Niin usein tästä aiheesta puhuttaessa ja etenkin yleensä ihmisiltä jotka eivät elä tai ole koskaan eläneet väkivaltaisessa parisuhteessa kuulee sen ainaisen saman "ohjeen" joka kehottaa jättämään mies kenen kanssa seurustelee.
Nyt haluaisin kuulla tarinoita teiltä ihmisiltä jotka eivät sitä uskalla tehdä, vaikka tietävät aivan hyvin että niin pitäisi tehdä tai elämä saattaa joskus vielä loppua tähän suhteeseen.
Itse nimenomaan en uskalla jättää miestäni, sillä pelko on aivan liian suuri. Hänen fyysinen että henkinen väkivalta vain pahenee kokoajan enkä oikein tiedä mitä enää tehdä. Aluksi tietysti uskoin hänen paskapuheitaan siitä että hän ei enää tekisi niin, ja vaikka hän ei ole kunnolla hakannut mua enää hetkeen niin henkistä väkivaltaa esiintyy kyllä edelleen jokapäiväisessä elämässämme kuten suoraan uhkailemalla aivan järkyttävillä asioilla että niitä ajatellessa pelkästään meinaa tulla itku. Henkiset koettelemukset ovat nykyään jopa pahemmat mitä fyysiset...
Jos teillä jollain on oman elämän esimerkkejä tai muuten vain jonkinlaista tukea jota antaa, niin kuuntelisin teitä mielelläni sillä muutoin en apua uskalla lähteä vielä hakemaan, eikä se tulisi edes puheeseen niin puistattavien uhkailujen jälkeen.
Ja jos joku haluaa vittuilla asiasta mulle, niin senkun vittuilee. Mieheni tekojen jälkeen mikään ei enää liikuta mua.
Pelko menee jättämisen edelle
5
98
Vastaukset
- Exex
Mikä on pahinta mitä voi tapahtua jos lähdet turvakotiin?
- itsenäinen1
Ymmärrän sinua täysin.Meidän suhteessa lähinnä nyt enää ollut henkistä väkivaltaa.Fyysistä nyt ollut vain harvoin.Olin jo niin lähellä jättämistä kesällä mutta hänen ikäänkuin painostuksensa ja kaikki vanhat traumat miten voi ihmisen tehdä hulluksi uhkailulla, vainoamalla jatkuvilla yhteydenotoilla tai ovelle tulemisilla sai mut kai taas takaisin.Mul oli jo oma asunto ja kaikki järjestetty.Tunnen olevani epäonnistunut mutta nyt yritän tehdä tästä elämäntilanteesta mahdollisimman hyvän ja nähdä valoa siellä missä sitä on.Tässäkin tilanteessa paljon todella ahdistavia asioita koko ajan.Stressi suhteellisen voimakasta.En jaksa nyt eritellä.Joten ihmiset jotka aina kehoittelee et senkun lähdet vaan kuin helppoa luulette sen olevan.Pelko, ahdistus ja jatkuva stressi ovat koko ajan läsnä.Kesällä ollut prosessi oli valtavasti voimia vaativa ja tämä ei ollut ensimmäinen yritys.Se on aivan järkyttävää.Tämän tietää vain todellisen narsistin kanssa seurustelevat ihmiset.Se on yhtä helvettiä.
- DonatellaV
Itse riuhtaisin itseni irti narsistisesti käyttäytyvästä ihmisestä. En kertonut etukäteen että lähden, ja en vasannut mihinkään hänen yhteydenottopyyntöön. Jos et vastaa, tai lue niitä, hän ei voi uhkailla, kiristää ja manipuloida. Siinä teit virheen kun katsoit niitä viestejä. Altistit itsesi manipuloinnille ja uhkailulle.
Nyt kun olet harjoitellut irtiottoa, voit tehdä sen uudelleen. Muista vaihtaa puhelinnumerosi ja älä kerro osoitettasi. Älä lue sähköpostia jne.
- houeyvh
Aloittaja, tuo nimim donatellan kirjoitus on hyvä, todella hyvä!
Siis jokainen reagointi väkivaltaa harjoittavan tekoon vahvistaa häntä. Kun / jos pääset eroon hänestä, älä reagoi millään tavalla hänen tekoihinsa ja yhteydenottoihinsa. Älä vastaa puheluihin esim ja tee mahdottomaksi kaikin tavoin hänen mahdollisuutensa pitää sinuun yhteyttä. Tuo pätee myös nykyiseen olotilaan niinkuin olet huomannut: Jos reagoit johonkin, iskuja tulee, joko fyysisiä tai henkisiä. Siksi olet oppinut pysymään hiljaa ja huomaamattomissa. Jos uskallat lähteä, muista tuo. Erona on vain se, että itse hallitset merkittävässä määrin tilannetta, olet kaukana, mies purkaa vihaansa muuhun voimattomana koska sinä olet muualla.
Ja tuo että pelkäät ja tunnet itsesi voimattomaksi, on ymmärrettävää. Ja myös muiden kannanotot tuntuvat tyhjää täynnä olevilta neuvoilta.
AINA on otettava huomioon se, että mies menee uhkailuissaan niin pitkälle että vaimolta menee henki. Mutta usein on myös niin, että mies uhkailulla varmistaa sen että vaimo ei lähde. On vaikea ennustaa miten tulee käymään.
Sanot että väkivalta pahenee koko ajan. Mieti kumpi on parempi / pahempi, se, kun jäät, vai se, että lähdet. Jos lähdet, sinulla on mahdollisuus selviytyä. Jos jäät....Onko mahdollisuus selviytyä?
Haluaisin toivottaa parempaa jatkoa, mutta tiedän että se tuntuu sananhelinältä. - entinenmattila
Onnistuin salaa työaikana hankkimaan asunnon itselleni. Aviomiehelläni oli tuolloin tapana käydä kerran kuussa Virossa hakemassa parikymmentä pulloa lisää (alkoholiongelma oli melkoinen), joten seuraavan kerran kun tiesin hänen lähtevän, pyysin siskonmiehen ja hänen ystävänsä apumiehiksi, pakun lainaan ja toimitin lapsen mutsille hoitoon. Päivän aikana saimme suurin piirtein vaatteeni ja lapsen tavarat sekä jonkin verran astioita ja liinavaatteita vietyä, loput jätin miehelle. Sillä IHAN OIKEASTI, se on rahaa vaan: Saat kaiken tarvitsemasi kerättyä muutamassa kuukaudessa kirpputoreilta, ja mikään mööpeli ei ole sen vapauden tuoman rauhan arvoinen. Mulla meni "ainoastaan" vajaa vuosi siihen, kun tilanne vainoamisen osalta rauhoittui, mutta vähemmälläkin selviää, jos mies vaan onnistuu hommaamaan itselleen topakan tyttöystävän. Minun mies hommasi alkoholistin, joka innostui mukaan järjestelmälliseen kiusaamiseeni, mutta asia meni ohi, kun muuttivat paikkakuntaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123760MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar761980Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421608Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin831267Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671077Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3788