Milläs miellellä porukka on? Onko selviä muutoksia havaittavissa olotilassa ja fiiliksessä?
Rauhaisaa raukeutta & leppoisaa letkeyttä yms. ainakin itsellä.......näistä ja ehkä myös joistakin muista syistä johtuen ei ole oikein fiilistä palstailuun - ainakaan seurata liian yliampuvaa ammuskelua puolin, jos toisin......tosin tuntuu, että sekin on hieman rauhallisempaa, eli olisiko tällä vuodenajalla jotain vaikutusta vai onko palstan "kyllästäminen" liiaksi näillä asioilla saanut rauhoittumista aikaan.... ainakin joillakin?
Voin tietenkin olla väärässäkin ja tunne voi johtua ihan siitä, kun en ole jaksanut niinkään seurata palstan meininkiä ja muutenkin lukenut vain hieman sieltä ja täältä....
Syksyn & pimeän ajan vaikutus SinkkuPalstalaisiin?
35
110
Vastaukset
- Lyyrikko
On niin aikaseen pimeää ja kylmää ja tylsää, että menin jo nukkuun ja vetelin käteen ja siitä pien morkkis nyt. Syksy saa..
Tympäisee aivan kuin joka ikinen syksy. Lokakuun puolivälissä alkaa tuntumaan siltä, että energiaa ja intoa ei ole tarpeeksi. Nukuttaa enemmän eikä työtarmokaan ole ylimmillään.
Tätä sitten kestää jouluun saakka, kunnes taas alkaa pikku hiljaa virkistymään.Toki kesä on mukavampi, mutta tämäkin vuodenaika on ihan ok.
Tunnetilojen holtittomat vaihtelut jostain vähäpätöisistä asioista johtuen ovat naisille ja homoille ominaisia ongelmia.- dsfsdfsdf
Kyllähän tämä pimeys/syksy vaikuttaa negatiivisesti mutta vielä enemmän vaikuttaa se että ei ole naisonnea.
- atm32
Vituttaa lähtee aamuisin töihin pimeellä paskalla palkalla. Taidan oikeesti ottaa loparit pian.
- PikkuLikka
Älkääs nyt syksystä masentuko, sehän on kaunis vuodenaika, keltaiset lehdet ja harmaa taivas.. Optimaalista aikaa puistokävelyille. Aurinkoiset, kirpeät syyspäivätkin on hienoja ja ilma on raikasta. Kesässä on joku vähän omituinen vire, että on ikään kuin pakko ottaa ilo irti ja nauttia.. koska on kesä ja kohta se on loppu! Syksyllä saa olla kaikessa rauhassa epäsosiaalinen ja omissa oloissaan jos siltä tuntuu. Jouluun asti menee ihan hyvin, vaikka pimeys välillä rasittaakin, mutta tammi-maaliskuu on oikeasti hanurista ja vuoden turhinta aikaa. Viettäisin sen mieluusti vaikka koomassa.
- Ex----------PUA
Tässä tuli hyviä pointteja.
Etenkin tuo "kesä menee ohi"-paniikki vaivaa minuakin.
SItten pitää hirveästi aina suorittaa. Hankala homma muutenkin tämä suorittajaluonne, kun ei koskaan tunne saavansa rauhaa.
Talvikausi on se, että varsinaisesti se mitä pitäisi tehdä, saa paljon suuremman huomion, ja työskentelyhän on hyvä tapa unohtaa kaikki muu. Jos siihen itsekeskeinen uranainen saa haudattua biologisen kellonsa tikityksen, niin eiköhän siihen itsekin osaa hukuttautua. Ex----------PUA kirjoitti:
Tässä tuli hyviä pointteja.
Etenkin tuo "kesä menee ohi"-paniikki vaivaa minuakin.
SItten pitää hirveästi aina suorittaa. Hankala homma muutenkin tämä suorittajaluonne, kun ei koskaan tunne saavansa rauhaa.
Talvikausi on se, että varsinaisesti se mitä pitäisi tehdä, saa paljon suuremman huomion, ja työskentelyhän on hyvä tapa unohtaa kaikki muu. Jos siihen itsekeskeinen uranainen saa haudattua biologisen kellonsa tikityksen, niin eiköhän siihen itsekin osaa hukuttautua.Eli joutuuko tässä nyt kevääseen asti kestämään sun suorituksista eli raportoinnista koska et saa rauhaa? Toivottavasti tulee äkkiä kesä :D
- Ex----------PUA
miesvm_1967x kirjoitti:
Eli joutuuko tässä nyt kevääseen asti kestämään sun suorituksista eli raportoinnista koska et saa rauhaa? Toivottavasti tulee äkkiä kesä :D
Hanki toki sellainen kuin oma tahto, niin sinun ei ole tällöin pakko lukea jotain, mikä ajaa sinut viikkokausiksi itkupotkuraivarin partaalle.
Näet luulisi jo tuossa vaiheessa oppineesi, että 50 vuotiaan neitsyt-sedän autistinen kiukuttelu on yhtä kuin rakin räyskytys panokaravaanin rinnalla. Ex----------PUA kirjoitti:
Hanki toki sellainen kuin oma tahto, niin sinun ei ole tällöin pakko lukea jotain, mikä ajaa sinut viikkokausiksi itkupotkuraivarin partaalle.
Näet luulisi jo tuossa vaiheessa oppineesi, että 50 vuotiaan neitsyt-sedän autistinen kiukuttelu on yhtä kuin rakin räyskytys panokaravaanin rinnalla.Olikos tämä nyt sellainen henkilöhyökkäys? Ainakin viestisi ensimmäinenkin lause oli täynnään asiavirheitä ja toinen täydensi asiavirheiden määrään 100%:iin.
Kerronpa ne virheet sinulle tässä nyt samoin tein. Lause yksi;
- En ole saanut enkä saa itkupotkuraivaria edes sekunniksi, saati viikoiksi :D
Lause kaksi (useampi virhe);
- En ole täyttänyt 50:tä, opettele laskemaan
- En ole neitsyt-setä, nuolin piparia jo kun sinä vasta nuolit osulan tikkaria
- En ole autistinen vaikka se näyttää olevan palstan edellytys
- Sinulla ei mitään panokaravaania ole paitsi omassa mielikuvituksessasi joten se siitä sitten. Onhan se hyvä että ihmisellä on unelmia, kuulemma tekee hyvää mielenterveydellekin. Pikaista paranemista T: empaattinen miesvm_1967x- Ex------------PUA
miesvm_1967x kirjoitti:
Olikos tämä nyt sellainen henkilöhyökkäys? Ainakin viestisi ensimmäinenkin lause oli täynnään asiavirheitä ja toinen täydensi asiavirheiden määrään 100%:iin.
- Sinulla ei mitään panokaravaania ole paitsi omassa mielikuvituksessasi joten se siitä sitten. Onhan se hyvä että ihmisellä on unelmia, kuulemma tekee hyvää mielenterveydellekin. Pikaista paranemista T: empaattinen miesvm_1967xSinä itse teet henkilöhyökkäyksiä minua vastaan ja yllytät siihen, ja nyt ääliön tapaan uliset että sinulle joku tekee niitä. :D
Menee suoraan tähän ketjuun: http://keskustelu.suomi24.fi/t/13907201/havainto-valkoritareista-(miksi)
Munattomuus ja tyhmyys, nuo naisemaiset maneerit, ovat jostain syystä varma valkoritarin tuntomerkki.
Muuten taas hauska huomata tuosta selittelystä, joka lähinnä on valehtelemista ja saivartelua, että osu ja upposi.
Se ei ole minun ongelmani, jos sinä et saa tai jos sinulla ei ole sen vertaa omaa tahtoa ettet osaa olla lukematta kateutta nostattavia tekstejä. Sinun itkupotkuraivarit toimivat erinomaisena rohkaisuna tehdä niiitä lisää. En tiedä vaan että miten monta raporttia sinun täytyy lukea, ennen kun tajuat sen.
Mutta muuten sinulla nyt ei ole minkäänlaista asiaa toimi narsuna joka mielipidediktaattorina kyttää ja määräilee mitä kukin saa kirjoittajaa. Silloin se on ihan oma luupää mitä tulet hakkaamaan seinään. - diagnoosi.haussa
miesvm_1967x kirjoitti:
Olikos tämä nyt sellainen henkilöhyökkäys? Ainakin viestisi ensimmäinenkin lause oli täynnään asiavirheitä ja toinen täydensi asiavirheiden määrään 100%:iin.
- Sinulla ei mitään panokaravaania ole paitsi omassa mielikuvituksessasi joten se siitä sitten. Onhan se hyvä että ihmisellä on unelmia, kuulemma tekee hyvää mielenterveydellekin. Pikaista paranemista T: empaattinen miesvm_1967x"En ole autistinen vaikka se näyttää olevan palstan edellytys"
Entä onko sulla rajatilapersoonallisuus, jota diagnosoidaan usein naisille?
- Tähti--Silmä
Mä oon ihastunut yhteen mieheen ja tää on ihan ihanaa näin syksyntunnelmissa kokea. Tuo valoa pimeyteen <3
- PikkuLikka
Viime syksynä minäkin olin onnellinen.. Syystunnelmissa ihastuminen yms onkin tosiaan kaikkein ihaninta. :)
- Tähti--Silmä
PikkuLikka kirjoitti:
Viime syksynä minäkin olin onnellinen.. Syystunnelmissa ihastuminen yms onkin tosiaan kaikkein ihaninta. :)
Niin on :)
Kesällä mä olin ihan rakkauden huumassa yhteen mieheen jonka tapasin markkinoilla, siitä kehkeytyi pieni nopea romanssi ihan vain keskustelun merkeissä, mutta kummasti piristi ja vaikutti mielialaan ihanasti, olin niin onnellinen ;D
- tfghhdfgfgh
Vituttaa, vituttaa ja vituttaa. Eipä se olo minusta ainakaan paremmaksi muutu...
Olen sen verran hyvä arvaamaan jo vuosi eteenpäin, mitä minulle tulee tapahtumaan elämässäni, että odotan syyskuun alussa jo seuraavaa kesää, koska kesällä on ainakin jotain tekemistä...
Syys-, joulu-, talvi- ja pääsiäisloma ovat poikkeuksia arjessa...voi rentoutua opiskeluista. Opiskelut menevät siinä samassa junassa muiden kohtalotovereiden kanssa... - emmehän me työllisty tietotekniseltäalalta...ainakaan muualle, kuin varastolle tai siivous/hantti hommiin. Omalle alalle en työllisty se on vissijuttu näillä eiväillä.
Tulevaisuus on aikalailla paketissa. En omista miljoonaa = en ole kenenkään kumppaniksi sopiva. En ole supliikki = EN TODELLAKAAN tule tutustumaan mihinkään muihin kuin homppelipomppeleihin....eli varastotöitä tiedossa sinne n. 65 vuotiaaksi (mikäli eläkeikä ei nouse enempää) ja MIKÄLI käy niin hyvä tuuri ettei kansainvälinen finanssikriisi kaada enempää omaa talouttani.
Valmistaudun jo henkisesti kaivamaan hautani itselleni.
Eli siis periaatteessa syksy ei vaikuta millään lailla minuun...näinhän nämä jutut vain menee. Kohtaloni on sinetöity. - Ex------------PUA
No, laitetaan se näin, että jos normaalisti veetuttaa niin tässä tapauksessa se tekee sitä kaksinkerroin.
KKyllä tietty valaisu, tunnelmointi ja oma fiilistely vähän pelastaa. Esim. joulunalusfiilistely on suloista.
Voisinkin nyt herätellä henkiin sitä mitä tein nuorempana, että houkuttelen jonkun tyttösen joululahjaostoksille kanssani, mikä on tietty oiva tilaisuus käyttää iskemiseen. Jos ei muuta, niin saa ilmaisen makutuomarin.Hetkinen mitääh?!? Suloista joulunalusfiilistelyä? Mitä vittua.. tunnustit olevasi siis paskahousutäti hahaa!
- Tähti--Silmä
ExPUA tee jotain tuolle nimimerkillesi.
Mua häiritsee noi väliviivat, niitä on jo aivan liikaa ;D
Miten olisi EXPUA ?
Hyvää seksiviikkoa ;D - Ex----------PUA
miesvm_1967x kirjoitti:
Hetkinen mitääh?!? Suloista joulunalusfiilistelyä? Mitä vittua.. tunnustit olevasi siis paskahousutäti hahaa!
Sanot sinä, jota kaikki palstalaiset pitävät helkana.
- Ex------------------PUA
Tähti--Silmä kirjoitti:
ExPUA tee jotain tuolle nimimerkillesi.
Mua häiritsee noi väliviivat, niitä on jo aivan liikaa ;D
Miten olisi EXPUA ?
Hyvää seksiviikkoa ;DSitä ei voi käyttää koska: "Käyttäjätunnus on käytössä, valitse toinen tunnus". Tämä viivapitoinen versio taas ei ole käytössä.
Mutta muuten sitä samaa. Ex----------PUA kirjoitti:
Sanot sinä, jota kaikki palstalaiset pitävät helkana.
Mies tai siis kakara joka pitää minun nimimerkkiäni patologisena valehtelijana ja minua helkana eikä usko että jonkun facebook-profiili voisi olla totta (ei se tietysti ole vaan kurppa helkahan se onkin salanimellään keksinyt jo vuosia sitten kyseisen profiilin..) viitsii edes enää uskotella muille että he pitäisivät minua helkana.
Olet sinä kyllä ihan vitun urpo jätkä. Toistan, parane pian. T: epäempaattinen miesvm_1967xmiesvm_1967x kirjoitti:
Mies tai siis kakara joka pitää minun nimimerkkiäni patologisena valehtelijana ja minua helkana eikä usko että jonkun facebook-profiili voisi olla totta (ei se tietysti ole vaan kurppa helkahan se onkin salanimellään keksinyt jo vuosia sitten kyseisen profiilin..) viitsii edes enää uskotella muille että he pitäisivät minua helkana.
Olet sinä kyllä ihan vitun urpo jätkä. Toistan, parane pian. T: epäempaattinen miesvm_1967xTiesitkö muuten että mitään facebookiahan ei oikeasti ole olemassa, se on Pohjois-korean salaliitto PUA-tyyppejä vastaan. Koska ei sovi arvoihin mikään sometus. Facebookissa ei ole yhtään aitoa profiilia, ei miljoonia käyttäjiä vaan siellä on vain helka. helka nimittäin on Pohjois-korean agentti joka on solutettu tälle palstalle levittämään propagandaa ja femisnismiä ja helka on tehnyt kaikki facebook-profiilit, no oli hänellä pohjoisen Pjonjangin itäisen hallintoalueen virkamiehet toki apuna mutta agitaattori itse keksi profiilien nimet. Kimillä kun ei ollut aikaa koska piti keksiä fissioreaktioakku uuteen automerkkiin jonka hän keksi ja muotoili.
- Ex----------PUA
miesvm_1967x kirjoitti:
Olet sinä kyllä ihan vitun urpo jätkä. Toistan, parane pian. T: epäempaattinen miesvm_1967xSinä nyt olet jäänyt useita kertoja valheistasi kiinni täällä ja yleisesti sinua pidetään helkana, tai jonkinlaisena teini-ikäisenä pikku-femakkona joka saa uskomattomia raivokohtauksia, jotka näkyvät sille iälle tyypillisenä käytöksenä. Puhumattakaan kohta 2 kuukautta jatkunut autistinen raivoaminen yötä päivää palstalla, mistä jopa sinulle on huolestuneet palstalaiset maininneet.
Fakta on myös se, että kukaan ei usko sinua tuon ikäiseksi.
Tahtoo sanoa että sinä olet se jolla on ongelma. Ei kukaan muu.
No, mitä voi odottaa valkoritarilta? Kypsyyttä ja tyydyttävää seksielämää? ;) - Tähti--Silmä
Ex------------------PUA kirjoitti:
Sitä ei voi käyttää koska: "Käyttäjätunnus on käytössä, valitse toinen tunnus". Tämä viivapitoinen versio taas ei ole käytössä.
Mutta muuten sitä samaa.Ok, ymmäretty :)
Vittu noitten viivojen kaa, lisäsit sit vielä lisää äääääää....
Sain viiva fopian ;D - Ex----------PUA
Tähti--Silmä kirjoitti:
Ok, ymmäretty :)
Vittu noitten viivojen kaa, lisäsit sit vielä lisää äääääää....
Sain viiva fopian ;D:D Hahah. Niin tein.
No, joku aina rekkaa tuon nimimerkin, niin minä se vaan lisäilen viivoja.
Näet ei tuota kukaan muuten tekisi, jos ei kokisi minua uhaksi. - Tähti--Silmä
Ex----------PUA kirjoitti:
:D Hahah. Niin tein.
No, joku aina rekkaa tuon nimimerkin, niin minä se vaan lisäilen viivoja.
Näet ei tuota kukaan muuten tekisi, jos ei kokisi minua uhaksi.Asiasta toiseen.
Mitä keinoja sinä käytät näin pimeneviin iltoihin muuta kuin käyt kapakassa juopottelemassa.
Lemmitkö kynttilän valossa naistasi ?
Suuteletko joka paikkaan ;D
Miten pitkään esileikki mahtaa kestää ?
Onko kysymykseni tunketteleva ? - Ex------------PUA
Tähti--Silmä kirjoitti:
Asiasta toiseen.
Mitä keinoja sinä käytät näin pimeneviin iltoihin muuta kuin käyt kapakassa juopottelemassa.
Lemmitkö kynttilän valossa naistasi ?
Suuteletko joka paikkaan ;D
Miten pitkään esileikki mahtaa kestää ?
Onko kysymykseni tunketteleva ?Ei, ei ollenkaan ollut tunkeileva. :D
No nuo riipuvat ihan täysin naisesta.
