Kuinka pitkän välimatkan päähän olet valmis nettideittailemaan?
Pysyykö alue omassa kaupungissa vai olisiko valmiutta lähteä pidemmällä?
Seurustelun välimatka?
27
312
Vastaukset
Koska en enää ole perustamassa perhettä, niin välimatka ei ole kovin iso rajoite niin kauan kuin on kuitenkin mahdollisuus tavata muutaman kerran kuukaudessa. Pisin "kaukosuhde" on ollut toisessa maassa asuvaan, lyhin avioliittoni jälkeen noin 80 km päässä asuvaan (puhun nyt seurusteluista, netin kautta tai muuten alkaneista, tapailujuttuja on ollut omasta kaupungistakin).
- etäsuhdejääetäiseks
Max. 50km, eli käytännössä lähinnä oma kaupunki ympäristökunnat. Ehkä kauempaa maakunnasta jos riittävä kiinnostus muuten löytyy. 100km on jo liian kaukana, ei vaan toimi käytännössä, kun haluan kuitenkin tavata useemman kerran viikossa eikä itsellä oo edes autoa. En innostu myöskään reissaan ympäri maata jollain junilla, busseilla tms. ja tulis liian kalliiks. Jossain vaiheessa jompi kumpi joutus tekeen suuria päätöksiä muutosta, työpaikan vaihdosta ym., mikä on monelle liikaa. Itsekään en kovin helpolla lähtisi tästä kaupungista, joten pidemmällä etäisyydellä suhteella ei oo kovin todennäkösiä tai nopeita etenemismahdollisuuksia.
- kaksikaksi
En minkäkään kovin pitkälle enää jaksaisi. En halua että kukaan muuttaa meille enkä halua itse muuttaa mihinkään kun olen juuri pari vuotta sitten vaihtanut maisemaa.
Kuljen kyllä 80 km työmatkaa joka päivä eli ajan 160 km/päivä autolla. Tykkään ajaa autoa ja voisihan sitä jonkun aikaa treffailla pitemmälläkin, viimeksi pitempi netistä alkanut suhde kesti 3 vuotta ja välimatkaa oli 90 km - kyllä se toimi eikä kaatunut välimatkaan mitenkään, silloin työmatkani oli kyllä 500 m, joten illat oli pitkät.
Mutta kun jo reissaan työmatkaa en vkl enää jaksaisi pitemmän päälle lähteä. Tykkään olla kotona. - ruma-ruhtinas
Treffeille on turha lähteä kovin kauas koska sitten jos haluaa seurustella niin toisen on muutettava toisen luokse. Moniko uhrautuu ja muuttaa.
- 123123123123
Kokeilin pari vuotta sitten nettideittailua. Omasta kaupungista tai edes maakunnasta ei kyllä löytynyt yhtään edes semipotentiaalista miestä. Eikä kyllä kovin montaa muualtakaan.
Nykyinen miesystäväni asuu lähes 200 km päässä, ja ihan hyvin on toiminut. Jos sen ihmisen on tosiaan löydyttävä siitä naapurista, niin kyllähän siinä saa sitten tinkiä todella monesta asiasta. Ei kovin monia kriteerejä kumppanille voi asettaa. - sööttisyöjätär
Nyt on välimatkaa 260 kilometriä..ja toimii, kun kummaltakin löytyy tahtoa ja halua..
Ehkä jonain päivänä muutan miehen luo, mutta nyt se on mahdottomuus.. -50km on aika hyvä
- Pohhjoosen
Älä sinä hassuttele minulla kauppaan 50 km. Jos on halua kiinnostusta ,matka on numeroita niinkuin ikä.
- einytihannoinkaan
Pohhjoosen kirjoitti:
Älä sinä hassuttele minulla kauppaan 50 km. Jos on halua kiinnostusta ,matka on numeroita niinkuin ikä.
Mutta kun se matka on numeroita siellä (köyhän) rahapussissakin.. mikä vaan tekee koko hommasta liian pitkällä välimatkalla käytännön mahdottomuuden.
- Jemppiä
Älä höpsi,jos on halua ja kiinnostusta. Ei raha tee onnelliseksi ainakaan täällä,tuskin sielläkään. Ei kaikki palvelut ole nurkan takana,eikä tarvi.
- etäsuhdejääetäiseks
No kun ei se nyt vaan mee niin. Jos ei oo rahaa joka viikolle ylimääräset 50e (esim. välimatkalla 150km ja on työtön) ja sillonkin pystyis näkeen vaan kerran tolla hintaa, niin sitä ei oo. Onnellisuuden kanssa sillä ei oo mitään tekemistä. Tietysti jos jollekin riittää näkeminen kerran kuussa "seurusteluksi" niin mikäs siinä sitten... mutta miksi tyytyä tälläseen kun niin paljon helpompaa on tutustua johonkin lähistöllä asuvaan jonka voi nähdä useita kertoja viikossakin?
- Eivälttämättäjääetäiseks
etäsuhdejääetäiseks kirjoitti:
No kun ei se nyt vaan mee niin. Jos ei oo rahaa joka viikolle ylimääräset 50e (esim. välimatkalla 150km ja on työtön) ja sillonkin pystyis näkeen vaan kerran tolla hintaa, niin sitä ei oo. Onnellisuuden kanssa sillä ei oo mitään tekemistä. Tietysti jos jollekin riittää näkeminen kerran kuussa "seurusteluksi" niin mikäs siinä sitten... mutta miksi tyytyä tälläseen kun niin paljon helpompaa on tutustua johonkin lähistöllä asuvaan jonka voi nähdä useita kertoja viikossakin?
Kaukosuhteen kannaltahan työttömyys on tosi hyvä juttu. Esim. itse olen tällä hetkellä työtön ja seurustelen miehen kanssa, joka asuu yli 150 km:n päässä. Olen usein miehen luona parikin viikkoa kerralla, koska töiden takia ei tarvitse palata kotiin. :) Sitten voi taas olla vaikka pari viikkoa erossa. Ja tuo kaksi viikkoa kuussa saman katolla on todennäköisesti tiiviimpää ja intensiivisempää seurustelua kuin se, että näkee joitain tunteja muutaman kerran viikossa.
Mitä tulee rahaan, niin esim. viimekertainen reissu junalla oli meno ja paluu yhteensä 18 €. Jos tuon verran menee kuukaudessa matkoihin, niin ei ole työttömällekään paljon. :) - Eivälttämättäjääetäiseks
Eivälttämättäjääetäiseks kirjoitti:
Kaukosuhteen kannaltahan työttömyys on tosi hyvä juttu. Esim. itse olen tällä hetkellä työtön ja seurustelen miehen kanssa, joka asuu yli 150 km:n päässä. Olen usein miehen luona parikin viikkoa kerralla, koska töiden takia ei tarvitse palata kotiin. :) Sitten voi taas olla vaikka pari viikkoa erossa. Ja tuo kaksi viikkoa kuussa saman katolla on todennäköisesti tiiviimpää ja intensiivisempää seurustelua kuin se, että näkee joitain tunteja muutaman kerran viikossa.
Mitä tulee rahaan, niin esim. viimekertainen reissu junalla oli meno ja paluu yhteensä 18 €. Jos tuon verran menee kuukaudessa matkoihin, niin ei ole työttömällekään paljon. :)Korjaus: saman katon alla. :)
- mikäkellekinsopii
Eivälttämättäjääetäiseks kirjoitti:
Mitä tulee rahaan, niin esim. viimekertainen reissu junalla oli meno ja paluu yhteensä 18 €. Jos tuon verran menee kuukaudessa matkoihin, niin ei ole työttömällekään paljon. :)No itse en haluais asua toisen nurkissa 2 viikkoa putkeen, tai että joku ois ainakaan kovin alkuvaiheessa edes koko viikonloppua mun luona. Kaipaan välillä myös omaa aikaa eikä mitään 24/7 paita-perse viritelmää, se tuntuis ahdistavalta.. tai sitten ainakin seuran pitäs hipoo jotain täydellisyyttä. Lisäks joillain on lemmikkejäkin joita ei voi jättää pitkiks ajoiks oman onnensa nojaa eikä ottaa mukaankaan.
"viimekertainen reissu junalla oli meno ja paluu yhteensä 18 €."
En tiedä missä maassa tolla hintaa pääsee, ja erikoisalennetut pitäs tietää ja varata kaiketi viikkoja etukäteen.. täällä päin esim. Tampere-Helsinki väliä ei taida paljoo alle 25e suuntaansa päästä. IC:llä tietenkin vielä paljon kalliimpi. - Eivälttämättäjääetäiseks
mikäkellekinsopii kirjoitti:
No itse en haluais asua toisen nurkissa 2 viikkoa putkeen, tai että joku ois ainakaan kovin alkuvaiheessa edes koko viikonloppua mun luona. Kaipaan välillä myös omaa aikaa eikä mitään 24/7 paita-perse viritelmää, se tuntuis ahdistavalta.. tai sitten ainakin seuran pitäs hipoo jotain täydellisyyttä. Lisäks joillain on lemmikkejäkin joita ei voi jättää pitkiks ajoiks oman onnensa nojaa eikä ottaa mukaankaan.
"viimekertainen reissu junalla oli meno ja paluu yhteensä 18 €."
En tiedä missä maassa tolla hintaa pääsee, ja erikoisalennetut pitäs tietää ja varata kaiketi viikkoja etukäteen.. täällä päin esim. Tampere-Helsinki väliä ei taida paljoo alle 25e suuntaansa päästä. IC:llä tietenkin vielä paljon kalliimpi.Kaipaan itsekin omaa aikaa ja tilaa todella paljon, ja esim. kynnys muuttaa yhteen toisen kanssa on kyllä aika korkea. Mutta jos 50% ajasta on yksinään ja 50% toisen kanssa, niin toimii minulla oikein hyvin. Ja tässä tapauksessa seuraa hipoo kyllä sitä täydellisyyttä. En olisi tässä suhteessa muuten - en vaikka mies asuisi naapurikorttelissa. En ylipäätään vietä aikaani ihmisten kanssa, joiden kanssa en tosissani viihdy. Olen semierakko. :)
Lemmikit voivat olla ongelma joo. Periaatteessahan esim. koiria ja kissoja ja muitakin pikkulemmikkejä voi kuskata junassa ja bussissa. Mutta on tietysti eläinyksilöstä kiinni, miten ne siihen reagoivat. Joku voi pelätä tai jännittää kovastikin, eikä silloin tietenkään ole hyvä raahata sellaista lemmikkiä mihinkään.
Kyseessä oli Turun ja Helsingin välinen matka ja Veturin säästöhintoja, menomatka oli varattu reilusti etukäteen, mtta tulomatka vain pari päivää ennen. Oletko muuten kuullut OnniBussista? Näyttää esim. huomisen matkat Tampereelta Hesaan olevan alimmillaan 3,50 ja enimmillään 7,50. Turkuun ja Jyväskylään näytti pääsevän vitosella ja Vaasaan 7 eurolla. Ihan uteliaisuuttani tsekkasin...
Helpointahan tuo olisi, mikäli samasta kaupungista seurustelukumppani löytyisi. Mutta eipä ainakaan ensialkuun pidempikään välimatka haittaa, vaikka harventaahan tuo tapaamisia ja vaatii molemmilta osapuolilta tietynlaista mentaliteettia seurusteluun.
Yksittäisille treffeille on tullut lähdettyä n.300km päähän.
Itselläni on sellainen työ, että ei oikein haittaa misääpäin sitä asustelee, kunhan nyt ei aivan täältä eteläsuomesta tuonne lappiin lähde haikailemaan.
