Kiipeilyn aloittaminen harrastuksena

kiipeilystäinnostunut

Olen siis 17-vuotias tyttö, olen aina tykännyt kiipeilystä, niin seinäkiipeilystä, kuin kiivetä sinne sun tänne. Jos jokin näyttää vähänkin siltä, että sinne voi kiivetä niin minähän kiipeän, vaikka puuhun lenkillä. Mietin tässä vain, että onko järkeä aloittaa kiipeilyä, olisiko tämä mitenkään järkevää ottaen huomioon sen, ettei vasen nilkkani toimi oikein täysillä, kipuilu siinä on siis lähes olematonta, mutta se on noh aika jäykkä. Ja siis ihan oikeasti olen haaveillut kiipeilyn aloittamisesta jo pitkään ja siis ammattilaisten sanojen mukaan nilkkaa saa käyttää sen mitä kestää (siellä on siis ylimääräinen luu virheasennossa ja sen poisto on kyllä tulossa, mutta ei tiedetä jääkö tämä silti jäykäksi). Onko jollain jotain suosituksia mistä kannattaisi tuo kiipeilyn harrastaminen aloittaa? Olen siis viimeksi kiipeillyt sillein, että sen voi luokitella kunnon kiipeilyksi niin yli vuosi sitten, toki siis näitä puihin kiipeilyjä yms. tulee vähän väliä.

2

2916

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiipeilijä

Hei,
      kannattaa aloittaa, mutta nilkkaa varoen. Eli ehkä paras on mennä köysikiipeilykurssille, boulderointi ei välttämättä sovi nilkalle ainakaan aluksi.

• boyyyy95

Ootko mistäpäin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      6081
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      3929
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3305
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      474
      2764
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      272
      1783
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1443
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1406
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1356
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      161
      1300
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1278
    Aihe