Miten opin ristarin?

Ristari_

Mä oon harrastanu 6 vuotta voinisteluu, mutta en osaa ristaria.
Miten voisin oppia sen?
Onko teil jotain venytyksii tai ohjeita?
Miten ootte oppinu sen kertokaa ihmees!

11

4956

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8vuottavoimistellut

      Itse olen nyt 8 vuotta voimistelua harrastanut ja ristarin opin milteinpä toisen vuoden aikana. Muistan pienenä myös tuskastelleeni ristarissa koska "käänsin" sen aina. (Joillekkin se voi olla helpompaa. Itse heittämällä saan melkein polvesta kiinni. Kannattaa venytellä ahkerasti selkää:
      1 Lämmittele aina huolellisesti selkä ennen kuin näitä selän liikkuvuus juttuja ryhdyt tekemään.
      2. Venytä ristari asentoa maassa. Mene mahalle makaamaan, nosta itsesi kyynerpäiden varaan. Koita tässä asennossa ristaria.
      3. Kannattaa tehdä myös paljon selkäakrobatioita!

      TSEMPPIÄ HARJOITTELUUN

      • 098

        Sanokaa minne mennä harrastamaan voimistelua


      • Anonyymi
        098 kirjoitti:

        Sanokaa minne mennä harrastamaan voimistelua

        Olarin voimistelijat on paras seura!!!!


      • Anonyymi
        098 kirjoitti:

        Sanokaa minne mennä harrastamaan voimistelua

        Suosittelen tapiolanvoimistelua


    • juudelipuudeli

      en itekkään osaa ja kaipaan apua myös..

    • joukkuevoimistelu15v

      Ohjeita ristarin saamiseen:
      Ensin lämmittele hyvin, esimerkiksi 10min kaikkia erilaisia naruhyppyjä, tai 20-30min hölkkälenkki.
      Sitten kevyitä venytyksiä joissa pysy noin 20s: pohkeet akilekset takareidet etureidet pakarat jne.
      Sitten tee selällä aaltoja ja kaikkia erilaisia rullauksia mitä vain keksit n. 5min ajan (joo tiedän että se on pitkä aika mutta erilaiset aallot ja rullaukset notkistavat selkää.) Sitten mene mahalleen makaamaan ja taivuta siitä taakse. Pysy 8s ja toista 8 kertaa. Tee sama, mutta sillassa (pysy 8x8s). Sitten mene mahallesi, taivuta taakse ja koukista toinen jalka ja ota siitä ristikädellä kiinni. Sitten yritä saada kylkiluita maahan. Pysy 30s, pidä venytys sen verran kevyenä että pystyt rentoutumaan. Sitten venytä lonkankoukistajia 2min/puoli. Sama takareisille.
      Sitten mene mahallesi. Nosta itsesi kyynerpäitten varaan ja tee 10 heittoa jalalla ja ristikädellä (oik jalka ja vas käsi ja toisinpäin). Jos saat kiinni, niin pidä aina kolmeen laskien. Jos et saa kiinni, niin tee vain heittoja. (Toista toisellakin jalalla, koska vaikka ei uskoisi, niin toisella jalalla tekeminen parantaa myös toista jalkaa.) Kun olet tehnyt heitot 3x10/puoli (muista välissä pyöristää selkä) niin (jos et saanut kiinni) hae jalka jotain toista kautta käteesi ja venytä sitä 10 laskien niin eteen kun saat (tee toisellakin jalalla).
      Sen jälkeen tee sama sarja ylhäällä seisomassa. Muista suora alajalka.

      Näitä teet ainakin 3kertaa viikossa niin pitäis alkaa menemään:)
      nimimerkki joukkuevoimistelun SM sarjan huipulla kisaava voimistelija 15v.

      • Sisimi

        Mä harrastan voimistelua 3 vuotta.


    • Ristari

      Mä ite oon 11v ja en oo harrastanu ikinä voimisteluu mut osaan jo esim ristarin spagaatin siltakaadon jne. Oon siis kotona voimistellu 2v nii onks se outoo että osaan ristarin? Venyttele selkää silleen et meet noin 10 kertaa siltaan ja takas. Tai tee aaltoja. Ja tietenkin venyttele käsii,selkää,jalkoja ja sulla tarvii olla tasapainoo!!

    • Unnaaaaaaa

      Ite oon harrastanu joukkuevoimisteluu n vuoden mutta silti ristari on helppoo ja silleen kannattaa venytellä selkää Toosi paljon ja harjotella silleen että ottaa esim seinästä tukea ja tärkein asia on tasapaino ja venyvyys koska et voi osata ristarin jos et osaa spaguu mutta kyllä sä sen opit!❤️Ja meillä on kisat huhtikuussa

    • Helpmeeeee

      Siis onks kukaa nähny violettia voimistelupalloo mis on glitteriä hukku tänää tampereella

      • Anonyymi

        Mul on oma semmonen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe