On selvää, että ihmiset ihmettelee fundamentalistisuutta, kun se on iljettävää ja oksettavaa. Luonnollinen ihminen silloin on todellakin ihmeissään, jos hänellä on terve luonnollinen elämä.
Mutta fundamentalistilla ei ole.
Fundamentalistisuuteen on vain yksi syy yleensä
3
<50
Vastaukset
- jeesusfani
En ymmärrä viestisi sisältöä.
Ja kun en ymmärrä, niin valaisisitko mitkä ovat mielestäsi mainitsemasi "luonnollisen ihmisen ja terveen luonnollisen elämän" kriteerit?
Kertoisitko myös esimerkkitapauksia fundamentalismiin sisältyvistä "iljettävyyksistä ja oksettavuuksista"?
Käsitteenähän sana fundamentalismi tarkoittaa tieteentekijöiden keskinäisiä saivarteluja kohdistuen ns. mannermaiseen rationalismiin (järki on tiedon lähde) ja ns. brittiläiseen empirismiin (kokemusajattelu). Fundamentalismi tarkoittaa yleisessä kielenkäytössä oppikirjan tai vastaavan kirjaimellista noudattamista.
Kotoinen fundamentalistisuus on Raamatun kirjaimellista tulkintaa ja qwerty on täysin oikeassa kun puhuu terveestä ja luonnollisesta elämästä joka perustuu todellisuuteen, tosiasioden tunnustamiseen.- pieni.neuvo
Jumala on tarkoittanut sanansa noudatettavaksi eikä niin, että jokainen voi valita mitä noudattaa ja mitä ei.
Jotta voit ymmärtää mitä Jumala Raamatussa tahtoo sanoa opettele tuntemaan Raamattu ja sen rakenne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848475
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264588- 504138
- 543632
- 513146
- 502910
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262616- 382394
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382073- 292056