Liian iso(ko)

Kertoisittekominulle

Uskokaa tai älkää, olen 12v, painan 70kg ja pituutta 171cm. (Varmaan oon kyllä kasvanu viimesimmästä mittauksesta) niin että mikä on pienin poni/hevonen säkäkorkeudeltaan millä voin mennä? Ei sillä että haluaisin mahdollisimman pienillä mennä, ei todellakaan. Mitä isompi sen parempi. Mutta kun kuitenkin lempiheponi on 150cm (ylikorkea) lihaksikas suomalainen ratsuponi niin jaksaako se kantaa minut vielä helposti? Kun yleensä saan sen aina tunnille ja opettajani ei tiedä painoani. Itselläni kun on vielä aika huono tasapainokin.. Ja kyllä, tiedän olevanani läski että ei tarvitse tulla siitä sanomaan :)) haluaisin tietää että vieläkö voin ratsastaa sillä mutta en kuitenkaan halua että poni kärsii:(

3

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liianisoko

Tiedän muuten että tälläsiä on paljon että "mikä on sopivan kokoinen hevonen" ja "olenko liian läski" jne. Mutta en jaksanu ettiä ku ei oikein oo löytyny vaikka aika monta sivuu oon jo kattonu :D

• Kasiro

170 / 70 EI OLE LIHAVA vaan normaalipainoinen. Älä siis ole huolissasi siitä.

70 kg suokille ei ole paino eikä mikään. Vaikka painosi lisääntyisi 10 kg olet edelleen sopiva suokin selkään, myös 150 senttiselle. 80 kg:nen voi mennä vielä arabillakin joka on hento hevonen joskin se on arabin ylärajoilla. Jos olisit liian painava sen kyllä huomaisi hevosen käytöksestä, huomaisit sen itsekkin.
      Korkeuden suhteen sopivan kokoisena pidetään sitä että hevosen selkä on ratsastajan olkakorkeudessa.

• liianisoko

Kiitos asiallisesta vastauksesta ja hyvä kun en ole liian iso :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      123
      1863
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1650
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      51
      1225
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      49
      1108
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      876
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      876
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      810
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      38
      797
    Aihe