MENEVÄÄ gospel-musaa parikymppiselle!

Musiikki-ihminen

Eli: en ole kovin paljon laadukkaita gospel-bändejä/artisteja löytänyt. Haluan todellista sydämen paloa biiseihin, eikä hidas tunnelmointi sytytä. Kaipaan nimenomaan menevää, nopeaa, iloista ylistys-gospelmusaa! Omassa elämässäni kärsimys on hetkeksi ohi, ja nyt on ilon ja suoran ylistyksen aika. Suomessa mollivoittoisuus häiritsee, harmittaa ja kyllästyttää. Toki sekin on osa elämää. Aika hassua muuten, kuinka synkkiä suomalaiset joululaulut on, verrattuna muihin maihin. Etsin siis arkikäyttöön hengellistä pop/rock-sävytteistä musiikkia, jota voi esitellä myös kavereille.

Tommi Kaleniuksen musiikki on liian pehmeää ja sopii ns. nuoremmille. Käsitys Juha Tapion biiseistä on liian mainstreamia, mutta ehdottomasti suomeksi haluaisin musiikkia kuulla, omalla äidinkielelläni enkä mieluiten kuuntele suomalaisilta mitään englantimongerrusta jos ymmärrätte pointin. Ruotsiksi kelpaa myös. Räväkkä ja nuorekas ote plussaa, mutta ennen kaikkea sydänverellä tehtyjä, aitoja ja hyviä biisejä!

Yksin on vaikea löytää sopivaa musaa, kun gospelin maailma ei ole 100% ominta aluetta. Ennen musiikkimakuni painottui hyväntahtoiseen, harmittomaan, tunnettuun pop/rock-musiikkiin. Musiikkimakuni on muuttuvaista sorttia, mutta nyt haluan sukeltaa täysillä gospelin maailmaan. Mikään taiteellinen alternative-henkäily ei siis kiinnosta, koska kärsivällisyyteni ei riitä hitaisiin yksityiskohtiin.

EXIT-bändin Uskomaton uutinen-biisi on mieleeni, toimiva kokonaisuus, joka keskittyy ilouutisen julistamiseen. Mikä olisi siis uutta, nykyaikaista, ajan hermolla olevaa TAI ns. kokeneen, pitkän linjan, nimeä keränneen, toimivan bändin musiikkia, sellaista, jossa jäsenet haluavat kehittyä, eivätkä polje paikoillaan vuodesta toiseen? Ns. tunnetuimmat suomalaisen hengellisen musiikin kasvot saattavat olla yllättävän kuluneita, toimivaa konseptia kierrättäviä/julkkisimagollaan ratsastavia muusikkoja. Ehdottakaa siis hyvää musiikkia, johon tutustua. Mitä mieltä muuten olette EXITin koko urasta tähän mennessä?

9

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Musiikki-ihminen

      Tarkennus: Haluan myös tiettyä Herran edessä ns. asiallista otetta, en gospel-bändiä, joka yrittää tarkoituksella imitoida Amerikka-bändejä kitarasooloilla. Ei siis mitään suurta yleisöä kosiskelevaa jopa muovista imagoa, joka venyttää gospelin rajoja, vaan juuri sitä tietoista tulkintaa ja bändisoittimien hyödyntämistä sanoman levittämisessä. Googlen kautta löytää vaikka mitä, mutta kyselemällä kuuntelijoilta saa tietää oikeasti suositeltavia ja pitkän uran esittäjiä. Olen kyllästynyt kaiken maailman radiohitteihin, eli bändillä/artistilla saa olla fanikuntaa, mutta sellainen, joka on ns. valokeilan toisella puolella mutta järkähtämättömästi olemassa. Toivottavasti muutkin löytäisi gospelin kauneuden ja rikkauden!

    • jokumoku

      The Rain, bass'n Helen ja exit on parhaita...

      • tryrtu

        Sexit on paras


      • tryrtu

        Sexit on paras


    • Valonlapsi0

      Bass'n Helenin "Minullekko", "Mitä jää" ja "valoa" albumeilta löytyy todella helmiä biisiä jotka vie mukanaan. Kannattaa ehdottomasti tsekata!

      • Hannu1983

        HB:https://youtu.be/6yGLTXhHSQk?t=2 Näiltä löytyy! Kannattaa tsekata vaikka kaikki, useimmat iskee ainaki muhun.


    • Hannu1983

      No sori, HB sisältää ja sisälsi taitavia kitaristeja ja rumpalisteja mutta ei soi ainakaan radiossa. On noillakin maailmanmakuisia räyhäkappaleita mutta myös rauhallisempaa ja haikeampaa tuotantoa

    • itse_pidän_tästä
    • klsonparas

      Ketjun aloittaja ei varmaa enää apua kaipaa, mutta siltä varalta että joku toinen on samassa tilanteessa:
      En oo varma, mitä tolla "yleisöä kosiskelevalla" musalla tarkoitat, mutta mun lemppari suomalaisgospeleihin ainakin kuuluu kls, SAVE, Kruuvi, HB, Mordokai, Park 7, HERZ, Mikaveli, PSRT, Idän ihmeet, Nolla, Vanamo jne. Voi sitten itse miettiä, onko nuo muovisia vai ei.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2936
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2692
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2168
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1757
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe