Uskokaa tai älkää, olen 12v, painan 70kg ja pituutta 171cm. (Varmaan oon kyllä kasvanu viimesimmästä mittauksesta) niin että mikä on pienin poni/hevonen säkäkorkeudeltaan millä voin mennä? Ei sillä että haluaisin mahdollisimman pienillä mennä, ei todellakaan. Mitä isompi sen parempi. Mutta kun kuitenkin lempiheponi on 150cm (ylikorkea) lihaksikas suomalainen ratsuponi niin jaksaako se kantaa minut vielä helposti? Kun yleensä saan sen aina tunnille ja opettajani ei tiedä painoani. Itselläni kun on vielä aika huono tasapainokin.. Ja kyllä, tiedän olevanani läski että ei tarvitse tulla siitä sanomaan :)) haluaisin tietää että vieläkö voin ratsastaa sillä mutta en kuitenkaan halua että poni kärsii:(
Liian iso(ko)
3
108
Vastaukset
- liianisoko
Tiedän muuten että tälläsiä on paljon että "mikä on sopivan kokoinen hevonen" ja "olenko liian läski" jne. Mutta en jaksanu ettiä ku ei oikein oo löytyny vaikka aika monta sivuu oon jo kattonu :D
- Kasiro
170 / 70 EI OLE LIHAVA vaan normaalipainoinen. Älä siis ole huolissasi siitä.
70 kg suokille ei ole paino eikä mikään. Vaikka painosi lisääntyisi 10 kg olet edelleen sopiva suokin selkään, myös 150 senttiselle. 80 kg:nen voi mennä vielä arabillakin joka on hento hevonen joskin se on arabin ylärajoilla. Jos olisit liian painava sen kyllä huomaisi hevosen käytöksestä, huomaisit sen itsekkin.
Korkeuden suhteen sopivan kokoisena pidetään sitä että hevosen selkä on ratsastajan olkakorkeudessa.- liianisoko
Kiitos asiallisesta vastauksesta ja hyvä kun en ole liian iso :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931442
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138913- 85882
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?56849- 53806
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t255683Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,10680Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä333651Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk58644Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol72609