Työkkäri osoittaa vuokratyötä.

KotiniOnLinnanii

Olen ollut työtön noin kuukauden. Sain työvoimatoimistosta kirjeen kotiin ja minulle osoitetaan vuokratyötä. Todennäköisesti saan saman rahan liitosta kuin menisin ehkä alipalkattuna töihin. Pitkän ja rasittavan työsuhteen päättymisen takia haluaisin oikeasti nyt pitää välillä lomaa (olla kotona) ja ottaa takaisin liitolle maksamiani rahoja. Minulle on sattunut myös ero äskettäin, joten ei oikein henkisesti ole kunnolla voimiakaan painia töitä. Tiedän että alallani on jonkin verran pulaa kokeneista työntekijöistä, joten vuokrafirmat tietysti nappaavat minuun kiinni kuin kala koukkuun. Mitä pitäisi minun huomioida, jotta:

1) En joudu minkään vuokrafirman listoille (töihin).

2) Ettei liiton raha katkea tai muuten tule vaikeuksia tulevaisuudessa esim. turhaa paperisotaa.

Mitä konnankoukkuja uudelle keltanokalle vuokratyöfirmoissa tarjotaan kun helposti tyhmänä saattaa allekirjoittaa jonkun paperin kun kauniisti vakuutellaan hirmu optimistisesti että se on vain minun "parhaaksi"? Voiko paperit ottaa mukaan ja vaikka lukea vielä kotona rauhassa sekä postittaa jälkikäteen vaikka takaisin?

Soisin paikan mielelläni sellaiselle työttömälle joka oikeasti on tippunut jo työkkärin alimmalle tasolle ja oikeasti tarvitsee parempia tuloja, joten vaikka melko lusmulta avaukseni kuulostaa, niin joku toinen voi olla kiitollinen etten vie hänen työtänsä.

4

291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vakiduuniahdistaa

Itselle ei ainakaan ole mitään "konnankoukkuja" tullut vastaan. Tuntipalkan saanut neuvoteltua aina siihen 14e ja lomarahat maksetaan ja kerääntyneet pekkaset sitten työnpäätyttyä. Tosin aina ollut projekteissa mukana. Yhdeltä helsingin keikalta maksettiin myös päivärahat eli veroton 39e (2014) kk.
      Suosittelen vuokrafirmoja.

• hhhheee

"Pitkän ja rasittavan työsuhteen päättymisen takia haluaisin oikeasti nyt pitää välillä lomaa (olla kotona) ja ottaa takaisin liitolle maksamiani rahoja..."

Se on ihan OK pitää lomaa, huilata ja tehdä jotain mielekästä välillä. Vaikka lähteä kiertämään reppu selässä Aasiaa, tai muuten vain huilata kotona. Mutta työttömyyskorvaus EI OLE sitä varten, että huilataan. Se pitää tehdä omilla rahoilla. Työttömyyskorvaus on ns. hätäapu ihmiselle, joka etsii töitä, muttei löydä. En minä halua verorahoistani (liiton rahassa on sitä) maksaa siitä, että sinä vittu huilaat himassa. Saat toki edelleenkin niin tehdä, mutta et toisten rahoilla. Pelle!!

• ItseOletPelle

Kukas ne liiton rahat on muuten maksanut lähes 16v aikana? PELLE! :D

• Paradoksi

Hieno asenne aloittajalla mutta tosiasia on että kolmen kuukauden lomailusi jälkeen alkaa olla peli pelattuna. Game over.
        Toki jos raha ei ole ongelma niin sitten. Muuten kyllä kelpuuttaisin vuokratyöfirmat ainakin hetkeksi.
        Outo juttu että niitä töitä saavat sellaiset jotka ovat koko ajan töissä, eivät työttömät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      79
      4468
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3105
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      135
      3091
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      400
      2179
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      219
      1296
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1203
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1197
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1064
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      63
      1056
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      983
    Aihe