Haluaisin oman ponin. Oon tarpeeksi kokenut ja mulla on ollut monia vuokra - ja hoitohevosia. Oon käyny valmennuksissa yli 2 vuotta ja sitä ennen ratsastuskoulussa 3 vuotta. Löysin täydellisen ponin mulle, ei haastava, hyvä hyppää, sopivan kokonen. Viestittelin omistajan kaa ja uskalsin kysyä äidiltä "voidaanko mennä kokeilee tota ponii mut ei tarvii ostaa" ja äiti sano et ehkä. miten saisin sen kuitenkin suostuteltua ostamaan sen ponin? kiitti jos vastaatte tarviin apua!
miten saa vanhemmat suostumaan poniin
7
174
Vastaukset
- ponityttö123
ja mun iskä harrastaa ratsastusta myös joten se vois aina auttaa ponin kaa
- Hevosenomistaja
Ei se harrastaminen siihen vaikuta, vaan se että onko kokenut ihan perus jutuissa esim hevosen juoksutus, traileriin laitto.. Ihan petus juttujen taito ja tieto tarvitaan ja PALJON lisää!
- z--
Jospa nyt aloitat siitä, että neuvottelet ponin ostosta. ENNEN kuin menet häiritsemään hevosen omistajia. Yleensä myyjät saa paljon viestejä, eikä turhia yhteydenottoja todellakaan arvosteta (yhteydenotto on turha, jos et vielä tiedä edes voitko ponia ostaa).
Mitä äitisi on sanonut hevosen ostosta? Onko hänellä rahaa? Onko rahaa ylläpitoon? Onko tallipaikkojen tilannetta selvitetty? Mitä valmentajasi sanoo? Aloita nyt selvittämällä nämä asiat.
Tämän jälkeen, ennen kuin puhut tietyn ponin ostosta, sinun tulee okoeilla ponia. Et voi mitenkään tietää myyjän puheiden perusteella, onko poni sellainen kuin toivot. - ArvoistaanKohtelua
Hevonen vaatii
1.Puhtaan karsinan,jossa aina vähintään 15 celsiusastetta, muuten pidät hevosta lainvastaisissa tiloissa
2. Tarhan, joka on kuiva, muttei liian kuiva. Kostea ruohikko tekee hyvää kaviolle (:
3. Riittävästi liikuntaa, juoksutusta, ratsastusta yms. Pidä hevonen hyvässä kunnossa.
4. Hyvälaatuista rehua, raikasta vettä, jota on tarjolla koko ajan. Karsina siivotaan huolellisesti joka päivä.
5. Varmista, etteivät varusteet hinkkaa. Säästät rahaa käyttäessäsi suojia, sillä jännevamman hoito vaatii aikaa, ja sitäkin enemmän rahaa, paljon rahaa.
Hevonen tarvitsee paljon muutakin, varmista että myyjä on luotettava, hyppää sillä koeratsastuksessa muutama este, ratsasta askellajit läpi molemmissa kierroksissa, älä usko ''kenkä irti etkä voi ratsastaa'' sepityksiä, vaan sano, että tulet sitten kun kengittäjä on käynyt, ei kiirettä.- suzu98
Hevonen ei todellakaan tarvi 15asteen lämpötilaa karsinassa..
- Xoxix
Ihan vinkkinä, älä missän nimessä laita omistajalle joka on MYYMÄSSÄ hevostaan että voisit mennä sitä kokeilemaan, jos kerran äidillesi sanot että et aijo sitä ostaa.
Tossa ei ole järkeä, sillä myynnissä olevia hevosia mennään juuri sen takia kokeilemaan jos on kiinnostunut ostamaan hevosen ja halut testata onko se sinulle oikeanlainen! - macaa
Jos vanhempasi eivät ole varmoja ponin hankinnasta, niin joko heillä ei ole siihen aikaa tai rahaa, tai sitten he eivät usko taitojesi riittävän. Idioottimasta on kyllä mennä etukäteen ponin myyjän kanssa juttelemaan, jos mikään ei ole varmaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1256510Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631604112Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503366Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4902924Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2831916Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341606- 871436
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141413Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1741399Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151386