Minulla on ollut käyttöetuauto jo kolmatta vuotta. Olen ajanut noin 12 tkm vuodessa joista noin 3 tkm on ollut työajoa. Olen kuitenkin maksanut täyden käyttöedun. Onko mahdollista hakea verottajalta takaisin veroa siltä osin kun en ole etua käyttänyt? Löytyykö linkkiä ohjeisiin miten voisin hakea?
Vastaukset 3
- lueSieltä
Verotajan sivuilla asia kerrotaan selvästi.
- Verotakas
Voi olla että kerrotaankin, mutta ei tällainen pässinpää ole onnistunut tietoa sieltä löytämään yrityksestä huolimatta :) Jos sulla on homma hanskassa niin voitko laittaa linkin kiitos!
- AjopäiväkirjaTarvitaan
"Autoetu
Jos sinä tai perheesi olette käyttäneet yksityisajoihin työnantajan henkilö- tai pakettiautoa, siitä syntyy autoetua. Yksityisajoihin kuuluvat myös asunnon ja työpaikan väliset matkat.
Autoetu voi olla vapaa autoetu tai auton käyttöetu. Vapaa autoetu on kyseessä, kun työnantaja maksaa kaikki autosta johtuvat kustannukset. Käyttöetutapauksessa maksat itse ainakin polttoainekulut. Autoedun arvo on yleensä kiinteä kuukausikohtainen summa. Myös kilometrikohtaista arvoa voi käyttää, mutta silloin yksityisajoista on pidettävä ajopäiväkirjaa, jonka perusteella kilometrit lasketaan.
Autoedun arvoon vaikuttavat auton hankintahinta, käyttöönottovuosi sekä lisävarusteet. Joissakin tilanteissa kaavamaisesti laskettuun autoedun arvoon voidaan tehdä muutoksia. Muutoksille voi olla perusteita esimerkiksi silloin, jos työajoja on ollut kalenterivuoden aikana yli 30 000 km tai ajopäiväkirjamerkintöihin perustuvat yksityisajot ovat vähäisiä."
https://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Verokortti/Tyosuhdeedut(9713)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 51831
Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?
Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍83771Martina Aitolehti veti kohtalokkaat hääkännit - Alttarilla ikävä temppu Esko Eerikäiselle
Ex-pariskunta Aitolehti ja Eerikäinen pitävät yhdessä Martina & Esko podcastia. He ovat kertoneet kansalle mm. hääaamust14681Vappu Pimiä lataa suorat sanat TTK-lähdöstään - Yksi asia elämässä muuttui pysyvästi
Vappu Pimiä astui pois Tanssii Tähtien Kanssa -juontajan pallilta viime syksynä. Pimiällä oli pitkät perinteet TTK:ssa,2654Vain elämää: Silmiinpistävä muutos heti ekassa jaksossa - Onko tämä hulppeampi kuin entinen?
Vain elämää on totuttu näkemään Hirvensalmella sijaitseva Satulinna. Uudella kaudella kuvauspaikka muuttuu Calliolaksi.1554- 56531
- 70523
Onko naisten "ahdisteluhysterian" kulttuuria kritisoivat miehet itse ahdistelijoita?
Tällaisen kuvan saa, kun tästä aiheesta tekee aloituksia: aina luullaan, että "ahdisteluhysteriaa" kritisoiva mies on it182513Sinulle jota kaipaan!
Tunnen sinua kohtaan jotain, mitä en enää osaa selittää pelkällä ihastumisella. Se on kiintymystä, kaipuuta, romanttista24486Ihmettelen tämän palstan naisia
Kun ne uskovat olevansa jotain niin ihmeellistä ja hienoa. Ja että kaikki naiset on niin upeita ja hienoja. Että mistä83479