Niin, että ihan oikeinko

järjettömiä

Mielestäni työpaikalla touhusi sairas tyyppi. Olin sijainen, niin oli hänkin tosin minua pitempään talossa ollut, ja kun hän kerran oli talossa pitempään, niin totta kai jos vakituisia paikkoja on jaossa, hän on ensin vuorossa, ihan oikein. Mutta kun tuo torvi ei sitä halunnut ymmärtää niin sitten piti lähteä pelleilemään.
Hänen luonteensa alitajuisesti ilmeisesti heti vaistosin ja ymmärsin, joten jos olin hänen kanssaan samassa huoneessa ja joku pulmatilanne tuli, en kysynyt häneltä vaan kävin joltakulta vakituiselta kysymässä. Tämä tietysti oli hänelle myös herneen paikka. Ohitin hänet, mutta ohitin hänet siksi, etten halunnut olla hänen nälvittävänään, sillä hän kyllä piti itseään niin täydellisenä ja virheettömänä, että muiden tekemät virheet olivat sitten yleisesti hänen suustaan lähteneinä "mokina" leviteltyinä ympäri taloa.
Kun olin sitten hänen kanssaan samassa huoneessa ja paikalle tuli se kolmaskin sijainen. Niin tämän kolmannen jotain kysyessä, ehdin vastata asiaan ensin. No, miten kävi ruokatunnin (vai oliko kahvitunti) jälkeen: Kun kolmannella oli jälleen jotain kysyttävää, kysymys esitettiinkin tuolle täydelliselle suoraan osoitettuna - hän oli se joka siinä huoneessa on paras ja jolta kysytään jne. Ei enää esitetty kysymyksiä yleisesti ilmaan heitettyinä, että jos joku sattuisi tietämään.
No, tämän jälkeen sitten kun jälleen oltuani muissa huoneissa töitä tekemässä jouduin tuohon huoneeseen, yllätykseni aamulla huoneen oven avatessani huomasin, että minun työpisteeksi tarkoitetun pöydän ympärille oli vedetty sermit! (siitä oli siis vakituinen työntekijä jäänyt pois kokonaan, eläkkeelle, eli hän ei enää ollut palaamassa, enkä tiedä oliko sitten tarkoitus että minä istuisin siinä jatkossa sijaisena, en toki ollut ensisijassa vakituiseksi pääsemässä, vuorossa kun mennään). Siis tosta vaan, sermit ympärille!
Sitten siinä tuli kaikenlaista hässäkkää puhelinten kanssa, että rinnakkaispuhelin piti siirtää tuon täydellisen pöydälle jne.
Ja määräyskirjat... no, ensin oli se kuvio, että jos minulle tuotiin määräyskirja niin tämä täydellinen alkoi heti esittää ääneen, että eihän se vaan ole se mikä hänelle on tarkoitettu, hänellä kun oli tapana käydä esimiehen tykönä kalenteri kourassa sopimassa kaikki lomat ja sijaisuudet itselleen, samaa työtä tekeviä oltiin mutta joillakin vakituisilla oli jostain syystä hieman erilainen palkkaluokka - totta kai täydellinen halusi itselleen ne paremmat palkatkin - heh. No, ja kun ei tämä riittänyt, niin sitten yhtäkkiä alkoi asia olla niin, että se oli hän kun toimitti sen määräyskirjapaperin minulle, eipä tarvinnut enää kysellä että mitä tuotiin kun itse pääsi näkemään....
Sitten tähän liittyi paljon muutakin outoa käytöstä työpaikalla, työpaikalla mm. oli täysin sopivaa ja sallittua käyttää aivan alatyylistä kieltä minuun kohdistettuna! Ja lopulta tuli sitten oikein kunnon hajuvesiepisodi! Että hengittelepä työhuoneessa järkyttävää hajuvesilemua! Jep! Ja jatkoa riitti vielä senkin jälkeen... Että semmonen työpaikka.

Siis täysin hyväksyttyä. Kukaan ei piittaa siitä mitä tuo porukka on tehnyt, jos kerron asiasta! Että se on niin kuin ollut täysin ok, ei mitään vikaa, ketään ei pistetä vastuuseen omasta käyttäytymisestään tai siitä mitä suustaan päästää! Siis minä jostain kumman syystä, paikkakunnalla josta en ketään sinne muuttaessani tuntenut, työpaikan hankin itse jne., työpaikalla ketään en tuntenut etukäteen, työni tein... niin joo, se on niin kuin niin, että minä olen syyllinen! Ihan oma vika, että kaikki toi mulle kohdistettiin! Outoa ja käsittämätöntä. Ja ei saisi kertoa näitä julkisuuteen... kun näin minä teen, siis minä teen, tuon porukan naurunalaiseksi. Sen sijaan että joku sanoisi, että ovatpa olleet naurettavia, käyttäytyneet täysin naurettavasti! No?

Ihmettelen suuresti! Kukaan ei piittaa siitä, mitä nuo ovat tehneet täysin vailla perustetta, järjettömiä tyyppejä! Ja mitäs ne sitten niin kuin voittivat?

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämäkin

      Unohdin myöskin tämän simputtamisen. Eli kun sijaisena siis jouduin istumaan milloin missäkin, niin työpistettä jos yhtään säädit itsellesi sopivaksi, niin kaikki piti palauttaa pois lähtiessä jetsulleen samaan tilaan kuin ne olivat ennen itselleni säätämistä. Kerran sitten kun en ollut näin tehnyt, siinä olin sitten siirtänyt jotain kynääkin tai hiiren paikkaa tai jotain muutakin kuin tuolia säätänyt, niin minulle tultiin oikein esimiehen (työntekijä kollega tosin, mutta vähän niin ryhmän vanhin ja edustaja sinne oikeaan esimieheen päin) niin tultiin huomauttamaan, että kaikki, siis kaikki pitää laittaa siten kuin ne olivat!
      Jep! No, jos työpaikalla on joku ortopedian vakioasiakas, jonka työpiste on ensiarvoisen tärkeää olla millilleen hänen mitoilleen säädetty, niin pitäisiköhän silloin jättää sijainen siihen työpisteeseen istuttamatta, kun kyllähän se ergonomia kuuluu sijaisellekin, vai? Siis siinä oli se, että joku kynä tai kynäpurkki tai joku rannetuki tai joku muu vastaava oli siirretty pois minun tieltäni,,,, niin huomattamaan tullaan ja mitä tiukimmin!

      En ollut kyllä tuollaiseen missään muualla törmännyt, en tosiaankaan.

      Mut siis se, että mistään, täysin yhtään mistään, ei ketään niin kuin vastuuteta, ei puheista, ei tekemisistä, ei täysin alatyylisestä käyttäytymisestä työpaikalla, niin ketään muuta ei vastuuteta, se on vain niin, että minä vastaan kaikkien tekemisistä, se on ihan mun syy, että noi tekee noin niin kuin ne ovat tehneet!

      Kummallista!

      Sitten yhden näistä tyypeistä kohtaisin eräällä palstalla, myönnetään että siellä minä häntä härnäsin, niin tuo tyyppi, ei sillä ollut munaa muuhun kuin siihen, että tokaisi minut kyllä muistavansa ja sitten vaan heitti "oven kiinni" toivotellen hyvää jatkoa! Sillain, että joo, "en vaivaudu ajattelemaan mitä tuli tehtyä tai mitä tapahtui, minulla on kaikki hyvin" ja kääntää selän ja hyvää jatkoa ja puhisee todennäköisesti vielä mennessään! Kaheleita ja raukkoja! Suoraan sanoen KAHELEITA!

      Mutta on se kuitenkin hyvä, että kirjaimilla on varmaan jonnekin todettu että pitäisi käyttäytyä hyvin ja asiallisesti ja tuollaista ei sallita, ja jäkäti jäkäti jäk. Mutta näillä mennään kuten tuossa yllä olen kirjoittanut, että KAHELIT touhuilee ja kaikki ovat tyytyväisiä ja ovat olevinaan hyvinkin rationaalisia ja älykkäitä ihmisiä!

    • avo998

      onneksi en ole huoneessa! avokonttori, jee..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      244
      2150
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1836
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1545
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      110
      1260
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1150
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1125
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1054
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      970
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe