Jeesus sanoi. "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisia".
Tällä palstalla kuitenkin koko ajan tuomitaan uskovat ja ne jotka uskovat Jumalaan ja Raamatun sanaan. Miksi te ateistit ja liberaalit olette niin kovia tuomitsemaan kaikki jotka ovat erilaisia kuin te itse?
Miksi tällä palstalla jatkuvasti tuomitaan uskovat
77
186
Vastaukset
Olisiko neidillä esimerkki uskovat tuomitsevasta kirjoituksesta? Mihin uskovat siinä tuomitaan? Et kai sotke kritiikkiä tuomioon?
Me väärin uskovat ja ateistithan saamme yleensä teiltä tuomion Helvetin tuleen joko suoraan tai puolisuoraan (kyllä sinunkin hymysi sitten hyytyy kun... pälä pälä).- repelebelle
Ihan samalla tavalla neitiseni, kuin on todisteita teidän lesbojen tuomitsemisesta.
- mieti.tätä
Repe nää sun kommettisi neideistä kertoo sen halveksunnan määrästä, miten itse olet kokenut itsesi väärinkohdelluksi jonkun läheisen ihmisen huolesta henkiseen tilaasi ?
Oletko koskaan ajatellut asiaa ?
Olet kuitenkin lähellä, mutta kuitenkin kaukana siitä, mitä Raamattu asioista on mieltä, miksi kapinoit ?
Melkoinen osa täällä kirjoittavista jotka kutsuvat itseään uskoviksi, ovat niitä jotka tuomitsevat kaiken omasta mielipiteestään poikkeavan varsin kovin sanankääntein.
- faktaa.pöytään
Laitahan muutama esimerkki tuollaisista "kutsumisista".
- kerrohan
Liberatit ja atet eivät muuta täällä kirjoitakaan kuin uskovien tuomitsemisia. Miksi pitää olla palstalla jos ei ole mitään muuta sanottavaa?
kerrohan kirjoitti:
Liberatit ja atet eivät muuta täällä kirjoitakaan kuin uskovien tuomitsemisia. Miksi pitää olla palstalla jos ei ole mitään muuta sanottavaa?
Eipä vain tunnu löytyvän esimerkkiä millään.
- RepeLebelle
RepeRuutikallo kirjoitti:
Eipä vain tunnu löytyvän esimerkkiä millään.
Katselehan omia kirjoituksiasi ihan alkuun, neitokainen :=)
RepeLebelle kirjoitti:
Ja tämä: aina vedotaan siihen kuinka pidetään Raamatun sanasta kiinni, vaikka se on uskovaksi itseään kehuvan suurin vale. Vähemmän itsekehua.
Edes Jeesusta ja Paavalia ei noudateta mitenkään, puhumattakaan Jumalasta. Lukekaa sitä Raamattua ja verratkaa sitä omaan vaellukseenne. Kiitos. Nöyryyttä peliin.- kummaa.touhua
torre12 kirjoitti:
Ja tämä: aina vedotaan siihen kuinka pidetään Raamatun sanasta kiinni, vaikka se on uskovaksi itseään kehuvan suurin vale. Vähemmän itsekehua.
Edes Jeesusta ja Paavalia ei noudateta mitenkään, puhumattakaan Jumalasta. Lukekaa sitä Raamattua ja verratkaa sitä omaan vaellukseenne. Kiitos. Nöyryyttä peliin.Paavalia noudatetaan siltä osin ettei tarvitse Jeesuksen sanoista välittää koska eihän Paavalikaan niitä koskaan siteerannut eikä pitänyt minään.
- hulvatonta_menoo
RepeLebelle kirjoitti:
Oliko tuo esimerkin pyytäminen noin mahoton toteuttaa???
Eikö uskovaiset osaa vastata sanoistaan??
Oletteko pelkkiä räkyttäjiä?
- NyLon9
Onneksi uskovat eivät tuomitse.... Ai niin eihän se niin ollutkaan vaikka Jessekin kai niin asian halusi olevan...
Lahkouskovat täällä tuomitsee ja kun se ei riitä, vielä valehdellaan ja törkyillään.
- kaijalle.keksiä.lisää
Otahan keksiä välillä!
- Vihapuheseis
Minua ihmetyttää se, etteivät uskoviksi itseään tällä palstalla tituleeraavat henkilöt ollenkaan tuomitse vihapuhetta. Olisin olettanut, että he nousevat yhtenä miehenä vastustamaan vihan kylvöä, mutta turha toivo. Suosittelen Jeesuksen seuraamista sekä sanoissa että teoissa. Myös uskoville.
- setan.agendaako
Kukahan täällä on itseään uskovaksi tituleerannut?
Sama minuakin ihmetyttää. Tähän vihapuheeseen liittyen ihmetyttää myös, miksi näitä uskovia ei kiinnosta pienimmässäkään määrin Jeesuksen eettiset opetukset, joitten kuitenkin pitäisi kai olla tärkeä osa kristinuskoa. Päinvastoin, melkein on käynyt niin, kun liberaalimmat uskovat ovat niistä puhuneet, niin niitten esilletuojat joutuvat jopa pilkan ja ivan kohteeksi ja heidät on leimattu vääräuskoisiksi ja tuomittu helvettiin.
- kerrohan
sage8 kirjoitti:
Sama minuakin ihmetyttää. Tähän vihapuheeseen liittyen ihmetyttää myös, miksi näitä uskovia ei kiinnosta pienimmässäkään määrin Jeesuksen eettiset opetukset, joitten kuitenkin pitäisi kai olla tärkeä osa kristinuskoa. Päinvastoin, melkein on käynyt niin, kun liberaalimmat uskovat ovat niistä puhuneet, niin niitten esilletuojat joutuvat jopa pilkan ja ivan kohteeksi ja heidät on leimattu vääräuskoisiksi ja tuomittu helvettiin.
Jumala tuomitsee vääräuskoiset helvettiin ja myös toimittaa heidät sinne. Minne sinä arvelet olevasi matkalla?
sage8 kirjoitti:
Luulen että koska joillekin ei ”opeteta” sitä, mitä Jeesus opetti, ovat nämä kohdat Raamatussa muodostuneet melkeinpä vihattaviksi asioiksi, jotka pyritään selittämään (tulkitsemaan) aina käänteisesti.
mummomuori kirjoitti:
Luulen että koska joillekin ei ”opeteta” sitä, mitä Jeesus opetti, ovat nämä kohdat Raamatussa muodostuneet melkeinpä vihattaviksi asioiksi, jotka pyritään selittämään (tulkitsemaan) aina käänteisesti.
Kun itse jouduin lapsena ja nuorena kasvamaan ympäristössä, jossa oli paljon lestadiolaisia ja helluntailaisia, niin ihmettelin, kun kumpienkaan puheissa ei koskaan edes vilahtanut Jeesuksen eettiset opetukset. Lestadiolaisilla oli pelkästään Paavali ja hänen juttunsa ja helluntailaisilla tuomion pasuunan äänen odottelu ja usko ihmeisiin, joita ei sitten kuitenkaan aidosti ja konkreettisesti koskaan tapahtunut. Ainoat ihmiset uskon asioissa, jotka antoivat edes jonkinlaista realistista käsitystä ihmisen elosta, surujen ja ilojen ymmärtämisessä ja lähimmäisen edes hetkittäisessä huomioimisessa, olivat kuitenkin "oikeauskoisten" hyljeksimät "parannuksen armosta osattomat" evl.papit.
Nytkin törmää, juuri kuten mummomuori sanot, jatkuvasti näihin jopa käänteisesti eettisiin arvoihin suhtautuviin uskoviin.- sageliinille
sage8 kirjoitti:
Kun itse jouduin lapsena ja nuorena kasvamaan ympäristössä, jossa oli paljon lestadiolaisia ja helluntailaisia, niin ihmettelin, kun kumpienkaan puheissa ei koskaan edes vilahtanut Jeesuksen eettiset opetukset. Lestadiolaisilla oli pelkästään Paavali ja hänen juttunsa ja helluntailaisilla tuomion pasuunan äänen odottelu ja usko ihmeisiin, joita ei sitten kuitenkaan aidosti ja konkreettisesti koskaan tapahtunut. Ainoat ihmiset uskon asioissa, jotka antoivat edes jonkinlaista realistista käsitystä ihmisen elosta, surujen ja ilojen ymmärtämisessä ja lähimmäisen edes hetkittäisessä huomioimisessa, olivat kuitenkin "oikeauskoisten" hyljeksimät "parannuksen armosta osattomat" evl.papit.
Nytkin törmää, juuri kuten mummomuori sanot, jatkuvasti näihin jopa käänteisesti eettisiin arvoihin suhtautuviin uskoviin.Ette nyt vain pikku sageliini itse oikein hakisi tällaisia kirkoituksia, että saisit edes jotenkin tuntea itsesi hyväksi. Homostelu ja lesboilu on synti ja yritä siitä päästä eroon äläkä muita syytä, jookos?
- ei.itsekään.hyväksy
sageliinille kirjoitti:
Ette nyt vain pikku sageliini itse oikein hakisi tällaisia kirkoituksia, että saisit edes jotenkin tuntea itsesi hyväksi. Homostelu ja lesboilu on synti ja yritä siitä päästä eroon äläkä muita syytä, jookos?
Sage on lesbo.
ei.itsekään.hyväksy kirjoitti:
Sage on lesbo.
Heh. Jos kertoo omat kokemuksensa uskon eri piireistä, niin sekö kertoo teille sillä haetaan sitä, että tuntisi itsensä hyväksi?
Ja Raamatussa on koko ajan noin 50 erilaista syntiä; myös väärä todistus lähimmäisetä.- homojoukolle
torre12 kirjoitti:
Heh. Jos kertoo omat kokemuksensa uskon eri piireistä, niin sekö kertoo teille sillä haetaan sitä, että tuntisi itsensä hyväksi?
Ja Raamatussa on koko ajan noin 50 erilaista syntiä; myös väärä todistus lähimmäisetä.Keksi sinäkin munapää jotakin uutta sanottavaa jo on pakko tyhmiä kommenttejasi joka ketjuun ladella!!!!
- ReijoRavintola
mummomuori kirjoitti:
Onko sinulla pilkallinen asenne aitouskovia kohtaan? Onko sinulla sama pilkallinen Raamatussa ilmoitetulle totuudelle naureskeleva suhtaumistapa myös Jeesukseen?
Lopun aikoina tulevat pilkkaajat pilkkapuheineen, tunnetko ketään sellaista henkilöä? Näitä henkilöitä on kirkon sisällä. Oletko muuten ev.lut kirkon jäsen?
Itse erosin viime vuonna. homojoukolle kirjoitti:
Keksi sinäkin munapää jotakin uutta sanottavaa jo on pakko tyhmiä kommenttejasi joka ketjuun ladella!!!!
Mitä "viisasta" oli kirjoituksessasi? Nimittely ja henkilöön käyminenkö sitä on?
homojoukolle kirjoitti:
Keksi sinäkin munapää jotakin uutta sanottavaa jo on pakko tyhmiä kommenttejasi joka ketjuun ladella!!!!
No kai mun sanoma voittaa kirkkaasti sinun "antisi". Syntiä ei voi paeta edes sanansaattajaa solvaamalla.
- hyi.helevata
torre12 kirjoitti:
No kai mun sanoma voittaa kirkkaasti sinun "antisi". Syntiä ei voi paeta edes sanansaattajaa solvaamalla.
Sinä et pysty syntiä pakenemaan niin kauan kuin miesten unia lutkutat!
- Sageliini.on.kans
sage8 kirjoitti:
Mitä "viisasta" oli kirjoituksessasi? Nimittely ja henkilöön käyminenkö sitä on?
Jouko on kirjaimellisesti munapää katso se facesta!
- J-K.K
hyi.helevata kirjoitti:
Sinä et pysty syntiä pakenemaan niin kauan kuin miesten unia lutkutat!
Miesten unia lutkutat? Poikkeuksellisen hieno vahingonlaukaus fundikselta. Nousee oikeastaan hyvin runollisiin sfääreihin. Kuvitelkaapa vaikka Joel & Ethan Coenin uusin elokuva: Mies, joka lutkutti unia (Man who sucked dreams). Tai Veikko Huovisen perikunnan saunan alta löytämä keskenjäänyt mestariteos: Miesten unien lutkuttajat. 150-sivuinen veijaritarina epäilemättä.
- ei.itsekään.hyväksy
ei.itsekään.hyväksy kirjoitti:
Sage on lesbo.
Ei siis täysi ihminen. Hänet saa hakata synnin tuntoon Jeesuksen nimeen.
- Kummallistatouhua
Siinä on taas yksi aivopesty,suvaitsevaisuuspropagandan uhri.
Kyllä sinunkin ääni muuttuu vähemmän suvaitsevaksi kunhan muslimit pieksee ja raiskaa tyttäresi.
Merkillistä on että sanot olevasi kristitty tai annat ainakin niin ymmärtää,ja puolustat islamia.
Tuommoiset ei tule koetusta/vainoa kestämään.
Sinunlaiset hyysärit on ensimmäisenä vainoamassa Jeesuksen seuraajia.
Etkö edes sitä tiedä että muslimeja on kehoitettu jo lapsesta murhaamaan kristityt,?.Taidat oikein rukoilla niitä lisää maahamme! - tuomitsekaikkivihapuhe
Käypä sitten vain tuumasta toimeen ja tuomitse tällä palstalla kaikki uskoviin kohdistuva vihapuhu ja uskonrauhan rikkominen.
- vihateot.tuomittava
Minä tuomitsen ehdottomasti hartaan islamisti pariskunnan San Bernadinossa, Kaliforniassa tekemän vihateon, jossa mies poistui vihaisena työyhteisön joulujuhlasta ja tuli takaisin vaimonsa kanssa täysissä varustuksissa ampumaan ihmisiä. 14 kuoli ja parikymmentä haavoittui Farookin ja Malikin tulituksessa. Heidän kotoaan löydettiin terrorismiin tarkoitettua materiaalia. Naapurit epäilivät jotain, mutteivat uskaltaneet ilmoittaa viranomaisille rasistiksi leimautumisen pelossa. Jotakin on todella pahasti pielessä yhteiskunnassa, jossa ihmiset eivät uskalla puhua totta.
- kui22
kerrohan kirjoitti:
Jumala tuomitsee vääräuskoiset helvettiin ja myös toimittaa heidät sinne. Minne sinä arvelet olevasi matkalla?
Sinä lasket ne Raamatun tuomiopuheet niille kuuluviksi joita Sinä et hyväksy uskoviksi tai muutenkaan, Itsesi lasket siihen oikeassaolevien pelastettujen joukkoon.
Niin te teette kaikki ja siksi te itse tuomitsette puheellanne muut koska te olette tietävinnänne jo nämä asiat minne kukin on matkalla, mitä siinä enää Jumalan tuomioilla tekisi? ReijoRavintola kirjoitti:
Onko sinulla pilkallinen asenne aitouskovia kohtaan? Onko sinulla sama pilkallinen Raamatussa ilmoitetulle totuudelle naureskeleva suhtaumistapa myös Jeesukseen?
Lopun aikoina tulevat pilkkaajat pilkkapuheineen, tunnetko ketään sellaista henkilöä? Näitä henkilöitä on kirkon sisällä. Oletko muuten ev.lut kirkon jäsen?
Itse erosin viime vuonna.Pilkkapuhujia on paljon ja aivan jokaisessa kristillisessä yhteisössä. Harvemmin vain se ollut minkään kirkon pappi.
Olen vasta muutama vuositten sitten liittynyt kirkkoon. Olen ollut positiivisesti yllättänyt nykyajan pappien ajattelusta ja asenteista. Hyvään suuntaan ollaan menossa.ei.itsekään.hyväksy kirjoitti:
Ei siis täysi ihminen. Hänet saa hakata synnin tuntoon Jeesuksen nimeen.
Et kai sinä hihhuli ole väkivaltainen?
Kummallistatouhua kirjoitti:
Siinä on taas yksi aivopesty,suvaitsevaisuuspropagandan uhri.
Kyllä sinunkin ääni muuttuu vähemmän suvaitsevaksi kunhan muslimit pieksee ja raiskaa tyttäresi.
Merkillistä on että sanot olevasi kristitty tai annat ainakin niin ymmärtää,ja puolustat islamia.
Tuommoiset ei tule koetusta/vainoa kestämään.
Sinunlaiset hyysärit on ensimmäisenä vainoamassa Jeesuksen seuraajia.