Suurempi välimatka, jossa jommankumman on reissattava, ajaa helpommin muuttamaan samankaton alle ehkä liiankin nopeasti ja pakottaen kaikki arjen rutiinit ja askareet nopeammin esille. Muuttavalle osapuolelle tämä on aikamoinen hyppy tuntemattomaan. Hyppy, jonka itse varmaankin olisin valmis tekemään.- Naisentähren
Alle 200 km vielä menee.
- MrBolivar
Kokemuksesta voin kertoa että moni pitää 50km aika maksimina.Tämä on sinällään sääli koska pienemmillä paikkakunnilla asuvien on mahdottomuus nettideittailla.
- Lyhyesti
Jos on rakastunut ei välimatka haittaa. Jos hakee seksisuhdetta,sen saa kulman takaa. Minä etsin sellaista ,johon voi luottaa,rakastaa,välimatkalla ei ole merkitystä. Ymmärrän,jos kulkupelinä on hevonen,monella on auto kuitenkin. Muuttasinkin mihin vain,jos löytäisin sen oikean.Nurkilla pyörii pettäjiä jättäjiä,kaikenmailman rahanlypsäjiä.
- etäseksiä
Ihan samoin, ellei todennäkösemminkin niitä pelkän seksin hakijoita sieltä kauempaa löytyy. On näppärää käydä vieraassa kaupungissa panemassa muita kun vaimo ja mukulat pysyy siellä kotikaupungissa... myös useemmin kauempaa kirjottelijat on jotain turhia jaarittelevia vetkuttajia joiden kanssa ei koskaan onnistu nähdä livenä.
Monilla myöskään ei ole autoa, eikä junat, bussit yms. oo mitään halpoja. - Keväälläainaki
Tajuatko ,Suomi laaja maa,vaikka olen perferiasta uskon löytäväni naisen tänne. Täälläkin voi elää ja olla täysipäinen ilman viinaa ja viihdykkeitä.
- Yli7000km
7000 km on ollut tähän mennessä pisin väimatka, mutta myös parhain suhde. Olemme kihloissa nyt, seurustelua takana vajaa kolme vuotta. Molemmilla joustava ja matkustelua jonkin verran vaativa työ sekä hyvä palkka, joten tapaaminen on suhteellisen helppoa. Noin kerran kuussa näemme, ja usein vietämme noin viikon yhdessä. Myöhemmin varmaan asetumme sitten samaan maahan asumaan ja töissä pyrimme valitsemaan sellaisia projekteja, jotka eivät vaadi matkustelua niin paljoa, mutta aijomme kuitenkin vielä nauttia tästä elämäntyylistä kun ei ole vielä lapsia tai muita rajoitteita ja nautimme molemmat matkustelusta.
- jaaaaaaaaa
max. pari kilsaa, pidemmälle ei jaksa.
- sande16
Meillä (minulla ja exällä) välimatkaa (oli taannoin) 636.62km (fonectan mukaan).
Meillä (minulla ja exällä) välimatkaa (oli taannoin) 467.45km (fonectan mukaan).
Meillä (minulla ja exällä) välimatkaa (oli taannoin) 482.10km (fonectan mukaan).
Meillä (minulla ja nykyisellä) välimatkaa (oli ennen yhteenmuuttoa) 13.70km (fonectan mukaan). - 11112334
Onko niin että "mies" joutuu tekemään nämä seurustelu ajot naisen luokse? jos seurustelusta tulee totta ja nainen ei matkusta tai aja autolla miehen luokse.
Näin ymmärrän aliottajan aloittamasta keskustelusta.Eikös tuo ole aina sopimiskysymys. Meillä matkustetaan vuorotellen ja se, jonka luona ollaan, vastaa puolestaan viikonlopun ruoista.
- KaunisNainenn
Jos on komea mies niin matkustan vaikka tuhannen kilometrin päähän. Jos ruma ja vaikka asuis naapurissa seinän takana en kävele metriäkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448409Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462338Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262172- 951738
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811697- 351602
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081123Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531005
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai17985