Ikuisesti yksin?

AinaSydänSyrjällään

Olen jo 34 -vuotias mies, joka on yrittänyt saada "tyttöystävää" jo ainakin 16 vuotta tanssilavoilta, baarista ja netistä. En halua syyllistää naisia, sillä löytyy varmasti miehistäkin vastaavia persoonia, mutta tarinani on miehen näkökulmasta.

Olen saanut käsityksen, että naiset ovat liian vaativia, ainakin Suomessa. Kun aloitin vastailemaan ilmoituksiin netissä ja puhelimitse, niin olin muuten hyvännäköinen kasvoiltani ja vartaloltani, mutta olen ensinnäkin monen mielestä liian lyhyt. Keskustelu on kariutunut myös siihen, että minulla on jopa väärä lempijäätelö- tai ruokamaku. Muutaman kerran vuosia sitten, kun olin todella nuori, oli syy kokemattomuus seksissä, kun nämä naiset olivat olleet ties kuinka monen sadan miehen kanssa sellaista harrastaneet. Minua pidettiin sen takia outona ja oli syy, miksi en kelvannut.

Monet naiset, jotka seurustelevat jo tai ovat naimisissa, ihmettelevät, että miksei minulla ole ketään naista. Kerrankin eräs huudahti: "mitä ihmettä!". En tiedä, mitä ajatella. Saan näiltä naisilta kehuja, että minulla on kauniit silmät ja kaunis pään muoto ja kasvot ja muutenkin, mutta sitten kuitenkin saan torjuntaa niltä, jotka vielä etsivät miestä. Hävettää olla yksin. Tunnen, että olen ainoa mies maailmassa, jolla ei ole ketään naista, mutta kohtalolleen ei voi mitään.

Sama tanssipaikoilla ja baareissa. Sinkut etsivät sitä täysin 100% täydellistä kumppania ja sitä, mitä mielikuvissaan näkevät. Kun olen siirtynyt ulkomaisille deittisivustoille, niin itä- ja etelänaapurin naiset ovat pyytämässä rahaa, eli ovat huijareita. Ilmoituksiin ei tänä päivänä kukaan nainen enää vastaa Suomessa, vaikka kirjoitan lyhyen ja ytimekkään tai pitkän romaanin itsestäni ja mitenkä kiinnostavasti tahansa, enkä halua alistua valehtelemiseen. Olen vielä toiveikas, jos saisin ulkomailta jonkun naisen, kun Suomessa ei tahdo ketään löytyä, kuin ylivaatimuksia esittäviä tai itseään myyviä naisia.

36

2279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiputetaanpilveltä

      Jos 16 vuotta oot naista etsinyt niin tuskin vika on heissä. Oisko pikku hiljaa alkaa myöntää itselles, että se vika saattaakin löytyä peilistä. Se, jos joku sanoo susta jotain positiivista niinse myös jättää kertomatta myös negatiivista. Eli ne kehut ei oo ihan valideja siitä että sä olisit täydellinen mies.

      • fkajlfa

        Näin, vaikka karkeasti onkin sanottu ehkä. Jotain vikaa on silloin itsessä, jos ei nuorena onnistu saamaan ketään. Yleensä näissä stooreissa on jotain takana, jotain kummallista, erikoista, jonka vuoksi ihmiselle ei kelpaa kukaan tasoisensa tai hän käyttäytyy niin että ketään ei kovin pitkälle kiinnosta. Muistanette "Teemun" tapauksen. Siinä tapauksessa tuli esille ja löytyi, koska tyyppi oli omalla nimellään, mutta täällä voi kertoa mitä vain ja totta kai vain omasta näkökulmasta. Jos livenä näkisimme aloittajan tai hän pystyisi kertomaan täysin objektiivisesti itsestään (mikä toki on kelle tahansa mahdotonta!), voisimme kertoa, mistä kiikastaa.

        Ainakin yhden ristiriitaisuuden muuten huomasin: aloittaja kirjoitti että ulkomaiset naiset vaativat aina rahaa, mutta silti tekee johtopäätöksen, että ulkomailta vielä ehkä löytyisi nainen, joka ei ole maksullinen, ja suomessa yhtäkkiä olikin ne maksulliset?


    • ikisinkku-mies

      Naisille ei kelpaa omantasoinen mies. Tavis nainen vaatii komeaa kympin miestä. 16 vuotta sitten naiset oli nirsoja ja tänä päivänä naiset on vielä nirsompia. Vaikka 99% miehistä ja naisista on taviksia niin ei vaan naisille kelpaa ja siksi suomessa on miljoona sinkkua.

    • 12plus7

      Jos vaan mahdollista, niin muuta joskus ulkomaille. Esim. Espanjaan tai Ranskaan, siellä on paljon kauniita naisia ja suhtautuminen ihan erilaista kuin täällä synkässä Suomessa. Siellä mennään treffeille sen kummempia miettimättä, ja tutustutaan uusiin ihmisiin tosta vaan.

    • jokumiesssssss

      Itsellä tuntuu olevan paljon vientiä erityisesti tuolla valtameren takana, kun olen jo kohta vuoden jutellut erään kanssa :) Mutta täällä suomessa saa olla hyvin rauhassa eikä kukaan kiinnostu, joten taitaa olla edessä reissu uudelle mantereelle jossain vaiheessa.
      Joten jos täällä suomessa ei onnista niin eikun ulkomaille suuntaamaan :)

      • Riiiiiiiiiiiiiiiii

        Naisellekin tulee Keski-Euroopassa juttelemaan baarissa spontaanisti fiksuja miehiä lähes selvinpäin ja ilman pakkovonkausta. Olisiko syy täkäläisessä tapakulttuurissa jossa hivellään puhelimen näyttöä ja pelätään vieraita ihmisiä.


    • tavallinen.tarina

      Kannattaa sopeutua elämään sinkkuna koko elämäsi.

    • Naisennäkökulma

      Minkä pituinen olet tarkalleen ottaen? Kerro rehellisesti.

    • nopeetaon

      Asuin 2 vuotta portugalissa. Olin aluksi jotain 3 viikkoa yksin ja sitten tärppäsi. Portugalilaiset naiset tekee aloitteen, olin jossain kylässä viinijuhlissä ja jotain 8 naista haki tanssimaan koko ajan, tuli hiki kun piti vaan tanssia koko illan ja asuin albufeirassa ja rannalla joku nainen sanoi että haluaa kokata minulle ruokaa. Olin että häh häh häh, okei okei ja sit olin sen naisen luona 2 vuotta.

      • fkalgha

        No miksi hän jätti sinut sen kahden vuoden jälkeen?


    • yökyökjayök

      Hauskin tapaus kohdallani oli hirveä laardiperse pallo nainen, jota ei edes michelinukkoon voinut verrata. Ja tämä järkyttävän kokoinen nainen vaati kaikkea mieheltä ulkonäöstä lähtien. Kuka mies kuolaa tällaisen perään?! Yök!!!

    • ikuinen-sinkku

      Pitää olla pitkä komea george clooneyn näköinen että naiset kiinnostuisi.

    • rttter

      Aloittajalle: Oletko muka aktiivisesti etsinyt naista baareista ja tansseista? Nettideittailu on tänä päivänä aivan turhaa tavisäijälle, sen tietävät kaikki miehet.

      Etkö ole koskaan saanut edes seksiseuraa baarista?
      Missä on syy? Oletko liian humaltunut?

      Kuinka pitkä olet? Tiedän monia noin 170 cm pitkiä miehiä, jotka ovat suhteessa...

      Millaista naista etsit? Kelpaako esim pyöreävartaloinen yh vai pitääkö olla lapseton nainen?

      Myönnän, että Suomessa on todella vaikeaa löytää naisystävä! Moni mies ei edes jaksa yrittää...
      Naisilla on rima todella korkealla, miehen pitää olla keskustelutaitoinen, sivistynyt, kouluttautunut, sporttinen/taiteellinen, varakas....lista on loputon.

      Mutta niin se vaan menee, että ne runkkaa jotka ronklaa...

      Yli 30-vuotiaisiin naisiin ei kannata tuhlata aikaa. Naiselle on tänä päivänä suhteeseen pääseminen niin helppoa, että mikäli nainen on 30-vuotiaana sinkku, hän on joko lepakko tai sitten niin nirso, että hän menee vanhana piikana hautaan asti. Kannattaa keskittyä alle kolmekymppisiin naisiin!

    • ikuinen-sinkku

      Kyllä joutuu olee ikuisesti yksin koska naiset on todella nirsoja.

    • itsevarmamiesvaan

      Ehkä nämä vuodet ovat saaneet sinut niin epävarmaksi, että se paistaa kilometrien päähän ja et itse sitä pysty huomaamaan, koska muutos on itsessäsi ja tapahtunut hitaasti.

      Itse näen paljon epävarmoja ja epätoivoisia miehiä baarissa ja ajattelen monesti, että voi herran tähden, ei tolleen tarvi kenenkään toimia.

      Otappa pari askelta pakkia ja karaista itsesi olemaan ensinnäkin rohkeasti oma itsesi pyytämättä sille hyväksyntää ja älä koskaan ikinä matele ketään kohti, vaan terve itsetunto kasvaa osin röyhkeydestä ottaa oma tila ja hyödyntää se täysillä.

    • Onko sinulla ystäviä? Käytkö baareissa heidän kanssaan vai yksin?

    • En usko, että vika on sinussa vaan ennemminkin täkäläisissä "mikään mulle ei riitä"-naisissa, niinkuin joku viestiketjussa myös asiaan viittasi.

      Haluaisitko löytää naisen Etelä-Amerikasta? Löysin itse omani joitakin vuosia sitten asiallisen ja jopa ilmaisen nettipalvelun kautta. Voisin auttaa sinua matkaan, onnesi etsintään, jos haluat?
      Halukkaita tulijoita siltä suunnalta on tänne vaikka kuinka paljon. Ongelmaksesi todennäköisesti muodostuu se, ettet osaa valita yhtä vaan haluaisit monta!

      Osaatko espanjaa? Ei se ole heti tarpeen mutta toivottavasti osaat puhua hyvin englantia. Hyvin harva latinalaisamerikkalainen osaa englantia edes auttavasti mutta oishan se hyvä, että kenties jokin yhteinen kieli. Espanjan kielen oppii aika nopeasti, kun jo osaat englantia. Ja motivaatio kielen opiskeluun kasvaa oikean parikumppanin kanssa.
      Voin laatia deittiprofiilisi parille saitille espanjaksi.(mahdollisuutesi moninkertaiset), tai voi kirjoittaa englanniksi ihan itse, jos niin haluat.
      Ota yhteyttä jos kiinnostaa
      [email protected]

    • KokeiltuOn

      Netissä ihmiset yrittää valikoida liikaa..Paikallinen lehti olisi parempi,,esim hesari..Ennenvanhaan löysin 4 naista suomi24 chatista ja jokaiselle tarjosin ruotsin matkan. silloin ei tarvinnut rekisteröityä chattiin..Thaimaa on paras vaihtoehto jos haluaa naista..pienen etsimisen jälkeen löytyy kyllä sellainenkin joka ei ole vain rahaa vailla..Sellainen mieluiten jolla on auto työpaikka ja talo..Kokeile taggeddia

    • ikuinen-sinkku
    • ikuinen-sinkku

      Siinä ollut kemiaa todella paljon että ei tavallisella miehellä voi olla niin paljo kemiaa koskaan.

    • naiset-nirsoja

      Se on ulkonäöstä kiinni jos ei 16 vuodessa löydä ketään. Valitettavasti naiset on vaan niin nirsoja ettei joidenkin ulkonäkö miellytä. Vaikka luonne olisinkin kiva niin ei naiset siitä tiedä koska eivät halua tavata miestä jonka ulkonäkö ei kiinnosta ja siksi jääkin yksinäiseksi.

    • Anonyymi

      Voin sanoa et oon itsekkin jo luovuttanut. Suomen naiset on sellaisia nirppanokkahuoria.

      • Anonyymi

        Aloittaja voi lohduttautua että ei ole ainoa mies suomen maassa.

        Monet naiset vaativat mieheltä täydellisyyttä koska saavat seksitykkäyksiä sadoilta, ehkä jopa tuhansilta miehiltä. Naiset ajattelevat miesten seksitykkäysten olevan aina kiinnostus parisuhteesta vaikka näin ei todellakaan ole. Kun naiset seksitykkäysten takia saavat kasan itseään tasokkaampia miehiä niin käsitys itsestä vääristyy: sitten ollaan niin täydellisiä kymppitason naisia ja mieheltä vaaditaan täydellisyyttä ja miehen pitää olla joku bodattu Rick Forrester. 175cm pitkä Rick Forrester ei riitä kun pitää olla vähintään 190cm 20cm kalulla vaikka nainen on itse ylipainoinen yh-äiti.


