En ole saanut pidettyä ikääntyviin vanhempiini yhteyttä syystä tai toisesta.
Aina on mielessä,että soitanpa tänään,mutta se sitten jää ja kun ongelmallistakin mihin kellonaikaan olisi hyvä soittaa. Ei liian aikaisin,ei liian myöhään,ei Lauantaisin(koska on saunapäivä) En saa lähdettyä käymäänkään heillä. Se on vaan niin kun he eivät olleet onnistuneet vanhempina,niin ei se välittäminenkään ole niin itsestään selvyys.
En ole kuullut heistä taas pitkään aikaan ja välillä pelkään,että on tapahtunut jotain todella vakavaa ja lopullista. Eli TAPOINKO HEIDÄT SILKALLA VÄLINPITÄMÄTTÖMYYDELLÄNI?
TAPOINKO HEIDÄT?
8
109
Vastaukset
- äläshuoli
Kyllä ne vanhemmatkin voivat ottaa yhteyttä, jos kaipaavat. Onhan heitä kuitenkin kaksi, joten saavat ainakin turvaa toisistaan. Ehkä heillä on ystäviäkin ja tuttavallisia naapureita?
- No.huoli
"Ikääntyviin vanhempiin ... ". Kyllä tytär on se, jonka pitää tietää velvollisuutensa ja kantaa vastuunsa. Luulottelijat kuten sinä ovat ihan oma lukunsa, joilla kehityskaari on jäänyt vaillinaiseksi.
- HUONOTYTÄR
Kyllähän hekin toisaalta voisivat ottaa enempi yhteyttä.Arkailevatko ja luulevat olevansa jotenkin vaivaksi. Ystäviä ei oikein enää ole.Lähin naapuri on muutaman sadan metrin päässä,mutta kehtaavatko pyytää apua heiltä.
Eilen otin viimeksi yhteyttä. - HUONOTYTÄR
No.huoli kirjoitti:
"Ikääntyviin vanhempiin ... ". Kyllä tytär on se, jonka pitää tietää velvollisuutensa ja kantaa vastuunsa. Luulottelijat kuten sinä ovat ihan oma lukunsa, joilla kehityskaari on jäänyt vaillinaiseksi.
Kyllähän se on nimenomaan näin.Kyllä minun pitäisi kantaa ja ottaa paremmin vastuuta vanhemmistani.Olen(ja olen ollut) jo nimimerkinkin mukaisesti huono tytär.
Mutta hekään eivät saisi turhia pelätä hteyden ottoa,jos on hätä. - Vierelläkulkijana
Sen sinä voit sanoa, kertoa, puhua, ilmoittaa ... heille. Ehkä he eivät pelkää, mutta pidättyvät jos sinäkin olet pidättynväinen etkä näytä sekä käytökselläsi että kommunikointitavoilla että välität, haluat huolehtia ja olla mukana heidän elämässään.
- HUONOTYTÄR
Aivan.Pitäisi vielä enemmän ottaa yhteyttä ja vaikka käydä siellä. Pelottaa vaan mitä löydän. Olen sanonut heille monta kertaa että ei tarvitse pelätä ottaa yhteyttä.
- noikku
Onko tämä trolli? Joku vanhempi on suuttunut tyttärelle joka ei ole aina palvellut silloin kun on pyydetty ja sitten hekumoidaan täällä ajatuksella ''kun olen kuollut, niin sitten omatunto soimaa! ''
Jos vanhemmat ovat kohdelleet tytärtä väärin lapsesta saakka, ei hänellä ole MITÄÄN velvollisuutta hoitaa heitä vanhoina. On väärin syyllistää aikuista lasta.
Jos lapsen elämä on pilattu alkoholismilla / väkivallalla / välinpitämättömyydellä, niin miksi helkkarissa aikuisen lapsen pitäisi nöyristellä ja kantaa huolta huonoista vanhemmista!? Tällöin hän jatkaa kotoa saatua mallia: Kohtelee itseään väkuvaltaisesti, hukkaa oman elämänsä koska häntä ei ole koskaan pidetty minään.
Ap, jos olet oikeasti syyllistävä vanhempi, mene itseesi ja häpeä!
Jos olet syyllistetty tytär, jota vanhemmat ovat kohdelleet väärin, ryhdistäydy ja näe totuus: Syyllisyydentunto on sinussa itsessäsi, älä ruoki sitä. Ota yhteyttä heihin, mutta älä syyllisty. Todennäköisesti he eivät tarvitse sinua niinkuin eivät ole koskaan tarvinneetkaan!- HUONOTYTÄR
Voi kuule,noikku kun olisikin trolli,mutta kun ei ole. Vanhempani eivät ole suuttuneet minulle kun en ole passannut tarpeeksi.
Väärin kohtelua on ollut ja nimenomaan alkoholismia ja väkivaltaa. Heidän huonoitensa on siinä ettei heillä ole eikä ole ollut minkäänlaista käytännön järkeä.
Paljon on sellaista mitä he olisisivat voineet tehdä toisin.
En ole syyllistetty vanhempi,enkä liioin syyllistettykään. Itseäni soimaan.Tärkeintä olisi saada nostettua pääni pois perseestäni ja ryhdistäydyttävä,ennenkaikkea mitä tulee vanhempiini ja saada heidät muuttamaan.
Ja kyllä he tarvitsevat.Nimenomaan tässä elämän tilanteessa. Ainakin muuton suhteen. He eivät voi olettaa että joku meistä muuttaisi heille,heitä auttamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12661Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1481218Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491105- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206929Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13835- 72835
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 39812