Osaako kukaan sanoa?

Talonjako

Haemme eroa ja mies toivoo että ottaisin asuntolainat nimiini. Jos saan ne pankista niin tarvitseeko minun maksaa jotain miehelle vaikka hän ei mitään vaatisi? Lain mukaan kuulemma joudun

6

51

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järkikäteen

      Ota yhteyttä lakimieheen.
      Pahalta näyttää.
      Ettei vaan kuseta sua tuo ex.

    • olisikylläkivatietää

      niin. tuosta just oonkin lukenut ja omankin aloituksen eilen laitoin.
      iso summa kun ei voi missään muodossa toiselle ANTAA, sillä se on lahjaveron alaista.
      eli sinä maksaisit siitä sitten lahjaveroa, jos kerran se on virallisesti ollut exäsikin omaisuutta.

    • Isäpappa

      Itse kun erosin (avoero tosin), niin lainat siirtyivät minulle. Käytännössä se muistaakseni tehtiin niin, että exä myi mulle oman puolikkaansa puolella siitä mitä jäljellä oleva laina oli. (ei sitä paljon kyllä oltu maksettukaan). En muista miten ne venkurat meni, mutta käytännössä kumpikaan ei maksanut kummallekaan mitään, lainat vaan siirtyivät minulle.

    • taetgret4er

      Miten niin otat asuntolainat nimiisi? Siis kaiketi lunastaisit tulevan exäsi ulos jostain kämpästä? Jos noin, niin sitten vain pistämään asiasta mustaa valkoiselle! Jos jätät ositussopparin tekemättä nyt, exäsi voi palata asiaan myöhemmin niin halutessaan, jos haluaa olla kettumainen - ja monethan haluavat... Eli hoida asia kuntoon NYT. Jos lunastat exän ulos kämpästä, josta on runsaasti velkaa, teette näin: kämpälle määritellään hinta (voitte tehdä sen itse, jos pystytte olemaan sovussa tai sitten pyydätte kiint.välittäjän arvion) ja siitä vähennetään jäljellä oleva laina. Jos "viivan alle" jää jotain, se jaetaan kahdella ja sen puolikkaan verran exäsi on oikeutettu saamaan sinulta tasinkoa osituksessa. Jos exällesi on ok pelkästään se, että otat velan itsellesi eli ei vaadi mitään "siivua" tasinkoa, niin fine - mutta siitäkin pitää tehdä paperi. Ei maksa montaakaan satasta, että lakimies tekee ositussopparin.

    • Sannnna_

      Älä ota. Myytte asunnon - maksatte velat, ja jos jotain jää, teette lopusta osituksen normaalisti 50/50, ellei teillä ole avioehtoa.

    • noikku

      Mies siis toivoo että otat lainan nimiisi. Kysymys kuuluu että mitä ITSE toivot. Ei sinun pidä tehdä niinkuin mies toivoo.
      Nyt kun olet jäämässä yksin, on sinun tarkkaan ajateltava omaa etuasi. Niin tuleva exäsikin ajattelee.
      Laske pärjäätkö rahallisesti, jos otat lainan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      160
      6815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4047
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2055
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1989
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1839
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1573
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1568
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1545
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe