Mistä samat bonukset 2 auton vakuutuksiin?

2352352

Onko sellaista vakuutusyhtiötä josta saisi myös pakolliseeen liikennevakuutukseen samat bonukset molempiin autoihin jos ostaa toisen auton? Molemmat autot siis mun nimissä. Käsittääksen usein ei anneta samoja bonuksia.

Tämähän on pelkkää rahastusta eikä ole mitään järkisyitä miksi toisen omistamani auton bonus olisi pienempi. Bonus on kuitenkin kuljettajakohtainen, ei se auto niitä bonuksia kerää.

Kysyin jo Pohjantähden asiakaspalvelusta mutta ei suostunut vastaamaan kun kysyin perusteluja miksi toisen autoni bonus olisi pienempi. Eli pelkkää rahastusta.

Nykyprosentit 55 mutta jos ostan toisen auton pitäisi aloittaa 20:stä.

9

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 235252

      Tavoite siis että saisin tuon 55% myös toisen auto pakolliseen liikennevakuutukseen, kaiken järjen mukaan sen pitäisi saada koska olen jo 10v ajokorttivuoteni aikana todistanut etten kolaroi tai aja ojiin. Minka ihmeen syyn takia vakuutusyhtiä voi nollata prosentit jos ostan toisen auton? Sillä ei ole minkäänlaista vaikutusta onnettomuusriskiini. Kun ne prosentit kerran saa siirrettyä toiseen autoon kun vanhan myy pois, ei ole mitään perusteluja sille ettei ne prosentit voisi saada toiseenkin omistamaani autoon.

      Eli ehdotuksia yhtiöistä joissa on edes vähän järjenhäivää jäljellä vakuutushinnoittelussa?

      • 3autonomistaja

        sellasta ei oo ei tuu. valitettavasti. liikennevakuutuksen bonuksia ei voi monistaa.


    • carmanS

      Ei ole mahdollista. Mitään järjellisiä eikä todellisia perusteita asialle ei ole. Yksi peruste on ollut se että ei voi ajaa kuin yhdellä autolla kerrallaan - no siksi se kakkosauton vakuutus pitäisi olla VIELÄ halvempi kun sillä ei ajetaan vähemmän. Ota vakuutus sieltä mistä sen halvimmalla saa ja pidä autoa liikennekäytöstä poistossa välillä. Itsellä on ollut täydet bonukset kymmenen vuotta, joten ei todellakaan naurata maksella kolmannesta autosta nolla-bonuksia..

    • jeri

      Ei mistään. Kaikkea ne ihmiset miettii. Myy toinen auto jos ei ole vara pitää.

    • 375754

      Järjetöntä rahastusta tuollainen. Eihän se bonus mitenkään autokohtainen ole, muutenhan saisin edellisen omistajan bonukset auton mukana. Bonus on henkilökohtainen eikä useamman auton omistaminen vaikuta mitenkään onnettomuusriskiin. Jos toinen auto on tehokkaampi niin sehän on huomioitu jo auton perus-vakuutushinnasta ja bonuksiin se ei pitäisi vaikuttaa. Ei ole mitään järkiperustelua miksi esim 10v ajo ilman onnettomuuksia nollaantuisi koska ostan toisen auton. Oikein pohjoiskorea-tyyliä tää suomalainen vakuutushinnoittelu.

      Ja siitä ei ole kyse riittääkö rahat, en vain halua maksaa sellaisesta mihin ei ole minkäänlaisia järkiperusteluja.

      • liikennevakuutuskeskus

        Saamme enemmän voittoa liikennevakuutuksista tällä tavalla.


    • kikkaillen

      Et mistään, mutta ainahan voi hieman kikkailla vakuutusten kanssa kuten minä olen tehnyt ja säästänyt vuosien mittaan tuhansia euroja.

    • dhgghfkj
      • mnöler

        Ei ole edennyt. Liikenneministeri Berner jarruttaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      108
      2142
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1640
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1530
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1256
    6. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1175
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      942
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe