Passiivinen elämästä feidaaminen vai itsemurha?

Rosasusannah

Tarvitsen apua. Luulisin.

Lähiaikoina olen jatkuvasti ajatellut kuolemaa ja sen kaipuuta. En halua tappaa itseäni, koska tiedän vanhempien syyttävän kuitenkin itseään, vaikka oma päätöksenihän se olisi. En kuitenkaan halua elääkään ja tiedän, miten itsemurhan tekisin, jos siihen pisteeseen päädytään.

Olen opiskelija, mutta ahdistus ja suorituspaineet ovat saaneet minut jättäytymään lähes kaikilta kursseilta, joille ilmoittauduin syksyllä. Minun pitäisi valmistua keväällä, mutta en näe, miten saisin työtäni valmiiksi. Mahdoton urakka, kun en jaksaisi edes nousta sängystä. Töitäkin on, muttei omalla alalla. En usko edes pääseväni oman alani töihin, joten koko tutkinnossa ei ole mitään pointtia. Tajusin tämän jo parin vuoden opiskelun jälkeen ja tarkoitus opiskeluun tämän kriisin päätteeksi löytyi siitä, että nautin opinnoistani. Enpä nauti enää kun kaikki on vain suorittamista. Eikä harrastuksetkaan enää innosta. Kaikki mitä yritän tuottaa on paskaa.

Olen hakeutunut "avun piiriin," muttei mielenterveyden palveluista tähän asti mitään hyötyä ole ollut. Vielä pahempi mieli tulee siitä, kun ei avun kanssakaan pysty suoriutumaan opinnoista. On vähän sellainen olo, että kannattaako edes yrittää. Olen lapsesta asti miettinyt, miksi edes synnyin. Ehkä se oikeasti oli joku kosminen virhe. Ja jos olen jo vuosikausia tuntenut näin, miksi se tulisi muuttumaan?

Ja mitä hyötyä minusta on kenellekään? Perhe (vanhemmat ja sisarukset) on, mutta olen heille lähinnä taakaksi. Äiti sanoo toisinaan olevansa ylpeä, kun pääsin yliopistoon, kun en juo tai käytä huumeita. En ole kertonut, kuinka karilla opiskelut onkaan. Enkä sitä, että vaikka addikti en ole, mielenhäiriöt ymmärrän kyllä neuroottisena ja itsetuhoisena hermokimppuna. Tuotan kaikille pettymyksen. Ei ole mitään positiivista annettavaa, mistä kukaan välittäisi.