Ruoan korvaaminen alkoholilla

enhalualihoaenempää

Olen ylipainoinen tyttö ja olen yrittänyt laihduttaa. Jätin alkoholin ja herkut kokonaan pois, mutta en ole vielä laihtunut vielä paljoakaan. Haluaisin kovasti juoda kaljaa. Ajattelin että jos vaikka lauantain juo eikä syö sinä päivänä juuri mitään niin onko mahdollista laihtua? Ainahan sanotaan että täytyy kuluttaa enemmän kuin syö (kaloreita?) joten sen teorian mukaanhan laihtuisin. Minun kalorikulutus "levossa" on 1800, joten jos syön vaikka 1000 kaloria lauantaipäivän ja juon vaikka 6 kaljaa niin lihonko minä?

7

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Palautusjuoma

      Lisää liikuntaa. 10-kilometrin lenkki ja kuusi kaljaa siihen päälle, niin ei varastoidu mihinkään.

    • hpv

      Ei oikein toimi. 6 olutta on 2 litraa tai 3 litraa. 3 litrassa olutta on noin 1300 kcal tai enemmän. 10 km lenkki ei tuota polta.

    • Vipinää_kuopion_Kujilla

      Lihoot!

    • huonoajatus

      Alkoholista kieltäytyminen on yksi parhaita tapoja edistää terveyttään.

      Sinun kannattaa kehitellä ja tehdä asioita, joista saat mielihyvää.

      Alkoholissa ei ole niitä ravintoaineita, joita ihminen ravinnosta tarvitsee pysyäkseen terveenä ja voidakseen hyvin.

      Et kerro painoasi ja pituuttasi, joten on vaikea arvioida sinulle sopivaa kalorimäärää. Ihminen saa kaikki tarvittavat vitamiinit ja hivenaineet, kun kaloreita on noin 1500. Sitä vähempää ei laihduttajankaan kannata päivässä syödä.

    • lihavaaloittaja

      Mutta onko mahdollista että en liho, jos jää kalorivajetta paljon, mutta juon 1 päivän ruokailun sijaan? tarkoitan oikeastaan että lihottaako kalja, vaikka kalorimäärä olisikin sopiva?

    • liikuntaakehiin

      Kalja lihottaa aina, käännellään sitä tölkkiasiaa mitenpäin tahansa. Olen itse lihonut 15-kiloa pelkästään kaljan ansiosta, jota nyt taistellaan pois. Jos ei harrasta liikuntaa, niin en suosittele kaljaa kenellekkään.
      Noi en syö, vaan juon suunnitelmat unohtaisin heti, koska syöt kuitenkin sen yhden päivän edestä muina päivinä.

    • Vanha_Jojo

      Teoriassa on ihan samantekevää, mistä energia tulee, jos sitä kuluu enemmän kuin tulee sisään, laihdut.

      Käytännössä asia ei ole ihan noin yksinkertainen, koska ruoka (ja juoma) ei ole pelkkiä kaloreita, vaan sen mukana saadaan ravintoaineita, jotka ovat välttämättömiä elimistön toiminnalle. Alkoholin vaikutus painoon riippuu siitä, kuinka paljon sitä käytät. Yleensä jos alkoholia käyttää niin paljon, että sillä on vaikutusta painoon, ongelma ei ole paino, vaan alkoholi.

      Ravitsemussuositusten mukaan korkeintaan 5 % energiasta saisi tulla alkoholista (alkoholissahan ei ole mitään ravintoaineita, ainoastaan tyhjiä kaloreita). Jos siis saat päivässä 2000 kcal:n edestä energiaa, tähän määrään mahtuu vajaa yksi annos alkoholia (pullo keskiolutta, lasi viiniä tms.).

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2870
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2430
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2210
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2022
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe