Laji tarvitsee oman Makvanin

nyttaieiikinä

Nyt jefuväki talkoot käyntiin!
Aletaan rummuttaa jo nyt lajiamme. Tehdään sama mitä Makvan!
UFC huippusuosittua nyt.
Nostetaan mekin lajimme parista paras parrasvaloihin ulkomaille.
Uutisoidaan tekemisistä ja menestymisestä.
Rummutetaan. Sometetaan. Pidetään positiivinen pöhinä päällä.
Hyvät asiat tapahtuu hyville ihmisille. Positiivisuudenkierrettä on mahdotonta katkaista.
Nyt haastankin jokaisen jakamaan yhden positiivisen päivityksen kerran päivässä loppuvuoden ajan ja jakamaan kaikkea jefuun liittyviä positiivisia linkkejä mielellään jostain meidän onnistujista.
Kääritään hihat ja töihin. Ensi kesän duuni alkaa nyt! Jokainen voi vaikuttaa!
Tänään hikoillaan ja kesällä katsomot täynnä ja lehdet kirjoittaa
voidaan nauttia

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AhmedMcVan

      Moi Seppo!

    • käyräselkäjunnu

      Ehdotus oli yksi harvoja keskustelunaloituksia täällä, jossa ei haukuta ketään, vaan keskitytään luomaan rakentavasti jotain uutta. Olisikohan keskustelupalstan aika ottaa uusi askel ja vaihtaa negatiivisuus rakentavaan toimintaan. Tämä oli vain idea. Mutta kun analysoidaan tarkemmin keinoja, joita yllä esitetään lajin elvyttämiseksi, huomaamme tekemämme sitä samaa, mitä vuodesta toiseen ollaan tehty.
      Onko siitä apua, jos sosiaalisessa mediassa jo vannoutuneille lajin harrastajille kiihkoamme päivittäin?
      Ei ole!
      Mutta onko tosissaan kenelläkään tahtoa haluta lisää väkeä katsomoihin, ulkopuolisia, jotka eivät ole edes pelanneet lajia?
      Tunnustan provosoiva kysymys, koitan vain herätellä teitä.
      Siitä ei ole apua, että samat naamat, jotka kuitenkin ovat siellä lehtereillä, kirjoittavat sosiaalisessa mediassa superlatiiveilla ladattuja söpöjä päivityksiä suomijefusta. Samaa tekevät animesta tykkäävät teinitytöt söpöillä pandapäivityksillä sekä nuoruudestani tutut Hevoshullulehden tilaajatytöt kirjeenvaihtoilmoituksineen. Voimmehan me kehua toisiamme ristiin ja taputella selkään, sulkea silmät Suomen ulkopuoliselta jefuskeneltä, lopettaa maaottelut ja kääntyä sisimpäämme päin. Otetaan kolme jenkkiä jengiin ja kehutaan, miten suomijefu muuttuu paremmaksi, kun meillä on qb, joka viskoo palloa samalla mentaliteetillä kuin savolainen emäntä kirnuaa voita Talvisodan elokuvan puolivälissä.
      Voidaan tietenkin keskittyä siihen, mitä tehdään parhaiten: jaetaan avaimenperämitaleja junnuille, lakaistaan ongelmat maton alle.

    • Quantumof

      Ei kannata yrittää lisää katsojia stadissa, siellä on niin paljon muuta ei kukaan kuitenkaan tuu, nyyh.

      • behövaduhjälp

        Voisiko joku kertoa minulle miksi ennen kävi enemmän jengiä katsomassa lajia?
        Oliko taso kovempi? Hesassa vähemmän asukkaita?
        jotain konkreettista kiitos


      • behövaduhjälp

        ja onko joskus oikeasti jaettu avaimenperämitaleja?


      • arpnpuroscarface
        behövaduhjälp kirjoitti:

        Voisiko joku kertoa minulle miksi ennen kävi enemmän jengiä katsomassa lajia?
        Oliko taso kovempi? Hesassa vähemmän asukkaita?
        jotain konkreettista kiitos

        90-luvulla ei ollut mahdottomuus että tuhansia katsojia oli katsomassa otteluita.
        En sitten tiedä miksi katsojamäärät lopahti. Toki yksi syy oli lajin uutuus ja eksoottinen amerikkalaisuus jota edustimme. Mutta tämä oli aikaa ennen musiikkiteeveetä ja internettiä. Jos halusi tavata aidon amerikkalaisen piti mennä katsomaan korista tai jefua


      • numismaatikkopelaaja
        behövaduhjälp kirjoitti:

        ja onko joskus oikeasti jaettu avaimenperämitaleja?

        Avaimenperämitalit ovat nykyään harvinaisuus. Joskus tullut muutamia vastaan numismaatikkoliikkeissä, mutta hinnat olivat sen verran korkealla, että haaveeksi jäi ostaminen. Käsittääkseni avaimenperämitalin saajat pitävät tiukasti kiinni omistaan ja ainoastaan kuolinpesistä ajoittain avaimenperämitaleja siirtyy markkinoille. Tahti on ollut viime vuosina suunnilleen yksi mitali per vuosi tulee keräilijöiden hämmästeltäväksi julkisissa huutokaupoissa.


      • onfdlnf
        behövaduhjälp kirjoitti:

        Voisiko joku kertoa minulle miksi ennen kävi enemmän jengiä katsomassa lajia?
        Oliko taso kovempi? Hesassa vähemmän asukkaita?
        jotain konkreettista kiitos

        Se buumi oli aika lyhyt ja sille annetaan ehkä liikaa painoarvoa. Itse voin sanoa, että kävin matseissa koska liput olivat niin halpoja. Rahat eivät olisi riittäneet lätkään tai futikseen, mutta bollikselle pääsi kokemaan ottelutunnelmaa puoli-ilmaiseksi. Peli ei luultavasti ollut paljon sen parempaa, mutta huippumatsit olivat fyysisiä ja tasaisia vääntöjä.


    • Quantumof

      Pelipaikka oli ainakin ennen parempi, velo on sivussa ja stadion paska.
      Toki ennen edes yritettiin tehdä jotain katsijien saamiseksi.

      • whipsgubbe

        Junnu hei, bollis stigas siin finskin naapurissa.
        sijainnista se ei ole kyse


      • Daylayiomho
        whipsgubbe kirjoitti:

        Junnu hei, bollis stigas siin finskin naapurissa.
        sijainnista se ei ole kyse

        Mitenkä liittyy velon sijaintiin, apina.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      133
      3752
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3458
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2006
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      92
      1487
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      146
      918
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      908
    9. 46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe