Hei!
Olen työtön työnhakija, ja menossa työhaastatteluun toiselle paikkakunnalle parinsadan kilometrin päähän. Aion hakea TE-toimistolta matkakorvausta. Nyt kysyisinkin, onko jollakin kokemusta korvauksen hakemisesta? Onko varmaa että korvauksen saa? Entä tarvitseeko hakemukseen haastattelijan allekirjoitusta tai kuitteja matkakuluista? Voiko korvausta hakea haastattelun jälkeen?
Matkakorvaus työhaastattelusta
6
2116
Vastaukset
- jokiseinä
Voi hakea jälkikäteen. 9€ omavastuu. En ole liittänyt bensakuitteja, kun menin omalla autolla. Jos menet julkisilla, voit pitää liput laput tallessa. Ei allekirjoitusta haastattelijalta eikä muutakaan. Ainakin Seinäjoella luotetaan, kun sanoo olleensa hastattelussa. Joskus ennenvanhaan on soiteltu ja tarkisteltu, ainakin näiden sivujen mukaan. Oliko lomake tem621 ?
- matkamies.maan
TEM6.11, haettava näköjään kuukauden kuluessa matkan päättymisestä. Saattavat ne vieläkin tarkistaa, mutta tosiaan taitavat useimmissa tapauksissa jo luottaa.
Itse en ymmärtänyt aiemmin edes hakea, kun ei ollut tietoa enkä ymmärtänyt kysyä.
- lomake
Kyllä ihan hyvin toimii tuo hakeminen. Rahatkin olivat tilillä nopeasti.
Laitoin hakemuksen liitteeksi haastattelijan kutsun haastatteluun.
Autolla menin joten kilometrimäärät ilmoittelin. - miten_onnistuu
Ongelma: Karenssin takia matkakulut täytyy saada ennen haastattelua - mukaan lukien kaikki ennakkoon. Karenssistahan ei välttämättä pääse pois ennen työn saamista.. Karenssin syy: TE-toimiston mielivalta eli ammattimiehelle tarjottu väärän alan työtä.
- ehdot_tuli
Samasta syystä: palkkavaatimus raksuttaa koko ajan ylemmäksi. Syyte: suomalaisten epätasa-arvoinen tulonjako. Vaade: tulonjako on oikaistava.
- olliolli9
Minusta ei ole varmaa, että matkakorvauksen saisi aina. Minulle on joskus kerrottu esimerkkinä, että jos olen tamperelainen myyjä ja menen haastatteluun Helsinkiin tavalliseen myyjän paikkaan, onko veronmaksajien järkevää korvata matkakulut. Helsingin alueellahan voi olla tuhansia työttömiä myyjiä jo ennestään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865