Kiipeilyn aloittaminen harrastuksena

kiipeilystäinnostunut

Olen siis 17-vuotias tyttö, olen aina tykännyt kiipeilystä, niin seinäkiipeilystä, kuin kiivetä sinne sun tänne. Jos jokin näyttää vähänkin siltä, että sinne voi kiivetä niin minähän kiipeän, vaikka puuhun lenkillä. Mietin tässä vain, että onko järkeä aloittaa kiipeilyä, olisiko tämä mitenkään järkevää ottaen huomioon sen, ettei vasen nilkkani toimi oikein täysillä, kipuilu siinä on siis lähes olematonta, mutta se on noh aika jäykkä. Ja siis ihan oikeasti olen haaveillut kiipeilyn aloittamisesta jo pitkään ja siis ammattilaisten sanojen mukaan nilkkaa saa käyttää sen mitä kestää (siellä on siis ylimääräinen luu virheasennossa ja sen poisto on kyllä tulossa, mutta ei tiedetä jääkö tämä silti jäykäksi). Onko jollain jotain suosituksia mistä kannattaisi tuo kiipeilyn harrastaminen aloittaa? Olen siis viimeksi kiipeillyt sillein, että sen voi luokitella kunnon kiipeilyksi niin yli vuosi sitten, toki siis näitä puihin kiipeilyjä yms. tulee vähän väliä.

2

3074

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiipeilijä

Hei,
      kannattaa aloittaa, mutta nilkkaa varoen. Eli ehkä paras on mennä köysikiipeilykurssille, boulderointi ei välttämättä sovi nilkalle ainakaan aluksi.

• boyyyy95

Ootko mistäpäin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      832
    2. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      361
      820
    3. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      76
      630
    4. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      615
    5. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      599
    6. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      65
      595
    7. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      30
      566
    8. En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä

Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.
      Ikävä
      25
      540
    9. Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla

Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei
      Kemijärvi
      48
      537
    10. Jos se onkin niin

Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se
      Ikävä
      27
      532
    Aihe