Palkanmaksu vuokrafirmassa

VitMikäPask

Olen hakenut vuokrafirman kautta töihin. MIkäli pääsen hommiin, ottaako vuokrafirma palkastani itselleen jonkun siivun? Kokemusta ei ole ennestään, olen kuullut lähes vain parjaavia juttuja vuokrafirmoista.

6

2123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeesjesjsjjs

      millä vitulla sä kuvittelet että se vuokrafirma pysyy pystyssä,jos ei nee saa siitä omiaan ? vuokratyössä on paljon hyviäkin puolia,ja kaikki riippuu siitä miten itsekin hoitaa hommansa siellä. Suomalaiset hinnottelee ittensä ulos työmarkkinoilta varsinkin raksalla, pyydetää heti kovaa palkkaa ja laiskotellaa töissä. Sen takia raksalla on paljo vuokramiehiä,kun omat ei tee vittuakaan

    • Vuokrafirma maksaa TES:n mukaisen palkan.

      Esim. itselläni on tuntipalkka autokuskin 13,12€

      Jos olisin firman omilla kirjoilla, maksaisin firmalle kutakuinkin 19,2€ tunnissa

      Mutta nyt vuokrafirma laskuttaa firmaa 23€ tunnissa...

      Eli firma maksaa enemmän, mutta palkassa et sitä huomaa. Paitsi ehkä korkeampana palkkana kuin itse asiakasyrityksessä

    • duunia

      Vuokrafirmat. Yleisesti ottavat määräaikaisesti työhön. Eli pätkätyöt saa jatkua, niin kauan, kun työntekijä haluaa. Jos menisit suoraan firmaan työhön pätkätyötä ei saa teettä vuosia, vaan työ on lain mukaan vakinaistettava. Sen vuoksi syntyi vuokrafirmat. Pykälien kiertoa laillisesti siis. Vakitöitä ei vuokrafirmoista saa, mutta pätkätöitä riittää. Lomat, no nehän on nyt yliarvostettuja. Sairaslomaa vaan, kun on tehnyt itsensä uupuneeksi.

    • YrittäjäX

      Kannattaako yrityksen palkata työntekijä ja maksaa kaikki yrittäjämaksut esim. muutaman kuukauden pestistä, ei kannata. tietenkin vakuuttaa.

    • sotu_alv_voittoprosentit

      Ei sinun palkastasi mitään siivua oteta. Se siivu on sinun palkkasi päälle. Eli palkkasi ei ole se hinta millä vuokrafirma sinut myy eteenpäin johonkin firmaan. Bruttopalkkasi päälle tulee sotu maksut ja alvit ja vuokrafirman kustannukset (niitä on monenlaisia) ja voittoprosentit (kate) . Vuokratyöntekijöiden käyttö on aina vuokratyövoimaa käyttävälle yritykselle kallista hommaa. On huomattavasti kalliimpaa kuin oma henkilöstö. Näkyy firman tuotteiden ja palvelujen hinnoittelussa. Vuokratyöntekijästä pääsee helposti irti. Ei tarvita YT-menettelyjä ym. Joskus on edullisempaa ottaa kallis vuokratyöntekijä kuin huippukallis ammattimies jostain konsulttifirmasta keikkatyöhön projektiin. Tosin työn laadussa on huomattava ero.

    • irek

      Vuokrafirmat pitää maksaa palkka ao työehtosopimusten mukaan ja tietenkin heidän pitää noudattaa työlainsäädäntöä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4453
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4040
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2720
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1643
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1571
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe