Hoitoalan ammattilainen miettii lähtöä Norjaan

Ammattish

Suomessa vedetään tällä hetkellä niin tiukoilla miehityksillä, että ainakin pääkaupunkiseudulla alkaa olla paljon työttömiä sairaanhoitajia. Itselläkin määräaikainen sopimus loppusuoralla.
Vastavalmistuneet eivät saa edes aina oman koulutuksen mukaista työtä, eräskin tuore sh meni suoraan lähihoitajan hommiin.
Olen useammalta esimieheltä kuullut, että parempia aikoja saa varmasti odotella useita vuosia!!
Enpä olisi uskonut tällaista tilannetta näkeväni, kun aina huudettu etenkin sh pulaa!
Itse pohtinut nyt kieliopintoja ja töiden perässä muuttamista, Norja kiehtoisi tällä hetkellä eniten, sieltä kun hyvät yhteydet Suomeenkin.
Alkaa olla sellainen kutina, että lähivuosina nähdään pitkästä aikaa kuinka hoitajia lähtee maasta runsain joukoin.

5

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sairaanhoitajatar

Hei, samaa mietin? Mistä tietoa?

• shhhhhh

Työkkärin sivujen kautta norjan kieltä pääsee opiskelemaan Now sivuston kautta! Euresin kautta kannattaa kysellä kanssa.
        Jotkut työnantajat auttavat asunnon hankinnassa.
        Tutkinto pitää tunnustaa norjaan soveltuvaksi, mutta sen ei pitäis olla ylivoimaisen vaikeaa. Kollega lähdössä keväällä, sai kuulemma helposti sh tutkintonsa tunnustettua.

• poiopiu

Olen lähihoitaja ja tammikuussa tulee opiskeltu AMK;ssa 2vuottaa sairaanhoitajaksi. En ole ikinä opiskellut myös ruotsia. Olen kotoisin Virosta ja 25v Suomessa asunut. Olen ajattellut olisiko mahdollinen kesäksi n. 3-4 kk pääsetä Norjaan töihin. Jatkasin kyllä Suomessa opiskelua. Työpaikka on kllä tässä vakituinen, mutta silloin kun valmistun 2017 keväänä sairaanhoitajaksi, tuskin tässä on töitä. Jos nyt lähihoitajana tekisi itseni tutuksi, silloi ehkä myöhemmin pääsisi sh hommiin. Minlla on iso mutta. Miten opiskelisin 3-4 kuukaudessa sen tarvittavan hoitoalan norjan tai ruotsin. AMK:ssa sain laki pykälän mukaisen vapautuksen ruotsin opiskelusta, koska olen ulkomaalainen ja minulla on jo kaksi vierasta kieltä.

• missätyö
    • nuori12313

www.fso.fi pari kaveria menny ton kautta norjaan, maksavat ja hoitavat kämpän ja hoitaa kaikki tarvittavar luvat jne

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      56
      1328
    2. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      160
      1260
    3. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      57
      1201
    4. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1125
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      104
      1101
    6. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      58
      907
    7. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      56
      873
    8. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      78
      823
    9. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      51
      817
    10. Miten aiot saada kaivattusi?

1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      795
    Aihe