Nelikymppiset ikisinkkunaiset

itsekin40mies

Hieman alkaa tuntua siltä, että 40 naisten osalta pitempään sinkkuaikaan on joku aika hyvä syy. Jos nainen on ollut sinkkuna kauemmin kuin 6kk, hän tuskin on valmis muodostamaan mitään vakavaa. Syitä on useita ja niitä vilisee eri keskusteluissa:
a) odottaa hamaan tulevaisuuteen sitä taruhohtoista prinssiä
b) pitkä sinkkuaika on itsenäistänyt niin tehokkaasti että parisuhteeseen siirtyminen on liian kova pala
c) katkeroitunut
d) heikko itsetunto

Ei liity sinänsä nettideittailuun. Ainakin näitä kategorian naisia tulee vastaan.
30-50 naiset, jotka ovat oikeasti valmiita parisuhteeseen, eivät kauaa sinkkuna hillu.

Ja kyllä, tämä on yleistys. On varmasti useita naisia jotka eivät tähän yleistykseen mahdu.

40

242

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • abcdefg1234567

Taitaa olla pitkälti ihan ulkonäkökysymys. Eli eivät kelpaa oikein kenellekään miehelle tai sitten jos nainen sattuu olemaan ihan kohtalaisen kauniskin, niin sitten hänelle ei kelpaa oikein kukaan mies. Siis nyt tarkoitan näitä noin 40 v naisia jotka roikkuvat netissä vuodesta toiseen.

• Riiiiiiiiiiiiiiii

Sinkkuna kauemmin kuin 6 kk??????? Voi kauhistus, puoli vuotta. Tunnen useita vuosia sinkkuina olleita miehiä ja naisia, naiset ja monet miehistäkin aivan normaaleja, et kadulla erottaisi mitenkään seukkaajista, noista ihmisen mittapuista. Ovatko ihmiset todellakin niin helppoja tai valmiita ottamaan kenet vaan, että puolikin vuotta on jokin viimeinen raja jonka jälkeen pitää ottaa ensimmäinen vastaantulija. Joillekin parisuhde on vakava asia, ja monen asian pitää natsata. Helpompaa toki olisi, kun voisi suggeroida itsensä ihastumaan kaikkiin tarjokkaisiin (missä niitä muuten tapaa?). Sarjaseurustelijoilla on enemmän sutinaa, mutta suhteet kariutuvatkin helpommin.
      t. kategoria B. alalaji ei pahannäköiset.

• vielä_alle_40

Olen valmis sitoutumaan parisuhteeseen heti kun oikeanlainen löytyy. En vaan enää halua tyytyä johonkin "ihan kivaan" jonka kanssa "katotaan nyt jonkin aikaa kun ei muutakaan oo aikoihin ollu", joita saattaa olla monia vuosia. Pitäs olla sellanen johon tutustumiseen jaksaa tosissaan panostaa, ja viihtyy niin hyvin että sille haluaa uhrata omaa aikaansa. Jos tältä ei tunnu, on ihan turha yrittää jatkaa puoliväkisin, siitä ei kuitenkaan pidemmän päälle tuu mitään. Usein (tai tähän saakka siis aina) käy niin että kun sen kaikin puolin sopivan ja kiinnostavan löytää, sitä ei sitten pidemmälti kiinnostakaan (jos edes 1. näkemisenkään jälkeen) ja homma hiipuu, vaikka itse olisin erittäin mielelläänkin jatkanut. Joskus esteeksi on tullu käytännön mahdottomuudet, esim. välimatka. Mutta mitäpä siinä sitten voi....haku jatkuu taas.
      Ja kyllä siellä vaan niitä miehiäkin roikkuu vuosista seuraavaan.. ja jopa samoilla kuvillakin.

• tavis1910

Hyvin tiivistetty. "Ihan ok" suhde ei riitä. Sitten elellään yksin. Ei ole mitään "pakkoa" saada nainen talouteen.
        JOS molemmin puolin täysi panostus ja kemiat oikeasti kohtaavat, sellaiseen haluan itsekin vielä lähteä M40 ikäisenä.
        Koko aikuisikä on tullut elettyä parisuhteessa, joten ihan hyvä välillä laittaa ruokaa vain yhdelle. :-)

ps. elämän parhaita vuosiahan tässä elellään! Nautitaan elämästä, matkustellaan jne. :-D

• Olin /- 40-vuotiaana sinkkuna noin 7 vuotta. Ensimmäiset vuodet ihan omasta halusta, koska edellisen suhteen jälkeen tuntui, etten enää edes halua ihmissuhdetta. Myöhemmät vuodet vastoin tahtoani. Tarunhohtoista prinssiä en todellakaan etsinyt, älykästä ihmistä kyllä. Sellaista, jolla on samanlainen arvomaailma kuin itsellänikin, jonka seurassa on hyvä olla ja joka on omaa silmääni miellyttävä.

Yliopistokaupungeissa viedään koulutetut, työssäkäyvät, eronneet /- 40-vuotiaat miehet käsistä. Jäljelle jäävät ensimmäistä parisuhdettaan hakevat miehet, lapsia vielä 50 iässä haluavat miehet, heikosti koulutetut ja/tai sellaiset, joilla on elämänhallintaongelmia. Ihan oikeasti, en tiedä ystäväpiiristäni yhtään koulutettua, työssäkäyvää, eronnutta, lapsensa jo tehnyttä 40 miestä, joka olisi sinkku. Yksi 50 mies vapautui juuri "markkinoille" ja uskallan väittää, että ennen kuin koivussa on lehti niin hänet on napattu :)

Tietysti 40 naisissakin on heikosti koulutettuja, mutta kuten Sinkut-palstalla jatkuvasti muistutetaan, osalle miehistä naisen ulkonäkö on paljon tärkeämpää kuin hänen koulutustasonsa, joten nämä naiset kilpailevat niistä samoista koulutetuista 40 miehistä.

• Ai niin, oma sinkkuuteni päättyi siihen, että löysin pääkaupunkiseudun ulkopuolelta ihmisen, jonka kanssa arvomaailma kohtasi ja on hyvä olla.

• rahan.ahneita.huoriako

Miksi miehen koulutus on noin tärkeää naisille?

• rahan.ahneita.huoriako kirjoitti:

Miksi miehen koulutus on noin tärkeää naisille?

Koska kouluttamattomuus näkyy miehen käyttämässä nimimerkissä...

Tuota aihetta on puitu täällä niin miljoona kertaa. Vähän kouluja käynytkin ihminen voi tottakai olla sivistynyt, tiedonhaluinen, lukenut ja lukemista harrastava, kielitaitoinen jne, ja vastaavasti korkeasti koulutettu ihminen voi olla täysin edellä mainitun vastakohta. _Usein_ koulutus kuitenkin korreloi em. asioiden kanssa. Usein korkeasti koulutetut naiset myös haluavat miestä, jonka kanssa pystyy keskustelemaan laajasti asioista, jakamaan kokemuksia (myös kulttuuri-), matkustamaan jne. Rahalla asian kanssa ei tarvitse olla yhtään mitään tekemistä, esimerkiksi tutkijoilla, informaatikoilla ja sosiaalialan ihmisillä on paljon pienempi palkka kuin vaikkapa putkimiehellä.

• Riiiiiiiiiiiii

Hahhah, hyvä kuitti nimimerkistä:).
        Meissä akateemisissa naisissa on paljon niitä, jotka ovat tältä istumalta valmiita kelpuuttamaan fiksun prolen, joka ei saa itsetunto-ongelmia naisen koulutuksesta - ja miksi pitäisikään, valitettavasti vaan joskus on näin. Koulutettukin mies (tai nainen) voi tosiaan olla olla kapeakatseinen, sosiaalisesti rajoittunut tai juntti jonka kanssa et todellakaan virittele keskustelua eksistentialismista (huom. vitsi). Tietty yleissivistys pitää olla, jotta sitä jutun juurta on muustakin kuin roskapussin viemisestä.
        Harva mies lähtee muutenkaan oopperaan. Voi sinne mennä vaikka ystävien kanssa jos haluaa. Itse matkustan paljon yksin, toki ei seurakaan haittaisi. Puoliso, ei voi olla täydellinen elämän kaikilla osa-alueilla.

• rahan.ahneita.huoriako
        Riiiiiiiiiiiii kirjoitti:

Meissä akateemisissa naisissa on paljon niitä, jotka ovat tältä istumalta valmiita kelpuuttamaan fiksun prolen, joka ei saa itsetunto-ongelmia naisen koulutuksesta - ja miksi pitäisikään, valitettavasti vaan joskus on näin. Koulutettukin mies (tai nainen) voi tosiaan olla olla kapeakatseinen, sosiaalisesti rajoittunut tai juntti jonka kanssa et todellakaan virittele keskustelua eksistentialismista (huom. vitsi). Tietty yleissivistys pitää olla, jotta sitä jutun juurta on muustakin kuin roskapussin viemisestä.
        Harva mies lähtee muutenkaan oopperaan. Voi sinne mennä vaikka ystävien kanssa jos haluaa. Itse matkustan paljon yksin, toki ei seurakaan haittaisi. Puoliso, ei voi olla täydellinen elämän kaikilla osa-alueilla.

Ei se miehille ole mikään ongelma jos nainen tienaa enemmän, yleensä se on vain teille naisille ongelma koska teidän pitää saada "katsoa miestä ylöspäin"..
        Tiedoksi, että naisystäväni tienaa minua noin viisi kertaa enemmän.

• Riiiiiiiiiiiiii

En puhunut halaistua sanaa tienaamisesta, joka on täysin eri asia kuin koulutus. Olen vain omasta kokemuksestani havainnut, että ihminen jolla ei ole suvussa ainoatakaan yliopiston käynyttä, suhtautuu tällaiseen kuin kirkkaanvihreään elefanttiin. Luullaan että tuo on nyt joku hirveän sivistynyt ja aivan erilainen...
        Koittakaa nyt uskoa, että eri ihmisillä "ylöspäin katsominen" tai edes samalle tasolle riippuu eri tekijöistä. Minun kotonani ei ikinä mainittu että miehen pitäisi tienata enemmän - absurdi ajatuskin, kumpikin vanhempi kävi töissä ja äidin puolelta suku oli paljon rikkaampi. Yhdessäkään suhteessa tulot tai varallisuus ei ole ollut ongelma. Joillekin miehen tulotaso taas voi olla iso juttu, ja jotkut miehet elävät muijan siivellä. En voi ummartaa.
        Monille naisille miehen kokeminen turvalliseksi ja luotettavaksi henkisellä tasolla on se isoin juttu, jonka takia häntä kunnioitetaan.

• Dr_Phil

"... Yliopistokaupungeissa viedään koulutetut, työssäkäyvät, eronneet /- 40-vuotiaat miehet käsistä. Jäljelle jäävät ensimmäistä parisuhdettaan hakevat miehet, lapsia vielä 50 iässä haluavat miehet, heikosti koulutetut ja/tai sellaiset, joilla on elämänhallintaongelmia. Ihan oikeasti, en tiedä ystäväpiiristäni yhtään koulutettua, työssäkäyvää, eronnutta, lapsensa jo tehnyttä 40 miestä, joka olisi sinkku. Yksi 50 mies vapautui juuri "markkinoille" ja uskallan väittää, että ennen kuin koivussa on lehti niin hänet on napattu :) ..."

Työskentelen yliopistokaupungissa ja vieläpä yliopistolla. Olen kerta toisensa perään todistanut, että kansainvälisissä ympyröissä rakkaus ja parinmuodostus ei tunne rajoja. Fiksut, koulutetut toisista kulttuureista tulleet ihmiset saattavat elää kolme-,nelikymppisiksi vailla ainuttakaan parisuhdekokemusta. Kun aika on kypsä pariutuvat nämä ihmiset mieleisensä kumppanin kanssa. Osa hankki lapsia osa ei, mutta suhteet johtavat harvoin eroihin. Suurimmat ongelmat löytyvät sieltä parisuhdehifistelijöiden parista, jotka moninaisten parisuhdekokeilujen ja -sekoilujen seurauksena päätyvät eroihin.

• Tavis1910
        helka kirjoitti:

Ai niin, oma sinkkuuteni päättyi siihen, että löysin pääkaupunkiseudun ulkopuolelta ihmisen, jonka kanssa arvomaailma kohtasi ja on hyvä olla.

Saanko udella, että paljonko tästä on aikaa?

• Tavis1910 kirjoitti:

Saanko udella, että paljonko tästä on aikaa?

Vasta reilu vuosi eli "kuherruskuukausia" vietetään, mutta molemmilla on ainakin toive, että tästä kehittyisi jotain kestävää. Miksi halusit tietää?

• tavis1910
        helka kirjoitti:

Vasta reilu vuosi eli "kuherruskuukausia" vietetään, mutta molemmilla on ainakin toive, että tästä kehittyisi jotain kestävää. Miksi halusit tietää?

Just curious... :-)

• kukkakumminkin-eiruusu
        helka kirjoitti:

Koska kouluttamattomuus näkyy miehen käyttämässä nimimerkissä...

Tuota aihetta on puitu täällä niin miljoona kertaa. Vähän kouluja käynytkin ihminen voi tottakai olla sivistynyt, tiedonhaluinen, lukenut ja lukemista harrastava, kielitaitoinen jne, ja vastaavasti korkeasti koulutettu ihminen voi olla täysin edellä mainitun vastakohta. _Usein_ koulutus kuitenkin korreloi em. asioiden kanssa. Usein korkeasti koulutetut naiset myös haluavat miestä, jonka kanssa pystyy keskustelemaan laajasti asioista, jakamaan kokemuksia (myös kulttuuri-), matkustamaan jne. Rahalla asian kanssa ei tarvitse olla yhtään mitään tekemistä, esimerkiksi tutkijoilla, informaatikoilla ja sosiaalialan ihmisillä on paljon pienempi palkka kuin vaikkapa putkimiehellä.

Helkalle "high five" hyvistä kommenteista ja onnea romanssiinne!

• dollarit
        Riiiiiiiiiiiii kirjoitti:

Tähän on pakko liittää tämä...

https://www.riemurasia.net/video/Filosofinen-keskustelu/151389

• nonäinon

Naiset eivät enää siinä iässä halua änkeytyä lähiön kaksioon passaamaan ja hoitamaan jonkun nössön taloutta- Ovat itsenääistyneet ja nauttivat elämästään.

• nelikymmpinenmies

Miksi sitten moni koulutettu nainen huolii jonkun rentun, juopon, pettäjän, väkivaltaisen miehen. Miksi ne naiset ei huoli normaalia kouluja käynyttä työmiestä. Sitten on niitä amis miehiä jotka meni amiksesta suoraan töihin, ei kelpaa naisille, sitten on insinööri joka kelpasi naiselle koska tienaa hyvin mutta insinööri tappoikin naisen kesken panon.

• Riiiiiiiiiiiiiiii

Joku insinööri tappoi naisen kesken panon? Ai jahas joo, jepjep. Mitenkäs tämä nyt liittyi aiheeseen? Varmaan moni koulutettu nainen ottaisi mielellään työmiehen, kunhan saavat olla itse mitä ovat. Voihan työmiehessäkin olla vikaa, jos ei ole tehnyt kauppaansa;)

• fghjhghjhg

hahhah...Se insinööri josta lehdissä kirjoiteltiin ja joka tappoi puukolla naisen teurastustyyliin, on Afrikasta kotoisin. Tästä etsivä löytää tiedot, uutiset toistelivat vain insinööriä. Näin meillä suomessa.

• Tavis1910

Paljonkohan muuten joulunpyhät aktivoivat naisia oma-aloitteisuuteen nettideiteissä....

• turhanettideitti

Naiset ei ole oma-alotteisia, paitsi ne lihavat rumat joita kukaan ei yritä iskeä.

• No eikö lihavalle ja rumalle ätmille sitten nimenomaan "kuulu" lihava ja ruma nainen?

Itse olen edelleen sitä mieltä, että taso muodostuu siitä, millaiset ihmiset tekevät aloitteita. Jos sinulle tekevät aloitteita rumat ja lihavat, sanotaan vaikka kolmosen naiset, niin tasosi on kolmonen.

• helka kirjoitti:

No eikö lihavalle ja rumalle ätmille sitten nimenomaan "kuulu" lihava ja ruma nainen?

Itse olen edelleen sitä mieltä, että taso muodostuu siitä, millaiset ihmiset tekevät aloitteita. Jos sinulle tekevät aloitteita rumat ja lihavat, sanotaan vaikka kolmosen naiset, niin tasosi on kolmonen.

Johan helpotti! Kaikki aloitteellisemmat naiset, joiden kanssa olen ollut tekemisissä viime vuosina, ovat olleet hyvän näköisiä (tai erittäin hyvän näköisiä). Harmi vaan ettei jutuista ole tullut mitään.

• ikuinen-sinkku
        helka kirjoitti:

No eikö lihavalle ja rumalle ätmille sitten nimenomaan "kuulu" lihava ja ruma nainen?

Lihavat rumat naiset vaatii komeaa pitkää bodari miestä. Pitäis sun se jo tietää. Jos vaikka kolmosen mies tekee kolmosen naiselle aloitteen niin kolmosen nainen ei todellakaan vastaa miehelle koska haluaa kutosen miehen kuten kutosen nainen haluaa kympin miehen.

• juupajuu_
        ikuinen-sinkku kirjoitti:

Lihavat rumat naiset vaatii komeaa pitkää bodari miestä. Pitäis sun se jo tietää. Jos vaikka kolmosen mies tekee kolmosen naiselle aloitteen niin kolmosen nainen ei todellakaan vastaa miehelle koska haluaa kutosen miehen kuten kutosen nainen haluaa kympin miehen.

ja nirsot ukot ei onneks ikinä hae ja kelpuuta naisia vaan omaa tasoonsa ylempää :D ja seuraukset on nähtävissä tälläkin palstalla.. jatkuva valivali ja nyyhnyyh ku ei ketään naisia kiinnosta eikä vastaa! Oisko se suurin vika kuitenkin siellä pelissä? ;)

• sidos

Ei kukaan pysty ennustamaan tulevaa elämää ja sitä ketä vastaan tulee. Kohtalo tuo vastaan erilaisia ihmisiä ja ei sieltä välttämättä sitä oikeaa löydä. Onhan se myös vaikeampaa kun vanhenee ja ympäristö muovaa toisia väärään suuntaan. Onnea ja tsemppiä miesten hakuun.

• tavis1910

Näin asia juuri on. Ja mitä vanhemmaksi tulee, sitä kapeammaksi käy mahdollisuudet. Ainakin miehillä.
        Tsemppiä naispuolistenkin kumppaneiden hakuun.

• Ensinnäkään parisuhteessa eläneet eivät ole ikisinkkuja, vaan eronneita ja toisekseen enemmänkin säälittävää on pariutua välittömästi eron jälkeen! Miksi? Se tarkoittaa vain sitä, että kaikki käy. Ei ymmärretä mitään syvempien tunteiden päälle, tai edes sitä mistä parisuhteissa pitäisi olla kysymys. Ei voi olla niin ,että jokainen vastaantulija on sinulle se oikea kun sen pitäisi olla niin, että yksi tuhannesta on se oikea ja sen etsimiseen menee vuosia, jopa vuosikymmen aikaa. Se on realismia.

• itsekin40mies

Osui ja upposi.

• mahdoton.yhtälö

Niinpä, ja sen harvan kerran kun se omalta kannalta oikea löytyy niin oon sille enemmän tai vähemmän väärä eikä siitäkään siis tuu mitään.

• itsekin40mies

Tämä kirjoitus oli siitä naisryhmästä, jotka 40 ikäisinä eivät näytä olevan kykeneviä (enää) parisuhteeseen - eri syistä. Tuo porukka mistä itse kirjoitit on eri porukka - josta todennäköisesti kasvaa juurikin tätä katkeroitunutta "ikisinkkumateriaalia".

• ikuisestisinkkuko

Minä rapiat 40 ikäinen sinkkunainen ja nyt 7 kk sinkkuna, siis toivoton tapaus?

Ei ole ollut miehiä jonoksi asti, vaikka deittipalstoilla olen vieraillut ja aktiivisesti yhteyttä ottanut. Toki seuraa olisin saanut mutta eri tarkoituksiin kuin mihin hain. Haluan oikean parisuhteen, jossa kummankin on hyvä olla.

Ottamatta kantaa tuohon laatuluokitukseen, voin sanoa olevani hoikka, kokoikäni urheilua harrastanut, tavallinen nainen. En akateeminen mutta työssäkäyvä ja omillaan toimeentuleva. Koskaan en ole etsinyt itseäni paremmin koulutettu, akateemista miestä mutta niin on vain käynyt, että sellaisiin olen törmännyt.

Luonteeltani olen ehkä hitusen ambivertti, joten uusiin ihmisiin tutustuminen ei käy helposti ja tätä pidän suurimpana ongelmana omalla kohdallani. Eli mielestäni on väärin mennä kategorisoimaan toisia tuntematta asioita tarkemmin.

• Riiiiiiiiiiiiiiii

Olen samanikäinen ja seurustellut viimeksi vakavasti kolmekymppisenä. Enkä ole ainoa vuosikausia yksin ollut. Että 7 kk sinkkuna ja toivoton tapaus, älä nyt vielä masennu:)

• ikuisestisinkkuko

Lähinnä tuo oli osoitettu ketjun aloitukseen, yli 6kk sinkkuna ja toivoton tapaus.

• itsekin40mies
        ikuisestisinkkuko kirjoitti:

Lähinnä tuo oli osoitettu ketjun aloitukseen, yli 6kk sinkkuna ja toivoton tapaus.

Älä nyt sentään yhden kuukauden takia masennu. Se ketjun aloitus oli yleistys (viimeinen lause on todennäköisesti sinulle). Tuntuu, että sellaisia naisia on huomattavan paljon, joille alkaa tuossa ikäluokassa nousta pitemmän sinkkuajan jälkeen vahva kynnys hypätä jälleen parisuhteeseen. Eikä aloituspostaus ole mitenkään negatiivisesti kirjoitettu. Se on inhimillistä. Se on havainto. Ja havainnoija on saman ikäinen mies - keskellä tuota todellisuutta. Onko sitten väärin kategorisoida... jokainen tehkööt siitä oman johtopäätöksensä.

Seuraavassa aloituksessa kirjoitan 40 naisten itsetunnosta. Minulle alkaa kertyä siitäkin jo hyvin empiiristä aineistoa. :-)

• löytyykyllä

Arvomaailma?, no joo, jos hakisitte ihan miestä vaan.

• tavis1910

Kyllä se taas tuli todistettua, että mikäli 40 nainen on pitempään ollut sinkkuna, SIIHEN ON JOKU IHAN HYVÄ SYY! Ei niistä ole enää vakavasti otettavia kumppaneita. Älkää tavismiehet tuhlatko aikaanne noihin.

40 miehen sinkkuelämä on ihan onnellista siihen saakka kun kuvioon liittyy nainen. Siitä ei koidu muuta kuin katkeruutta ja pettymyksiä. Että meninkin taas tähän vanhaan vipuun...

• tavis1910

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      54
      1698
    2. Kiinni on siekkilän yliajaja

Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      16
      1544
    3. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      174
      1386
    4. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      82
      1383
    5. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      302
      1306
    6. Näyttävin pariskunta

Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      20
      1255
    7. Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla

Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      975
    8. Ollaanko me tyhmiä mies?

Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      61
      958
    9. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      33
      923
    10. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      347
      845
    Aihe