Etkö edes sitä tiedä että muslimeja on kehoitettu jo lapsesta murhaamaan kristityt,?.Taidat oikein rukoilla niitä lisää maahamme!Sitäkö sinä toivot toisen ihmisen tyttärelle käyvän?
Tuommoisten pelkojen levittämine tekee sinusta huonon ihmisen.
- alealeatte
Yhteiskunnan osasten tyhmyys haittaa minuakin; uskovaiset harrastavat yhden lajin tyhmyyttä, millä on seurauksia yhteiskuntaan johon kuulun.
>> Miksi tällä palstalla jatkuvasti tuomitaan uskovat <<
Koska täällä on paljon vara-Jeesuksia, jotka jakelevat helvettituomioita kuin todistajat traktaatteja. Noille vara-Jeesuksille tulee sitten kuitattua potut pottuina.
Jokainen saa puolestani uskoa kuten haluaa, mutta jos uskova kertoo omaavansa täydellisen moraalin, koska on aikuiskastettu, karismaatikko, konservatiivi, aidosti elävässä uskossa, yec, etc, niin se ei silti välttämättä vakuuta muita. Eikä varsinkaan jos sama korkeimmalle moraaliasteikolle itse itsensä korottanut henkilö vaikuttaa kuitenkin narsistiselta mulkulta.
Mutta koska aito kristitty marttyyri tarvitsee tuomitsemista, niin tässä tulee:
Minä tuomitsen koko ihmiskunnan olemassaolon pelkäksi sattumalta syntyneeksi kuriositeetiksi.
Minä tuomitsen vapaan tahdon olemassaolemattomaksi.
Minä tuomitsen oikean ja väärän olemattomiksi, keksityiksi asioiksi, joita ei ole olemassa.
Minä tuomitsen aloittajan jumaluskon väärinkäsitykseksi ja hänen Jumalansa olemattomaksi.
Minä tuomitsen aloittajan koko ihmiskunnan tavoin kuolevaiseksi ihmiseksi ja häviämään kuollessaan pysyvästi ja peruuttamattomasti.
Minä olen tuominnut.- muistakaahan
Raamatussa ei ole vain yhtä kohtaa tuomtsemisesta eli tätä "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi". Raamatussa on myös runsaasti kehoituksia tuomita ja nuhdella. Palstalla "tuomitseminen" on etupäässä ateistien taholta uskovien haukkumista perusteetta ja uskovien taholta Raamatussa puhutuista Jumalan tuomioista.
http://raamattusivut.fi/?cat=105 - malkasilmästä
Sehän se hulluinta onkin kun he eivät tiedosta itse tuomitsevansa kun he tuomitsevat uskovat. Heillä on uskovista mitä kummallisimpia käsityksiä ja tällaiset keskustelupalstat vain kärjistävät niitä.
Todellisuudessa en usko, että kukaan uskosta osaton tietää mitä uskova ajattelee ja kuinka elämässään toimii. Ei kenenkään sisintä voi kukaan määritellä. Eikä mikään ideologia tai suuntaus tiedä uskovan sieluntilaa, mitä siellä on tai kuinka hän elää.
Täällä myöskin kaikki tuomitsemiset tahtoo mennä uskovien piikkiin vaikka tiedän keskustellessani ihmisten kanssa että, monet ei uskovat ovat uskovien kanssa samaa mieltä esim. kirkosta tai homoudesta.
Tuomitsemista se on sekin että uskovia tuomitaan.
Toisaalta eihän meitä sinänsä kehoiteta olemaan tuomitsematta, vaan olemaan oikeudenmukaisia. Pitää tuomita oikeuden mukaan, annettava oikeudenmukainen tuomio.
Tuo "älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi" koskee sellaista tuomiota, missä tuomitaan epäoikeudenmukaisesti. Katsotaan toisen tekoja malka silmässä.Raamatun jakeilla teoretisointi on aina helppoa kun siellä on kohtia jotka voivat olla samasta asiasta puolesta ja vastaan. "Älä tapa" käsky on yksi hyvä esimerkki.
Sehän tarkoittaa kirjaimellisesti tulkittuna ettei toiselta ihmiseltä saa riistää henkeä.
Monet ihmiset kautta aikain ovat tulkinneet sitä kuitenkin niin, että vihollisia ja vääräuskoisia saa surutta tappaa.
Jo Paavali aikoinaan tulkitsi juutalaista lakia niin ja toimitti pilvin pimein kristittyjä perheitä roomalaisten käsiin tapettavaksi.
Ristiretket olivat myös hyvä esimerkki käsityksestä, että vääräuskoisia saa tappaa.
Myös 1900-luvun alkupuolen tapahtumat eivät kristittyjenkään osakkeita kovin korkealle tässä mielessä nosta.
Uskovia moititaan ja tuomitaankin mielestäni tekojen ja kirjoitusten vuoksi siksi, kun huomataan,että ne ovat ristiriidassa heidän oppikirjojensa tai inhimillisen tajun tai logiikan kanssa. Ei siinä sen kummempaa ole.- muistakaahan
sage8 kirjoitti:
Raamatun jakeilla teoretisointi on aina helppoa kun siellä on kohtia jotka voivat olla samasta asiasta puolesta ja vastaan. "Älä tapa" käsky on yksi hyvä esimerkki.
Sehän tarkoittaa kirjaimellisesti tulkittuna ettei toiselta ihmiseltä saa riistää henkeä.
Monet ihmiset kautta aikain ovat tulkinneet sitä kuitenkin niin, että vihollisia ja vääräuskoisia saa surutta tappaa.
Jo Paavali aikoinaan tulkitsi juutalaista lakia niin ja toimitti pilvin pimein kristittyjä perheitä roomalaisten käsiin tapettavaksi.
Ristiretket olivat myös hyvä esimerkki käsityksestä, että vääräuskoisia saa tappaa.
Myös 1900-luvun alkupuolen tapahtumat eivät kristittyjenkään osakkeita kovin korkealle tässä mielessä nosta.
Uskovia moititaan ja tuomitaankin mielestäni tekojen ja kirjoitusten vuoksi siksi, kun huomataan,että ne ovat ristiriidassa heidän oppikirjojensa tai inhimillisen tajun tai logiikan kanssa. Ei siinä sen kummempaa ole.Te tateistit uomitsette uskovia väärältä ja valheelliselta pohjalta, kuten sinäkin väität Paavalin tapattaneen kristttyjä. Hän teki sen silloin kun ei vielä ollut uskossa Jeesukseen. Tehkää OIKEA tuomio, siitä on kysymys. Ateistit vääristelee Raamattua sekä uskovien kirjoituksia. Teidän logiikkannne tässä ei täsmää.
muistakaahan kirjoitti:
Te tateistit uomitsette uskovia väärältä ja valheelliselta pohjalta, kuten sinäkin väität Paavalin tapattaneen kristttyjä. Hän teki sen silloin kun ei vielä ollut uskossa Jeesukseen. Tehkää OIKEA tuomio, siitä on kysymys. Ateistit vääristelee Raamattua sekä uskovien kirjoituksia. Teidän logiikkannne tässä ei täsmää.
Sinä väität asioista, joita kukaan ei olekaan väittänytkään. Paavali nimenomaan tapatti kristittyjä, missä elämänsä vaiheessa, siitä en sanonut mitään sen tarkempaa.
Mikset muuten kirjoita aina samalla nimimerkillä?- kiihkouskoville
Jeesus tuomitsi tuomitsijat. Tässä teille ihmettelemistä, jotka olette niin kärkkäitä tuomitsemaan ateistit.
- uskova.mies
sage8 kirjoitti:
Sinä väität asioista, joita kukaan ei olekaan väittänytkään. Paavali nimenomaan tapatti kristittyjä, missä elämänsä vaiheessa, siitä en sanonut mitään sen tarkempaa.
Mikset muuten kirjoita aina samalla nimimerkillä?Älä puhu pehmoisia, Paavali ei tapattanut ketään, eikä myös vanginnut heitä, vaan Saulus Tarsolainen, kunnes kohtasi Jeesuksen Damaskon tiellä, tästä kertoo Raamattu; Apt. 9 <
Lue tuosta, äläkä vääristele asioita;
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ap.t.9.html - HAHHAHHOHHOH
uskova.mies kirjoitti:
Älä puhu pehmoisia, Paavali ei tapattanut ketään, eikä myös vanginnut heitä, vaan Saulus Tarsolainen, kunnes kohtasi Jeesuksen Damaskon tiellä, tästä kertoo Raamattu; Apt. 9 <
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ap.t.9.htmlEikös Paavali ja Saulus Tarsolainen olekaan yksi ja sama henkilö? Kyllä te kiihkot olette idiootteja.
uskova.mies kirjoitti:
Älä puhu pehmoisia, Paavali ei tapattanut ketään, eikä myös vanginnut heitä, vaan Saulus Tarsolainen, kunnes kohtasi Jeesuksen Damaskon tiellä, tästä kertoo Raamattu; Apt. 9 <
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ap.t.9.htmlNo joo, nimeä muuttamallako voi Suomessakin puhdistaa rikosrekisterinsä?
- muistakaahan
sage8 kirjoitti:
Mikset muuten kirjoita aina samalla nimimerkillä?Sinä väitit Paavalin tapattaneen kristittyjä mutta tarkasti ottaen ei hän Paavalina tapattanut. Jumalan silmissä ei tapattamisia ollut sen jälkeen kun hän kohtasi Jeesuksen ja nimi muuttui Sauluksesta Paavaliksi. Ihmisten mielissä ne tietenkin on edelleen mutta sillähän ei ole merkitystä. Jeesukseen uskomalla jokainen voi todellakin puhdistaa rikosrekisterinsä.
"Mikset muuten kirjoita aina samalla nimimerkillä?"
Miksi te ateistit olette niin epäluuloisia? Tässä ketjussa olen kirjoittanut vain 'muistakaahan' nikillä.
Lukekaa laittamani linkki tuomitsemisesta niin ei tarvitse jatkuvasti näitä samoja asioita kirjoittaa. Olette kuin pahaiset viis vee ärripurrit. - uskova.mies
HAHHAHHOHHOH kirjoitti:
Eikös Paavali ja Saulus Tarsolainen olekaan yksi ja sama henkilö? Kyllä te kiihkot olette idiootteja.
Toi nyt oli sitä itseään, sun vastaus !!! ?
Saulus Tarsolaisen agenda oli hävittää kristinusko, saattammalla kannattajat sillosen hallitsijan käskyihin, sekä noudattamaan niitä kirjaimellisesti.
Saulus Tarsolainen oli todellakin silloisten kristittyjen vainoja, mutta Jeesuksen kohtaamisellaan muuttuu apt, Paavaliksi Raamatun mukaan. Nyt siis kysynkin; löydättekö Ramatusta tuon kohdan, missä nimi muuttuu saulukseta- Paavaliin ?
Tässä Raamatusta tuo muuttuminen.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ap.t.9.html - jhgfds
uskova.mies kirjoitti:
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ap.t.9.htmlVALEHTELET!
