Kuinka tottua seksittömyyteen?

N.T

Kuinka siis olette kestäneet seksittömyyden suhteessa? Mieheni on nyt päättänyt olla harrastamatta seksiä kanssani, tätä on jatkunut lapsemme syntymästä saakka, pahentunut vain ajan kanssa. Lapsi on kohta 1,5 vuotta. Viimekerrasta on yli 2kk aikaa ja sekin kerta oli miehen osalta täysin "blaaaah"-asenteella. Sitä aiemmin seksiä on harrastettu max kerran kuussa, lapsen syntymän jälkeen siis. Ennen raskautta seksiä oli ihan ok määrä, eli kerran kaksi viikossa. Se siis on se määrä mihin voin sopeutua, mutta lisääkin kelpaisi.

No se on selvää, että halumme ei kohtaa. Olen koittanut selvittää miksi hän ei halua, mutta syytä en oikein ole saanut. Aina on eri syy, milloin olen ollut liian huonolla tuulella.. no aloin aktiivisesti positiivisemmaksi ja paremmantuuliseksi, se ei auttanut. No sitten oli se, kun olen kuulemma etäinen, myönsin sen ja aloin päästää häntä taas lähemmäksi, henkisesti ja fyysisesti, mutta ei auttanut. Olemme rajoittaneet myös tietokoneaikaa, koska se vie suhteelta kaiken ajan. Sekään ei auttanut. Olen laihduttanut, olen laittautunut, olen pyytänyt suoraan, olen vihjaillut, olen antanut omaa aikaa. Olen puhunut, olen tukenut, olen vetäytynyt ja tullut takaisin. Olen kysynyt, saisinko ulkoistaa seksin, jos hän sitä kerran halua, no sehän se virhe olikin. Pettänyt en ole, enkä siihen varmaan pystyisikään, mutta jos suhde olisi seksin saralla avoin, miksi ei.

Seksi meillä on aina ollut hyvää, osaan ottaa suihin hyvin ja olen aktiivinen sängyssä. Ajanpuute kuulemma vaivaa, ja se että käteenveto on niin paljon helpompaa ja nopeampaa. Eli siis kerran viikossa hän tarvitsee helpotusta, mutta ei minun kanssani.

En tiedä voiko tälle enää mitään, mutta eroonkaan tämän takia en ainakaan vielä ole valmis. Kuitenkin apua tarvitsen seuraavaan ongelmaani, eli raivoon. Olen vihainen seksittömyyden takia. Olen suuren osan ajasta ihan normaali, mutta kun jossain vaiheessa palaa käpy joko töissä tai kotona, raivostun ihan täysin. En toki ala riehumaan, mutta raivo, se sumentaa silmäni, se pakahduttaa sydämeni, se täyttää kaiken. Haluaisin huutaa, satuttaa jotain, seota ihan täysin! Mutta en tietenkään mitään tee, se on selvä, mutta oma oloni on äärettömän tukala. Jokainen soluni kaipaa seksiä, rakkautta, läheisyyttä, enkä pysty muuta ajattelemaan, jos ei ole jotain aktiivista tekemistä. Pinnani on olemattoman tuntuinen, kun ennen en mielestäni raivostunut juuri lainkaan. Miten voisin päästä näistä tunteista eroon? Tai ainakin lieventää niitä, jotta oma elämäni olisi siedettävämpää?

49

613

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Halukas_nainen

Miksi seksittömyyteen pitäisi tottua? Jos olet seksuaalinen ihminen, jolla on normaalit tarpeet, älä jää tuollaiseen suhteeseen. Katkeroidut vain. Sellainen suhde ei yksinkertaisesti toimi, missä toinen haluaa ja toinen ei. Jos miehesi ei halua tehdä tilanteelle mitään, sinulla on kolme vaihtoehtoa: a) eroat, b) otat rakastajan tai c) et harrasta seksiä enää ikinä muiden kuin itsesi kanssa. Viimeinen vaihtoehto on aika kamala ja toinen johtaa ennen pitkään eroon, joten näkisin, että ainoaksi vaihtoehdoksi jää eroaminen ilman kolmatta osapuolta. Siis jos seksi on sinulle tärkeää. Jos se ei ole, sittenhän voit jatkaa suhdettasi.

• asiantuntijalle

Seksin panttaaminen vaikka itsetyydytystä harrastaisi voi olla suhteessa valtataistelua. Se voi olla myös monenlaista muuta. Suosittelen pariterapiaa/seksuaaliterapiaa.

• sheila_t

Miksi seksittömyyteen pitäisi tottua?

Mitä töitä mies tekee? Onko stressiä? Entä muita murheita? Tietokoneaikaa on jo rajoitettu, ok. Pitäisikö rajoittaa lisää? Miten olisi myös runkkauskielto? Kannattaisi mennä terapeutin pakeille käsittelemään aihetta. Ennen kaikkea miehelle pitäisi tehdä selväksi, ettei tuollainen peli vetele. Siitä seuraa ero.

• Selkeääähejj

"Ettei tuollainen peli vetele" Kyllä vetelee. Juurihan vetelee niin tässä asiassa ku mies käteensä.
        Jos mies ei halua seksiä niin mies ei halua seksiä.

Jos syyt jatkuvasti vaihtelee, kaiken takana on jokin muu.

Jos pipari tuolle joulupukille kelpaisi, muori leipoisi jatkuvalla soitolla. Vaan eipä leivo.

Mies ei halua seksiä naisen kanssa. Se miksi ei, on syy mitä mies ei kerro. Näkeehän sen. Joka kerta eri syy miksi ei heru. Selkeää.

• N.T

Eikö tosiaan ole keinoa päästä raivosta eroon? Kuten aloituksessa sanoin, en tahtoisi erota ja pettäminen ei ole vaihtoehto. En haluaisi katkeroitua ja jäädä märisemään tilannetta koko elämäkseni.. En tiedä voiko omaa haluaan sammuttaa, mutta voiko sen kanssa oppia elämään..?

En tiedä tarvitseeko seksittömyyteen tottua ja tarvitseeko sitä ja tätä jo onko se ja tuo pakollista.. Mutta haluaisin lapselleni perheen, ehyen kodin ja vanhemmat. Olen nähnyt uusioperheen eloa, tiedän kuinka omallenikin tulee käymään, jos uusiokuvioon joudun.

Mies ei tee mitään stressaavaa, on opiskelemassa työkkärin kautta uutta alaa, joka häntä kiinnostaa. Hänen elämässään ei ole mitään ongelmaa muuta kuin minä ja minun haluni, sekä lapsemme, joka pitää hänet erossa tietokoneestaan. Tietokoneaika on rajattu senverran hyvin, ettei siitä voi ongelma johtua. Runkkauskielto menee jo niin överiksi, etten ala sellaisesta edes puhumaan. Terapiaan tuskin on rahaa saati lähtijöitä, ja olemme ongelmistamme puhuneet jo senverran että varmasti on tullut jo selväksi, ettei näin voi elää. Mies vaan .. surkuttelee. Että on niin huono mies, ettei osaa olla parempi. Ero oli jo tapetilla aiemmin, se kuulemma johti haluttomuuteen, vaikka seksiä oli todella harvoin jo ennen asian esillenostoakin, mutta tämä yli 2kk seksittömyys alkoi siitä keskustelusta, kun sanoin, etten voi elää näin ja olen todella väärä ihminen elämään puutteessa. Paljon ymmärtää ja haluaa parempaa, mutta on kuulemma liian herkkä harrastaakseen seksiä, kun on niin paljon ongelmia. Kun kysyn mikä vaivaa, saan kaikenmaailman saivartelua juuri tuosta, että olen liian kiukkuinen ja sitä ja tätä, saivarteluksi tiedän siitä, että kun ongelma korjaantuu, tulosta ei synny kuitenkaan.

