Kuinka usein teillä harrastetaan seksiä?

kuivis

Mun mies suuttuu joka ikinen kerta, kun en anna, ja murjottaa sekä pitää mykkäkoulua loppuillan. Kuitenkin seksiä on viime aikoina ollut 2-3 krt viikossa, mielestäni aika paljon, kun yhdessä ollaan oltu 10 vuotta ja pieniä lapsiakin on. Mulle riittäisi mainiosti 1 krt viikossa (en ole ikinä ollut mikään seksipeto), mutta oon nyt miehen mieliksi sen 2-3 kertaa viikossa sekstaillut. Ja sekään ei siis hänelle riitä.

Niin että mikä neuvoksi? Mitä olen samassa elämäntilanteessa olevien kavereideni puheista ymmärtänyt, mun mies elää luksuselämää. Kuinka usein teillä, joilla on pitkä suhde takana ja pieniä lapsia, harrastetaan seksiä?

91

4271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 928742

      Miehen suuttuminen on aivan asiatonta, vaikka seksiä ei olisi ollenkaan.

      Toisaalta miehen turhautuminen ei liity mitenkään siihen, kuinka paljon muilla on seksiä. Sinä haluat sen minkä haluat. Miehesi haluaa sen minkä haluaa. Ne eivät sovi yksiin.

      Miehesi teki pahan virheen, kun ei ottanut huomioon, että seksi voi lasten myötä vähetä ja loppua. Sinä teit pahan virheen, kun et ottanut huomioon, että miehesi voi lasten myötä pettyä elämänsä laatuun. Nyt teidän molempien pitäisi kaivaa jostain myötätuntoa toistenne kärsimykselle, joka todennäköisesti aika rivakkaa tahtia vain kasvaa ja kasautuu.

    • lisäämielellään

      Meidän huushollissa sekstaillaan about kerran viikossa. Näin miehen vinkkelistä se on tietty liian vähän, mutta tätä se elämä on 15 vuoden yhteiselon ja kahden lapsen myötä. Missään nimessä seksi ei ole tärkein asia parisuhteessa, mutta kyllä sellainen 3-4 kertaa per viikko normi mies haluaa seksiä kumppaniltaan.

      • eokolokhliö

        Pakko kommentoida... Ei minun mies halua kuin kerran viikossa. Vitsiksikin muodostunut, että sehän on lauantaisin saunan jälkeen.;) =D Mutta siis tosi juttu. Itse haluaisin ainakin 2-3 kertaa viikossa, mutta en ala ahdistelemaan miestäni, kun hän ei jaksa enempää. Joskus satunnaisesti on 2 kertaa viikossa.

        Miehelläni kuulema menee hommassa heppi sen verran helläksi, ettei pysty esimerkiksi peräkkäisinä päivinä nyt enää kun ikää on. Mielellään useampi päivä väliä. Miehellä kyllä siis seisoo hyvinkin tanakasti, se ei ole ongelma.:) Ikää miehellä on 43v.

        Lapsia meillä on kolme, joista kaksi vielä tarhassa ja yksi koulussa.


      • aivanliianvähän

        Heppi menee miehellä helläksi, jos teette temput about 8-10 kertaa yhden päivän aikana. Miehenä haluaisin seksiä noin 5-6 kertaa viikko, mutta meidän huushollissa liikutaan myös siinä klassisessa 1 kerta per viikko periaatteessa.


      • isä46
        aivanliianvähän kirjoitti:

        Heppi menee miehellä helläksi, jos teette temput about 8-10 kertaa yhden päivän aikana. Miehenä haluaisin seksiä noin 5-6 kertaa viikko, mutta meidän huushollissa liikutaan myös siinä klassisessa 1 kerta per viikko periaatteessa.

        Meissä miehissä on siis eroja. Ja toki naisissakin kenen kanssa touhuaa. Itselläni ainakin menee heppi herkästi helläksi, enkä pysty päivittäin. Edellisen kirjottajan miehen tavoin ideaalitahti on n. kerta viikkoon, niin ongelmaa ei ilmene. Pari kertaa viikossakin onnistuu ilman ongelmia, mutta mieluiten ei useammin. Ei seksi kuitenkaan mielessä ole päivittäin eikä siis ole tarpeita jatkuvasti. Luulis että aikuisen ihmisen elämässä olisi muutakin sisältöä? Joku pikainen suihinotto voi onnistua useammin kuin 1-2 kertaa viikossa, kun se suikki ei rasita heppiä niin paljoa. Aamuseksi ei onnistu ollenkaan kun heppi on liian herkkänä, eli iltapainotteisesti mennään. Itse olen 46-vuotias kahden 12 vuotiaan jätkän isä.


      • hepillinen
        eokolokhliö kirjoitti:

        Pakko kommentoida... Ei minun mies halua kuin kerran viikossa. Vitsiksikin muodostunut, että sehän on lauantaisin saunan jälkeen.;) =D Mutta siis tosi juttu. Itse haluaisin ainakin 2-3 kertaa viikossa, mutta en ala ahdistelemaan miestäni, kun hän ei jaksa enempää. Joskus satunnaisesti on 2 kertaa viikossa.

        Miehelläni kuulema menee hommassa heppi sen verran helläksi, ettei pysty esimerkiksi peräkkäisinä päivinä nyt enää kun ikää on. Mielellään useampi päivä väliä. Miehellä kyllä siis seisoo hyvinkin tanakasti, se ei ole ongelma.:) Ikää miehellä on 43v.

        Lapsia meillä on kolme, joista kaksi vielä tarhassa ja yksi koulussa.

        Aika selvä homma että miehellä on joku toinen panokaveri joka antaa sen verran kunnolla että on heppi hellänä.


      • gfdfdfdgd
        isä46 kirjoitti:

        Meissä miehissä on siis eroja. Ja toki naisissakin kenen kanssa touhuaa. Itselläni ainakin menee heppi herkästi helläksi, enkä pysty päivittäin. Edellisen kirjottajan miehen tavoin ideaalitahti on n. kerta viikkoon, niin ongelmaa ei ilmene. Pari kertaa viikossakin onnistuu ilman ongelmia, mutta mieluiten ei useammin. Ei seksi kuitenkaan mielessä ole päivittäin eikä siis ole tarpeita jatkuvasti. Luulis että aikuisen ihmisen elämässä olisi muutakin sisältöä? Joku pikainen suihinotto voi onnistua useammin kuin 1-2 kertaa viikossa, kun se suikki ei rasita heppiä niin paljoa. Aamuseksi ei onnistu ollenkaan kun heppi on liian herkkänä, eli iltapainotteisesti mennään. Itse olen 46-vuotias kahden 12 vuotiaan jätkän isä.

        Siis hetkinen, onko tällainen hepin hellyys kovinkin yleistä sitten neljänkympin jälkeen? Alkoi huolestuttaa kun 40 lähestyy enkä aiemmin ole kuullut tuollaisesta eikä itselläni ole vielä tähän ikään mennessä tuollaista ollut. Tietenkään ei voi laueta heti putkeen toista kertaa eikä halut ole korkeimmillaan kun on juuri saanut, mutta monesti muuten pystyisi kyllä suoriutumaan.


      • nimimerkki8199999
        hepillinen kirjoitti:

        Aika selvä homma että miehellä on joku toinen panokaveri joka antaa sen verran kunnolla että on heppi hellänä.

        Tosi kypsä kommentti. Allekirjoitan että itselläkin vaatinee ainakin päivän väliä että onnistuu. Ja olen vasta 34.


      • nimimerkki8199999
        nimimerkki8199999 kirjoitti:

        Tosi kypsä kommentti. Allekirjoitan että itselläkin vaatinee ainakin päivän väliä että onnistuu. Ja olen vasta 34.

        Lisään että aamulla en pysty suoriutumaan. Seisoo kyllä mutta mälli ei lennä kun on kalu turta kun yöllä ilman syytä usein jöpöttelee. Pahimmillaan jos illalla on touhuttu ja aamulla nainen ehdottelee niin kyllä tekemättä jää. Turha luulo.


      • Anonyymi
        isä46 kirjoitti:

        Meissä miehissä on siis eroja. Ja toki naisissakin kenen kanssa touhuaa. Itselläni ainakin menee heppi herkästi helläksi, enkä pysty päivittäin. Edellisen kirjottajan miehen tavoin ideaalitahti on n. kerta viikkoon, niin ongelmaa ei ilmene. Pari kertaa viikossakin onnistuu ilman ongelmia, mutta mieluiten ei useammin. Ei seksi kuitenkaan mielessä ole päivittäin eikä siis ole tarpeita jatkuvasti. Luulis että aikuisen ihmisen elämässä olisi muutakin sisältöä? Joku pikainen suihinotto voi onnistua useammin kuin 1-2 kertaa viikossa, kun se suikki ei rasita heppiä niin paljoa. Aamuseksi ei onnistu ollenkaan kun heppi on liian herkkänä, eli iltapainotteisesti mennään. Itse olen 46-vuotias kahden 12 vuotiaan jätkän isä.

        Nainen laittaa liikaa liukastetta, ei tunnu enää miltään!


    • YksVaan-75

      Kun lapset pieniä niin ehkä yleensä 2krt/viikko, nyt teini-ikäiset valvovat pitkään ja tilaisuuksia harvemmin eli enää yleensä 1 krt/viikko. Ja vähän niukasti on näin miehen näkökulmasta. En kuitenkaan tästä suutu kun ei ole vaimon vika :)

      • mekkk

        ANtaa lasten valvoa ja makkarin ovi lukkoon ja sektailemaan niin helpottaa eikä kaikkea voi tehdä silloin kun lapset nukkuu.


    • Mulla taisi parisuhteen aikana olla muutama kerta vuodessa pahimmillaan.

    • 43252

      Lopetettiin, kun lapset syntyivät. Ovat jo aikuisia.

      • Lainausmerkit_naimisissa

        Sama täällä, lisäksi me ei olla koskettukkaan toisiimme vuosiin, nukutaankin eri huoneissa.


    • hohhoijaaaaaa

      hohhoijaaaaaa

    • parisuhdemies

      Jos sulle riittä kerta viikossa niin miehesi pitäis ottaa ero. Seksiä pitää harrastaa sen takia että toinen rakastaa ja sinä rakastat, usko huviksesi miehes hakee seksiä pian muualta jos ei kotoa saa.

    • Toisinpäin

      Meillä niin päin, että itse haluaisin 3-4 kertaa viikossa, mutta miehelle riittää kerran viikossa eikä aina sitäkään. Näillä mennään. Seksi on tyydyttävää ja sitä kuitenkin on jokseenkin säännöllisesti, joten en valita. Mahtaako mies tajuta onneaan, kun ei vaimo koskaan näe syytä kieltäytyä seksistä? Vai olenko liian helppo?

    • Kumma juttu. Oletusarvo on, että jos rakastaa kumppaniaan ja haluaa vaalia parisuhdettaan, täytyy tätä yrittää miellyttää kykyjensä mukaan. Tämä tuntuu pätevän kaikkeen muuhun paitsi seksiin. Pitää hoitaa lapsia, siivota, käydä anoppilassa ja rajoittaa omia menojaan toisen mieliksi. Seksi on kutenkin monen mielestä olevinaan jonkinmoinen poikkeus, josta voi hyvällä omallatunnolla kieltäytyä, jos ei satu huvittamaan.

      Kuitenkaan harva eroaa, jos toinen luistelee muista hommista. Mutta annas olla, jos tyydyttää seksintarpeensa jonkun muun kanssa: Sehän on heti eron paikka. Eli kannattaako kumppanin seksin tarvetta aliarvioida?

      • 253452

        Seksi tosiaan kuuluu ihan eri kategoriaan. On tunteita, jotka eivät riipu itsestä, ja on huoltotehtäviä, jotka eivät riipu tunteista. Seksi kuuluu sinne tunnepuolelle.

        Velvollisuusseksi tuottaa vain pahaa mieltä kaikille. Parempi olla ilman kuin "saada".

        Samaan tapaan monet naiset valittavat kun mies ei sano rakastavansa heitä. Ei sitäkään voi pakottaa. Jos mies sitten päättää sanovansa joka aamu klo 7.30: "Rakastan sinua", nainen ei saa tarvitsemaansa tyydytystä. Toisaalta mies ei osaa pakottaa itseään romanttisiin tunnelmiin.

        Miehen romantiikka tuppaa haihtumaan samaan tapaan kuin naisen seksihimo. Kun se menee, se menee.


      • 253452 kirjoitti:

        Seksi tosiaan kuuluu ihan eri kategoriaan. On tunteita, jotka eivät riipu itsestä, ja on huoltotehtäviä, jotka eivät riipu tunteista. Seksi kuuluu sinne tunnepuolelle.

        Velvollisuusseksi tuottaa vain pahaa mieltä kaikille. Parempi olla ilman kuin "saada".

        Samaan tapaan monet naiset valittavat kun mies ei sano rakastavansa heitä. Ei sitäkään voi pakottaa. Jos mies sitten päättää sanovansa joka aamu klo 7.30: "Rakastan sinua", nainen ei saa tarvitsemaansa tyydytystä. Toisaalta mies ei osaa pakottaa itseään romanttisiin tunnelmiin.

        Miehen romantiikka tuppaa haihtumaan samaan tapaan kuin naisen seksihimo. Kun se menee, se menee.

        Tuohan tarkoittaa, että jos ei halua tyydyttää kumppaninsa seksuaalisia tarpeita, ei ole tarpeeksi tunteita. Siitähän sitten seuraa joko onneton liitto, vieraissa virkistäytymistä tai ero.


      • 2452341
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Tuohan tarkoittaa, että jos ei halua tyydyttää kumppaninsa seksuaalisia tarpeita, ei ole tarpeeksi tunteita. Siitähän sitten seuraa joko onneton liitto, vieraissa virkistäytymistä tai ero.

        Seksi on mielekästä vain, kun se on intohimoista molemmin puolin. Pelaisitko tennistä kaverin kanssa, joka tekee sitä vain sinua miellyttääkseen? Kyllä siinä molemmilla pitää olla into mukana.

        Elämässä on paljon onnettomuutta; elämä suorastaan takaa sen. Onnellinen parisuhde on myytti.

        Verrataan tätä vaikka vanhempi-lapsisuhteeseen. Lapsella on sairautta. Lapsi oikuttelee. Lapsi ei pärjää koulussa. Lapsi hairahtuu aineisiin. Lapsi hakeutuu huonoon seuraan. Pitäisikö lapsi kaiken tämän onnettomuuden keskellä hylätä?


