tapailemisen tai yhteydenpidon lopettamista kannata niin vakavasti ottaa, kun kyse on vasta orastavasta suhteesta tai vain satunnaisesta tapailusta. Randomeja menee ja tulee kuin syyssateita.
        Ollaan ihan toisella asteella jos on kyse eri suuntiin lähdöstä pidemmän yhdessäolon jälkeen omista osoitteista tai vieläpä saman katon alta.
        Silloin kuuluukin antaa kohtuullinen määrä hyviä perusteluja.
        Toiset vaan kuittaa tämänkin lyhyellä tekstarilla.

• deittailija

Kohtelias kiitos ei toimii parhaiten. Naisena typerintä mitä miesten suusta deittien lopussa on kuullut "voidaan olla ystäviä, käydään vaan lenkillä ja syömässä, kun on sopiva hetki..." siis What?!? Niinku milloin? ja sit saa tosiaan toiselle naiselle tarkoitetun viestin päivän parin päästä. Koettu on. Heh. Huumorilla mennään. Huolellisuutta pojat ;).

• TRtrTR

Ottaako huora puuroa, vai soitanko heti taksin ?

• OlJääkalikJaRiivinraut
    • hesarin

Voi voi! Taas tällainen onneton avaus. Olin itsekin töissä vastaavassa talossa ja aina jonkun piti keksiä jotai, millä provosoida keskusteluja.
      Kuten näette, täällä sama meno jatkuu. Jos luette tämän, niin jatkossa vastatkaa "ei onnistu toimitus" Joku joutuu oikeasti miettimään miksi palkkaa saa :)

• kurppa-asianainen

Tuohon aloitusviestiin ei olisi kannattanut vastata mitään, kun mitään ei kysyttykään. Pakitusviesti oli sinänsä ok. Hyvä pakitysviesti on lyhyt, kohtelias ja yksiselitteinen, ja mielestäni tuo viesti täyttää ehdot.

Jos kysytään, että kiinnostaako, niin voi vastata, että ei kiitos. Usein vastaamattomuus on kumminkin parempi kuin perustella miksi ei kiinnosta. Perustelu voi loukata. Ja miehet usein jäävät inttämään, vaikka olisi ihan selvää, että ollaan toistemme hakuehtojen ulkopuolella. Esimerkiksi "ikä on vain numeroita" -tyypit molempiin suuntiin ovat vaikeasti karistettavia. Sitten lopuksi on pakko blokata tai sanoa pahasti.

Jos on olemassa jokin loukkaamaton perustelu, esimerkiksi että on just menossa treffeille tai toinen on väärältä paikkakunnalta, niin sen ehkä voi sanoa. Muuten kannattaa olla vain kokonaan vastaamatta.

Lisäksi nykyään kun on viestirajoitus, niin jokainen ymmärtää vastaamattomuuden. Se ei ole henkilökohtaista loukkaamista vaan säännöistä johtuvaa. Jos on vaikka itse tehnyt jo viisi aloitusta, niin ei vain voi enää vastata kellekään.

• Snifer

Jos olen saanut pakit niin olen enemmänkin arvostanut suoraselkäisyyttä ilmaista, että olemme sen verran erilaisia ettei kannata tavata. Enemmän ärsytystä aiheuttaa sellainen turhan roikottaminen. Soitan huomenna.... ei soitakkaan, treffejä siirretään ja siirretään kunnes sitten tuleekin selitys, että ei kiinnostakkaan.
      Pahinta on sellainen, että jos pääsee tapaamiseen asti. Esitetään kiinnostunutta. Ladellaan valheita suhteen ylläpitämiseen. Ja jäädään odottamaan, että se toinen tekee sen likaisen työn ja lemppaa. Siihen mennessä on tehnyt toisen elämän monella tapaa vaikeaksi. Kun huomaa tulleensa totaalisen peyetyksi ja siihen reagoi niin saa vielä päälle kuulla, että on itse vaikka mitä... no tämmöisellä ei varmaan kaikki muumit ole laaksossa.

Itse olen pakit antanut peilaten toisen käyttäytymiseen. Jos mulle ollaan törkeitä niin annan pakit vähemmän kaunistellen. Jos tapaaminen muuten on ollut ihan passeli, mutta mitään vetoa en ole tuntenut niin olen ilmaissut asian ihan nätisti.
      Kaikilla ei kaikkien kanssa synkkaa eikä tarvitsekkaan. Tämä vaan kuuluu deittailuun. Kunhan rehellisiä ollaan niin tuskin kukaan kärsii. Vähän voi kirpaista, mutta se on vain elämää.

Jännää on vain huomata, että itse olen saanut pakit kirjoitteluasteella tai kun olen itse tehnyt aloitteen. Mutta yhtä lukuunottamatta tapaamisen jälkeen olisi kiinnostusta vastapuolelta riittänyt. Eli rohkeasti tapaamaan ihmisiä. Tekstiin kun koko persoonaa on vaikeaa mahduttaa. Tosin jotain siihen tekstiinkin täytyy itsestään ammentaa.

• Sanotaan

Kuule,et ole minun makuuni,voisitko ystävällisesti jatkaa matkaasi. Näin tyhmäkin nainen ymmärtää lähteä.

• Kummaa_höpötystä

Mitä ihmettä tuo aloittaja ylipäätään selittää?

• Koko_nettailu

keskustelua eikä mitään riikinkukkoilua.

• Varmaan.aloittaja

ihmiskunnan tavoitelluin poikamies. Näin ei yleensä lainkaan. Ihan mitättömimpiä ihmisiä joita ei kukaan edes tahdo ollaan varmuudella, joten aloittajan elitismi vain sinne yhteen promilleen sopivaa.

• toska

Miten sanot kohteliaasti ei, kun toinen on lähettänyt kuvan ja se ei ole mieleinen?

• ikinuorkurppa

No, joko hakujen määrä täyttyy..

• päätäjomoukka

Miehet on itsekin tuulella käyviä. Olen monta kertaa joutunut toteamaan, että juna meni jo, kun mies pommittaa viesteillä, vaikka aikoinaan antoi pakit. Turha tulla ruikuttamaan, jos tulee katumapäälle ja toisaalla löytyi vaan huonompaa.

• sotkuinenakka

Ehkä suurin juttu sun on nyt tajuta, ettet ole kovin ihmeellinen. Moni nainen viis veisaa siis "pakeistasi". kaikista reiluinta sanoa suoraan ja jos näet jonkun (nettitreffin vaikka) on kohteliasta näkemisen jälkeen kirjoittaa jotain, ei vaan hiljentyä. :DD

• PAKITKIITOS

Miehillä on todellakin käytöstavat hukassa. Katoaminen on raukkamaista ja kertoo vain pelkurimaisuudesta. Pakit "kohteliaasti" annettuna on paljon reilumpaa.

• Osapäivähetero

Minä vastaan aina, että "Sorry! Taidan olla sittenkin homo. Naapurissani asuu niin kuuma hottis raamikas remontti Reiska, että keskityn nyt siihen täysillä. Eilen sain sen pyydettyä saunomaan ja oluselle lauantaiksi ja lupasi tulla"

• kaksi.asiaa.totuus

jumalattomat ja vielä jumalattomammat.

• Konstitonmonetmulla

Jos nainen ei ole minun makuun, niin vastaan "Minä en ehdi nyt vastaamaan, kun mulla on 4 susikoiraa, ne pitää nyt ulkoiluttaa. Syövät ihan mahottomasti, eikä rahat tahdo riittää, kun tupakkaakin kuluu 4 askia päivässä. Karvoja on kaikkialla hirveesti. Onko sulla hyvä palkka???" Eivät ole sen jäkeen enää vastailleet :)

• pakiton_mies

Eihän nettideittailussa tarvitse antaa pakkeja, jos joku lähestyy viestillä ja ei kiinnosta sua. Lienee aika selvä viesti olla vastaamatta kyseiselle henkilölle. Itse en ainakaan ole koskaan tuhlannut aikaani jonkin "pakkiviestin" kirjoittamiseen. Mulle on ainakin aivan sama mitä sellainen ihminen ajattelee musta, joka ei pätkääkään kiinnosta.

• MahiksesiMeni

Liikaa kouluttautunut, mutta pa ja vailla todellisia etenemismahdollisuuksia tekee ihmisestä ylimielisen ja sinäänsä typerän kylmäkiskoisen ollakseen huomaamatta että ellei muuhun kelpaa niin uusioperheen isukiksi on mahdollisuuksia jos tähän mahdollisuuteen tarttuu kiinni. Elämän todelliset epäonnistumiset sitten peitotaan sillä että on kavereiden kanssa kaljalla mukavempaa ja ettei aina jaksa katsella naisten naaman rasvaamista.

• chydeneus

pakit annetaan peruutuskahvalla, ellei kyseessä ole amerikkalainen automaattivaihde

• Anonyymi

Sarkasmi ei ole kohteliasta. Ei kannata yrittää humoristista vastausta, jos haluaa olla kohtelias. Itse haluaisin, että mulle annettais pakit kirjoittamalla, että 'kiitos viestistäsi, mutta emme taida olla toisillemme sopivia' tms. Piikittely on inhottavaa ja aiheetonta. Miksi kenenkään enää kannattaisi olla yhteenkään profiiliin yhteydessä, jos ei osata sanoa 'ei kiitos' kauniisti. Mulle ei tulis mieleenkään kirjoittaa jollekin miehelle piikikkäästi, että 'en ehdi kun pitää ulkoilutta mun neljää isoa susikoiraa ja onko sulla muuten rahaa ruokkia niitä?' Te ootte ihan kamalia! Tuo 'Etapit on ihan kivoja, onnea etsintään!' on hiinä ja hiinä rajalla, onko piikikäs vastaus vai ei.

• urtsipurtsi

Näin annetaan kohteliaasti pakit: Anteeksi mutta tässä on sinun pakkisi. Ole hyvä.

• chydenius2

sano: varo, mä peruutan

• 1tsenaineN

Jatketaanko etsimistä, jookosta?

On pelannut kohdallani, asiaa olen perustellut iällä (nuori mies lähestynyt huomattavasti itseään vanhempaa naista), arkielämän erilaisuudella, pitkällä etäisyydellä ym. Ja tähän olen yleensä saanut hyväksyvän vastauksen ilman suuttumusta.

• Hyvinkypsynyt

Sanot vain mielummin tumppuun kuin tuollaista harakanpesää

• takaa-ajettu

- kyllä pakeissa pitää olla pakkien antamisen meininki, elikkä ei muutako poliisit kintereille lopuksi ikää.

• Kertokaasmulle

Mitä mieltä ootte siitä että kun nainen pyytää miestä treffeille miehelle entuudestaan tuntemattomaan kaupunkiin ja sitten kun mies tulee paikalle niin nainen on jo vähän humalassa.. sitten ilta jatkuu baariin ja kun baariin päästään niin ei mee kun hetki niin nainen "lemppaa" äijän tietäen että äijällä ei ole älypuhelinta eikä mitään hajua mistä se löytää vieraasta kaupungista bussi aseman päästäkseen kotiin.. ja tämän jälkeen tietysti nainen hyökkää toiseen pöytään missä se ilmeisesti on nähnyt jo baariin tullessaan deittiään mielenkiintoisemman miehen.
      Joo no tuhraan mä varmaa tällasta kyselen... Sieltä tulee varmaan että tuohan on ihan ookoo käytöstä.

Itse olen sellainen ainakin että jos joku tulee kauempaa mua treffaamaan mun kotikunnalle niin pidän huolen että henkilö pääsee myös kotiin.. ja jos treffit on semmoiset että ei natsaa niin sanon sen vasta sitten kun tiedän että toinen pääsee varmasti hyvin kotiin.

• Sitä mieltä, että tuo oli naiselta törkeää käytöstä eikä siinä ole mitään puolusteltavaa.

• nohhh

On tietysti oma häpeä tulla kännissä treffeille ja lähteä muiden miesten perään.
        Mutta fiksu treffeille lähtijä varautuu kaikkeen, ja etenkin siihen että homma tyssää heti siihen ja varautuu lähtemään kotiin hyvinkin pian, tai ainakin samana iltana. Bussit ym. pitää selvittää etukäteen. Eri asia jos yöpaikka on ennalta luvattu, mutta eri juttu sitten onko järkevää lähteä jonkun tuntemattoman kotiin yöpymään heti enstapaamisella.
        Periaatteessa sun kotiinlähtösi ei oo enää deittisi ongelma kun et ilmeisesti kiinnostanu sen enempää.

• Kertokaasmulle
        nohhh kirjoitti:

On tietysti oma häpeä tulla kännissä treffeille ja lähteä muiden miesten perään.
        Mutta fiksu treffeille lähtijä varautuu kaikkeen, ja etenkin siihen että homma tyssää heti siihen ja varautuu lähtemään kotiin hyvinkin pian, tai ainakin samana iltana. Bussit ym. pitää selvittää etukäteen. Eri asia jos yöpaikka on ennalta luvattu, mutta eri juttu sitten onko järkevää lähteä jonkun tuntemattoman kotiin yöpymään heti enstapaamisella.
        Periaatteessa sun kotiinlähtösi ei oo enää deittisi ongelma kun et ilmeisesti kiinnostanu sen enempää.

Ei ookkaan deitin ongelma. Oon ihan samaa mieltä.. ihmetyttää vaan mihin on hyvät käytöstavat hävinneet? itse käyttäydyn aina kohteliaasti ja jokainen aikasempi deitti on kanssa käyttäytyny kohteliaasti mua kohtaaan. No ensimmäinen kerta ku näin käy ja kyllä varmasti otan opikseni! Ei tuu tapahtumaan uudelleen!

• rållaattår

Nyt naiset virta päälle oikeesti, jos teidän mielestä ennalta täysin tuntematonta miestä kannattaa lähestyä lataamalla

"Moi, mun likka just pääsi ala-asteelta yläkouluun. Yksi etappi taas!"

Miten miehen pitäis tuosta tiedosta kiinnostua? Woohoo tuntemattoman YH:n lapsi eteni ala-asteelta yläkouluun! Mahtoi olla vaikeat pääsykokeet. Olet varmaan ylpeydestä ihan halki kun tuo on se mikä tulee ensimmäisenä mieleen kun yrität miehen mielenkiintoa herättää, koska meitä miehiä tunnetusti kiinnostaa millä kouluasteella lapsesi ovat.

Ok kyseessä on tietenkin jäänmurtaja, mutta silti melko paska sellainen. Eikä siten ansaitsisi minulta minkäänlaista vastakaikua vastauksen muodossa.

• täti_moonika

Näissä asioissa ihmiset yleensä pitävät itseään liian korvaamattomina ja sitä toista auttamattoman rakastuneena ja hauraana.
      Ei se niin ole. Parasta on pakittaa reippaan kohteliaasti heti kun tietää ettei natsaa eikä säälistä soutaa ja huovata. Ei se toinen itsaria tee. Sinäkin olit hänelle vasta testissä.

• jepsjeps_

Parasta on kun sanoo, että hei, kiitos viestistäsi, mutta en taida nyt olla sillä tavoin kiinnostunut. Se on kohtelias, lyhyt eikä mene liika yksityiskohtiin tai keksittyihin tekosyihin, mitkä eivät edes pidä paikkaansa. Missään nimessä ei pidä lähteä keksimään jotain keksittyjä, valheellisia tekosyitä tai vaikkapa haukkumaan ulkonäköä tms tai vastata jotenkin lapsellisen kiukkuisesti riidelleen, huutaen ja solvaten.

Ymmärrän hyvin aloittajan naista, joka sai pakit aloittajalta. Kaikista typerintä on saada näitä hyvää loppuelämää, menestystä elämässäsi, toivon sinulle kaikkea hyvää jne. Kuulostaa ensinnäkin aivan liian koulumaiselta (opettaja/rehtori oppilaalle) ja kuulostaa kaikenlisäksi erittäin, erittäin teennäiselle, imelälle ja kaksinaamaiselle (ethän oikeasti toivo hänelle erityisesti mitään menestystä, pelkkä tyhjä korulause).

Ymmärrän hyvin myös näitä liian pitkä välimatka/liian suuri ikäero-pakkien saajia. Itseni mielestä todellinen rakkaus ei katso ikäeroa, läheisyyttä voi olla runsaasti, vaikka onkin 200 km välimatkaa, läheisyys siis tarkoittaa tässä tapauksessa sitä, että kun nähdään niin sitten on runsaasti läheisyyttä ja lämpöä eikä suinkaan läheisyys tarkoita maantieteellistä läheisyyttä. Aito natsaaminen, aito läheisyys ja aito lämpö korvaavat vaikka kuinka monta sataa kilometriä. Eihän tuskin kukaan kun on kyseessä aito rakkaus, anna pakkeja tuolla ikäero/välimatka syyllä. Tosin kun kyseessä on vaikkapa nettitreffit, pakkeja voi antaa mitä erikoisemmista ja pinnallisimmista syistä, mutta entäs jos se paras match olisikin se, joka asuu kaukana ja hylkäät sen vain kilometrien takia ja jäljelle jää niitä jämätapauksia ja otat jonkun jämätapauksen, koska hän vaan asuu kartalla lähempänä?

