Lapsettomuus

97014

Onko muita miehiä/naisia joita ahdistaa aina jouluna, isänpäivänä ja äitienpäivänä koska koskee kun sitä omaa lasta ei vaan ole siunaantunut vaikka kuinka haluaa? Miten pahalta tuntuu seurata muiden lapsiperheiden iloa ja valmistautumista jouluun. Tai kun sukulaiset tai ystävät joilla on pieniä lapsia esittelevät kuinka meidän pikkupiltti tarhassa teki näin hienon kortin isille tai äidille? Sattuu'(

2

180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nohhhh

Ei tunnu missään. Mieti sitä stressiä ja rahanmenoa mitä perheellisillä on? En ikipäivänä haluaisi kokea sitä. Minulle parasta kaikissa vapaissa ja pyhissä on kun saa nukkua pitkään ja syyä ittensä palloksi.
      Toki on ikävää, jos et ole lapsia saanut vaikka olet toivonut, mutta koska näin on päässyt käymään, ota se asenne että nautit siitä lapsettomuudestasi. On se kuitenkin tosi stressaavaakin aikaa. Mitä tulee isänpäivään, minun isäni elää kyllä mutta ei ole koskaan piitannut minusta pätkän vertaa ja sen takia en isänpäiväonnittelujakaan hänelle laita. Ehkä juuri isäni takia en osaa nähdä perhe-elämää mitenkään ihmeellisenä asiana, vaan se on näyttänyt minulle pikemminkin kärsimykseltä jo lapsuudesta asti.

• 5ja2

Meitä lapsettomia miehiä ja naisia on suomi pullollaan. Vaikka olisimme parisuhteessa ja toisella puolisolla niitä lapsia olisi, emme koskaan saa isän-/äitienpäiväkortteja, vaikka olisimme siinä arjessa 24/7 mukana.

Olen jo niin vanha, että minulla voisi olla jo lapsenlapsia, jos joskus omia olisin saanut. Nykyään kun sukulaiseni ja ystävät puhuvat lapsenlapsistaan, tulee kieltämättä välillä tippa linssiin.

Lapsettomuuden joutuu vain kestämään. Eikä ne lapset sitä onnea aina tee. Sekin on tullut nähtyä, monetko itkut vanhemmat ovat itkeneet vaikean aikuisensa lapsen vuoksi.

Tsemppiä sinulle "aloitteleva lapseton".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      130
      3770
    2. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      20
      1753
    3. Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"

Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos
      Maailman menoa
      22
      1593
    4. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      301
      1425
    5. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      18
      1406
    6. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      41
      1320
    7. Tuntuuko sinusta mies

että olet jossain, mutta sydämessäsi haluat olla muualla. Suunnittelet kaikkea kivaa ja olet innolla mukana, mutta silti
      Ikävä
      16
      984
    8. Kapiainen siviiliesimies, Herra suuri Herra

Sotilaana kyvytön, johtajana munaton ja kotona tossun alla. Se on upseerin uran tuen pää, seinään ajo. Mutta aina löytyy
      Sodankylä
      74
      968
    9. Väärä pää tutustumiseen

Mikä ihme on, että miehet haluavat ensimmäisenä sänkyyn? Onko nykyään niin helppo saada nainen peittojensa alle.. tai pä
      Ikävä
      127
      944
    10. Mitä tapahtuisi....

Meidän välillä jos törmäisimme yöelämässä ilman häiriötekijöitä ja olisimme hieman huppelissa? Päättyisikö ilta kenties
      Ikävä
      60
      839
    Aihe