      • 2452341 kirjoitti:

        Seksi on mielekästä vain, kun se on intohimoista molemmin puolin. Pelaisitko tennistä kaverin kanssa, joka tekee sitä vain sinua miellyttääkseen? Kyllä siinä molemmilla pitää olla into mukana.

        Elämässä on paljon onnettomuutta; elämä suorastaan takaa sen. Onnellinen parisuhde on myytti.

        Verrataan tätä vaikka vanhempi-lapsisuhteeseen. Lapsella on sairautta. Lapsi oikuttelee. Lapsi ei pärjää koulussa. Lapsi hairahtuu aineisiin. Lapsi hakeutuu huonoon seuraan. Pitäisikö lapsi kaiken tämän onnettomuuden keskellä hylätä?

        Olen aina sanonut, että vanhemman rakkaus lastaan kohtaan on ainoa pyyteetön rakkauden muoto. Parisuhderakkaus on hyvin ehdollista. Ei se muuten ensimmäiseen lyöntiin tai vieraissakäyntiin loppuisi.


      • Toisinpäin

        Mielestäni ei _täydy_ yrittää miellyttää. Miellyttämisenkin pitää lähteä omasta halusta, ja siihen on erilaisia tapoja. Jokaiselle kuuluu seksuaalinen itsemääräämisoikeus ja erillisyys, myös parisuhteessa.

        Minulle kelpaisi seksi useammin, mutten silti koe itseäni vähemmän rakastetuksi. Haluan miehen haluavan, en vain säälistä tai miellyttämisen halusta suostuvan. Niin kuin muissakin asioissa, ei minulla ole automaattisesti oikeutta saada kaikkea, mitä haluan silloin kun haluan.


      • eolkolol

        Kyllä varmaan eri tulis siitäkin, jos kävis jonkun toisen naisen/miehen kanssa anoppilassa.;)


      • 55_M
        253452 kirjoitti:

        Seksi tosiaan kuuluu ihan eri kategoriaan. On tunteita, jotka eivät riipu itsestä, ja on huoltotehtäviä, jotka eivät riipu tunteista. Seksi kuuluu sinne tunnepuolelle.

        Velvollisuusseksi tuottaa vain pahaa mieltä kaikille. Parempi olla ilman kuin "saada".

        Samaan tapaan monet naiset valittavat kun mies ei sano rakastavansa heitä. Ei sitäkään voi pakottaa. Jos mies sitten päättää sanovansa joka aamu klo 7.30: "Rakastan sinua", nainen ei saa tarvitsemaansa tyydytystä. Toisaalta mies ei osaa pakottaa itseään romanttisiin tunnelmiin.

        Miehen romantiikka tuppaa haihtumaan samaan tapaan kuin naisen seksihimo. Kun se menee, se menee.

        "Miehen romantiikka tuppaa haihtumaan samaan tapaan kuin naisen seksihimo. Kun se menee, se menee."

        Kuinka sitten on keski-ikäisiä naisia, joilla yhä on paljon seksinhimoa?


      • 55_M kirjoitti:

        "Miehen romantiikka tuppaa haihtumaan samaan tapaan kuin naisen seksihimo. Kun se menee, se menee."

        Kuinka sitten on keski-ikäisiä naisia, joilla yhä on paljon seksinhimoa?

        Vanha viisaushan sanoo, etteii himo ja romantiikka mihinkään häviä, kohde vain muuttuu.


      • Anonyymi
        2452341 kirjoitti:

        Seksi on mielekästä vain, kun se on intohimoista molemmin puolin. Pelaisitko tennistä kaverin kanssa, joka tekee sitä vain sinua miellyttääkseen? Kyllä siinä molemmilla pitää olla into mukana.

        Elämässä on paljon onnettomuutta; elämä suorastaan takaa sen. Onnellinen parisuhde on myytti.

        Verrataan tätä vaikka vanhempi-lapsisuhteeseen. Lapsella on sairautta. Lapsi oikuttelee. Lapsi ei pärjää koulussa. Lapsi hairahtuu aineisiin. Lapsi hakeutuu huonoon seuraan. Pitäisikö lapsi kaiken tämän onnettomuuden keskellä hylätä?

        Miksei se sitten ole intohimoista molemmin puolin? Jos halutaan olla kahdenvälisessä parisuhteessa, niin kyllä silloin molempien pitäisi haluta pitää huolta myös kummankin seksuaalisista tarpeista muiden tarpeiden ohella. Siis ainakin yleisesti ottaen parisuhteeseen kuuluu myös seksi. Jos ei halua sen kuuluvan, niin siitä pitäisi yhdessä sopia. Ja ei voi vaatia, että toiselle riittäisi sooloseksi, joten sitten se olisi sallittava hakea muualta, jos välttämättä halutaan jatkaa suhdetta. Mikäli toinen edes haluaa hakea muualta.

        Itse tarvitsen vähemmän seksiä kuin mieheni, mutta en ole koskaan kokenut tarvetta kieltäytyä. En koe sitä miksikään "velvollisuudeksi" tai "miellyttämiseksi". Kyllä minä ihan omasta halustani haluan tarjota hänelle sen, mitä hän tarvitsee. Ihan vain siksi, että rakastan häntä, hänen tarpeillansa on minulle väliä. Väsymys, kiireet tms. eivät ole minulle mikään syy kieltäytyä. Ne määrittävät tavan, mutta eivät estä kokonaan. Vaikka en aloitetta tee, niin jotakin vikaa olisi, jos en missään vaiheessa syttyisi hommaan. Jos loppuun asti olisin vain koko asiaa vastaan.

        Joten on kyllä teidän asenteissa vikaa, jos tuota velvollisuudeksi ja pakoksi kutsutte. Onko tuo ainoa poikkeus, vai eikö teitä kiinnosta muutkaan miehenne tarpeet?


    • jeeeep

      Sama täällä, mies suuttuu vaikka saisi usean kerran viikossa. Sanoo että ymmärtää ja ei muka halua jos en itse halua. Heittäytyy kuitenkin sitten niin pitkäksi ihan aikaa v*tun lapselliseksi että viimein saa. Ollaan silti oltu yhdessä "vasta" hieman yli 5 vuotta, vissiin eron paikka edessä päin jos ne vielä 10 vuoden jälkeenkin on tuollaisia......

      • vonkuumiäs

        Itse en ainakaan tyytynyt vonkaamaan, jos toinen ei halua niin ei halua. Katselin jonkin aikaa mokomaa menoa ja kun toista ei kiinnostanut, etsin sellaisen ketä kiinnostaa... ja niitähän löytyy ketä kiinnostaa.
        Saapahan olla rauhassa eikä tarvi pelätä että ukko taas alkaa vonkaamaan.


      • Anonyymi
        vonkuumiäs kirjoitti:

        Itse en ainakaan tyytynyt vonkaamaan, jos toinen ei halua niin ei halua. Katselin jonkin aikaa mokomaa menoa ja kun toista ei kiinnostanut, etsin sellaisen ketä kiinnostaa... ja niitähän löytyy ketä kiinnostaa.
        Saapahan olla rauhassa eikä tarvi pelätä että ukko taas alkaa vonkaamaan.

        Juuri näin. Hankkikoon sitten vaikka seksittömän suhteen, jos ei kiinnosta


    • n46

      Meillä yhteiseloa jo takana 20 vuotta. Kun lapset oli pieni meillä oli sama tilanne, paitsi että miehelle ei riittänyt 3 krt/ vko. Uhkasi aina lähteä kaupunkiin hakemaa lisää, kun kotona "pihtasin". Mieheni sairastui muutama vuosi sitten ja nyt minä olen puutteessa. Nyt seksiä meillä enää 1-2 krt/ 2 viikkoa ... pitäiskö sanoa miehelle, että lähden kaupungista hakemaan, kun kotona pihdataan enkä saa tarpeeksi. Puutteessa eläminen on ... noh, jokainen sen tietää mitä.

    • nääsnääsmään

      Kerran viikossa, lauantaisin, urheiluruudun jälkeen, jos Tappara voittaa.

      • jalkapallofani

        entä jos ei kannata tapparaa? tai jos vaimo ei pidä jääkiekosta?


    • poppi98

      Minulle miehenä on sopiva määrä 1-2krt/kk.
      Nuorempana vaimo halusi minua enemmän, nyt minua vähemmän, haluaa kerran parissa kk.
      Ihmettelen kyllä mistä useamman kertaa viikossa sekstaavat saa energian riittämään.
      Työt, lapset, opiskelu, laskut, vaivat. Miljoona syytä ettei tahdo virta/aika riittää.
      Siinä 9-10 aikoihin illalla kun ensi kerran päivässä olisi aikaa max se puoli tuntia seksiin, niin eipä enää ole energiaa. Lauantait menee rästihommissa, sunnuntaina vois jopa tunti liietä sille..

      • 1234134

        Niinpä. Joutilaisuus ja virkeys ovat seksin perusedellytyksiä. Kumpikin menee lasten myötä.


      • Toisinpäin

        Koen saavani seksistä energiaa. Se rentouttaa ja luo hyvää mieltä. Elämä tuntuu kevyemmältä. Eikä aikaa tarvitse aina puoltakaan tuntia.


      • NäinMeilläkin
        Toisinpäin kirjoitti:

        Koen saavani seksistä energiaa. Se rentouttaa ja luo hyvää mieltä. Elämä tuntuu kevyemmältä. Eikä aikaa tarvitse aina puoltakaan tuntia.

        Aivan sama juttu. Seksin kanssa on sama asia kuin vaikka lenkille lähdössä. Usein väsyttää ennen mutta kun jaksaa lähteä niin harvoin katuu.


      • såokåplr

        Hieman huolestuttavaa, jos elämänhallinta on sillä tolalla, ettei mukavaan puuhaan löydy aikaa tai energiaa kuin kerran kuukaudessa... Koska te katsotte leffaa, milloin käytte treffeillä puolison kanssa, milloin tapaatte ystäviä, milloin harrastatte omia harrastuksia...???

        Meilläkin on lapsia, yksi pienempi tarhalainen, yksi eskari ja yksi koululainen. Lisäksi mies tekee reissutöitä, joten kaikkia päiviä ja iltoja emme vietä yhdessä. Keskimäärin mies on 2 yötä/päivää viikossa reissussa. (Joskus enemmänkin.) Lapsista jokaisella on jokin harrastus, eli kuskaamisiinkin kuluu aina joku tovi aikaa. Vanhimmalla harkat ma ja la, keskimmäisellä ti ja ke, kuopuksella to. Eli pe ja su ovat ainoita päiviä, kun mitään lasten harkkoja ei ole.

        Asumme ok-talossa jossa on kohtalaisen kokoinen tontti, ja lisäksi rakennamme parhaillaan (tosin kirvesmiehen avustuksella) isohkoa ulkorakennusta pihallemme. Meillekin riittää puuhaa apumiehinä, tavaranhankinnassa jne... Puolisollani on lisäksi harrastus, joka nielee aikaa vaihtelevia määriä. Lisäksi aikaa menee kausiluontoisesti hirvimetsällä, autotallissa jne.

        Meillä molemmilla on vastuullinen työ, joka vaatii toisinaan aikaa ja energiaa myös klo 8-16 ulkopuolella. Lapsilta emme halua koskaan aikaa pois, joten töitä teemme tarvittaessa sitten aamuisin klo 6-8 välillä lasten nukkuessa, jos tarvetta on, tai mies painaa hommia silloin illat kun on työmatkalla.

        Itse käymme urheilemassa yhdessä perjantaisin. Pelaamme samassa tiimissä sählyä. Lapset katsovat sillä välin läppäriltä leffaa liikuntasalin katsomossa. Hyvin onnistuu.

        Kaikesta tästä huolimatta löydämme aikaa ja energiaa myös vapaa-ajalle -mukaan lukien seksille n. 2 kertaa viikossa. Herää siis vahvasti kysymys, missä teillä mättää?

        Tuskin teillä työmäärä on yhtään sen suurempi, vaan kyse on tehottomuudesta, stressinhallinnasta yms. Koittakaa organisoida elämänne paremmin?

        Mulle ainakin on tärkeää, että välillä saa olla tekemättä mitään. Ymmärrän hyvin, että jokaisella ihmisellä on se tarve. Mekin usein lösähdämme sohvalle klo 21, ja nautimme tunnin toistemme seurasta tv-sarjan parissa. Sopivasti hiljaa ja mukavasti lähekkäin. Kotitöitä meillä ei klo 21 jälkeen tehdä koskaan. Se on kirjoittamaton sääntö. Täytyy jäädä aikaa myös levähtää. Kotihommathan saa hoidettua jo aiemmin.

        Ja kyllä, meillä on varsin siisti koti, joten kyse ei ole siitä, ettei meillä hommia hoidettais.:)

        Seksiä viikolla onkin sitten yleensä silloin klo 22, kun on tv-sarja loppunut, ja ehditty tovi halailemaan. Viikonloppuisin vaihtelevasti. Joskus illalla, ja joskus keskellä päivää, jos lapset ovat kaverin luona tms...

        Tietenkin lauantaisin ja sunnuntaisin touhutaan ja tehdään paljon. On rakennushommaa, haravointia, ystävien vierailua, lasten kanssa puuhastelua... Mutta se on kivaa hommaa, ja tuntuu hyvältä kun saa paljon aikaiseksi. Energiataso pysyy hyvänä, kun molemmat muistaa välillä taputella takapuolelle, pussata ohikulkiessaan, sanoa kauniita asioita jne. Koko paketti ei jää vain toisen harteille, vaan vastuuta kannetaan yhdessä. Työnjakokin on meillä aika selkeä ja toimiva. Sekin auttaa.

        Miettikää miten te voisitte elämäänne tuoda enemmän aikaa.


      • 643456
        såokåplr kirjoitti:

        Hieman huolestuttavaa, jos elämänhallinta on sillä tolalla, ettei mukavaan puuhaan löydy aikaa tai energiaa kuin kerran kuukaudessa... Koska te katsotte leffaa, milloin käytte treffeillä puolison kanssa, milloin tapaatte ystäviä, milloin harrastatte omia harrastuksia...???

        Meilläkin on lapsia, yksi pienempi tarhalainen, yksi eskari ja yksi koululainen. Lisäksi mies tekee reissutöitä, joten kaikkia päiviä ja iltoja emme vietä yhdessä. Keskimäärin mies on 2 yötä/päivää viikossa reissussa. (Joskus enemmänkin.) Lapsista jokaisella on jokin harrastus, eli kuskaamisiinkin kuluu aina joku tovi aikaa. Vanhimmalla harkat ma ja la, keskimmäisellä ti ja ke, kuopuksella to. Eli pe ja su ovat ainoita päiviä, kun mitään lasten harkkoja ei ole.

        Asumme ok-talossa jossa on kohtalaisen kokoinen tontti, ja lisäksi rakennamme parhaillaan (tosin kirvesmiehen avustuksella) isohkoa ulkorakennusta pihallemme. Meillekin riittää puuhaa apumiehinä, tavaranhankinnassa jne... Puolisollani on lisäksi harrastus, joka nielee aikaa vaihtelevia määriä. Lisäksi aikaa menee kausiluontoisesti hirvimetsällä, autotallissa jne.

        Meillä molemmilla on vastuullinen työ, joka vaatii toisinaan aikaa ja energiaa myös klo 8-16 ulkopuolella. Lapsilta emme halua koskaan aikaa pois, joten töitä teemme tarvittaessa sitten aamuisin klo 6-8 välillä lasten nukkuessa, jos tarvetta on, tai mies painaa hommia silloin illat kun on työmatkalla.

        Itse käymme urheilemassa yhdessä perjantaisin. Pelaamme samassa tiimissä sählyä. Lapset katsovat sillä välin läppäriltä leffaa liikuntasalin katsomossa. Hyvin onnistuu.

        Kaikesta tästä huolimatta löydämme aikaa ja energiaa myös vapaa-ajalle -mukaan lukien seksille n. 2 kertaa viikossa. Herää siis vahvasti kysymys, missä teillä mättää?

        Tuskin teillä työmäärä on yhtään sen suurempi, vaan kyse on tehottomuudesta, stressinhallinnasta yms. Koittakaa organisoida elämänne paremmin?

        Mulle ainakin on tärkeää, että välillä saa olla tekemättä mitään. Ymmärrän hyvin, että jokaisella ihmisellä on se tarve. Mekin usein lösähdämme sohvalle klo 21, ja nautimme tunnin toistemme seurasta tv-sarjan parissa. Sopivasti hiljaa ja mukavasti lähekkäin. Kotitöitä meillä ei klo 21 jälkeen tehdä koskaan. Se on kirjoittamaton sääntö. Täytyy jäädä aikaa myös levähtää. Kotihommathan saa hoidettua jo aiemmin.

        Ja kyllä, meillä on varsin siisti koti, joten kyse ei ole siitä, ettei meillä hommia hoidettais.:)

        Seksiä viikolla onkin sitten yleensä silloin klo 22, kun on tv-sarja loppunut, ja ehditty tovi halailemaan. Viikonloppuisin vaihtelevasti. Joskus illalla, ja joskus keskellä päivää, jos lapset ovat kaverin luona tms...

        Tietenkin lauantaisin ja sunnuntaisin touhutaan ja tehdään paljon. On rakennushommaa, haravointia, ystävien vierailua, lasten kanssa puuhastelua... Mutta se on kivaa hommaa, ja tuntuu hyvältä kun saa paljon aikaiseksi. Energiataso pysyy hyvänä, kun molemmat muistaa välillä taputella takapuolelle, pussata ohikulkiessaan, sanoa kauniita asioita jne. Koko paketti ei jää vain toisen harteille, vaan vastuuta kannetaan yhdessä. Työnjakokin on meillä aika selkeä ja toimiva. Sekin auttaa.

        Miettikää miten te voisitte elämäänne tuoda enemmän aikaa.

        "Seksiä viikolla onkin sitten yleensä silloin klo 22"

        Silloin vaimo jo nukkuu. Hän on nukahtanut aina perheestä ensimmäisenä.

        Seksin on tapahduttava ennen iltayhdeksää.


      • såokåplr
        643456 kirjoitti:

        "Seksiä viikolla onkin sitten yleensä silloin klo 22"

        Silloin vaimo jo nukkuu. Hän on nukahtanut aina perheestä ensimmäisenä.

        Seksin on tapahduttava ennen iltayhdeksää.

        Kuten sanottua... Jokin teidän organisoinnissa on pielessä. Ja meneekö vaimo unille ennen klo 21? Jos todella menee, niin siinä tapauksessa järjestätte sitten tovin seksille jo ennen sitä. Ei liene mahdoton tehtävä?


      • Anonyymi
        såokåplr kirjoitti:

        Kuten sanottua... Jokin teidän organisoinnissa on pielessä. Ja meneekö vaimo unille ennen klo 21? Jos todella menee, niin siinä tapauksessa järjestätte sitten tovin seksille jo ennen sitä. Ei liene mahdoton tehtävä?

        Näinpä. Keskitytään kilvan keksimään syitä sille, miksi seksiä ei ole. Jos osattaisi käyttää mielikuvitusta, niin ei se vaatisi paljoa aikaa eikä energiaa. Ei seksin tarvitse olla aina vähintään tunnin jyystö sängyssä. Sitä voi toteuttaa niin monella muullakin tavalla. Mutta siitä vaan, jatkakaa vaan elämänne vaikeana pitämistä, kun ette muuta osaa


    • 7167

      Eläkeläisen ja aktiivi-ikäisen seksielämän puitteet ovat erilaiset.
      46:n avioliittovuoden jälkeen eri asteista läheisyyttä on oikeastaan päivittäin mutta syvällisimmän täyttymyksen yhteiselämämme saa pari kertaa viikossa joka tuntuu vaimoni kannalta sopivalta. Joskus useamminkin mutta 4 viikkopeuhausta on todella harvinaista herkkua ja vaikuttaa vaimoni kannalta jo "palvelulta" jonka suhteen minun on oltava maltillinen.
      Oikeastaan tämä on hyvä tilanne. Minä kestän vireessä.
      Jos tauko alkaa venyä useiden päivien mittaiseksi niin vaimoni havaitsee tyytymättömästä ilmeestä syyn.

    • naitunaaras

      Miksi vertaat muihin omaa seksielämääsi? Ei siinä mitään vikaa jos mies haluaa, huolissani olisin jollei haluaisi...silloin voisi muut tussukat kiinnostaa. Minä annan miehelleni kun se haluaa, kyllä siinä itselläkin halut herää. Eikös suhde ole antamista ja saamista.

      • Anonyymi

        Kyllä vain. Jossakin on vikaa, jos ei millään saa toisenkin haluja heräämään


    • No eihän tuo kolme kertaa viikkoon huonosti ole, mutta syvästi ihmettelen, että miks näisää yhteyksissä aina vedotaan lapsiin...Nyt kun on ne lapsetkin jne. Ei se liity millään tavalla seksin harrastamiseen.

      • KysynVaan-76

        "No eihän tuo kolme kertaa viikkoon huonosti ole, mutta syvästi ihmettelen, että miks näisää yhteyksissä aina vedotaan lapsiin."

        Minkään en aina ymmärrä lapsiin vetoamista silloin kun ne lapset ovat pieniä. Silloinhan he nukkuvat usein päiväunia ja menevät aikaisin nukkumaan,
        Mutta vähän eri asia on jos perheessä on teini-ikäisiä lapsia. Ainakin meillä nuoret eivät mene nukkumaan sen aikaisemmin kuin aikuisetkaan ja he kyllä ymmärtävät äänien lähteen jos jotain sattuvat kuulemaan. Joten ei niitä hyviä rauhallisia hetkiä niin kauhean usein ole, kaikki nuoret kun eivät useinkaan ole yhtä aikaa possa kotoa.
        Eri asia olisi jos olisi niin iso talo että vanhempien makuuhuoneesta ei mitään ääniä muualle kuuluisi mutta harvalla on niin hyvin asiat...

