Mistä tietää että suhteella ei ole enää toivoa?

wiineni

Tätä olen pohtinut jo monta kuukautta. Meillä menee ihan ok. Ei ole lapsia (eikä tule), olemme vähän päälle 30v kumpikin. Yhdessä reilut 3v. En halua kumppaniani seksuaalisesti, en ole halunnut enää pitkään aikaan. Kyse ei ole siitä, etteikö hän näyttäisi hyvältä. Halu on jotain syvempää, enkä voi ohjata sitä. Ei siis auta vaikka kokeilisin mitä poppaskonsteja. Ei se palaa :(. Seksi tuntuu velvollisuudelta, ja pitkään olen tätä tahtia jaksanut ylläpitää tähän asti, vieläkin 2 kertaa viikossa ainakin. Kohta tulee kyllä stoppi varmaan. Tiedän että hän kärsii, ja minäkin kärsin. Hän siitä, ettei saa tarpeeksi usein, minä siitä, etten halua. Muuta läheisyyttä on paljon.

Olemme sosiaalisesti aika erilaisia. Olen ollut itsekin nuorempana hyvin ujo, mutta olen tehnyt asioita jotka ovat pakottaneet minut sosiaalisemmaksi ja rohkeammaksi. sosiaaliset tilanteet on häiritseviä, sillä tunnen olevani vastuussa kumppanini viihtymisestä. Tai ehkä se on sitä, että minua nolottaa kun hän ei saa sanottua mitään. Edes peruskiitokset eivät meinaa aina tulla. Ulkomailla tämä asia hävettää erityisesti, sillä siellä kiitos-sanalla on vielä suurempi painoarvo. Nää sosiaaliset jutut on johtaneet siihen, etten "jaksa" ottaa häntä mukaan kaikkialle, sillä halua rentoutua ja en voi tuntea oloani rennoksi jos huomaan että hän on vaivautunut. Paras ratkaisu on tilanne, kun ollaan hänen ystävien/vanhempien luona, koska noita asioita ei tarvitse miettiä. Tosin harvemmin ollaan hänen ystävien luona, sillä niitä ei juuri ole. Joskus, edes joskus olisi kiva juhlia ihan kunnolla (viinalla tai ilman), porukalla jossain. Mutta toista ei kiinnosta juhliminen. Eikä oikein mikään muukaan.

Ja juu, en todellakaan ole itse mikään täydellisyys. Kysymys vaan kuuluu, mistä sen tietää milloin suhde on loppu? Milloin sitä ei kannata enää pitkittää, kun aika on ajanut ohitse?

4

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haaveissakovainolen

      Omalta kohdaltani huomaan sen siitä, että kun toinen on poissa on jotenkin vapautuneempi olo, sellainen rento ja iloisempi mieli. Kun tietää toisen tulevan kohta kotiin, hiipii vatsanpohjaan pikkuhiljaa ahdistus ja kohta myllertää taas. Kun ei halua toista fyysisesti. Pelkkä huomaamaton käsivarsien hipaisu saa säikähtämään. Kun ei kuuntele mitä toinen oikeasti sanoo, puolihuolimattomasti mumisee "joo, just just".... Itse suunnittelen jo ajatuksissani omaa elämääni eteenpäin. Yksin. Mitä tekisin vuoden päästä? Voisinko kerrankin matkustaa yksikseni jonnekin? Saisi olla yksin oma itsensä. Tätä tunnetason vatsatautia on minulla kestänyt jo 3 vuotta, enkä enää usko tulevaan kumppanini kanssa. On aika mennä eteenpäin...

      • wiineni

        Hei, tuttuja ajatuksia. Tai no, pienellä erolla. Olen ottanut kyllä tässä suhteessa oman tilani, ja se tarkoittaa että menen ja tulen, koska olen sellainen luonteeltani. Toisen menemisiä ei mielestäni suhteessa saa rajoittaa - yleensä sen rajoittajan tulisi keksiä itselleen kiinnostavaa tekemistä. No, en tiedä oliko tuosta kysymys. Mutta onhan tässäkin suhteessa ollut siitä kiistaa, kun olen niin menevä.

        Mutta tunnistan tuon ahdistuksen. En rehellisesti sanottuna kaipaa kumppaniani mielettömästi poissa ollessani. En suoranaisesti ahdistu hänen läsnäolostaan, vaan siitä, että tiedän hänen "odottavan" seksiä. Se on ollut pitkään suoritus minun puolelta, johon tosin olen laittanut ns. stopin jo muutama kuukausi sitten. Kerroin rehellisesti, etten halua ja en tiedä mistä se johtuu (...en ollut ehkä ihan rehellinen, mutta miten sanoa rakastamalleen ihmiselle, ettei halua juuri häntä? Kun jo tuon toisenkin asian sanominen mursi hänen sydämensä. Etten enää jaksa yrittää haluta.Tämä on siis tarkoittanut sitä, että hän on odotellut aloitettani...

        No, meni reilut kaksi viikkoa ja tsemppasin. Totesinpa vaan, ettei seksi tuntunut miltään. Salaa toivoin, että halu olisi jostain yllättänyt:/. Tämä seksikerta myös kalautti minut maan pinnalle kuin kuivan kalan maalle. Alamäkeä, sitä tämä on. Ja sellaista, josta ei ole paluuta :(.


      • Miesasiamies

        No mitä sitten täällä kyselet kun kerran olet jo päätöksesi tehnyt.


      • Miesasiamies

        ..Itseasiassa, sä tarvitsisit kunnon panon mieheltä etkä miltään vikisijältä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe