Jumalan tahdon mukaiset arvovalinnat

LammasLammas

Kun seuraa keskustelua palstalla niin huomaa seuraavaa: Liberaalit ja ateistit eivät ainakaan homostelunsynnin asiassa. Aika monet tutummiksi käyneet ateistinimimerkit näyttävät olevan johdonmukaisesti Jumalan tahtoa vastaan olipa asia mikä tahansa. Kunhan tietävät mitä Jumala asiasta tuumaa niin oma mielipiteenmuofdostus tuleekin siinä selväksi: " Jos Jumala on tuota mieltä niin olen eri mieltä Hänn kanssaan tässäkin asiassa."

Jumala ja Hänen tahtonsa noudattaminen tai siihen pyrkiminen on ykköspäämääriäni maallisen elämäni aikana. Jos jokin asia mietityttää minua että olisiko se syntiä, joka herättää Jumalassa vuihaa niin pyrin karsimaan sen pois elämästäni. Muutamia asioita on elämässäni tälläkin hetkellä hoista en ole varma onko syntiä vai ei:

1. Alkoholin kohtuukäyttö. Täällä on ollut joskus juttelua että kohtuukäyttö olisi ok, itse käytän rentoutumiseen pieniä määriä.

2. Katselen toisinaan väkivaltaa. ISIS:tä seuraan profeetallisista syistä koska on mahdollista että ISIS on Raamatussa mainittu " pieni sarvi ", tämän yhdistämisen ISIS - pieni sarvi, olen kuullut Leo Melleriltä. Tätä en ymmärrä: väkivallan katsomisen sanotaan olevan syntiä, mutta entä jos katsoo sitä muusta syystä kuin "mässäilläkseen" esim. päänirroitusvideoilla?

3. Pelaan veikkauksen pelejä. Olen kuullut että se on uhkapelaamista. En kuitenkaan koe uhkatekijöitä. Pelaan pikkusummilla NHL-matseja ja katselen kuinka peli etenee äänettömällä mutta ääntäpä kuuntelen samaan aikaan muuten: Raamatunlua tai saarnuuta. Silmät seuraa peliä ja korvat kuuntelevat oikeaa asiaa.

Leijonat ovat väijyviä petoja. Jumalattomia verrataan väijyvään leijonaan psalmissa 10. Meidän lampaiden tulee olla varovaisia leijonien suhteen:

" Miksi, Herra, seisot niin kaukana, miksi kätkeydyt ahdingon aikoina?

Jumalattomien ylpeyden tähden kurja kärsii, takertuu heidän punomiinsa juoniin.

Sillä jumalaton kerskaa omista himoistansa, ja kiskuri kiroaa, pilkkaa Herraa.

Jumalaton sanoo ylvästellen: "Ei hän kosta". "Ei Jumalaa ole" - siinä kaikki hänen ajatuksensa.

Hänen hankkeensa menestyvät joka aika. Sinun tuomiosi ovat korkealla, kaukana hänestä; kaikille vastustajilleen hän hymähtää.

Hän sanoo sydämessään: "En horju minä, en ikinä joudu onnettomuuteen".

Hänen suunsa on täynnä kirousta, petosta, sortoa; tuho ja turmio on hänen kielensä alla.

Kylien vaiheilla hän istuu väijyksissä, hän murhaa salaa syyttömän. Hänen silmänsä vaanivat onnetonta.

Kätkössään hän väijyy, niinkuin leijona pensaikossa, hän väijyy hyökätäksensä kurjan kimppuun; hän saa kurjan kiinni, vetää hänet verkkoonsa.

Hän kyyristyy, painautuu maahan, ja onnettomat joutuvat hänen kynsiinsä.

Hän sanoo sydämessään: "Jumala sen unhottaa, hän on peittänyt kasvonsa, hän ei sitä ikinä näe".

Nouse, Herra, kohota kätesi, Jumala! Älä unhota kurjia.

Miksi jumalaton pilkkaa Jumalaa? Miksi hän sanoo sydämessään: "Et sinä kosta?"

Sinä olet sen nähnyt, sillä sinä havaitset vaivan ja tuskan, ja sinä otat sen oman kätesi huomaan; sinulle onneton uskoo asiansa, sinä olet orpojen auttaja.

Murskaa jumalattoman käsivarsi ja kosta pahan jumalattomuus, niin ettei häntä enää löydetä.

Herra on kuningas ainiaan ja iankaikkisesti; hävinneet ovat pakanat hänen maastansa.

Sinä kuulet nöyrien halajamisen, Herra, sinä vahvistat heidän sydämensä, sinä teroitat korvasi,
1auttaaksesi orvon ja sorretun oikeuteensa, ettei ihminen, joka maasta on, enää saisi kauhua aikaan. "

Psalmit 10 : 1 - 18

Huora kertoi kuinka eräät poliisit ovat eläneet kuin leijonat iltalehdessä.Kapakoissa lutkat toimivat leijonan osassa, naarasleijonat, jotka väijyvät, valitsevat kenen kanssa voisi harjoitta haureutta, kenen lihan raadella. Kokematton mies siinä voi eksyä kun lnaisena esiintyvän leijonan huulet sanovat hunajaisia sanoja uskovan miehen korvaan muutamain tuppein jälkeen. Samat puheet se nainen oon puhunut kukaties 100 - 10.000 kertaa aiemmin muille väijymilleen ja raatelemilleen uhreille.

79

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LammasLammas

" 1auttaaksesi orvon ja sorretun oikeuteensa, ettei ihminen, joka maasta on, enää saisi kauhua aikaan. "

Palauttaaksesi on lauttaaksesi.

• >Aika monet tutummiksi käyneet ateistinimimerkit näyttävät olevan johdonmukaisesti Jumalan tahtoa vastaan olipa asia mikä tahansa.
      Johdonmukaisesti eräiden palstahörhöjen Jumalan tahtona esiintymistä vastaan, jos tarkkoja ollaan.
      Jos väität että jostain lähteestä, esimerkiksi raamatusta, löytyy Jumalan tahto, sinun pitä todistaa se.

• "Jos väität että jostain lähteestä, esimerkiksi raamatusta, löytyy Jumalan tahto, sinun pitä todistaa se."

Sanot väärin - Herra on ilmoittanut itsensä "meille" ja täten me olemme saaneet kaikki tarpeelliset todisteet.Kaikki eivät vain uskalla puhua näistä asioista täällä sillä silloin rupusakki pillastuu kokonaan.

Johanneksen evankeliumi:
        14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."

• pertsa2012 kirjoitti:

"Jos väität että jostain lähteestä, esimerkiksi raamatusta, löytyy Jumalan tahto, sinun pitä todistaa se."

Sanot väärin - Herra on ilmoittanut itsensä "meille" ja täten me olemme saaneet kaikki tarpeelliset todisteet.Kaikki eivät vain uskalla puhua näistä asioista täällä sillä silloin rupusakki pillastuu kokonaan.

Johanneksen evankeliumi:
        14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."

Ei ole mitään todisteita, on vain oppeja ja uskoja. Todisteita ei voi kukaan järkevä ihminen kiistää ja myös käräjäoikeus hyväksyisi ne. Johanneksen evankeliumi ei valitettavasti edusta noita laatuja.

• pilkkuviivaviiva
        pertsa2012 kirjoitti:

"Jos väität että jostain lähteestä, esimerkiksi raamatusta, löytyy Jumalan tahto, sinun pitä todistaa se."

Johanneksen evankeliumi:

Rupusakki?!? Taas oikein kristillinen lähimmäisenrakkaus huokuu Pertsan tekstistä :D

Ja mites se meni "joka sanoo veljelleen sinä hullu, on ansainnut helvetin tulen". Muistinko oikein näin ulkomuistista.

Osaltaan tämäkin todistaa, että Raamattu ei todista mistään mitään. Sieltä voi valikoida mielensä mukaan itselleen sopivia jakeita.

• pilkkuviivaviiva kirjoitti:

Rupusakki?!? Taas oikein kristillinen lähimmäisenrakkaus huokuu Pertsan tekstistä :D

Ja mites se meni "joka sanoo veljelleen sinä hullu, on ansainnut helvetin tulen". Muistinko oikein näin ulkomuistista.

Osaltaan tämäkin todistaa, että Raamattu ei todista mistään mitään. Sieltä voi valikoida mielensä mukaan itselleen sopivia jakeita.

"Ja mites se meni joka sanoo veljelleen sinä hullu, on ansainnut helvetin tulen".
        Sinä et ole veljeni - niitä ovat uskovat veljeni ja sisareni.

• olen.pöyristynyt
        pertsa2012 kirjoitti:

"Ja mites se meni joka sanoo veljelleen sinä hullu, on ansainnut helvetin tulen".

Varmaan kovinkaan montaa et ole onnistunut ohjaamaan uskon tielle, jos pidät toisia rupusakkina. Olen suoraan sanoen pöyristynyt.

• pilkkuviivaviiva
        pertsa2012 kirjoitti:

"Sinä et ole veljeni - niitä ovat uskovat veljeni ja sisareni."

En toki muuta kuvitellutkaan.

• olen.pöyristynyt kirjoitti:

Varmaan kovinkaan montaa et ole onnistunut ohjaamaan uskon tielle, jos pidät toisia rupusakkina. Olen suoraan sanoen pöyristynyt.

Minun tehtäväni on vain tuoda kirjoituksia näkösälle koska esilletuojia ei kovin montaa täälläkään löydy.Jos ette usko niin ei sitten.

• olen.pöyristynyt
        pertsa2012 kirjoitti:

Minun tehtäväni on vain tuoda kirjoituksia näkösälle koska esilletuojia ei kovin montaa täälläkään löydy.Jos ette usko niin ei sitten.

Tuoda kirjoituksia esille, kutsumalla toisia rupusakiksi? Tuo ei ole minun tapa evankelioida, koska en ajattele kenestäkään tavallasi enkä pidä tapaasi yhtään rakentavana. Oletko oikeasti edes kristitty?

• pilkkuviivaviiva
        pertsa2012 kirjoitti:

Suosittelisin luopumista tuosta omatekoisesta tehtävästäsi. Kyllä meiltä varmaankin suurin piirtein kaikilta löytyy Raamattu kotoa. Sinultahan ei juuri muuta irtoa kuin valitsemiasi jakeita Raamatusta ja nimittelyä. Ei muuten, mutta joku saattaa pian kuvitella että sinulla ja "tehtävälläsi" on jotakin tekemistä kristinuskon kanssa.

Suosittelisin luopumista tuosta omatekoisesta tehtävästäsi. Kyllä meiltä varmaankin suurin piirtein kaikilta löytyy Raamattu kotoa. Sinultahan ei juuri muuta irtoa kuin valitsemiasi jakeita Raamatusta ja nimittelyä. Ei muuten, mutta joku saattaa pian kuvitella että sinulla ja "tehtävälläsi" on jotakin tekemistä kristinuskon kanssa.

Matteuksen evankeliumi:
        12:48 Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun VELJENI ?"
        12:50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun VELJENI ja sisareni ja äitini."

• pilkkuviivaviiva
        pertsa2012 kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:
        12:48 Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun VELJENI ?"
        12:50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun VELJENI ja sisareni ja äitini."

Ja mikäs se taivaallisen Isän tahto on?

Ja mikäs se taivaallisen Isän tahto on?

Se löytyy myös Raamatusta eli antoisia lukutuokioita.

• aika.ketku.on
        pilkkuviivaviiva kirjoitti:

"Sinultahan ei juuri muuta irtoa kuin valitsemiasi jakeita Raamatusta ja nimittelyä."

Jos sä kysyt siltä et miksi se nimittelee niin se vaikenee tai vetää sitten jonkin raamatun jakeen jolla se puolustelee lapsellista käytösstään.

• menetetty.tappaus
        pilkkuviivaviiva kirjoitti:

Mihinkään vuorovaikutteiseen, jaasialliseen keskusteluunhan ei tuo palstalle liimautunut seniiliytynyt huru-ukko enää kykene. Se kun on pätkä Mooseksen kirjaa tai vittuilu ne sen yleisimmät tavat reagoida.

• pertsa2012 kirjoitti:

Heh, jos pertsa sanoo "hulluksi" uskon veljeä, niin on ansainnut helvetin tulen, mutta samalla lailla nimitellen jotain toista, menee taivaaseen? Uskotko tuota itsekään?

Mutta osoittaa suurta ylemmyyden tunnetta sanoa toisia "rupusakiksi". Ja vaikka miksi muuksikin. No, Jeesus nimitti omahyväisiä uskovia kyykärmeitten sikiöiksi".

• torre12 kirjoitti:

Heh, jos pertsa sanoo "hulluksi" uskon veljeä, niin on ansainnut helvetin tulen, mutta samalla lailla nimitellen jotain toista, menee taivaaseen? Uskotko tuota itsekään?

Mutta osoittaa suurta ylemmyyden tunnetta sanoa toisia "rupusakiksi". Ja vaikka miksi muuksikin. No, Jeesus nimitti omahyväisiä uskovia kyykärmeitten sikiöiksi".

Noin puhuttelee Johannes Kastaja RUPUSAKKIA :

Matteuksen evankeliumi:
        3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
        12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        Luukkaan evankeliumi:
        3:7 Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?

• pertsa2012 kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:
        3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
        12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        Luukkaan evankeliumi:
        3:7 Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?

Hau-ko-tus.

• pertsa2012 kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:
        Luukkaan evankeliumi:

Niin, fariseukset. Ne omasta mielestään parempia uskovia.

Jätit tuttuun tyyliin pois muutaman tärkeän asiaan liittyvän lisäjakeen. Puhuttiin mm. ulkokultaisuudesta.

• olen.pöyristynyt kirjoitti:

Menikö rusettisi vinoon??

• pertsa2012 kirjoitti:

Menikö rusettisi vinoon??

Pöllö. Olet siis kaiken jälkeen nollatasoa uskoon johdattamisessa. Eli mitä hyötyä sinusta on kristinuskon kannalta? Ei mitään.

• pilkkuviivaviiva
        pertsa2012 kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:
        Luukkaan evankeliumi:

Joku Raamatun hahmoista taisi myös sanoa "älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi". Tuota jaetta et et hirveästi täällä käytä. Mikset? Tuomioita latelet kyllä. Voi Pertsa, jos et veljeni niin kuitenkin eksynyt, särkynyt, harhainen lajitoverini. Olisikohan omakin elämäsi mukavampaa, jos poimisit sieltä Raamatusta vähän leppoisampia jakeita. Niitä on siellä. Lue vaikka.

• KiitosJeesus
        pertsa2012 kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:
        Luukkaan evankeliumi:

" Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon? "

Uskomalla Jeesukseen ja ymmärtämällä kuka Jeesus on pääsee pakoon helvetttiä, tulevaista vihaa.

Kyykäärmeen sikiöiksi epäuskon synnin takia oletan Jeesuksen kutsuneen saddukeuksia ja fariseuksia.

On olemassa kelvotonta uskoa. Jeesusta kunnioittava ei usko kelvottomalla tavalla Häneen. On todellista röyhkeyttä "uskovan " puhua synniin puolesta maailmassa ja sanoa siihen että uskoo Jeesukseen.

Jos " uskova" sanoo että homostelu on hyvä asia ja homokin sen kuulee ja ajattelee, eipä hätää, homostelu on hyvä asia, pelastun se minäkin homostellen. Kun homostelija kuolee niin hänen usuttajansakin joutuvat vastuuseen homostelijavainaan synninteosta, ei eksytetty homostelija yksin.

Siksi uskovien tulee pitää huolta toinen toisistaan, koska se on lähimmäisen rakkautta, huolehtia ettei uskova veli tai sisko sorru eksytykseen, uskoontulon alku on tarkka paikka, säälimättömät sudet ovat valmiit saaaliiksi saamansa uskon kierouttamaan liberaaliksi. Tosin on heitäkin, jotka lukevat itse Raamattua eivätkä lähde uskomaan ihmisten keksimiin valheisiin, eivätkä uskoisi vaikka enkeli julistaisi Raamatunvastaista väärää evankeliumia.

Epähurskaat eivät Jumalaa rakasta Raamatun perusteella, jos ei ole rakkautta niin ei ole mitään, ei edes uskovakaan, sillä uskova rakastaa Jumalaansa? Näin minä asiaa ajattelen, miten uskova voisi olla rakastamatta Jumalaa? Kuinka voisi olla olematta kiitollinen Jumalalle?

Jumalan rauhaa Pertsalle ja kaikille Jumalan tahdon asian puolesta sydämestään eläville.

" Rakastakaa Herraa, kaikki hänen HURSKAANSA. Herra VARJELEE USKOLLISET, mutta YLPEILEVÄISILLE hän KOSTAA monin kerroin.

Olkaa lujat, ja olkoon teidän SYDÄMENNE ROHKEA, te kaikki, jotka HERRAA ODOTATTE. " Psalmit 31: 24 -25

HURSKAAT odottavat Herraa.

• MitenOn2
        pertsa2012 kirjoitti:

Onko ateisti muuten Pertsalle lähimmäinen? Vai vihollinen?

• MitenOn2 kirjoitti:

Onko ateisti muuten Pertsalle lähimmäinen? Vai vihollinen?

Lähimmäinen.

Joku Raamatun hahmoista taisi myös sanoa "älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi". Tuota jaetta et et hirveästi täällä käytä. Mikset? Tuomioita latelet kyllä. Voi Pertsa, jos et veljeni niin kuitenkin eksynyt, särkynyt, harhainen lajitoverini. Olisikohan omakin elämäsi mukavampaa, jos poimisit sieltä Raamatusta vähän leppoisampia jakeita. Niitä on siellä. Lue vaikka.

Puhuitko Johannes Kastajalle vai minulle :-)

• torre12 kirjoitti:

Pöllö. Olet siis kaiken jälkeen nollatasoa uskoon johdattamisessa. Eli mitä hyötyä sinusta on kristinuskon kannalta? Ei mitään.

Tee sinäkin oikeat arvovalinnat jokkeri.

• KiitosJeesus kirjoitti:

" Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon? "

Uskomalla Jeesukseen ja ymmärtämällä kuka Jeesus on pääsee pakoon helvetttiä, tulevaista vihaa.

Kyykäärmeen sikiöiksi epäuskon synnin takia oletan Jeesuksen kutsuneen saddukeuksia ja fariseuksia.

On olemassa kelvotonta uskoa. Jeesusta kunnioittava ei usko kelvottomalla tavalla Häneen. On todellista röyhkeyttä "uskovan " puhua synniin puolesta maailmassa ja sanoa siihen että uskoo Jeesukseen.

Jos " uskova" sanoo että homostelu on hyvä asia ja homokin sen kuulee ja ajattelee, eipä hätää, homostelu on hyvä asia, pelastun se minäkin homostellen. Kun homostelija kuolee niin hänen usuttajansakin joutuvat vastuuseen homostelijavainaan synninteosta, ei eksytetty homostelija yksin.

Siksi uskovien tulee pitää huolta toinen toisistaan, koska se on lähimmäisen rakkautta, huolehtia ettei uskova veli tai sisko sorru eksytykseen, uskoontulon alku on tarkka paikka, säälimättömät sudet ovat valmiit saaaliiksi saamansa uskon kierouttamaan liberaaliksi. Tosin on heitäkin, jotka lukevat itse Raamattua eivätkä lähde uskomaan ihmisten keksimiin valheisiin, eivätkä uskoisi vaikka enkeli julistaisi Raamatunvastaista väärää evankeliumia.

Epähurskaat eivät Jumalaa rakasta Raamatun perusteella, jos ei ole rakkautta niin ei ole mitään, ei edes uskovakaan, sillä uskova rakastaa Jumalaansa? Näin minä asiaa ajattelen, miten uskova voisi olla rakastamatta Jumalaa? Kuinka voisi olla olematta kiitollinen Jumalalle?

Jumalan rauhaa Pertsalle ja kaikille Jumalan tahdon asian puolesta sydämestään eläville.

" Rakastakaa Herraa, kaikki hänen HURSKAANSA. Herra VARJELEE USKOLLISET, mutta YLPEILEVÄISILLE hän KOSTAA monin kerroin.

Olkaa lujat, ja olkoon teidän SYDÄMENNE ROHKEA, te kaikki, jotka HERRAA ODOTATTE. " Psalmit 31: 24 -25

>Uskomalla Jeesukseen ja ymmärtämällä kuka Jeesus on pääsee pakoon helvetttiä, tulevaista vihaa.
        Entäs jos näytön puutteessa vain ei voi uskoa? Rangaistus ihmisen pelkästä ajatustoiminnasta on silloin aika kova.
        No, onneksi mitään tulihelvettiä ei ole olemassakaan.

• KiitosJeesus kirjoitti:

Onneksi kaltaisesi uskovat ovat vielä mukana torjumassa vihollisen hyökkäyksiä kirjoituksia vastaan.
        Elämme tänä päivänä Herramme rangaistusten keskellä sillä sikäli kuin olen ymmärtänyt pääomaa pakenee Italian pankeista kuin varoituksena uudesta pankkikriisistä. Tästä varoituksesta on leikki kaukana, sillä Italian pankkiriskien ja velkamäärien rinnalla Kreikka oli alkulämmittelyä sillä Italian kohdalla puhutaan moninkertaisista avustussummista.Keskustelimme aiheesta raha on velkaa vanhalla "kiku" sivustolla nimimerkkien edesa ja mummomuorin kanssa , mutta papit vain veisasivat virsiä :-)

• pilkkuviivaviiva
        pertsa2012 kirjoitti:

Onneksi kaltaisesi uskovat ovat vielä mukana torjumassa vihollisen hyökkäyksiä kirjoituksia vastaan.
        Elämme tänä päivänä Herramme rangaistusten keskellä sillä sikäli kuin olen ymmärtänyt pääomaa pakenee Italian pankeista kuin varoituksena uudesta pankkikriisistä. Tästä varoituksesta on leikki kaukana, sillä Italian pankkiriskien ja velkamäärien rinnalla Kreikka oli alkulämmittelyä sillä Italian kohdalla puhutaan moninkertaisista avustussummista.Keskustelimme aiheesta raha on velkaa vanhalla "kiku" sivustolla nimimerkkien edesa ja mummomuorin kanssa , mutta papit vain veisasivat virsiä :-)

Onko pankkikriisit, euroalueen ongelmat sun muut siis Jumalan rangaistuksia? Vai mitä tarkoitat?

• kylvömies
        RepeRuutikallo kirjoitti:

>Uskomalla Jeesukseen ja ymmärtämällä kuka Jeesus on pääsee pakoon helvetttiä, tulevaista vihaa.
        Entäs jos näytön puutteessa vain ei voi uskoa? Rangaistus ihmisen pelkästä ajatustoiminnasta on silloin aika kova.
        No, onneksi mitään tulihelvettiä ei ole olemassakaan.

"Entäs jos näytön puutteessa vain ei voi uskoa? Rangaistus ihmisen pelkästä ajatustoiminnasta on silloin aika kova.

No, onneksi mitään tulihelvettiä ei ole olemassakaan."

Kyllä on hirveä tuo agnostikon osa, ei käy kateeksi. Rauhattomana, siis ilman sisäistä rauhaa ja lepoa huitoa ilmaan.

Agnostikon elämä muodostuu jatkuvista epäilyistä, itselleen todistelusta ja jälleen kieltämisestä. Opettajaksi valikoituu milloin kukakin, sopivalla hetkellä sopivaan mielentilaan.

Agnostikko on addiktoitunut omaan ympyrän juoksemiseensa. Pääasia että aika kuluu, ettei pääse yksinäisyys yllättämään.

• pertsa2012 kirjoitti:

Tosin Jeesus ei sanonut pikkasanojaan fariseuksille "epäuskon ja synnin takia", vaan ulkokultaisuuden takia. Jeesus siis vihaa sitä, että muille suureen ääneen esittää muita pyhempää ja synnittömämpää, vaikka ei ole Jeesuksen silmissä muita kummempi.

• kylvömies kirjoitti:

"Entäs jos näytön puutteessa vain ei voi uskoa? Rangaistus ihmisen pelkästä ajatustoiminnasta on silloin aika kova.

Kyllä on hirveä tuo agnostikon osa, ei käy kateeksi. Rauhattomana, siis ilman sisäistä rauhaa ja lepoa huitoa ilmaan.

Agnostikon elämä muodostuu jatkuvista epäilyistä, itselleen todistelusta ja jälleen kieltämisestä. Opettajaksi valikoituu milloin kukakin, sopivalla hetkellä sopivaan mielentilaan.

Agnostikko on addiktoitunut omaan ympyrän juoksemiseensa. Pääasia että aika kuluu, ettei pääse yksinäisyys yllättämään.

En tiedä Repen määritelmästä mitä agnostikko on, mutta minusta agnostikko ei ole tuota mitä sanot.
        Minusta agnostikko ei vaan voi kieltää täysin sitä, etteikö jotakin muutakin kuin mitä järjellä käsitämme voisi olla olemassa. VT:n ja juutalaisten Jumala ei agnostikon järkeen käy epäloogisuuden eikä psykopaattisuuden takia eikä senkään takia, että Jumalasta ei vaan yksinkertaisesti ole pienintäkään todistetta.
        Agnostikko ei mielestäni ole mikään ympärijuoksija joka epäröi ja valitsee opettajaksi sen mitä päivän mielentilaan sopii. Itse en ainakaan ole.

Onko pankkikriisit, euroalueen ongelmat sun muut siis Jumalan rangaistuksia? Vai mitä tarkoitat?

Juuri sitä tarkoitan , sillä Kreikan romahdus oli pikkjuttu , kun alkavat ongelmat Italiassa ja Espanjassa.Se mitä siitä seuraa aiheuttaa pysyviä muutoksia "elintasoyhteiskuntiimme" ja monta pystyynkuollutta pakanaa herää huomaamaan mistä on kysymys.

• pertsa2012 kirjoitti:

Juuri sitä tarkoitan , sillä Kreikan romahdus oli pikkjuttu , kun alkavat ongelmat Italiassa ja Espanjassa.Se mitä siitä seuraa aiheuttaa pysyviä muutoksia "elintasoyhteiskuntiimme" ja monta pystyynkuollutta pakanaa herää huomaamaan mistä on kysymys.

Mistä Jumala on rankaissut Afrikan maita, kun siellä talousongelmat ovat paljon massiivisempia kuin Euroopassa missään? Älä yritä kaikkea selittää Jumalalla, se näyttää hoopolta.

• dffdjknkjhhjkhjkh

Vieläkö sen allekirjotat et breikvikin teot olivat jumalasi kosto homoudesta?

• torre12 kirjoitti:

Mistä Jumala on rankaissut Afrikan maita, kun siellä talousongelmat ovat paljon massiivisempia kuin Euroopassa missään? Älä yritä kaikkea selittää Jumalalla, se näyttää hoopolta.

Jotakin on opittukin. Nyt mennään pankkiunionissa ns. bail-in periaatteella. Kyseessä on sijoitajavastuu eli tappiot konkretisoituvat ensimmäisenä pankkien osakkeenomistajille ja (velkakirja)rahoittajille.

Mutta asian kääntöpuoli on sitten se mikä nyt tapahtuu, tämä kiihdyttää pääomapakoa, rahat otetaan "ulos" vaikka tappiolla mieluimmin kuin menetetään kaikki.

• dffdjknkjhhjkhjkh kirjoitti:

Vieläkö sen allekirjotat et breikvikin teot olivat jumalasi kosto homoudesta?

Puhuiko Pertsakin Breivikin kostosta? Minä muistan tt11:n eli nykyisen multinikin, puhuneen Jumalan kostosta Breivikin kautta kun sosiaalidemokraattiset nuoret olivat arvostelleet Israelin armeijan kovia otteita.

• a-teisti kirjoitti:

Jotakin on opittukin. Nyt mennään pankkiunionissa ns. bail-in periaatteella. Kyseessä on sijoitajavastuu eli tappiot konkretisoituvat ensimmäisenä pankkien osakkeenomistajille ja (velkakirja)rahoittajille.

Mutta asian kääntöpuoli on sitten se mikä nyt tapahtuu, tämä kiihdyttää pääomapakoa, rahat otetaan "ulos" vaikka tappiolla mieluimmin kuin menetetään kaikki.

Niinhän tuo on ollut. Sijoittajat seuraavat valtioiden tilannetta, ja vetävät rahansa ennen uumoiltua pankkiromahdusta. Mutta ainakaan Kreikassa valuutan pois vetäminen ei romahduttanut maata sen kummemmin. Ja jos siellä upporikkaat laivanvarustajat maksaisivat verioja, niin Kreikalla voisi mennä paljon paremmin.

Ja tt11, sekä moni muu uskova piti Breivikin tekoa ylistettävänä. Pidän sellaista ajattelua sairaana.

• a-teisti kirjoitti:

Sikäli kuin olen ymmärtänyt niin tulevan "pankkiunionin" periaatteita ei ole missään lyöty lukkoon vaan kaikki tapahtuu kuten ennenkin.

http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/politiikka/hallituksen-eu-selonteko-suomi-ei-halua-muutoksia-perussopimuksiin/

• kylvömies kirjoitti:

>Kyllä on hirveä tuo agnostikon osa, ei käy kateeksi. Rauhattomana, siis ilman sisäistä rauhaa ja lepoa huitoa ilmaan.
        Eipä näytä hääviltä omakaan rauhasi, vaikka sitä jo ties monennellako kymmenennellä nimimerkilläsi koetat melko säälittävin sanankääntein todistella. Taidat olla vain kateellinen ihmisille, joilla on sen verran järkeä että eivät pelkää olematonta Helvettiäsi.

• pertsa2012 kirjoitti:

Sikäli kuin olen ymmärtänyt niin tulevan "pankkiunionin" periaatteita ei ole missään lyöty lukkoon vaan kaikki tapahtuu kuten ennenkin.

http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/politiikka/hallituksen-eu-selonteko-suomi-ei-halua-muutoksia-perussopimuksiin/

Uutisesi on vuosia vanha, sen jälkeen on ehtinyt tapahtua kaikenlaista. Toki kriisien "innoittamana" mutta silti:

http://theeconomiccollapseblog.com/archives/january-1-2016-the-new-bank-bail-in-system-goes-into-effect-in-europe

Ja onhan tämä asia ollut tapetilla jo vuosia...

Mutta nämä asiat eivät ole mustavalkoisia eivätkä yksinkertaisia. Eivät siltikään, että sinä ne sellaisina äärimmäisyyksiin menevien yksinkertaistuksiesi ja olemattomien perustietojen vuoksi näet.

Ja vaikkakin tämä onkin kaikkien mielestä varmasti moraalisesti oikea päätös on se myös mahdollisesti juuri se tekijä joka johtaa seuraavaan romahdukseen...

• pertsa2012 kirjoitti:

Tee sinäkin oikeat arvovalinnat jokkeri.

Olen tehnyt aivan oikeat valinnat jo noin 10 vuotta sitten. Sen parempaa arvovalintaa ei voi tehdäkään.

• torre12 kirjoitti:

Olen tehnyt aivan oikeat valinnat jo noin 10 vuotta sitten. Sen parempaa arvovalintaa ei voi tehdäkään.

Kun kuolet sinulle paljastuu totuus.

• pertsa2012 kirjoitti:

Mutta ei sellainen kuin sinä valehtelet.

• pertsa2012 kirjoitti:

Sinäkö muka osaat määritellä mun arvovalinnat. Tuskin edes tiedät niistä, jos olet jo "totuutta" paljastamassa. En voi itse ainakaan parempaan pystyä.

Sun arvovalinnat on nähty; toisten solvaaminen kaikin mahdollisin tavoin ja itsesi korottaminen, ja valehtelu itsellesi Raamatusta sinulle miellyttävimmät kohdat poimien.

Itse kuoltuani menetän kaiken tietoisuuteni, niin minä uskon. Sinä uskot jotain muuta.

• puhut.lämpmiksesi
        pertsa2012 kirjoitti:

Et varmaan kykene perustelemaan miksi sinun jumalasi olisi oikeampi kuin mikään muukaan? Raamatun jakeiden copy/pasteamisella ei ole sen suurempaa todistearvoa kuin Koraanin säkeiden suoltamisella, ne ovat samalla viivalla todistearvoltaan.

Islamilaisessa kulttuurissa syntyneenä olisit fanaatikko ja totuuden omaaja kai sielläkin, eri jumalan äänitorvi vain.

• torre12 kirjoitti:

Sinäkö muka osaat määritellä mun arvovalinnat. Tuskin edes tiedät niistä, jos olet jo "totuutta" paljastamassa. En voi itse ainakaan parempaan pystyä.

Sun arvovalinnat on nähty; toisten solvaaminen kaikin mahdollisin tavoin ja itsesi korottaminen, ja valehtelu itsellesi Raamatusta sinulle miellyttävimmät kohdat poimien.

Itse kuoltuani menetän kaiken tietoisuuteni, niin minä uskon. Sinä uskot jotain muuta.

Tuossa Esran kirjassa on kuvailtu tapahtumia kuolemasi jälkeen.

http://www.apokryfikirjat.com/2esra.htm
        2. Esran kirja
        Ote seitsemännestä luvusta :

kun lopullinen julistus on lähtenyt Korkeimmalta, että ihminen kuolee, kun henki jättää ruumiin palatakseen jälleen hänen luokseen, joka antoi sen, ensimmäisenä kaikesta se ihailee Korkeimman kunniaa. Ja jos se on yksi niistä, jotka ovat ylenkatsojia eivätkä ole pitäneet Korkeimman tietä, ja jotka ovat halveksineet hänen lakiaan ja jotka ovat vihanneet niitä, jotka pelkäävät Jumalaa – sellaiset henget eivät astu sisään ikuisiin asuntoihin, vaan vaeltavat välittömästi kidutuksiin ikuisesti murehtien ja surullisina, seitsemällä tavalla. Ensimmäinen tapa, koska he ovat ylenkatsoneet Korkeimman lain. Toinen tapa, koska he eivät nyt voi katua kunnolla, että he eläisivät. Kolmas tapa, he näkevät sen palkinnon, joka laitetaan niille, jotka ovat luottaneet Korkeimman liittoihin. Neljäs tapa, he tulevat miettimään, millaisia kidutuksia heille on varattu viimeisinä päivinä. Viides tapa, he näkevät, kuinka enkelit vartioivat toisten asuntoja syvässä hiljaisuudessa. Kuudes tapa, he näkevät, kuinka joitain heistä viedään kidutuksiin. Seitsemäs tapa, mikä on pahempi kuin kaikki mainitut tavat, koska heidät heitetään täydellisesti pois hämmennyksessä ja kulutetaan häpeällä, ja he kuihtuvat pelolla nähdessään Korkeimman kunnian, jonka edessä he tekivät syntiä ollessaan elossa, ja jonka edessä heidät tuomitaan viimeisinä aikoina.

• puhut.lämpmiksesi kirjoitti:

Et varmaan kykene perustelemaan miksi sinun jumalasi olisi oikeampi kuin mikään muukaan? Raamatun jakeiden copy/pasteamisella ei ole sen suurempaa todistearvoa kuin Koraanin säkeiden suoltamisella, ne ovat samalla viivalla todistearvoltaan.

Islamilaisessa kulttuurissa syntyneenä olisit fanaatikko ja totuuden omaaja kai sielläkin, eri jumalan äänitorvi vain.

Minun Herrani on puhunut minulle selvällä ihmisäänellä kaksi kertaa :
        1.Puhdistaudu
        2. Kuole itsellesi.

Tarkoitus oli kai ohjata minua ratkaisuissani oikeaan suuntaan koska en oikein tiennyt mitä olisin tehnyt seuraavaksi sen Jumalani kutsun jälkeen.
        Minun ei tarvitse perustella kenellekään mitään sillä jokaista ihmistä kutsutaan henkilökohtaisesti jos kutsutaan ja nämä kokemukset eivät kerro jumalattomille mitään - uskoville kylläkin.

• puhut.lämpimiksesi

Monille eri uskontojen edustajille on heidän jumalansa puhuneet. Miksi sinun kuulemiesi äänien todistearvo olisi jotenkin suurempi? Koska uskot niin?

Muille kuin itsellesi väitteidesi todistearvo on muutoinkin yhtä kuin nolla. ne voivat olla harhojasi, emmehän me voi tietää tarkkaan sitäkään kuinka sekaisin olet.

• pertsa2012 kirjoitti:

1.Puhdistaudu
        2. Kuole itsellesi.

Tarkoitus oli kai ohjata minua ratkaisuissani oikeaan suuntaan koska en oikein tiennyt mitä olisin tehnyt seuraavaksi sen Jumalani kutsun jälkeen.
        Minun ei tarvitse perustella kenellekään mitään sillä jokaista ihmistä kutsutaan henkilökohtaisesti jos kutsutaan ja nämä kokemukset eivät kerro jumalattomille mitään - uskoville kylläkin.

No likaiset puheesi muista eivät osoita mitään puhdistumisesta.

Ja itsesi korottaminen ei vaikuta siltä, että olisit kuollut itsellesi.

Hukkaan meni sun kuulemiset.

• puhut.lämpimiksesi kirjoitti:

Monille eri uskontojen edustajille on heidän jumalansa puhuneet. Miksi sinun kuulemiesi äänien todistearvo olisi jotenkin suurempi? Koska uskot niin?

Muille kuin itsellesi väitteidesi todistearvo on muutoinkin yhtä kuin nolla. ne voivat olla harhojasi, emmehän me voi tietää tarkkaan sitäkään kuinka sekaisin olet.

Siinäpä se - ette voi tietää varmasti mitään koska ette jumalattomina saa ,,,,,,,!

• torre12 kirjoitti:

No likaiset puheesi muista eivät osoita mitään puhdistumisesta.

Ja itsesi korottaminen ei vaikuta siltä, että olisit kuollut itsellesi.

Hukkaan meni sun kuulemiset.

Yritinpähän jakaa informaatiota toisenlaisesta todellisuudesta kuin missä oleilet itse ja näitä keskusteluita seuraa moni sivusta eli sinä et ole tässä mitenkään missään pääosassa vaan ne jotka seuraavat sivusta , mutta eivät itse uskalla kirjoittaa mitään sivustolle jonka miehittävät enemmistöisesti pystyynkuolleet pakanat.

• pertsa2012 kirjoitti:

Yritinpähän jakaa informaatiota toisenlaisesta todellisuudesta kuin missä oleilet itse ja näitä keskusteluita seuraa moni sivusta eli sinä et ole tässä mitenkään missään pääosassa vaan ne jotka seuraavat sivusta , mutta eivät itse uskalla kirjoittaa mitään sivustolle jonka miehittävät enemmistöisesti pystyynkuolleet pakanat.

Tiedän kyllä jotain näistä "äänistä". Moni on saanut Jumalalta tappokäskyn, jota ovat tietysti totelleet.

Tiedän myös harhoista; nähdään asunnon kukissa "lapsia". Omia.

Jos Jumala todella olisi, niin se olisi maailman suurin ihme. Tämä ihme ei ole päässyt vielä minkään valtion uutislähetyksiin. Ei oo tietoo.

• pilkkuviivaviiva
        pertsa2012 kirjoitti:

1.Puhdistaudu
        2. Kuole itsellesi.

Pertsa, olet tehnyt aivojesi tuottamasta kuuloharhasta itsellesi epäjumalan.

Miten niin kuuloharha :-) Esitä todisteet kuten te saastaiset aina sanotte uskoville :-) Tämänkaltaiset tapahtumat kun Herra ilmoittaa itsensä omilleen ovat nähtävästi hyvinkin yleisiä.

Johanneksen evankeliumi:

• pilkkuviivaviiva
        pertsa2012 kirjoitti:

Miten niin kuuloharha :-) Esitä todisteet kuten te saastaiset aina sanotte uskoville :-) Tämänkaltaiset tapahtumat kun Herra ilmoittaa itsensä omilleen ovat nähtävästi hyvinkin yleisiä.

Oletko koskaan kuullut todistamisen taakasta? Se kyllä lankeaa tuollaisen väitteen esittäjälle, siis tässä tapauksessa sinulle, koska väität Jumalan puhuneen sinulle. Toisinpäin todisteiden perääminen ei ole mielekästä. Todista ettei Saturnuksen renkaalla juokse näkymätön vihreä kirahvi. Väitettäsi ei todellisuudessa pysty todistamaan puoleen eikä toiseen, tiedät sen varmasti itsekin. Kokemuksesi on sinulle todentuntuinen, koska omat aivosi tuottivat sen. Tai ne, kaksi eri kertaa ilmeisesti. Oman järjesi tulisi kuitenkin asettaa kokemuksesi oikeaan perspektiiviin. Jostain syystä näin ei tunnu käyneet. Kävitkö ennen kokemuksiasi läpi jonkinlaista uskonasioihin liityvää prosessia, joka sai sitten sinut tulkitsemaan kokemuksesi tietyllä tavalla. Ymmärrän kyllä, että kokemus voi olla vaikuttava.

Yhtä kaikki, kokemuksesi on subjektiivinen, irrationaalinenkin, eikä se anna sinulle minkäänlaista tehtävää julistaa mitään ylimaallista sanomaa. Julistustehtäväsi samoin kuin "oikeutesi" kutsua muita vaikkapa saastaisiksi, kuten äsken teit, ei siis tule Jumalalta, vaan nousee omasta egostasi.

Oletko koskaan kuullut todistamisen taakasta? Se kyllä lankeaa tuollaisen väitteen esittäjälle, siis tässä tapauksessa sinulle, koska väität Jumalan puhuneen sinulle. Toisinpäin todisteiden perääminen ei ole mielekästä. Todista ettei Saturnuksen renkaalla juokse näkymätön vihreä kirahvi. Väitettäsi ei todellisuudessa pysty todistamaan puoleen eikä toiseen, tiedät sen varmasti itsekin. Kokemuksesi on sinulle todentuntuinen, koska omat aivosi tuottivat sen. Tai ne, kaksi eri kertaa ilmeisesti. Oman järjesi tulisi kuitenkin asettaa kokemuksesi oikeaan perspektiiviin. Jostain syystä näin ei tunnu käyneet. Kävitkö ennen kokemuksiasi läpi jonkinlaista uskonasioihin liityvää prosessia, joka sai sitten sinut tulkitsemaan kokemuksesi tietyllä tavalla. Ymmärrän kyllä, että kokemus voi olla vaikuttava.

Yhtä kaikki, kokemuksesi on subjektiivinen, irrationaalinenkin, eikä se anna sinulle minkäänlaista tehtävää julistaa mitään ylimaallista sanomaa. Julistustehtäväsi samoin kuin "oikeutesi" kutsua muita vaikkapa saastaisiksi, kuten äsken teit, ei siis tule Jumalalta, vaan nousee omasta egostasi.

Minun ei tarvitse sinunkaltaisillesi todistella yhtään mitään , mutta vastaavan kokemuksen omaavia on tälläkin saitilla.Kun kuolemasi hetki lähestyy ajattele sitä että mitä jos se pertsankin kokemus on todenmukainen.

• pilkkuviivaviiva
        pertsa2012 kirjoitti:

Minun ei tarvitse sinunkaltaisillesi todistella yhtään mitään , mutta vastaavan kokemuksen omaavia on tälläkin saitilla.Kun kuolemasi hetki lähestyy ajattele sitä että mitä jos se pertsankin kokemus on todenmukainen.

No ei minulla hirveää hätää pitäisi olla kuolemani hetkellä, jos siis sinun sanomaasi ajattelen. Olenhan koko elämäni ollut umpihetero, ja seksuaalinen suuntaushan se sinun sanomasi ydin tuntuu olevan.

No ei minulla hirveää hätää pitäisi olla kuolemani hetkellä, jos siis sinun sanomaasi ajattelen. Olenhan koko elämäni ollut umpihetero, ja seksuaalinen suuntaushan se sinun sanomasi ydin tuntuu olevan.

Etkö unohtanut jotakin sen kuvittelemasi "ytimen" vierestä?

• pilkkuviivaviiva
        pertsa2012 kirjoitti:

Etkö unohtanut jotakin sen kuvittelemasi "ytimen" vierestä?

Minkä? Jumalan tahdon noudattamisenko? Senkö tahdon, jonka sisältöä tiedustellesani vastasit, että se on Raamatussa? Siis kirjassa, josta sinä lainaat yhdenlaisia jakeita, minä joskus hyvin toisenlaisia. Vai mitä tarkoitat?

Minkä? Jumalan tahdon noudattamisenko? Senkö tahdon, jonka sisältöä tiedustellesani vastasit, että se on Raamatussa? Siis kirjassa, josta sinä lainaat yhdenlaisia jakeita, minä joskus hyvin toisenlaisia. Vai mitä tarkoitat?

Halusin tuoda esiin Jumalan läsnäolon jokapaäiväisessä elämässämme :

Johanneksen evankeliumi:

• pilkkuviivaviiva
        pertsa2012 kirjoitti:

Halusin tuoda esiin Jumalan läsnäolon jokapaäiväisessä elämässämme :

Johanneksen evankeliumi:

No niin, tässähän melkein tulee harhakuva, että olemme samaa mieltä. Kyllä minunkin mielestäni Jumala on läsnä elämässämme, koko ajan. Ja rakkaushan se on se pidettävä käsky. Näinhän tuossa Johaneksen evankeliumisa taisi olla; "uuden käskyn minä annan...rakastakaa toisianne". Ja toisaalla evankeliumeissa laki ja profeetat kuitataan kultaisella säännöllä ja rakkauden kaksoiskäskyllä, vai miksi niitä nyt kutsutaankaan. En tiedä sinusta Pertsa, mutta minusta tällainen hetkellinen yhteisymmärryksen vaikutelma tuntuu mukavalta, vaikka se varmasti kohta romahtaakin :D

• pertsa2012 kirjoitti:

Ajattelen, että kaiken maailman "ääniä" kuulee, ne joilla ei ole kaikki kohdallaan. Mulla on aina jalat maassa, eikä ylimääräisiä ilmiöitä tule havaintooni.

pertsan lausunnot, kuten "te saastaiset", on kai sitä mitä uskovilta odotetaan ja millä kaikki saadaan tulemaan sankoin joukoin uskon piiriin?

No niin, tässähän melkein tulee harhakuva, että olemme samaa mieltä. Kyllä minunkin mielestäni Jumala on läsnä elämässämme, koko ajan. Ja rakkaushan se on se pidettävä käsky. Näinhän tuossa Johaneksen evankeliumisa taisi olla; "uuden käskyn minä annan...rakastakaa toisianne". Ja toisaalla evankeliumeissa laki ja profeetat kuitataan kultaisella säännöllä ja rakkauden kaksoiskäskyllä, vai miksi niitä nyt kutsutaankaan. En tiedä sinusta Pertsa, mutta minusta tällainen hetkellinen yhteisymmärryksen vaikutelma tuntuu mukavalta, vaikka se varmasti kohta romahtaakin :D

>En tiedä sinusta Pertsa, mutta minusta tällainen hetkellinen yhteisymmärryksen vaikutelma tuntuu mukavalta, vaikka se varmasti kohta romahtaakin :D
        On mullakin sellainen tuokio Pertsan kanssa ollut.:)

• torre12 kirjoitti:

Ajattelen, että kaiken maailman "ääniä" kuulee, ne joilla ei ole kaikki kohdallaan. Mulla on aina jalat maassa, eikä ylimääräisiä ilmiöitä tule havaintooni.

pertsan lausunnot, kuten "te saastaiset", on kai sitä mitä uskovilta odotetaan ja millä kaikki saadaan tulemaan sankoin joukoin uskon piiriin?

3.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

Se niistä saastaisista.

• pertsa2012 kirjoitti:

3.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

Se niistä saastaisista.

Mutta missä sanottiin "saastaisista"; sinun omassa pikku päässäsi.

Ja nuo biseksuaalit, homot ja ukkomiehet ovat siten aivan yhtä kauhistuttavia ja saastaisia kuin samassa Moos. 20, jossa vanhempansa kiroavat lapset ja kuukautistilassa makaavat ovat Jumalan silmissä.

Eikö sulle käy jo mielenterveyden päälle tuo jatkuva homojen vaino ja saastaisina pitäminen? Kun sanot sitä elämäntehtäväksesi. Olet tuhlannut elämäsi turhuuteen, sillä toimistasi ei ole ollut mitään hyötyä.

• puhuvakyy
        pertsa2012 kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:
        Luukkaan evankeliumi:

Älkää halventako käärmeitä,niillä on oma tehtävänsä luonnossa, eivät apinat ole niiden ruokalistalla.

• puukaatuu
        pertsa2012 kirjoitti:

3.Mooseksen kirja:

Se niistä saastaisista.

Mutta tapahtuuko se, jos kukaan ei ole näkemässä?

• puukaatuu kirjoitti:

Mutta tapahtuuko se, jos kukaan ei ole näkemässä?

Ei tokikaan. VT:n linja on se, että surmata pitää, mutta todistajiakin on oltava. Yksi esimerkki: "mies tavattiin sapattina puita keräämästä". Selkeä synti ja todistajat, ja Jumala määräsi saman tien miehen kivitettäväksi.

Eli aivan hyvin saattaa syntiä tehdä muilta piilossa, kuten tehdäänkin. VT ei siitä rankaise millään; ei edes Jumala. Eletään Raamatun mukaan vaan.

• puhuvakyy kirjoitti:

Älkää halventako käärmeitä,niillä on oma tehtävänsä luonnossa, eivät apinat ole niiden ruokalistalla.

On myös pieniä apinoita, jotka aivan hyvin voivat kuulua käärmeitten listalle.

• KTS--

Mitä tuo viimeinen kappale tarkoitti?
      Onko aloittajaa huijannut joku kapakkahuora kun tuo "alkoholin kohtuukäyttö" oli taas kerran mennyt vähän pitkäksi?

• Jihad2017

Iltiksessähän huora paljasti että poliisit käyvät häntä paneskelemassa ja mainitsi joitkain nimiä kun eräs poliisi kieltäytyi maksamasta jollakin kerralla huoralle.

• >> Aika monet tutummiksi käyneet ateistinimimerkit näyttävät olevan johdonmukaisesti Jumalan tahtoa vastaan olipa asia mikä tahansa. <<
      Jos minut voi laskea noihin mainitsemiisi "tutuksi käyneisiin ateistinimimerkkeihin", niin vastaisin, että enhän minä edes tiedä mitä sinun mielestäsi se sinun Jumalasi mistäkin asiasta ajattelee. Etkä kyllä, tekstistäsi päätellen, ole itsekään ihan varma.

• Lisäälaatua

puhut melko vihamielisesti. tosin niin teet kyllä aina.
      et pidä kenenkään muun puheita kiinnostavina saati järkevinä

• Jumalan tahdosta kun vaan ei saa Raamatustakaan mitään selvää ja kun ei edes mitään todisteita Jumalan olemassaolostakaan ole niin koko keskustelu Jumalan tahdosta on aika absurdia.
      Jeesuksen eettiset opetukset ovat minusta aivan eri asia mutta nehän ovatkin lähes samoja mitä länsimaiset ja itämaiset filosofit ja viisaat, kuten Kungfutse, olivat jo Jeesuksen aikaan esittäneet.

• ateistiateisti

"Aika monet tutummiksi käyneet ateistinimimerkit näyttävät olevan johdonmukaisesti Jumalan tahtoa vastaan olipa asia mikä tahansa. "

Meille ateisteille Jumalan, kuten kaikkien muidenkin ihmiskunnan kiusakseen keksimien taikaolentojen, tahto on suunnilleen yhtä vakava asia kuin Pekka Töpöhännän tai Mikki Hiiren tahto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      612
      2256
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      108
      1108
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      26
      1096
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      5
      954
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      865
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      86
      855
    7. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      759
    8. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      89
      752
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      725
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65