"Avuliaat" työkaverit

älkää-auttako

Vituttaa kun työkaveri tulee aina "auttamaan", kun olen tekemässä jotain naurettavan yksinkertaista yhden miehen hommaa, jonka olen tehnyt tuhat kertaa ja johon en tarvitse enkä halua mitään apua. Yleensä lähden sitten itse tekemään jotain muuta, tai kahville, kuin jään pällistelemään viereen kun kaveri "auttaa" minua, eli alkaa tekemään töitäni. Mieluummin kuitenkin tekisin omat työni itse alusta loppuun, niin tiedän ainakin miten ne on tehty ja mitä on tehty.

Itse en ainakaan mene auttamaan ketään, jos ei kukaan apua pyydä, mutta menen jos pyydetään. Ehkä olen sitten mulkku, kun en oma-aloitteisesti mene sotkemaan muiden työntekoa, mutta jos minunkin kohdallani toimittaisi niin, että ei tulla auttamaan kun en ole apua pyytänyt, niin parempi vain.

Muutenkin tykkään tehdän työni itsenäisesti, omassa rauhassa ja omalla tyylilläni ilman että kukaan pällistelee vieressä tai "auttaa". Kahville ja ruokatunnillekin menen mieluummin silloin (rauhassa), kun muut tekee töitä (ei kiinnosta syödessä kuunnella toisten röyhtäilyitä ja typeriä juttuja), ja itse teen mieluummin töitä (rauhassa) silloin kun muut on kahvilla tai syömässä. Epäsosiaalinen? Kyllä. En todellakaan ole mikään "tiimipelaaja", kuten kai kaikkien nykyisin kuuluisi olla, että edes voi saada töitä.

1

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käänteispsykologiaa

      Jospa työkaverisi kokee, ettei oikein saa arvostusta työntekijänä osakseen ja se näkyy sitten noin. Mitäs jos ottaisitkin toisen tekniikan käyttöön. Kiitä ja kehu työkaveriasi ja tarjoudu vastavuoroisesti opastamaan jossain asiassa mikä on itsellesi tuttu. Joskus tällainen käänteinen psykologia toimii paremmin. Itsekin nuorempana otin herkästi itseeni, jos joku tuli neuvomaan minua asiassa, jonka mielestäni osasin. On aina monta tapaa tehdä asiat, mutta muista, että kukaan toinen ei voi viedä itsearvostustasi, jos et itse vie sitä itseltäsi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3789
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2284
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe