Olen siis 17-vuotias tyttö, olen aina tykännyt kiipeilystä, niin seinäkiipeilystä, kuin kiivetä sinne sun tänne. Jos jokin näyttää vähänkin siltä, että sinne voi kiivetä niin minähän kiipeän, vaikka puuhun lenkillä. Mietin tässä vain, että onko järkeä aloittaa kiipeilyä, olisiko tämä mitenkään järkevää ottaen huomioon sen, ettei vasen nilkkani toimi oikein täysillä, kipuilu siinä on siis lähes olematonta, mutta se on noh aika jäykkä. Ja siis ihan oikeasti olen haaveillut kiipeilyn aloittamisesta jo pitkään ja siis ammattilaisten sanojen mukaan nilkkaa saa käyttää sen mitä kestää (siellä on siis ylimääräinen luu virheasennossa ja sen poisto on kyllä tulossa, mutta ei tiedetä jääkö tämä silti jäykäksi). Onko jollain jotain suosituksia mistä kannattaisi tuo kiipeilyn harrastaminen aloittaa? Olen siis viimeksi kiipeillyt sillein, että sen voi luokitella kunnon kiipeilyksi niin yli vuosi sitten, toki siis näitä puihin kiipeilyjä yms. tulee vähän väliä.
Vastaukset 2
- kiipeilijä
Hei,
kannattaa aloittaa, mutta nilkkaa varoen. Eli ehkä paras on mennä köysikiipeilykurssille, boulderointi ei välttämättä sovi nilkalle ainakaan aluksi. - boyyyy95
Ootko mistäpäin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100832
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361820- 76630
- 50615
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599- 65595
- 30566
En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25540Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48537Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27532