Olen osa-aikaisessa tuntityössä jossa tunteja kertyy vaihtelevasti, joten palkkakin on vaihteleva, tulee kuun lopussa. Monesti tulee päiviä että tunteja tulee 1-2, tai ei ollenkaan. Jos olisin kuukausipalkalla niin mitä hyötyisin? Jos on joku tietty kk palkka sovittu esim. 1200€ jota sitten tasattaisiin tehtyjen tuntien mukaan, niin voiko tuosta 1200€ vähentää palkkaa jos tunteja tuleekin vähemmän, jos näin on niin ei hirveästi hyötyä kuukausipalkasta olisi muu kuin arkipyhäkorvaus? Olen sellaisessa tilanteessa että voisin varmaan vaatia että tarvitsen vähintään X-verran rahaa kuussa vaikka tunteja ei tulisikaan täyden rahan edestä, onko tällainen teoriassa mahdollista vai tasataanko niitä tunteja kuitenkin jälkikäteen vähentäen?
Osa-aikainen työ, tunti- vs. kuukausipalkka
4
506
Vastaukset
- sekavia.höpiset
Höpiset sekavia. Jos on kuukausipalkka, niin työaikakin on vakio. Ei osa-aikaisella työntekijällä ole kuukausipalkkaa, jos tunnit vaihtelevat.
- LVI-Guy
Tässä lamassa ei kannata mitään tuntipalkkaa tai kk palkkaa katsoa. Pyytäkää saako tehdä urakalla jos on sellaisessa ammatissa missä mahdollista. Mulla on 12,5 tuntipalkka mutta urakoista tienaan 50-60 euroa tunti LVI puolella. Sillä pärjään itse ja vielä kaikenlisäksi firmkin pärjää ja kiittää nopeasta työstä.
- ssldh93
Vaan asiakas ei paljon kiittele, kun olet kiirellä hosunut ja jättänyt puolet hommista tekemättä. LVI hommissakin huono laatu selviää usein vasta muutaman vuoden kuluttua. Firma on yleensä kerinnyt jo tehdä pari kertaa siinä vaiheessa konkurssin.
Tuntipalkalla tehdään laatua ja urakalla sekundaa. Näin se vaan menee. - LVI-Guy
ssldh93 kirjoitti:
Vaan asiakas ei paljon kiittele, kun olet kiirellä hosunut ja jättänyt puolet hommista tekemättä. LVI hommissakin huono laatu selviää usein vasta muutaman vuoden kuluttua. Firma on yleensä kerinnyt jo tehdä pari kertaa siinä vaiheessa konkurssin.
Tuntipalkalla tehdään laatua ja urakalla sekundaa. Näin se vaan menee.:D Itse olen omat urakkani hoitanut hyvin ja tuli priimaa. Amatöörillä ja ammatilaisella on iso ero.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881567
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121440- 981390
- 691250
- 1161150
- 951137
- 69961
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n256958Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37897