Ähkydieettiä? Onko olemassa?

iltasyöpöö

Onko olemassa dieettiä, jossa saisi illalla syödä niin paljon kuin haluaa ja silti laihtuisi?

En saata ikinä syödä aamupalaa. Tulee niin huono olo ja ihan yökkäyttää, jos yrittää syödä heräämisen jälkeen. Useinkaan päivällä en ehdi syödä kuin ehkä jotain pikaista, muttei ole mitään vaikeutta sitäkään jättää välistä. Ehkä klo 17-19 on hieman nälkä, mutta silloin pystyisin hyvinkin käymään vaikka 10 km lenkillä ja skippaamaan vielä ruoan. Mutta yhteen asiaan en pysty: en voi nukkua, jossen saa syödä mahaa illalla täyteen niin, että se lämmittää ihanasti, nukuttaa, näkee makoisia unia ja on ihanan rentoutunut fiilis.

Siihen pystyn, että vaikka loppuelämäni jätän kaikki muut ateriat välistä, kunhan ei tartte syödä illalla jotain säälittävää kylmää pikkuista rahkaa! Suorastaan alkaa itkettämään, kun sellainen on niin paskaa ruokaa iltapalaksi. Haluan vain syödä mahan täyteen hyvää ja lämmintä ruokaa.

Oon vain jäänyt siihen käsitykseen, ettei se ole mahdollista. Kaikki alkavat huutamaan, että lihakset lähtee, aineenvaihdunta menee sekaisin, lihoaa enemmän, ei voi laihtua, se ei ole terveellistä, terveys menee, kolesterolit kohoaa, ei saa vitamiineja jne.

Oon valmis syömään iltapalalla vaikka jokaisesta apteekin vitamiinipurkista yhden tabun, jos se tekee siitä terveellistä. Ne dieetit/elämäntavat ovat aivan kauheita, joissa pitäisi syödä aamulla, muutaman tunnin välein eikä saisi illalla syödä kunnolla.

Onko olemassa siis dieettiä, jossa saisi oikeasti syödä mahan täyteen illalla ja ihan rajattomasti? En tarkoita sitä, että kuorruttaisin ruokani rasvalla, vaan esim. saisin syödä illalla esim. pari lautasellista lasagnea raejuuston ja salaatin kanssa TAI pari lautesellista karjalanpaistia perunamuusin kanssa TAI 1,5 pizzaa TAI muutaman paketin nuudeleita ja nugetteja.

15

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimimerki

      Keksi sä itse semmoinen.

    • pätkäpaasto?
      soturidieetti? (tai warrior dieetti)
      tosin mitään överiähkyjä taikka muutoinkaan rajatonta syömistä ei nuokaan lupaa..
      (ja jos niinku olis tarkoitus tankata seuraavaa päivää varten että jaksaa, niin jotkut nugetit ja nuudelit ei ehkä olis sitä parasta mahdollista syötävää. kun eihän niissä ole yhtään mitään, muuta ku mahan täytettä.)
      itseänikin kyllä ärsyttää kun niitä "syö parin tunnin välein pieniä annoksia" ja "aamupala on päivän tärkein ateria" -mantroja hoetaan ihmeitä tekevinä ja kaikille sopivina, ja toisaalta kyllä myös hoetaan sitä et "syö vain silloin kun on nälkä"..
      entä jos ei ole aamulla nälkä? (riippumatta siitä kuinka myöhään/aikaisin on edellisiltana iltapalan syönyt) ja entä jos ei ole nälkä muutaman tunnin välein? onks sit kuitenkin pakko syödä vaikkei yhtään tekis mieli..?

    • Luulisin-tai

      Liika on liikaa aina.
      Mutta, jos rasvaa on tarpeeksi ja hiilihydraatit minimoitu, niin silloin insuliinin tuotanto pysyy myös alhaisena, eli ei välttämättä liho joskin pytyllä joutuu istumaan useammin kuin normaalisti. Ihminen ei liho ilman insuliinin läsnäoloa.
      Asia selviää vain kokeilemalla jokainen omalla kohdallaan.

    • ähkynä

      No karppaus tyyppinen dietti vois olla semmonen missä voi syödä aika paljon kunhan hiilihydraatit minimoi kuten tuossa jo aiemmin kerrottiinkin. Mikäli makkarat, liha, kana, kala, kananmunat ja kaalit maistuu niin siitä vaan ahmimaan painoa alas:-)

    • Kokkeilepa

      Karmeat iltapalat sulla :-D Mä lihoisin sotanorsuks ja kuolisin noilla syömisillä.

      Pitäis syödä 4-6 pientä ateriaa päivässä siksikin että aineenvaihdunta pysyy käynnissä, veresokeri tasaisena jne...
      Periaatteessa on ihan sama mihin kellon aikaan kalorinsa popsii. Kalori on kalori vaikka kolmelta yöllä.
      Hiilareita ei ainakaan kannattais mättää sisäänsä nukkumaan mennessään. Hiilarit pitää käyttää pois päivän aikana jotteivat muutu rasvaksi. Sehän tapahtuu helposti jos on töissä on ja vähänkin liikkuu.
      Siitä vaan...Jos tulosta syntyy niin keinoja kaihtamatta voi tehdä mitä vaan... kunhan pitää huolen että syö terveellisesti eikä muutenkaan riskeeraa itseään vaikkapa diabeteksen suuntaan.
      Muista juoda vettä, sekin pitää aineenvaiduntaa käynnissä.

      • Luulisin-tai

        Kalori on kalori, niinkö luulet?
        Vanha esimerkki. Mikä ero on sokerikorpuilla ja lihatuotteilla, jossa on sama määrä kaloreita kuin sokeri korpuilla. Kerrohan tämä ennen kuin jatketaan ja ennenkaikkee kumpi pitää paremmin nälkää?


    • Vanha_Jojo

      Tottakai sinulla on illalla sudennälkä, kun et päivän aikana syö mitään!

      Tasainen ateriarytmi pitää myös verensokerin tasaisena, ja tasainen verensokeri on tärkeä jaksamisen ja mielialan vuoksi. Luulisin, että nukkuminenkin on hankalaa, jos vielä illalla syö ison annoksen ruokaa.

      Aamulla ei tietenkään ole nälkä, jos syöt illalla paljon. Aloita vaikka siitä, että siirrät iltaruokailuasi aikaisemmaksi etkä syö sen jälkeen kuin pienen iltapalan (tyyliin voileipä/hedelmä/muutama pähkinä). Eiköhän ala muutaman viikon jälkeen aamupala maistua.

      Seuraavaksi voit opetella syömään lounasta. Työpäivän keskellä on ihan hyvä pitää muutenkin taukoa - lienee asiakaspalvelijoillekin ihan laissa säädetty oikeus, ainakin toistaiseksi.

    • Fattix

      Mä ymmärrän kyllä aloittajaa. Mullekaan ei maistu oikein aamulla ruoka ja lounaankin pyrin syömään vasta joskus kolmen maissa. Olen nyt ollut laihiksella vuodenvaihteesta, ja hyvin on mennyt. Syön siis kevyesti (n.400 kcal) kolmelta iltapäivällä ja sitten yhden palan Vaasan minihiilari ruisleipää leikkeleineen klo 19.30. Lisäksi 2dl rasvatonta maustamatonta jugurttia sokeroimattoman puolukkahillon kera. Päivän kalorit pidän alle tuhannessa ja painoa on lähtenyt nyt 3 ja puol kiloa.

    • kylläsesiitä

      On. Syöt ne päivittäiset kalorit illallla. ei sillä kellonajalla ole mitään tekemistä painon kanssa. ja salaattia saa syödä niin paljon kuin haluaa muutenkin. joku hyvä liharuoka ja siihen vaikka höyrytettyjä vihanneksia kukkakaalia, parsakaalia yms, lähtee nälkä ja on ihan hyvä mässy. jätä ne rasvat vähemmälle kuitenkin, tulee liikaa turhia kaloreita. kalori kun on aina kalori, sano kuka mitä sanoo. se on energian yksikkö. katso tuolta www.fineli.fi niitä kalorimääriä ja rakenna oma dieetti. itekin inhoon yö- tai iltanälkää enkä nuku. oikeen hyvä paahtopaisti leipä lisukkeineen on oikeen mukava iltaruoka ja vaikka kananmunia yms mukavaa siihen.

    • eikukaanjoopajoo

      Juu onhan sellanen. Eli siinä syödään vain illalla vaikka ny esimerkiksi 18-22 välillä, muulloin vain vettä jne.
      Syöminen hyvä aloittaa niin, että täyttää mahan jollakin salaatilla ja vähärasvaisella proteiinin lähteellä. Se vähentää sitten sitä muun syömistä, kun eka tamppaa täyteen kaninruokaa.
      Ei mikään taikaa, mutta toimii jos se sopii omaan nälänsäätelyyn hyvin.

      Aamulla ja päivällä ei syö, niin sellaista repivää nälkää ei tule. Sitten Olo voi olla pirteämpi ja kevyempi ei tule väsyä sokerien soutamisesta.
      Ei tarvitse mennä nälkäisenä nukkumaan. Telkkua katellessa voi hyvin napostella jotain, kunhan ei ihan overiksi vedä.

      Minulla toimii todella hyvin. Ei ole dieetti vaan tapa syödä. Jos syön normaalisti aamulla siitä kohta sokerit laskee ja päivällä onki repivä nälkä. Sitten kun koko valveilla olo ajan syö aina välillä tuleekin helposti syötyä liikaa. Tosiaan surkeinta olis mennä unille maha tyhjänä tai istua töllön edessä voimatta syödä mitään.

      • Fattix

        Ihan vaan vinkkinä, kyllä siihen nälkäisenä nukkumaan menoonkin tottuu. Mä olen nimenomaan totuttanut itseni siihen, että vatsa on ihan tyhjä, kun menen nukkumaan. Ja mikä parhainta, silloin mulle tulee sellainen tyytyväisyyden tunne, että tämäkin päivä meni hyvin laihiksen kannalta ja maltan tuskin odottaa aamuista punnitusta.


    • serehellinenveku33333

      Viimeinen idiootti ei ole vielä syntynyt.

      • Vssvi

        Puustinen tarvitset oikeasti psykiatria. Eikä tämä ole edes mikään vitsi eikä nokittelu viesti. Mielisairaus on siitä hankala, että harvoin sairastunut itse tajuaa olevansa avun tarpeessa. Silti toivon sinulle pelkkää hyvää ja jaksamista sairautesi kanssa.

        -Vaikka sitten se viimeinen idiootti-


    • VHH_kannattaja

      VHH

    • warriorinjälkeläinen

      Kyllä. Ja sen nimi on soturidieetti, warrior diet. Yksi tapa pätkäpaastota. Minulla elämäntapa, ei dieetti. Googleta "pätkäpaasto warriordiet" löytyy paljon tietoo, ihan tieteellistäkin. Pätkäpaasto on terveellinen elämäntapa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      388
      1533
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1220
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1145
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      804
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      701
    Aihe