Olen eronnut jo reilut 10 vuotta sitten ja ollut todella hyvissä ja läheisissä väleissä ex mieheni suvun kanssa. Nyt kuitenkin 2-3 viime vuoden aikana on tapahtunut jotain, eivät ota yhteyttä, soittaessani puhuvat ystävällisesti, mutta vähän niukkasanaisesti ja eivät ole ollenkaan kiinostuneita lapsistani, siis heidän lapsenlapsistaan tai sukulaislapsista. Eivät siis koskaan sano mitään pahaa, mutta tuntuu kun haluaisivat vaan lopettaa puhelun mahdollisimman pian ja mitään lasteni kuulumisia ei kysytä ja itse jotain heistä kertoessani vastataan vaan että sehän kiva tmv. Minuun ei tarvitse pitää yhteyttä, tosin olisi kiva tietää mikä on muuttunut, mutta lasteni soittaessa esim isoisälleen vastaanotto on yhtä tyly tai kauniisti sanottuna viileä, mutta asiallinen. Lapsenlapsen soittaessa voidaan sanoa hänen ehdottamaansa vierailuun että se ei sovi, mutta ei ehdoteta muutakaan aikaa... Mitään riitaa tmv meillä ei ole ollut, tähän vaan on tultu pikkuhiljaa. Olisi kiva muistaa heitä näin joulun aikaan, mutta väkisin ei vierailua voi järjestää. Todella ikävää lapsille, jotka eivät ole missään tekemisissä isänsä kanssa ja nyt ovat sitten isän sukulaisetkin hylänneet heidät tai ainakaan mitään muistamista tai edes tapaamista ei heidän kanssaan saa järjestettyä.
Mistä on kysymys?
6
51
Vastaukset
- Oppeliini1
Miksi kiusaat lapsiasi puskemalla heitä ihmisten läheisyyteen jotka eivät halua nähdä, kuulla teistä?
Vain anna heidän olla rauhassa, sitä he haluavat. Tuo ei ole aina niin hyvä eikä sitä mitä sinä haluat, mutta olet huomannut uudelleen ja uudelleen että suhteesi xmiehesi perheeseen on laantumassa.
Säilyttääksesi oman ja lastesi mielenrauhan, keskittäydy omiin sukulaisiisi ( jos heitä on ja he haluavat olla tekemisissä kanssanne) ja lastesi omiin ystäviinne. - isovanhempipakko
Samaa mieltä kuin edellinen. Älä altista lapsiasi enää tuollaiselle vastaanotolle.
Voit tietysti suoraan kysyä, mistä moinen johtuu, syyttelemättä, oletko jollain tavalla saanut aikaan tunteen siitä, että heitä hyväksikäytetään tms? Osaavatko lapset kiittää saamistaan lahjoista ja osaatko itse toimia ihmisten kanssa niin ettet esim pidä heitä itsestäänselvyytenä? Ei ole tarkoitus syyllistää, mutta usein kannattaa miettiä onko omassa toiminnassa korjaamista ja jos siinä on (toisten mielestä) niin yrittää korjata asiaa esim anteeksipyynnöllä. Ovatko lapset jo sen ikäisiä, että on voinut tulla vaikkapa murrosikään kuuluvaa kahnausta, josta et tiedä?
Sanoisin, että pitää olla aika hyvä syy, jos isovanhemmat eivät halua tavata. He ovat kokeneet jonkin asian niin hankalaksi, vaikka sinä et sinä ole asiaa samalla tavalla nähnytkään. - Ymmällään
En voi tietää miksi ja sitä ihmettelenkin, mutta sen tiedän että kysymys ei ole mistään kahnauksista tmv. Lahjat ovat ennemminkin tulleet meidän puolelta ja ne tilaisuudet, joissa viime vuosina olemme heitä tavanneet, ovat olleet sellaisia, että lasteni isän sukulaiset keskustelevat keskenään ja kehuvat toisten lastenlasten saavutuksista, jotka eivät pidä edes paikkaansa. Koskaan meistä kukaan ei ole mitenkään kommentoinut tai edes näyttänyt huomaavansa sitä, vaikka tiedämme miten asiat todellisuudessa ovat. Tässä suvussa on yksi vanhempi henkilö, jonka kanssa olen asiasta puhunut tai ennemminkin hän on itse huomannut tämän oudon käytöksen. Hän ei myöskään tiedä mistä on kysymys, mutta on sitä mieltä, että meille oltaisiin kateellisia. En vaan yhtään tiedä miksi?
- isovanhempipakko
Kurja tilannehan tuo on. Millaista teidän suhteenne oli ennen, kun oli "todella läheistä ja hyvää"? Lapset olivat ehkä pienempiä, sinulla oli rankempaa ja he kokivat olevansa avuksi ja tärkeitä? Nyt kun erosta on aikaa ja lapset kasvaneet olet ehkä enemmän jaloillasi ja tasaveroisempi? Onko teidän yhteiskunnallinen asemanne erilainen?
Jos kyseessä on kateus, niin siihen et voi mitenkään vaikuttaa. Kateus kun on siellä kadehtijan omissa mielikuvissa eikä todellisuudessa eli kadehtijalla on vähän erikoinen tapa tarkastella maailmaa. Jos heidän puolellaan ei ole koulu- tai muuta menestystä ja pojalla menee huonosti, niin ehkä se on alkanut korpeamaan heitä? Älytöntähän se on, mutta vain heidän häpeänsä.
Olet varmasti jo joutunut lasten kanssa keskustelemaan asiasta. Koeta olla puhumatta pahaa sukulaisista, anna heidän purkaa pettynystä kuitenkin, jos ovat kovasti isovanhemmilleen menossa. Rehellisesti voi sanoa, ettet tiedä miksi näin. Vanhempana ehkä selviää heille. Hyvänä puolena se, että hyvin käsiteltynä lapsesi oppivat, etteivät ihmissuhteet aina ole helppoja, mutta siitäkin selviää. Kaikkeen ei saa aina vastausta eikä elämä ole reilua. Toivottavasti lapsilla on mukavia sukulaisia sinun puoleltasi. - Ymmällään
Juuri näin olemme asiaa käsitelleet ja se on lapsilleni ihan ok, eivät siis ymmärrä miksi, mutta eivät ole siitä sen kummemmin pahoillaankaan. Ja hyviä sukulaisia löytyy, joille he ovat aina tärkeitä, huolimatta siitä ovatko pieniä vai jo nuoria aikuisia.
Kateus on noin ajateltuna ihan mahdollista, pojalla menee huonosti, mutta en ole ajatellut sitä noin, koska pojalla on mennyt aina huonosti ja niin myös meillä hänen takiaan. Eron jälkeen minulle jäi huomattavat velat maksettavaksi. Enkä ole ajatellut, että joku voisi olla siitä kateellinen, kun kolmen lapsen kanssa on saanut taloutensa tasapainoon, ihan omalla työllä ja sisulla. Yhteiskunnallinen asemamme ei ole erilainen, mutta tosin sekä minä että lapseni ovat pärjänneet sekä koulu- että työelämässä paremmin.
Sitä en voi ymmärtää, että isovanhemmat voisivat olla kateellisia lapsenlapsilleen, jos pärjäävät hyvin elämässän, tämän luulisi olevan juuri päinvastoin. Heidän muut lapsenlapset, joita siis yleensä ylistetään, ovat suorittaneet koulunsa vähän niin ja näin ja valmistumisen jälkeen työttöminä ja välillä jossain työllistettyinä. Meillä taas lapset ovat aina saaneet työpaikat niitä tarviessaan ja entisistä paikoista on soitettu ja pyydetty uudelleenkin.
Onhan meillä siis asiat hyvin, mutta olen kyllä ihan itse hoitanut asiani, enkä koskaan saanut heiltä mitään apua.
Tuntuu vain taas näin joulun aikaan, että olisi kiva tavata ja muistaa läheisimpiä myös tätä toista sukua, mutta täytyy kai vaan itsekin ymmärtää, että se on turhaa, kuka haluaisi pahoittaa oman mielensä tahallaan.
Mukavaa joulun odotusta kaikille!- isovanhempipakko
Kateudessa ei olekaan mitään järkeä! Jopa vanhemmat voivat olla lapsilleen kateellisia, joten miksei sitten isovanhemmatkin.
Hienoa, että olet pärjännyt hyvin ja lapsesikin. Kuulostaa siltä, että olla olematta yhteyksissä on parempi aivan varmasti, koska kateuden kanssa ei ole leikkimistä. Hyvää ja mukavaa joulua toivottelen minäkin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12651Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1481198Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491105- 125979
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?205921Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 72825
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13825- 39812