Ajattelinpa kirjoittaa tänne sitten nimimerkilläni. Onko muilla samanlaisia vaikeuksia kuin minulla, kirjoitan viestin jos toisenkin eikä kunnollisia vastauksia tule? Nekin jotka vastaavat tuntuvat mahdottoman epäluuloisilta taikka estyneiltä tapauksilta. Vähän kaikkea pelätään, niin kuvan jakamista kuin itsestään kertomista. Allekirjoittaneen pitäisi hoitaa homma kotiin, kirjoittaa juuri oikealla tavalla, profiilille jossa ei ole yhtään tekstiä. Lyhytkin välimatka on hirvittävä este, suorastaan kammottavaa mikäli suhteeseen pitäisi nähdä vaivaa. Lähinnä kysymys on että mikä ihme joillakin ihmisillä on että asioista pitää tehdä niin hirveän vaikeaa. Niin, olihan tämä pieni avautuminen. Onko sijainnilla todella niin iso vaikutus? Välillä kokeilen kirjoittaa hirvittävän persoonallisia vastauksia, niin rennolla kuin vakavalla tyylillä. Yllättävästi hyvin vakavamielisellä aloituksella on päässyt parhaiten alkuun, peräti jos hiukan ärsyttää toista, joka on mielenkiintoista.
Nettideittailun vaikeudet
11
139
Vastaukset
- deittimies
"peräti jos hiukan ärsyttää toista, joka on mielenkiintoista."
- Tuo kuulemma toimii monilla, toisen profiilissa pitää vain olla jotain mihin tarttua... Itse ei ole päässyt kokeilemaan kun kellään itseäni kiinnostavalla naisella ei mitään sellaista mihin voisi tarttua.
Itseänikin kiinnostaisi kuinka iso merkitys sijainnilla on, toisilla naisilla kun ihannekumppanin sijainnissa lukee vain "Suomi".- Mies30v
Sijainti on hyvin monelle naiselle kärkikriteeri.Varmasti joillekkin sen tärkein.
Mutta, ylipäätään nettideitistä niin 5 vuoden kokemuksella ja erittäin moneen kertaan syväanalyysia asiasta tehneenä, olen tullut tulokseen että nettideitti voi toimia vain ja ainoastaan tietynlaisten ihmisten keskuudessa.
Tällä tarkoitan tiettyn sosiaalisen statuksen , arvomaailman ja sijainniltaan omaavia ihmisiä.Loput ihmiset (lue normaalin näköiset ja ei-isossa kaupungissa asuvat) - kuten allekirjoittanut - voivat maksimissaan sellailla sivuja huvin vuoksi.
Itse en siis enää oikeastaan edes tunne enään kuuluvani koko sivustolle ja profiilin pito onkin enemmän ajan tappamista kuin mitään muuta.
- naamavika
Eihän naiset vastaa minkäänlaisiin asiallisiin viesteihin. En kirjoita liian nuorille edes.
- er45
Puretaanpa tämä sinun tekstisi.
"Onko muilla samanlaisia vaikeuksia kuin minulla, kirjoitan viestin jos toisenkin eikä kunnollisia vastauksia tule?"
Ei itselläni. Olen kyllä lukenut täälläS24lla pienen ja äänekkään joukon kirjoituksia miksi naiset ovat idiootteja kun eivät vastaa heille lähetettyihin viesteihin.
Ainoa syy tuohon ettei sinulle vastata, on sinä itse. Teet jotain väärin ja tuolla on juuri sillä hetkellä joku mielenkiintoisempi, jolle nuo naiset/miehet vastaavat. Älä ota siitä itseesi, vaan ota se haasteena - ole parempi kuin ne muut, niin sinullekkin vastataan.
Mitä se sitten tarkoittaa... Olla mielenkiintoisempi? No en viitsi kirjoittaa romaania siitä tähän. Googlaa vähän ja mieti asioita itseksesi. Tee niitä juttuja mitä ne ihmiset tekevät, jotka ovat mielenkiintoisia muille ihmisille.
"Nekin jotka vastaavat tuntuvat mahdottoman epäluuloisilta taikka estyneiltä tapauksilta. Vähän kaikkea pelätään, niin kuvan jakamista kuin itsestään kertomista. Allekirjoittaneen pitäisi hoitaa homma kotiin, kirjoittaa juuri oikealla tavalla, profiilille jossa ei ole yhtään tekstiä."
No ihmisiä on monenlaisia. Jotkun ovat epäluuloisia, toiset avoimia. Pääsääntöisesti en odottaisi että nettitreffeiltä löytyisi ketään "täydellistä" yksilöä. Vaan kaikki jotka tänne tulevat, ovat jollain tapaa viallisia, koska eivät onnistu ihan tavanomaisia reittejä pitkin löytämään itselleen kumppania.
Ja hoitaa homma kotiin? No ei sinun TARVITSE. Saat toki tutustua, jos haluat, mutta jos vastapuoli ei kiinnosta, on hiljainen tms. niin miksi ylipäätänsä vaivaudut. Saatko jotain tyydytystä jutella ihmisselle josta et tiedä mitään, joka ei puhu sinulle, joka on vastahankainen? Sekö antaa sinulle kiksejä, ja sitten haluat vielä valittaa siitä meille täällä?
Ota mielummin joku sellainen josta pidät, ja jätä nuo hiljaiset, joista nyt siis valitat, sinne omaan nurkkaansa.
Toki joku niistä voi olla se Helmi, mutta itselle ei ainakaan tulisi mieleen vetää kivirekeä perässä kovin pitkään. Sehän olisi ihan idioottimaista - Ja kuka haluaisi olla idiootti (ja tunnustaa sen täällä julkisesti?)- idiootti789
Entäpä sitten jos ei pidä kenestäkään eikä vastavuoroisesti toisetkaan pidä sinusta.
Mitäpä riman laskeminen ei auta mitään. jos ei kertakaikkiaan saa kiksejä yhtään kenstäkään, onko sitten homo? Entä vielä jos haluaisi kovasti silti löytää jonkun mutta sitä ei ole koskaan syntynytkään.
Olen siis yksin ja tulen olemaan sitä myös jatkossa, sen olen tiennyt niin pitkään kun olen ollut elossa.
Minä olen idiootti voin sen sanoa julkisesti ja niin minusta todennäköisesti myös ajatellaan. Ei helmiä ole olemassakaan. Kivireet olen vetänyt ylä ja alamäet, mutta vain nen parhaimmat ja toivorikkaammat. Nekään ei yllä silti lähellekkään sitä tasoa mihin minä olisin kiksit saanut. Olen vain niin yltiöpäinen positiivikko että kuvittelen ihmisten pystyvän parempaan kuin on mahdollista.
Hyvän neuvon silti annoit ei kannata, ei kerta kaikkiaan kannata millään tavalla eikä muotoa. Se olisi itsensä riivaamista ja piinaamista ja kiduttamista mistä selkeästi nautin tavalla mistä muilla ei ole hajuakaan.
Tähtäimessä on olla yksin, niin totaalisen yksin ettei tarvitse nähdä ainoan ainoata ihmistä missään kuvitellussa tai kuvittelemattomassa tilanteessa. Nauttia siitä mitä on, se on minä itse ainoa mitä minulla on koskaan ollut ja tulee olemaan. kaikki muu on vain harhaa ja siihen uskominen vie sielun ja mielen sinne mistä ei haluaisi itseänsä tavata.
Minun ei tarvitse myöskään vaikka en edellä kirjoittanut olekkaan. - er45
Mitippä kuule sitä, että joka hetki tuolla joku löytää toisen, ja he jatkavat yhdessä matkaa - jotkut yhdessä jopa kuolemaansa asti.
Ja sinulle ei siis tunnu löytyvän mitään tai ketään.. Tai kukaan ei kiinnosta. Se on joka kerta kuule ihan itsessäsi se vika, jos alkaa tuntua siltä ettei mikään onnistu. Tai et saa mistään kiksejä. Emmekä me ota sinusta liikaa stressiäkään, koska ei sinun tuskasi ole meiltä pois. Jos valitses rypeä siinu tuskassasi, niin anna mennä vain.
- joulukinkku-
On sillä välimatkalla aika suuri merkitys jos tapailee ja haluaa tosissaan löytää kumppanin. Monella on töitä niin ei sitä niin vaan lähdetä 200 km päähän. Sitä voi sitten joutua lopettaa työn ja muuttamaan jonnekkin ja etsimään uuden työn niin ei monet siihen suostu
- eikaivälimatkahaittaa
Onhan sillä välimatkalla tietysti jotakin merkitystä, mutta miksi sitten on olemassa kansainvälisiäkin deittisaitteja? Niistähän etsitään kumppania vaikka toiselta puolelta maapalloa.
Ihmiset muuttavat ja vaihtavat työpaikkaa muutenkin. Harva viihtyy samassa työpaikassa koko elämäänsä. Kai sitä voi netissä ja puhelimella ensin tutustua, ja sitten jos tuntuu siltä voi matkustaa sen muutaman sata kilometria toista katsomaan. Eikä ole temppu eikä mikään sitten tutustumisvaiheessa ajella viikonloppuna toiselle paikkakunnalle. Totta kai sitten jossain vaiheessa on toisella tai molemmilla muutto edessä. Mutta eikös muutenkin yleensä suhteen kehittyessä muuteta yhteen asumaan. - nnelkytplus
Riippuu varmasti aika paljon iästä ja elämäntilanteesta, onnistuuko kaukosuhde. Nuorena ( lapsettomana) ja ilman vakityötä sujuu varmasti helpommin.
Entä jos ei ole autoa/ ajokorttia)? Jos toisella tai molemmilla on lapsia? Tavataanko vain silloin kun lapset eivät ole paikalla, eli pahimmillaan 1-2krt/kk? Entä vakityö, onko kukaan (järkevä) valmis tänäpäivänä jättämään vakityöpaikan ja muuttamaan muualle epävarmaan tilanteeseen tyhjän päälle.
Itse 40 ikäisenä olen oppinut että toisen oppii tuntemaan hyvin vasta usean vuoden tutustumisen jälkeen. Vasta sitten kun ns. ensihuuma on haihtunut, voi arvioida kannattaako muuttaa yhteen. En myöskään halua esitellä lapsilleni miestä/ miehiä ennenkuin suhde on vakaa. Tutustumisvaihe (pari vuotta) mieheen joka asuu jopa satojen kilometrien päässä tulisi olemaan erittäin vaikea, jos voitaisiin tavata vain esim 2 vkl/ kk ja lomilla enenmmän jopa kaksi vuotta. Vielä kun yhtälöön lisätään se, että ainakin minun on nykyisin erittäin vaikeaa luottaa miehiin, koska niin monet pettävät tai ainakin roikkuvat netissä etsimässä aina vain parempaa... Olisi todella kipeää miettiä valtaosaajasta, että riitänkö miehelle jos/ kun tavataan niin harvoin. Moni mies voisi tietysti ajatella ihan samaa minusta. Ainakin itselleni seksi on olennainen osa parisuhdetta, eikä siinäkään mielessä hermoni kestäisi tilannetta jollon olen suhteen alkuvaiheessa todella ihastunut mieheen = haluan häntä koko ajan, mutta välillä on satoja kilometrejä...
Mitä järkeä siis on alunperinkään lähteä kuvailemani kaltaiseen suhteeseen, kun lähelläkin on miehiä?
- kaveri_tulostimesta
vuodessa totesin tän. toimii parhaiten huvikseen profiilia kasaillessa sekä testailla ideoita. 50 km voi olla jo este, siis on usein este. Toimivan suhteen tekeminen pitkään välimatkaan on mahdotonta ellei toisella käänteen tekevät rahat olemassa. Sähköpostillako ? Puhelimellako ? Skypellä ? Ei riitä et olisi vain ajokortillinen työtön ja sitä kautta aikaa mut ei nappulaa :D :D
- kaveri_tulostimesta
kaupan kylkiäisinä palvelun ostaneelle miehelle tuolla deiteillä mieleen nainen on usein vahvoilla ilman deittejäkin. pitkästä välimatkasta on yksi etu jos tuntuu valinta epäsopivalta niin pääsee helpommin eroon huonosta suhteesta kun taas lähellä 1 km voi olla jo hankalampaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894190
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032353Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312268Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell962084Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281887- 311860
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91567- 281531
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881350- 751184