        "Ei se liity millään tavalla seksin harrastamiseen."

        Ei tietysti jos ei välitä siitä että lapset kuulevat aikuisten puuhien kaikki äänet.


      • KysynVaan-76 kirjoitti:

        "No eihän tuo kolme kertaa viikkoon huonosti ole, mutta syvästi ihmettelen, että miks näisää yhteyksissä aina vedotaan lapsiin."

        Minkään en aina ymmärrä lapsiin vetoamista silloin kun ne lapset ovat pieniä. Silloinhan he nukkuvat usein päiväunia ja menevät aikaisin nukkumaan,
        Mutta vähän eri asia on jos perheessä on teini-ikäisiä lapsia. Ainakin meillä nuoret eivät mene nukkumaan sen aikaisemmin kuin aikuisetkaan ja he kyllä ymmärtävät äänien lähteen jos jotain sattuvat kuulemaan. Joten ei niitä hyviä rauhallisia hetkiä niin kauhean usein ole, kaikki nuoret kun eivät useinkaan ole yhtä aikaa possa kotoa.
        Eri asia olisi jos olisi niin iso talo että vanhempien makuuhuoneesta ei mitään ääniä muualle kuuluisi mutta harvalla on niin hyvin asiat...

        "Ei se liity millään tavalla seksin harrastamiseen."

        Ei tietysti jos ei välitä siitä että lapset kuulevat aikuisten puuhien kaikki äänet.

        No joo on tuo nyt jonkinlainen perustelu, mutta fiksut ihmiset tajuaa esim. taloa rakentaessaan tehä sen vanhempien huoneen etäälle lasten huoneesta ja olohuoneesta.
        Toisekseen kylläkait sitä voi hiljaakin naida..joskin kyllähän siitä läpse lähtee kun takaapäin laittaa menemään:D
        Meillä isukki komensi usein kun olin lapsi nukkumaan, vaikka olisin halunnu kattoo jonkun länkkärin. Äiti oli usein sitä mieltä, että antaa katsoa:D
        Ehkäpä isukkia panetti sitten enemmän..Tuolloin en käsittäny asia yhteyttä tosin ja ketutus oli kova:)


      • åolkwåolål
        CamelBoots kirjoitti:

        No joo on tuo nyt jonkinlainen perustelu, mutta fiksut ihmiset tajuaa esim. taloa rakentaessaan tehä sen vanhempien huoneen etäälle lasten huoneesta ja olohuoneesta.
        Toisekseen kylläkait sitä voi hiljaakin naida..joskin kyllähän siitä läpse lähtee kun takaapäin laittaa menemään:D
        Meillä isukki komensi usein kun olin lapsi nukkumaan, vaikka olisin halunnu kattoo jonkun länkkärin. Äiti oli usein sitä mieltä, että antaa katsoa:D
        Ehkäpä isukkia panetti sitten enemmän..Tuolloin en käsittäny asia yhteyttä tosin ja ketutus oli kova:)

        Että taloa rakentaessa huone eri päähän taloa... Aika harva perhe on itse talonsa rakentanut. Suurin osa perheistä itseasiassa asuu kerrostalossa!

        Ja kuka nauttii silloin, jos harrastaa seksiä hiljaa? Minäkin olen joskus mieheni kanssa harrastanut seksiä esimerkiksi kun ollaan oltu yökylässä sukulaisissa tms. Hiljaa on pitänyt olla, ja kyllä siinä ainakin minulta nautinto on mennyt ihan ohi, kun on pitänyt keskittyä siihen, ettei kuulu mitään. Ei kovin rentoa.


      • Anonyymi
        åolkwåolål kirjoitti:

        Että taloa rakentaessa huone eri päähän taloa... Aika harva perhe on itse talonsa rakentanut. Suurin osa perheistä itseasiassa asuu kerrostalossa!

        Ja kuka nauttii silloin, jos harrastaa seksiä hiljaa? Minäkin olen joskus mieheni kanssa harrastanut seksiä esimerkiksi kun ollaan oltu yökylässä sukulaisissa tms. Hiljaa on pitänyt olla, ja kyllä siinä ainakin minulta nautinto on mennyt ihan ohi, kun on pitänyt keskittyä siihen, ettei kuulu mitään. Ei kovin rentoa.

        Eli parempi sitten kokonaan ilman? Koittakaahan nyt käyttää tuo selittelyyn käyttämänne energia sen pohtimiseen, että miten tuo ydinfysiikkaakin vaikeampi ongelma saataisiin ratkaistua. Mitä jos lähtisitte harrastamaan vaikka jonnekin muualle kuin kotiin, jos kerran lapsetkin ovat sen verran isoja, että pärjäävät hetken keskenäänkin. Ei voi olla niin vaikeaa


    • Eienääpuutetta

      26v vuotta yhdessä. 3lapsen jälkeen yhteiset seksihetket kutistui siihen kertaan viikossa. Monesti mennyt jopa kuukausi ja yksikerta. Keskustelin vaimoni kanssa asiasta useasti, ei muutosta. Ehdottelin yhteisiä hotelli tai muita matkoja. Ei lähde, kun ei halua seksiä. Noin kuuden vuoden jatkuvassa puutteessa olon jälkeen ratkaisin asian. Hain ja löysin samasta kaupungista samoin kärsivän varatun naisen. Nyt ollaan sekstailtu jo toistakymmentä vuotta, ja seksi meillä maistuu edelleen. Molemmat pysytään liitoissamme, mutta seksinpuute hoidetaan keskenämme. Just oltiin pitkä viikonloppu, minä " metsällä" nainen "työpaikan koulutuksessa"

      • hasnu

        Vaimosi kyllästyi sinuun ja on tyytyväinen tilanteeseen. Luuletko ettei hänellä ole myös uutta kultaa jonka kanssa seksi maittaa!


      • Anonyymi
        hasnu kirjoitti:

        Vaimosi kyllästyi sinuun ja on tyytyväinen tilanteeseen. Luuletko ettei hänellä ole myös uutta kultaa jonka kanssa seksi maittaa!

        Sama kai se, kun molemmat saavat mitä haluavat. Harmi vain, että noin kauan kesti ilman


    • mekkk

      Sekisä voi harrataa aika paljon vaikka lapsia eli aamulla ennne töihin lähtöä ja aika siihen että kello soimaan puolituntia aikaisemmin ja jos lapset sen verran isoja että ovat kaveriellaan niin kerkiää. Nuorempana sitä sekstailin 2-5 kertaa päivässä ja vielä yli 50v 2.5 kertaa viikossa on sopiva määrä ja aikoinnan naiselleni kerroin asiasta kun kimppaa muutettiin.

      • 7167

        Vauvaiässä äiti on työllistetty siihen pisteeseen, että parhaalta aktiivisuudelta on terä taittunut mutta jo 2 - 3 vuotisina penskat oppivat tietyllä tapaa itsellisiksi.
        Eivät herättyään kiljuneet tarpeitaan vaan touhuilivat keskenään.
        Nukkuivat pitkään omissa alakerran huoneissaan.
        Oppivat ymmärtämään mitä merkitsee makuuhuoneemme WC-lukon punainen.
        Vaimoni oli kotona ensimmäiset 7-vuotta ja minulla ei ollut määritettyä työaikaa ja matkaan kului noin 10min / suunta.
        Ilmeisesti meidän kohdallamme häiriötekijät olivat vähissä vaikka ei sitä silloin edes ajatellut.


