Pärjääkö mitenkään

Loppukoittaa

Oon kaksi vuotta nyt joka aamu miettinyt että tänään irtisanon itseni työstä jossa ollut viisi vuotta, hajottaa niin itseä ettei mitään järkeä, kokoajan väsynyt ja kiukkuinen, hetken olin sairaslomalla, mutta se ei auta mitään kun sama jatkuu. Työ todella yksitoikkoista, yhden saman ihmisen kanssa neljän seinän sisällä kaiket päivät. Olen liitossa ja alkaisin saamaan Liitolta rahaa kolmen kk karenssin jälkeen mutta saako sossusta apuja siihen saakka ettei lähde asunto alta?

8

1223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kreikantie

      duunari tekee töitä elinaikanaan 50 000 tuntia kun saksalainen tekee 85 000 tuntia
      tehotonta ja hän kertoi miksi
      suomessa maksetaan sossusta rahaa kun ei viitsitä töitä tehdä saadaan ansiosidonnaista työttömyystukea asumistukea ilmainen sairaanhoito
      suomi on niin hyvinvointi valtio ettei laiskat duunarit osaa enää kunnioittaa työssäkäyntiä minään
      vaaditaan kansalaispalkkaa
      tämä maa on tukiaisten luvattu maa

    • Itsekin olin työssä joka otti päähän, oikeastaan vei koko elämäni.

      Tosiaan mulla oli vakkari sopimus joten ongelmia olisi tullut jos olisin itse irtisanoutunut...

      Niinpä yhtenä yönä en vain enää mennyt töihin, ja viikon päästä sain pomolta viestin "palauttaisitko avaimet ja polttoainekortin"

      Hän kirjoitti irisanomisilmoituksen sen kanssa sitten työvoimatoimistoon josta he laittoi lausunnon YTK:lle

      Sitten YTK:lle palkkatodistus ja homma alkoi rullaamaan.

      Tein tämän siis vuonna 2011 ja ja edelleen YTK:n rahoilla, ja välillä on ollut pitkiäkin työputkia, mutta en niistä mitään ilmoita. Skannaan palkkakuitit ja ilmoitan tunnit... Jos työ päättyy (vaikka omsta tahdosta) niin yksinkertaisesti ei ole enää mitään palkkalaskelmaa minkä lähettää...

      Tietenkin ajalta jolla olen kokoaiskena töissä ei jää maksettavaa tukea.

      Ja elämä alkoi 2011 ja suuntana vain ylöspäin, eikä oikeastaan näin 4 vuoden jälkeenkään ole mikään kiire löytää vakituistas työtä YTK osa-aikatyö ja keikkatyöt tuo hyvän tulon pöytään

      Tässä 4 vuoden aikana olen jopa kieltäytynyt noin 10 työpaikasta iun ei ole vaan napannut

      • 1312

        Ei kuulosta ihan uskottavalta, koska jos työntekijä itse on aiheuttanut toimillaan, että työnantaja irtisanoo hänet, niin siitä seuraa kolmen kuukauden karenssi.


      • 1312 kirjoitti:

        Ei kuulosta ihan uskottavalta, koska jos työntekijä itse on aiheuttanut toimillaan, että työnantaja irtisanoo hänet, niin siitä seuraa kolmen kuukauden karenssi.

        Niin ja tuo on lähes mahdoton osoittaa että on itse aiheuttanut potkut... Ja ainahan asian voi kiistää. ja aiheuttaa firmalle lisää harmia...


    • e-e-eetu

      Kerrotko minkälaista työtä teit?

    • TEvirkailijat

      Hyvä tietää, laitan sinulle ikikarenssin. Saat asioida sossun luukulla jatkossa. Jos sinulla on omistusasunto tai tilillä rahaa, et saa centtiäkään tukijaista.

    • Vasemman_jalan_saapas

      Jokainen tekee omat ratkaisunsa. Jos työ tympii liikaa, niin rupea valmistelemaan plan-B ratkaisua. Suin päin ei kannata työstä lähteä pois. Saathan siitä toimeentulosi. Opettele uusia taitoja työajan ulkopuolella. Ja etsi uutta työpaikkaa tai muuta aktiivisesti. Kun löytyy niin sitten irtisanoudu. Niin tyhmä ei saa olla että ottaa loparit töistä impulsiivisesti ilman että on paikkaa mihin mennä. Työkkärin listoilla ei ole kuule kiva olla ja tienestit on todella heikot ja jäät helposti yhteiskunnan elätiksi loppuiäksesi.
      Ravaat 9 euron harjoittelupaikasta toiseen hyväksikäytettynä. Ja sinua kyykyttävät kaikki. Ihan kaikki.

    • Dooris24

      Heip. Jos et löydä "viisaampaa" ulospääsyä eli toista työpaikkaa tai saa esimiestäsi kirjoittamaan sinua irtisanotuksi niin kyllä sossu auttaa karenssin ajan. Tässä on vain se ongelma, että tilisi pitää todellakin olla täysin tyhjä, mitään et juuri saa omistaa jne jne. Eli aika nollille saat vetää jotta toimeentulosta olisi sinänsä hyötyä. Jos jaksat vielä jonkinajan sinnitellä töissä niin yritä pinnistää kaikki ylimääräinen säästöön, myy omaisuuttasi ym niin kolmen kuukauden karenssin kyllä pärjää ennenkun liiton rahat alkavat juoksemaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5580
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1672
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1656
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1102
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      819
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe