Au Pairit New Yorkissa 2016

NYC2016

Hei!

Onko muita New Yorkkiin suuntaavia vuoden 2016 alussa?
Itse lähdössä Long Islandille ilman järjestöä ja mietin onko joku muu mahdollisesti tulossa lähistölle? Olisi kiva vaihtaa kuulumisia ja treffailla viimeistään sitten paikan päällä Nycissä.

Kyselisin myös millaisia kokemuksia ilma järjestöä lähteneillä aupaireilla?
Menikö viisumiasiat sutjakkaasti? Oletteko siis ensin 3kk visalla ja sitten viikko suomessa ja taas takaisin 3 kuukaudeksi?

Kiitos jo etukäteen vastanneille!

3

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EK8

Itse olin aikoinaan tuolla tavalla myös. Asiat meni silloin ok, mutta eihän tuo laillista ole Jenkkien mukaan..mutta sen varmaan tiedätkin jo.
      Kannattaa kuitenkin miettiä jotain sanomisia valmiiksi rajalla kun menet, etenkin toista kertaa...jos sattuu olemaan joku "liian tarkka" virkailija ;)

Ihanaa aikaa sulle sinne, tuut ihastumaan varmasti, kaikkeen siellä :D

• NYC2016

Kiitos vastauksesta!

Ehkä tyhmä kysymys, mutta kysyn silti. Mitä yleisimpiä kysymyksiä rajalla voisi tulla? Tietenkin ihan mitä vain, mutta millaisia "tärkeimmät" kysymykset joihin miettisi valmiiksi vastauksia...

Onko mahdollista, ettei joudu ns. "kuulusteluun" ollenkaan?
      Kuumoittelen ehkä turhaan mutta ehkä se mielenrauha tulee lähempänä...

Jos esimerkiksi sanoo tulleensa näkemään "tuttavaperhettä" ja tutustumaan maahan, niin voiko siinä tulla jotain jatkotutkimuksia? Esim onko perhe tosiaan tuttavaperhe vai "tuttavaperhe".. Voivatko he tutkia paljonko minulla on rahaa matkalleni?

Entä kun menen toista kertaa, mitä silloin kannataa sanoa syyksi?

Tosiaan pahoittelut tyhmistä kysymyksistä, ehkä joku jaksaa jopa vastailla näihin!

Terveisin tyhmä

• EK8

Sehän on siis vain omasta tuuristasi kiinni, minkälainen päivä virkailijalla sattuu olemaan :) Jotkuthan ei kysele mitään, jotkut pari kysymystä ja jotkut alkaa sitten kuumottamaan oikein kunnolla ja moneen kertaan.
      Itse olen useamman kerran käynyt Jenkeissä ja kaikkia noista olen saanut kokea.
      Ja ne kuumottavimmat/pisimmät kyselyt oli kun olin menossa vain parin viikon lomalle ja ihan selkeä "lomasuunnitelma" oli itselläni eikä mitää'n valehtelun aihetta, niin halusi virkailija vaan jankata samoja asioita useamman kerran.
      Kai niittenkin pitää välillä tehdä ns. pistokokeita, josko saisivat jonkun kiinni..

Jos ja kun maahan pääset, niin jos heillä nyt jotain kovasti epäilyttää sinussa, niin tottahan toki virkavalta voi tutkia asiaa enemmänkin, mutta hyvin epätodennäköistä, jos sulla asiat ihan kunnossa on ja annat selkeät vastaukset heille mitä teet ja missä ym..
      Voivat kysellä tietenkin raha-asioitakin, mutta enpä ole koskaan kuullut vielä että sielläpäin alkaisivat tilitietoja tarkistelemaan tms..

Rauhallisin mielin nyt vaan. Mietit valmiiks jonkun pätevän selityksen ja oot rauhallisena, eiköhän kaikki hyvin mene! :)

Jos satut oleen pitämässä blogia Nyc ajastasi, niin ilmoittelehan tänne. Niitä on aina kiva lueskella, etenkin kun olin itse myös New Yorkissa, tosin toisella puolella kaupunkia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      178
      2638
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2397
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      103
      1100
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      911
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      869
    6. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      229
      771
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      770
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      88
      749
    9. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      276
      747
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      698
    Aihe