Matkakorvaus työhaastattelusta

Kilpikonna90

Hei!

Olen työtön työnhakija, ja menossa työhaastatteluun toiselle paikkakunnalle parinsadan kilometrin päähän. Aion hakea TE-toimistolta matkakorvausta. Nyt kysyisinkin, onko jollakin kokemusta korvauksen hakemisesta? Onko varmaa että korvauksen saa? Entä tarvitseeko hakemukseen haastattelijan allekirjoitusta tai kuitteja matkakuluista? Voiko korvausta hakea haastattelun jälkeen?

6

1460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokiseinä

      Voi hakea jälkikäteen. 9€ omavastuu. En ole liittänyt bensakuitteja, kun menin omalla autolla. Jos menet julkisilla, voit pitää liput laput tallessa. Ei allekirjoitusta haastattelijalta eikä muutakaan. Ainakin Seinäjoella luotetaan, kun sanoo olleensa hastattelussa. Joskus ennenvanhaan on soiteltu ja tarkisteltu, ainakin näiden sivujen mukaan. Oliko lomake tem621 ?

      • matkamies.maan

        TEM6.11, haettava näköjään kuukauden kuluessa matkan päättymisestä. Saattavat ne vieläkin tarkistaa, mutta tosiaan taitavat useimmissa tapauksissa jo luottaa.
        Itse en ymmärtänyt aiemmin edes hakea, kun ei ollut tietoa enkä ymmärtänyt kysyä.


    • lomake

      Kyllä ihan hyvin toimii tuo hakeminen. Rahatkin olivat tilillä nopeasti.
      Laitoin hakemuksen liitteeksi haastattelijan kutsun haastatteluun.
      Autolla menin joten kilometrimäärät ilmoittelin.

    • miten_onnistuu

      Ongelma: Karenssin takia matkakulut täytyy saada ennen haastattelua - mukaan lukien kaikki ennakkoon. Karenssistahan ei välttämättä pääse pois ennen työn saamista.. Karenssin syy: TE-toimiston mielivalta eli ammattimiehelle tarjottu väärän alan työtä.

    • ehdot_tuli

      Samasta syystä: palkkavaatimus raksuttaa koko ajan ylemmäksi. Syyte: suomalaisten epätasa-arvoinen tulonjako. Vaade: tulonjako on oikaistava.

    • olliolli9

      Minusta ei ole varmaa, että matkakorvauksen saisi aina. Minulle on joskus kerrottu esimerkkinä, että jos olen tamperelainen myyjä ja menen haastatteluun Helsinkiin tavalliseen myyjän paikkaan, onko veronmaksajien järkevää korvata matkakulut. Helsingin alueellahan voi olla tuhansia työttömiä myyjiä jo ennestään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      326
      3605
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      223
      3116
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      146
      2603
    4. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      20
      2112
    5. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2095
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      16
      1927
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1735
    8. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1732
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      286
      1422
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      123
      1342
    Aihe