Tilanne on hieman hankala. En haluaisi tehdä tästä mitään riitaa/isoa juttua. Tilanne on sellainen etten vain jaksa serkkuani. Hänen ja minun arvo ja ajattelu maailma on aivan eri. Miten kerto se hänelle etten jaksa kuunnella typeriä ja viinan huuruisia tarinoita? EN kuitenkaan halua loukata tai alkaa riitelemään. Tiedän että meidän on pakko olla tekemisissä tulevaisuudessa perintö asioissa. Olisin mielummin perinnöittä kun vaivaisin mielenterveyttäni.
Sukulaiset eivät kiinnosta
6
118
Vastaukset
- arvoton
minusta taas ei sukulaiset välitä. Ei edes vanhempani. Olisit onnellinen, että yhteyttä pitävät.
- neonpikkurahaa
Ei ole mikään pakko olla perintöasioissa yhteydessä kehenkään, jos niin päättää.
- perinnonjako
Eihän sinun tarvitse sanoa mitään eikä riidellä, vähennät vain yhteydenpitoa. Älä ota yhteyttä häneen äläkä ajattele häntä sen enempää. Perinnönjakotilaisuus kestää aikanaan tunnin pari, sekin sujuu paremmin, kun välinne ovat hiukan kaukaisemmat. Perintö jaetaan testamentin ja lain mukaan eikä pannuista ja ryijyistä kannata lähteä taistelemaan. Perinnöstä voi myös luopua kokonaan ilmoittamalla siitä kirjallisesti, jos ei halua olla missään tekemisissä. Mutta eihän tuo edes ole vielä ajankohtainen asia, jota pitäisi pohtia.
- sukuonpahinta
Minäkään en jaksa sukulaisiani, ei ole käynyt mikään loistomäihä tämän suvun kanssa. Toiset on irstaita juoppoja ja toiset snobeja. Harvoin tapaamme, mutta kun niin tapahtuu, se on (minulle) vastenmielistä. Suhtaudun heihin kuin muihinkin ihmisiin, en pidä heitä sukulaisinani.
Sen sijaan puolisoni suvusta olen saanut ne "oikeat" sukulaiset, heistä pidän ja heidän tapaamisensa on ilo.
AP riitelemään ei kannata ryhtyä, ole se parempi ihminen joka ei riitele. Sen sijaan, älä pidä yhteyttä tai tavatessani jaa elämääsi heille. Ole asiallinen mutta etäinen, vähän kuin jonkun esim. työkaverin tai kaupankassan tai muun vastaavan kanssa. :) - samatäällä
Mun isä on pahin valehtelija ever.
- rajapuheille
Voit hyvin tehdä linjauksen, että olet hänen kanssaan tekemisissä ja juttelet vain hänen ollessaan selvin päin.
Voit sanoa suoraan: palataan asiaan, kun olet selvinnyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017543
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1055533- 835037
- 1384412
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113140- 492813
- 522759
- 612387
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102344Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.561946