miehen viikonloppuriitely

umpiväsynyt

Olemme vanha aviopari. Olen viime aikoina umpikyllästynyt mieheni jatkuvaan hyökkäävään, riitelevään ja epäasialliseen käytökseen.
Hän tekee asioita selkäni takana, valehtelee, salailee, pimittää, pitää mykkäkoulua, ja sitten rankaisee kun kerron, että minua sattuu ja tuntuu pahalta sellainen käytös.
Hän liioittelee, ivaa, vastailee lapsellisesti ja rähjää ja meukkaa, jolloin kaikki,mitä sanon saa aikaiseksi vain ylimitoitetun reaktion.

Minussa tapahtuu silloin seuraavaa:
jännityn, ahdistun huutamisesta, tuntuu että sydän rupeaan lyömään ylikierroksia.
Minua huimaa ja menen hikiseksi ja tunnen että kaikki voima valuu polviini.
Yleensä tilanne päättyy niin, etten vastaa hänelle mitään vaan poistun paikalta.
Jos ja kun tulee perässä, yritän pysyä tyynenä ja rauhallisena, näyttämättä että menen helposti pois tolaltani.
Huomaan kuitenkin pelkääväni ja nykyisin myös syvästi inhoavani tuota naamalleni huutoinensa ja valheinensa tunkevaa , täysin vieraan tuntuista ihmistä, jonka kanssa olen elänyt näin kauan. Hän on menettänyt kaiken kykynsä empatiaan ja käyttäytyy kuin murkkuikäinen, uhmakas ja tappelunhaluinen lapsi.
Viikonloput ovat yhtä helvettiä.
Olen hakenut omaa asuntoa, mutta tuloni ovat niin olemattomat, etten pärjää niillä vuokra-asunnossa, ja turvakotiin en pääse, koska minulla ei ole alaikäisiä lapsia.
Olen eläkkeellä, enkä siis kykenevä tässä taloustilanteessa hankkimaan itselleni lisätienestiä.
Lapseni asuvat kaikki samalla seudulla, joten en haluaisi muuttaa kauas, mutta en tiedä, miten edetä.
Olen ajatellut kimppa-asumista, tai mitä tahansa sellaista, jolla pääsen täältä pois.
Tilanne on sietämätön.
Onko kukaan vastaavassa tilanteessa ?
Miten toimisitte ?

13

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vieppä se miehesi lääkäriin!!!
      Tuollainen käytös ei ole normaalia. Hänellä on varmaan joku sairaus.
      Tulee mieleen alzheimerin tauti?
      Mielenterveys ongelma?

    • hyrre

      Onko mies lyönyt? Aina kun mies lyö, täytyy soittaa poliisit paikalle että tieto menee poliisille ja se kirjataan ylös.
      Mies täytyisi saada lääkäriin jotta tutkittaisiin mikä on vikana. Oletko kysynyt lapsilta olisiko heillä mitään keinoa miten jatkaisit elämää eron jälkeen, asumisjärjestelyt jne?
      Joka tapauksessa tuo kuulostaa pahalta. Et kai halua elää loppuelämääsi tuollaisessa tilanteessa! Kysy apua kaikista mahdollisista paikoista, mm sosiaalitoimistosta, tilaa aika lääkäriltä, lääkärikin osaa neuvoa kunhan kerrot rehellisesti tilanteesta ja oireilusta.
      Ennakoi eron jälkeistä tilannetta: Millaisessa asunnossa elätte nyt, saisitko puolet asunnon hinnasta? Onko muuta omaisuutta? Ei sinun tarvitse tyhjin käsin lähteä, olet omalta osaltasi varmaan tienannut yhtä sun toista yhteiseen pesään.
      Voimia sinne. Niitä tarvitaan kun muut ihmiset saattavat jopa esittää epäilynsä siitä että onko tilanne muka niin paha... Mutta sinun on vain pysyttävä lujana, kukaan ei tee päätöstä puolestasi.

      • Umpiväsynyt

        on , soitettu on. Poliisi on rauhoitellut, ja mies on MENNYT SÄNKYYN PEITON ALLE PIILOON näytellen nukkuvaa, kun ensin ei päästänyt minua parvekkeelle heittämään heille avainta vaan vaati heittämään itse.
        Poliisi ei tee mitään. TK-lääkäri ei ota kantaa ennenkuin jotain sattuu.
        Olen käynyt puhumassa sielläkin, eivät voi tehdä mitään, koska hoitaa työnsä joten katsotaan, että suht. kunnossa on siten (!). Ei pidä yllä lääkärikontaktia MT-polille, vaikka olen hänen puolestaan tilannut ajan, ei mene. Työpaikkalekuri kirjoittaa mielentasaajia, mutta ovat selkeästi riittämättömät.
        Inhottava, pelottava, uhkaava hiljaisuus tai sitten täysi rähinä. Mitä ikinä sanon, tai jätän sanomatta, kaikki kelpaa syyksi huutaa, riidellä, kinata, haukkua, halveksia, syyttää, tai sitten ajatuksen juoksu on niin eriskummallista, etten tajua puoliakaan mistä puhuu, sanoisin siis että se on psykoottista puppua vailla järjen hiventä.
        Asumme vuokra-asunnossa.
        Sosiaalipuolella olen käynyt tilannetta kartoittamassa oman asunnon saamiseksi, mutta se tarkoittaa sitä, että joudun kerran kk hakemaan toimeentulotukea ja vähäkin pärjäämiseni loppuu.
        Tuntuu siltä että teen mitä vain, loppuu se kuitenkin.

        Tässä maassa muka kaikilla on mahdollisuus irtautua väkivaltaisesta parisuhteesta.
        Olen eri mieltä: köyhällä eläkeläisellä ei ole.

        MT-dg on, mies on bipolaarinen ja hippokampus kutistunut. Masennuksen aikana yrittänyt itsaria, mutta ei ole maaninen vaan hypomanian aikana järkyttävän teatraalinen ja draamaa hakeva. On varmaan paha olla hänellä, mutta niin on minullakin.

        En kerta kaikkiaan enää jaksa.
        Tämä päättyy joko huonosti tai hyvin huonosti.


    • HiiHooPiiPoo

      Kysyit mitä tekisin asemassasi. Varmaan pyrkisin saamaan vähän rahaa säästöön että saisin ostettua matkan johonkin halpaan maahan. Thaimaassa ja Intiassa riittää semmoiset 400 € kuussa. Elelisin siellä noin puoli vuotta ja kysyisin sitten meheltä meneekö hoitoon vai jatketaanko näin. Raha-asioisssa pyytäisi aikuisen lapseni järjestelyapua. Erossa katsoisin että saan puolet.

    • työonvapauttavatekijä

      Olen hakenut omaa asuntoa, mutta tuloni ovat niin olemattomat, etten pärjää niillä vuokra-asunnossa, ja turvakotiin en pääse, koska minulla ei ole alaikäisiä lapsia.

      kuules minulla oli täysin sama tilanne kun erosin. Ilmoitin toimeentulotuessa sos. ihmiselle että pelkään miestä ja minun on päästävä pois. kirjasi asunnon tarpeen akuutiksi ja sain asunnon viikon sisällä. Menin siivousfirmaan ja sanoin että eronnut ja töitä on saatava heti. Työt alkoivat seur. aamuna klo 6. Eläkkellä olin minäkin mutta kun selitin tilanteen että haluan töitä heti nii sitä sai. Turvakoti on tark. lapsiperheille ei meille työskenteleville aikuisille. Jollain lailla koen että uskot että sinun ei tartte tehdä mitään muuttaaksesi elämääsi.

    • tsemppiäsinulle

      Marssi heti aamulla sosiaalitoimen puheille. Väkivaltaisessa suhteessa ei kenenkään pidä sinnitellä, on kyse sitten henkisestä tai ruumiillisesta väkivallasta. Kaupungilla lienee velvollisuus järjestää asunto tuollaisessa tapauksessa. Sosiaalitoimella on myös velvollisuus auttaa esim. takuuvuokrissa ym.Tulet saamaan eläkkeen lisäksi asumistukea ja mahdollisesti toimeentulotukea. Voi olla, että joudut tinkimään elintasostasi, mutta eiköhän se ole pieni hinta turvallisuudesta.

    • Hei nimimerkki, umpiväsynyt.

      Oletpa kurjassa tilanteessa, ei ole ihme että olet umpiväsynyt. Tilanteesi on ikävä, mutta ei se ole mahdoton. Sanot, ettet jaksa, ei tuota tarvitse jaksaa. Sinulla on oikeus ja sinun kannattaa pelastaa itsesi ja mahdollisimman pian. Raha-asiat selviävät kyllä. Saat varmasti apua ja tukea, kuten joku kirjoittikin, asumistukea ja tarveharkintaista avustusta, ei tuollaiseen elämäntilanteeseen ole pakko jäädä. Tietävätkö lapsesi millaisessa arjessa elät? Elleivät tiedä, voithan kertoa heillekin ja saat varmaankin heiltä ainakin rohkaisua ja henkistä tukea, Ole itsesi puolella.

      Voimia,
      Pirkko-pappi

      • Pirkko miks sää et koskaan kommentoi mun keskustelui


    • Mää ostaisin turvasumutteen niihin ei tartte lupia

    • LätinätLoppuu

      Hienoa! Ukko on selvästi kyllästynyt sinuun ja urputukseesi ! Miehet alkavat oppimaan ;))))

      • Umpiväsynyt

        jaahas, ja seuraava joutumassa ulkoruokintaan, huomaan...
        Minä en edes uskaltanut urputtaa, joten taidat olla pari astetta pahempi kuin tuo mielenterveysongelmainen mieheni: Missäpä asustelet, että tiedän kiertää kaukaa ?


    • Umpiväsynyt

      ja nyt umpiväsynyt asuu omassa kodissaan.

      Viikko tuon jälkeen kävi taas päälle jonka jälkeen olin turvakodissa ja sieltä käsin sain asunnon.
      Eropaperit on allekirjoitettu.

      Huokaus että olen huojentunut.
      Ainoa oikea ratkaisu.
      Viimeisen kiusan teki, kiikuttamalla mulle vanhat lastenvaatteet, ym sälän tyttärensä suosiollisella avustuksella.

      Järkyttävän nyrjähtänyt luuseri vailla omaatuntoa, mielenterveyttä, tolkkua.

      Varokaa T.V., kaikki naiset, vieras nainen maistuu taatusti , ja nopeasti.
      Ihme että pitävät vielä duunissa, varmasti eivät kauaa, kun korkki on taas auki.
      Kun se aukeaa, siihen asentoon se myös juuttuu, ja sitten heiluu nyrkki.

    • GambiaKutsuu

      Vielä jaksaa kalkkuna urputtaa kun joutui "uloslähetetyksi", vuosikymmeniä akka naputti ja haukkui, nyt kun tuli ulkoistetuksi vielä tytärtäänkin moittii.
      Taidat selittää itsesi salaliitolla ;)))) Jatka OMAA elämääsi ja jätä muut rauhaan, äläkä lypsä yhteiskuntaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      244
      2253
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      161
      1468
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1310
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1039
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      943
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      679
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      670
    Aihe