Au Pairit New Yorkissa 2016

NYC2016

Hei!

Onko muita New Yorkkiin suuntaavia vuoden 2016 alussa?
Itse lähdössä Long Islandille ilman järjestöä ja mietin onko joku muu mahdollisesti tulossa lähistölle? Olisi kiva vaihtaa kuulumisia ja treffailla viimeistään sitten paikan päällä Nycissä.

Kyselisin myös millaisia kokemuksia ilma järjestöä lähteneillä aupaireilla?
Menikö viisumiasiat sutjakkaasti? Oletteko siis ensin 3kk visalla ja sitten viikko suomessa ja taas takaisin 3 kuukaudeksi?

Kiitos jo etukäteen vastanneille!

3

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EK8

      Itse olin aikoinaan tuolla tavalla myös. Asiat meni silloin ok, mutta eihän tuo laillista ole Jenkkien mukaan..mutta sen varmaan tiedätkin jo.
      Kannattaa kuitenkin miettiä jotain sanomisia valmiiksi rajalla kun menet, etenkin toista kertaa...jos sattuu olemaan joku "liian tarkka" virkailija ;)

      Ihanaa aikaa sulle sinne, tuut ihastumaan varmasti, kaikkeen siellä :D

    • NYC2016

      Kiitos vastauksesta!

      Ehkä tyhmä kysymys, mutta kysyn silti. Mitä yleisimpiä kysymyksiä rajalla voisi tulla? Tietenkin ihan mitä vain, mutta millaisia "tärkeimmät" kysymykset joihin miettisi valmiiksi vastauksia...

      Onko mahdollista, ettei joudu ns. "kuulusteluun" ollenkaan?
      Kuumoittelen ehkä turhaan mutta ehkä se mielenrauha tulee lähempänä...

      Jos esimerkiksi sanoo tulleensa näkemään "tuttavaperhettä" ja tutustumaan maahan, niin voiko siinä tulla jotain jatkotutkimuksia? Esim onko perhe tosiaan tuttavaperhe vai "tuttavaperhe".. Voivatko he tutkia paljonko minulla on rahaa matkalleni?

      Entä kun menen toista kertaa, mitä silloin kannataa sanoa syyksi?

      Tosiaan pahoittelut tyhmistä kysymyksistä, ehkä joku jaksaa jopa vastailla näihin!

      Terveisin tyhmä

    • EK8

      Sehän on siis vain omasta tuuristasi kiinni, minkälainen päivä virkailijalla sattuu olemaan :) Jotkuthan ei kysele mitään, jotkut pari kysymystä ja jotkut alkaa sitten kuumottamaan oikein kunnolla ja moneen kertaan.
      Itse olen useamman kerran käynyt Jenkeissä ja kaikkia noista olen saanut kokea.
      Ja ne kuumottavimmat/pisimmät kyselyt oli kun olin menossa vain parin viikon lomalle ja ihan selkeä "lomasuunnitelma" oli itselläni eikä mitää'n valehtelun aihetta, niin halusi virkailija vaan jankata samoja asioita useamman kerran.
      Kai niittenkin pitää välillä tehdä ns. pistokokeita, josko saisivat jonkun kiinni..

      Jos ja kun maahan pääset, niin jos heillä nyt jotain kovasti epäilyttää sinussa, niin tottahan toki virkavalta voi tutkia asiaa enemmänkin, mutta hyvin epätodennäköistä, jos sulla asiat ihan kunnossa on ja annat selkeät vastaukset heille mitä teet ja missä ym..
      Voivat kysellä tietenkin raha-asioitakin, mutta enpä ole koskaan kuullut vielä että sielläpäin alkaisivat tilitietoja tarkistelemaan tms..

      Rauhallisin mielin nyt vaan. Mietit valmiiks jonkun pätevän selityksen ja oot rauhallisena, eiköhän kaikki hyvin mene! :)

      Jos satut oleen pitämässä blogia Nyc ajastasi, niin ilmoittelehan tänne. Niitä on aina kiva lueskella, etenkin kun olin itse myös New Yorkissa, tosin toisella puolella kaupunkia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe