Apua ruusufinniin

Punanaama

Minulla on diagnisoitu ruusufinni keväällä 2006 (jee... kohta voisi "juhlia" 10-vuotispäiviä...). Perusvaivana punainen nenä, nenänsivu ja leuka. Pahimmillaan on nenässä ja nenäpielessä kipeitä paukamia ja kasvojen ihoa koskee.
Ilman Joe Blacon meikkivoidetta en pystyisi ihmisten ilmoilla liikkumaan.
Lisäksi ihoni on todella herkkä ja pintakuiva ja olen oppinutkin sen, että käyn kemppareista, kosmetologeilta ja apteekeista pyytämässä aina näytteen ennenkuin ostan minkään kalliin putelin. Sen verran on rahaa vuosien aikana mennyt... Jonkun voiteen käyttö saattaa laukaista iholla ensimmäisellä kerralla allergisen reaktion ja kasvot kuumottaa ja punottaa kahta kauheammin.

Olen vuosien aikana käyttänyt parikin pitkää antibioottikuuria, paukamiin ne on auttaneet mutta eivät punoitukseen. Rozaxista ei ole ollut apua, ei myöskään Elidelistä. Nämä on olleet ihotautilääkärin määräämät.

Sitten noita ihonhoitotuotteita on kokeiltu vaikka mitä... Dr. Hauscka, Dr. Baumann, Bion, Exuviance, Etanavoide, Rocacea Care, Biotherm, Lumene, Ahava, Malu Wilz, Rosenserie, jojobaöljy, kookosöljy, otsonoitu oliiviöljy.... en kaikkia edes muista.. Noista Bion on ollut ensin hyvä mutta jossain vaiheessa tuntui ettei auta.

Ihmevoidetta tähän EI ole. Se on uskottava. Eli keinon täytyy löytyä sisältäpäin. On joo vältetty alkoholia, tulisia ruokia. On oltu gluteenittomalla ja maidottomalla dieetillä. Vältetty sokeria ja vehnää. ei apua.

Sitten kokeilin nonia. Tilasin viime vuonna sitä Jenkeistä koska oli huomattavasti halvempi kuin mitä täällä Suomessa Arctic Nutrition myy. Tilausosoite: iHerb.com (Varoitus!.. tuolla on vaikka mitä!!) Purkki tulee sujuvasti ilman tullimaksuja ja yleensä siihen tilaan D-vitamiinipurkin päälle ja joskus vielä jotain muuta kivaa mitä keksin ja mahtuu että jää tullimaksun alle. Ja kun postituksen valitsee FedEx, niin postimaksut on about kolme euroa.
Aloitin viime vuoden keväällä. Otin ensin kaksi kapselia päivässä kuukauden ajan ja sen jälkeen yhden kapselin päivässä. Elokuussa huomasin että iho oli huomattavasti parempi eli vaikutus näkyi vasta muutaman kuukauden päästä. Ja iho on pysynyt hyvänä. Punoitusta on välillä enemmän ja välillä vähemmän mutta USKOMATONTA mutta totta - välillä iho on niin hyvä ja punoitusta ei juuri ollenkaan joten olen voinut liikkua ihmisten ilmoilla ILMAN Joe Blascoa!!! Eli välillä en laita mitään peitevoidetta naamaan. Ei tarvitse.

Tuolta iHerbistä kun tekee ensimmäisen tilauksen, niin koodilla LHS491 saa 5-10 dollarin alennuksen. Ja myönnän heti että tuo on koodi millä itse saan jonkun pienen prosenttiosuuden provikkaa. Mutta älkää käyttäkö tätä jos katsotte tämän mainostamiseksi. Googlettamalla löytyy noita koodeja pilvin pimein. Itse käytin jonkun sellaisen henkilön koodia, joka oli tehnyt hirveän hyvät ohjeet nettiin, kuinka tilata iHerbistä.

Mutta haluan mainostaa koska tämä on itselläni auttanut. Olen niin paljon vuosien aikana lukenut näitä keskustelupalstoja ja hirveästi näillä ei ole kirjoiteltu, mikä oikeasti auttaisi.

Ai niin ja ihonhoito.. Olen huomannut, että mitä vähemmän hoidan kasvojani ja käytän vähemmän aineita, niin iho ei ärsyynny. Kasvot pesen ainoastaan iltaisin, aamuisin en puhdista kasvoja ollenkaan. Nyt olen käyttänyt reilun vuoden Dermalogica-sarjaa ja oikeastaan vain kolmea tuotetta: Ultra Calming Cleanser putsaukseen (kallis, mutta mulla purkki on kestänyt vuoden!!!), Barrier Repair yövoiteeksi (tarvittaessa, ei joka ilta jos iho ei tunnu kuivalta) sekä Redness Relief päivävoiteeksi. Tuo Redness Relief on aivan ihana voide!! Se on vihreää mutta väri kyllä tasaantuu. Aika tönkköistä sellaisenaan eikä levity hyvin mutta sekoitan siihen aina Barrier reparia niin levittyy paremmin. Rauhoittaa hyvin punoitusta ja monasti tämän jälkeen ei tarvitsekaan peitellä enää mitään joeblascolla.
Noita dermalogican tuotteitakin tilasin Englannista, tulivat halvemmaksi kuin Suomesta tilatessa.

Tässä minun vinkkini joista olen huomannut olevan apua. Ainakin rahaa säästyy kun tuo yksi nonipurkki riittää viideksi kuukaudeksi ja Dermalogican tuotteet on tosi riittoisia. Toivottavasti tästä on apua jollekin.

4

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Punanaama
    • kroonikkoinen

Mulla auttoi tämä:
      Rozex-geeli kahden kuukauden huolellinen kuuri (voide ei sopinut)
      Ei aurinkoa
      Ei hajusteita
      Ei saunaa eikä hikoilua, jos hiki niin heti kasvojen huuhtominen
      Hajusteettomat mineraalimeikit
      Pesu vain perusvoiteella (meikit lähtee tällä myös), Widmerin takuulla ja aidosti hajusteettomat tuotteet ihonhoitoon
      Heti kun tulee pienikin vihje finnistä tai rakkulasta, Rozexia peliin, ettei leviä
      Pysynyt kurissa vuosikausia tällä käytännöllä

• rosacnea

Ihotautilääkäriltä (en tiedä saako yleislääkäriltä) resepti Mirvaso-nimiseen voiteeseen. Vaikuttaa naaman verisuoniin 6-8 h ajan, punoitus poistuu. Mulla on ollut tuubi yli vuoden, maksaa yli 60€, mutta en mistään hinnasta luopuisi siitä enää. Ei peittelemistä, vaan taikatemppumaisesti verisuonet karkuun ja piiloon.
      Tuhkimofiilis tosin tulee, koska vaikutus kestää vain max 12 h. mutta, mikä estää laittamasta uutta kerrosta.

• syynä_homeet

Vielä kaiken muun päälle vinkkiä, että katso ettet nuku iänikuisilla tyynyillä ja petivaatteilla sillä nukkumistekstiilit ja vuodevaatteet voivat aiheuttaa kroonisia iho-ongelmia ym... Tyyny pitää vaihtaa neljä x vuodessa tai ostaa uusi tyyny usein ja muutkin kuten patjat, patjan päälliset, täkit huolehdittava, että ovat puhtaita. Lue oheinen juttu ja pitää paikkansa.

http://www.iltalehti.fi/asuminen/2015112620730275_an.shtml

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2656
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2282
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2160
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1772
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      290
      1454
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    Aihe