• kylmä.järki

Kyllä se välimatka vaan usein tekee sen että ns. etäsuhde jää etäiseks. Miten siinä kunnolla pääsee tutustuun toiseen jos voi nähdä ehkä 1-2 kertaa kuussa? Itse en enää viitsi edes alkaa virittelemään mitään etäisempää juttua, jos sitten nähdään ja viihdyttäiskin yhdessä, niin harmittaa vaan entistä enemmän ettei siitä kuitenkaan käytännössä voi oikein tulla mitään. Ei ainakaan sellasta mitä se vois olla parhaimmillaan ja mitä hakee. No ehkä joillekin riittää se kerran kuussa näkeminen, mutta itse ainakin haluan nähdä useamman kerran viikossakin. Lopulta sitten jompi kumpi joutus tekeen isoja muutoksia elämässä (muutto toisen luo tai ainakin lähemmäs), että harva sellasiin on valmis, tai sinne saakka selvitään edes noista käytännön ongemista jotka on mukana jo heti alussa.

"jäljelle jää niitä jämätapauksia ja otat jonkun jämätapauksen, koska hän vaan asuu kartalla lähempänä?"

En ottaisi (enää) sellastakaan vaan parempi olla yksin ja jatkaa etsintää. Se on vaan niin paljon hienompaa sitten kun voi ajatella että tätä hyvää kannatti odottaa ja onneks en tyytyny vähempään. Senkin kun on kokenu vaikka niitä ääriharvoin tuleekin vastaan.

• fjöjsfjösfjösjf

Mikähän oli tuon aloituksen varsinainen sanoma, jäi vähän epäselväksi. Mutta jos siihen pakitukseen vastaisi niin; kysymyksestä riippuen, tuo aloittajan Eräs-kysymys, jäi niin omituiseksi, ettei siihen oikein voi vastata toisellakkaan tavalla. En edes tajua, että tuo olisi ollut mikään iskurepliikki, vain tavanomainen sanonta, johon aloittaja vastasi omituisesti...hakuun...niin....miksi se sana piti ottaa esille. Ei tuota aloittajaa varmaan nyt kukaan niinsanotusti hakenut..Luin tuon aloituksen moneen kertaan ja täytyy sanoa, ettei siinä kyllä aloittajaa yritetty iskeä, vähän on suuret luulot nyt..toisaalta taisihan tuo eräs-henkilö olla vain muuten pahalla päällä, etkä tajunnut sitä.

• Anonyymi

Välimatka ( kohtuullisen lyhyt) on outo veruke, jos mies vastaa naisen profiilin olleen täysosuma muttei edes pyydä kuviin avainta. Siis mitä? Ja jos kummallakin jo eläkeikä lähestyy niin kohtahan sitä aikaa olisi liikkua paikkakuntien välillä. Anteeksi vaan, mutta tulee vaikutelma, että tämä mies haluaa vain tapailla lähistön naisia usein seksin merkeissä ja hänen profiilikuvauksensa toive oikeasta suhteesta on falski.

• Anonyymi

Jos mies on sellainen niin mitään et menetä.

• Anonyymi

Profiilin pitäisi olla todenmukainen. Kaiken maailman käyttäjät liikkeellä suurin lupauksin. Mitä sillä voittaa? Ei naiset ole kusetettavissa.

• Anonyymi

Miehet jopa tappavat pakeista. Sitä ei estä mitkään kohteliaat sanat.

• Anonyymi

No sellainenkin hullu on tullut vastaan, että kun en suostunut seksiin toka tapaamisella niin äijä sanoi että tapa ittes, Onko normaalia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sellainenkin hullu on tullut vastaan, että kun en suostunut seksiin toka tapaamisella niin äijä sanoi että tapa ittes, Onko normaalia?

Juoksisin kauas ja äkkiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sairashan tuo on.

• Anonyymi

Jotkut ottavat oikeuksia kohdella naisia noin huonosti. 🫤Onko vähän isot luulot sellaisella.

• Anonyymi

Onko olevinaan julkimo. Tai pikkupaikan julkimo😂

• Anonyymi

Ei sekään ole normaalia että pitää sakset visusti kiinni.

Kyllä sakset on avattava viimeistään toisilla treffeillä.

• Anonyymi

Ehe ehe trolli.

• Anonyymi

Siellä puhuu trolli,

• Anonyymi

Välimatkasta valittaja: etsii vain panoseuraa.

• Anonyymi

Kyllä hyvän perässä voisi ajaa vaikka 1000 km, jos vaan on varma saanti.

• Netissä kukaan mitään pakkeja anna. Ne vaan ghostaa, taikka katoaa sanomatta sanaakaan. Ehkä se onkin parempi niin. Mitä se lässytys auttaa siinä kohtaa? Ei kerran kiinnosta, niin ei kiinnosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      116
      2966
    2. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2415
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      25
      2384
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      2016
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1660
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      171
      1368
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      288
      1208
    8. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      255
      1076
    9. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      80
      1054
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71