Isis ja Pariisin terrori-iskut osoittavat sen minkälaista elämä olisi, jos Raamatun oppeja noudatettaisiin.
Isiksen porukat ei ole kristittyjä, eikä muslimien mielestä ole muslimejakaan.
Se on kuitenkin selvää, että he elävät justiinsa samoilla opeilla, jotka on Raamatussa.
Tappamista ja raiskaamista Jumalan lakien mukaan.
Nykyisin lähes kaikissa sodissakin on Raamattu ja Koraani pääosissa ja kansanmurhat on enimmäkseen kristittyjen tekosia.
Onneksi suurin osa kristityistä ei elä Raamatun mukaan, mutta välillisesti ja tietämättään kyllä antavat tukensa ja rahoitusta tappamiselle.
Muutama prosentti olisi valmis varmaan ihan suoraankin toimintaan.
Meidän uskonnottomien maksamista verorahoistakin menee pieni siivu käännytykseen joko Suomessa tai jossain Afrikassa ja välillisesti niilläkin rahoilla syntyy ruumiita.
Pariisin iskut esimerkkeinä
120
303
Vastaukset
- leo.salmelalle
Leo, Leo luehan Uutta Testamenttia koska tuo VT ei tunnu olevan ollenkaan hanskassasi.
Vain kaltaisesi sekopää voi puolustaa noita islamin raakuuksia vääntelemällä Raamatun Sanaa.- leo.salmelalle
Pekumaiseen kieroon tyyliinsä vierittää syyn Jumalalle eikä muslimeille jotka iskut tekivät.
Miksi muuten teille ateisteille on niin vaikeaa tuomita muslimit jotka iskut tekivät? - hyvinsanoit
leo.salmelalle kirjoitti:
Pekumaiseen kieroon tyyliinsä vierittää syyn Jumalalle eikä muslimeille jotka iskut tekivät.
Miksi muuten teille ateisteille on niin vaikeaa tuomita muslimit jotka iskut tekivät?Juuri noin. Iltapäivä lehtien lööppijournalisti peku ei muuta tavoittele kirjoituksillaan kuin uskovien ja Jumalan pilkkaa. Mikähän tuollaisen ihmisen traumat on aiheuttanut? Varmaan uskovat ja Jumala :D
- Muataaskiinnostaa
Miksi muuten teille ateisteille on niin vaikeaa tuomita muslimit jotka iskut tekivät?Mä vuorostaan haluaisin tietää, missä kohtaa 'kerro.minulle' sanoi olevansa ateisti?
- leo.salmela
Muataaskiinnostaa kirjoitti:
Mä vuorostaan haluaisin tietää, missä kohtaa 'kerro.minulle' sanoi olevansa ateisti?
Mitäpäs jos sinä ensin vastaisit ja sitten vasta vaihtaisit taas nikkiä?
- Muataaskiinnostaa
leo.salmela kirjoitti:
Mitäpäs jos sinä ensin vastaisit ja sitten vasta vaihtaisit taas nikkiä?
Ihan hyvä pointti jos olisin ollut joku noista aikaisemmista kirjoittajista, mut en oo.
Joten kysyn uudestaan: missä kohtaa 'kerro.minulle' kertoi olevansa ateisti? - leo.salmela
Ihan hyvä pointti jos olisin ollut joku noista aikaisemmista kirjoittajista, mut en oo.
Joten kysyn uudestaan: missä kohtaa 'kerro.minulle' kertoi olevansa ateisti?Turhaan kysyt . Ensin minun tulee saada vastauksia.
- Muataaskiinnostaa
leo.salmela kirjoitti:
Turhaan kysyt . Ensin minun tulee saada vastauksia.
Niin turhaanhan mä kysyn, kun ei sulla voi olla vastausta sellaiseen mitä ei ole edes mainittu, vaan oot vetänyt tuulesta temmatut johtopäätökset. Aikamoinen epeli oot. :-D
- pekulle
Niin turhaanhan mä kysyn, kun ei sulla voi olla vastausta sellaiseen mitä ei ole edes mainittu, vaan oot vetänyt tuulesta temmatut johtopäätökset. Aikamoinen epeli oot. :-D
Eikös olekin kurjaa kun et saa manipuloitua :D
- Muataaskiinnostaa
pekulle kirjoitti:
Eikös olekin kurjaa kun et saa manipuloitua :D
Nyt oon vissiin sun mielikuvitelmissa peku. Aika epätoivoista sohimisesi, mutta jatka vaan sohimista, niin ehkä vielä joku päivä osut oikeaan. :-D
Islam on antikristuksen uskonto eli Saatanan uskonto (jo Koraanikin sen kertoo, miten seuraavia otteita voi kumota? Koraani 8:12 (Sotasaaliin suura) ''Täytän pian uskottomien sydämet pelolla; silloin hakatkaa poikki heidän kaulansa ja heidän kaikki sormensa.'' Siis muslimeja käsketään hakkaamaan pois joidenkin sormia? Mitä tämä on? Ja tuo on Koraanin sanaa. Samaa puhuu Koraanista 5:33 (Pöydän suura) ''Ainoa palkka niille, jotka sotivat Jumalaa ja Hänen lähettilästään vastaan sekä levittävät turmiota maassa, on että heidät tapetaan (?) tai ristiinnaulitaan (?), tai heidän kätensä ja jalkansa hakataan poikki eri puolilta, ristiin, tai heidät karkoitetaan maasta (?). Sellainen on heidän häväistyksensä tässä elämässä'' Siis, miten tämä sanoma sopii siihen, että Jeesus käski rakastamaan lähimmäisiään, onko tappaminen koskaan oikeutettua? Ei. Silti tämä islam sallii sen, noista otteista voi sen nähdä selvästi, mutta koskaan tappaminen ei ole oikein.
Raamatun mukaan se , joka kieltää Pojan on antikristus. 1 Johanneksen kirje 2:22 "Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja POJAN." Kyseessä ei ole sama jumala tämän takia. Islamissa annetaan oikeus tappaa jos puolustaudutaan, mutta koskaan tappaminen ei ole oikein. Jeesus sanoi Matteuksen evankeliumi 26:52 Silloin Jeesus sanoi hänelle: “Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat." Ja "rakasta vihamiestäsi". Muslimeja ei kuulu vihata todellakaan, viha on AINA saatanasta ja viha ei ole koskaan missään tilanteessa sallittua, heitä kuuluu aina rakastaa, mutta heidänkin pitäisi uskoa Jeesukseen jotta pelastuvat. Sillä Jumala rakastaa kaikkia siksi meidän kuuluu rakastaa kaikkia, mutta silti islam ei tätä tee.leo.salmela kirjoitti:
Turhaan kysyt . Ensin minun tulee saada vastauksia.
Mtk kysyi kylläkin ensin. Näkyy selvästi viestien järjestyksestä.
- SonniOnni
Miksi muuten teille ateisteille on niin vaikeaa tuomita muslimit jotka iskut tekivät?Koraanissakin heidän "pyhä" profeettansa Muhammed julistaa uskon sotaa eli Jihadismia. Koraanissa Muhammadin elämäkerrasta noin kolme neljäsosaa on omistettu jihadille eli pyhälle sodalle. Ei liene epäselvää miksi muslimit taistelavt oman uskonsa puolesta. Koska Koraani käskee niin ja se on myös Allahin tahto!
- vastine.höpinöillesi
Mikäli englanti taipuu, katso tämä;
https://www.youtube.com/watch?v=AsyZ0WgrwPY- peku13
No, katsoitko Peku?
Todellakin hyvä linkki ja muitakin tuossa samalla sivulla.
- ate.i.s.m.i
Pekun keskustelun avaus esimerkki ateistien epätoivoisesta valehtelusta ja mustamaalaamisesta. Jos ette edes tämän vertaa pysty pysymään totuudessa, kuinka uskoisin muutakaan sanomisianne. Loppupäätelmä on se, että en voi uskoa rehellisyyteenne missään muussakaan asiassa. Onhan se hyvä tietenkin päästellä höyryjä täällä.
- suodaan.se.sille
Niin, ei tarvitse mummoja kadulla potkia eikä poroja tokassa.
- en.tiedä.poroista
suodaan.se.sille kirjoitti:
Niin, ei tarvitse mummoja kadulla potkia eikä poroja tokassa.
Eipä yleistetä, Raamatussa lukee ettei synnitöntä ihmistä ole olemassakaan, usko on armoa, ja sen avulla voi pelastaa sielunsa joutumasta helvettiin.
- väkivaltasyytekinon
en.tiedä.poroista kirjoitti:
Eipä yleistetä, Raamatussa lukee ettei synnitöntä ihmistä ole olemassakaan, usko on armoa, ja sen avulla voi pelastaa sielunsa joutumasta helvettiin.
Siitä huolimatta peku on luuseripaska ja palstan häpeäpilkku.
Kommenteista päätellen sohaisin kusiaispesää ja viesti meni perille.
Kristityillä, juutalaisilla ja muslimeilla on sama Jumala ja siitä huolimatta ovat vihoissaan toisilleeen.
Onhan toki Raamatussa hyväkin neuvo kristityille, jota he eivät myöskään noudata.
Room 12:19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".
Jos tuota yksittäistä Raamatun neuvoa noudattaisi, niin kenenkään päästä ei katkeaisi ainuttakaan hiuskarvaa, kun Jumalan kostoa odeteltaisiin miljoonia vuosia.- peku13
Kusta on vain sinun päässäsi!
- Sisis
Ja nyt on sitten sinulla hyvä mieli, kun sait taas nälväistä uskoville joista yksikään ei ollut Pariisin iskuissa mukana muuta kuin uhreina.
Muuten muslimien jumala on Kaldean Uurin kuunjumala ja kristittyjen Jumala on Jahve, joka on luonut taivaan ja maan. On tässä nyt vähän eroa jumalilla :) - 6_13
Eroa jumalilla? Selitähän se ero, Sisis, jos niin varma olet. Onko kyse ulkonäöstä vai nimen kirjoitusasusta? Vai onko heillä eroa supervoimissa?
- älä.ole.tyhmä
6_13 kirjoitti:
Eroa jumalilla? Selitähän se ero, Sisis, jos niin varma olet. Onko kyse ulkonäöstä vai nimen kirjoitusasusta? Vai onko heillä eroa supervoimissa?
Heissä ei ole mitään samaa joten miten voi etsiä eroja?
- Sisis
6_13 kirjoitti:
Kaldean Uurissa oli vallalla kuunjumala, mitä myös Aabrahaman isä Terah palveli. Se Jumala, joka on luonut taivaan ja maan, kutsui Aabrahamin pois Uurista siihen maahan jonka Jahve hänelle osoitti. Myöhemmin Arabiassa on harjoitettu kuun jumalan palvontaa. Mekassa oli kuun jumala nimeltään Hubal, joka oli Kaaban herra. Tämän kuun jumalan symboli oli puolikuu. Hubal kuun jumalaa kutsuttiin myös nimellä Al-Ilah. Allahin nimi tulee pakanallisesta kuun jumalasta. Kuun jumalan puolikuun merkki ja symboli on eräs Islamin uskon keskeisimmistä symboleista.
- Sisis
Nousevan kuun sirppi löytyy paitsi moskeijoiden ja minareettien huipulta myös melkein jokaisen islamilaisen valtion lipusta. Yksin tämän seikan pitäisi osoittaa, että islam on lainannut monet käytäntönsä muinaisesta pakanallisesta kuunjumala-kultista. Lisäksi ne historialliset tosiasiat, ettei yksikään Raamatun profeetoista mainitse nimeä Allah, ei puhunut mitään Mekasta, Kaabasta, mustan kiven suutelemisesta, 72 neitsyestä, ramadanista ja viidestä pakollisesta rukoushetkestä osoittavat, ettei Muhammedille ilmestynyt enkeli voinut olla Gabriel.
Muhammed omaksui symbolit, toiminnot, seremoniat, pakanallisessa kuunjumala-uskonnossa rukoushetkistä käytetyt käytetyt nimet ja toimi kaikessa toisin kuin tosi Jumalan profeetat. Sitäpaitsi Koraanissa ei ole yhtään profetiaa, mikä sekin on selvä osoitus siitä, ettei hän ollut tosi profeetta, vaan valheprofeetta Sisis kirjoitti:
Kaldean Uurissa oli vallalla kuunjumala, mitä myös Aabrahaman isä Terah palveli. Se Jumala, joka on luonut taivaan ja maan, kutsui Aabrahamin pois Uurista siihen maahan jonka Jahve hänelle osoitti. Myöhemmin Arabiassa on harjoitettu kuun jumalan palvontaa. Mekassa oli kuun jumala nimeltään Hubal, joka oli Kaaban herra. Tämän kuun jumalan symboli oli puolikuu. Hubal kuun jumalaa kutsuttiin myös nimellä Al-Ilah. Allahin nimi tulee pakanallisesta kuun jumalasta. Kuun jumalan puolikuun merkki ja symboli on eräs Islamin uskon keskeisimmistä symboleista.
"Allahin nimi tulee pakanallisesta kuun jumalasta."
Jos kerran Jeesus puhui arameaa, niin hän lausui Jumalan nimelllä allah, koska se arameaksi lausutaan niin.
Aramea on yksi arabien käyttämä murre ja Raamatun juutalaiset oli arabeja.- ihan.hävettää.puolestasi
Pe.ku kirjoitti:
Jos kerran Jeesus puhui arameaa, niin hän lausui Jumalan nimelllä allah, koska se arameaksi lausutaan niin.
Aramea on yksi arabien käyttämä murre ja Raamatun juutalaiset oli arabeja.Aramea on heprean sukulaiskieli. Miten voit olla noin tyhmä?
- olet.valehtelija
Pe.ku kirjoitti:
Aramea on yksi arabien käyttämä murre ja Raamatun juutalaiset oli arabeja.Älä jauha paskaa;
"Mikä on Allahin alkuperä?
– Muhammedin ja islamin Allah ei ole Jumalamme. Hän ei ole Luoja. Ennen islamia Allah oli epäjumala, jota kutsuttiin nimellä Eld, ja hänen vaimonsa nimi oli Elad, mikä merkitsee aurinkoa.
Eld tarkoitti kuuta tai etenkin kuunsirppiä. Uskottiin, että kuunsirppi symboloi miestä. Aurinko on vaimo. Siksi nykyään joka moskeijasta löytyy minareetin päältä kuunsirppi ja tähti. Kuunsirppi symbolisoi Allahia ja tähti hänen tytärtään. Näin on kirjoitettu muslimien kirjallisuudessa, ja puhun niiden perusteella. Näihin kirjoihin on kirjoitettu todisteet, että näin on."
"
Oliko Muhammed millään lailla Jumalan profeetta?
– Asetan kysymysmerkin Muhammedin käytöksen kohdalle. Hän meni naimisiin nuoren tytön kanssa. Tytt ö oli 9-vuotias Aisha. Muhammed oli naimisissa myös miniänsä Zainabin kanssa. Hän meni adoptoidun poikansa Zaidin kotiin. Muhammed näki miniänsä alasti ja alkoi himoita häntä. Sitten hän käski poikansa eroamaan vaimostaan Dzhibrilin [Muhammedille ilmestyneen "enkelin"] käskystä ja meni itse Zainabin kanssa naimisiin. Tämä on Koraanissa. Kuinka surullista. Tällainen oli Muhammed. Hän tappoi ihmisiä omalla kädellään. Mainitsen yhden esimerkin. Hän tappoi kaikki miehet koko Beniakuraizan, juutalaisten heimosta. Heitä oli 900 miestä. Hän valitsi itselleen kauneimmat heidän vaimoistaan. Muut vaimot hän antoi omille sotureilleen. Hän otti myös lapset itselleen, myi heidät ja osti aseita. Voiko tällainen ihminen olla profeetta?"
Loput voit itse lukea tästä haastattelusta;
http://www.pelastussanoma.fi/Islamin opit/islam.htm - tarkka.porkkana
ihan.hävettää.puolestasi kirjoitti:
Aramea on heprean sukulaiskieli. Miten voit olla noin tyhmä?
Peku: "Aramea on yksi arabien käyttämä murre"
ihan.hävettää.puolestasi: "Aramea on heprean sukulaiskieli."
Peku ei ole väittänyt etteikö aramea olisi heprean sukulaiskieli vaan sanoi, että se on yksi arabien käyttämistä murteista. - älä.sönkkää
tarkka.porkkana kirjoitti:
Peku ei ole väittänyt etteikö aramea olisi heprean sukulaiskieli vaan sanoi, että se on yksi arabien käyttämistä murteista.Aramea oli ennen arabiaa joten turha on puhua paskaa ja väännellä asioita. Jeesus eimkoskaan ole puhunut allahista!
- Hämeenkanttila
ihan.hävettää.puolestasi kirjoitti:
Aramea on heprean sukulaiskieli. Miten voit olla noin tyhmä?
"Aramea on heprean sukulaiskieli"
Tottakai ovat.
Aramea, heprea ja arabian kieli ovat keskiseemiläisiä arabien käyttämiä murteita ja hyvin lähellä toisiaan.
Keskiseemiläiset kielet ovat juuri keskeisimpiä arabien kieliä tai murteita ja itä- ja eteläseemiläiset ovat jo hieman kauempana.
Rautalangasta väännettynä voi verrata, että arabian kieli on kuin suomen kirjakieli ja aramea Tampereen murretta ja heprea Savon murretta.
Afroaasialaisten kielten keskiseemiläisistä murteista arabia on vaan päässyt voitolle pienemmistä murteista ja kehittynyt vasta 1800-luvulla nyky-arabiaksi. - älä.söpötä
Hämeenkanttila kirjoitti:
"Aramea on heprean sukulaiskieli"
Tottakai ovat.
Aramea, heprea ja arabian kieli ovat keskiseemiläisiä arabien käyttämiä murteita ja hyvin lähellä toisiaan.
Keskiseemiläiset kielet ovat juuri keskeisimpiä arabien kieliä tai murteita ja itä- ja eteläseemiläiset ovat jo hieman kauempana.
Rautalangasta väännettynä voi verrata, että arabian kieli on kuin suomen kirjakieli ja aramea Tampereen murretta ja heprea Savon murretta.
Afroaasialaisten kielten keskiseemiläisistä murteista arabia on vaan päässyt voitolle pienemmistä murteista ja kehittynyt vasta 1800-luvulla nyky-arabiaksi.Toora on kirjoitettu hepreaksi eikä arabiaksi eikä siellä puhuta mitään allahista. Vaan Jumala on JHWH, Minä olen se mikä minä olen, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan. Adonai, El Shaddai jne mutta ei koskaan allah.
- tarkkana.porkkana
älä.sönkkää kirjoitti:
Aramea oli ennen arabiaa joten turha on puhua paskaa ja väännellä asioita. Jeesus eimkoskaan ole puhunut allahista!
Hämeenkattila selittää asian sinulle rautalangasta vääntäen. Ehkä siten ymmärrät, mitä ajoin takaa.
- tarkka.porkkana
älä.söpötä kirjoitti:
Toora on kirjoitettu hepreaksi eikä arabiaksi eikä siellä puhuta mitään allahista. Vaan Jumala on JHWH, Minä olen se mikä minä olen, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan. Adonai, El Shaddai jne mutta ei koskaan allah.
Aramian kohdalla puhuttiin puhekielen murteesta ja siihen liittyvästä lausumistavasta.