Paavali ei edes elänyt Jeesuksen aikaan joten voit sukeltaa valheines sinne minne kuulut!
Paavi, Paavali, Paul, Paulus, Paulos, Pope
ovat mutaatioita Paavi -tittelistä. Englanninkielinen Paul -nimi (kuten myös Paulus) on mutatoitunut Saul -nimen kautta, kun "paavi paavali oli Juutalainen". Nykyisessä Englannin kielessä "Paul" on Pope, ja Suomen kielessä Paavali on Paavi.
Tarsus/Tarsos (Paavali Tarsoslainen)
Tarsos on kaupunki nykyisessä Turkissa. 'Tarsoslainen' osoittaa kotikaupunkia, syntymäpaikkakuntaa. Paavi oli syntynyt Tarsus -nimisessä kaupungissa, nykyisen Turkin alueella.
Efesolaiskirje (1-6) alkaa
1 Paavali (Paavi), Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, Efesossa oleville pyhille ja uskoville Kristuksessa Jeesuksessa.
Mikä on Paavin (Paavalin) nimi?
Efesolaiskirje (1-6) päättyy
24 Armo olkoon kaikkien kanssa, jotka rakastavat meidän Herraamme Jeesusta Kristusta-katoamattomuudessa. Efesolaisille kirjoittanut Roomasta, Tychicus.
Viimeistä lausetta ei ole Raamatussa.
Tychicus ei ole "Paavalin kirjuri" t m v, vaan Paavin nimi on Tychicus. Hän on Farisealainen ja Kirjanoppinut (luku- ja kirjoitustaitoinen) Gootti. Hän ei ole Roomalainen, mutta "Roomalaisena" hän vainoaa Juutalaisia. Hän muuttaa uskonsuuntaa (tekeytyy) Juutalaiseksi, ja "Juutalaisena" hän vainoaa Kristillisiä. Paavi Tychicus on keskeinen hahmo Kristinuskossa, ja Kristinuskoisena hän vainoaa Kristillisiä ja Juutalaisia kiihottaen Kansat toisiaan vasten. Muuttamalla identiteettiä ja vainoamalla ihmisiä, hän pääsi manipuloimaan kaikkia alkuperäisiä kirjoituksia, ja lietsomaan vihaa ihmisten välillä.
HUOM!!!!
Paavali oli yksi rikollisen kristinuskon perustajista JA SAATANAA PALVELEVA RIKOLLINEN, ITSE SEN ON TUNNUSTUNUT:
2 Korinttolaiskirje 12:
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
paavali ei saatanasta eroa saanut joten se sama saatana on edelleen kristittyjen todellinen herra!
Jeesuksella ai ole apostoleita vaan ne ovat saatanaa palveleville:
1.Korinttolaiskirje:
15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
Siis kristityt ja kristilliset ovat eri ryhmiä, Jeesuksen seuraajat olivat/ovat kristillisiä ja paavalilais-luterilaisuuden uskovaiset kristittyjä:
Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskontunnustuksensa kaltaisia uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.
Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
- Papin-neuvot
Pruts. Pruts .Pruts . Suu kiinni niin korvat aukee ja silmät kiinni niin pruts silmä aukee.
http://youtu.be/T0vM4TfVn2M - Pientäeroa
emme sentään tuomitse ketään helvettiin, niin kuin tietyt lahkoporukat!
Toivomme teille vain enemmän järkeä ja jalat maassa olemista vaikka pää olisikin pilvissä- lue.Raamatusta
Jumala tuomitsee helvetiin ne ketkä eivät ota Jeesusta elämänsä herraksi. Turha siis sinun on viestientuojia tuomita!
lue.Raamatusta kirjoitti:
Jumala tuomitsee helvetiin ne ketkä eivät ota Jeesusta elämänsä herraksi. Turha siis sinun on viestientuojia tuomita!
Lue Raamatusta: Jumala ei tuomitse ketään helvettiin, sillä hän ei puhu helvetistä mitään. Jotain tolkkua nyt!
- Jarmoko.vieä.huorissa
torre12 kirjoitti:
Lue Raamatusta: Jumala ei tuomitse ketään helvettiin, sillä hän ei puhu helvetistä mitään. Jotain tolkkua nyt!
Jumala ja Jeesus puhuvat helvtiatä joten älä taas valehtele!
Jarmoko.vieä.huorissa kirjoitti:
Jumala ja Jeesus puhuvat helvtiatä joten älä taas valehtele!
Kiinnostaisi saada se Raamatun kohta, missä itse Jumala puhuu helvetistä.
"Taas valehtele" on jo tosi surkea vitsi jopa sinulta, järjettömiä ajatuksia keksivältä.torre12 kirjoitti:
Kiinnostaisi saada se Raamatun kohta, missä itse Jumala puhuu helvetistä.
"Taas valehtele" on jo tosi surkea vitsi jopa sinulta, järjettömiä ajatuksia keksivältä.Eipä taida koko vanhassa Testamentissa paljoa olla helvetistä mainintaa. Onko oikeastaan yhtään?
- Simelius
Jeesus ei kieltänyt tekemästä oikeaa tuomiota. Jos itse tekee samaa syntiä josta toista tuomitsee, tämän Jeesus kielsi.
Sanoiko Jeesus syntisen naisen kivitykseen valmistuville, että jos ette ole tehneet aviorikosta niin siinä tapauksessa heittäkää mutta jos olette tehneet niin sitten ei.
- Simelius
sage8 kirjoitti:
Sanoiko Jeesus syntisen naisen kivitykseen valmistuville, että jos ette ole tehneet aviorikosta niin siinä tapauksessa heittäkää mutta jos olette tehneet niin sitten ei.
Kuinka voisimme varoittaa syntiä tekevää joutumasta tuhoon jos emme mitään voisi sanoa?
Simelius kirjoitti:
Kuinka voisimme varoittaa syntiä tekevää joutumasta tuhoon jos emme mitään voisi sanoa?
Et vastannut kysymykseeni.
- Simelius
sage8 kirjoitti:
Et vastannut kysymykseeni.
Vastatkoon joku viisaampi kysymykseesi mutta minä annan sinulle ja muillekin luettavaa. Voit vastata minun kysymykseeni.
Petteri Haipola puhuu tuomitsemisesta:
Jeesus ei kieltänyt kaikkea tuomitsemista vaan kehotti tuomitsemaan oikein. Kun fariseukset ja kirjanoppineet syyttivät häntä sairaan parantamisesta sapatin päivänä, nuhteli hän heitä väärästä tuomiosta ja kehotti tuomitsemaan oikein. (Joh. 7:21-24) Raamatussa on neuvottu kautta linjan tuomitsemaan oikein ja noudattamaan oikeutta. (Snl. 24:23-25) Nykyinen villitys kieltää kaikki tuomitseminen on erityisesti syntiä tekevien ja epäuskoisten ihmisten keino yrittää hiljentää ne, jotka nuhtelevat muita synneistä, mutta eivät harjoita itse syntiä. Jumalattomia ei häiritse kovinkaan paljon sellainen kristitty nuhtelija, joka tekee itse samoja syntejä kuin he, mutta sellaista he vihaavat, joka ei syntiä harjoita, ja nuhtelee heitä heidän synneistään. Mutta vain sellaisella nuhteella on merkitystä, jonka antaja elää itse vapaana synnillisistä elämäntavoista ja pahoista riippuvuuksista. Syntiä tekevän antamat nuhteet ovat kuin tuuleen puhumista: ei sillä ole vaikutusta.
http://www.kolumbus.fi/~w462389/oppi/tuomio.htm Simelius kirjoitti:
Vastatkoon joku viisaampi kysymykseesi mutta minä annan sinulle ja muillekin luettavaa. Voit vastata minun kysymykseeni.
Petteri Haipola puhuu tuomitsemisesta:
Jeesus ei kieltänyt kaikkea tuomitsemista vaan kehotti tuomitsemaan oikein. Kun fariseukset ja kirjanoppineet syyttivät häntä sairaan parantamisesta sapatin päivänä, nuhteli hän heitä väärästä tuomiosta ja kehotti tuomitsemaan oikein. (Joh. 7:21-24) Raamatussa on neuvottu kautta linjan tuomitsemaan oikein ja noudattamaan oikeutta. (Snl. 24:23-25) Nykyinen villitys kieltää kaikki tuomitseminen on erityisesti syntiä tekevien ja epäuskoisten ihmisten keino yrittää hiljentää ne, jotka nuhtelevat muita synneistä, mutta eivät harjoita itse syntiä. Jumalattomia ei häiritse kovinkaan paljon sellainen kristitty nuhtelija, joka tekee itse samoja syntejä kuin he, mutta sellaista he vihaavat, joka ei syntiä harjoita, ja nuhtelee heitä heidän synneistään. Mutta vain sellaisella nuhteella on merkitystä, jonka antaja elää itse vapaana synnillisistä elämäntavoista ja pahoista riippuvuuksista. Syntiä tekevän antamat nuhteet ovat kuin tuuleen puhumista: ei sillä ole vaikutusta.
http://www.kolumbus.fi/~w462389/oppi/tuomio.htmViisasta tekstiä Simelius!
älyn.väläys kirjoitti:
Viisasta tekstiä Simelius!
Viisasta tekstiä, Petteri Haipola.
Mutta yhä, koska Raamatussa on noin 50 erilaista syntiä ja kärsimykseen vievää toimintaa, niin on vaikea uskoa, että on niitä, jotka "eivät harjoita syntiä itse".
Varminta tietysti olisi olla tuomistematta ketään, koska sekin on siis synnitöntä vain yhdessä tapauksessa.- päämunalle
torre12 kirjoitti:
Viisasta tekstiä, Petteri Haipola.
Mutta yhä, koska Raamatussa on noin 50 erilaista syntiä ja kärsimykseen vievää toimintaa, niin on vaikea uskoa, että on niitä, jotka "eivät harjoita syntiä itse".
Varminta tietysti olisi olla tuomistematta ketään, koska sekin on siis synnitöntä vain yhdessä tapauksessa.Eikös munapää ymmärrä mikä ero on synnin harjoitamisella ja syntiin lankeamisella?
- Simelius
Tässä on huomioitava se, kenelle Jeesus osoitti sanansa tuon naisen tapauksessa. Fariseuksille ja kirjanoppineille jotka olivat Jeesusen vihollisia. Ei Hän osoittanut opetuslapsilleen nätä sanoja.
Raamatussa on esimerkkejä oikeasta tuomitsemisesta. Tässä Pietari sanoo noita Simonille:
(Apostolien teot 8:20) Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa.
(8:22) Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa - jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
Pietari tässä ei tuominnut kadotukseen vaan varoitti siitä. päämunalle kirjoitti:
Eikös munapää ymmärrä mikä ero on synnin harjoitamisella ja syntiin lankeamisella?
Joo. Syntiä on jokainen huono ajatus, asenteet, väärät teot, ja tekemättä jättämiset. Raamattu sanoo, ettei ole ainuttakaan synnitöntä, ei yhden yhtäkään.
Jotenkin vaan aistin, että syntiä harjoitetaan.- päämunalle
torre12 kirjoitti:
Joo. Syntiä on jokainen huono ajatus, asenteet, väärät teot, ja tekemättä jättämiset. Raamattu sanoo, ettei ole ainuttakaan synnitöntä, ei yhden yhtäkään.
Jotenkin vaan aistin, että syntiä harjoitetaan.Ei sitä aistia tarvitse vaan lukea Raamatusta. Raamatussa on myös ratkaisu tähän ongelmaan.
päämunalle kirjoitti:
Ei sitä aistia tarvitse vaan lukea Raamatusta. Raamatussa on myös ratkaisu tähän ongelmaan.
Niin juuri. Raamatussa synnit ja toimettomuus ovat tapetilla.
Ratkaisu sinulla on kai Jeesus? Syntiä ei olekaan!
- olisikohanihannäin
Näillä palstoilla käy aika paljon raivokkaita ateisteja ja agnostikkoja, joten heillä nyt on sellainen asenne vähän kaikkiin kristittyihin. Molemmat teistä ryhmistä jotka sitten tappelevat, jankutatte homoista, on tietysti ymmärrettävää, että molemmat tuomitsevat alimpaan helvettiin toisensa. He ovat sangen tyytyväisiä, että pidätte koko ajan homoja esillä, sillä sitä hekin haluavat pitää esillä koko ajan, nämä raivopääateistit.
Sääli vain että molemmat ryhmät saavat aikaan kirkosta eroamisia, juuri sen vuoksi, että vaikka yleensä homoista pauhaajat ovat kirkon ulkopuolisia, lut. konservatiivi ei pauhaa asiasta kaiken aikaa, hänellä on muutakin kristinuskossa - eli palstalla kiistelevät mielestäni lähinnä raivokkaat jonkin oudon kristillisen porukan yksittäiset yksilöt vastaan raivokkaat ateistit/agnostikot ja on toki joukossa muutama ns. homouskontoon hurahtanut, jolle kristinusko ei merkitse oikein muuta ja sydän lämpenee ja silmät syttyvät, kun hänen jumalansa homo otetaan puheeksi.
Molemmat profiloivat kirkkoakin, ettei se muka tee mitään muuta, ja näin ollen tietysti ihan tavalliset ihmisetkin eroavat, kun ajattelevat että kirkosta on tullut pelkästään homoista jauhava yhteisö, mitä se siis ei ole. Tai ylipäätään, että kristinusko olisi jotain homoista jauhamista.- olisikohannäin
Sääli, ettei shrink ole enää luotsina. Luterilainen konservatiivi, joka käänsi jokaikisen homoaiheen sille kuuluvalle palstalle.
Kannattaisi varmaan esittää Suomi24:lle, nyt jos he kehittävät tätä palstaa tulevaisuudessa, että jos kerran eivät ihmiset osaa mennä homo-palstalle jauhamaan homoista, perustavat vaikka kristinusko-alapalstaksi homot, joten siellä voivat kaikki ne harvat, jotka eivät vielä ole kurkkuaan myöten tuota änkyräyksilöiden kussakin (ateistikin voi olla änkyrä, mikä ei tarkoita, että kaikki ovat änkyröitä) ryhmässä suosimaa aihetta ja siellä sitten nämä änkyräyksilöt voivat käydä dinosaurus-taisteluitaan ja molempien puolien fanaatikot taistella keskenään sydämensä kyllyydestä. olisikohannäin kirjoitti:
Sääli, ettei shrink ole enää luotsina. Luterilainen konservatiivi, joka käänsi jokaikisen homoaiheen sille kuuluvalle palstalle.
Kannattaisi varmaan esittää Suomi24:lle, nyt jos he kehittävät tätä palstaa tulevaisuudessa, että jos kerran eivät ihmiset osaa mennä homo-palstalle jauhamaan homoista, perustavat vaikka kristinusko-alapalstaksi homot, joten siellä voivat kaikki ne harvat, jotka eivät vielä ole kurkkuaan myöten tuota änkyräyksilöiden kussakin (ateistikin voi olla änkyrä, mikä ei tarkoita, että kaikki ovat änkyröitä) ryhmässä suosimaa aihetta ja siellä sitten nämä änkyräyksilöt voivat käydä dinosaurus-taisteluitaan ja molempien puolien fanaatikot taistella keskenään sydämensä kyllyydestä.”…jos kerran eivät ihmiset osaa mennä homo-palstalle jauhamaan homoista, perustavat vaikka kristinusko-alapalstaksi homot…”
Sellainen on jo olemassa. Toivon mukaan nämä jauhajat menevät sinne ihan vapaaehtoisesti.
http://keskustelu.suomi24.fi/ryhmat/lesbo-gay-bi-ja-trans/uskovaiset-homot-ja-lesbot- mummo.homottaa.taas
mummomuori kirjoitti:
”…jos kerran eivät ihmiset osaa mennä homo-palstalle jauhamaan homoista, perustavat vaikka kristinusko-alapalstaksi homot…”
Sellainen on jo olemassa. Toivon mukaan nämä jauhajat menevät sinne ihan vapaaehtoisesti.
http://keskustelu.suomi24.fi/ryhmat/lesbo-gay-bi-ja-trans/uskovaiset-homot-ja-lesbotNo niin mummo, menehän sinne sitten homottamaan!
- klpo
"Katsokaa Jeesuksen pitkämielisyys teidän autuudeksenne!" Uuden Tetsmentin mukaan.
- tehkää.parannus
Nyt on armon aika nyt on pelastuksen päivä!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1981552Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231288- 521052
- 72975
- 58883
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52883- 105865
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53850- 43838
- 82820