Lapsettomuus

97014

Onko muita miehiä/naisia joita ahdistaa aina jouluna, isänpäivänä ja äitienpäivänä koska koskee kun sitä omaa lasta ei vaan ole siunaantunut vaikka kuinka haluaa? Miten pahalta tuntuu seurata muiden lapsiperheiden iloa ja valmistautumista jouluun. Tai kun sukulaiset tai ystävät joilla on pieniä lapsia esittelevät kuinka meidän pikkupiltti tarhassa teki näin hienon kortin isille tai äidille? Sattuu'(

2

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nohhhh

      Ei tunnu missään. Mieti sitä stressiä ja rahanmenoa mitä perheellisillä on? En ikipäivänä haluaisi kokea sitä. Minulle parasta kaikissa vapaissa ja pyhissä on kun saa nukkua pitkään ja syyä ittensä palloksi.
      Toki on ikävää, jos et ole lapsia saanut vaikka olet toivonut, mutta koska näin on päässyt käymään, ota se asenne että nautit siitä lapsettomuudestasi. On se kuitenkin tosi stressaavaakin aikaa. Mitä tulee isänpäivään, minun isäni elää kyllä mutta ei ole koskaan piitannut minusta pätkän vertaa ja sen takia en isänpäiväonnittelujakaan hänelle laita. Ehkä juuri isäni takia en osaa nähdä perhe-elämää mitenkään ihmeellisenä asiana, vaan se on näyttänyt minulle pikemminkin kärsimykseltä jo lapsuudesta asti.

    • 5ja2

      Meitä lapsettomia miehiä ja naisia on suomi pullollaan. Vaikka olisimme parisuhteessa ja toisella puolisolla niitä lapsia olisi, emme koskaan saa isän-/äitienpäiväkortteja, vaikka olisimme siinä arjessa 24/7 mukana.

      Olen jo niin vanha, että minulla voisi olla jo lapsenlapsia, jos joskus omia olisin saanut. Nykyään kun sukulaiseni ja ystävät puhuvat lapsenlapsistaan, tulee kieltämättä välillä tippa linssiin.

      Lapsettomuuden joutuu vain kestämään. Eikä ne lapset sitä onnea aina tee. Sekin on tullut nähtyä, monetko itkut vanhemmat ovat itkeneet vaikean aikuisensa lapsen vuoksi.

      Tsemppiä sinulle "aloitteleva lapseton".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1927
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1729
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1326
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1216
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    9. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1186
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe