Onko sinulle kevyt suhteilu helppoa vai ei?

Kevyt suhteiksi tässä tapauksessa lasken kaikki ns. seksisuhteet ja myös lyhyet suhteet, jotka ovat todella lähellä tuota määritelmää, eli ovat olleet aika lyhkäisiä suhteita.....

Jos sellaiset vastaavat, jotka eivät ole saanet tai saisi edes mahdollisuutta helposti toteuttaa tälläisiä suhteita, niin olisi toivottavaa se ilmoittaa myös, koska silloin ei voi ihan täysin tietää koko totuutta edes itse.......

Oletteko muuttuneet tämän asian suhteen ajan saatossa, jos olette niin mistä se johtuu teidän kohdallanne vai oletteko olleet aina samanlaisia?

Mitkä ovat syynä jos tälläisiä harrastatte (tai haluaisitte harrastaa) tai ette harrasta?

Kuinka nopeasti ja helposti pystytte aloittamaan uuden tälläisen suhteen vanhan jälkeen ja jos ei ole helppoa aloittaa uutta nopeasti, niin miksi ei?

Poikkeatteko mielestänne monesta muusta sukupuolenne edustajasta tässä asiasta? - tämä siis hieman mutu pohjainen informaatio, koska perustaa kyseisen henkilön elinympäristöön, kokemuksiin ja omiin huomioihin.

......jotain kysymyksiä jäi varmasti vielä uupumaan tämän asian suhteen, mutta jokainen voi tarvittaessa kommentoida laajemminkin tätä asiaa, niin halutessaan.

Pyytäisin puhumaan asiasta asiana avoimesti, rehellisesti ja totuudenmukaisesti, syyllistymättä puhumaan asian vierestä tjmv.

Trolleja ja provoja varmasti on liikenteessä, niin kuin monesti on, joten koitetaan olla provosoitumatta liikaa ja pyrkikää ohittamaan sellaiset.......ajatelkaa ne tekstit vaikka siansaksaksi, josta ette mitään ymmärrä ja hypätkää sellaisten kommentien yli.

113

646

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2wby

En harrasta, en ole koskaan harrastanut, enkä kykenisi harrastamaankaan. En kuitenkaan ole lyömässä ketään millään Raamatulla päähän tai vastaavaa. Jokainen elää kuten itsestä hyvältä tuntuu.
      Tässä asiassa olen aina toiminut enemmän tunteen kuin järjen kautta, eivätkä tunteeni ole vuosien myötä muuttuneet. Kevyt suhde tuntuisi minusta itselleni sopimattomalta. Otan ihmissuhteet erittäin vakavasti. Paljon löytyy varmaan kaltaisiani, mutta myös toisin ajattelevia.

• Tunteet on varmasti tässä asiassa yksi suurimmista syistä joillakin, varsinkin vahvasti tuntevilla yksilöillä, eli ainakin tietyin osin erityisen herkkä täytyy olla....vaikka luultavasti sekoituksessa täytyy olla myös muuta, mutta en ole ihan varma onko se sitten, että on laajemminkin herkkä vai sen lisäksi esim, vahva empatia tjms........

Tällä tavalla "estyneellä" kun kuitenkin ne tunteet ovat tärkeämpiä, kuin pelkästään itse suoritus ja vaikea esineellistää ketään pelkästään himojen objektiksi ("patjaksi"/"tapiksi") vaan tarvitaan ne tunteet siihen mukaan, jolloin toista kohtaan on sellaisia tunteita, joiden yli ei ole välttämättä helppo päästä.......sekä jos sen pyrkisi tekemään tunteettomasti, niin ettei siitä jäisi itselleen pahoja "tunnesykkyrämykkyröitä", niin siitä ei saa oikeastaan yhtään mitään ja erillaiset tunne reaktiot kiusaavat myös tällöin....riippuen hieman tilanteesta, mutta nämäkin varmasti vaihtelevat riippuen ihan yksilön persoonan ja luonteen piirteistä.

On varmasti joillakin myös muita syitä, mutta mitä ne ovat ja ohjaavatko ne yksilöä yhtä tehokkaasti, niin siitä en olisi niin varma.............

Erillaiset pelot ovat tietenkin joillakin esim. tautien pelko, muiden tuomion pelko jne...jne...

• elluhallo

Kevyt suhteilu sopii nykyään monille
      Itselleni ei
      Vaikka nykyään yritän tehdä kaikkea mitä en olisi ennen tehnyt
      ELÄMÄ ON NIIN LYHYT.
      Tekee sitten mitä tahansa pitää olla tasapainossa itsensä kanssa

• atännä

"Tekee sitten mitä tahansa pitää olla tasapainossa itsensä kanssa"

:) Nii-i. Täälläkin on aivan liian paljon itseään ylentäviä ihmisiä toisten "moraalia" vahtimassa. Eivät taida olla kovinkaan onnellisia, vaan ennemmin katkeria ja pahoja. Jokainen eläkööt oman elämänsä niin hyvin kuin osaa. Antaa toisten elää omaansa, ei mun elämääni ;)

• nnnaaaiiinnnwm

Mitä on kevytsuhteilu? Mielestäni kaikki ihmissuhteet alkaa kevytsuhteilulla ja tulevaisuus näyttää muuttuuko kevyt ystävyys/suhde vakavaksi parisuhteeksi. Vai menettekö te naimisiin ja vasta sen jälkeen alatte vähitellen tutustua ihmiseen...tutustuminen kestää kauan vähintään 6kk.

• "Pyytäisin puhumaan asiasta asiana avoimesti, rehellisesti ja totuudenmukaisesti, syyllistymättä puhumaan asian vierestä tjmv."

En nyt sinua sen enempää toru, koska olihan sinulla tuossa ihan asiaakin, vaikka ei ihan sitä mitä kysyttiin, eli olisit myös vastannut kysymyksiin edes jollain lailla, niin vastaus olisi ollut ihan bueno.....

Kysymyksissä on muutakin ideaa, mutta myös suhtautuminen seksin harrastamiseen on yhtenä niistä kantavista tekijöistä tämän aiheen tiimoilla.........joillekin se on vaan kuin ruoka, eli syödään ja unohdetaan toisille taas ihan jotain muuta, sekä sitten varmasti kaikkea tältä väliltä.....

• 191130
        MGTOW kirjoitti:

"Pyytäisin puhumaan asiasta asiana avoimesti, rehellisesti ja totuudenmukaisesti, syyllistymättä puhumaan asian vierestä tjmv."

En nyt sinua sen enempää toru, koska olihan sinulla tuossa ihan asiaakin, vaikka ei ihan sitä mitä kysyttiin, eli olisit myös vastannut kysymyksiin edes jollain lailla, niin vastaus olisi ollut ihan bueno.....

Kysymyksissä on muutakin ideaa, mutta myös suhtautuminen seksin harrastamiseen on yhtenä niistä kantavista tekijöistä tämän aiheen tiimoilla.........joillekin se on vaan kuin ruoka, eli syödään ja unohdetaan toisille taas ihan jotain muuta, sekä sitten varmasti kaikkea tältä väliltä.....

Tämä sinun aloituksesi on niin valtava, etten taida lähteä sitä pohtimaan. En usko että saan kokonaiskuvaa ja mielipidettäni 10 000 merkkiä suppeammaksi.

Sen verran huomautan, että yksilöillä saattaa olla hyvinkin paljon tulkinnalisia eroja suhteista ja niiden määrittelemisistä. Henkilö saattaa kirjoitella asiasta asiana avoimesti, rehellisesti ja totuudenmukaisesti. Myös maininnat asian vierestä ovat keskusteluja.

Hiukan huono lähtökohta torua muita mielipiteistään tai arvostella mikäli jollakin ei ole erikseen näkemystä kevyestä suhteilusta. Täytyy huomauttaa että jokainen näkee, kokee ja tulkitsee asioita omalla tavallaan, se ei tee asiasta kiertelyä tai epärehellistä. Kirjoittajilla on oikeus tulkita ja vastata tekstiin juuri senverran, kun haluavat itse jakaa. Mikään asia ei ole niin yksiselitteinen. Sinun kevyt suhteilusi saattaa olla jollekin jo hyvin vakavaa suhteilu tai normaalia kanssakäymistä ihmisten keskudessa, kuten ne lumihiutaleet.

• 191130 kirjoitti:

Tämä sinun aloituksesi on niin valtava, etten taida lähteä sitä pohtimaan. En usko että saan kokonaiskuvaa ja mielipidettäni 10 000 merkkiä suppeammaksi.

Sen verran huomautan, että yksilöillä saattaa olla hyvinkin paljon tulkinnalisia eroja suhteista ja niiden määrittelemisistä. Henkilö saattaa kirjoitella asiasta asiana avoimesti, rehellisesti ja totuudenmukaisesti. Myös maininnat asian vierestä ovat keskusteluja.

Hiukan huono lähtökohta torua muita mielipiteistään tai arvostella mikäli jollakin ei ole erikseen näkemystä kevyestä suhteilusta. Täytyy huomauttaa että jokainen näkee, kokee ja tulkitsee asioita omalla tavallaan, se ei tee asiasta kiertelyä tai epärehellistä. Kirjoittajilla on oikeus tulkita ja vastata tekstiin juuri senverran, kun haluavat itse jakaa. Mikään asia ei ole niin yksiselitteinen. Sinun kevyt suhteilusi saattaa olla jollekin jo hyvin vakavaa suhteilu tai normaalia kanssakäymistä ihmisten keskudessa, kuten ne lumihiutaleet.

Hmmmm......voihan sitä kierrellä ja kaarrella jos niin haluaa, mutta oli aloituksessa ihan yksinkertaisia ja helppojakin kysymyksiä, mutta jos yksinkertaisistakin asioista haluaa tehdä vaikeita, niin se ei ole vaikeaa vaan helppoa.

"Sinun kevyt suhteilusi saattaa olla jollekin jo hyvin vakavaa suhteilu tai normaalia kanssakäymistä ihmisten keskudessa"

Onhan se ruuankin syöminen joillekin vakavaa, vaikka seuraavalla ruualla ei välttämättä enää muista mitä viimeksi on syönyt tai miltä se maistui..........ja tuonon loppulauseeseen, niin toki sen voi ilmaista suoraankin, jos kukasta kukkaan ja tapista tappiin meininki on omasta mielestä ihan luonnollista kanssa käymistä ja tuoda julki omia näkemyksiä asiasta.......ei tässä ketjussa ole tarkoitus syyllistää ketään, vaan tarkotus on vaan saada näkemystä siihen miten erillaiset yksilöt ajattelevat asioista ja miten he toimivat, sekä mitkä ovat heidän syyt siihen jne.

• 101222

Helppoja ja helppoja. Voi olla helposti ihastuva/rakastuva, joka helposti etenee nopeasti ja on valmis ottamaan onkeen ja polttamaan siipiä kumminkin vakavasti ja tositarkoituksella toivoen kokeilemaan kantaako se läpi elämän. Helppoihin kysymyksiin voi tulla esiin monia vastauksia ja mielipiteitä ilman että on vahvasti jostakin jotain mieltä, eli mieli voi viedä kahteen suuntaan.

• atännä

Juuripa näin. Ei voi tietää, miten suhde kehittyy. Jollei halua "kevytsuhteilla", ei voi myöskään löytää itselleen vakituista kumppania. Toiseen tutustumiseen menee vuosia, ja taas vuosia, ihmiset muuttuvat ja tilanteet muuttuvat, ei toista tunne koskaan kokonaan.

Varmasti jokainen haluaisi löytää iänkaikkisen ja ikuisen onnen, mutta jos nyt edes hitusen ollaan realistisia, ei se ihan noin vaan mene. Minä en aio luvata kenellekään rakastaa toista lampaana maailman tappiin - minulla on oikeus omiin tunteisiini ja vain minä olen niistä vastuussa. Vain minä olen vastuussa omasta elämästäni ja onnellisuudestani, ei kukaan muu. En ota vastuuta myöskään toisen onnellisuudesta.

Seksuaalisuus on minulle tärkeä ja luonnollinen asia. Seksi on upea juttu, kun löytää sellaisen ihmisen jonka kanssa se toimii. Kaikkien kanssa se ei osu yksiin. Siksi sekin kuuluu seurusteluun ja tutustumiseen. Muistaakseni Helka kirjoitti joskus hyvin asiasta, sanoi jotenkin niin, että luonteiden yhteensopivuus ja seksuaalinen yhteensopivuus ovat molemmat yhtä tärkeitä.

• 101222 kirjoitti:

Helppoja ja helppoja. Voi olla helposti ihastuva/rakastuva, joka helposti etenee nopeasti ja on valmis ottamaan onkeen ja polttamaan siipiä kumminkin vakavasti ja tositarkoituksella toivoen kokeilemaan kantaako se läpi elämän. Helppoihin kysymyksiin voi tulla esiin monia vastauksia ja mielipiteitä ilman että on vahvasti jostakin jotain mieltä, eli mieli voi viedä kahteen suuntaan.

Voi olla vaikka mitä, mutta silti ne aloituksessa olevat kysymykset ovat edelleen helppoja ja yksinkertaisia kysymyksiä....mutta toki niitä voi vääntää ja venyttää juuri siihen suuntaan mihin haluaa.....

On se vaan kummallista, jos kerran puhutaan luonnollisesta asiasta ja ihmiset ovat olevinaan omasta mielestään sinut näiden asioiden suhteen, niin yht`äkkiä asia onkin tabu tai "asia mistä ei nyt vaan suoraan puhuta" tjmv...... ;D

Ihan helppoa se on sanoa esim. useasti lähden yhden illan tutustumisesta harrastamaan seksiä, eikä siinä ole mitään ihmeellistä......tai luulin että se voisi kantaa pidempään, mutta ei kantanutkaan vaan päättyi siihen niin kuin ne kymmenet muutkin kerrat, mutta se on ihan normaalia ja ensi viikolla taas mennään katsastamaan josko löytyisi vihdoinkin kumppani tjmv. jne....jne...

On siellä edelleen myös muitakin ihan yhtä helppoja ja yksinkertaisia kysymyksiä.......mutta saa sitä tietenkin suhmuroida ja tehdä niistä hankalia, jos haluaa.......syitä voi tietenkin pohtia moiseen käytökseen itse kukin.....

• atännä kirjoitti:

Juuripa näin. Ei voi tietää, miten suhde kehittyy. Jollei halua "kevytsuhteilla", ei voi myöskään löytää itselleen vakituista kumppania. Toiseen tutustumiseen menee vuosia, ja taas vuosia, ihmiset muuttuvat ja tilanteet muuttuvat, ei toista tunne koskaan kokonaan.

Varmasti jokainen haluaisi löytää iänkaikkisen ja ikuisen onnen, mutta jos nyt edes hitusen ollaan realistisia, ei se ihan noin vaan mene. Minä en aio luvata kenellekään rakastaa toista lampaana maailman tappiin - minulla on oikeus omiin tunteisiini ja vain minä olen niistä vastuussa. Vain minä olen vastuussa omasta elämästäni ja onnellisuudestani, ei kukaan muu. En ota vastuuta myöskään toisen onnellisuudesta.

Seksuaalisuus on minulle tärkeä ja luonnollinen asia. Seksi on upea juttu, kun löytää sellaisen ihmisen jonka kanssa se toimii. Kaikkien kanssa se ei osu yksiin. Siksi sekin kuuluu seurusteluun ja tutustumiseen. Muistaakseni Helka kirjoitti joskus hyvin asiasta, sanoi jotenkin niin, että luonteiden yhteensopivuus ja seksuaalinen yhteensopivuus ovat molemmat yhtä tärkeitä.

Noh, sinä vastasit nyt edes sinnepäin ja rivien välistä sai kyllä tarpeeksi lisä informaatiota noihin muihin kysymyksiin....osa suoraan tekstistä ja osa pois jätetyistä kohdista..... ;P

Eikä siinä ole edelleenkään mitään väärää.....minua vaan hymyilyttää ja hykerryttää tämän asian suhteen ihmisten ihmisten kiemurtelu ja kaartelu....mitä enemmän sitä huomaa sitä enemmän vain hykertee.......samalla hykertelen myös itselleni, eli kuinka "outo" sitä onkaan tai pitäisikö sanoa hassu.... ;D

Kohta pitää lähteä hapelle, kun siellä on niin komia tuulinen ilma......jatkan hykertelyä siellä itsekseni tämän asian suhteen....hyvää illan jatkoa sinulle pieni kiemurtelija... =)

• atännä
        MGTOW kirjoitti:

Noh, sinä vastasit nyt edes sinnepäin ja rivien välistä sai kyllä tarpeeksi lisä informaatiota noihin muihin kysymyksiin....osa suoraan tekstistä ja osa pois jätetyistä kohdista..... ;P

Eikä siinä ole edelleenkään mitään väärää.....minua vaan hymyilyttää ja hykerryttää tämän asian suhteen ihmisten ihmisten kiemurtelu ja kaartelu....mitä enemmän sitä huomaa sitä enemmän vain hykertee.......samalla hykertelen myös itselleni, eli kuinka "outo" sitä onkaan tai pitäisikö sanoa hassu.... ;D

Kohta pitää lähteä hapelle, kun siellä on niin komia tuulinen ilma......jatkan hykertelyä siellä itsekseni tämän asian suhteen....hyvää illan jatkoa sinulle pieni kiemurtelija... =)

Rivien välistä et saanut mitään tietoa, en vastannut kysymyksiisi ihan tarkoituksella.

En tiedä huomaatko itse, mutta kyselet hieman kauniimmin kiertäen samaa mitä palsta-ätmit: monenko käyttämä lutka olet.

Miksi toisten seksuaalisuus on sinulle niin paha asia, että sitä pitää kontrolloida, paheksua ja palkitakin, jos se on sinua miellyttävää? Onko sinulla samanlainen ahdistunut suhtautuminen omaan seksuaalisuuteesi?

Anteeksi suorasanainen kirjoitukseni. Tässä vaan nähdään, miten erilailla sama asia voidaan ilmaista. Nätisti menee läpi naisille, kun sen saman ExPua-lutkittelun tekee taitavasti ;)

Jätit itse vastaamatta omiin kysymyksiisi ;)

• atännä kirjoitti:

Rivien välistä et saanut mitään tietoa, en vastannut kysymyksiisi ihan tarkoituksella.

En tiedä huomaatko itse, mutta kyselet hieman kauniimmin kiertäen samaa mitä palsta-ätmit: monenko käyttämä lutka olet.

Miksi toisten seksuaalisuus on sinulle niin paha asia, että sitä pitää kontrolloida, paheksua ja palkitakin, jos se on sinua miellyttävää? Onko sinulla samanlainen ahdistunut suhtautuminen omaan seksuaalisuuteesi?

Anteeksi suorasanainen kirjoitukseni. Tässä vaan nähdään, miten erilailla sama asia voidaan ilmaista. Nätisti menee läpi naisille, kun sen saman ExPua-lutkittelun tekee taitavasti ;)

Jätit itse vastaamatta omiin kysymyksiisi ;)

GrrrrrNauskis.......odotinkin miten reagoit....hykertelin sitäkin jo valmiiksi.... ;D

Olet hermostuksissasi nyt väärässä tuon väitteesi kanssa, kun vertaat tämän ketjun pohdinnan päämäärää lähellekään samaksi......lähdit itse hyökkäämään ja keksimään omasta päästä nyt juttuja, jotka ytität kytkeä minun ajatusmaailmaan......se kyllä yllätti......

Koko tuo pohdintasi tulos on pelkkää omaa höttöä ja mikä ei pidä paikkaansa....eli kaikki väitteesi on omiasi ja niitä en itseeni pysty liittämään, mutta jos tarve vaatii, niin käydäään joka väite yksityiskohtaisesti läpi, Capish?

Tämän pohdinnan tarkoitus oli käydä läpi tätä asiaa ja tutustua laajemmin eri näkemyksiin, toimintatapoihin, syihin jne...jne...., eli halu vilpittömästi oppia ja tutustua muiden yksilöiden ajatusmaailmaan jne. tämän asian tiimoilta, jolloin jokainen pystyy vertaamaan niitä omiinsa.....jolloin samalla oppii erillaisuutta, sekä ajatuksia ja tunteita niiden takana....

Sen tunnustan, että myös tämän asian kohdalla minulla on henkilökohtainen indressi, mutta se on vain se, että haluan verrata itseäni muihin ja samalla saada ehkä vastauksiakin omiin pohdintoihin ja kysymyksiin joita mielessäni pyörii......eihän näissä asioissa ole oikeaa ja väärää, joten myös minulla on oikeus olla erillainen ilman että hyökkäät minua vastaan, eli ei minun tarvitse olla jotain mitä joku haluaa saati edes muuttua siihen suuntaan, niin kuin ei sinunkaan, sehän on sanomattakin selvä......kyllä se nyt on ihan joku muu kuin minä, ketä haukkuu toisen ajatusmaailmaa ja yrittää väittää että joku toimintapa on "väärä"/"sairas"/"ongelma".

Väitteeseesi, että jätin itse vastaamatta, niin siihen syyllistyin eli en tehnyt sitä aloitukseen, mutta olin kyllä osittain vastannut, kun kommentoin ketjun alussa nimimerkki @2wby kommnettiin......jostain syystä on päässyt näämmä menemään ohi sinulta tai sitten et osannut kaivaa siitä pohdinnasta tietoa, mutta se pohdinta oli kuitenkin jo laajempi, kuin monella muulla ja siitä löytyy myös syitä miksi minulle ei sovi, koska tunteet ovat itselle tärkeä osa........eikä se itse suoritus tai "pinmppa"........

Periaatteessa jos osaa lukea rivien välistä, niin vastaukset olisi pitkälti saanut niin aloituksesta, että siitä yhdestä kommentista, mutta yritän nyt alkuun vastata lyhkäisemmin, toki kun pyydät minua vastaaman, niin kai sinäkin sitten vastaat? ;)

Olen aina ollut samanlainen, eli ei muutosta johtuen.....en harrasta, johtuen.....on vaikeaa aloittaa nopeasti uutta johtuen.....

(Johtuen= tunteet/persoona/luonne/arvot ja ajatusmaailma.........)

Poikkeavuuteen täytyy sanoa, että siltä se ainakin tuntuu ja on tuntunut vrt. suurimpaan osaan......toki tämä on laajempi kysymys, johon täytyy vastata pidemmin jos tarvetta ilmenee, mutta näin yleisluontoisesti.

Olenhan minäkin periaatteessa "ajautunut" kokeilemaan vastaavaa, mutta en ole vongannut, enkä yrittänyt tarkoituksella ohjata asiaa siihen suuntaan, vaan kyllä minun tapauksessani on naisten harteilla ollut nähdä enemmän tai vähemmän vaivaa ohjata se siihen suuntaan.......eli tiedän kyllä, että minulle tälläiset ei oikein sovi.......

Siksipä minä en vonkaa, jätän epäsuoria/suoria mahdollisuuksia tarkoituksella käyttämättä jne......ihmetystä on herättänyt aina välillä tutuissa ja jopa naisissa.....epäsuorasti ja välillä hieman suoremminkin. ;D

Vähän sieltä ja täältä pikkuisen pohdintaa, mutta toki tarkennusta ja miettimistä voidaan jatkaa, kunhan se on vastavuoroista ajatuksen vaihtoa, eikä vain yksipuolista haastattelua, koska silloin ketjun idea ei toteudu, kun tarkoitus oli myös saada tutustua muiden tunteisiin ja ajatukseen asian tiimoilla, jolloin jokainen voi verrata niitä omiinsa, ilman mitää "oikeaa ja väärää" tapaa toimia ja suhtautumistapaa.......eikä varsinkaan syyllistäen....

Toivottavasti olet hieman leppynyt, kun olet ottanut jostain syystä liian kovin tämän asian itseesi ja käsittänyt jotenkin oudolla tavalla koko ketjun tarkoituksen väärin.....

Hyvää illan jatkoa sinulle.....

• atännä
        MGTOW kirjoitti:

GrrrrrNauskis.......odotinkin miten reagoit....hykertelin sitäkin jo valmiiksi.... ;D

Olet hermostuksissasi nyt väärässä tuon väitteesi kanssa, kun vertaat tämän ketjun pohdinnan päämäärää lähellekään samaksi......lähdit itse hyökkäämään ja keksimään omasta päästä nyt juttuja, jotka ytität kytkeä minun ajatusmaailmaan......se kyllä yllätti......

Koko tuo pohdintasi tulos on pelkkää omaa höttöä ja mikä ei pidä paikkaansa....eli kaikki väitteesi on omiasi ja niitä en itseeni pysty liittämään, mutta jos tarve vaatii, niin käydäään joka väite yksityiskohtaisesti läpi, Capish?

Tämän pohdinnan tarkoitus oli käydä läpi tätä asiaa ja tutustua laajemmin eri näkemyksiin, toimintatapoihin, syihin jne...jne...., eli halu vilpittömästi oppia ja tutustua muiden yksilöiden ajatusmaailmaan jne. tämän asian tiimoilta, jolloin jokainen pystyy vertaamaan niitä omiinsa.....jolloin samalla oppii erillaisuutta, sekä ajatuksia ja tunteita niiden takana....

Sen tunnustan, että myös tämän asian kohdalla minulla on henkilökohtainen indressi, mutta se on vain se, että haluan verrata itseäni muihin ja samalla saada ehkä vastauksiakin omiin pohdintoihin ja kysymyksiin joita mielessäni pyörii......eihän näissä asioissa ole oikeaa ja väärää, joten myös minulla on oikeus olla erillainen ilman että hyökkäät minua vastaan, eli ei minun tarvitse olla jotain mitä joku haluaa saati edes muuttua siihen suuntaan, niin kuin ei sinunkaan, sehän on sanomattakin selvä......kyllä se nyt on ihan joku muu kuin minä, ketä haukkuu toisen ajatusmaailmaa ja yrittää väittää että joku toimintapa on "väärä"/"sairas"/"ongelma".

Väitteeseesi, että jätin itse vastaamatta, niin siihen syyllistyin eli en tehnyt sitä aloitukseen, mutta olin kyllä osittain vastannut, kun kommentoin ketjun alussa nimimerkki @2wby kommnettiin......jostain syystä on päässyt näämmä menemään ohi sinulta tai sitten et osannut kaivaa siitä pohdinnasta tietoa, mutta se pohdinta oli kuitenkin jo laajempi, kuin monella muulla ja siitä löytyy myös syitä miksi minulle ei sovi, koska tunteet ovat itselle tärkeä osa........eikä se itse suoritus tai "pinmppa"........

Periaatteessa jos osaa lukea rivien välistä, niin vastaukset olisi pitkälti saanut niin aloituksesta, että siitä yhdestä kommentista, mutta yritän nyt alkuun vastata lyhkäisemmin, toki kun pyydät minua vastaaman, niin kai sinäkin sitten vastaat? ;)

Olen aina ollut samanlainen, eli ei muutosta johtuen.....en harrasta, johtuen.....on vaikeaa aloittaa nopeasti uutta johtuen.....

(Johtuen= tunteet/persoona/luonne/arvot ja ajatusmaailma.........)

Poikkeavuuteen täytyy sanoa, että siltä se ainakin tuntuu ja on tuntunut vrt. suurimpaan osaan......toki tämä on laajempi kysymys, johon täytyy vastata pidemmin jos tarvetta ilmenee, mutta näin yleisluontoisesti.

Olenhan minäkin periaatteessa "ajautunut" kokeilemaan vastaavaa, mutta en ole vongannut, enkä yrittänyt tarkoituksella ohjata asiaa siihen suuntaan, vaan kyllä minun tapauksessani on naisten harteilla ollut nähdä enemmän tai vähemmän vaivaa ohjata se siihen suuntaan.......eli tiedän kyllä, että minulle tälläiset ei oikein sovi.......

Siksipä minä en vonkaa, jätän epäsuoria/suoria mahdollisuuksia tarkoituksella käyttämättä jne......ihmetystä on herättänyt aina välillä tutuissa ja jopa naisissa.....epäsuorasti ja välillä hieman suoremminkin. ;D

Vähän sieltä ja täältä pikkuisen pohdintaa, mutta toki tarkennusta ja miettimistä voidaan jatkaa, kunhan se on vastavuoroista ajatuksen vaihtoa, eikä vain yksipuolista haastattelua, koska silloin ketjun idea ei toteudu, kun tarkoitus oli myös saada tutustua muiden tunteisiin ja ajatukseen asian tiimoilla, jolloin jokainen voi verrata niitä omiinsa, ilman mitää "oikeaa ja väärää" tapaa toimia ja suhtautumistapaa.......eikä varsinkaan syyllistäen....

Toivottavasti olet hieman leppynyt, kun olet ottanut jostain syystä liian kovin tämän asian itseesi ja käsittänyt jotenkin oudolla tavalla koko ketjun tarkoituksen väärin.....

Hyvää illan jatkoa sinulle.....

Murr vaan.

Olen tarkka yksityisyydestäni oikeassakin elämässä. En näe mitään tarvetta kertoa mistään elämäni osa-alueesta palstalla yksityiskohtaisesti. Se ei ole ristiriidassa sen kanssa, että suhtaudun hyvin luontevasti seksuaalisuuteeni, enkä näe muidenkaan seksuaalisuutta paheksuttavana. Seksuaalisuus on hyvin henkilökohtainen asia, eikä se "hykertelylläsi" sen hassummaksi muutu. Suhtautumisesi vaikutti ennemminkin väheksyvältä.

Jotenkin tuli vahvasti mieleen julkisuudessa puidut lestaadiolaisten seurakunnan vanhimpien pitämät kuulustelut rikkomuksista seksuaalisuudessa jumalaa vastaan :) Kyllä me täällä saadaan kaikki kirjoitella mistä halutaan ja vaikka asian sivustakin, määräyksistäsi huolimatta ;)

En tarkoittanut kommentillani pelkästään tätä keskustelua tai aloitustasi. Olet tuonut julki monesti aikaisemmin näkemyksiäsi, joiden mukaan mm. naisen sielu kuluu, kun hän harrastaa seksiä erilailla kuin sinä katsoisit sopivaksi. Olet myös helposti paheksumassa erilailla seksiin suhtautuvia, ja kun joku asiaa ihmettelee, kuitaat vain "no, kyllä samanlainen ymmärtää..." tai jotain vastaavaa. Eli "samanlaisen" tulisi hyväksyä lestaadiolainen näkemyksesi kuulusteluista myös parisuhteessa. Kommenteissasi esität usein pelkosi, ettei nainen olisi kontrolloitavissasi, eli kävisi vaikkapa tanssiharrastuksissa, jossa joku voi ihastella häntä väärällä tavalla (ja tämä on naisen syy). Näitä kaikkia minä tarkoitin ja noista vedin johtopäätökseni, joka nyt kirjautui tähän ketjuun. Joskus vuoden alussa kirjoittelit mielestäni positiivisemmin, sen jälkeen kirjoituksiin on tullut noita pahoja sävyjä.

Noilla ajatuksillasi ei ole juurikaan eroa palstaätmien naiskäsitykseen ja -pelkoon, toki ilmaiset kantasi paljon kauniimmin. Siinä olisi palstaätmeillekin opettelemista. Asioista voi olla eri mieltä. Ei se mitä sanoo, vaan se, miten sanoo.

Olen useasti kertonut omat näkemykseni aiheesta palstalla, tälläkin hetkellä niitä kirjoituksia taitaa olla päivän ketjuissa, mutta juuri nyt ei huvita tässä avautua :)

Viidesosa ihmisistä on erityisherkkiä, eli meitä todella paljon. Emme ole sen erityisempiä kuin kukaan muukaan. Varmasti muistat, että minäkin olen erityisherkkä. En kuitenkaan halua käyttää sitä tekosyynä estämään elämääni, vaan käytän sitä voimavarana. Huonoja puolia siitä asiasta koitan kehittää paremmiksi. Esimerkiksi kannattaa muistaa, että loppujen lopuksi liika uhrautuvaisuus "toisen puolesta" on pelkästään itsekästä ja itsekeskeistä, jopa siis narsistista, ei "kilttiä" eikä hyvää. Jokainen on itse vastuussa omista tunteistaan.

Ikävää, että koit kirjotukseni hyökkäyksenä. Et ehkä itse näe noita asioita samoin kuin miten minä ne olen kirjoittamanasi kokenut. Toivon että uskot kun sanon, ettei tarkoitukseni ole loukata sinua. Sun kirjotuksiasi on yleensä mukava lukea. Sinulla on oikeus mielipiteisiisi :)

• atännä kirjoitti:

Murr vaan.

Olen tarkka yksityisyydestäni oikeassakin elämässä. En näe mitään tarvetta kertoa mistään elämäni osa-alueesta palstalla yksityiskohtaisesti. Se ei ole ristiriidassa sen kanssa, että suhtaudun hyvin luontevasti seksuaalisuuteeni, enkä näe muidenkaan seksuaalisuutta paheksuttavana. Seksuaalisuus on hyvin henkilökohtainen asia, eikä se "hykertelylläsi" sen hassummaksi muutu. Suhtautumisesi vaikutti ennemminkin väheksyvältä.

Jotenkin tuli vahvasti mieleen julkisuudessa puidut lestaadiolaisten seurakunnan vanhimpien pitämät kuulustelut rikkomuksista seksuaalisuudessa jumalaa vastaan :) Kyllä me täällä saadaan kaikki kirjoitella mistä halutaan ja vaikka asian sivustakin, määräyksistäsi huolimatta ;)

En tarkoittanut kommentillani pelkästään tätä keskustelua tai aloitustasi. Olet tuonut julki monesti aikaisemmin näkemyksiäsi, joiden mukaan mm. naisen sielu kuluu, kun hän harrastaa seksiä erilailla kuin sinä katsoisit sopivaksi. Olet myös helposti paheksumassa erilailla seksiin suhtautuvia, ja kun joku asiaa ihmettelee, kuitaat vain "no, kyllä samanlainen ymmärtää..." tai jotain vastaavaa. Eli "samanlaisen" tulisi hyväksyä lestaadiolainen näkemyksesi kuulusteluista myös parisuhteessa. Kommenteissasi esität usein pelkosi, ettei nainen olisi kontrolloitavissasi, eli kävisi vaikkapa tanssiharrastuksissa, jossa joku voi ihastella häntä väärällä tavalla (ja tämä on naisen syy). Näitä kaikkia minä tarkoitin ja noista vedin johtopäätökseni, joka nyt kirjautui tähän ketjuun. Joskus vuoden alussa kirjoittelit mielestäni positiivisemmin, sen jälkeen kirjoituksiin on tullut noita pahoja sävyjä.

Noilla ajatuksillasi ei ole juurikaan eroa palstaätmien naiskäsitykseen ja -pelkoon, toki ilmaiset kantasi paljon kauniimmin. Siinä olisi palstaätmeillekin opettelemista. Asioista voi olla eri mieltä. Ei se mitä sanoo, vaan se, miten sanoo.

Olen useasti kertonut omat näkemykseni aiheesta palstalla, tälläkin hetkellä niitä kirjoituksia taitaa olla päivän ketjuissa, mutta juuri nyt ei huvita tässä avautua :)

Viidesosa ihmisistä on erityisherkkiä, eli meitä todella paljon. Emme ole sen erityisempiä kuin kukaan muukaan. Varmasti muistat, että minäkin olen erityisherkkä. En kuitenkaan halua käyttää sitä tekosyynä estämään elämääni, vaan käytän sitä voimavarana. Huonoja puolia siitä asiasta koitan kehittää paremmiksi. Esimerkiksi kannattaa muistaa, että loppujen lopuksi liika uhrautuvaisuus "toisen puolesta" on pelkästään itsekästä ja itsekeskeistä, jopa siis narsistista, ei "kilttiä" eikä hyvää. Jokainen on itse vastuussa omista tunteistaan.

Ikävää, että koit kirjotukseni hyökkäyksenä. Et ehkä itse näe noita asioita samoin kuin miten minä ne olen kirjoittamanasi kokenut. Toivon että uskot kun sanon, ettei tarkoitukseni ole loukata sinua. Sun kirjotuksiasi on yleensä mukava lukea. Sinulla on oikeus mielipiteisiisi :)

Hmmmm.....minun ajatukseni ja kirjoitukseni palstalla on täysin sen hetkisen olotilan ja pohdinnan tulosta.....eli kaikki näkyy läpi, enkä yritä mitään peittää....toisin kuin monet muut....eli koko tunneskaala on käytössä, kuten myös eri olotilat.....pienestä masiksesta täyteen leikiksi heittämiseen, väsymyksestä pirteyteen jne....jne....

Myös ajatusmaailmassa sekä mielipiteissä tottakai tapahtuu muutoksia, ainakin minulla......myös ihan suurempiakin, eli jos vetoat johonkin tekstiin, niin se voi olla hieman muuttunut siitä mitä joku asia on aikaisemmin ollut.......ajatusten vaihtojen, pohdintojen, tarkkailujen, kohtaamisien yms. seurauksena......

Tämänkin ketjun yksi tarkoitus oli oppia itsestään ja muista, kunnes ainakin "joku" päätti senkin estää tai ainakin "häiriköidä" keskustelua.......jossain alkuvaiheessa en aina muistanut ja osannut ymmärtää, että poikkean liikaa monesta jutusta, jolloin tottakai mielipiteet ja kirjoitukset ovat voineet ja välillä ovat sellaisia mitä ovat, koska tietenkin jos ei olla laajasti toisiin tutustuttu, niin sitä vahvemmin ne mielipiteet pohjautuvat siihen mitä itse on, eli miten vaikka joku asia vaikuttaa/vaikuttaisi itseensä.....

Nuo sinun TAAS kirjoittamat syytökset, sekä kirjoitukset ovat jälleen sinun omaa höttöäsi, jolla yrität torpata tätäkin avointa keskustelua (syiden takia jotka ovat?), sekä mitätöidä ja demonisoida minut (syiden takia jotka ovat?)......

Äläkä yritä kiistää kaikki näkevät nuo kaksi kommenttia ja ne ovat täysin sitä mitä ne ovat......ihan sitä itseään.....jos joku toimii nyt ala-arvoisesti vähän joka tavalla niin se olet sinä ja vain sinä.

Sinulla on varmasti syysi ja keksin itsekin monia syitä mitä ne voivat olla.......vain sinä tiedät varmasti oikeat syyt - en tosin edes odota enää että aitoja rehellisiä syitä tulet kertomaan.....

Tämä on anonyymi palsta ja jos joku on luonnollista tai vaikka olisi luonnotonta, niin ihmettelen vain miksi on asioita joista ei saa keskustella suoraan ja niin kuin ne ovat......siihenkin on varmasti niillä ketkä sitä yrittävät estää tai ainakin yrittävät sekoittaa asian omat indressinsä.....

IRL elämässä luulisi olevan näiden asioiden hankalampia, mutta yllä mainittujen asioiden takia alkaa tuntua, ettei näin taida ollakaan, kun siellä harvemmin kukaan hyppää väliin sanoen "Shhhhhh näistä asioista ei saa puhua".... jos ihminen tai ihmiset jotka vaihtavat ajatuksia avoimesti pohdiskellen ja jos hyppää, niin kaikki tämän kyllä huomaavat.....

Minä en ole se joka haluaa jotain kontrolloida tai muuttaa, kyllä se tai ne ovat ihan jotain muita kuin minä........yksi taitaa löytyä ihan sieltä peilin edestä jos sinne kurkkaa, ainakin mitä tulee palstaan....

Minä en tykkää edelleenkään hyvä veli/sisko jutuista, en myöskään mistään "vaikenemisen laista" tjms..... eikä ole mielestäni asioita mistä ei voi puhua....

Myös siinä ei pitäisi olla mitään ihmeellistä, jos tulee kommentoitua tai huomioitua tarkemmin sellaisia kommentteja, jotka ovat lähellä itseään.......kaikki saavat niin tehdä, miksen myös minä....sehän on ihan luonnollista, että joskus jopa ihan "ilahtuu" jostain, kun huomaa että jotain samankaltaista on toisessa - ihmettelen vain miten sekin koskee sinua noin kovin, jos huomioin jotain.......onko sekin sinulta pois?

PS. enkä ole myöskään mikään lestaadiolainen, enkä kyllä mitään muutakaan, mitä yrität suoraan tai vähemmän suoraan minuun liittää....

PPS. olisit vaikka sitten ohittanut itse koko ketjun, jos asia on sinulle sellainen mitä se on....mutta näin et tehnyt vaan päätit toimia kuten toimit....miksi?

Ei hyvä ei......ei vaikka kuinka yrittäisin ymmärtää.....

• atännä
        MGTOW kirjoitti:

Hmmmm.....minun ajatukseni ja kirjoitukseni palstalla on täysin sen hetkisen olotilan ja pohdinnan tulosta.....eli kaikki näkyy läpi, enkä yritä mitään peittää....toisin kuin monet muut....eli koko tunneskaala on käytössä, kuten myös eri olotilat.....pienestä masiksesta täyteen leikiksi heittämiseen, väsymyksestä pirteyteen jne....jne....

Myös ajatusmaailmassa sekä mielipiteissä tottakai tapahtuu muutoksia, ainakin minulla......myös ihan suurempiakin, eli jos vetoat johonkin tekstiin, niin se voi olla hieman muuttunut siitä mitä joku asia on aikaisemmin ollut.......ajatusten vaihtojen, pohdintojen, tarkkailujen, kohtaamisien yms. seurauksena......

Tämänkin ketjun yksi tarkoitus oli oppia itsestään ja muista, kunnes ainakin "joku" päätti senkin estää tai ainakin "häiriköidä" keskustelua.......jossain alkuvaiheessa en aina muistanut ja osannut ymmärtää, että poikkean liikaa monesta jutusta, jolloin tottakai mielipiteet ja kirjoitukset ovat voineet ja välillä ovat sellaisia mitä ovat, koska tietenkin jos ei olla laajasti toisiin tutustuttu, niin sitä vahvemmin ne mielipiteet pohjautuvat siihen mitä itse on, eli miten vaikka joku asia vaikuttaa/vaikuttaisi itseensä.....

Nuo sinun TAAS kirjoittamat syytökset, sekä kirjoitukset ovat jälleen sinun omaa höttöäsi, jolla yrität torpata tätäkin avointa keskustelua (syiden takia jotka ovat?), sekä mitätöidä ja demonisoida minut (syiden takia jotka ovat?)......

Äläkä yritä kiistää kaikki näkevät nuo kaksi kommenttia ja ne ovat täysin sitä mitä ne ovat......ihan sitä itseään.....jos joku toimii nyt ala-arvoisesti vähän joka tavalla niin se olet sinä ja vain sinä.

Sinulla on varmasti syysi ja keksin itsekin monia syitä mitä ne voivat olla.......vain sinä tiedät varmasti oikeat syyt - en tosin edes odota enää että aitoja rehellisiä syitä tulet kertomaan.....

Tämä on anonyymi palsta ja jos joku on luonnollista tai vaikka olisi luonnotonta, niin ihmettelen vain miksi on asioita joista ei saa keskustella suoraan ja niin kuin ne ovat......siihenkin on varmasti niillä ketkä sitä yrittävät estää tai ainakin yrittävät sekoittaa asian omat indressinsä.....

IRL elämässä luulisi olevan näiden asioiden hankalampia, mutta yllä mainittujen asioiden takia alkaa tuntua, ettei näin taida ollakaan, kun siellä harvemmin kukaan hyppää väliin sanoen "Shhhhhh näistä asioista ei saa puhua".... jos ihminen tai ihmiset jotka vaihtavat ajatuksia avoimesti pohdiskellen ja jos hyppää, niin kaikki tämän kyllä huomaavat.....

Minä en ole se joka haluaa jotain kontrolloida tai muuttaa, kyllä se tai ne ovat ihan jotain muita kuin minä........yksi taitaa löytyä ihan sieltä peilin edestä jos sinne kurkkaa, ainakin mitä tulee palstaan....

Minä en tykkää edelleenkään hyvä veli/sisko jutuista, en myöskään mistään "vaikenemisen laista" tjms..... eikä ole mielestäni asioita mistä ei voi puhua....

Myös siinä ei pitäisi olla mitään ihmeellistä, jos tulee kommentoitua tai huomioitua tarkemmin sellaisia kommentteja, jotka ovat lähellä itseään.......kaikki saavat niin tehdä, miksen myös minä....sehän on ihan luonnollista, että joskus jopa ihan "ilahtuu" jostain, kun huomaa että jotain samankaltaista on toisessa - ihmettelen vain miten sekin koskee sinua noin kovin, jos huomioin jotain.......onko sekin sinulta pois?

PS. enkä ole myöskään mikään lestaadiolainen, enkä kyllä mitään muutakaan, mitä yrität suoraan tai vähemmän suoraan minuun liittää....

PPS. olisit vaikka sitten ohittanut itse koko ketjun, jos asia on sinulle sellainen mitä se on....mutta näin et tehnyt vaan päätit toimia kuten toimit....miksi?

Ei hyvä ei......ei vaikka kuinka yrittäisin ymmärtää.....

Rehellisesti ja suoraan. Siksi puutuin, koska korostat aina olevasi KILTTI ja MINUN mielestäni et täytä oikeasti kiltin kriteereitä. Anteeksi suorasanaisuuteni. Melkein toivon, että muut olisivat eri mieltä kanssani, minun mielipiteenihän tämä vain on ja otin niitä perusteluja esille noissa edellisissä viesteissä.

Siksi myös, että minulla on erittäin huonoja kokemuksia tuolla tavalla itseään "kiltiksi" tituleeraavista ihmisistä.

Ymmärrän, että kirjoittelet mielialan mukaan, niin me kaikki. Sieltä vaan näkyy, mitä on, muutakin kuin parhaimmillaan ja sitä mitä haluaisi muille esittää.

Ikävää ehkä, jos ajatukseni ovat mielestäsi höttöä. Varmasti ne ovatkin, en kuvittele olevani fiksu. Mutta minkäs sitä huomioilleen voi. Kirjoittamatta toki olisin voinut jättää, mutta koska tämä nyt on keskustelupalsta, niin muutkin kuin paremmat ihmiset saavat tänne omia pulautuksiaan kirjoitella. Olen minä muidenkin kirjoituksia kritisoinut, esim. Ikiksen kanssa olen joskus vääntänyt ihan asiallisen keskustelun yh-naisisista. Et sinä ole mitenkään erityisesti hampaissani :)

Huomaatko muuten sellaisenkin piirteen kirjoituksissasi, että helposti lähdet vähättelemään kuin lapsille puhuen toisen kirjoituksia (nyt hykertelyä, joskus lässyttämistä ja halimista), kun joku vähän kritisoi sinua? Se vähättelykään ei ole "kilttiä". En myöskään ole hermostunut, kiukkuinen tms, ihan rauhallisesti miettien kirjoittelen näitä typeryyksiäni.

Kaivellaan niitä halkoja myös omista silmistämme, ei tässä nyt niin täydellisiä olla kukaan.

Hyvää päivän jatkoa ja vähän parempihenkisiä keskuteluja jatkoon :)

• atännä kirjoitti:

Rehellisesti ja suoraan. Siksi puutuin, koska korostat aina olevasi KILTTI ja MINUN mielestäni et täytä oikeasti kiltin kriteereitä. Anteeksi suorasanaisuuteni. Melkein toivon, että muut olisivat eri mieltä kanssani, minun mielipiteenihän tämä vain on ja otin niitä perusteluja esille noissa edellisissä viesteissä.

Siksi myös, että minulla on erittäin huonoja kokemuksia tuolla tavalla itseään "kiltiksi" tituleeraavista ihmisistä.

Ymmärrän, että kirjoittelet mielialan mukaan, niin me kaikki. Sieltä vaan näkyy, mitä on, muutakin kuin parhaimmillaan ja sitä mitä haluaisi muille esittää.

Ikävää ehkä, jos ajatukseni ovat mielestäsi höttöä. Varmasti ne ovatkin, en kuvittele olevani fiksu. Mutta minkäs sitä huomioilleen voi. Kirjoittamatta toki olisin voinut jättää, mutta koska tämä nyt on keskustelupalsta, niin muutkin kuin paremmat ihmiset saavat tänne omia pulautuksiaan kirjoitella. Olen minä muidenkin kirjoituksia kritisoinut, esim. Ikiksen kanssa olen joskus vääntänyt ihan asiallisen keskustelun yh-naisisista. Et sinä ole mitenkään erityisesti hampaissani :)

Huomaatko muuten sellaisenkin piirteen kirjoituksissasi, että helposti lähdet vähättelemään kuin lapsille puhuen toisen kirjoituksia (nyt hykertelyä, joskus lässyttämistä ja halimista), kun joku vähän kritisoi sinua? Se vähättelykään ei ole "kilttiä". En myöskään ole hermostunut, kiukkuinen tms, ihan rauhallisesti miettien kirjoittelen näitä typeryyksiäni.

Kaivellaan niitä halkoja myös omista silmistämme, ei tässä nyt niin täydellisiä olla kukaan.

Hyvää päivän jatkoa ja vähän parempihenkisiä keskuteluja jatkoon :)

"Huomaatko muuten sellaisenkin piirteen kirjoituksissasi, että helposti lähdet vähättelemään kuin lapsille puhuen toisen kirjoituksia (nyt hykertelyä, joskus lässyttämistä ja halimista), kun joku vähän kritisoi sinua?"

Niin kuin sanoin tulee heitettyä välillä leikiksi....käytettyä sarkasmia jne...jne...äläkä nyt väitä, että et itse syyllisty moniin asioihin joista minua syytät....

Aloita alusta lukemaan meidän keskustelu......tämä ketju on taidettu jo pilata ja sen käyttötarkoitus tarkoituksella mitätöity......kiitos siitä ja *hali*... ;)

Ihan mukavaa, että täälläkin on joillakin kontrolloimisen ja määrittämisen tarve sille mikä on "parempihenkistä" keskustelua, niin kuin kaikkea muutakin kohtaan mikä on "oikein" ja mikä "väärin"......kukahan sen sanan mahtoi mainita.....sen olen jo huomannut, että täällä kontrolli ja kontrollointi pelaa........hassua, että ne samat syyllistäjät eivät huomaa että itse harrastavat sitä enemmän kuin kukaan muu....

En nyt vaan jaksa sua......pyydän, että annat minulle tilaa samoin teen minä....

• atännä
        MGTOW kirjoitti:

"Huomaatko muuten sellaisenkin piirteen kirjoituksissasi, että helposti lähdet vähättelemään kuin lapsille puhuen toisen kirjoituksia (nyt hykertelyä, joskus lässyttämistä ja halimista), kun joku vähän kritisoi sinua?"

Niin kuin sanoin tulee heitettyä välillä leikiksi....käytettyä sarkasmia jne...jne...äläkä nyt väitä, että et itse syyllisty moniin asioihin joista minua syytät....

Aloita alusta lukemaan meidän keskustelu......tämä ketju on taidettu jo pilata ja sen käyttötarkoitus tarkoituksella mitätöity......kiitos siitä ja *hali*... ;)

Ihan mukavaa, että täälläkin on joillakin kontrolloimisen ja määrittämisen tarve sille mikä on "parempihenkistä" keskustelua, niin kuin kaikkea muutakin kohtaan mikä on "oikein" ja mikä "väärin"......kukahan sen sanan mahtoi mainita.....sen olen jo huomannut, että täällä kontrolli ja kontrollointi pelaa........hassua, että ne samat syyllistäjät eivät huomaa että itse harrastavat sitä enemmän kuin kukaan muu....

En nyt vaan jaksa sua......pyydän, että annat minulle tilaa samoin teen minä....

Olen mielestäni aina myöntänyt olevani erittäin epätäydellinen. Se, että huomautan sinun toimivan jotenkin ei varmasti poista sitä tosiasiaa, että itsekin voisin olla samalla tavalla epätäydellinen. Siihen viittasinkin kun kirjoitin halkojen poistamisesta omistakin silmistämme.

Voit jättää lukematta ne kommentit, jotka eivät sinua miellytä, juuri kuten aloituksessa itse ohjeistit. En katso mitenkään pilanneeni keskustelua, koska tänne saa tosiaan kirjoitella eriäviäkin mielipiteitä.

Ole hyvä, saat tilaa. Täällä sitä on juuri niin paljon kuin vain haluat. Kaikkea ei tarvitse lukea, mutta minulla on yhtälainen oikeus tänne kirjoitella, vaikka et minua jaksaisikaan. Eikä tätä palstaa sovi ottaa liian tosissaan.

• atännä kirjoitti:

Olen mielestäni aina myöntänyt olevani erittäin epätäydellinen. Se, että huomautan sinun toimivan jotenkin ei varmasti poista sitä tosiasiaa, että itsekin voisin olla samalla tavalla epätäydellinen. Siihen viittasinkin kun kirjoitin halkojen poistamisesta omistakin silmistämme.

Voit jättää lukematta ne kommentit, jotka eivät sinua miellytä, juuri kuten aloituksessa itse ohjeistit. En katso mitenkään pilanneeni keskustelua, koska tänne saa tosiaan kirjoitella eriäviäkin mielipiteitä.

Ole hyvä, saat tilaa. Täällä sitä on juuri niin paljon kuin vain haluat. Kaikkea ei tarvitse lukea, mutta minulla on yhtälainen oikeus tänne kirjoitella, vaikka et minua jaksaisikaan. Eikä tätä palstaa sovi ottaa liian tosissaan.

Edelleen lue kaikki kommenttini ketjussa huolella....ja sen jälkeen vaikka linkin kommentti...

http://keskustelu.suomi24.fi/t/13858512/onko-sinulle-kevyt-suhteilu-helppoa-vai-ei#comment-81070473

• mieluumminyksin

En harrasta kevytsuhteilua. Ei ole minun juttuni ollenkaan.

• trollibensa

Jos molemmin puolin sovitaan että kyseessä on panosuhde, huolehditaan terveydestä ja pää sen kestää, niin mikä ettei.

Onhan se kivempi harrastaa seksiä mukavan ja mielyttävän ihmisen kanssa kuin runkkailla.

Ainakin mulla on toiminut hyvin mut mä nyt saankin aika hyvin ja helposti.

• palstailija

Pitkään suhtauduin negatiivisesti "kevyt suhteisiin", mutta huomattuani etten voi naista saada seurustelusuhteeseen, muutin asennoitumista. Nettideitit aivan tuloksettomia. Mikäs siinä, kevyt suhdekin voi muuttua vakavaksi. Mielummin yhden illan pikarakastumisia kuin täysin ilman kokemusta naisista. Haaveissa vielä päästä kunnon suhteeseen.

• TotuudenEtsijä

Miten muutit asennoitumista? Miten pidät tunteet kasassa omalta puoleltasi, ettei tule siipeen kevytsuhteilussa? Eli miten pidät fiiliksen positiivisena, mutta tavallaan neutraalina? Entä miten suhtaudut/käyttäydyt toisen osapuolen mahdollisiin tunteisiin sinua kohtaan?

Itse olen liian tunteellinen ihminen (syvästi tunteva), että sen takia haluaisin tietää. Haluaisin oikeastaan tietää keinoja tai kikkoja, miten saa tunteet pidettyä aisoissa? En ole koskaan (ainakaan vielä) kokeillut kevytsuhteilua, mutta eihän sitä vielä tiedä.

• TotuudenEtsijä kirjoitti:

Miten muutit asennoitumista? Miten pidät tunteet kasassa omalta puoleltasi, ettei tule siipeen kevytsuhteilussa? Eli miten pidät fiiliksen positiivisena, mutta tavallaan neutraalina? Entä miten suhtaudut/käyttäydyt toisen osapuolen mahdollisiin tunteisiin sinua kohtaan?

Itse olen liian tunteellinen ihminen (syvästi tunteva), että sen takia haluaisin tietää. Haluaisin oikeastaan tietää keinoja tai kikkoja, miten saa tunteet pidettyä aisoissa? En ole koskaan (ainakaan vielä) kokeillut kevytsuhteilua, mutta eihän sitä vielä tiedä.

Se että suhtautuu "negatiivisesti" ei tarkoita, että olisi sellainen kuin sinä olet.........sinä olet jotain mitä monet eivät ole ja sinulle sopii sinunlaistesi jutut/ohjeet....

Erityisen herkätkään eivät ole toistensa klooneja, vaan siihen kategoriian mahtuu paljon erillaisia yksilöitä, riippuen herkkyyden vahvuudesta ja laajuudesta, sekä tietenkin muista persoonan ja luonteen ominaisuuksista........

Toivottavasti saat apuja, jos tuota oikeasti yrität ja haluat.......se vain mietityttää mitä olet hakemassa ja miksi?

• TotuudenEtsijä
        MGTOW kirjoitti:

Se että suhtautuu "negatiivisesti" ei tarkoita, että olisi sellainen kuin sinä olet.........sinä olet jotain mitä monet eivät ole ja sinulle sopii sinunlaistesi jutut/ohjeet....

Erityisen herkätkään eivät ole toistensa klooneja, vaan siihen kategoriian mahtuu paljon erillaisia yksilöitä, riippuen herkkyyden vahvuudesta ja laajuudesta, sekä tietenkin muista persoonan ja luonteen ominaisuuksista........

Toivottavasti saat apuja, jos tuota oikeasti yrität ja haluat.......se vain mietityttää mitä olet hakemassa ja miksi?

En oikein tiedä vastasitko (MGTOW) "palstailijalle" vai mulle, vai meille molemmille. Mutta ajoin tuossa takaa sitä, että koska jokaisella ihmisellä on tunteet ja seksissäkin (myös niissä yhdenillanjutuissa) on tavalla tai toisella tunteita mukana, niin miten pystyy kestämään toistuvia pettymyksiä, ilman katkeroitumista. Sen takia ajattelin, että jollain tavallahan ne tunteet on pidettävä joko positiivisina tai ainakin neutraaleina, jotta jaksaa yrittää kerta toisensa jälkeen uudelleen. Motivaatio katoaa aika tehokkaasti, jos koko ajan jää jutuista negatiivinen fiilis. Silloin voi myös katkeroitua, kun "mikään ei onnistu".

Palstailija kirjoitti: "Mielummin yhden illan pikarakastumisia kuin täysin ilman kokemusta naisista. Haaveissa vielä päästä kunnon suhteeseen."

Eli Palstailijallakin on haave kunnon parisuhteesta, vaikka nyt toistaiseksi tyytyykin "yhden illan pikarakastumisiin", kuten hän asian ilmaisi. Entä kun näistä pikarakastumisista voi jäädäkin negatiivinen fiilis, varsinkin silloin kun itsellä on vahvemmin tunteet mukana. Kysymys on siis siitä, että miten saa pidettyä positiivista virettä yllä, jotta sitten kun se henkilö, jonka kanssa molemmilla kolahtaa, tulee vastaan, jaksaa yhä yrittää täysillä, eikä anna katkeruuden pilata. Miten saa "ei tästä kumminkaan taaskaan tule mitään"-ajatukset pidettyä poissa?

• TotuudenEtsijä
        TotuudenEtsijä kirjoitti:

En oikein tiedä vastasitko (MGTOW) "palstailijalle" vai mulle, vai meille molemmille. Mutta ajoin tuossa takaa sitä, että koska jokaisella ihmisellä on tunteet ja seksissäkin (myös niissä yhdenillanjutuissa) on tavalla tai toisella tunteita mukana, niin miten pystyy kestämään toistuvia pettymyksiä, ilman katkeroitumista. Sen takia ajattelin, että jollain tavallahan ne tunteet on pidettävä joko positiivisina tai ainakin neutraaleina, jotta jaksaa yrittää kerta toisensa jälkeen uudelleen. Motivaatio katoaa aika tehokkaasti, jos koko ajan jää jutuista negatiivinen fiilis. Silloin voi myös katkeroitua, kun "mikään ei onnistu".

Palstailija kirjoitti: "Mielummin yhden illan pikarakastumisia kuin täysin ilman kokemusta naisista. Haaveissa vielä päästä kunnon suhteeseen."

Eli Palstailijallakin on haave kunnon parisuhteesta, vaikka nyt toistaiseksi tyytyykin "yhden illan pikarakastumisiin", kuten hän asian ilmaisi. Entä kun näistä pikarakastumisista voi jäädäkin negatiivinen fiilis, varsinkin silloin kun itsellä on vahvemmin tunteet mukana. Kysymys on siis siitä, että miten saa pidettyä positiivista virettä yllä, jotta sitten kun se henkilö, jonka kanssa molemmilla kolahtaa, tulee vastaan, jaksaa yhä yrittää täysillä, eikä anna katkeruuden pilata. Miten saa "ei tästä kumminkaan taaskaan tule mitään"-ajatukset pidettyä poissa?

Palstailija kirjoitti myös, että

"Pitkään suhtauduin negatiivisesti "kevyt suhteisiin", mutta huomattuani etten voi naista saada seurustelusuhteeseen, muutin asennoitumista."

Eli vaikka on ennen suhtautunutkin negatiivisesti "kevyt suhteisiin", eikä ole sen takia niitä halunnut harrastaa, niin miten tuo asennoitumisen muuttuminen käytännössä on onnistunut? Käytännössä hän on muuttanut asennoitumistaan täysin päinvastaiseksi aikaisempaan nähden.

• TotuudenEtsijä

Palstailija kirjoitti myös, että "Pitkään suhtauduin negatiivisesti "kevyt suhteisiin", mutta huomattuani etten voi naista saada seurustelusuhteeseen, muutin asennoitumista. "

Eli aikaisemmin hän suhtautui negatiivisesti "kevyihin suhteisiin", mutta sitten muutti asennoitumista käytännössä päinvastaiseksi, koska itsekin harrastaa nyt niitä. Kysymys kuuluukin, miten tämä on mahdollista siellä pään sisällä? Täytyyhän siitä saada jotain positiivista tunnetta, että niitä jaksaa harrastaa kerta toisensa jälkeen.

• TotuudenEtsijä

Palstailija kirjoitti myös, että "Pitkään suhtauduin negatiivisesti "kevyt suhteisiin", mutta huomattuani etten voi naista saada seurustelusuhteeseen, muutin asennoitumista. "

Eli aikaisemmin hän suhtautui negatiivisesti "kevyihin suhteisiin", mutta sitten muutti asennoitumista käytännössä päinvastaiseksi, koska itsekin harrastaa nyt niitä. Kysymys kuuluukin, miten tämä on mahdollista siellä pään sisällä? Täytyyhän siitä saada jotain positiivista tunnetta, että niitä jaksaa harrastaa kerta toisensa jälkeen.

Tuli kaks kertaa melkein sama, koska palsta ei päivittynyt... Sorry, mutta asian pitäs tulla selväksi. :)

Itselle tuo ajattelu pohja on hieman hankala, koska olen sitten mitä olen.....enkä ainakana nyt osaa ajatella, että lähtisin miettimään asioita samalta pohjalta kuin sinä.....

Toiseksi tiedän sekä miehiä, että naisia, kenellä ei ole oikeastaan tunteet niin kauheasti mukana ja ne ovat heidän omien sanojenkin mukaan pelkkiä "panoja", eikä heillä ole mitään tunnontuskaa välttämättä pelehtiä vain ja ainoastaan seksi edellä, jatkuvasti uuden kanssa tai jopa samaan aikaan useamminkin kanssa, enkä nyt puhu mistään kimppa seksistä....

Esim. tälläisten tuttujen naisten kanssa tulee kyllä juteltua ja ovatkin ihan mukavan oloisia, enkä minä ole heidän käytöstään tuominnut, se on heidän juttunsa ja sopii heille........ennemminkin he ovat sitä tehneet minua kohtaan, koska minä en näin tee.....välillä jopa ihan epäsuorasti vihjaten, kun en vastaa heidän "kutsuun" vaan ihan vaan vaikka yöelämässä tanssitan ja en mitään sen enempää......

Noh, siitä juuri päättelin että suhtautumisen syy on ollut alunperinkin jotain ihan muuta kuin sinulla tai minulla........

• palstailija

Hyvää pohdintaa :). Nykytilanteeseen olen ajautunut sen takia, että haluan edes jotain kontakteja naisiin. En ole tunnevammainen ja yhden yön jutuista jääkin välillä huono maku. Ei minulla niihin ole pakottavaa tarvetta, mutta jos löytää kivan naisen, niin miksei ennakkoluulottomasti katsoisi mitä siitä tulee.

Kokemuksen kautta olen oppinut ettei kannata mennä asioiden edelle. Jos homma karahtaa yhden tai kahden tapaamisen jälkeen, niin siitäkin voi ottaa talteen ne hyvät fiilikset ja jatkaa matkaa. Viimeisimpänä kompastuskivenä naisille on ollut aina parisuhdekokemattomuuteni. Paitsi yhden kerran kokematonta naista tämä ei haitannut. Hän oli muuten mahdoton tapaus.

• TotuudenEtsijä
        MGTOW kirjoitti:

Itselle tuo ajattelu pohja on hieman hankala, koska olen sitten mitä olen.....enkä ainakana nyt osaa ajatella, että lähtisin miettimään asioita samalta pohjalta kuin sinä.....

Toiseksi tiedän sekä miehiä, että naisia, kenellä ei ole oikeastaan tunteet niin kauheasti mukana ja ne ovat heidän omien sanojenkin mukaan pelkkiä "panoja", eikä heillä ole mitään tunnontuskaa välttämättä pelehtiä vain ja ainoastaan seksi edellä, jatkuvasti uuden kanssa tai jopa samaan aikaan useamminkin kanssa, enkä nyt puhu mistään kimppa seksistä....

Esim. tälläisten tuttujen naisten kanssa tulee kyllä juteltua ja ovatkin ihan mukavan oloisia, enkä minä ole heidän käytöstään tuominnut, se on heidän juttunsa ja sopii heille........ennemminkin he ovat sitä tehneet minua kohtaan, koska minä en näin tee.....välillä jopa ihan epäsuorasti vihjaten, kun en vastaa heidän "kutsuun" vaan ihan vaan vaikka yöelämässä tanssitan ja en mitään sen enempää......

On vähän nurinkurista näiltä "kevyen seksin harrastajilta", jotka yleensä lukevat itsensä suvaitsevaisiin ihmisiin, arvostella niitä jotka eivät näin halua tehdä (enkä puhu nyt palstailijasta :)). Minulla on myös samankaltaisia kokemuksia kuin MGTOW:lla. Heti kun keskustelun lomassa tulee ilmi, että ei harrasta yhdenillanjuttuja eikä aktiivisesti (= kumppanin etsintä ei ole mielessä joka päivä) etsi kumppania, niin heti joku porukasta alkaa ihmettelemään, että mikä on vikana. Miksi pitäisi olla mitään vikana? Jos sopivaa kumppania ei löydy, niin en minä vasten omaa tahtoani rupea jonkun random-tyypin kanssa seurustelemaan. Tämän jälkeen alkaa muu parisuhteeseen liittyvä kettuilu ja inttäminen. Harvoin tapaa tarpeeksi fiksuja ihmisiä, jotka eivät ala urkkimaan heti (tai melkein heti) toisen yksityiselämästä (tai paremminkin intiimielämästä). Mihin se suvaitsevaisuus hävisi?

Ymmärrän kyllä halun parinmuodostukseen. En ole minäkään tunnekylmä (päinvastoin), mutta minulle suhteen laadulla on enemmän merkitystä. Haluan voida hyvin, olin sitten suhteessa tai sinkkuna. Minulla on kokemusta huonosta suhteesta, joten tiedän mistä puhun.

Toisaalta aikuisena ihmisenä minullakin on läheisyyden tarpeeni. Tämän takia rupesinkin miettimään tuota "palstailijan" kirjoitusta, että miten se on käytännössä mahdollista. :) Ihan hyvä pointti "palstailijalta", että "Kokemuksen kautta olen oppinut ettei kannata mennä asioiden edelle." Niinpä. Kun on tämmöinen mietiskelijä-analysoija luonteeltaan, ei aina (tai yleensä) pysty estämään aivojensa toimintaa, niin tuo kohta on todella hankala. :) Toinen asia, mikä estää, on moraali. Tunnen välillä pienemmistäkin asioista moraalista krapulaa, vaikkei pitäisi. Monia samat asiat eivät hetkauta pätkääkään.

On vähän nurinkurista näiltä "kevyen seksin harrastajilta", jotka yleensä lukevat itsensä suvaitsevaisiin ihmisiin, arvostella niitä jotka eivät näin halua tehdä (enkä puhu nyt palstailijasta :)). Minulla on myös samankaltaisia kokemuksia kuin MGTOW:lla. Heti kun keskustelun lomassa tulee ilmi, että ei harrasta yhdenillanjuttuja eikä aktiivisesti (= kumppanin etsintä ei ole mielessä joka päivä) etsi kumppania, niin heti joku porukasta alkaa ihmettelemään, että mikä on vikana. Miksi pitäisi olla mitään vikana? Jos sopivaa kumppania ei löydy, niin en minä vasten omaa tahtoani rupea jonkun random-tyypin kanssa seurustelemaan. Tämän jälkeen alkaa muu parisuhteeseen liittyvä kettuilu ja inttäminen. Harvoin tapaa tarpeeksi fiksuja ihmisiä, jotka eivät ala urkkimaan heti (tai melkein heti) toisen yksityiselämästä (tai paremminkin intiimielämästä). Mihin se suvaitsevaisuus hävisi?

Ymmärrän kyllä halun parinmuodostukseen. En ole minäkään tunnekylmä (päinvastoin), mutta minulle suhteen laadulla on enemmän merkitystä. Haluan voida hyvin, olin sitten suhteessa tai sinkkuna. Minulla on kokemusta huonosta suhteesta, joten tiedän mistä puhun.

Toisaalta aikuisena ihmisenä minullakin on läheisyyden tarpeeni. Tämän takia rupesinkin miettimään tuota "palstailijan" kirjoitusta, että miten se on käytännössä mahdollista. :) Ihan hyvä pointti "palstailijalta", että "Kokemuksen kautta olen oppinut ettei kannata mennä asioiden edelle." Niinpä. Kun on tämmöinen mietiskelijä-analysoija luonteeltaan, ei aina (tai yleensä) pysty estämään aivojensa toimintaa, niin tuo kohta on todella hankala. :) Toinen asia, mikä estää, on moraali. Tunnen välillä pienemmistäkin asioista moraalista krapulaa, vaikkei pitäisi. Monia samat asiat eivät hetkauta pätkääkään.

Taidat olla hyvin lähellä minun "taajuus" aluetta.......niin paljon omia ajatuksiani ja mietiskely-analyyseja. ;D

Moraali krapulalla tarkoitat varmaan omaatuntoa tai ainakin koet sitä kautta vahvoja negatiivisiä fiiliksiä......

Hyvää illan jatkoa sinulle.... =)

• TotuudenEtsijä

Hmmm...Toisille asioiden tekeminen tai kokeminen tuntuu olevan niin helppoa ja toisille paljon, paljon vaikeampaa. Miksiköhän? (En odota tähän vastausta.) Mietiskelen vaan, että eikö elämä olisi helpompaa, jos kaikki ajattelisivat tästä asiasta jokseenkin samalla tavalla? Vai vähenisikö elämän merkitys (tai monimuotoisuus) sitten siinä kokonaan? Tiedä häntä.

Hmmm...Toisille asioiden tekeminen tai kokeminen tuntuu olevan niin helppoa ja toisille paljon, paljon vaikeampaa. Miksiköhän? (En odota tähän vastausta.) Mietiskelen vaan, että eikö elämä olisi helpompaa, jos kaikki ajattelisivat tästä asiasta jokseenkin samalla tavalla? Vai vähenisikö elämän merkitys (tai monimuotoisuus) sitten siinä kokonaan? Tiedä häntä.

Luonto äiti on arvaamaton pieni tytön tyllerö....mistäs sen jekuista aina selvää ottaa... ;D

"Toisille asioiden tekeminen tai kokeminen tuntuu olevan niin helppoa ja toisille paljon, paljon vaikeampaa."

Mutta toisaalta taas keksin monia asioita mitkä on taas itsestäni poikkeaville hankalampia ja vaikeampia........monella asialla on hyvät ja huonot puolet........

Toisille on helpompaa kylmät asiat ja toisille taas lämpimät..... ;)

Kun on mitä on, niin on vaikea haluta olla jotain muuta.......jos olisi jotain muuta, niin silloin toimisi helposti niin miten ei missään nimessä haluaisi toimia......niissä jutuissa kun helposti voisi loukata ja satuttaa yhtä jos toista ihan syytöntäkin.......se riittää että haluaa jotain....., eikä edes välttämättä tajuaisi sitä...

"Mietiskelen vaan, että eikö elämä olisi helpompaa, jos kaikki ajattelisivat tästä asiasta jokseenkin samalla tavalla?"

Mutta jos olisi näin, niin silloin kaikki tuntisivat ja ajattelisivat samalla tavalla, jolloin aikaisempi mietintäni kumoutuu......hmmmm....olipas hyvä pohdinta....

• Ex----------PUA

Niitähän nämä viime vuosien suhteet ovat olleet.

Minun aplikaationi MGTOW-toiminnasta on ollut kutakuinkin tuo, että otetaan se maito, mutta jätetään lehmä ostamatta.

Eipä silti, jos hyvä nainen löytyisi, niin sitten voin harkita.

Mutta kun eivät ne näennäisesti vakavatkaan suhteet ole naisille muita kuin kevyt-suhteita, silllä jos niissä olisi jotain substanssia, eivät ne olisi niin helppoja lopettaa kun tulee ensimmäinen vaikea tila. Puhumattakaan muusta pelleilystä.

• 1323

Yksin jäät. Eihän kukaan "hyvä nainen" nyt sentään sinun kaltaisestasi tyypistä huoli. He valitsevat (ja saavat) arvoisensa kumppanin.

• Ex------PUA
        1323 kirjoitti:

Yksin jäät. Eihän kukaan "hyvä nainen" nyt sentään sinun kaltaisestasi tyypistä huoli. He valitsevat (ja saavat) arvoisensa kumppanin.

Hyvä nainen arvostaa miestä, joka arvostaa hyvää naista.

Hauska kuitenkin nähdä kuinka tuo osu ja upposi, aiheuttaen kurpparaivoa.

Sinä et taida olla tälläinen kunnon nainen. ;)

• 1323
        Ex------PUA kirjoitti:

Hyvä nainen arvostaa miestä, joka arvostaa hyvää naista.

Hauska kuitenkin nähdä kuinka tuo osu ja upposi, aiheuttaen kurpparaivoa.

Sinä et taida olla tälläinen kunnon nainen. ;)

Sinuun taisi osua ja upota, tuosta setämiesraivosta päätellen.
        Voithan sinä kuvitella, että joku hyvä nainen sinua mukamas arvostaisi, mutta eivät he oikeasti arvosta naisvihaajia yhtään sen enempää kuin miehet arvostavat femakoita.

• Parisuhteessa elävä mies on jatkuvasti kuin löysässä hirressä. Heti kun nainen ei enää pysty hyödyntämään miestä tarpeeksi (esim. taloudellisesti) tai löytää paremman miehen niin jättää miehen kylmästi. Suurin osa eroista on naisten tekemiä. Yleensä nainen on löytänyt uuden miehen jo hyvissä ajoin ennen kuin jättää nykyisen miehensä. Usen tämä tapahtuu silloin kun on lapset tehty, mies ostanut farmariauton ja asunnon. Nainen vie lapset ja ison osan miehen hankkimasta omaisuudesta.

Avioliitto ja perheen perustaminen ei nykyisin ole miehelle kannattavaa.

• EiMeneMonaconAsunto
        super-atm kirjoitti:

Parisuhteessa elävä mies on jatkuvasti kuin löysässä hirressä. Heti kun nainen ei enää pysty hyödyntämään miestä tarpeeksi (esim. taloudellisesti) tai löytää paremman miehen niin jättää miehen kylmästi. Suurin osa eroista on naisten tekemiä. Yleensä nainen on löytänyt uuden miehen jo hyvissä ajoin ennen kuin jättää nykyisen miehensä. Usen tämä tapahtuu silloin kun on lapset tehty, mies ostanut farmariauton ja asunnon. Nainen vie lapset ja ison osan miehen hankkimasta omaisuudesta.

Avioliitto ja perheen perustaminen ei nykyisin ole miehelle kannattavaa.

Mitä tästä opimme? Miehen kannattaa harrastaa seksiä ja kevytsuhteilua naimisissa olevan naisen kanssa. Rakkauden hedelmä jää käenpoikana toiseen pesään jos sattuu palamaan pohjaan.

• Ex----------PUA
        1323 kirjoitti:

Voithan sinä kuvitella, että joku hyvä nainen sinua mukamas arvostaisi, mutta eivät he oikeasti arvosta naisvihaajia yhtään sen enempää kuin miehet arvostavat femakoita.

Matkiminen on suurinta ihailua, ja "itte oot"-defenssi muuten vaan lapsellista.

Huomaa: et pystynyt kiistämään sitä mitä sanoin, joten shakki & matti.

• Ex----------PUA
        1323 kirjoitti:

Samoin, naisvihakortti on shaming language ja henkilöhyökkäys.

Mutta hyvä että myönsit itse olevasi femakko.

Minun ansioni palstalla taas tunnetaan, joten sinä joudut turvautumaan tietoiseen valehteluun ajaaksesi asiaa. Ei hyvin mene ei.

• sepäsesese

Hyviä ihmissuhteita ei tule siitä, että pitää muita ihmisiä "kilpakumppaneina", jotka pitää "voittaa." Todellinen voitto on ihmissuhteissa on "win-win"-tilanne, jossa molemmat ovat tyytyväisiä. Jos ajattelee vain omaa hyväänsä ja nauttii toisen kiusaamisesta, ei saa aitoa hyvää toisiltakaan takaisin vaan karkoittaa elämästään tasapainoiset ihmiset ja suhteet.

• Ex----------PUA
        sepäsesese kirjoitti:

Hyviä ihmissuhteita ei tule siitä, että pitää muita ihmisiä "kilpakumppaneina", jotka pitää "voittaa." Todellinen voitto on ihmissuhteissa on "win-win"-tilanne, jossa molemmat ovat tyytyväisiä. Jos ajattelee vain omaa hyväänsä ja nauttii toisen kiusaamisesta, ei saa aitoa hyvää toisiltakaan takaisin vaan karkoittaa elämästään tasapainoiset ihmiset ja suhteet.

Olen samaa mieltä tuosta win-win-diilistä. 100%.

Ja muutenkin tuossa oli paljon järkeä.

Mutta ymmärrät kai, että en hae feminististä naista, jolle mies on kilpakumppani, vaan nimenomaan naista jonka kanssa kyseessä on win-win-diili, kumppanuus?

• PalstaBulla
        Ex----------PUA kirjoitti:

Olen samaa mieltä tuosta win-win-diilistä. 100%.

Ja muutenkin tuossa oli paljon järkeä.

Mutta ymmärrät kai, että en hae feminististä naista, jolle mies on kilpakumppani, vaan nimenomaan naista jonka kanssa kyseessä on win-win-diili, kumppanuus?

Avaatko vähän tuota, että minkälainen sinun mielestä on nainen "jonka kanssa kyseessä on win-win-diili, kumppanuus"?

• m-i-e-s

Jep, jep! Sinne katosi pitkä analyysini, kuin pieru Saharaan. =)

On se helppoa, tavallaan. Tosin ne kaikki kevyet suhteet kestävät pitkään, vaikka siinä ei haudanvakavasti harrasteta parisuhdetta. Toimenkuvan kannalta ns. pitkä vakava "tasapainoinen" seurustelusuhde ei tulisi toimimaan. Esimerkki: Mitä teit töissä? Acces denied! =)

Välttämättä ns. kevyt suhde ei edes pääty vaan jatkuu sellaisenaan. Mikäli palapeli tai legot osuvat kohdalle ei ole ongelma aloittaa uutta samantien tai samanaikaisesti. Se ei vain tapahdu ja sitten kaikki vain tapahtuu, se vaatii aika monisäikeistä tapahtumaketjua tms. että palikat vain loksahtaa paikalleen.

Poikkean ja en poikkea. Vanhemmissa tuttavissa tms. on enemmän "vanhollista" seurusteluihmistä, kun taas uusimmissa on selkeä enemistö (ikähaarukka 20 - 50) "vannoutuneita" poikamiehiä, joilla yhdenkin elämä on käytännössä Lauttasaari - ravintola - pano - krapula - työviikko.

• m-i-e-s

"Tasapainoinen" seurustelusuhde myös vaatii erityishuomiota, hoitamista ja panostamista. Kaukosuhde saattaa saada uusia sfäärejä kun ollaankin toisen valtion rajojen sisäpuolella.

• Miesjokanäkiliikaa

Nuorempana kokeilin noita, mutta eivät olleet minun juttuni.

Opittuani mitä naiset oikeasti haluavat niin mitään muuta ei jäänyt jäljelle kuin nuo.

Toisin sanottuna joko tyydyn noihin välipalasuhteisiin tai olen yksin.
      Enempää aikaa ja energiaa naisiin joiden lähtökohta miehen etsimiselle on status ei jaksa laittaa.

Sitten on tietysti vanhoja ämmiä jotka ovat juoksensa juosseet ja eivät enää välitä. No, ei kiinnosta.

• Ex----------PUA

Kohtalotoveri. :)

Sen kun helvetti olisi tajunnut nuoruuden suhteissa, niin olisi säästännyt kaikkea ajasta resursseihin.

• PeaceAndQuiet

Nyt kun on raskas avioero takana, en voi kuvitellakaan että kevytsuhteilisin. Kun kerran pääsee ääliöstä eroon, on niin ihanaa olla yksin ja rauhassa. Paitsi että herra ex kiusaa parhaansa mukaan, iso lapsi kun on.

• Näinsetaitaamen

No olen harrastanut jonkun verran, mut en tiedä onko mun juttu.Kuinnin liikaa ihmisiin ni on sit paska olo kun aika lopettaa.

• rehellisyysontärkeää

Minulle kevyet suhteet ovat helppoja. Ei ehkä aina niin helppoja kuin monille, mutta suht' koht' nopeasti niistä pettymyksistä toipuu.

Muut ihmiset ovat joka tapauksessa niin erilaisia kuin minä, että oudot tilanteet eivät ole minulle sen oudompia kuin ns. normaalit. Outous on minun normaalini. Ns. normaalina olemista en osaa kuin joskus suurilla ponnistuksilla.

Vaikeus on pitkissä ja vakavissa suhteissa. Olen liian tunneherkkä niihin, menen ihan rikki jos jotain ikävää tapahtuu tai ero tulee. Oikeastaan hajoan jo siihen jos ihastun vakavissaan. Silti olen sen verran ollut pitemmissä suhteissa, että tiedän että se sopii minulle loistavasti jollain tasolla. En olisi nuorena luullut niin, silloinajattelin että olen liian outo seurustelemaan.

On ollut järkytys huomata, että joillekin ihmisille 20 vuoden suhdekin on sellainen kevyt ihan-kiva panojuttu. Minulta ei irtoaisi parinkymmenen kesän kevytsuhteilu sitten millään.

• Hmmm....jotain samaa ja jotain erillaista....

Millaisia suhteiluja olet harrastanut ja kuinka usein......eli siis miten onnistut pitämään tilin "plussalla" tunteiden osalta? - oletan siis, että tarvitse kuitenkin jonkin asteen tunnesiteen ja ihastumisen tunteen.....vai saatko ilman näitä suhteesta jotain irti?

Tuo kuinka usein oli ihan sen takia, kun en tiedä minkälaista "kaavaa" noudatat suhteiluissasi.........millaisia suhteita ne ovat, onko taukoja suhteiden välillä, mitä suhteelta haet jne...jne...

Mietin vain oletko aina toiminut kaikkien asioiden suhteen samalla tavalla vai onko jotain muuttunut "matkan" varrella?.........esim. onko helpompaa kuin ennen johtuen esimerkiksi tunteiden muuttumisesta tai "turtumisesta"

• rehellisyysontärkeää
        MGTOW kirjoitti:

Hmmm....jotain samaa ja jotain erillaista....

Millaisia suhteiluja olet harrastanut ja kuinka usein......eli siis miten onnistut pitämään tilin "plussalla" tunteiden osalta? - oletan siis, että tarvitse kuitenkin jonkin asteen tunnesiteen ja ihastumisen tunteen.....vai saatko ilman näitä suhteesta jotain irti?

Tuo kuinka usein oli ihan sen takia, kun en tiedä minkälaista "kaavaa" noudatat suhteiluissasi.........millaisia suhteita ne ovat, onko taukoja suhteiden välillä, mitä suhteelta haet jne...jne...

Mietin vain oletko aina toiminut kaikkien asioiden suhteen samalla tavalla vai onko jotain muuttunut "matkan" varrella?.........esim. onko helpompaa kuin ennen johtuen esimerkiksi tunteiden muuttumisesta tai "turtumisesta"

Eikö kevytsuhde ole just sellainen, jossa ei ole tunnesidettä? Jos on rakastunut tai ihastunut, niin eihän se silloin mikään kevytsuhde ole?

Miehillä on usein kevyet tunteet pitkissäkin suhteissa. Auttaa omaa selviämistä, jos ei ihastu yksipuolisesti sellaiseen mieheen.

Ei tunteet ole mihinkään turtuneet. Vaikka joskus luulin.

• rehellisyysontärkeää kirjoitti:

Eikö kevytsuhde ole just sellainen, jossa ei ole tunnesidettä? Jos on rakastunut tai ihastunut, niin eihän se silloin mikään kevytsuhde ole?

Miehillä on usein kevyet tunteet pitkissäkin suhteissa. Auttaa omaa selviämistä, jos ei ihastu yksipuolisesti sellaiseen mieheen.

Ei tunteet ole mihinkään turtuneet. Vaikka joskus luulin.

...eli saat jotain sen arvoista ilman tunnesidettä ja ihastumista tuollaisista myös ja pystyt siihen.......mussa taitaa olla sitten jotain erillaista...hmmm....

Jeps, tuo yksipuolisuus on kaikissa asioissa huono juttu.......

• Haluaisin mieluummin tosi heviä suhteilua. :-)

• Minulla oli vähän vaille kolmikymppisenä monta tuollaista suhdetta edesmenneen avoliittoni ja nykyisen avioliittoni välillä.

Minusta siinä ei ollut mitään väärää kahden halukkaan, aikuisen ihmisen välillä. Perimmäinen toiveeni oli löytää kunnon suhde, mutta kun siihen oli rima aika korkealla. Moni mimmi kyllä kelpasi seksiin, vaikkei ollutkaan vaimomatskua.

Ainakin minä kaipasin seksiä ja fyysistä läheisyyttä sinkkunakin. Muistelen niitä kaikkia mimmejä lämmöllä, vaikkei niihin sen kummempaa tunnesidettä syntynytkään. Luulen, että moni muukin mies ja nainen tekee ja tuntee samoin, jos siihen vain on mahdollisuus.

• Seonhelppoa

Helppoa on ainakin minulle...tutustumine. Ja pano on minulle peli js oman kyrvän jatke jossa ei oteta muita huomioon..tärkeintä on oman lerssin laukeaminen syvälle vittuun. Tutustun netissä utelen osoitteen ja panen ja poistun asunnosta. Helppoa kuin häkä minulle!!

• lafjskdfasldjk

Ei ole mun juttu, olen kokeillut, kerrasta opin. Tarvitsen syvemmän kontaktin ja olen herkkä ja tunteellinen. Ajanvietteenä ja ex:ästä ylipääsemiseen joku kevyt laastarisuhde voi olla kiva mutta kun niitä tunteita pukkaa syntymään sittenkin..parempi vältellä näitä.

• Luultavasti sinulla on sitten ainakin vastaavaa kuin itsellä, mutta alla olevaan lauseeseen en oikein päässyt sisälle kunnolla.....

" Ajanvietteenä ja ex:ästä ylipääsemiseen joku kevyt laastarisuhde voi olla kiva"

Johtuu varmaan empatiasta toista ihmistä kohtaan, kun en voisi käyttää ketään "laastarina"......tulee pahoja tunne fiiliksiä sellaisesta.....eli menisi vain pahasti miinukselle.....se ei olisi toista kohtaan oikein ja vaikka olisi asiasta ihan puhuttu, niin että toinen tietäisi olevansa "laastari", niin silloinkin tarvitsisi olla häneen ihastunut, sekä ainakin itsellä se että ajattelisi toisesta olevan johonkin enempään, eli ihan sama asia kuin muissakin kevyt suhteissa.....ei toimi.

Samoin en osaa yhdistää näihin asioihin "kiva" tai "ajanviete"..........samat syyt, kun täytyy olla tunneside, sekä ajatus jostain enemmästä.....

• melkeinlutkakuolin

Ja kaskat. Yli kakskyt vuotta naimisissa ja neljä lasta purkaneena en kadu päivääkään. Mies löysi toisen naisen kun en vissiin ollut hänen tyyppiään. Auts. Ero ja teki kipeää. Varmaan kuin kostona meni ehkä vuosi kun oli pano suhteita varmaan sata eikä tuntunu missään. Eihän se mies niistä tienny mut itsellä muka ok. olo mokomasta.
        Nyt kun toppuuttelin ja olin ilman miestä yli 15 v niin nykyinen mies tuntuu ihan taivaalliselta ja siinä uskossa pysytään ja ollaan menossa naimisiin. Elämä on liian lyhyt hömppään murehtimiseen.

• melkeinlutkakuolin kirjoitti:

Ja kaskat. Yli kakskyt vuotta naimisissa ja neljä lasta purkaneena en kadu päivääkään. Mies löysi toisen naisen kun en vissiin ollut hänen tyyppiään. Auts. Ero ja teki kipeää. Varmaan kuin kostona meni ehkä vuosi kun oli pano suhteita varmaan sata eikä tuntunu missään. Eihän se mies niistä tienny mut itsellä muka ok. olo mokomasta.
        Nyt kun toppuuttelin ja olin ilman miestä yli 15 v niin nykyinen mies tuntuu ihan taivaalliselta ja siinä uskossa pysytään ja ollaan menossa naimisiin. Elämä on liian lyhyt hömppään murehtimiseen.

Pakkoohan se on joooo tophuutella tuosha iäshä.....;D

....ikä suunnilleen meinaa......18 21 1 16=56.........eli jossain 56-60 ikähaarukassa pyöritään......tai sitten olet trolli...... ;P

Siksi toiseksi kaikki ovat mitä ovat, eikä kaikki ole samanlaisia......eikä kaikki pysty samaan kuin toiset.

• Rose23

En ole koskaan ollut kevytsuhteissa enkä niihin kykene. Minulle seksi on todella suurta läheisyyttä enkä halua olla niin läheisesti kuin sellaisen ihmisen kanssa, jota kohtaan minulla on voimakkaat tunteet ja johon luotan täysin.

• Eipä ollut yllätys herkkä lehtinen ruusunkukka.....=)

Näinhän tämä asia joillekin on.........eipähän siitä muuten mitään sellaista saa mitä kaipaa, päinvastoin jää vain miinukselle, enemmän tai vähemmän......

• rehellisyysontärkeää

Olen huomannut, että seksiin ahdasmielisesti ja jonain likaisena asiana suhtautuvat on yleensä juuri niitä epäempaattisia ja kylmiä ihmisiä. Jos suhtautuu muihin avoimesti ja positiivisesti, niin ei pidä seksipartnereitakaan minään runkkausvälineinä, ei pitkässä eikä kevyessä huteessa. Pahinta on seksiin ja fyysisyyteen ahdistuneesti suhtautuva ihminen, joka silti harrastaa yhden illan juttuja hampaat irvessä.

Luulen, että yksi syy siihen miten suhtautuu fyysisyyteen on se miten on tullut lapsena kohdelluksi fyysisesti. Äitisuhde esimerkiksi. Nämä ovat myös aivokemiallisia ja hormonaalisia asioita.

Olen huomannut, että seksiin ahdasmielisesti ja jonain likaisena asiana suhtautuvat on yleensä juuri niitä epäempaattisia ja kylmiä ihmisiä. Jos suhtautuu muihin avoimesti ja positiivisesti, niin ei pidä seksipartnereitakaan minään runkkausvälineinä, ei pitkässä eikä kevyessä huteessa. Pahinta on seksiin ja fyysisyyteen ahdistuneesti suhtautuva ihminen, joka silti harrastaa yhden illan juttuja hampaat irvessä.

Luulen, että yksi syy siihen miten suhtautuu fyysisyyteen on se miten on tullut lapsena kohdelluksi fyysisesti. Äitisuhde esimerkiksi. Nämä ovat myös aivokemiallisia ja hormonaalisia asioita.

Eipäs lähdetä solvaamaan ja väittämään, että omasta käytöksestä poikkeava käytös olisi "sairasta", "epänormaalia" tai vähintäänkin on jotenkin päästään vinksallaan........se kertoo taas vain arvostelijan itsensä olevan jotenkin vinksallaan, epä empaattinen ja ymmärtämätön....

Tiedän monia miehiä ja naisia ketkä suhtautuvat todella avoimesti ja positiivisesti, enkä heitä nyt millään saa ympättyä tuohon sinun tekstiisi......varsinkaan niitä pahimpia ja tästä kategoriasta löytyy kyllä ne epäempaattisemmat ja ne ketkä pitävät vähintäänkin lähes tarpeiden tyhjennysvälineinä partenereita....

• Vastauksiasi luettuani tulin johtopäätökseen, että sinua kiinnostaa lähinnä kirjoitukset, jotka vahvistavat omaa näkemystäsi asiassa.

• Ratikkakuski kirjoitti:

Vastauksiasi luettuani tulin johtopäätökseen, että sinua kiinnostaa lähinnä kirjoitukset, jotka vahvistavat omaa näkemystäsi asiassa.

Vastasin periaatteessa tähän ennen sinun pohdintaasi muutamaa minuuttia aikaisemmin tuossa ylhäällä.....

En minä niin tyhmä ole edelleenkään, että luulisin että joku näkemys on "oikea" ja joku "väärä"..........enkä ala haukkua muita kaiken maailman "sairauksilla" ja "ongelmilla", niin kuin taas moni erillainen tuntuu tekevän.....ja kyllä myös sinä sitä harrastat ja olet monesti sen kyllä näyttänyt.

"kirjoitukset, jotka vahvistavat omaa näkemystäsi asiassa."

Tämän ketjun asian suhteen tuo koko ajatus on ihan naurettava sekä täysin epälooginen, ihmettelen vain miten sinä voit tuollaiseen johtopäätökseen päätyä, koska eihän tuossa ole mitään järkeä?

• rehellisyysontärkeää
        MGTOW kirjoitti:

Eipäs lähdetä solvaamaan ja väittämään, että omasta käytöksestä poikkeava käytös olisi "sairasta", "epänormaalia" tai vähintäänkin on jotenkin päästään vinksallaan........se kertoo taas vain arvostelijan itsensä olevan jotenkin vinksallaan, epä empaattinen ja ymmärtämätön....

Tiedän monia miehiä ja naisia ketkä suhtautuvat todella avoimesti ja positiivisesti, enkä heitä nyt millään saa ympättyä tuohon sinun tekstiisi......varsinkaan niitä pahimpia ja tästä kategoriasta löytyy kyllä ne epäempaattisemmat ja ne ketkä pitävät vähintäänkin lähes tarpeiden tyhjennysvälineinä partenereita....

Missä kohdassa väitin, että omasta käytöksestäni poikkeavat olisivat "sairaita" tai "epänormaaleja"? Näytäpä se kohta minun tekstistäni. Ennemminkin sinä itse täällä yrität todistella juuri jotain sellaista.

Ainoastaan sanoin, että seksiin ahdasmielisesti ja ahdistuneesti, jonain likaisena asiana suhtautuvat ovat kokemukseni mukaan epäempaattisia ja kylmiä ihmisiä. En määritellyt suhtautumista käytöksen kautta. Ihminenhän voi olla vaikka koko elämänsä pitkässä suhteessa ja suhtautua seksiin iloisesti. Tai myös naida iloisesti ympäriinsä. Tai tehdä kummatkin elämänsä aikana.

Kalahtiko kalikka, vai miksi älähdit?

Missä kohdassa väitin, että omasta käytöksestäni poikkeavat olisivat "sairaita" tai "epänormaaleja"? Näytäpä se kohta minun tekstistäni. Ennemminkin sinä itse täällä yrität todistella juuri jotain sellaista.

Ainoastaan sanoin, että seksiin ahdasmielisesti ja ahdistuneesti, jonain likaisena asiana suhtautuvat ovat kokemukseni mukaan epäempaattisia ja kylmiä ihmisiä. En määritellyt suhtautumista käytöksen kautta. Ihminenhän voi olla vaikka koko elämänsä pitkässä suhteessa ja suhtautua seksiin iloisesti. Tai myös naida iloisesti ympäriinsä. Tai tehdä kummatkin elämänsä aikana.

"Olen huomannut, että seksiin ahdasmielisesti ja jonain likaisena asiana suhtautuvat on yleensä juuri niitä epäempaattisia ja kylmiä ihmisiä."

"Luulen, että yksi syy siihen miten suhtautuu fyysisyyteen on se miten on tullut lapsena kohdelluksi fyysisesti. Äitisuhde esimerkiksi. Nämä ovat myös aivokemiallisia ja hormonaalisia asioita."

Älä viitsi.....säälittävää, mutta huomasin sen jo myös toisessa kommentissasi.....sinä se olet juuri sitä mistä muita syytät......vain pelkkä syyllistäjä ja arvostelija.

"Ennemminkin sinä itse täällä yrität todistella juuri jotain sellaista."

Missä kohtaa, Oi Vääristelijä?!.......edelleen säälittävää....

• Rikas_alfa

Jälkeenpäin kun miettii kevytsuhteita tai yhden yön juttuja niin kaikista tulee lähinnä jotenkin oksettava olo. Oikeastaan täysin turhia, pelkkää pornoa, ihmisillä runkkaamista. Tyhjää ja itsekästä puuhaa.

Tosin kun tietää, että rakkauskin on vain biologinen teston aiheuttama illuusio, niin eikai tässä elämässä enää ole muita vaihtoehtoja. Onneksi testotasot tippuu kun vanhenee ja pääsee pois oravanpyörästä.

• uskis.nainen

Aloittajan määritelmä "kevytsuhteelle" ontuu. Aloittajan mukaan se on "seksisuhde, lyhyet suhteet, tai joka tapauksessa lyhkänen suhde".

Mitä aloittaja tarkoittaa "seksisuhteella"? Tarkoittaako hän sillä suhdetta, jossa on suusanallisesti sovittu, että harrastetaan vain seksiä ilman tavoitetta, että joskus mennään naimisiin tai avoliittoon? Jos "kevytsuhteilu" määritellään näin, niin harrasta sellaista. Se on syntiä.

Mutta tuota, että "kevytsuhde" on lyhyt suhde, niin sitä en aloittajan määritelmässä ymmärrä. Suhteen kokonaisajanhan voi tietää vasta retrospektiivisesti, ja jokainen pitkä avioliittokin on alkanut siitä, että osapuolet ovat ensin tutustuneet toisiinsa esim. kahden viikon ajan – sitten se vain on jatkunut siitä eteenpäin...! Joskus pariskunta kuitenkin eroaa, mutta vaikka se ero tapahtuisi nopeastikin, niin ei se heidän suhteestaan mielestäni "kevytsuhdetta" tee.

Tarvitaan toisenlaista määritelmää "kevytsuhteelle" aloittajan määritelmä ei kelpaa.

Itse määrittelisin "kevytsuhteen" sellaiseksi suhteeksi, jonka muodostavat kaksi ihmistä(*), joista kummallakaan ei ole ensisijaisena, sisäisenä motiivina elämänmittainen, uskollinen parisuhde, kuten avioliitto, tämän toisen osapuolen kanssa, ja tämä on suusanallisesti sovittu osapuolten kesken. Suhteeseen joko voi sisältyä seksiä tai se on pelkkää tapailua ja treffeillä käymistä ilman fyysistä kontaktia, joka kohdistuu esim. genitaalialueille. Olennaista "kevytsuhteilussa" ovat siis osapuolten sisäiset motiivit, jotka kohdistuvat muualle kuin vakavan, uskollisen parisuhteen muodostamiseen tämän toisen osapuolen kanssa, sekä suusanallinen sopimus siitä.

Huh, olipa haastavaa tuottaa tuo määritelmä... Korjausehdotuksia?

Vastaukseni siihen, onko minulle tämä itse määrittelemäni "kevytsuhteilu" helppoa vai vaikeaa, niin vastaan, että en harrasta sellaista ollenkaan, vaikka olen pistänyt sen merkille nykyilmiönä, koska se on syntiä; "kevytsuhteilu" olisi minulle "vaikeaa", koska myöskään ole lainkaan sen tyyppinen ihminen. Pari vuotta sitten eräs mies, johon olin tutustunut ehdotti minulle tällaisen "kevytsuhteen" yhdenlaista variaatiota (joskaan ei käyttänyt juuri tuota nimitystä). En enää halunnut olla tekemisissä miehen kanssa, vaikka hän muuten oli mukava ihminen. Olen kristillisessä uskossa.

(* jotka heteroseksuaaleina ovat keskenään vastakkaista sukupuolta ja homoseksuaaleina keskenään samaa sukupuolta)

• uskis.nainen

Korjaan typon ensimmäisessä kappaleessa: "niin en harrasta sellaista. Se on syntiä".

• atännä

"Suhteen kokonaisajanhan voi tietää vasta retrospektiivisesti, ja jokainen pitkä avioliittokin on alkanut siitä, että osapuolet ovat ensin tutustuneet toisiinsa esim. kahden viikon ajan – sitten se vain on jatkunut siitä eteenpäin...! Joskus pariskunta kuitenkin eroaa, mutta vaikka se ero tapahtuisi nopeastikin, niin ei se heidän suhteestaan mielestäni "kevytsuhdetta" tee."

Tätä minäkin ajan takaa. Ei voi saada pitkää toimivaa parisuhdetta, jollei sitä koskaan aloita.

Minulle ei uskonto tee rajoituksia tai avaa portteja, vaan omatunto, käsitys oikeasta ja väärästä. No okei, voihan sen omatunnon lukea Jumalaksi :)

Aikalailla samoja ajatuksia kuin minullakin.

• rehellisyysontärkeää

Pisteet sinulle siitä, että sanoit rehellisesti sen, mitä aloittaja ajaa kuin käärmettä pyssyyn. Sinusta kevytsuhteilijat ovat synnintekijöitä.

Kristinuskossa on omat hyvät puolensa, mutta sen suhtautuminen seksuaalisuuteen on aika tuhoisaa. Onneksi useimmat eivät enää omaksu kristinuskon ahdistunutta seksuaalimoraalia. Miten jokin niin luonnollinen asia kuin seksi voisi olla syntiä?

Pisteet sinulle siitä, että sanoit rehellisesti sen, mitä aloittaja ajaa kuin käärmettä pyssyyn. Sinusta kevytsuhteilijat ovat synnintekijöitä.

Kristinuskossa on omat hyvät puolensa, mutta sen suhtautuminen seksuaalisuuteen on aika tuhoisaa. Onneksi useimmat eivät enää omaksu kristinuskon ahdistunutta seksuaalimoraalia. Miten jokin niin luonnollinen asia kuin seksi voisi olla syntiä?

"Pisteet sinulle siitä, että sanoit rehellisesti sen, mitä aloittaja ajaa kuin käärmettä pyssyyn. Sinusta kevytsuhteilijat ovat synnintekijöitä."

Sinä ajat törkeästi toisen päähän käärmettä pyssylläsi........todella säälittävä olet....

Minun ajatusmaailmani ei ole tuollainen, eikä syyni ketjuun ole tuollaisia......sanon suoraan että oksetat minua....mitäpä muuta tuollaisesta ja tuollaiselle voisi sanoa....

Sinä tässä olet sellainen joka käyttäytyy todella oksettavan oudosti...........

• uskis.nainen
        atännä kirjoitti:

"Suhteen kokonaisajanhan voi tietää vasta retrospektiivisesti, ja jokainen pitkä avioliittokin on alkanut siitä, että osapuolet ovat ensin tutustuneet toisiinsa esim. kahden viikon ajan – sitten se vain on jatkunut siitä eteenpäin...! Joskus pariskunta kuitenkin eroaa, mutta vaikka se ero tapahtuisi nopeastikin, niin ei se heidän suhteestaan mielestäni "kevytsuhdetta" tee."

Tätä minäkin ajan takaa. Ei voi saada pitkää toimivaa parisuhdetta, jollei sitä koskaan aloita.

Minulle ei uskonto tee rajoituksia tai avaa portteja, vaan omatunto, käsitys oikeasta ja väärästä. No okei, voihan sen omatunnon lukea Jumalaksi :)

Aikalailla samoja ajatuksia kuin minullakin.

Atännä, omatunto voi olla linjassa Jumalan tahdon kanssa (esim. sinun ja minun omatunto tässä "kevytsuhteilussa"), mutta aina se ei sitä ole! Niissä tilanteissa, joissa omatunto sanoo yhtä ja Jumalan sana toista, on ojentauduttava Jumalan sanan mukaan ja oltava tekemättä syntiä.

Myös omatunto silloin, kun sen viesti on kantajalleen Jumalan sanan kanssa linjassa, on alun perin Jumalalta tuleva viesti (1. Tim. 1: 9-10; Ef. 4:19; Room. 1).

• atännä
        uskis.nainen kirjoitti:

Atännä, omatunto voi olla linjassa Jumalan tahdon kanssa (esim. sinun ja minun omatunto tässä "kevytsuhteilussa"), mutta aina se ei sitä ole! Niissä tilanteissa, joissa omatunto sanoo yhtä ja Jumalan sana toista, on ojentauduttava Jumalan sanan mukaan ja oltava tekemättä syntiä.

Myös omatunto silloin, kun sen viesti on kantajalleen Jumalan sanan kanssa linjassa, on alun perin Jumalalta tuleva viesti (1. Tim. 1: 9-10; Ef. 4:19; Room. 1).

Eih, älä! Jokainen kokee oman "jumalansa" omalla tavallaan. Joillekin se on matematiikkaa, yhdelle biologiaa, toiselle omatunto, kolmannelle harmaapartainen matala-ääninen herrasmies lakikirja kädessä... Kaikilla meillä on varmasti sama jumala, mutta me koetaan se vain erilailla, ja hyvä niin. :)

• uskis.nainen
        atännä kirjoitti:

Eih, älä! Jokainen kokee oman "jumalansa" omalla tavallaan. Joillekin se on matematiikkaa, yhdelle biologiaa, toiselle omatunto, kolmannelle harmaapartainen matala-ääninen herrasmies lakikirja kädessä... Kaikilla meillä on varmasti sama jumala, mutta me koetaan se vain erilailla, ja hyvä niin. :)

Atännä, Jumala on totuus. Hänessä ei ole ristiriitaa. Hän ei sano yhdelle yhtä ja toiselle toista. On vain yksi totinen Jumala. Hän on ilmoittanut itsensä Raamatussa.

• atännä
        uskis.nainen kirjoitti:

Atännä, Jumala on totuus. Hänessä ei ole ristiriitaa. Hän ei sano yhdelle yhtä ja toiselle toista. On vain yksi totinen Jumala. Hän on ilmoittanut itsensä Raamatussa.

Totta. Minun jumalassani ei ole ristiriitaa.

• eihaiprhn
        atännä kirjoitti:

Totta. Minun jumalassani ei ole ristiriitaa.

Täh? Onko atännäkin uskovainen??

• atännä
        eihaiprhn kirjoitti:

Määrittele uskovainen.

• eihaiprhn kirjoitti:

On. Ja se on yksi osoitus siitä miksi hän on niin äärimmäisen tyhmä.

• uski.nainen

Aloittajan määritelmä "kevytsuhteelle" ontuu. Aloittajan mukaan se on "seksisuhde, lyhyet suhteet, tai joka tapauksessa lyhkänen suhde".

Mitä aloittaja tarkoittaa "seksisuhteella"? Tarkoittaako hän sillä suhdetta, jossa on suusanallisesti sovittu, että harrastetaan vain seksiä ilman tavoitetta, että joskus mennään naimisiin tai avoliittoon? Jos "kevytsuhteilu" määritellään näin, niin harrasta sellaista. Se on syntiä.

Mutta tuota, että "kevytsuhde" on lyhyt suhde, niin sitä en aloittajan määritelmässä ymmärrä. Suhteen kokonaisajanhan voi tietää vasta retrospektiivisesti, ja jokainen pitkä avioliittokin on alkanut siitä, että osapuolet ovat ensin tutustuneet toisiinsa esim. kahden viikon ajan – sitten se vain on jatkunut siitä eteenpäin...! Joskus pariskunta kuitenkin eroaa, mutta vaikka se ero tapahtuisi nopeastikin, niin ei se heidän suhteestaan mielestäni "kevytsuhdetta" tee.

Tarvitaan toisenlaista määritelmää "kevytsuhteelle" aloittajan määritelmä ei kelpaa.

Itse määrittelisin "kevytsuhteen" sellaiseksi suhteeksi, jonka muodostavat kaksi ihmistä(*), joista kummallakaan ei ole ensisijaisena, sisäisenä motiivina elämänmittainen, uskollinen parisuhde, kuten avioliitto, tämän toisen osapuolen kanssa, ja tämä on suusanallisesti sovittu osapuolten kesken. Suhteeseen joko voi sisältyä seksiä tai se on pelkkää tapailua ja treffeillä käymistä ilman fyysistä kontaktia, joka kohdistuu esim. genitaalialueille. Olennaista "kevytsuhteilussa" ovat siis osapuolten sisäiset motiivit, jotka kohdistuvat muualle kuin vakavan, uskollisen parisuhteen muodostamiseen tämän toisen osapuolen kanssa, sekä suusanallinen sopimus siitä.

Huh, olipa haastavaa tuottaa tuo määritelmä... Korjausehdotuksia?

Vastaukseni siihen, onko minulle tämä itse määrittelemäni "kevytsuhteilu" helppoa vai vaikeaa, niin vastaan, että en harrasta sellaista ollenkaan, vaikka olen pistänyt sen merkille nykyilmiönä, koska se on syntiä; "kevytsuhteilu" olisi minulle "vaikeaa", koska myöskään ole lainkaan sen tyyppinen ihminen. Pari vuotta sitten eräs mies, johon olin tutustunut ehdotti minulle tällaisen "kevytsuhteen" yhdenlaista variaatiota (joskaan ei käyttänyt juuri tuota nimitystä). En enää halunnut olla tekemisissä miehen kanssa, vaikka hän muuten oli mukava ihminen.

(* jotka heteroseksuaaleina ovat keskenään vastakkaista sukupuolta ja homoseksuaaleina keskenään samaa sukupuolta)

• Ihan hyviä määritteitä, vaikka itselläni ei nyt taida pohjautua muuten samoihin asioihin nuo miksi toimin miten toimin, myöskään määritteiden sisällön suhteen....

Minä en ole sanonut, enkä sano että olisi joku asia syntiä tai "oikein" tai "väärin".....eikä minua myöskään "ohjaa" mitkään uskonnolliset, moraaliset ja eettiset syyt.....vaan minun kohdallani ne taitaa vahvasti olla persoonan ja luonteen piirteet......yksi syy ketjulle oli käydä näitä asioita läpi omissa pohdinnoissani, siis onhan näitä aina käynyt läpi, mutta kun pyöri taas mielessä, niin ajatukseni oli hieman käydä näitä asioita läpi palstan väen kanssa.......noh, hieman vaikeaa näyttää taas olevan ja minut on nyt sitten leimattu taas ties miksi......todella arvostettavia, ymmärtäväisiä ja laadukkaita keskustelu kumppaneita näyttää olevan, eivätkä toki nosta taas itseään ylemmäksi......Juu Ei Vai?!

• uskis.nainen
        MGTOW kirjoitti:

Ihan hyviä määritteitä, vaikka itselläni ei nyt taida pohjautua muuten samoihin asioihin nuo miksi toimin miten toimin, myöskään määritteiden sisällön suhteen....

Minä en ole sanonut, enkä sano että olisi joku asia syntiä tai "oikein" tai "väärin".....eikä minua myöskään "ohjaa" mitkään uskonnolliset, moraaliset ja eettiset syyt.....vaan minun kohdallani ne taitaa vahvasti olla persoonan ja luonteen piirteet......yksi syy ketjulle oli käydä näitä asioita läpi omissa pohdinnoissani, siis onhan näitä aina käynyt läpi, mutta kun pyöri taas mielessä, niin ajatukseni oli hieman käydä näitä asioita läpi palstan väen kanssa.......noh, hieman vaikeaa näyttää taas olevan ja minut on nyt sitten leimattu taas ties miksi......todella arvostettavia, ymmärtäväisiä ja laadukkaita keskustelu kumppaneita näyttää olevan, eivätkä toki nosta taas itseään ylemmäksi......Juu Ei Vai?!

Minulle tuli heti mieleen suhteiden moraaliset ulottuvuudet, koska olen kristillisessä uskossa. Vastasin moraaliset ulottuvuudet huomioiden. Ne eivät ole luonne- ja persoonallisuuskysymyksiä.

Harvoinhan tällä palstalla tulee ymmärretyksi :) Ihmisten välinen keskustelu, varsinkin tällaisilla palstoilla, tulee aina sisältämään väärinkäsityksiä.

• uskis.nainen kirjoitti:

Minulle tuli heti mieleen suhteiden moraaliset ulottuvuudet, koska olen kristillisessä uskossa. Vastasin moraaliset ulottuvuudet huomioiden. Ne eivät ole luonne- ja persoonallisuuskysymyksiä.

Harvoinhan tällä palstalla tulee ymmärretyksi :) Ihmisten välinen keskustelu, varsinkin tällaisilla palstoilla, tulee aina sisältämään väärinkäsityksiä.

Minua ohjaa persoona ja luonne aika vahvasti......empatiasta, herkkyyteen ja ties minne.....ja omantunnon sekä vahvojen tunteiden takia ne nyt ohjaavat toimimaan tietyllä tavalla, joka useasti noudattaa moraalinkin tiettyyn suuntaan.....

Minulle tämän asian suhteen ei ole syytä ketään tuomita ja ainoa asia minkä sanon joka asian kohdalla mikä on väärin, niin se on se jos loukkaa/satuttaa toista tai käyttää toista hyväkseen jne......se on väärin, sekä tuomittavaa.....sanokoot toisella tapaa ajattelevat mitä sanovat....

• Joolopw

Muna naiseen äh äh spermaa

• nimimerkitönj

Jotkut suhteeni ovat jääneet lyhyiksi, koska pidempään suhteeseen ei aineksia ole ollut ja se on selvinnyt suht pian. Muutamassa kuukaudessa. Seksin merkeissä tai vain seksin merkeissä ja vuoksi en ole tapaillut ketään. Tiedän, että jotkut miehet taas ovat roikkuneet mukana vain seksin vuoksi. Tiedän sen näin jälkikäteen (asioista puhumisen tai niitä perinpohjin miettineenä), ettei mitään oikeaa intoa yhdessä elämiseen ole ollut, vaikka on annettu kuva että tosissaan seurustelee kanssani. Se on ollut aina kivuliasta kohdata, että on ollut toiselle vain hyödyke.

Mä taidan olla liian voimakkaasti tunteideni kautta elävä ihminen, koska en edes kuvitelmissani kykene leikkimään ajatuksella että olisin ns. kevyessä suhteessa. Kaikki tai ei mitään pikemminkin sopii. Jos ei olla jakamassa koko elämää mun kanssa, ei tarvitse jakaa mitään mun kanssa tai sitten pitää olla vaan kaveri.

No minun tätä ei tarvitse nyt todenteolla miettiä, kun olen jo kanteni löytänyt. Mutta spekuloida voin toki, että koska en ennenkään miksi myöhemminkään muuttaisin itselleni toimivaa elämäntyyliä. :)

Mikä kellekin parhaiten sopii.

• Diana1979

Ei ole helppoa. Fyysisesti kyllä, henkisesti ei. Lopetan.

• hghghg

Itselläni ollut seksisuhde 2,5 vuotta. Pitkän parisuhteen jälkeen erottuani ajattelin, että voisihan sellaistakin kokeilla. Olen 38-vuotias ja tämä on elämäni ensimmäinen pitkä seksisuhde. Olen todella kunnollinen, herkkä ja empaattinen nainen. No, ensimmäinen vuosi meni, että ajattelin, että tämä on vaan hauskanpitoa ja kuinkas ollakaan ihastuin mieheen ihan kunnolla. Nyt olen sitten ihan sydän syrjällään, jos mies ei aina pääse vaikka tulemaan luokseni tms. Eli tavallaan kiusaan itseäni... Ja on todella vaikeaa muodostaa suhdetta kehenkään muuhunkaan, kun minulla on tunteita tätä seksikaveria kohtaan ja enkä ole uskaltanut kertoa tunteistani kaverille. Eli en suosittele kenellekään ainakaan herkälle ihmiselle seksisuhdetta aivan liian monimutkaisia kuvioita.........

• näintäälläkin

edellinen suhde päättyi kun mies ilmoitti että oli pari viikkoa tuntenut naisen joka on hänen elämänsä nainen eli minulle "kiitos ja näkemiin". puoli vuotta jälkeenpäin tapasin miehen jonka kanssa aloitin suhteen, seksin merkeissä. ikäväkseni tajusin ihastuneeni häneen.. vuoden "kevyt suhteilun" jälkeen sain tietää että mies tapaili ja etsi myös muita naisia, siis sain varman tiedon asiasta - paska tunne. nyt sätkin ja tiedän että tämä "kevyt suhde" on lopetettava, liian kuluttavaa henkesti .... mutta aina siirrän asiaa "viikolla eteenpäin" kuin odottaen ihmettä vaikka teidän että sadut eivät kuulu elämään. suoraan sanoen en olisi uskonut ikinä ajautuvani tähän tilanteeseen, joten olen samaa edellisen kanssa; en suosittele kenellekkään naiselle.

• helmiä.sioille

Juu, on. Raskas suhteilu ei ole minua varten. Liian kuluttavaa...

• Pyykkilautalöytyy

PIristää rakastella Naista vierasta, hitaasti ,,helläsi nuollen nautintoon taivaalliseen.
      Olen kiinostunut varattu mies Oulusta.

• 100AveMariaaTähän

En ole ikinä harrastanut irtosuhteita enkä pystyisi enkä haluaisi sellaisia harrastaakkaan. Koko ajatus pelottaa ja kuvottaa mua suunnattomasti!

• hc.kiltti

Kaikki on suhteellista, toisen kevyt on toisen heavy. Tai toisinpäin. Ja miten määrittelet suhteen? Milloin kahden ihmisen kohtaaminen muuttuu suhteeksi? Onko suhteilu jotenkin diminutiivista vai väritettyä tapailua? Käykö aina niin, että toinen toisensa kohtaavilla osapuolilla on täsmälleen samanlainen käsitys suhteensa painoarvosta, laadusta ja syvyydestä?

• Olemme asioiden juureksilla.....mutta voithan avata hieman omaa juuresmaatasi ja kertoa miten itse asioista ajattelet/tunnet ja miten toimit jne.....

Jos luet koko ketjun, niin sieltä löytyy jo noin suunnilleen minun näkökantani asioista ja määritelmistä ja myös joidenkin muiden, ketkä ovat halunneet keskusteluun osallistua.....

Ei ole pakko jos ei halua, mut saa osallistua jos silt tunttuu.....

Kiitos, että osoitit mielenkiintoa ketjua kohtaan....

• hc.kiltti
        MGTOW kirjoitti:

Olemme asioiden juureksilla.....mutta voithan avata hieman omaa juuresmaatasi ja kertoa miten itse asioista ajattelet/tunnet ja miten toimit jne.....

Jos luet koko ketjun, niin sieltä löytyy jo noin suunnilleen minun näkökantani asioista ja määritelmistä ja myös joidenkin muiden, ketkä ovat halunneet keskusteluun osallistua.....

Ei ole pakko jos ei halua, mut saa osallistua jos silt tunttuu.....

Kiitos, että osoitit mielenkiintoa ketjua kohtaan....

Kiitos kysymästä, mutta en tiedä osaanko omia ajatuksiani tuota kirjoittamaani enempää avata. Tämän hetken tuntemukseni on, että avausyritys tuottaisi parhaimmillaankin vain kasan epämääräistä jorinaa ihmisen tarpeesta läheisyyteen. Tarve, joka paitsi vaihtelee kovasti eri ihmisten välillä, niin myös eri elämäntilanteissa. Asiaa ei auta se, että tarve on niin fyysinen, sosiaalinen kuin emotionaalinenkin. En koe, että on yhtä oikeaa tapaa toteuttaa tätä tarvetta, mutta toivoisin, että ihmiset kunnioittaisivat toinen toisiaan enemmän näissä kohtaamisissa.

Tuolla ylempänä on mielenkiintoista keskustelua (muistaakseni palstailijan ja totuuden.etsijän välillä) mm. positiivisuuden/neutraaliuden säilyttämisestä johon voisin sen verran tarttua, että oma elämäni on parantunut tietynlaisten tunne-elämän harjoitteiden ja mielenhallinnan keinoin, mm. läsnäoloa harjoittamalla, menneisyyden hautaamista. Jotain kummallista on tapahtunut minussa kun ymmärsin, että suuri osa ongelmistani on minun päässäni, ja että suuri osa tunnemyrskyistä on hallittavissa. Sisäinen rauha siirtyy kaikkiin kohtaamisiin, jolloin kaikki kohtaamiset ovat "oikealla" tasolla. Heh, diippiä shittiä ;)

• atännä
        hc.kiltti kirjoitti:

Kiitos kysymästä, mutta en tiedä osaanko omia ajatuksiani tuota kirjoittamaani enempää avata. Tämän hetken tuntemukseni on, että avausyritys tuottaisi parhaimmillaankin vain kasan epämääräistä jorinaa ihmisen tarpeesta läheisyyteen. Tarve, joka paitsi vaihtelee kovasti eri ihmisten välillä, niin myös eri elämäntilanteissa. Asiaa ei auta se, että tarve on niin fyysinen, sosiaalinen kuin emotionaalinenkin. En koe, että on yhtä oikeaa tapaa toteuttaa tätä tarvetta, mutta toivoisin, että ihmiset kunnioittaisivat toinen toisiaan enemmän näissä kohtaamisissa.

Tuolla ylempänä on mielenkiintoista keskustelua (muistaakseni palstailijan ja totuuden.etsijän välillä) mm. positiivisuuden/neutraaliuden säilyttämisestä johon voisin sen verran tarttua, että oma elämäni on parantunut tietynlaisten tunne-elämän harjoitteiden ja mielenhallinnan keinoin, mm. läsnäoloa harjoittamalla, menneisyyden hautaamista. Jotain kummallista on tapahtunut minussa kun ymmärsin, että suuri osa ongelmistani on minun päässäni, ja että suuri osa tunnemyrskyistä on hallittavissa. Sisäinen rauha siirtyy kaikkiin kohtaamisiin, jolloin kaikki kohtaamiset ovat "oikealla" tasolla. Heh, diippiä shittiä ;)

Viimeinen kappale voisi olla omasta elämästäni :)

En voi sanoa, että sisäinen rauha siirtyisi ihan kaikkiin kohtaamisiini, mutta moniin kyllä. Se mielenhallinta, itsensä psyykkaaminen, läsnäolo. Aina ei ehdi esim. jaottelemaan tunteita asioista ennen kohtaamisia, joskus jää joku myrsky taustalle, mutta nykyään sujuu paremmin kuin ennen. Ei töissäkään voi mennä tunteet edellä hoitamaan asiaa, asiat asioina ja tunteet erikseen. Aina on lisää opittavaa.

• Tosi hyvä kysymys tuo, milloin suhde oikeastaan alkaa. Omalla kohdallani se yleensä on alkanut siitä, että aletaan suunnitella "asioita eteenpäin". Aletaan puhua mitä tehdään seuraavana viikonloppuna, seuraavana juhlapyhänä, seuraavalla lomalla. Toinen "määrittelevä" asia on toisen ystävien ja sukulaisten tapaaminen. Halutaan esitellä toinen "tärkeille ihmisille" ja olla heidän silmissään pari. Kolmas olennainen asia on sen ilmaiseminen tavalla tai toisella, että haluan olla vain sinun kanssasi intiimisti. Olen sen verran vanhanaikainen ihminen, että en halua jakaa kumppaniani, ja siksi minusta suhteeseen kuuluu se, että toinenkaan ei enää halua seksiä muiden kanssa ja ilmaisee sen.

Nyt on vähän vaikea vastata, kun joutuu scrollaamaan pieneltä näytöltä eikä pysty (osaa) copy-pasteta ja hetkellä millä hyvänsä saattaa nettiyhteys katketa, mutta ehkä palaan asiaan vielä kotiin päästyäni (tai sitten en ;))

• hc.kiltti kirjoitti:

Ihan hyvää pohdintaa sinulta, mutta kaikki ohjeet eivät ole kaikille, koska meissä yksilöissä on niin paljon eroavaisuuksia, mutta onneksi sinulla näyttäisi asiat olevan tämän suhteen aika hyvin kuosissa ja olet löytänyt jotain joka toimii sinulle, vaikka en nyt tiedä millainen yksilö olet ja miten sinulla nämä asiat ovat ennen olleet ja miten nykyään.

Se nyt vaan on karu fakta, että yksilöitä on erillaisia, eikä sovi alkaa tunkemaan mitään yleis muottia/kaava/ohjetta kenellekään.......se kun pitäisi olla ihan selvä.

Ainoa toimintatapa mikä on väärin myös tässä asiassa on se, jos toimii niin että loukkaa, satuttaa tai käyttää hyväksi.......

• hc.kiltti
        MGTOW kirjoitti:

Ihan hyvää pohdintaa sinulta, mutta kaikki ohjeet eivät ole kaikille, koska meissä yksilöissä on niin paljon eroavaisuuksia, mutta onneksi sinulla näyttäisi asiat olevan tämän suhteen aika hyvin kuosissa ja olet löytänyt jotain joka toimii sinulle, vaikka en nyt tiedä millainen yksilö olet ja miten sinulla nämä asiat ovat ennen olleet ja miten nykyään.

Se nyt vaan on karu fakta, että yksilöitä on erillaisia, eikä sovi alkaa tunkemaan mitään yleis muottia/kaava/ohjetta kenellekään.......se kun pitäisi olla ihan selvä.

Ainoa toimintatapa mikä on väärin myös tässä asiassa on se, jos toimii niin että loukkaa, satuttaa tai käyttää hyväksi.......

No varoitinhan että menee yleiseksi jorinaksi, juurikin koska yksilölliset erot ovat niin suuret. Ohjeita en mielestäni antanut, kerroin vain jostakin joka minulle on toiminut.

• hc.kiltti
        atännä kirjoitti:

Viimeinen kappale voisi olla omasta elämästäni :)

En voi sanoa, että sisäinen rauha siirtyisi ihan kaikkiin kohtaamisiini, mutta moniin kyllä. Se mielenhallinta, itsensä psyykkaaminen, läsnäolo. Aina ei ehdi esim. jaottelemaan tunteita asioista ennen kohtaamisia, joskus jää joku myrsky taustalle, mutta nykyään sujuu paremmin kuin ennen. Ei töissäkään voi mennä tunteet edellä hoitamaan asiaa, asiat asioina ja tunteet erikseen. Aina on lisää opittavaa.

No "kaikkiin" on ehkä liioittelua omaltakin osaltani, tarpeeksi moniin kuitenkin :)

Pelosta vapautuminen on.. niin, vapauttavaa.

• Pisteet asiallisesta keskustelunavauksesta. Olen huonon nettiyhteyden varassa, joten en tiedä ehdinkö lukea aiemmat kommentit, mutta yritän saada oman viestini liikkeelle.

Lyhyiden suhteiden kutsuminen kevytsuhteiksi hieman hämmästyttää tai ainakin vaatisi tarkempaa määrittelyä. Itse en ole koskaan suhdetta aloittaessani tiennyt, kehittyykö siitä lyhyt vai pitkä suhde. Tässä yhteydessä tarkoitan suhteella sitä, että kiinnostun toisesta ihmisestä, ihastun, tunne on molemminpuolinen ja aletaan tapailla ja tutustua, ottaa selville voisiko tämä ihminen olla se, jonka kanssa haluaisi sitoutua. Nykyistä miesystävääni olen tapaillut/hänen kanssaan seurustellut kohta vuoden, ja tiedän, että omalta osaltani haluan tehdä parhaani, jotta tämä suhde kestäisi. Silti en voi tietää, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Edellisestä (lyhyt?) suhteesta (lähes 4 v) ehti kulua useita vuosia ( /- 7 vuotta) ennen kuin tämä nykyinen suhde alkoi. Ensimmäiset vuodet edellisen parisuhde-eron jälkeen olivat sellaisia, etten voinut kuvitella edes kiinnostuvani enää kenestäkään, vasta viimeisten kolmen vuoden ajan olin enemmän tai vähemmän "haku päällä". Seksiä oli välillä, kaksi puhtaasti yhden yön juttua, yksi sellainen josta alkuun toivoin, että voisi kehittyä enemmänkin, niiden lisäksi yksi harvakseen tapailtu "vakihoito". Nämä kaikki olivat tuon sinkkujakson loppupuolella. Kenellekään näistä en luvannut yhtään mitään sen enempää kuin mitä tiesin varmasti pystyväni antamaan.

Uskoisin olevani aika tyypillinen 40 eronnut kaupunkilaisnainen tai sitten ystäväpiirini on kovin valikoitunut :)

• MGTOW kirjoitti:

Määritteet ovat toki hieman häilyvät, mutta alla olevassa linkissä on yhden kommentti, jota voisi käyttää hieman täsmentävänä...........

http://keskustelu.suomi24.fi/t/13858512/onko-sinulle-kevyt-suhteilu-helppoa-vai-ei#comment-81070049

"[Kevytsuhde on suhde], jonka muodostavat kaksi ihmistä, joista kummallakaan ei ole ensisijaisena, sisäisenä motiivina elämänmittainen, uskollinen parisuhde, kuten avioliitto, tämän toisen osapuolen kanssa, ja tämä on suusanallisesti sovittu osapuolten kesken."

En muista, että koskaan olisi noin "juhlallisesti" sovittu siitä, että nyt ei tähdätä elämänmittaiseen parisuhteeseen. Melkein jopa sanoisin, että päinvastoin: oletan, että jos toinen on sillä mielellä liikkeellä, että hän ei halua esimerkiksi seksiä muussa kuin vakavassa suhteessa, niin hän ottaa sen puheeksi. Itse lähden siitä, että aika vasta näyttää mihin rahkeet riittävät.

• helka kirjoitti:

"[Kevytsuhde on suhde], jonka muodostavat kaksi ihmistä, joista kummallakaan ei ole ensisijaisena, sisäisenä motiivina elämänmittainen, uskollinen parisuhde, kuten avioliitto, tämän toisen osapuolen kanssa, ja tämä on suusanallisesti sovittu osapuolten kesken."

En muista, että koskaan olisi noin "juhlallisesti" sovittu siitä, että nyt ei tähdätä elämänmittaiseen parisuhteeseen. Melkein jopa sanoisin, että päinvastoin: oletan, että jos toinen on sillä mielellä liikkeellä, että hän ei halua esimerkiksi seksiä muussa kuin vakavassa suhteessa, niin hän ottaa sen puheeksi. Itse lähden siitä, että aika vasta näyttää mihin rahkeet riittävät.

Se olikin yksi tarkennus ehdotus, jossa oli lisäksi maininta "korjausehdotuksia?".....

Mutta niin kuin itse sanoit ja toit periaatteessa saman asian ilmi....."että hän ei halua esimerkiksi seksiä muussa kuin vakavassa suhteessa".....ja tästäkin voi tietenkin jokainen olla montaa mieltä, mutta kuitenkin aika hyvä määritys pohja "kevyelle/vakavalle" suhteelle.....eli ettei ole kummallakaan sellainen olo, että toinen ei olisi sopiva vakavampaan suhteeseen, eikä kummallakaan ole sellainen ajatus, että kunhan nyt ainakin "sekstataan" ja jos jotain tulee niin on tullakseen.......hieman epäselvää, mutta tähän liittyy se mitä suhteelta on hakemassa ja miksi ja miten on siihen suhteeseen asennoitumassa ja sitoutumassa.......kyllähän suurin osa nyt ihan varmasti nämä asiat tietää jos itselleen pystyy olemaan täysin rehellinen......menee hieman selittelyksi ja itselleenkin valehteluksi, jos näin ei ole.

• vakavacoitus

Toiset ne on helpompia kuin toiset. Tässä ketjussa he paljastavat kaiken.

• yhden.miehen.mielipide

Itse en ole koskaan harrastanut yhden illan suhteita tai ns. panosuhteita. Joskus on toki ollut tilanteita missä olen tapaillut tyttöä ja muutaman kuukauden päästä ollaankin huomattu, ettei meillä ole tarpeeksi yhteisiä asioita. Muutamassa kuukaudessa kuitenkin yleensä on se seksikin koettu useampaan otteeseen, mutta en kutsuisi tuota kevyeksi suhteiluksi, koska tavoitteeni on ollut kuitenkin vakavempi suhde ja en ole hypännyt sänkyyn heti.

En ole mikään uskovainen ja kuten mainitsin niin en ole myöskään "odotan avioliittoon asti"- tyyppiä, mutta koen naisen jollakin tavalla "huonommaksi", jos hänellä on useampi kuin pari yhden illan hoitoa (eli on kokeillut nuorena, muttei tykännyt), panosuhteita tai jos hän on kokenut / tykkää jostain tavallisesta seksistä poikkeavaa (ryhmäseksiä, bondage, anaalia jne.). Koen tuollaiset asiat jotenkin moraalittomiksi ja olenkin aika konservatiivinen tuon asian suhteen.

Itselleni seksi ei ole mikään kauhean tärkeä asia (läheisyys on tärkeämpää), vaikka kyllähän se kivaa onkin oikean ihmisen kanssa ja se on toki osa parisuhdetta. Ehkä minulla on turhan romantisoitu käsitys seksistä, mutta mielestäni se on kahden ihmisen yksi muoto näyttää mitä tuntee toista kohtaan. Jos nainen harrastaa kymmenien miesten kanssa seksiä niin itselleni tulee sellainen käsitys ettei hän osaa hallita tunteitaan, on suuremmalla todennäköisyydellä pettämässä ja ei osaa vakiintua.

• Hyviä mietteitä, jotka voin itsekin allekirjoittaa ainakin suurimmaksi osaksi.....

Tuossa nyt kuitenkin on jo hieman tutustuttu toiseen sillä tavalla, että toisesta on hakemassa jotain muuta kuin pelkkää seksiä ja toinen on tuntunut siltä, että toisesta voisi olla johonkin vakavampaakin.........eli ei olla ihan kevyin perustein oltu liikenteessä puolin ja toisin.

Kyllähän myös se kertoo jotain jos aloittaa nopeasti uuden suhteen vanhan jälkeen ja/tai on jo suunnilleen uusi "suhde" kiikarissa/suunnitelmissa, kun vanha on vielä kesken..........oikeille kevyt suhteilijoille varmasti helppo juttu, toisille taas todella vaikeaa ja sitten kaikkea siltä väliltä varmasti löytyy....mutta nämä asiat kertovat aika paljon yksilöstä ja monesta asiasta kelpoisuuteen oikeaan kumppanuuteen....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      228
      2025
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1768
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      57
      1279
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1165
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1008
    6. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      954
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      950
    8. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      915
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      812
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      804
    Aihe