Salimuija ei ole käynyt täällä, vaan olen käynyt vaan hänen luonaan, siellä oli pitkälti tuollaista mitä sinulla.
Mutta kyllä täälläkin sellainen ilmapiiri saadaan aikaan, se vaan että jos se on joku ei-niin-olennainen muija, niin ei sitä viitsi vaivautua, sillä eivät ne edes osaisi sitä arvostaa. - Tähti--Silmä
Ex------------PUA kirjoitti:
Ei, ei ollenkaan ollut tunkeileva. :D
No nuo riipuvat ihan täysin naisesta.
Salimuija ei ole käynyt täällä, vaan olen käynyt vaan hänen luonaan, siellä oli pitkälti tuollaista mitä sinulla.
Mutta kyllä täälläkin sellainen ilmapiiri saadaan aikaan, se vaan että jos se on joku ei-niin-olennainen muija, niin ei sitä viitsi vaivautua, sillä eivät ne edes osaisi sitä arvostaa.Mielestäni intohimoinen nainen nauttii enemmän pitkästä esileikistä.
Sinulla on varmaan kokemusta monenlaisista naisista olettaisin juttujesi perusteella.
Ollaanhan me ihmiset yksilöllisiä ja tilanteet vaihtelevat.
Itse tykkään pitkän kaavanmukaan ja välillä pikapanot ovat paikallaan.
Huom. haaveissani nyt vaan :) - Ex------------PUA
Tähti--Silmä kirjoitti:
Mielestäni intohimoinen nainen nauttii enemmän pitkästä esileikistä.
Sinulla on varmaan kokemusta monenlaisista naisista olettaisin juttujesi perusteella.
Ollaanhan me ihmiset yksilöllisiä ja tilanteet vaihtelevat.
Itse tykkään pitkän kaavanmukaan ja välillä pikapanot ovat paikallaan.
Huom. haaveissani nyt vaan :)Onhan sitä kertynyt.. mutta yleensä se menee niin että pitkälti se vaiva minkä jaksaa nähdä, tapahtuu kyllä ihan puhtaasti naisen tason mukaan.
Yleensä näitä hoitoja ei jaksa juuri tapailla edes uudestaan. Sellaisia vakkareitakin on ollut, mutta yleensä se jää.
TIetystii sellaisen kanssa, jonka kanssa on jotain vakavaa, voi ottaa pikaisiakin, se kuuluu asiaan.
- syvästi.vaikuttunut
Syksy vaikuttaa minuun syvästi, olen syksyn vaikutuksen alaisena, syksy on loistava vaikutuskanava, syksyn vaikutukset ovat kauaskantoiset, syksy on tehnyt minuun vaikutuksen, syksy vaikuttaa minun korvani, syksy on keskeinen mielipidevaikuttaja.
Ei vaikuta mitenkään. Oikeastaan syksy on parempi kuin kesä, jolloin on usein liian kuuma.
Väsyttää pitkin päivää. Aamuisin vituttaa kun herätessä on pimeää.
- NNnnnnnN
Kiitos kysymästä, hyvällä mielellä.
Nyt on ollut niin aurinkoisia päiviä, ettei pimeys ole ehtinyt vielä vaikuttaa yhtä paljon kuin normaalisti syksyisin.
Lisäksi olen aloittanut uusia harrastuksia ja pitänyt itseni muutenkin tietoisesti aktiivisena, joten en ole ehtinyt synkistellä pimeyttä ja yksinäisyyttä kotona. Olen yrittänyt järjestää myös kivoja sosiaalisia menoja ja luulen, että se on auttanut tähän ja muuhunkin murheeseen.
Odotettavissa marraskuussa: uneliaisuutta, ärtyisyyttä, asioiden aloittamisen vaikeutta, sohvalle jämähtämistä ja elämän tarkoituksettomuuden pohtimista? Toivottavasti ei tänä vuonna lainkaan... - atännä
Alkaa näyttämään paremmalta. Pimeys väsyttää, nälättää ja jollei tee mitään, masentaa.
Olen virittänyt asuntoni täyteen kirkasvalolamppuja ja latailen niistä voimia ja virtaa joka aamu. Toimii :) Jatkuva nälätys ja väsy alkaa olemaan ohi ja virtaa riittää. Treeni kulkee ja muutenkin näyttää ja tuntuu hyvältä.
Tähti-Silmä, mullakin on pieni viritys ;) Ai, kun tuntuu mukavalle, sellainen lämpö sopii tällaiseen pimeään ja kylmään syksyyn :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2251968Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101758Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse551237Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801065Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17998TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15940- 46855
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89854- 70802
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42784