      • Anonyymi

        Sama juttu. Taidan itekki luovuttaa.


    • Anonyymi

      Ei naisille kelpaa yli 190 cm mies. Pitäs olla tumma ja komea täydellinen mies.

      • Anonyymi

        Se että on pitkä ei ole tärkeää, eikä tartte olla komeakaan koska komeutta on monenlaista ja jokaisella on oma makunsa. Luonne tärkeämpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että on pitkä ei ole tärkeää, eikä tartte olla komeakaan koska komeutta on monenlaista ja jokaisella on oma makunsa. Luonne tärkeämpi.

        Niinpä. ei komeankaan p-ska syötäväksi kelpaa mutta saa nyt nämä sitä tajuamaan.....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se että on pitkä ei ole tärkeää, eikä tartte olla komeakaan koska komeutta on monenlaista ja jokaisella on oma makunsa. Luonne tärkeämpi.

        En minä ainaskaa kelpaa.. vaikka pitkä olen ja käyn töissä.. ei naiset ota mitää kontaktia vastaa viesteihin.


    • Anonyymi

      Kuulostat ihan täydelliseltä sellaisena kuin olet. Kokemattomuus on todellakin pelkkää plussaa. Netti, baarit ja yöelämä ylipäänsä eivät ole parhaita paikkoja jos kunnollista suhdetta etsii. Ainakaan nykyisessä muovisessa kertakäyttökulttuurissamme. Onko sinulla mitään harrastuksia jossa olisi mahdollista tavata samanhenkisiä naisia? Tärkeää on, että pysyt aitona omana itsenäsi ja yrität tehdä elämästäsi onnellista yksinkin etsinnöistäsi huolimatta. Se kyllä välittyy ympäristöllesi ja seuraasi halutaan silloin hakeutua.

      • Anonyymi

        ""Kokemattomuus on todellakin pelkkää plussaa.""

        Kokemattomuus ei todellakaan ole plussa koska suurin osa naisista haluaa miehiä jotka on komeita, hyviä sängyssä ja jotka osaavat käsitellä naista. Kokemattomat miehet eivät osaa käsitellä ja komeat miehet harvoin ovat kokemattomia.

        Kiltit ja kokemattomat miehet ei kiinnosta naisia, eikä kukaan voi sanoa että netti tai baari on väärä paikka etsiä: voi olla että se kiltti naapurintyttö eksyy juuri sinne ja hyväksyy sinun kokemattomuutesi ja vinkki on tämä: ole siellä missä naisia on. Kyllä se aidosti parisuhdetta etsivä nainen löytyy ennemmin tai myöhemmin.


    • Anonyymi

      No mistä se muka löytyy.. ei mistään kun ei naisia kiinnosta.. kai ne haluavat komeen mallin joka on itsevarma fiksu ja hyvä panemaan.. isolla munalla varustettuna.

      • Anonyymi

        Ei ne sellaista halua. Ne haluaa taviksen ja parisuhteen taviksen johon voi luottaa. Liian komeat ei kiinnosta ja munan koolla ei ole merkitystä, vaan sillä että rakastaa miestä ja hänen kanssaan on hyvä olla.


    • Anonyymi

      Kiltti ja kunnollinen mies on nykyaikana täysin tarpeeton turhake sinkkumarkkinoilla. Naisille kelpaa vain väkivaltaisesti ähkivä jännärikollinen tai narsistinen yritysjohtaja-alfa chad leualla.

      Kunnollisella ja kiltillä miehellä ei tee mitään!

      • Anonyymi

        Saattaa olla ironiaa noissa lauseissa.


    • Anonyymi

      Suurin osa miehistä on kuitenkin parisuhteessa tälläkin hetkellä, joten en usko tuohon alfauros teoriaan. Sanoisin näin, että sosiaalisella elämällä on suuri merkitys, löydätkö kumppania.

      Syrjäytyminen alkaa usein jo kouluikäisenä. Joka luokalla on ainakin se yksi, jolla ei ole oikein kavereita. Ulkonäöllisesti saattavat olla aivan normaalin näköisiä, monesti syy onkin jokin trauma lapsuudessa. Tämä näkyy sitten aikuisuudessa, usein näillä samoilla tyypeillä ei ole aikuisenakaan juuri kavereita, korkeintaan tuttavia, mutta ei ydinporukkaa mihin kuulua.

      Homman ydin on siinä, että valtaosalla niin miehistä kuin naisista, on jonkinlainen sosiaalinen piiri, kavereita, usein myös ns paras kaveri jonka voi kutsua bestmaniksi. Sanoisin että keskivertojampalla on yleensä se 4-5 hyvää kaveria, ja bestis päälle. Siihen tuttavat päälle, niin keskivertomies saa hyvin helposti semmoisen 10 hengen porukan kokoon, jossa osa on vaihtuvia tuttavia, ja osa ydinporukkaa. Sanoisin että valtaosalla asiat on tällä tavalla, eikä se riipu juurikaan ulkonäöstä.

      Kun sulla on ydinporukka ja tuttavia ympärillä, niin olet tietyllä tapaa tunnettu myös sellaisten keskuudessa, joita et välttämättä kunnolla tunne. Ydinporukalla on vielä omat tuttavansa, mihin välillä sekoitut, ja tällöin olet näkyvissä ja kuuluvissa. Tuollaisista sosiaalisisten piirien kanssakäymisestä poikii myös parisuhteita, ilman tindereitä yms. Ja usein vaikuttava tekijä on se, että olet olemassa kun kuulut johonkin sosiaaliseen piiriin. Jos ei ole kavereita, niin et ole käytännössä olemassa, et ole näkyvissä etkä kuuluvissa, kukaan ei tiedä sinusta.

      Hyvä esimerkki on kaverini joka on vain 165cm pituinen mies, eli todella lyhyt, ja hieman kaljuuntunutkin, normaalipalkkaisessa työssä duunarina. Kuitenkin hänellä on todella laaja kaveripiiri, ja narttua riittää, kysyntää siis. Hän on todella pidetty henkilö ja kavereiden suosiossa. Myös naiset hakeutuvat hänen kanssaan usein juttuihin, ne jotka hänet siis tuntevat, joskus joku piirin ulkopuoleltakin hakeutuu kaverini juttuihin. Hän oli pitkään poikamies, ja mitä seurasin, niin ihan hyvän näköisiäkin daameja kävi hänellä yökylässä solkenaan, hänellä oli naisia vähän joka paikassa. Nyttemmin hän sitten löysi pidempiaikaisen daamin, jonka kanssa meni naimisiin.

      Hän on luonteeltaan hyvin mukava, aito, ekstrovertti ja osaa ottaa keskusteluissa kaikki huomioon, myös ne vähän hiljaisemmat. Hänen juttunsa varmaan piilee siinä, että hän on usein huomion keskipiste, luonnostaan, eikä ollenkaan röyhkeä, vaan todella herrasmies, jota myös miespuoliset kaverit arvostaa. Usein lyhyillä on pullistelun tarve, mutta tämä kaverini käyttäytyy kokonsa mukaan, ja heittää huumoria lyhyydestään, eikä kukaan ala koskaan haastamaan hänelle riitaa, vaan enemmänkin päätä pidemmät miehet hakevat hänen huomiotaan. Tällä kaverillani on sellainen aura, lyhyydestä huolimatta, että suunnilleen kaikki haluaisivat olla hänen kavereita juuri sillä hetkellä.

      No, tämä oli vain elävä esimerkki, ettei kaikki ole ulkonäöstä eikä pituudesta kiinni. Sanoisin näin, että jos sulla nyt on edes muutama hyvä kaveri, ja ehkä bestis, kuten valtaosalla on. Niin tällöin kumppani löytyy jossain kohtaa, tai ainakin ehdokkaita tulee vastaan ilman suurempaa hakemista.

      Mutta jos sulla ei ole kavereita, niin voin varmasti sanoa, että vaikeaa on normaaliympyröistä ketään saada. Jos et kuulu mihinkään porukkaan. Heti jos sulla on vaikka yksikin kaveri mukana jossain, niin arvosi nousee monta pykälää. Kukaan ei halua yksinäistä, koska luonto vain toimii näin. Ja varsinkin kun naisillakin on suurella osalla sosiaaliset piirit, niin he haluavat että myös miehellä on. Että voi sitten tutustumisen jälkeen tutustua niihin kavereihin ja tuttaviin, kuten luonnostaan ihmisillä on tapana.

      Eikä tämä näkökulma ole mitenkään sukupuolisidonnainen. Se vaan että jos toisella ei ole kavereita, niin se ei vaan houkuta lähteä parisuhteeseen semmoisen kanssa, en osaa selittää tarkemmin. Ehkä siinä on pelko oman sosiaalisen statuksen heikkenemisestä toisen takia tai jotain. Uskoisin että ihmiset hakee samantasoista enemmänkin sosiaalisin perustein. Sen verran kuitenkin omassakin tuttavapiirissä tullut avioeroja, ja uudet löytyneet usein alle vuodessa, ja usein tavismiehet löytää ihan ok näköisiä naisia, kunhan on se sosiaalinen piiri kunnossa.

      Se sosiaalinen status näkyy kai jotenkin päällepäin, sen vain vaistoaa heti, kenellä ei ole oikein kavereita. Myös feikkaaminen paljastuu aika nopsaa.

      Ja tiedän toki, että kaverittomuutta on kova työ alkaa korjaamaan aikuisena, varsinkin kun syrjäytyneiden perusluonne on usein introvertti. Se ei vain onnistu. Itse olen myös introvertti, mutta kaverijutut on aikanaan mennyt hyvin, ja kuulun tiettyyn porukkaan, sillä porukalla se nainenkin minulle aikanaan löytyi. Monet pitää minua ekstroverttinä, koska kavereita ja tuttuja on melko paljon. Olen kuitenkin pohjimmiltani introvertti.

      Moni asia rakennetaan nuorena... Ja sillä tiellä eletään.

    • Anonyymi

      40v mies olen ei ikinä naista ole ollut en oo edes käyny treffeillä. Joskus oli yksi tilaisuus saada nainen mutta mokasin sen harmittaa edelleen. Käyn töissä mutta olen aika erakko eli ei juurikaan kavereita onneksi koirani antaa seuraa ja pitää järjissään minua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sofia B- on jälleen kerran rakastunut ja onnellinen nainen .

      Toivottavasti nyt on onni kestävää ja Sofia voi saada oman perheen lopulta itselleen .
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      2915
    2. Sofia seukkaa miljonäärin kanssa matkustellen ympäri maailmaa

      Hän on tavannut toivomansa läsnäolevan mihen ja kohta Sofiast tulee ussperheen äiti. Toivottavasti kohta saamme vauvauut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      998
    3. Ukraina romahtamassa, Hallitus hajoamassa.

      Samaan aikaan kun ukrot on rintamalla alakynnessä, niin maan hallitus on hajomassa.
      Maailman menoa
      296
      957
    4. Millaisia ihmisiä ovat murhaajat: Ari Ossi Petteri Suorsa ja Tiina Pia Susanna Seppänen.

      18-vuotias Adeliina Lehtinen surmattiin raa’alla tavalla syksyllä 2022. Hänen murhastaan tuomittiin elinkautiseen 40-vuo
      Oulu
      6
      939
    5. Loukkaa se, jos sinä väität mun etsivän jotain rahamiestä

      Vtustako minä sinun rahoista voisin tietää silloin tai nytkään. Rakastuessa kuvittelin että olet varmaan joku tukityölli
      Ikävä
      147
      891
    6. Oho! Sofia Belorf ja "rillimiljönääri-rakas" sai somen liekkeihin: "Optikko vai grillikioskin...?"

      "Rillimiljönääri-rakas" on kyllä hyvä titteli!!! Tsemppiä Sofialle rakkauteen ja terkkuja Nikolle ja Stefanille! Lue l
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      854
    7. Pikku Liedon pelkoa lietsova ja rikoksia tehtaileva katujengi

      Mistä kaukaa tulevat Liedossa riehuvat katujengiläiset?. Turun Varissuolta tai Pernosta? Nykylukutaidolla selviää, kun t
      Lieto
      38
      821
    8. Olet vallannut ajatukseni.

      Haluaisin tutustua sinuun paremmin ja lähentyä kanssasi. Tuntuu, että joka päivä kun sinua näen, saat minut hämilleen, s
      Ikävä
      31
      800
    9. Pikku apulaiset

      E B ja J E levittää väärää informaatiota Olavintoimintakeskuksen kaupasta. Kuka tai mikä ryhmä tästä hyötyy. Ovatko iha
      Sysmä
      64
      794
    10. Toivokasta torstaipäivää

      Hyvää huomenta ihanille ihmisille. 🌞🍁☕😊❤️ Kauniit syyskelit jatkuu. On hyvä olla lomalla. 🌞
      Ikävä
      161
      787
    Aihe