Erota vai ei, epätoivo iskee

Epätoivoinennainen19

Olemme 19 vuotiaita nuoria. Seurustelua takana reilu 2 vuotta ja yhdessä asumista taas reilu vuosi. Mielessäni on pyörinyt ero, vaikka kaikki on melkein hyvin. Molemmat opiskelemme, itse valmistun ihan juuri. Minulla on tavoitteita elämässä. Työkokemusta omalta alaltani kolmevuotta, tähtäimessä mahdollisesti ammattikorkeakoulu, työpaikka varmistunut valmistumiseni jälkeen. Mieheni vaihtoi alaa ja hänen valmistumisensa venyy. Hän ei osaa käyttää rahaa, menetti luottotietonsa juuri ja hänen omat laskunsa perinnässä. Vuokran hän kuitenkin hoitaa normaalisti.

Ongelmina suhteellemme ovat juuri tuo rahan käyttö. Sekä hän haluaa harvoin seksiä eli n. Max 4 kertaa kuukaudessa, juuri oli kuukauden tauko. Yhdessä emme oikein tee mitään, sillä hän katsoo joko tv:tä tai pelaa puhelimellaan jatkuvasti. Välillä olemme käyneet lenkillä tai katsomme jonkun elokuvan yhdessä. Kännissä riitelemme usein tai jos emme, niin hän joutuu putkaan kännisekoilujensa takia. Puolentoista kuukauden sisällä hän on ollut 3 kertaa putkassa.

Ensimmäisenä vuosipäivänä emme tehneet rahan puutteen takia mitään ihmeellistä, ainoastaan vähän erikoisempaa ruokaa ja elokuvan, jotka itse kustansin. Tänä vuonna kaksivuotis päivänä, emme tehneet mitään, sillä rahaa kun ei ollut. En henkilökohtaisesti kaipaa lahjoja tai kallista tekemistä, mutta olisi se kivaa, jos joskus olisi oikeasti jokin ylläri tai edes kerran vuodessa voisi tehdä jotain spesiaalia.

En tiedä yhtään mitä tehdä, rakastan miestäni, mutta alan pikkuhiljaa olemaan kyllästynyt suhteen elvyttämiseen, mitättömiin lupauksiin. Kesällä erosimme muutamaksi kuukaudeksi, mutta silloin asuimme" kämppiksinä", joka ei tietenkään ollut juuri eronneelle parille hyväksi. Itseäni sattui nähä mies niin maassa silloin. En haluaisi satuttaa, mutta en tiedä kauanko itse jaksan tämmöistä. Palattuamme yhteen, sanoin että hänen täytyy käydä koulua, hoitaa omat asiansa ja hän vannoi silloin muuttuneensa ja aikuistuneensa. Lopulta hän ei käynyt koulua viiteen kuukauteen ja raha-asiat lipsuivat pahemmaksi.

Silloin kun teemme jotain, meillä on mukavaa. Rakkautensa hän kyllä osoittaa joka ilta pusuilla, haleilla ja sanoilla, mutta riittääkö se?
Onko muilla ollut vastaavaa tilannetta, mitä tässä pitäisi tehdä?

Ps. Olen ottanut jokaisen kohdan puheeksi useita kertoja, mutta muutoksen haiven näkyy muutamasta päivästä - viikkoon ja sitten ollaan taas samassa pisteessä.

3

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oppeliini1

      Teoistaan mies tunnetaan. Todennäkòsimmin mies ei tule muuttamaan tapojaan niin kauan kuin vieressä on joku (sinä) joka tukee hänen saamattomuuttaan ja valehteluan.
      Muutama pusu ja halaus ei tuo ruokaa pöytään! Hyvä että maksaa vuokran mutta se on vain osa elämisen perustarpeista, kuten huomaat.
      Miksi enää katselisit tuon tason vetelystä kodissai?
      Miksi juotte viinaa kun tiedätte ettei siitä hyvä seuraa?

      Sinä itse vain voit päättä oman kulkusi suunnan. Sinä et AJAUDU mielenrauhan menettämiseen. Se on sinun ikioma VALINTA.

    • juoksekarkuun

      Miehes on pummi. Ja se on sitä 40 vuotiaanakin. Jos heti nuorena elämä lähtee pahasti pois raiteiltaan se luultavasti jatkuu. Millään ei oo vaan mitää väliä. Tuollaiset miehet löytyy keski-iällä räkälöissä vakkareina naurattamassa pubiruusuja.

    • Epätoivoinennainen19

      Kiitos vastauksista, nämä vastaukset saavat kyllä miettimään. Varsinkin kun tilanteen kirjoittaminen jo itsessään kuulosti niin typerältä. Järjellä ajateltuna, tuntuu niin helpolta erota. Ehkä pahin on vain se, kun näkee toisen murtuvan ja tiedän, että elämä menee hänellä entistä huonompaan suuntaan eron jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      45
      3101
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2023
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      18
      1482
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1365
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1341
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1251
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1161
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1095
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1054
    10. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      22
      1047
    Aihe