- Ei.onnistu.mitenkään
Aramian kohdalla puhuttiin puhekielen murteesta ja siihen liittyvästä lausumistavasta.
Allah on nimi ja muhametti keksi sen vasta tuhansia vuosia kirjan kansan JHWH:n jälkeen joten älä edes yritä mitään muuta väittää.
- tulikomieleen
Ei.onnistu.mitenkään kirjoitti:
Allah on nimi ja muhametti keksi sen vasta tuhansia vuosia kirjan kansan JHWH:n jälkeen joten älä edes yritä mitään muuta väittää.
Muhammed ihan tosta lonkalta "keksi" nimen Allah. Sulle ei ole tullut mieleen, että Muhammed on saattanut ottaa Allahin käyttöön keskiseemiläisten kielten murteiten kautta?
"Sanassa al- on määräinen artikkeli ja varsinainen sanavartalo ilāh merkitsee yleisesti jumalaa. Ilāh on sukua heprean kielen Jumalaa tarkoittavalle sanalle Elohim. ”Allah” voidaan siis kääntää ”se yksi Jumala.....Arabian kielessä Allah-sanaa käytetään aina viittaamaan myös juutalaisuuden ja kristinuskon Jumalaan.”
https://fi.wikipedia.org/wiki/Allah
Arabikristitytkin sanovat Jumalaa Allahiksi.
Tarkemmin englanninkiellisessä wikipediassa.
https://en.wikipedia.org/wiki/Allah- Ei.onnistu.mitenkään
tulikomieleen kirjoitti:
Muhammed ihan tosta lonkalta "keksi" nimen Allah. Sulle ei ole tullut mieleen, että Muhammed on saattanut ottaa Allahin käyttöön keskiseemiläisten kielten murteiten kautta?
No ei varmasti ole koska koko allahia ei ole ollut koskaan edes olemassa.
"JHWH:n jälkeen"
JHWH =(Jahve)
Kaikki kolme yksijumalaista uskontoa on samaa seemiläistä (arabien) kulttuuriperimää.
"Jahve muodostaa pohjan juutalaisuuden ja muiden vanhaa seemiläistä kulttuuriperimää olevien yksijumalisten uskontojen, kuten kristinuskon ja islamin, jumala-käsitykselle."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jahve- Maailmanhulluinväite
Pe.ku kirjoitti:
"JHWH:n jälkeen"
JHWH =(Jahve)
Kaikki kolme yksijumalaista uskontoa on samaa seemiläistä (arabien) kulttuuriperimää.
"Jahve muodostaa pohjan juutalaisuuden ja muiden vanhaa seemiläistä kulttuuriperimää olevien yksijumalisten uskontojen, kuten kristinuskon ja islamin, jumala-käsitykselle."
https://fi.wikipedia.org/wiki/JahveÄlä,höpötä kun kieli ja kirjaimet olivat aivan erit ja aikaeroa tuhansia vuosia. Joten älä viitsi lässyttää. Missään Raamatussa ei ole milloinkaan lukent mitään allahista.
- tarkkana.porkkana
Pe.ku kirjoitti:
"Sanassa al- on määräinen artikkeli ja varsinainen sanavartalo ilāh merkitsee yleisesti jumalaa. Ilāh on sukua heprean kielen Jumalaa tarkoittavalle sanalle Elohim. ”Allah” voidaan siis kääntää ”se yksi Jumala.....Arabian kielessä Allah-sanaa käytetään aina viittaamaan myös juutalaisuuden ja kristinuskon Jumalaan.”
https://fi.wikipedia.org/wiki/Allah
Arabikristitytkin sanovat Jumalaa Allahiksi.
Tarkemmin englanninkiellisessä wikipediassa.
https://en.wikipedia.org/wiki/AllahTurhaa tuolle yhdelle on mitään selittää, koska hän ei edes kykene ymmärtämään eroa kirjoitetun kielen ja puhekielen välillä, saatikka että ymmärtäisi murteisiin liittyvät puhekielen erot.
tarkkana.porkkana kirjoitti:
Turhaa tuolle yhdelle on mitään selittää, koska hän ei edes kykene ymmärtämään eroa kirjoitetun kielen ja puhekielen välillä, saatikka että ymmärtäisi murteisiin liittyvät puhekielen erot.
Juu kyllä.
Sananlaskussakin sanotaan.
"Jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia"Pe.ku kirjoitti:
Juu kyllä.
Sananlaskussakin sanotaan.
"Jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia"Ei kannata sortua tällaisen sanamagiaan, johon on taipumusta osalla uskovia. Jotkut ovat kirjoittaneet melkoisia ”sanaselityksiä” näistä yksittäisistä ilmaisusuista ja varsin omintakeisten tulkintojen kautta.
Tuossa linkissä on juuri sellaista pyörittelyä: http://www.arvioikaa.com/YHVHUT.html- magiamummolle
mummomuori kirjoitti:
Ei kannata sortua tällaisen sanamagiaan, johon on taipumusta osalla uskovia. Jotkut ovat kirjoittaneet melkoisia ”sanaselityksiä” näistä yksittäisistä ilmaisusuista ja varsin omintakeisten tulkintojen kautta.
Tuossa linkissä on juuri sellaista pyörittelyä: http://www.arvioikaa.com/YHVHUT.htmlTuollaiseen sanamagiaan on taipumus kaikilla ateilla ja teillä liberaaliateilla. Et siis voi sitä estää tällä palstalla.
magiamummolle kirjoitti:
Tuollaiseen sanamagiaan on taipumus kaikilla ateilla ja teillä liberaaliateilla. Et siis voi sitä estää tällä palstalla.
:D ... Näin se taas musta valkeaksi muuttuu...
- magiamummolle
mummomuori kirjoitti:
:D ... Näin se taas musta valkeaksi muuttuu...
Onneksi et pysty sitäkään tekemään vaikka kuinka noituisit :D
- dikduk
Peku ei ole väittänyt etteikö aramea olisi heprean sukulaiskieli vaan sanoi, että se on yksi arabien käyttämistä murteista..
Jeesus UT.ssa laitetaan sanomaan erään psalmin jae arameaksi, ja se kuuluu "el(a)i /el(o)i lama sabaktani " hepreaksi on tuossa vain pieni ero: "eli eli lama azavtani". Jumala on arameaksi elah, VT:ista osa on kirjoitettu arameaksi, joten sieltä voi tarkistaa, eikä arameassa ole arabian määrättyä artikkeliakaan. Aramea ei ole arabien käyttämä murre, vaan on itsenäinen kieli eikä ole kovin läheistä sukua arabialle, läheisempää sukua se on hepreallekin.
Arameaa puhuu enää äidinkielenään pieni syyrialaiskristittyjen joukko, enkä tiedä onko heidän kielensä jo saanut vaikutteita ympäröivästä arabiasta niin paljon että käyttävät samaa jumala sanaa kuin arabiassa ,Jeesuksen aikaan ei kuitenkaan käytetty samaa ilmaisua ellei arabiassa sitten tuohon aikaan ollut armeasta lainattu jumala- sana, mutta se ei taida olla todennäköistä koska sanajuuri on noilla kieleillä sama mutta kehitys kullakin meni eri suuntiin .
Nimi JHWH ei muuten tule tuosta todennäköiseti voimaa tarkoittaneesta sanajuuresta. magiamummolle kirjoitti:
Onneksi et pysty sitäkään tekemään vaikka kuinka noituisit :D
En, sillä te kyllä ihan itse siitä huolehtitte.
- murkkumummolle
mummomuori kirjoitti:
En, sillä te kyllä ihan itse siitä huolehtitte.
Onko uskovat ainoa ryhmä johon sinun huttusi ja velhoilusi ei uppoa? Sekö sinua niin kovasti heissä nyppiikin?
murkkumummolle kirjoitti:
Onko uskovat ainoa ryhmä johon sinun huttusi ja velhoilusi ei uppoa? Sekö sinua niin kovasti heissä nyppiikin?
Ei vaan se pieni joukko meidän uskovien keskellä on jostain syystä innostunut kääntelemaan mustaa valkeaksi jne.
- nimi.ei.kanna
" meidän uskovien keskellä " Puhu vain itsestäsi. Jätä oikeat uskovat rauhaan.
>Jos tuota yksittäistä Raamatun neuvoa noudattaisi, niin kenenkään päästä ei katkeaisi ainuttakaan hiuskarvaa, kun Jumalan kostoa odeteltaisiin miljoonia vuosia.
Toden totta. Jotenkin on päässyt tämä kohta unohtumaan näiltä raamatun kirjaimellisesti lukevilta.nimi.ei.kanna kirjoitti:
" meidän uskovien keskellä " Puhu vain itsestäsi. Jätä oikeat uskovat rauhaan.
Räyhikseltä pitää kysyä lupa, ennen kuin saa lukea itsensä uskovien joukkoon. Mihin voi anomukset lähettää, vai annatko ratkaisut suoraan täällä? Pimpinvirkkuulla ja vaippaihottumalla vai ilman?
RepeRuutikallo kirjoitti:
>Jos tuota yksittäistä Raamatun neuvoa noudattaisi, niin kenenkään päästä ei katkeaisi ainuttakaan hiuskarvaa, kun Jumalan kostoa odeteltaisiin miljoonia vuosia.
Toden totta. Jotenkin on päässyt tämä kohta unohtumaan näiltä raamatun kirjaimellisesti lukevilta.Näin se juuri on. Tämä jostain syystä on leimattu negatiiviseksi asiaksi, josta ilkeillään. Näin puhutaan sitten aivan itse Raamattua vastaan.
- ölkjhtre
Sisis kirjoitti:
Ja nyt on sitten sinulla hyvä mieli, kun sait taas nälväistä uskoville joista yksikään ei ollut Pariisin iskuissa mukana muuta kuin uhreina.
Muuten muslimien jumala on Kaldean Uurin kuunjumala ja kristittyjen Jumala on Jahve, joka on luonut taivaan ja maan. On tässä nyt vähän eroa jumalilla :)ja luterilaisten jumalana on juoppo munkki joka ei 7 päivässä luonut maailman kaikkeutta vaikka se viimeinen päivä olikin krapulassa makaamista!
LUTERILAISET EIVÄT SAA PALVELLA JUMALAA JA JEESUSTA, EIKÄ PAPPISLUPAUKSEN ANTANEET SAA SAARNATA JEESUKSEN EVANKELIUMIA.
herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä." - mummot.sörssää.taas
RepeRuutikallo kirjoitti:
Toden totta. Jotenkin on päässyt tämä kohta unohtumaan näiltä raamatun kirjaimellisesti lukevilta.Mitäpä jos lukisit oikein. Eihän Jumala lupaa ettei yhtään hiusta katkea vaan se ei tapahdu Hänen tietämättään. Miksi aina valehtelet ja mummo komppaa kuin harakka tunkiolla?
mummot.sörssää.taas kirjoitti:
Mitäpä jos lukisit oikein. Eihän Jumala lupaa ettei yhtään hiusta katkea vaan se ei tapahdu Hänen tietämättään. Miksi aina valehtelet ja mummo komppaa kuin harakka tunkiolla?
Mites ne anomukset?
mummot.sörssää.taas kirjoitti:
Mitäpä jos lukisit oikein. Eihän Jumala lupaa ettei yhtään hiusta katkea vaan se ei tapahdu Hänen tietämättään. Miksi aina valehtelet ja mummo komppaa kuin harakka tunkiolla?
Room 12:19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".
"Se on kuitenkin selvää, että he elävät justiinsa samoilla opeilla, jotka on Raamatussa.
Tappamista ja raiskaamista Jumalan lakien mukaan."
Raamattu ei opeta noin. Seuraavassa Pe.ku:lle tietoa siitä, mitä ohjeita Raamattu antaa kristityille. Niitä noudattamalla mikään väkivalta ei ole mahdollista.
- Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Matt.22:33
- Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni. Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne. Room.12:9-10
- Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako, ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä. Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa. Room.12:20
- Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä. Room.12:21
- Niin tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme. Room.14:19
- Kaikki, mitä teette, tapahtukoon rakkaudessa. 1.Kor.16:14
- Kaikki katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus olkoon kaukana teistä. Ef.4:31
- Ja lopuksi; olkaa kaikki yksimielisiä, helläsydämisiä, veljiä kohtaan rakkaita, armahtavaisia, nöyriä. 1,Piet.3:8)Pe.ku on täysin oikeassa siinä, että uskovat eivät noudata kristinuskossa olevia hyviäkään ohjeita vaan oikaisevat niitten yli ja ohi sellaisilla ohjeilla, jotka heille sopii. Henkimaailmaan kuuluvat toisarvoiset kysymykset ajavat melkein aina ja poikkeuksetta lähimmäisen rakastamiseen liittyvien kysymysten ohi.
Nämä kieli- ja jumalien nimikysymykset ovat toisarvoisia.sage8 kirjoitti:
Pe.ku on täysin oikeassa siinä, että uskovat eivät noudata kristinuskossa olevia hyviäkään ohjeita vaan oikaisevat niitten yli ja ohi sellaisilla ohjeilla, jotka heille sopii. Henkimaailmaan kuuluvat toisarvoiset kysymykset ajavat melkein aina ja poikkeuksetta lähimmäisen rakastamiseen liittyvien kysymysten ohi.
Nämä kieli- ja jumalien nimikysymykset ovat toisarvoisia.Jumalan käskyt ja tahto eivät muutu siitä noudattaako ihminen niitä vai ei.
sage8 kirjoitti:
Pe.ku on täysin oikeassa siinä, että uskovat eivät noudata kristinuskossa olevia hyviäkään ohjeita vaan oikaisevat niitten yli ja ohi sellaisilla ohjeilla, jotka heille sopii. Henkimaailmaan kuuluvat toisarvoiset kysymykset ajavat melkein aina ja poikkeuksetta lähimmäisen rakastamiseen liittyvien kysymysten ohi.
Nämä kieli- ja jumalien nimikysymykset ovat toisarvoisia."Henkimaailmaan kuuluvat toisarvoiset kysymykset..."
Juu, kyllä.
Henkimaailman asiat uskovilla on oman pään sisällä olevia mielipiteitä, joita he sanovat Pyhäksi Hengeksi (isolla etukirjaimella).Pe.ku kirjoitti:
"Henkimaailmaan kuuluvat toisarvoiset kysymykset..."
Juu, kyllä.
Henkimaailman asiat uskovilla on oman pään sisällä olevia mielipiteitä, joita he sanovat Pyhäksi Hengeksi (isolla etukirjaimella).Ef 6:
10. Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.
11. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
12. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.fundis.mä.oon kirjoitti:
Ef 6:
10. Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.
11. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
12. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.Niin, raamatulla voi perustella mitä tahansa, niin äärimmäistä väkivaltaa kuin täydellistä väkivallattomuutta. Kaikkeen löytyy ohjeet.
- huihhul
fundis.mä.oon kirjoitti:
Jumalan käskyt ja tahto eivät muutu siitä noudattaako ihminen niitä vai ei.
Jahve vain uhoilee ja ihmiset viis veisaavat.
- J-K.K
Näin toisena ateistina toiselle, Peku. Aloituksesi on ala-arvoinen. Valjastat inhimillisen tragedian oman agendasi ajamiseen ja teet vertauksia kuin paraskin fundamentalistiuskova asioista, jotka eivät toisiinsa liity. Ääriuskonnollisuutta löytyy kaikkialta ja sitä vastaan tuleekin nousta, mutta kokonaisten uskontojen ja uskovaisten leimaaminen tuolla tavoin on taas puhdasta ateistista fanatismia. Aikuisen ihmisen pitäisi pystyä pidättäytymään tällaisesta toiminnasta.
Epäsuorasti ajat Isiksen asiaa, luot juopaa ja vihamielisyyttä ihmisten väliin, aivan kuten he toimillaan toivovat. Isis vihaa monikulttuurisuutta ja käsitystämme siitä, että erilaiset ihmiset pystyvät todella elämään yhdessä erilaisuuksista huolimatta. He haluavat korvata sen totalitarismilla, yhden asian ja yhden näkemyksen uskonnolla. Samaa ajattelua löytyy toki fundamentalisteista myös kristinuskon puolelta, mutta silti minkään näkemyksen kannattajien leimaaminen sen ääriyksilöiden toiminnan perusteella ei ole aikuisen ihmisen toimintaa.”Ääriuskonnollisuutta löytyy kaikkialta ja sitä vastaan tuleekin nousta, mutta kokonaisten uskontojen ja uskovaisten leimaaminen tuolla tavoin on taas puhdasta ateistista fanatismia.”
Aivan, ei pidä puolin eikä toisin tehdä yksinkertaistuksia. Ääri-ilmiöt ovat ääriyksilöiden masinoimia.mummomuori kirjoitti:
”Ääriuskonnollisuutta löytyy kaikkialta ja sitä vastaan tuleekin nousta, mutta kokonaisten uskontojen ja uskovaisten leimaaminen tuolla tavoin on taas puhdasta ateistista fanatismia.”
Aivan, ei pidä puolin eikä toisin tehdä yksinkertaistuksia. Ääri-ilmiöt ovat ääriyksilöiden masinoimia.Oleellista tässä kaikessa on se mihin uskoo ja minkä asian puolesta on valmis menemään äärimmäisyyksiin.
Jeesuskin meni äärimmäisyyksiin täyttäessään Isänsä tahdon.
Sanat "ääri sitä ja ääri tätä" on nykyisin vain pelkkä lyömäase niitä kohtaan jotka ajattelevat eri tavalla kuin itse ajattelee eivätkä taivu sanojan omaan tahtoon."Näin toisena ateistina toiselle, Peku...."
Kirjoituksesta päätellen oplet Patmoksen "ateisti"
Minä en edes kritisoinut tavallisia uskovia vaan terrorismia.
Palstalla on kuitenkin tällä hetkellä peräti 8 aloitusta etusivulla, joissa syytellään ihan tavallisia viattomia muslimeita Pariisin iskuista.
Olet mummomuorin ohella todella putkinäköinen.mummomuori kirjoitti:
”Ääriuskonnollisuutta löytyy kaikkialta ja sitä vastaan tuleekin nousta, mutta kokonaisten uskontojen ja uskovaisten leimaaminen tuolla tavoin on taas puhdasta ateistista fanatismia.”
Aivan, ei pidä puolin eikä toisin tehdä yksinkertaistuksia. Ääri-ilmiöt ovat ääriyksilöiden masinoimia.Kerro mitä sanoo kirje laodikealaisille? Joh Ilm 3:15''Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
16. Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.'' Mitä luulet, että kuuma taikka kylmä tarkoittaa?fundis.mä.oon kirjoitti:
Oleellista tässä kaikessa on se mihin uskoo ja minkä asian puolesta on valmis menemään äärimmäisyyksiin.
Jeesuskin meni äärimmäisyyksiin täyttäessään Isänsä tahdon.
Sanat "ääri sitä ja ääri tätä" on nykyisin vain pelkkä lyömäase niitä kohtaan jotka ajattelevat eri tavalla kuin itse ajattelee eivätkä taivu sanojan omaan tahtoon.Niin, voihan sitä käyttää lyömäasenna kuten tuossa annoit hyvän esimerkin.
Tuolloin Jeesuksen toiminta ei ollut millään tavoin ”ääri” juttua. Niin tekivät monet muutkin aikalaiset. Uskonnollinen retoriikka oli aika tavalla toisenlaista kuin nykyään.
Jos on joku oppi tai ideologia, niin sen mukaan määräytyy asema siinä, miten paljon se mielipide poikkeaa siitä mikä keskimäärin vallitsee. Samoin se, miten fanaattisesti sitä asiaa on valmis ajamaan.
Kuten tiedämme, katoliset eivät ole nykyään kovinkaan väkivaltaisia tai ylipäätään kannata väkivaltaa. Kuitenkin lähimenneisyydessä on ollut äärikatolisia – eli Irlannin IRA:n toimijoita. Katolisia jotka olivat valmiita äärimmäisiin tekoihin saakka valmiita. Sitten on ”nimikatolisia” jotka edustavat sitä toista laitaa.
Siksi on väärin asettaa kaikki ääri-ilmiöksi, kuten nyt koetetaan kaikista muslimeista tehdä sellaisia. Terrorismi on aina ÄÄRI ilmiö, eikä koskaan edusta kaikkia sen uskonnon edustajia!- mummo.sörssää.taas
mummomuori kirjoitti:
Niin, voihan sitä käyttää lyömäasenna kuten tuossa annoit hyvän esimerkin.
Tuolloin Jeesuksen toiminta ei ollut millään tavoin ”ääri” juttua. Niin tekivät monet muutkin aikalaiset. Uskonnollinen retoriikka oli aika tavalla toisenlaista kuin nykyään.
Jos on joku oppi tai ideologia, niin sen mukaan määräytyy asema siinä, miten paljon se mielipide poikkeaa siitä mikä keskimäärin vallitsee. Samoin se, miten fanaattisesti sitä asiaa on valmis ajamaan.
Kuten tiedämme, katoliset eivät ole nykyään kovinkaan väkivaltaisia tai ylipäätään kannata väkivaltaa. Kuitenkin lähimenneisyydessä on ollut äärikatolisia – eli Irlannin IRA:n toimijoita. Katolisia jotka olivat valmiita äärimmäisiin tekoihin saakka valmiita. Sitten on ”nimikatolisia” jotka edustavat sitä toista laitaa.
Siksi on väärin asettaa kaikki ääri-ilmiöksi, kuten nyt koetetaan kaikista muslimeista tehdä sellaisia. Terrorismi on aina ÄÄRI ilmiö, eikä koskaan edusta kaikkia sen uskonnon edustajia!Sinä siis väheksyt Jeesuken sovitustyötä ja äärimmästä kärsimystä ja tuskallista kuolemaa ristillä?
mummo.sörssää.taas kirjoitti:
Sinä siis väheksyt Jeesuken sovitustyötä ja äärimmästä kärsimystä ja tuskallista kuolemaa ristillä?
Vaihdat aihetta. Jeesus oli kyllä melkoinen anarkisti ja toisinajattelija. Mutta ei sentään mikään terroristi.
- mummo.sörssää.taas
mummomuori kirjoitti:
Vaihdat aihetta. Jeesus oli kyllä melkoinen anarkisti ja toisinajattelija. Mutta ei sentään mikään terroristi.
Jeesus on lihaan tullut Jumala. Ja sinä ateistina puhut Hänestä jopa "Jeesus OLI" - muodossa. Jeesus tekee kaikessa Isän Jumalan tahdon.
- mummo.sörssää.taas
mummomuori kirjoitti:
Et siis ymmärtänyt edes mitä fundis tarkoitti "Jeesuskin meni äärimmäisyyksiin täyttäessään Isänsä tahdon."
Et siis ymmärtänyt edes mitä fundis tarkoitti "Jeesuskin meni äärimmäisyyksiin täyttäessään Isänsä tahdon."
Oletko "mummo.sörssää.taas" tämä sama multinikki joka ilkeilee joka ketjussa useilla nikeillä ja vaihtaa kierosti aihetta kun jää alakynteen tai esittää absurdin kysymyksen samasta häviölle jäämisen syystä. Oleppa yhden kerran rehellinen ja vastaa.
- mummo.sörssää.taas
sage8 kirjoitti:
Oletko "mummo.sörssää.taas" tämä sama multinikki joka ilkeilee joka ketjussa useilla nikeillä ja vaihtaa kierosti aihetta kun jää alakynteen tai esittää absurdin kysymyksen samasta häviölle jäämisen syystä. Oleppa yhden kerran rehellinen ja vastaa.
Menehän sinä vastaaman sinulle avoimiin kysymyksiin koskien leipomistasi :D
- kiitos.sinulle
Aamen aikuisen ihmisen tekstiä.
sage8 kirjoitti:
Räyhishän se on.
- allaspathe
Jeesus on lihaan tullut Jumala. Ja sinä ateistina puhut Hänestä jopa "Jeesus OLI" - muodossa. Jeesus tekee kaikessa Isän Jumalan tahdon.
Jumalaakinn inkarnaatioita löytyy muistakin uskonnoista, esim kreikan mytologiasta.
- apumiehen_apuri
Pariisin isku oli malliesimerkkinä myös ääriateistisesta ajattelusta ja toiminnasta. Esimerkkejä löytyy ateistiterrorismista, miljoonien uhrien äänen hiljentämisestä lähihistoriassa paljon, ihan Euroopastakin. Terrosristit ja Pekun kaltaiset epäihmiset ovat täysin rinnastettavissa isis-joukkoihin, vaarallisiin ihmisoikeuksien vastustajiin.
- apumiehen_apuri
...lisäksi tähän samaan varalliseen joukkoon luetaan kirkkomme ääriliberalistit, jotka ovat esimerkiksi meidän kirkossamme erottaneet yhteydestään perinteistä uskoamme edustaneet pappimmeja kieltäneet siten heidän oikeutensa kristittyjen yhteyteen. Henkinen terrori on aivan yhtä hirveää kuin pommeilla tapahtuneet terroriteot. Hengetön ei voi osallistua yhteiseen toimintaan, mutta ei myöskään erotetut.
En yhtään ihmettele että näiden asioiden kanssa ollaan aivan sekaisin. Kun on kuunneltu niitä, jotka antavat valmiita mielipiteet ilman omakohtaista miettimistä, niin totaalinen sillisalaatti on valmis.
Länsimainen kulttuuri ikävä kyllä perustuu valistuksen aatteeseen sekä valtioiden sekulaarisuuteen, aivan kuten Yhdysvallatkin. Niihin kuuluvat mm. vapaus, ihmisoikeudet, tasa-arvo jne.
Nyt terroristit uhkaavat näitä arvoja. Samoja arvoja joita täällä on kovasti kritisoitu ja pidetty jollain tapa ajopa kristinuskon vastaisina. Nyt sitten pitääkin kääntää takkia, vai mitenkä?- mummo.sörssää.taas
mummomuori kirjoitti:
En yhtään ihmettele että näiden asioiden kanssa ollaan aivan sekaisin. Kun on kuunneltu niitä, jotka antavat valmiita mielipiteet ilman omakohtaista miettimistä, niin totaalinen sillisalaatti on valmis.
Länsimainen kulttuuri ikävä kyllä perustuu valistuksen aatteeseen sekä valtioiden sekulaarisuuteen, aivan kuten Yhdysvallatkin. Niihin kuuluvat mm. vapaus, ihmisoikeudet, tasa-arvo jne.
Nyt terroristit uhkaavat näitä arvoja. Samoja arvoja joita täällä on kovasti kritisoitu ja pidetty jollain tapa ajopa kristinuskon vastaisina. Nyt sitten pitääkin kääntää takkia, vai mitenkä?Islam ja muslimit ovat ihan kaikkea vastaan - myös toisiaan. Eihän ole yhtään sekavaa?
- pertsa2012_eikirj
mummomuori kirjoitti:
Nyt terroristit uhkaavat näitä arvoja. Samoja arvoja joita täällä on kovasti kritisoitu ja pidetty jollain tapa ajopa kristinuskon vastaisina. Nyt sitten pitääkin kääntää takkia, vai mitenkä?Kristinuskon arvot eivät sisälly niihin herjauksiin joita homot heidän tukijansa syytävät Herramme lakien päälle äläkä siis tee senkaltaisia vääriä hahmotelmia niistä asioista joita vastaan olet kaiken aikaa ollut.
pertsa2012_eikirj kirjoitti:
Kristinuskon arvot eivät sisälly niihin herjauksiin joita homot heidän tukijansa syytävät Herramme lakien päälle äläkä siis tee senkaltaisia vääriä hahmotelmia niistä asioista joita vastaan olet kaiken aikaa ollut.
Jaa a, kyllä sitä täällä sanotaan sananvapaudeksi kun uskovat käyttävät alatyylin kieltä? Ja sitähän se on, ilman tätä liberaalia arvoa meillä ei olisi oikeutta kirjoitella täällä ihan mitä sylki suuhun sattuu tuomaan.
- mummo.sörssää.taas
mummomuori kirjoitti:
Jaa a, kyllä sitä täällä sanotaan sananvapaudeksi kun uskovat käyttävät alatyylin kieltä? Ja sitähän se on, ilman tätä liberaalia arvoa meillä ei olisi oikeutta kirjoitella täällä ihan mitä sylki suuhun sattuu tuomaan.
Eli olet samaa mieltä Pertsan kanssa?
mummomuori kirjoitti:
Muutoin - jos minä olisin terroristi myrkyttäisin juomavesilähteet ja keinona se olisi halpa ja tehokas minimissään tuhansia uhreja ilman pommien kanssa melskaamista.Et näytä sinäkään ymmärtävän että Kaikkivaltiaan tuomiot ovat alkaneet putoilla "ah niin viattomien" ihmisparkojen niskaan vaikkakin se näyttäisi olevan ainut tapa herättää "umpiluissa" edes jotakin liikehdintää ja saada edes joitakin eksyksissä olevia pelastumaan.Sikäli kuin minä ymmärrän niin Isiksellä on jo mittava määrä muitakin terrori-iskuja suunniteltuna täten he palkitsevat kaikki kansakuntien "vanhurskaat perversiot."
Sinun sijassasi mummo alkaisin tekemään täyskäännöstä antikristillisistä asenteistasi jotka ovat suoraa kapinointia Korkeinta vastaan ennenkuin pakittaminen alkaa käydä mahdottomaksi.
"Te" ette näy vieläkään käsittävän mitä "hyvyyksiä" saatte aivan kohta ottaa vastaan ja Kuka ne sallii - minä olen vain odottavalla kannalla.pertsa2012 kirjoitti:
Muutoin - jos minä olisin terroristi myrkyttäisin juomavesilähteet ja keinona se olisi halpa ja tehokas minimissään tuhansia uhreja ilman pommien kanssa melskaamista.Et näytä sinäkään ymmärtävän että Kaikkivaltiaan tuomiot ovat alkaneet putoilla "ah niin viattomien" ihmisparkojen niskaan vaikkakin se näyttäisi olevan ainut tapa herättää "umpiluissa" edes jotakin liikehdintää ja saada edes joitakin eksyksissä olevia pelastumaan.Sikäli kuin minä ymmärrän niin Isiksellä on jo mittava määrä muitakin terrori-iskuja suunniteltuna täten he palkitsevat kaikki kansakuntien "vanhurskaat perversiot."
Sinun sijassasi mummo alkaisin tekemään täyskäännöstä antikristillisistä asenteistasi jotka ovat suoraa kapinointia Korkeinta vastaan ennenkuin pakittaminen alkaa käydä mahdottomaksi.
"Te" ette näy vieläkään käsittävän mitä "hyvyyksiä" saatte aivan kohta ottaa vastaan ja Kuka ne sallii - minä olen vain odottavalla kannalla."Muutoin - jos minä olisin terroristi myrkyttäisin juomavesilähteet"
Millä aineella ja miten?
Ei kannata levennellä, jos ei osaa kertoa millä aineella ja miten.Pe.ku kirjoitti:
"Muutoin - jos minä olisin terroristi myrkyttäisin juomavesilähteet"
Millä aineella ja miten?
Ei kannata levennellä, jos ei osaa kertoa millä aineella ja miten.Ydinjäte , kaliumsyanidi , bakteeriase,sariini,dimetyylielohopea jne.
Vedenpuhdistamoilta levitys onnistuisi , mutta myös "jakelu" yksittäisiltä kohteilta käsin käy.
Saas nähdä mitä muslimit suunnittelevat.apumiehen_apuri kirjoitti:
...lisäksi tähän samaan varalliseen joukkoon luetaan kirkkomme ääriliberalistit, jotka ovat esimerkiksi meidän kirkossamme erottaneet yhteydestään perinteistä uskoamme edustaneet pappimmeja kieltäneet siten heidän oikeutensa kristittyjen yhteyteen. Henkinen terrori on aivan yhtä hirveää kuin pommeilla tapahtuneet terroriteot. Hengetön ei voi osallistua yhteiseen toimintaan, mutta ei myöskään erotetut.
Tässä siis tuli kahden viestin verran esimerkkiä kristillisestä ääriajattelusta. Jos joku on sitä mieltä, että siinä vain "ollaan toista mieltä", sitten olkoon.;)
pertsa2012 kirjoitti:
Ydinjäte , kaliumsyanidi , bakteeriase,sariini,dimetyylielohopea jne.
Vedenpuhdistamoilta levitys onnistuisi , mutta myös "jakelu" yksittäisiltä kohteilta käsin käy.
Saas nähdä mitä muslimit suunnittelevat.Noin siis terroristit voisivat tehdä ja nyt oli taas kuulemma suunnitteilla isku jalkapallo-otteluun jossa myös Merkelin piti olla ja se saatiin onneksi torjuttua.
pertsa2012 kirjoitti:
Ydinjäte , kaliumsyanidi , bakteeriase,sariini,dimetyylielohopea jne.
Saas nähdä mitä muslimit suunnittelevat.Ei iskun tekemiseen riitä se että osaa kirjoittaa eri aineiden nimiä.
"Yksittäiset kohteet" olisi se kun kävisit lisäämässä jotain aineita, joita ei välttämättä saa mistään, kodeissa ihmisten kahvipannuihin.Pe.ku kirjoitti:
Ei iskun tekemiseen riitä se että osaa kirjoittaa eri aineiden nimiä.
"Yksittäiset kohteet" olisi se kun kävisit lisäämässä jotain aineita, joita ei välttämättä saa mistään, kodeissa ihmisten kahvipannuihin.Tuo oli typerää , mutta en tietenkään keskustele kanssasi enempää tästä aiheesta koska ymmärrän mitä olet yrittämässä.
pertsa2012 kirjoitti:
"Te" ette näy vieläkään käsittävän mitä "hyvyyksiä" saatte aivan kohta ottaa vastaan ja Kuka ne sallii - minä olen vain odottavalla kannalla.En näe mitään syytä luopua uskostani edelleenkään. Vaikka se ei kaikkia kristittyjä niin miellyttäisikään.
On hyvä pitää pää kylmänä ja noudattaa sitä kehotusta, että minkä toivotte muiden tekevän sinulle, tee sinä sitä heille. Eli en halua että minuakaan kohdellaan maailman väkivaltaisimman maan asukkaan pelkkänä juopottelevana tappaja ehdokkaana. Tuskin suurin osa muistakaan suomalaisista.
On kyettävä näkemään ydin kaikessa. Terrorismi on aikamme sotaa, ja varsin pelottavaa sellaista. Terroristit voivat ottaa minkä tahansa uskonnon tai aatteen viitakseen, koska sen avulla ihmisiä saa manipuloitua paremmin. Aikansa se onnistuu mutta sitten ilmiö riitaantuu itsensä kanssa, kun todellisuus paljastuu näille harhaanjohdetuille. Pakoon ei ehkä pääse, tulevaisuus on olla tuomittu, ja ehkä sitä ”ihanne” valtiota ja maailmaa ei sitten tullutkaan.
Täsmälliset vastaiskut monella ”rintamalla” ovat tämän päivän taktiikkaa. Ne ovat niin sotilaallisia kuin muita viranomaistahojen keinoja, ne ovat netissä tapahtuvia (kybersota on kohta totta) sekä jokaisen kansalaiset tarkkaavasuutta ilman vihatäytteistä propagandaa, niin että nämä soluttautujat saadaan mahdollisemman aikaisessa vaiheessa kiinni.
Muistelen että joskus keskustelimme tästä kuinka sotaa tullaan nykyään käymään. Toki myrkyttäminen on yksi vaihtoehto mutta tehokkaammin iskut käyvät kun tuhotaan sähköjakelu, sillä se pysäyttää aivan kaiken yhteiskunnassa. Etenkin tiedonkulku vaikeutuu.- mummo.sörssää.taas
mummomuori kirjoitti:
En näe mitään syytä luopua uskostani edelleenkään. Vaikka se ei kaikkia kristittyjä niin miellyttäisikään.
On hyvä pitää pää kylmänä ja noudattaa sitä kehotusta, että minkä toivotte muiden tekevän sinulle, tee sinä sitä heille. Eli en halua että minuakaan kohdellaan maailman väkivaltaisimman maan asukkaan pelkkänä juopottelevana tappaja ehdokkaana. Tuskin suurin osa muistakaan suomalaisista.
On kyettävä näkemään ydin kaikessa. Terrorismi on aikamme sotaa, ja varsin pelottavaa sellaista. Terroristit voivat ottaa minkä tahansa uskonnon tai aatteen viitakseen, koska sen avulla ihmisiä saa manipuloitua paremmin. Aikansa se onnistuu mutta sitten ilmiö riitaantuu itsensä kanssa, kun todellisuus paljastuu näille harhaanjohdetuille. Pakoon ei ehkä pääse, tulevaisuus on olla tuomittu, ja ehkä sitä ”ihanne” valtiota ja maailmaa ei sitten tullutkaan.
Täsmälliset vastaiskut monella ”rintamalla” ovat tämän päivän taktiikkaa. Ne ovat niin sotilaallisia kuin muita viranomaistahojen keinoja, ne ovat netissä tapahtuvia (kybersota on kohta totta) sekä jokaisen kansalaiset tarkkaavasuutta ilman vihatäytteistä propagandaa, niin että nämä soluttautujat saadaan mahdollisemman aikaisessa vaiheessa kiinni.
Muistelen että joskus keskustelimme tästä kuinka sotaa tullaan nykyään käymään. Toki myrkyttäminen on yksi vaihtoehto mutta tehokkaammin iskut käyvät kun tuhotaan sähköjakelu, sillä se pysäyttää aivan kaiken yhteiskunnassa. Etenkin tiedonkulku vaikeutuu."En näe mitään syytä luopua uskostani edelleenkään. Vaikka se ei kaikkia kristittyjä niin miellyttäisikään."
Mummo taas todisti liberaalin nimeen. Ihmisä varten uskoo :( mummomuori kirjoitti:
En näe mitään syytä luopua uskostani edelleenkään. Vaikka se ei kaikkia kristittyjä niin miellyttäisikään.
Muistelen että joskus keskustelimme tästä kuinka sotaa tullaan nykyään käymään. Toki myrkyttäminen on yksi vaihtoehto mutta tehokkaammin iskut käyvät kun tuhotaan sähköjakelu, sillä se pysäyttää aivan kaiken yhteiskunnassa. Etenkin tiedonkulku vaikeutuu.mummomuori sanoi :
Aikansa se onnistuu mutta sitten ilmiö riitaantuu itsensä kanssa, kun todellisuus paljastuu näille harhaanjohdetuille. Pakoon ei ehkä pääse, tulevaisuus on olla tuomittu, ja ehkä sitä ”ihanne” valtiota ja maailmaa ei sitten tullutkaan.
Jos nuo harhaanjohdetut ovat riitautuneet itseisarvollisesti totuuden kanssa toteuttaessaan ideaaliaan niin siihen on olemassa armo kääntymyksen muodossa ja heidän pitäisi jatkossa pysyä erillään asioista joita eivät ymmärrä.
Muslimeita ei pitäisi ottaa tänne laisinkaan noita 50 neitsyen tavoittelijoita niin kauan kuin voimme ottaa tänne muita kuin epäjumalan palvelijoita jotka perustavat maahamme nukkuvia terroristisoluja , mitkä sitten tarpeen tullen aktivoidaan.Hallitusmiehemme ja naisemme ovat tuhlaamassa kansallisomaisuutemme zorbasta tanssiville kreikkalaisille muille loiseläjille ja samaan aikaan oman maamme eläkeläisiä uhattiin asumistuen vähennyksillä jotka olisivat toteutuessaan kyllä ajaneet ihmisiä siltojen alle.Onneksi Väyrynen on tehnyt aloitteen kansanäänestyksen järjestämisestä EU:ssa pysymisestä ja henkisesti nukkavierut saavat ehkä uuden tilaisuuden mikäli siitä olisi heille hyötyä.Työpaikkojen luomiseen tarvittavaa pääomaa valtio saisi luotonlaajennuksen valjastamisella valtion työvälineeksi kuten jenkit ovat vauhdilla tekemässä osavaltioissaan.pertsa2012 kirjoitti:
mummomuori sanoi :
Aikansa se onnistuu mutta sitten ilmiö riitaantuu itsensä kanssa, kun todellisuus paljastuu näille harhaanjohdetuille. Pakoon ei ehkä pääse, tulevaisuus on olla tuomittu, ja ehkä sitä ”ihanne” valtiota ja maailmaa ei sitten tullutkaan.
Jos nuo harhaanjohdetut ovat riitautuneet itseisarvollisesti totuuden kanssa toteuttaessaan ideaaliaan niin siihen on olemassa armo kääntymyksen muodossa ja heidän pitäisi jatkossa pysyä erillään asioista joita eivät ymmärrä.
Muslimeita ei pitäisi ottaa tänne laisinkaan noita 50 neitsyen tavoittelijoita niin kauan kuin voimme ottaa tänne muita kuin epäjumalan palvelijoita jotka perustavat maahamme nukkuvia terroristisoluja , mitkä sitten tarpeen tullen aktivoidaan.Hallitusmiehemme ja naisemme ovat tuhlaamassa kansallisomaisuutemme zorbasta tanssiville kreikkalaisille muille loiseläjille ja samaan aikaan oman maamme eläkeläisiä uhattiin asumistuen vähennyksillä jotka olisivat toteutuessaan kyllä ajaneet ihmisiä siltojen alle.Onneksi Väyrynen on tehnyt aloitteen kansanäänestyksen järjestämisestä EU:ssa pysymisestä ja henkisesti nukkavierut saavat ehkä uuden tilaisuuden mikäli siitä olisi heille hyötyä.Työpaikkojen luomiseen tarvittavaa pääomaa valtio saisi luotonlaajennuksen valjastamisella valtion työvälineeksi kuten jenkit ovat vauhdilla tekemässä osavaltioissaan.”Työpaikkojen luomiseen tarvittavaa pääomaa valtio saisi luotonlaajennuksen valjastamisella valtion työvälineeksi kuten jenkit ovat vauhdilla tekemässä osavaltioissaan.”
Vaikka tuo ei tähän aiheeseen kuulukaan, niin mitä iloa on matalapalkkaisten työpaikkojen luomisella, kun tulot eivät kuitenkaan riitä elämiseen?
Näinhän Amerikassa on käynyt, on syntynyt entistä pahempi ”luokkajako” ja ihmiset eivät pärjää edes kahden työpaikan tuloillaan.
”Tuoreet luvut vahvistivat käsityksiä suuri- ja pienituloisten välisen kuilun syvenemisestä Yhdysvalloissa.”
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015040319464146_ul.shtml
”USA:n työllisyysluvut pettymys – talous yskii osin Kiinan ja Euroopan vaikutuksesta”
”Esimerkiksi finanssialalla palkat ovat nousseet yli kymmenen prosentin tahtia vuodessa, kun taas teollisuudessa palkat ovat laskeneet 12 prosenttia vuodessa.”
http://www.hs.fi/talous/a1443761382797
Kun työttömyysprosenttia pidetään yhtenä ennusteiden tekijänä, se ei anna todellista kuvaa. työvoiman ulkopuolelle tippuu koko ajan lisää, sillä niitä joilla ei ole oikeutta työttömyysturvaan, ei näy tilastoissa. He joutuvat elättämään itsensä rikollisin keinoin ja näin rikollisuus lisääntyy.
”USAn vankiluku oli 90-luvun alkupuolelle saakka aika vakaasti 300 tuhannen paikkeilla, mutta vastaavan kehityksen vuoksi noussut kymmenkertaistunut. USAssa asuu noin 5 % maailman väestöstä ja 25 % maailman vangeista.”
http://aamulehdenblogit.ning.com/profiles/blogs/odotettavissa-k-yhyyden-ja-rikollisuuden-kasvu?id=2119722%3ABlogPost%3A1408767&page=2mummomuori kirjoitti:
”Työpaikkojen luomiseen tarvittavaa pääomaa valtio saisi luotonlaajennuksen valjastamisella valtion työvälineeksi kuten jenkit ovat vauhdilla tekemässä osavaltioissaan.”
Vaikka tuo ei tähän aiheeseen kuulukaan, niin mitä iloa on matalapalkkaisten työpaikkojen luomisella, kun tulot eivät kuitenkaan riitä elämiseen?
Näinhän Amerikassa on käynyt, on syntynyt entistä pahempi ”luokkajako” ja ihmiset eivät pärjää edes kahden työpaikan tuloillaan.
”Tuoreet luvut vahvistivat käsityksiä suuri- ja pienituloisten välisen kuilun syvenemisestä Yhdysvalloissa.”
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015040319464146_ul.shtml
”USA:n työllisyysluvut pettymys – talous yskii osin Kiinan ja Euroopan vaikutuksesta”
”Esimerkiksi finanssialalla palkat ovat nousseet yli kymmenen prosentin tahtia vuodessa, kun taas teollisuudessa palkat ovat laskeneet 12 prosenttia vuodessa.”
http://www.hs.fi/talous/a1443761382797
Kun työttömyysprosenttia pidetään yhtenä ennusteiden tekijänä, se ei anna todellista kuvaa. työvoiman ulkopuolelle tippuu koko ajan lisää, sillä niitä joilla ei ole oikeutta työttömyysturvaan, ei näy tilastoissa. He joutuvat elättämään itsensä rikollisin keinoin ja näin rikollisuus lisääntyy.
”USAn vankiluku oli 90-luvun alkupuolelle saakka aika vakaasti 300 tuhannen paikkeilla, mutta vastaavan kehityksen vuoksi noussut kymmenkertaistunut. USAssa asuu noin 5 % maailman väestöstä ja 25 % maailman vangeista.”
http://aamulehdenblogit.ning.com/profiles/blogs/odotettavissa-k-yhyyden-ja-rikollisuuden-kasvu?id=2119722%3ABlogPost%3A1408767&page=2mummomuorille :
On pyrittävä luomaan otolliset olosuhteet ihmisten elämiselle ja valtion velattomuus ei ole ainakaan paha asia.Tuo linkki on jo varsin vanha joten tilanteet ovat varmasti menneet "eteenpäin" siellä jenkkilässä.Siis vielä kerran - jos valtiolla menee hyvin on se oletusarvoisesti myös kansalaisen etu.
http://magneettimedia.com/washingtonin-osavaltio-liittymassa-julkisten-pankkien-perustajiin/
Yhdysvalloissa osavaltiot ottavat pankkeja omiin käsiinsä ja irtaantuvat keskuspankista. Liikkeen pioneeri on Pohjois-Dakota, jonka taloutta luottokriisi ei ole juuri heilautellut.
Washingtonin osavaltio on liittynyt niiden Yhdysvaltain osavaltioiden joukkoon, jotka ovat ottaneet aloitteen pankkiasioissa omiin käsiinsä. Tällä hetkellä Yhdysvaltain osavaltioista Illinois, Virginia, Massachusetts, Maryland, Hawaiji, Florida, Michigan, Oregon, Kalifornia ja muutama muu ovat laatimassa tai laatineet lakialoitteita, jotka mahdollistavat osavaltion oman pankin perustamisen sekä irtautumisen Yhdysvaltain keskuspankki Federal Reservesta, FEDista. Innoittajana on toiminut Pohjois-Dakotan osavaltion oma pankki, BND, North-Dakota Bank, joka on pitänyt oman ja koko osavaltion talouden kunnossa ja joka toimii keskuspankista erillään. Yhdysvaltain keskushallinnon sekä osavaltioiden järkyttävästä taloudellisesta tilanteesta poiketen Pohjois-Dakota on selvinnyt lamasta hyvin, ja sen omistama BND tuotti ennätysvoitot osavaltiolle vuonna 2009.
"Toisin kuin yksityiset pankit, julkisesti omistetut pankit eivät spekuloi rahamarkkinoilla tai pelaa korkean riskin ”finanssituotteilla”. Ne eivät myöskään maksa tolkutonta palkkaa ja bonuksia johtajilleen tai työntekijöilleen. Työntekijät ja pankinjohtaja ovat julkisen sektorin työntekijöitä. Pankin voitot maksetaan sen ainoalle osakkeenomistajalle: osavaltion asukkaille, kansalle. "
- ttkkl
Islam on dualistineeen uskonto, eli siellä on
kaksi moskeijaa, joista toinen on hyvän tekeisen ja toinen pahan tekemiselle. Molemmissa nuissa lukevat vain Koraania. Islamilaiset eivät lue Raamattua ollenkaan. Jos joku on saanut käteensä Raamatun ja lukenut, ovat pian kääntyneet kristityiksi ja jättäneet terroriteot. Pariisin iskut esimerkkeinä
No eipä tästä ole kuin parisataa vuotta, kun Porttugalin, Espanjan, Englannin, Ranskan, Hollannin, Saksan, Tanskan, Ruotsin ja Venäjän nuoret miehet lähtivät hallitustensa siunaamina valloittamaan siirtomaita ympäri maapalloa alistamalla niiden väestöjä hallitustensa vallan alle rikkomalla kaikin tavoin ns. ihmisoikeuksia.
Kun valloitussotia, kera ns. ihmisoikeusrikkomusten, on käyty kautta koko ihmiskunnan kirjoitetun historian, eli jo tuhansia vuosia ennen juutalaisten esi-isä Aabrahamia, ihmisen halukkudella käydä toistensa kimppuun näyttää olevan muita syitä kuin Raamattu-oppi.
Sanontaan, että historia toistaa itseään, on voimissaan tänäkin päivänä.
Eli kun tänä päivänä Lähi-Idän nuoret arabit, joita väestöstä on 2/3:osaa, haluavat perustaa unelmavaltionsa pohjautuen heidän esi-isiensä noin 400 vuotta sitten omaksumaan uskonnollisfilosofiseen oppiin (Islam), niin heidän tavoitteenaan on perustaa hyvinvointiansa ylläpitämään Islamilainen valtio ISIL, johon tulisi historialliselta pohjalta kuulumaan sen alkuvaiheessa Irak, Syyria, Libanon, Jordania, ja Lähi-Idän ainut demokraattinen valtio, ISRAEL.
Elämme nyt aikakautta, jonka Israelin profeetta Jooel ennusti jo vuosisatoja eKr. kaikista pakanakansoista kootun Israelin kansan kohtaloksi toteamalla näin: "Julistakaa pyhä sota pakanakansain seassa, alkakaa pyhä sota, innostakaa sankareita, lähestykööt, hyökätköön kaikki soturit. Takokaa vantaanne miekoiksi ja vesurinne keihäiksi. Sanokoon heikko: "Minä olen sankari..Lähtekööt liikkeelle, hyökätkööt kansakunnat Joosafatin laaksoon; sillä siellä hän istuu tuomitsemassa kaikkia pakanakansoja, joka taholta tulleita.."
Näyttää siltä, että Raamatun mainitsemat pakanakansat tulevat hamassa tulevaisuudessa noudattamaan omia oppejaan suhteessa Israelin valtioon ja sen kansaan.”No eipä tästä ole kuin parisataa vuotta, kun Porttugalin, Espanjan, Englannin, Ranskan, Hollannin, Saksan, Tanskan, Ruotsin ja Venäjän nuoret miehet lähtivät hallitustensa siunaamina valloittamaan siirtomaita…”
Rehellisyyden nimissä pitää muista että he veivät kristinuskoa miekoin kuten ennenkin. Ei mitään kaunista muistettavaa, mutta ei sitä pidä unohtakaan.
- EroaValtiokirkosta
Kristittyjen hyökkäys maahanmuuttokriittisiä vastaan
http://mvlehti.net/2015/11/16/lukija-hyvin-vastenmielinen-seurakunnan-julkaisu/- PieniKorjaus
Ei kristittyjen vaan kirkon. Suurin osa seurakuntalaisia tuskin hyväksyy tuota.
- ArvottomatPiispat
Tuossa kuvassa kiteytyvät liberaalikristittyjen todelliset arvot, joita arvoja edustavat piispat Irja Askola ja Kari Mäkinen. Heitä ei voi kutsua kristityiksi.
- skolanarja
ArvottomatPiispat kirjoitti:
Tuossa kuvassa kiteytyvät liberaalikristittyjen todelliset arvot, joita arvoja edustavat piispat Irja Askola ja Kari Mäkinen. Heitä ei voi kutsua kristityiksi.
Mutta humanisteiksi ainakin!
- PieleenMeni
"Nykyisin lähes kaikissa sodissakin on Raamattu ja Koraani pääosissa ja kansanmurhat on enimmäkseen kristittyjen tekosia."
Jätä Raamattu pois. Koraanissa on paljon enemmän väkivaltaista sisältöä kuin Raamatussa.
On tosin selvää, että et tunne sen paremmin Raamattua kuin Koraaniakaan tai vastaavia niihin liittyviä uskontoja. Yksi pöntöimmistä aloituksista mitä olen ikinä nähnyt S2:llä, onneksi olkoon.- lukekaa.vee.Teetä
Kyllä tämä Raamattu ja vallankin vanha Testamentti sisältää niin paljon sekä fyysistä että henkistä väkivaltaa että oksat pois. Richard Dawkins, joka älykkönä on tutkinut asiaa tarkoin, sanoo, että vT:n Jumala on fiktiokirjallisuuden vastenmielisin hahmo: mustasukkaisuudestaan ylpeä, pikkkusieluinen, epäoikeudenmukainen, anteeksiantamattoman kontrollifriikki, kostonhaluinen, verenhimoinen etninen puhdistaja, naistenvihaaja, homofoobikko, rasisti, lapsenmurhaaja, kansanmurhaaja, sadomasokistinen ja oikukkaan pahansuopa kiusaaja.
- taustaa
Melkoisen kattava luettelo, mutta se tunnusomaisin piirre eli "valheen isä" jäi luettelosta kokonaan pois (löytyy alkulehdiltä)
"Herra Jumala sanoi käärmeelle: -Koska tämän teit, olet kirottu. Toisin kuin muut eläimet, karja ja pedot, sinun on madeltava vatsallasi ja syötävä maan tomua niin kauan kuin elät. Ja minä panen vihan sinun ja naisen välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille: ihminen on iskevä sinun pääsi murskaksi, ja sinä olet iskevä häntä kantapäähän."
Tuon sanan edessä Sinä, minä ja hra Dawkins ollaan varsin kevyttä kauraa - ehkä pelkkiä akanoita maailman tuulien meitä riepotellessa... - lukekaa.vee.Teetä
taustaa kirjoitti:
Melkoisen kattava luettelo, mutta se tunnusomaisin piirre eli "valheen isä" jäi luettelosta kokonaan pois (löytyy alkulehdiltä)
"Herra Jumala sanoi käärmeelle: -Koska tämän teit, olet kirottu. Toisin kuin muut eläimet, karja ja pedot, sinun on madeltava vatsallasi ja syötävä maan tomua niin kauan kuin elät. Ja minä panen vihan sinun ja naisen välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille: ihminen on iskevä sinun pääsi murskaksi, ja sinä olet iskevä häntä kantapäähän."
Tuon sanan edessä Sinä, minä ja hra Dawkins ollaan varsin kevyttä kauraa - ehkä pelkkiä akanoita maailman tuulien meitä riepotellessa...Eipä käärme voi olla mikään syypää mihinkään. Eikä vT:n ihminenkään mitään näistä Dawkinsin mainitsemista hirmutöistä tehnyt muuta kuin korkeintaan käskettynä tai yllytettynä.
- pieleenmenikutenaina
Ahaa eli tuossa luettelossa on siis kitetettynä älykön älyn koko määrä.
en vakuuttunut.- lukekaa.vee.Teetä
No mikä siinä ei pidä paikkaansa?
- erttkkl
Uudestisyntynyt kristitty ei tuollaisi väittäisi! Kristitty seuraa Jeesuksen opetuksia! "Evankeliumi on kylvettävä rauhassa rauhaa pitäville!"Uuden Testamentin mukaan
Evsnkkeliumi el uskon opp autuuteen eli miten ihminen voi pelastua autuuteen uskon kautta Jeesukseen! - tole.doos
Kyllä Jeesuksen tahto ja käskyt ovat aivan eri asia kuin muslimien opit. Jeesus ei käskenyt ketään tappamaan vaan rakastamaan Jeesus käski.
- äärioikeisto
Nämä Pariisin terrori-iskut ovat vasta alkulämmittelyä verrattuna siihen, mitä tämä ISIS:ksen uskonsota tulee olemaan seuraavat vuodet. Eli täyttä helvettiä, johon Koraani oikeuttaa Jihadismiin eli pyhään sotaan vääräuskoisia vastaan.
Mitä tulee kaikkiin uskontoihin niin ne ovat mielisairasta harhaoppia ja
ihmismielen järjenköyhyttä. Uskonto korreloi suoraan alhaisen älykkyysosamäärän kanssa.- pöljänterillekyssäriä
josta alemäärästä annoit juuri hienon esimerkin.
saitko peruskoulun kuitenkin läpi!?
- äärioikeisto
Kaikille tiedoksi, että maailman on nyt julistettu kolmas maailmansota alkaneeksi.
Näin sanoo Jordanian kuningas Abdullah II.
Jonain päivänähän tämänkin sodan oli alettava ja nyt se alkoi!
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CBkQFjAAahUKEwi0uM6Bjp3JAhXDiQ8KHVxwCMI&url=http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015111820690215_ul.shtml&usg=AFQjCNGmHZTD8bdICZjoNo_Pe0rNbMvJqA&bvm=bv.107763241,d.ZWU - heikki.immonen
Raamatussa ei ole mitään oppeja, sen tendenssi on alusta loppuun epäjumalien ja ryhmäkeskeisyyden vastainen. Ja siihen, että lähetystyötä tekemässä on monia fasistiseen maailmanliikkeeseen kuuluvia järjestöjä, joille lähetystyö on pelkkää peitetoimintaa, voidaan vaikuttaa äänestämällä kirkon vaaleissa, koska nuo ryhmät tiedetään.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 447296
- 324048
- 573575
- 503110
- 172796
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons492259- 372258
- 492245
- 432238
- 162226