Työpaikassani oli ennen hienot tittelit vastaavilla, kunnes tuli YT:t. Tittelit vaihtui aika "alentaviksi" jopa ja eivät anna kuvaa siitä mitä työtä teen.
Kuitenkin palkka on ihan ok, mutta titteli on aika nolo. Ja titteli on kaikkien kansalaisten nähtävillä.
Olen jopa kuullut pientä kiusottelua ihmisiltä tittelistäni "Eikö sun kuuluisi olla päällikkö-tasoa" yms.
Työ on kumminkin mukavaa. Häiritseekö teitä titteli jos kumminkin pidätte työstänne?
Onko tittelillä väliä?
54
2582
Vastaukset
- Samumikko
Kyllä enemmän palkalla on väliä, kuin tittelillä. Aika pienet on murheet.
- maisterivaa
Niin juuri. Palkasta on hyötyä. Titteli on ylimääräinen koriste.
Jos kovin tittelinkipeä olet, hanki sellainen koulutus, josta saa kelpo tittelin. Tyydyttäisikö kauppatieteiden tohtori? Sen kun pistät nimesi eteen, moni katsoo kunnioittaen. Ammattititteleistä myyntipäällikkö on lähinnä alentava.
Eräs äiti häpesi tyttärensä miehen, siis vävynsä, titteliä puuseppä. Toinen äiti häpesi vävynsä titteliä sähköasentaja. Kummallakaan äidillä ei ollut kovin korkeaa titteliä itsellään.
Minun puolestani sopii, että kaupan kassat ovat vähintään myymäläpäälliköitä. - Höpsöliisuukkamiisukka
Juuri kuin minun kirjoittamani,ajattelin kanssa että Päällikkö sanana on halventava. Miellän sen alempiarvoisina työpaikkoihin, että päällikkö titteli on yleensä jos ei ole kummoisempaa koulutusta.. Myymäläpäällikkö. (Merkonomi tai tradenomi) tai jos pikaruokaravintoloissa saattaa olla vuoronvetäjällä joku päällikkö status. Vuorovastaava myös nimenä aika alentava. (Osoittaa minulle ainakin ihmisen alhaista koulutusta) yliopiston pitää olla käynyt että saa hienon tittelin, ja vielä huonomman kun on tohtoriksi väitellyt.
- kiitiliini
Ei ole titteli pitää myös ansaita ja osoittaa pätevyytensä
- paskaj
pahempaa on nuo nikkikset (lempi)= nimet , hiema esim ... aluks pasi , pastori , sit nestori nessu = nenäliina , ne muyistuttaa kun näkee noit nessui kaubois ... ::(( ...
- pääjohtajaomafirma
ei palkka ole tärkeä.itse olen firmani johtaja.ja rengit hankkii enemmän kuin minä itse.mutta rekejä ovat voin heittää pellolle kun haluan.ne on vain renkejä ja piikoja.
- leidipääjohtaja
tärkein on palkanmaksaja.eli pääjohtaja.muut ovat vain renkejä ja piikoja.ne voi vaihtaa vaikka maahan tuleviin pakolaisiin jos tekevät saman työn paremmin ja halvemmalla
- Rymyeemeli
maisterivaa kirjoitti:
Niin juuri. Palkasta on hyötyä. Titteli on ylimääräinen koriste.
Jos kovin tittelinkipeä olet, hanki sellainen koulutus, josta saa kelpo tittelin. Tyydyttäisikö kauppatieteiden tohtori? Sen kun pistät nimesi eteen, moni katsoo kunnioittaen. Ammattititteleistä myyntipäällikkö on lähinnä alentava.
Eräs äiti häpesi tyttärensä miehen, siis vävynsä, titteliä puuseppä. Toinen äiti häpesi vävynsä titteliä sähköasentaja. Kummallakaan äidillä ei ollut kovin korkeaa titteliä itsellään.
Minun puolestani sopii, että kaupan kassat ovat vähintään myymäläpäälliköitä.Onhan se ihan erilaisia jos on vaikkapa hallintojohtaja kuin vaan joku konttorirotta. Minulla ei ole väliä mikä palkka on kun on vaan kateutta herättävä titteli. Itse olen haudankaivaja. Ja arvatkaapa kuinka häpeän kertoa tuosta.
- LiikeLakannut
Riippuu vähän miten ja missä liikkuu, jos liikkuu. Kotona vapaa-ajalla viinanjuontiin keskittyvä ajattelee palkkaa, pitkin tanhuvia kaikenlaisissa riennoissa sosialiseeraava joutuu ajattelemaan sekä palkkaa että titteliä. Varsinkin naapurit osaavat olla tosi ku*ipäitä, jos itse ei mahdu normaaliin kaavaan.
- nhgfvf
Miksi muka riennoissa kulkevan pitäisi piitata tittelistä? Titteliä ei yleensä koskaan missään kysytä, eikä siitä oikeasti piitata. Ja palkkakin on toki mukava asia itselle, mutta ei sitäkään yleensä kukaan kysy tai tiedä ja vielä vähemmän siitä välittää. Ja jos kysyy, voi aivan rauhassa valehdella jäämättä kiinni. Ja yksi hailee naapureista. Jos he näin idioottimaisista asioista piittaavat, ei heidän kanssa kannata olla missään tekemisissä.
- heitittelöintiä
Kuuluisuutta kuuluu nykyään etsiä kaikin keinoin: "Selfie-sessio Stubbin kanssa riistäytyi käsistä"Il. - Selfittelöintelemisiin.
- Joujka1
Ihmiset, joille ulkoiset tekijät on tärkeitä, niin myös tittelit.
- aikayleistä
Suomalaiset ovat tittelin kipeitä ja jotkut jopa käyttävät olemattomia titteleitä.
http://ollipusa.puheenvuoro.uusisuomi.fi/94860-missä-ovat-presidenttiehdokas-haaviston-näytöt- Fil.maisteri
Enpä tiedä titteleistä, mutta sinuttelua en kyllä siedä tuntemattomilta ihmisiltä.
- Somertime
Minulle on kerrottu että naisille merkitsee miehen titteli jopa enemmän kuin miehelle
itselleen. - taatustimerkitsee
Somertime kirjoitti:
Minulle on kerrottu että naisille merkitsee miehen titteli jopa enemmän kuin miehelle
itselleen.Näinhän se taitaa olla, kun muistelee rovastinnat ja ruustinnat aikoinaan, joilla itsellään ei ollut muuta statusta, kuin miehen myötä tullut arvoasema jossain yhteisössä.
- älkäää
haukkuko mua työttömäksi vaan käyttäkää termiä freelancer-haaveilija.
- Muupetti
Taivaanrannan maalarin sijaisen apupoika.
- Titless
Käsittääkseni missään firmassa tittelit eivät tee töitä vaan ihmiset.
- Tutkintolisä
Et ole missään ammattikorkeakoulussa sitten ollut duunissa...
- 3244234342211111
Minun titteli on työtön eikä kuulkaas hävetä yhtään. Jos jotain tämä minun titteli hävettää niin se on heidän ongelmansa.
- HerraTaiteilja
minun tittelini on Pitkäaikaistyötön
tuota nimikettä tukee titteli Taidemaalari. Mitä sellainen tekee?
sitä voi ilmaista hienostunesti: Freelancer, jota kukaan tervejärkinen usko.
nyt saapuu pikku hiljaa uusi nimike: Pummi.
korjasin asian siten, että tajusin olevani The Hippie.
Se sai minua janoamaan matkusteluun.
Tajusin, että ihminen on periaatteessa vapaa.
Jos haluatte matkustaa kanssani, niin se olisi tosi kivaa.
Teillä on kiinteä titteli pakote ja minulla on väljää vapautta. Ne tukevat toisiaan.
Mistä maasta te pidätte? - viisipluskuusi
No, tietysti.. jos elämä perustuu siihen mitä muut ihmiset ajattelevat sinusta niin kyllä, silloin kannattaa miettiä millä tittelillä ja missä firmassa sitä tekee töitä.
Silloin ei kannata mennä Matin Putkiliikeeseen myyjäksi vaan johonkin ylikansalliseen yritykseen niin saa tittelin vielä englanniksi.
Muutoin, enpä tuosta nyt kauheasti menettäisi yöunia jos palkka on millä tulee hyvin toimeen ja työ mukavaa.Eiköhän se ole työn tekemisen pointti. - Reserviläinen
Työ tekee vapaaksi.
Kuuluisia titteleitä.
Korpraali Adolf. - suhteetratkaisevat
Pikkupaikkakunnilla, joissa työpaikat menevät suhteilla, ei titteleillä todellakaan näytä olevaan useinkaan väliä. Mitäpäs tuota sitten turhaan kouluttautumaan jos työpaikka ei koulutuksella irtoa. Nuoruudessani kovin paheksuttiin jos jotkut eivät halunneet kouluttautua. Taisivat nämä jotkut olla järkeviä, kun leipä on pikkukunnassa tullut sosiaalietuuksista. Itse valmistun nyt aikuisiällä maisteriksi aiempien koulutuksieni lisäksi. Olen yrittänyt etsiä töitä synnyinpaikkakunnaltani tuloksetta. Ei ole suhteita kun olen ollut niin kauan poissa. Työpaikat ovat menneet vähemmän koulutetuille joilla on suhteita. Itselle tosiaan kelpaisi sellainenkin työ johon olen ylikoulutettu.
- revisiitä
Tosiasiallisesti titteli yleensä kertoo aseman yrityksessä. Esim. tuotantopäällikkö, talouspäällikkö, osastopäällikkö, käyttöpäällikkö. jne.
- myyntipäällikkö
Niin, valitettavasti monet ovat "tittelihulluja" totesin sen aikoinaan työelämässä.
Tein päällikkötason tehtäviä ja palkka myös sen mukainen, mutta usein mahtui
asiakkaisiin myös niitä, jotka eivät tunteneet, tuumasivat, että ei me juoksupoikien kanssa kauppoja tehdä. Titteli olisi auttanut, onneksi näitä oli sentään vähemmistö.
Kyseessä oli valtakunnallinen suuryritys. No nyt onneksi eläkkeellä, työn iloa ja
monille tittelinkipeille keksitään joku kiva titteli ja kaikilla on hyvä mieli. - von.pytty
Miä olen vastaava saniteettitilojen puhtaanapidon ylläpitäjä, tekninen tilojen lian irroittaja. Eikös ole hieno titteli siivoojalle :) keksiskö joku paremman tuolle? Hähä.
Kyl on ihminen turhamainen. Hohhoi..- kylmääpaskaa
Eräässä sairaalassa laitoshuoltaja oli kyllästynyt sairaalahierarkiaan ja laitoshuoltajien väheksymiseen. Työkaverinsa, nyt itsekin kielitaidon puuttuessa siivoustyötä tehnyt, venäläinen sairaanhoitajan koulutuksen saanut nainen, kehoitti: Seuraavan kerran kun joku hoitaja sinua väheksyy, niin sanopa hänelle: tiedätkö, mikä ero meissä on? Sinä siivoat kuumaa paskaa, minä siivoan kylmää paskaa. Hoitajat kun siivosivat ripulipyllyjä, siivooja siivosi jatkovarrellisen mopin kanssa pelkkiä kylmiä roiskeita lattialta.
- eläkeloinen
Itse uraportaan läpikäyneenä näen tittelistä myös sen toisen puolen. Pitkälle viety koulutus mikä sinänsä on hyvä, vie usein myös koulutusta vastaaviin tehtäviin. Aina askelta ylempänä palkka ja vastuu kasvaa, mutta henkilökohtainen hyvinvointi laskee. Viimein ihminen syrjäytyy normaalista elämästä ja elää vaan työlleen. Tyydytystä saadakseen tehdään työtä aina vain enemmän. Ei eletä hetkessä, vaan petataan sitä tulevaisuutta ja sen petaamiseen ei loppu elämä riitä. Ihmisestä on tullut orja, itsensä orjuuttaja.
Olen ollut ikäihmisten kanssa paljon tekemisissä. Nämä joilla elämä on jo takanaan ovat mielestäni parhaita asiantuntijoita, niitä elämän ohjeiden antajia.
Merkille pantavaa on se että koskaan kenenkään en ole kuullut sanottavan että on tullut tehtyä liian vähän työtä. Sen sijaan tuhannet ovat sanoneet että olisi kannattanut tehdä vähemmän töitä ja "elää" enemmän. Myöhemmin työhön laitettu aika koetaan menneen hukkaan. Nuorempana sitä ei pysty näkemään, vasta liian myöhään.
Yllättävän moni ikäihminen on sitä mieltä että olisi pitänyt tehdä töitä vähemmän ja naida enemmän. Kun mittarissa alkaa olla 80 mile niin sitä ei muistele työtä vaan sitä muuta. Osuvasti eräskin sanoi että elämämme on se mitä meille jää kun muistoistamme otetaan työ pois.
Ironista on juuri vuoden tähän aikaan kun verotietoja vertaillaan. Verrataan vaan kerättyä rahaa, ei sitä mitä aikaa siihen on jouduttu käyttämään.
Vuodessa on 8760 h. Kolmasosa menee nukkumatille, mutta loput on vapaa-aikaa. Kun teet töitä, se otetaan tuosta vapaa-ajasta.
Mielestäni oikea miljonääri on vapaa-aikamiljonääri. Olisiko hänellä "tulot" ehkä yli 6000 h. Sitä ei johtajatason tittelillä saa. - SilläOnVäliä
On sillä väliä. Mitä isompi titteli sitä vähemmän he lakeja taikka normeja noudattavat, odottavat jatkuvaa takapuolen nuolentaa. On se kumma jos olet duunari, niin edes jokin vähäpätöinen merkintä pitää saada jottet pääsisi Austraalian rajalta sisään. Sitten ne jotka siellä Austraaliassa käyvät eivät noudatakkaan mitään lakeja täällä kotimaassa ja vielä vähemmän heitä rangaistaan. Nyt he syyttävät minua jostain äitini tekeleistä ja luulevat, että jotakin pikku hyöty siitä kärsimyksestä jonka minä olen saanut kuuluisi jollakin tavalla äitini taannoisiin sötinkeihin, eikä äidiläni niitäkään enää tätä nykyä.Minäkö täällä olen vuosikymmenen syönyt jotain verovapaata kepupullaa? Kummaa miten tulisi väkipakolla elää jossakin teennäisessä populaarikulttuurissa jossa ei todellisuudessa elä, olla mukamas huomion keskipisteenä saamatta mitään ja kaveerata poliisien kanssa jotka todellisuudessa ovat ne todelliset vääryyden minulle jakaneet. Kummaa miten nyt jonkin koukkauksen ja vääryyden kautta minun pitäisi tulla liitetyksi mummojen bisnesöhlinkiin ja jos saan arvata, niin elää heidän alaisuudessa. Kumpaa linjaa minä jatkan? Sellaista jonka olen omalla työlläni ansainnut ja jossa normaalisti edes jonkilainen moraali ellei satu olemaan muita korkeammassa asemassa oleva, vääryyttä kärsinyt mamu tai mummojen pelissä jossa olen heidän alamainne ilman perustavaa laatua olevia ihmisoikeuksia?
- japikka1
tottakai se harmittaa jos työ mitä teen teen ei kelpaa....onneksi tiiän et kelpaaa----
- työ_mies
Ei niillä tittelillä töitätehdä vaan ammattitaidolla.Sellainenkin ammmatti oli ,kun sekatyö- ja metsätyömies, ei siinä ammattinimikkeellä koreiltu vaan tekemisen taidolla
- Palvelupäällikkö
On väliä. koska titteli kertoo millä tasolla organisaatiossaan henkilö on. Neuvotteluissa tästä on etua kun tietää henkilön valtuuksista tehdä päätöksiä. Tosin tämä keskustelu on ajautunut, kuten useasti käy, sivuraiteille ja tämä johtuu siitä, että keskustelijat mieltävät tittelit itsetunnon pönkittäjiksi ja omanarvontunteen nostajiksi. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee...
- Raaaapputin
Tämä on taas sarjaa kysymyksiä joihin käy yleisvastaus: Joillekin on, toisille ei.
Aivan kuten onko väliä millä automerkillä ajaa? Pitävätkö miehet lyhyistä hiuksista? Kannattaako ok-talo hankkia? jne jne.
MIelenkiintoista olisi tietää mitä ihmiset näillä tiedoilla sitten tekevät? Vaihtavat työpaikkaan jossa on komeammat tittelit? Valitsevat oman hiustyylinsä äänestyksellä?
Ehkä tämä kysely on joku juttu ihmisille jotka ovat enemmän laumaeläimiä ja hakevat hyväksyntää ja yleisiä ohjeita elämälleen.- Anonyymi
Kaikki ihmiset ovat samanarvoisia oli titteli sitten myyjä tai insinööri, kaikki tarvitsevat samanlaisen kohtelun ja arvostuksen yhteiskunnassa.
- Cava-Tiina
No kerro nyt julkisesti se nolo tittelisi niin voidaan arvioida onko se oikeasti nolo. Esim. toimitusjohtaja eli toimari on hölmöimpiä titteleitä tässä maassa, kertoo vain ettei ihminen oikeasti tee työtä.
- PUISETRATTAAT
Nykyään aika monessa työpaikassa on otettu päällikkö- sana pois käytöstä ja tilalle vastuuvetäjä tai muuta vastaavan tyylistä. Tää on nykyaikaa ja näin kaikkia kiitetään työnteosta.
- isooopomoo
Minä taas olen ottanut tieten tahtoen titteleistä kaiken irti,toisin sanoen riitti kun teetin asentajille,varastomiehille,esimiehille englanninkielisiä käynti kortteja ja painatin nimen alle komeita titteleitä supervisorista promanageriin.....ja nää paina samaa duunia samalla rahalla muuta intoa piukassa,jäi kiinaaminen pois kuka tekee kenenkin duunin....nyt asentajakin lastaa oman autonsa ennen töihin lähtöä kun ennen sen teki varastomies ja asentaja odottaa tönötti vieressä. Mutta kun on supervisor niin pakko osata ihan ite...suomi on titteleiden luvattu maa,ja on varmaa että samalla rahalla juostaan nutta tittelillä varmemmin.
- Haudankaivaja
Kun menee hautausmaalle katsomaan vanhoja hautakiviä , huomaa niihin usein kirjailtu vainajan titteli. Se oli ikään kuin kiveen hakattu ja kaikille jälkipolville tiedoksi kuka minä olin !
Nykyään ei niihin juurikaan näitä maallisia arvoja laiteta.
Voimia kuitenkin kaikille joille se jo eläessä on murhetta suurempi asia , että onko sitä , ja jos on niin mikä se on. - 0la
VR:llä oli aikoinaan sellainen titteli kuin alimmainen ylityönjohtaja.
- ViktorXL
Ei häiritse. Pääasia että tykkäät työstä.
- Tittelimeni
Minä työskentelen kuljetusfirmassa. Olimme ennen Ajomestareita, mutta meidän tittelit muutettiin Ryhmäpäälliköiköiksi. Alentavaa. Maailmanmestaritkin on aina Mestareita isolla M: ämmällä. Kuullostaa vähän, niinkuin titteli olisi nyt Lammaspaimen :(
- WebInformationOfficer
Niinhän se Nykäs-Mattikin tuumasi Jyväshovin portsarille kun pitkän jonon ohi keuli sisään: "Sinä se oot kuule vaan ovimestari mutta minäpäs se oonkin Maailmanmestari!"
- Itse666
Eihän työssä kannata välittää tittelistä eikä etenkään rahasta. Suomessahan työtä tehdään harrastuksena. Se on kansainvälisillä tutkimuksilla todistettu.
Mun haaveita olis Valtakunnan kansleri, Suurvisiiri tai vaikka Ylipääjohtaja.
- jottaasilleeseon
On sillä.
Yleisesierikoisvuorovararaivauspäällikkö.- ettänäinseon
Unohtui vielä 1 lisä titteliin.
yleisesierikoisvuorovararaivausvauriopäällikkö se piti olla.
Yrittäkää kääntää enklantiksi.
- Senior_President
Olen kirjoitellut varastoon valikoiman titteleitä joita voin käyttää kun työntekijä pyytää palkankorotusta. Silloin ehdotan että jospa nimitettäisiin sinut xxxxx:ksi ja katsotaan sitä palkankorotusta parin vuoden päästä. Sitten parin vuoden päästä sama homma ja lisätään tittelin eteen Senior- , Lead- tai Chief- . Hyvin kelpaavat ja rahaa säästyy :)
- Master_General_Manager
Kyllä se nyt on niin noloa, että itse olisi ennemmin ottanut YT:ssä kenkää kuin tyytynyt alempaan titteliin
- Bastrado
Onneksi työskentelen firmassa missä ei kukaan ole ns.Tittelinkipeä. Joillekkin tuo tittelin korostaminen on elämää suurempi asia joillekkin yks hailee.
- ihmeaiheettäällä
Ei sillä koolla ole väliä, sanovat? Kikkeli kun kikkeli, vai mitä naiset sanotte?
- tittelitvoivetää
Eihän työelämässä enää olekaan muita kun päälliköitä. Koko titteli kärsinyt todellisen inflaation.
Jouduin itse ensimmäistä kertaa elämässäni tekemisiin tittelikeskeisten ihmisten kanssa kun yrityksemme kaappasi toinen. Johtoryhmä oli ihan käsittämättömiä daijuja, jotka eivät osaneet työssään muuta kuin vedättää ja kysellä ihmisten titteleiden perään.
Otin lähdöt heti tämän jälkeen ja totesin, etten haluaa koskaan enää tehdä töitä näiden ammattitaidottomien huijareiden kanssa.
Perustin oman yrityksen, motollani: rehtiys, reiluus, kiva kisailu ja kaikilla hyvä tahto :)
Nyt lähden kalastelemaan kyseisen huijari-monopolin asiakkaita itselleni.
And I fell good :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302265
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261978Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121529Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121377Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951076
- 17997
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks116759