Minkälaista on ateistin elämä?

IhanMitäTahansa

Teiltä puuttuu kokonaan elämästänne Jumalan siunaus.

Olette saatanan alaisuudessa vuodesta toiseen eli teille voi tapahtua ihan mitä vaan!!!!

Minä uskaltaisi elää tuollaisella riskillä.

58

280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No onhan sitä ihmiskunta paukuttanut jos sen 20 000 vuotta luolamies ajoista, osa on uskonut mitä moninaisimpiin jumaliin, osa ei yhteenkään. Osa taas on palvonut maailmaa Jumalana osa taas kuvitellut Jumalan olevan krokotiili jne. Kunnes vasta 3000-vuotta sitten joku tuntematon lähi-idän paimen keksi aivoistaan turauttaa Jumalan nimeltään Jehvan ja joku keksi kirjoittaa siitä lopulta kirjan. Josta kokoaminen alkoi.

Aika hyvin Juutalaiselta Jumalalta, jota kukaan tuskin ja jota on palvottu vasta 3000-vuotta.
      Verrattuna vaikka shamaanien palvontamenoihin jotka ulottuvat yli 30 000-vuoden päähän. Jehva on siis vielä vaipoissa verrattuna Manitouhun.

• IhanMitäTahansa

Niin paljon tuli virheitä, että antaa olla!!!!

• Kerros toki

• IhanMitäTahansa

Toki * Toki = TokiToki.

Onkos saatanan omalla nyt hyvä olla?

• Tsemppiä
        IhanMitäTahansa kirjoitti:

Toki * Toki = TokiToki.

Onkos saatanan omalla nyt hyvä olla?

Sinulla ei näytä olevan.

• Uskonmies

Jopa oli huikea ketju. Jäi pohdittavaa niin ateistille kuin uskovallekin. Esim...venaa...ei. Ei mitään.

• Kiinnnnostunut

Tän ateistin eläminen on ainakin pääosin ihan kivaa, ja totta, elämässä voi tapahtua kaikenlaista, hyviä asioita ja ikäviä asioita, ihan täsmälleen samanlailla kuin teillä uskovaisilla. :-)

• jhgfdert6y78

Täysin erilaista, sinä palvot saatanaa...ainakin tämän viestin jälkeen tietoisesti!

ja minä Jumalaa, häneltä saa kaiken avun

Mikä on saatanan apu, se selviää parhaiten kun katsot illalla klo 19.00 uutiset ja kuinka siellä taas kerrotaan mitä saatana on taas saanut aikaiseksi, sodat, murhat jne.

• Kiinnnnostunut
        jhgfdert6y78 kirjoitti:

Täysin erilaista, sinä palvot saatanaa...ainakin tämän viestin jälkeen tietoisesti!

Mikä on saatanan apu, se selviää parhaiten kun katsot illalla klo 19.00 uutiset ja kuinka siellä taas kerrotaan mitä saatana on taas saanut aikaiseksi, sodat, murhat jne.

No voi kamala sitten, mutta koita kuitenkin pärjätä, ja kyllä elämässä sinullakin välillä varmaan ihan mukavaa on? :-)

• jhgfdert6y78 kirjoitti:

Sinun Saatanasi on Jobin kirjan mukaan yksi Jumalan pojista. Eikö Jumala ole vastuussa kaikista luomistaan olennoista?

• IlkimyksenEsiäitiLucy
        agnoskepo kirjoitti:

Sinun Saatanasi on Jobin kirjan mukaan yksi Jumalan pojista. Eikö Jumala ole vastuussa kaikista luomistaan olennoista?

Tuhannennen kerran lisäys: Saatana on Jumalaa taitavampi ainakin pr-toiminnassaan... :-)

• IlkimyksenEsiäitiLucy kirjoitti:

Tuhannennen kerran lisäys: Saatana on Jumalaa taitavampi ainakin pr-toiminnassaan... :-)

Ja alan epäilemään, että Saatana on masinoinut nuo uskovaiset tänne ateismi-palstalle julistamaan. Ovela kaveri.

• ette.te.mitään.huomaa
        jhgfdert6y78 kirjoitti:

Eikö jumalalla ole kaikki valta? Miksi hän antaa menon jatkua, antaa viattomien kärsiä.
        Olette niin omahyväisiä että näette vain oman napanne, muiden kärsimys jääkin sitten saatanan kontolle, asia ei liikuta teitä, kunhan itsellänne on hyvä. Olette kuvottavan omahyväistä sakkia, varjelkoon jos joutuisi viettämään ikuisuuttaan kanssanne!!!

• Luppakorva-Lups
        jhgfdert6y78 kirjoitti:

Etpä näytä jumalaltasi paljon apua saaneen. Maailmasi on kurjuutta ja uhkia täynnä. Vouhkaat saatanasta kuin mikäkin mielenterveysrajoitteinen. Tekstistäsi voi helposti tehdä maallikkodiagnoosin: Näkee olemattomia, kuulee olemattomia, uskoo olemattomia - ja vaatii normaaleilta ihmisiltä samaa!

Kiitos kysymästä, minulla ateistina on ihan kiva maailma. Minua ja lähimpiäni ei mikään erityisesti uhkaa - uskovaiset yrittävät, mutta jätämme heidän älyrajoitteiset juttunsa ihan omaan arvoonsa, korkeintaan hymyilemme myötätuntoisesti. Maailman ja oman yhteiskuntamme sekavuus ja monet ikävät tapahtumat eivät ole mitään uutta ihmiskunnan historiassa. Uskonnon merkityksen vähentyessä vähenee myös väkivalta. Katso maailmanhistoriaa ja tämän hetken niitä alueita, joissa uskonnolla on vahva rooli ja niitä, joissa ei ole.

• jhgfdert6y78 kirjoitti:

Hyvin elämä sujuu, kiitos kysymästä. Vaikka sinulla onkin valmis asenne ja vastaus. Ilman Jumalan apua elämä on mennyt aivan mainiosti.

"Sodat ja murhat" tuntuu olevan Jumalan keksintöjä: ainakin Raamatussa Jumala on hyvin toimelias noissa asioissa.

• Ateisti1982EiKirj
        jhgfdert6y78 kirjoitti:

"Täysin erilaista, sinä palvot saatanaa"

Yksikään ateisti ei palvo mitään..korkeintaan omaa puolisoaan tai äitiänsä. Jos se saatana on sinulle "ei mitään" niin silloin me palvomme "ei mitään", mutta ketään ei tule noin todeta itse että palvoo jotakin, kunnei kerran palvo.

Se teidän jumalanne oli itse saatana. Se nähdään nyt Suomessakin miten uusliberalismi meidät vie. Kristinusko ja oikeistolaisuus/porvarius kulkee aina käsi kädessä ja se on saatanallista toimintaa jos mikä!

• Ateisti1982EiKirj
        jhgfdert6y78 kirjoitti:

Se on täysin henkilön oma asia mitä Suomessa palvoo? Täällä nyt sattuu olemaan uskonvapaus. Säkin saat uskoa jumalaasi? Älä usuta ihmisiä uskomaan, mitä eivät halua palvoa.

Meille monelle ateistille riittää varsin hyvin perhe ja puoliso, joita palvoa!

• ettäsillälailla

Otan mieluummin sen riskin kun uskon olemattomiin, ihmisen keksimiin jumaliin. Elämässäni on ollut vastoinkäymisiä ja hyviä hetkiä, mutta en ole hetkeäkään kuvitellut että niiden takana on ollut olematon jumala.

• yksi_ateisti

Parahin aloittaja:

en koe kaipaavani jumalan siunausta sillä minulla ja homomiehelläni molemmilla on ollut paholaisen siunaus siitä asti kun sielumme myymisen sinetiksi päätimme ryhtyä homoiksi. Päivämme kuluu iloisesti sosiaalituella eläessä, ryypätessä ja muita ihmisiä homoiksi käännyttämällä.

Tämähän vastaus kuvastaisi sinun ennakkoluuloja eikö niin? En ainakaan uskalla toivoa teiltä enempää.

• Ateisti1982EiKirj

"en koe kaipaavani jumalan siunausta sillä minulla ja homomiehelläni molemmilla on ollut paholaisen siunaus siitä asti kun sielumme myymisen sinetiksi päätimme ryhtyä homoiksi. Päivämme kuluu iloisesti sosiaalituella eläessä, ryypätessä ja muita ihmisiä homoiksi käännyttämällä."

Provo!

• Kalju_Pitkätukka

Ateisti on ateisti, koska ei usko Jumalaa olevan, sitä ateismi tarkoittaa.

Myös uskovaiselle voi näemmä tapahtua ihan mitä vaan, voi joutua onnettomuuteen, sairastua kuolettavaan sairauteen, voi syntyä vammainen lapsi...
      Aivan sitä samaa kuin jumalattomillekin.

Uskovainen laulaa olevansa Jumalan kämmenellä, mutta kun jotain pahaa tapahtuu, levitellään käsiä ja sanotaan, ettemme voi ymmärtää Jumalan suunnitelmia.

Kun elämä hymyilee, ajatellaan sen olevan Jumalan siunausta, kun se taas potkii munille rautakärkimaihareilla, turvaudutaan Jumalaan, joka pysyy vaiti.

Paras parodia tästä on mielestäni Jobin kirja.

Olen itse tämän kaiken kokenut ja elänyt(en tosin Jobin kärsimyksiä), uskoni haihtui.
      Tajusin, että näkymätön ja vaikeneva Jumala ei poikkea olemattomasta Jumalasta mitenkään.

Riskistä vielä: Kuinka voisin uskoa varmuuden vuoksi?
      Jumala siunaa ja varjelee, vie ikuiseen autuuteen kuoleman jälkeen.
      Jos vain häneen uskoo, siispä alan uskomaan, vaikka en uskoisikaan?
      Ei se noin käy, jos Jumala ja tuonpuoleinen tuntuu vain mielikuvitukselta,
      silloin ei usko, on siis ateisti.

Elämä on yhtä hyvää ilman Jumalaakin.
      Rakastan vaimoani ja lapsiani kuten ennenkin, teen työtä kuten
      ennenkin, harrastelen erilaisia asioita kuten ennenkin.

• gfdertyuiop

Elämäsi on pelkkää turhuutta, kuvittelua mitä se ei ole

• Kiinnnnostunut
        gfdertyuiop kirjoitti:

Miksi sinun elämäsi ei ole turhuutta, vai tuoko eläämääsi jotain ei-turhuutta tälläinen, että käyt netissä vinoilemassa ihmisille, joita et tunne?

• Ateisti1982EiKirj
        gfdertyuiop kirjoitti:

Miksi olen toista mieltä kanssasi että Raamattu kädessäsi et voi nauttia mitenkään siitä mitä sinulla on tai saattaisi olla!? Lukekaa Kalju_Pitkätukan kirjoitus uudestaan!

• Ateis

Siunaus ensin, usko sitten? Vaikea uskoa yhtään mihinkään kun on aina vain kurjuutta ja epäonnea. Silti, ateistinkin on uskottava parempaan huomiseen ja että kaikki ihmiset eivät ole uskovaisia typeryksiä ja trolleja. Tai ehkä nämäkin ihmiset ajan mittaan tekevät parannuksen. Ateistin elämä on vain normaalia elämää ilman lisättyä hömppää.

• LieköEvoluutionKaivo

Historia todistaa, hyväuskoisia kusetetaan aina.....

• Gentauri

Tämänpäivän elämä on seurausta kehityksestä, joka alkoi maapalolla elämän vyöhykkeellä kauan sitten. Ateistin, Uskovan ja Välinpitämättömän elämät noudattavat samoja lainalaisuuksia. Ei siinä Jumala näyttele mitään osaa. Jumalalla ei ole fyysistä olomuotoa, se on opittu ajatus. Voidaan ajatella, että jos kaikki ihmiset kuolevat maapallolta, samalla kuolee käsity Jumalasta.

• alennusmyynnissä

Ei puutu. Ostin Jumalan Siunauksen Tokmannilta, on hyvä ja halpa.

• Hankkimassa

Toimiiko paristoilla vai verkkovirralla.

• 1612

• "Minkälaista on ateistin elämä?"

- Herätys n. klo 8.1o. Kissoille ruokaa. Aamukahvit.
      - Haahuilua puoleenpäivään. Kone pesi hiukan pyykkiöä.
      - Lähdettiin Hietanioemen hautausmaalle. Jaguarilla jonka ostin harrasteleluksi.
      - Hautausmaalta avovaimon sisaren luokse syömään
      - Kotiin parin mutkan kautta jossa kissat olikin jo nälissään. Niille ruokaa ja paijauksia.
      - Luin tovin
      - Parvekkeen siivousta. Vein roskiin kaikenmaailman korsia ja multaa.
      - Löhöiltiin sohvalla. Luin, avovaimo katsoi televisiota ja luki jotakin naistenlehtiä
      - Hain maitoa. Sininen oli loppu.Keitettiin kahvit.
      - Arkistoitiin valokuvia tietokoneelle ja kuunneltiin musiikkia
      - Käytiin kävelyllä.
      - Öljysin kitisevät kylpyhuoneen oven saranat. Kitisseet kuukauden tai kaksi.
      - Katsottiin hupaisia Simpsonien jaksoja netistä.
      - Hampaiden pesu, kissoille ruokaa, nukkumaan. Toinen kissakin tuli.

"Olette saatanan alaisuudessa vuodesta toiseen eli teille voi tapahtua ihan mitä vaan!!!!"

Mutta kun tämä nyt oli aika tavallinen vapaapäiväksi.

• Reddington

Mikä malli jaggessa? XJR?

• tra.fi.varmistaa

Kuutoskonekin puhuu selvempää sanaa kuin Jumalat

• Reddington kirjoitti:

4 litrainen XJ8 Sovereign c-kasetti soittimella ja takapenkkien istuinlämmityksellä.

• Molemmat varusteita joita missään kauppakasseissa harvemmin tapaa.

• Reddington kirjoitti:

XJR oli itseasiassa harkinnassa mutta putosi listalta aika pian, ei ne mitään edullisia ole vähillä kilometreillä ja huollettuina. Perus XJ:t ovat taas sen hintaisia ettei se hinta voi enää paljoa tippua :D

• AtteAteisti

Enpä ole eläessäni kaivannut mielikuvitusolennon sian-anusta.

Eikä mielikuvitusolento ole kertonut siitä pahastuneensa. Hänen aseenkantajiaan tämä tuntuu harmittavan?

• hauk0tus

Käytiin vaimon kanssa eilen viihteellä, tansseissa ja muutamia ystäviä tapaamassa. Kotona neljältä, nukuttiin puoleen päivään. Aamupalaksi seksiä ja kahvia.
      Sitten reippailtiin vähän ja käytiin kävelemässä. Uutta ruokaa ei viitsitty laittaa vaan lämmitettiin vanhoja pannulla paistaen. Penikka (anteeksi, rakkautemme hedelmä) sanoi, että menee kaverille, on siellä vieläkin. Katsoin vähän telkkaria ohjelmaa tähtitieteestä, vaimo lukee kirjaa. Aukaisen tietokoneen ja satunnaista selausta, mm iltapäivälehdet, suoli24, CNN.
      Kersa tulee kohta kotiin, jotain helppoa ruokaa uuniin ja sauna lämpeämään. Huomenna on työpäivä.

• Eilen ensin puoliso syntisesti töissä, sitten kimpassa saatanallinen Ismo Kullervo Alangon keikka. Tänään syntisesti puoliso taas töissä ja itse pahaa palvoen lasten kanssa helvetillistä ulkoilua. Sitten syötiin perkeleellistä nakkispagettia ja nyt katsotaan Scary Movie vitosta. (paholaisesta on tämä)

• perajamä

Mennään Bussilla, osa 16. Onko ateisti ihminen?

• Reddington

Parempaa kuin uskovaisen hihhulin...

• kurjaa.hihuilla

Uskovaisilla ei mene hyvin. He joutuvat palvomaan niin Saatanaa kuin Jumalaakin, joita kumpaakaan ei edes ole olemassa.

• lopettakaa.hölmöily

Olen ollut uskovainenkin, lapsena ja nuorena ihan tosissani, se oli elämäni karmeinta aikaa.
      Nyt en mieti joutavia, varsinkaan uskontoon hassahtaneita ja olen tasapainoinen ja onnellinen.
      Jumala, millainen sitten lienee, ymmärtää paremmin kuin nämä fundikset itse keksimine sääntöineen.

• SeAvarakatseinen

Mitä typerämpi avaus , sen enempi vastauksia!
      Huomauttaisin, että Saatana pitää myös Jumalaan uskovaisten kirjoittaaa ihan kohteliaisuus-, kunnioitus- ja vastavuoroisuussyistä Isolla alkukirjaimella.

Onhan Saatana tasapainottamassa ihmisten elämista ja uskovien käsityksen mukaan on Jumalan vastavoima. Siis yhtäsuuri voima ja vastavoima?
      Vai voidaanko Saatanan voimaa jotenkin määritellä, esim prosentuaalisesti Jumalan voimasta?

• Ei_satu_ei

Ateistina ei tarvi minkään trollaavan pastorin persehuorana olla. Sori !

• hjkhps

Eipä eletä valheessa, jumalharhasa kuitenkaan niin ku eräät.

Uskovaisilleko ei tapahdu mitä vaan? Veikkanpa että pudonneessa venäläisen yhtiön lentsikassakin oli ainaka monta ortodoksia. Vai eikö J. pidä huolta kuin evlutikoista? Mutta sattuhan teillekin ihan mitä vaan milloinka vain. Jumalasytyttää evl. kirkkoja salamalla palamaan jne... Luonnonkatastrofeissa ja onnettomuuksissa kuolee uskovaisia kautta maailman siinä missä atesitejakin.

Jopa pyhiinvaelluksilla kuolee tuhansia tosiuskovaisia kertapierasulla.

Nyt vain kysyn itseltäni kannataako tallaisiin naiiveihin aloituksiin yleensäkään vastata? Tuskin.

• oojh

Ei lisää luottamusta ja uskoa jumalaan kun on valinnut sanansaattajikseen luomuksiaan tyhmimmästä päästä, Esim. Niikko, ja koko aitoavioliittojengi, Räsänen, Oinonen, Tanus, Puolimatka, Reinikainen, Jalovaara.......

• Perajamä

Porukka voisikin nyt laulahtaa bussissa (googlettaa ateistien lauluja- ei löydy)vaikkapa :"Aika on syntyä ja aika on kuolla."

• Normaalia elämäähän tämä on. Ei ole ainakaan sellaisia ongelmia kuin teillä uskovilla, jossa pyydätte paskalla käynnissäkin apua siltä korkeammalta, jotta pyyhkisin vähintään sen minkä vanhempanne on jo teidän suhteen jättäneet eli perseenne pyyhinnän!

• noniinjoomutta

Ensinnäkään Saatanaa ei ole sen enempää kuin Jumalaakaan, joten idioottimainen aivopierusi oli taas täynnä sitä samaa idiotismia, mitä lapsellisilla pikku-ihmsillä, joilla on "mielikuvituskaveri taivaassa" yleensäkin.

Olet naurettava pelle ja sinulla tulee olemaan tulevaisuudessa vaikea saada mitään työtä, jossa saa minkäänlaista vastuuta. Kukapa palkkaisi henkilön, joka uskoo taruolentoihin. Kyllä sellaisen täytyy olla todella epäluotettava.

• Ateisti1982EiKirj

Harvoin työnantaja sietää ainakaan uskista joka osaa valehdella tai pitää työpaikan kahvitaolla uskonsaarnojaan?!

• en.tee.sillä.mitään

"Teiltä puuttuu kokonaan elämästänne Jumalan siunaus."

Eip olla pyydettykään. Ei tarvii.

• <<< Minä uskaltaisi elää tuollaisella riskillä. >>>

Miten ihmeessä sitten uskallat elää sellaisella riskillä, että sinulta puuttuu mm. Allahin, Odinin, Vishnun ja Shivan siunaus?

• monesti.kerrottu

Eikös tuo ole lahkosaarnaajien vakiaihe? luulis sun siis tietävän.

• erds

Aloituksen eka lause totta. Niin kyllä sinultakin, uskovaiselta, puuttuu jumalan siunaus, kun jumalaa ei ole.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      202
      6336
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2867
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2327
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      95
      2121
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2031
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      231
      1447
    7. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      309
      1432
    8. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      78
      1422
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1346
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      7
      1305
    Aihe