      • nimimerkkinetär

        Että kun normaalisti lapset herää klo 6, niin pitäs laittaa kello soimaan 5.30 ja harrastaa seksiä... Ei toimi meillä.=D Lisäksi lapsetkin heräis siihen kellon soittoon tuohon aikaan. Vaikka nautin seksistä paljon ja se on mulle melko tärkeä asia, niin ajatus siitä että pitäis arkiaamuna alkaa ahertamaan seksin parissa varoen ettei lapset herää... Aika vastenmielinen ajatus rehellisesti sanottuna.

        Meillä varsinaista yhdyntää on kerran viikossa, joillakin viikoilla 2 kertaa. Lisäksi annan mieluusti miehelle suuseksiä kerran viikossa. Tämä on molemmille erittäin tyydyttävä määrä. Minä olen yleensä naisena se aloitteen tekijä.

        Aamuseksistä vielä sen verran, että mies on sanonut, ettei hänellä fyysisesti edes onnistu. Hänellä on penis aamuisin turta, eikä oikein tunnu niin hyvältä. Joskus vuosia sitten yritettiin ja vaikka kuinka pitkään veivasin, niin ei lauennut. Muina ajankohtina laukeaa hyvinkin.;)


    • foy

      Kuinka usein? Aina kuin on mahdollisuus, noin 8-12*/vk. Kaksi tarhaikäistä rajoittaa kummasti, mutta helposti sitä keksii keinot ;)

    • Karvamuna

      Jos ei nai, ei ole rakkauttakaan. Asiantuntijatkin on sanoneet että seksi kun loppuu niin loppuu rakkaus. Miksi siis kitua suhteessa jossa ei ole seksiä

      • jdfkjhdfkjdsfkjl

        Hyvä Karvamuna. Näin se juuri menee!


      • otuy

        Ei mene! Se on toisinpäin, kun rakkaus loppuu niin loppuu seksi. Siksi naiset eivät suostu kun rakkaus on loppu. Ei enää pysty.
        Silloin vaimo ei enää välitä vaikka mies uhoaisi että haen seksiä muualta. Vaimo tuumii itsekseen että hyvä, loppuu sekin inhotus.


      • Anonyymi
        otuy kirjoitti:

        Ei mene! Se on toisinpäin, kun rakkaus loppuu niin loppuu seksi. Siksi naiset eivät suostu kun rakkaus on loppu. Ei enää pysty.
        Silloin vaimo ei enää välitä vaikka mies uhoaisi että haen seksiä muualta. Vaimo tuumii itsekseen että hyvä, loppuu sekin inhotus.

        Eli miksi sitten pysyä yhdessä?


    • Mies50jarisat

      Kerta kuussa on sellainen määrä, että menee akka vaihtoon. 4 kertaa viikko olisi kohtuullinen määrä, mutta kyllä siitä joustetaan. Aamuseksistä on vaimo kieltäytynyt. Samoin on jättänyt yhteiset ulkoilulenkkimme.

      On tässä ollut hiljaisempia kausia, jopa kolmen viikon tauko. Olen koettanut keskustella aiheesta, mutta mitään ratkaisuja ei ole löytynyt. Väsyminen on nostettu esiin. Väsymys ei ole kuitenkaan mikään oikea syy, teen kodin töistä yli puolet eikä edes 90% tekeminenkään ole väsymykseen vaikuttanut.

      Kerta viikossa mennään nykyisellään ja se tuntuu todella vähältä.

      • oletsääliö

        No niin, selvä juttu. Vaimosi ottaa etäisyyttä. Voi olla että hän laittaa sinut pian kiertoon...
        Sinä taas olet sen ikäinen että nyt pitää nauttia kun vielä voi, ja kun vielä voi, täytyy kehuskella suorituksilla, eikö.


    • hyvinjahuonosti

      Meillä meni niin että alussa 5-8 krt/viikko. Olimme suhteen alussa n. 40 v kumpikin ja lapset koulussa. Suhteen lopussa lapset jo pois kotoa ja joskus viikonlopulla kotona. Työt molemmilla mutta siltikin aikaa seksille. sitten molemmat hieman alta 50v ja seksiä siltikin viikossa 5-8 kert ja joskus vapaapäivinä 2-3 krt..meidän suhteessa juuri tämä seksi oli se joka toimi riippumatta päivästä/vuorokauden ajasta. Suhde loppui kun mies jäi kiinni naapurin tytön 27v kanssa. Minulle oli täysin yllätys. Ikinä en osannut kuvitellakkaan että järjestää seksiä muuallakin koska kotona saa paljon, useista eri asemmoista ja paikoissa,,ei riittänyt. Hain eron ja muutin pois toiselle paikkakunnalle. Huomasin että ainakin minulle tämä seksin puute on edelleenkin ongelma, kun ei ole mieskaveria niin ei ole seksiäkään, olen seksuaalinen mutta en suotu irtosuhteisiin/panoihin. Se että saan seksiä edellyttää suhdetta että myös tunnen miehen niin että voin tyydyttää häntä ja hän minua, seksi olisi ihanaa edelleenkin vaikka olenkin n. 50v nainen, toivossa on hyvä elää

    • edellinen

      lisää kommenttia

    • hloiu

      Jos vaimo suostuu seksiin siksi että on ''luvannut rakastaa'' niin jossain vaiheessa hän havahtuu siihen että on hyväksikäytetty olo. Hän tuntee itsensä käyttöesineeksi. Ja entä jos se onkin mies joka ei jostain syystä pysty? Sitten vaimo vonkaa seksiä ja kun mies suostu, vaimo suuttuu ja sanoo että nyt äijä lähtee kiertoon, seksiä tarttee saada kun rakkaudenlupaus on annettu? Miltä miehestä mahtaa sitten tuntua?
      Miksi teidänmiesten on niin vaikea tajuta että vaimokin on ihminen jolla on itsemääräämisoikeus kehoonsa? Naimisiinmeno tuntuu olevan teille lupaus siitä että vaimoon täytyy olla käyttöoikeus.

    • zingwhenthestring

      Muistuttaako navetta teurastamoa?

      • vyut

        ?????
        Vai onko avioparin makuuhuone..... Navetta vai teurastamo?
        Kun tarkemmin ajattelee niin hyvä huomio....


    • voru

      Kyllä se on niin että kun vaimoa ei enää seksi kiinnosta niin se on sen merkki että hän ei enää rakasta, rakkaus on vaan loppu. Silloin tulee välinpitämättömyys. Ihan ymmärrettävää!
      Moni mies on silloin dramaattisesti julistanut: No, haen sitten seksiä muualta!
      Silloin mies luulee että nyt kaikki järjestyy kun tällaisen uhkavaatimuksen teen. Mutta mitä tapahtuu? Vaimo sanookin että se taitaa olla parasta. Ja huokaisee helpotuksesta.
      Harva mies myöntää itselleen että vaimo ei enää rakasta, se on liian kova kolaus. Mieluummin menee tyydyttämään itsensä kaupungille. Saa ainakin säilyttää sen illuusion että minullapa on nainen sekä kotona että kaupungilla, aikamoinen orhi olen...

    • lovelovelovelove

      Minä ja kumppanini emme nai ikinä. Koska hänelle se ei ole tärkeää ja minua ajatuskin inhottaa.

      Sen sijaan satsaamme asioihin, jotka sisältävät herkkyyttä ja suuria tunteita, kuten suuteluun, käsikädessä kävelemiseen sekä käsikkäin, sylikkäin että liki toista nukkumiseen, (suurista) asioista puhumiseen ja asioiden tekemiseen yhdessä. Yhdessä oltu iät ajat eikä loppua näy. <3

      • puutteessaoleva

        Sinä olet onnekas. Meillä kun ei ole läheisyyttäkään, kun seksiä ei ole.


    • olipakkovastata

      Itse olen yksinoleva mies. Viimeisestä kerrasta on pian 20v. Avoliitossa asunut kesäleski kutsui kylään ja alkoi juttelemaan seksistä ja sanoi ettei kuitenkaan aio enempää... olihan se herkkua.... seuraavan kerran oltava jo lähellä, kun edellinen oli joskus marraskuussa 1996

      • eivoiymmärtää

        No olipa ikävä kesäleski, kun ei puutteessa olevalle antanut. Kyllä vähäosaisempia pitäisi auttaa niinhän meitä on jo pienenä opetettu.


    • Siinämäärä40v

      Nyt tein aikatempun avovaimolleni!

      Eli rakastelemme hänen 16 vuotiaan tyttärensä kanssa 6-12 kertaa per/ vko.. Kyllä on mahtavaa.

      Tosin kyllä avovaimokin haluaa noin.kerran viikossa.... No miehen täytyy hoitaa hommat.

    • seksinpuutteessa

      Meillä minä vaimona vonkaan silloin kun hermot menee seksittömyyteen. Mies alkoi käyttää alkoa ja tupakoida ja itse kun en polta, on tosi hankalaa ylittää se inho, jota tupakan haju ja maku tekee. Ilman seksiäkään en osaa olla. Mies on väsynyt tai seksittömyys on lapsen syy jne jne. Tosiasiassa minä häviän oluttölkille ja vaikka lapsi olisi leirillä ei mies jaksa, ei kiinnosta, on jotain tärkeämpää jne. Entä sitten kun lapsi lkaa valvoa pitempään? Hotellilomia on turha tehdä kun mies on niin tinassa että joko sammuu tai sitten menee tupeltamiseksi kun ei laukea ja sehän on sitten minun vika. Välillä olen miettinyt, että pitäisikö hakea seksiä muualta, olisin sitten ainakin rennompi ja hyväntuulisempi. Miten ihmeessä mies, joka tutustuessa valitti, että ex vaimo pihtasi on itse se pihtari? Itse käyn töissä, hoidan lapsen koulujutut, olisin halukas vaikka lapsen harjoitusten aikaan, haluaisin irtiottoja arjesta ja maksaisinkin ne, mutta ihan kuin kivisäkkiä vetäisi perässä sillä jännityksellä onko mies halukas vai väsynyt, liian humalassa vai hirveän hajuinen. Yritin jopa itse polttaa, jotta haju ei haittaisi, mutta en vaan pystynyt. Mitä ihmettä pitäisi tehdä??? 2 kk kun on hirveän pitkä väli.

      • elämäkuluu

        Laita haiseva mies kiertoon!
        Hanki nuorempi raitis ja viriili mies itsellesi. Älä enää uhraudu, sinulla on täysi oikeus nauttia elämästä.


      • puutteessaoleva

        zåKun taustalla on miehen etäisänä oleminen ja näiden lasten ongelmst niin jotenkin yrittää pitää kiinni suhteesta, että lapsella olisi isä. Lapsettomana tämä olisi helpompaa, toisaalta mietin lapsen isän mallia. Eli ei vaan ole rohkeutta tuohon, menetän taloon sijoittamani eahat avioerossa kun olin aika sinidilmäisen luottavainen taloa hankkiessamme. Jotenkin vaan haluisin suhteen kuntoon, mutta en tiedä miten.. Toisaalta niin kuin sanot niin elämä kuluu. Kuinka pitkään voi yrittää ennen kuin luovuttaa?


    • poikaystävä36

      Minun tyttöystävä ei koskaan pihtaa. Saan aina kun haluan ja tyttöystävä saa myös ja tykkää läheisyydestä. Ei tarvii kuin vähän pussata niin sillä herää halut. 3-5 kertaa viikossa kai naidaan ja muutenkin slleen yritetään olla yhdessä mahdollisimman paljon kun tyttöystävä ei tykkää olla yksin pitkiä aikoja.

    • Anonyymi

      Miten nyt sattuu mieli tekee, riippuu ihan fiiliksestä.

    • Anonyymi

      Terminä "antaminen" on jotenkin leimaava! Kyse o n kahden aikuisen keskenään sopimasta, vietin ohjaamasta tapahtumasta,
      Biologisesta eriparisuudesta johtuen minä "annan" vanhalle vaimolleni mahdollisuuden toteuttaa mielitekojaan silloin kun hänelle sopii.
      Vaimoni ei "anna" enkä minä "uhriudu"!

    • Anonyymi

      Teetkö ikinä aloitetta? Mieskin kaipaa sitä, mutta naiset harvoin mitään siihen suuntaan tekevät. Ei siinä auta kukat eikä muutkaan hokkus pokkus temput. Nainen luulee olevansa parisuhteen suola, jota miehen pitää palvoa. Siinä loppuu itsellä halut kun ei saa mitään vastavuoroisuutta asiaan.

    • Ei joka vuosi

    • Anonyymi

      Kerta pari viikkoon. Tietty jos kahdestaan ollaan lomalla niin joka päivä.

      • Anonyymi

        Nuorempana otin aina menkkojen aikana suihin. Mutta nyt en oo enää jaksanu. Vetäköön käteen silloin.


    • Anonyymi

      Kyllä on miehillä vaikeaa kun se muna vie.,ja ukko vikisee 🙈

    • Anonyymi

      Meidän perheessä mies haluaa suurin piirtein joka päivä, aamuisin hänellä pitkä stondis jos ei ole illalla tyhjennetty. Mulle riittäisi noin kerta viikkoon, olen antanut miehen touhuta alakerrassa oikeastaan joka kerta kun haluaa. Yleensä pyörähdän mahalleen sängyssä ja laitan pari tyynyä lantion alle, siihen saa sitten jyskyttää.

    • Anonyymi

      Ei olla 12 vuoteen harrastettu seksiä!

    • Anonyymi

      Me oltiin rouvan kanssa kaukaa viisaita ja sovittiin nuorina että toinen saa käyttää toisen vartaloa seksi tarkoituksessa aina kun haluaa ja kuten haluaa mutta satuttaa ei saa. Se on toiminut molemmin puolin todella hyvin.

      On meillä ollut leikkimielessä että otetaan kolmasoyörä mukaan kun toisen vartaloa kerran saa käyttää. Ei ole ainakaan vielä onnistunut ja kimppa saunaa pidemmälle ei ole päästy.

    • Anonyymi

      Oho, tuossahan on ajatusta, silloin kun tekee mieli niin virittää toisen kuntoon ja antaa palaa.

      Meillä ei sopimusta ole, mutta aika monesti aloite tulee minulta varsinkin aamuisin kun on jöpötus päällä, käännän rouvan kyljelleen peppu minuun päin ja siitä sisälle, siihen on hyvä laukausta.

    • Anonyymi

      Antaminen - saaminen asetelma on omituinen.
      Laulun sanoin: Tuotamme vain toisillemme mielihyvää!

      • Anonyymi

        Iloa ja nautintoa.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1253
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe