Mulla on nälkä.

kaaduneteenpäin

Olen laihduttanut 30kg vajaassa neljässä kuukaudessa.
Nyt on silmänaluset mustat ja väsyttää iltapäivällä.
Pitäisikö syödä kunnolla, sillä olen paastonnut kilot pois.

8

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hulluatouhua

      Kyllä, ehdottomasti tarvitset ravintoa. Elimistöstäsi puuttuu paljon tärkeitä hiven- ja kivennäisaineita rajun ja pitkän paaston takia.
      Aloita syömisen lisääminen varovasti, koska mahalaukkusi ei välttämättä ota isoa annosta vastaan.

    • kummituseläin_vm_2015

      Onhan tuo aika hurja pudotus. Mitäs jos kävisit lääkärissä? Raudanpuutetta ja muuta vajausta varmasti on. Hyötyisit jostakin super-vitamiini-hivenaine-valmisteesta. Ja tiestysti proteiineja ja laadukkaita rasvahappoja (kala olisi hyvää, jos se sinulle käy).

      Olin itse kesällä rahaton, ja vaikka laihduin vain muutaman kilon, näytin juuri samalta. Lihakset korvautuivat rasvalla. En tiedä, mikä vajaus oli (ainakin proteiinien), mutta kummituseläinmäistä ulkonäköä sain kauhistella vielä monta viikkoa jälkeen päin. Nyt jaksoin aloittaa jo varovaisen liikunnan (hapenottokyvyn lisäämiseksi ja lihasten kasvattamiseksi).

    • kaaduneteenpäin

      Kiitokset vastaajille. Kyllä oli massaakin, ympärysmittakin pieneni
      27 senttiä.

    • vhh-dieetti-toimii

      Olen pudottanut saman verran tosin puolessa vuodessa, mutta ei ole nälkä enkä ole heikossa kunnossa vaan ihan kylläinen normaali olo ja kaikki arvot ovat muuttuneet ihanteelliseksi. Ennen kärsin pahasta diabeteksesta, korkeasta verenpaineesta sekä rasvamaksasta ja nyt kaikki arvot ovat siis ihanteellisissa lukemissa. VHH diettiä noudattaen olen pysynyt kylläisenä ja terveenä ja laihtunut.

      Paasto ei ole hyvä ratkaisu, kokeilin paastoa jonkin aikaa, mutta elimistö meni vain säästöliekille sekä paino ei pudonnut paastolla silti yhtään enmpää kuin syodessä normaalia vhh ravintoakaan joten paastoa ei ole hyvä laihdutuskeino, vaikka muuten paasto voi olla hetkellisesti hyvä esim. elimistön puhdistautumiseen, mutta tärkeeä on paaston jälkeen jatkaa terveellisillä elämäntavoilla ja uusilla ruokatottumuksilla joten siinä mielessä paasto voi olla hyvä ponnahduslauta terveellisimmille elämäntavoille kun alkaa ns. puhtaalta pöydältä.

    • syöruokaa

      Terveelliset ravitsemussuositukset yli 2-vuotiaalle ovat:

      Päivittäisestä energiasta lähes 40% pitäisi tulla hyvistä rasvoista. Aikuisen perusruokavaliossa tämä tarkoittaa lähes 100 grammaa rasvoja.

      Hyviä rasvoja ovat: villi kala, pähkinät, siemenet, manteli, avokado, kananmuna, kylmäpuristetut LUOMU kasviöljyt tummassa lasipullossa, koska ainoastaan kylmäpuristettu kookosöljy kestää valoa, mutta muut ei. Sekä eläinrasvat (luomu, niittyliha ja riista ovat parhaimpia). ÄLÄ SYÖ margariinia tai muitakaan prosessoituja kasviöljyjä (pullomargariini, kasvirasvakermat jne...).

      Proteiinia tulisi saada 1-2 grammaa per painokilo (normaali paino). 100 grammaa lihaa tai kalaa sisältää n. 20 grammaa proteiinia (riippuen lihan tai kalan rasvaprosentista), yksi kananmuna n. 7 grammaa ja 1dl maitoa, piimää, viiliä tai jogurttia 3 grammaa. Proteiinin liian vähäinen saanti johtaa vääjäämättä lihasmassan ja luuntiheyden menettämiseen sekä immuniteetin heikkenemiseen.

      Ja paljon kasviksia, hedelmiä, vihanneksia, juureksia, papuja, linssejä, herneitä ja marjoja. Aikuisella vähintään 500 grammaa päivässä, mutta mieluummin 1000 grammaa.

      Ja juo ainoastaan vettä, ei maitoa, ei limsaa, ei sokerimehuja, ei kivennäisvesiä tai mitään muutakaan. Valio ei edes kerro, miten maito prosessoidaan. Moni pystyy käyttämään ulkomaisia maitotuotteita, mutta suomalaisia ei, joten suomessa maito pilataan joko prosessoinnilla tai lehmien rehu pilaa maidon. Suomessa maito on pelkkää maatalouspolitiikkaa, ei muuta.

      Vain alle 10 % suomalaisista syö suositusten määrän kasviksia, vihanneksia, juureksia, hedelmiä, papuja, linssejä, herneitä ja marjoja päivässä. Osa ei lainkaan ja loput siltä väliltä.

      Syöthän D-vitamiinia?

      Iho muodostaa auringosta D-vitamiinia keskikesällä ja keskipäivällä, jopa 500µg puolessa tunnissa (elimistö hajottaa ylimäärän, joten liikaa sitä ei saa). Ruuasta D-vitamiinia saa muutaman mikrogramman päivässä, riippuen mitä syö.

      Suomessa alle 1-vuotias saa tippapullosta D-vitamiinia 10µg / vrk ja korvikkeesta (1dl korviketta sisältää 1,1 - 1,3µg D-vitamiinia) 10-20µg/vrk. Eli yhteensä alle 1-vuotias saa D-vitamiinia 20-30µg / vrk, riippuen paljonko korviketta menee. Ja tämä riittää alle 1-vuotiaalle.

      D-vitamiinin tarve kasvaa painon ja iän mukaan. EFSA:n turvallinen D-vitamiinin saanti päivässä on yli 1-vuotiaalle 50µg päivässä ja yli 10-vuotiaalle 100µg päivässä.

      Virallisia suosituksia korkeampia D-vitamiinitasoja puoltavia tutkimuksia tulee jatkuvasti, viikoittain. Suomessa ravitsemusneuvottelukunnan (VRN) matalat (10µg/päivä) D-vitamiinisuositukset näyttävät yhä fossiilisemmilta. Ne riittävät vastasyntyneelle sekä kissoille ja pienille koirille.

    • kaaduneteenpäin

      Minä vähän suutuin itselleni ja päätin pudottaa painoa.
      Söin pienempiä annoksia, mutta join vettä tolkuttomasti
      (halpaa) ja tällä keinolla paino putosi reippaasti.
      Se nälän tunne on juuri pahin..

    • kaaduneteenpäin

      Kyllä se paino putoaa, mutta sisua pitää olla? Nyt on puolivuotta
      kulunut ja kymmenen kiloa pois. Osaako joku kertoa, miksi paino
      voi nousta parissa päivässä 3-4 kg, kun mättöä ei kuitenkaa ole
      syöty samaa määrää. Tosin lähtee kyllä poiskin parissa päivässä.
      Toivon kaikille laihduttamista yrittäville voimia taistelussa?

    • Eijunalauta

      Mistä helwetistä teitä sikiää? Lääkäriin ja heti.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1878
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1782
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1271
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1184
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1152
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      10
      1085
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1031
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1005
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1004
    10. 10
      980
    Aihe