Itse epäilen, että hän ei vaan rakasta minua lainkaan, on vain suhteessa, jottei tarvitse olla yksin. Hän on hyvä mies ja siksi tässä edelleen ihmettelen tilannetta, enkä ole evakuoinut itseäni. Se vaan on todella vaikeaa, kun oma aviomies ei koske, ei halua eikä kaipaa.

• lkdsjfldsfkgj

Kuulostaa tutulta, aivan kuin eksäni. Sillä erotuksella, että meillä ei ole lapsia. Minä päädyin olemaan viitisen vuotta ilman seksiä, kun hän ei sitä millään konstilla halunnut - ja sitten hän tapasi nuoruudenihastuksensa satunnaisella baarireissulla ja huomasikin haluavansa itse asiassa tosi paljon. Ovat nykyään naimisissa.

• jaanaX_67

"hän ei vaan rakasta minua lainkaan, on vain suhteessa, jottei tarvitse olla yksin."

Näin ajattelen myös minä. Vaihtoehto on myös, että mies runkkaa ja harrastaa seksiä jonkun toisen naisen kanssa "jonka kanssa ei ole ongelmia, joka ei ole kiukkuinen eikä sitä eikä tätä...".

• asiantuntijalle

Terapiaan meno ei ole rahasta kiinni, kun sitä on saatavilla ilmaiseksi kirkon perheasiainneuvottelukeskuksesta (ei tarvitse kuulua kirkkoon eikä käsitellä uskonnollisia asioita) ja kunnallisista perheneuvoloista ihan ilmaiseksi. Itsekään en kirkkoon kuulu, hyvää työtä tekevät. Pikkulapsiperheet pääsevät jononkin ohi.

Mutta se, jos ei halua mennä, on tietysti eri asia. Jos keskenään on keskusteltu, se on täysin eri asia kuin terapiassa keskustelu. Siksihän terapiaan mennään, kun keskenään ei osata asiaa ratkaista. Toisaalta terapia ei myöskään ole patenttiratkaisu, vaan uslkopuolinen auttaa keskustelemaan asioista uudella tavalla. Se ei kuitenkaan onnistu jos jompikumpi ei suostu kuuntelemaan toista yhtään. Silloin on ero ihan hyvä ratkaisu.

Mutta eihän ketään voi pakottaa terapiaan. Miehesi on sanonut, että hänen mielestään on ongelmia, mutta sinun mielestäsi ainoa ongelma on seksittömyys ja muu on vain selittelyä. Tuossahan on jo aika iso parisuhdeongelma, joka ei liity mitenkään seksiin. Kuulostaa siltä, että sinun on vaikea ymmärtää miehesi ajatusmaailmaa ja hänen ehkä sinun maailmaasi.

Isoin riski lapsellesi on toimimaton parisuhde. Keskimäärin terapiakäyntejä tarvitaan 3-8, joten vaikka menisi yksityiselle, niin kustannus on varmasti pienempi kuin avioeron kustannus. Yksityisesti maksaa noin satasen, jos kerran kuussa käy, niin kustannus vastaa paria kauppareissua. Ja kuten sanoin, niin ilmaiseksikin terapiaa on saatavilla.

• M47vee

Meillä oli lasten syntymän jälkeen noin 10 vuoden tauko seksissä, mitä nyt itsemme kanssa harrastettiin. Ennen lapsia varmaan 3-4 kertaa viikossa, joskus jopa päivittäin.

Tilanne meni vahingossa tuollaiseksi, kun vauvojen ollessa pieniä nukuttiin eri huoneissa. Äiti vauvan kanssa ja minä yksin, jotta jaksoin herätä töihin. Työt oli sellaista, että etenkin talvisin keikka milloin missäkin 200-300 km päässä, eli kotoa autolla liikkeelle noin klo 6 ja takaisin kotiin klo 19-21. Jos vauva olisi valvottanut, niin kolari ennenpitkää, ajattelimme.

Eri makkareissa kun olimme, niin seksi jäi pois ihan itsestään myös loma-aikaan. Vähitellen emme kumpikaan tunteneet erityistä vetoa. Aseksuaaliseksi varmaan meitä pitäisi kutsua. Nuoruudessa oltiin toki innokkaita, joskin molemmat vähän arkoja ja vaimo sellainen perinteisesti kasvatettu ujo ja estoinen kotityttö.

Yllättävän hyvin seksittömyyteen tottui. Itse asiassa molemmat pidimme jotenkin vapauttavana, että ei ole oikein mitään kiinnostusta seksiin. Voi pelata vaikka mitä flirttiä tuntemattomien kanssa, kun ei kuitenkaan tule tartuttua tilaisuuteen.

Vähitellen kaikki fyysinen kontakti jäi. Ei puhuta eikä pussata -tilanne sopi hyvin molemmille, olimme kuten veli ja sisko, ei kuten pariskunta.

Painoakin alkoi molemmille tulla ja TV:n ääressä tai netissä roikuttua. Itse turposin 10 vuodessa noin 25kg ja vaimo liki saman verran.

Kriisihän tuosta lopulta tuli. Kun lapset olivat jo jonkin aikaa olleet omissa huoneissa ja me samassa makkarissa, mieleen tuli josko haluaisi kuitenkin vähän harrastaa seksiä. Rouva ei ensin pienestä tai vähän selvemmästä vihjailusta tajunnut mitä olisi tapahtumassa, joten ajattelin ettei häntä enää kiinnosta joko seksi tai minä....

Seksittömässä suhteessa en kuitenkaan halunnut (enää) elää, joten ilmeisesti ero edessä ja uuden kumppanin etsiminen, ajattelin. Motivaatiotekijät oli olemassa elämäntapojen korjaamiseen - kroppa "rantakuntoon" ja nopeasti. Alle vuodessa entinen 175cm/100kg on nyt 78kg, vyötärö 110 cm > 88cm ja liikunnan myötä esim. cooperissa paremmassa kunnossa kuin lukiolaisena.

Meidän suhde ei sitten ajanut karille, vaan kävimme muutaman keskustelun ja lopulta väärinkäsitykset selvisivät. Molemminpuolista luuloa, että toinen ei enää ole kiinnostunut miehenä/naisena puolisostaan ja loppuikä eletään sitten kaveriavioliitossa.

Suht tyytyväisiä ilmeisesti olemme molemmat, joskin vähän kiihkeämpää suhtautumista toisinaan toivoisi. Kuten myös 1-2 kertaa/viikossa tahtiin verrattuan vähän useammin... Ei aikuisena toki tarvitse koko ajan roikkua toisissa kiinni kuten jotkut teinit koulun käytävällä, mutta jotain vetoa voisi osoittaa/feikata tuntevansa. Vielä on kehityskeskusteluun aihetta.

Pitkä vuodatus tulikin. Varmaan aika extreme esimerkki pariskunnan seksittömästä jaksosta. Osoituksena siitä, että ongelmista voi päästä yli jos suhde on muuten ok ja asiasta keskustellaan. Mutta pelkään pahoin että täysin seksitön tila, jos on toisen mielestä epätyydyttävä asia, johtaa jossain vaiheessa eroon. Viimeistää neljä-viisikymppisenä, kun fysiikka vielä toimii ja haluaisi "elää" kun vielä tilaisuus on.

• Mixl

Kiitos tuosta kirjoituksesta. Meillä on juurikin tuota mitä kirjoitit. Tosin olemme vielä alkumetreillä ja tuntuu kyllä aika toivottomalta. Antoi paljon voimia jatkaa eteenpäin tuo sinun tai teidän tarina!

• Iskä36vee

Mulla on m47vee:n kans vähän sama tilanne. Jo toisen muksun jälkeen seksi väheni radikaalisti ja nyt 3n lapsen kohdalla se on lähes kuollut. Nukutaan eri huoneissa ja äiti nukkui vauvan kanssa. Seksiä ei tuu harrastettua koska on iin väsynyt ja ei oo aikaa eikä paikkaa. Silloin kun saamme koko koko pesueen muutamaks tunniks hoitoon niin yritämme sekstailla mut se tuntuu niin teennäiseltä. Aikalailla 2-3 kk välein yritetään räpeltää. Mä pidän koppani kunnossa runkkaamalla vähintää 4-5 krt viikossa. Muuten meidän suhde voi tosi hyvin ja kaikki toimii mut tää seksi/seksualisuus on kai meillä kummallakinvähä hukas näiden 6 lapsivuoden jälkeen. En aio erota enkä petä. Ollaan puolison kanssa juteltu tästä asiast että seksi saattaa jäädä jossain vaiheessa mutta palanee kun lapset kasvaa. Tähän minä tyydyttäydyn ja jos nyt parin kolmen vuoden jälkeen tilanne on yhtä jäässä niin pitää viim. Silloin alkaa tehdä peliliikkeitä.

• m47vee

Lisää yritystä kun lapset kasvavat, tehkää pitkän tähtäimen huolto-ohjelma parisuhteelle. Suhde tarvitsee ylläpitoa, huoltoa ja korjausta siinä missä autokin.

Muuten voi olla joskus äkkiä "game over" kuten meillä oli todella lähellä. Itse muutuin vähään tyytyväisestä nelikymppisestä sohvaperuna-nörtistä ihan toiseen ääripäähän, seksinnälkäiseksi urheilija-terveysintoilijaksi, joka halusi perheen lisäksi myös toimivan parisuhteen. Heti naps saman tien, tai mielummin jo eilen.

Jos ei oma vaimo innostu, niin uutta kehiin. Ehdin jopa perustaa nettideittiprofiilin, tosin ilman kuvaa ja vähän muokatuilla yksityiskohdilla. Kuitenkin niin että vastaisi nykyistä perhetilannetta, työelämän asemaa ja koulutusta, harrastuksia, toiveita jne. Ei tarkoitus ollut alkaa petää, vaan varautua hakemaan toinen puoliso jos ero tulee. Rohkaisevaa oli todeta, että vähän alta nelikymppisellä tupakoimattomalla ja raittiilla suht hyväkuntoisella ja kunnon töissä olevalla vaikutti olevan vielä jotain mahdollisuuksia toiselle kierrokselle.

Se voi olla toinen teistä, joka joskus äkkiä havahtuu epätyydyttävään tilanteeseen, joten parempi puuttua asiaan ennakoivasti jo nyt. Tuo "herääminen" voi tapahtua niin nopeasti, että toinen ei pysy perässä.

• pariskunta39-35

http://www.iltalehti.fi/seksuaalisuusjasuhteet/2015110820632946_se.shtml

Kun seksiä ei saa niin se on yhtä kuin suhteen loppu. Ehkä jaksat vielä hiukan aikaa tuota mutta ero tulee yhtä varmasti kuin kovat pakkaset. Seksittömyys johtuu myös ulkonäöstä ja siksi se ei halua sinua, et ole kai enää se fitness typy jolla oli tiukka vartalo vaan olet löysä kuin taikina koska synnyttäneet lihoo etkä ehdi treenata. Miehesi haaveilee toisista naiista jo jolla on seksikkäämpi kroppa, et ehkä usko että se ei sulle kerro. Lapsen syntymän jälkeen monet eroo kun ensin sinnittelevät pari vuotta.

• M47vee

Lähes kaikki toki unelmoi niistä fitness typyistä, mutta harva neli-viisikymppinen oikeasti odottaa oman vaimon olevan sellainen. Useimmilla on sentään tervettä realismia. Kunhan kumppani vähän harrastaisi liikuntaa ja pitäisi syömisen kohtuudessa. Sama toki pätee miehiinkin. Ei löysä kaljamaha varmaan naisia sytytä, oli miten paksu lompakko tahansa.

Lihoaminen on yksinkertaisesti siitä kiinni, että syö liian paljon ja epäterveellisesti. Jos ahmii karkkia, jätskiä ja pullaa yms. telkkarin tai facebookin ääressä, niin ihme jos ei perse leviä. Makea koukuttaa yleensä naisia ja grilliruoka miehiä.

Toki hienoa jos oma puoliso on timmissä kunnossa, mutta vastenmieliseksi kokeminen edellyttää melkoista ylipainoa, sanoisin ainakin 20 kg liikaa ja BMI selvästi yli 30.

Näin keski-ikäisenä nykyään liikunnallisena miehenä eniten ärsyttää, jos ei ole mitään itsekuria "eikö se prrkele osaa yhtään katsoa, miten ahmii herkkuja" tai "eikö se löydä puolta tuntia aikaa pari kertaa viikossa kuntoiluun, jättäisi telkkarin vähemmälle".

• halukas_nainen

Miksi olet itsellesi noin armoton? Onko se nyt lapsellekaan hyvä parisuhteen malli, jos vanhemmista toinen on koko ajan ihan kypsä toiseen? Lapsesi on vielä pieni, joten tottuisi eroon varmaan ihan hyvin. Minusta on ihan älytöntä, että voimakasviettinen ihminen yrittää tukahduttaa omat normaalit halunsa. Näethän itsekin, mitä se sinulle aiheuttaa. Jos et juurikaan haluaisi seksiä, et tekisi niin suurta uhrausta, mutta nyt selvästikin teet. Miten katkera ja vihainen olet vuoden päästä, entä viiden tai kymmenen? Että meni sitten se elämä hukkaan täysin väärän kumppanin kanssa. Mitä järkeä?

• kuivaatäälläkin

Tästä tuskin on mitään apua, mutta itse olen vain oppinut hyväksymään sen, ettei sitä seksiä saa kuin sen kerran kuussa.. Aiemmin oli mullakin TÄYSIN samanlaisia tunteita kuin mitä sä käyt tällä hetkellä läpi, olin täynnä raivoa, surua, turhautuneisuutta ja olisin vaan halunut rikkoa jotain!
      Mutta näköjään siihen puutteeseen oppii kasvamaan kiinni :/

• nussija-ytmi

Jos se ei nussi sinua niin ei se myöskään rakasta sinua. On aivan tyhmää väittää muuta, seksi kun loppuu niin loppuu suhde. Monet kituu vuosia suhteessa jossa ei ole mitään hellyyttää ja läheisyyttä joten mieti nyt halutako olla vuosia suhteessa ilman kosketusta.

• huonoja-neuvoja-sinulle

Vastaus kysymykseen: kuinka olemme tottuneet seksittömyyteen.

Helposti, koska meillä sitä ei ollut koskaan (minä olen aseksuaali ja sille toiselle taas on tärkeämpää olla minun puolisoni kuin hässiä menemään. Hän tietää, että raiskaamalla minut hän pääsisi takuuvarmasti myös eroon minusta, joten hän ei halua tehdä sellaista. Lisäksi hän ei pidä seksiä lainkaan tärkeänä osana elämää noin muutenkaan. Kuten en luonnollisesti minäkään, koska aseksuaalisuus). Tähän on turha kenenkään tulla nillittämään yhtään mitään, koska tämä suhde toimii meillä ja on aito ja hellä ja läheinen.

Sitten siihen aloittajan ongelmaan:

En lukenut kaikkia viestejä, joten tämä on voitu jo sanoa, mutta oletko koettanut, että viettäisitte muuten vain yhteistä laatuaikaa noin niinkuin ensiksi? Ehkä mies kokee, että kaikki mitä teet (hänen hyväkseen / kanssaan) on yritys päästä pukille. Se voi vain heittää lisää vettä myllyyn hänen "en halua hässiä" -aatteessaan. Väitän, ettei ongelma ole pelkässä seksissä, vaan suhteessanne on jotain syvempääkin vikaa, joka siis heijastelee nyt tuohon seksiin. (En tosin ole psykologi tai mikään sellainen, mutta noin olen sen huomannut menevän kavereiden suhteissa: suhteessa on jotain vialla ja se integroituu sitten johonkin tiettyyn asiaan, josta tulee "hallintakeino"..)

Vähättelemättä häsäämisen tärkeyttä sinulle/teille, voisitko yrittää tehdä miehen kanssa jotain muuta vähän aikaa, jotta lähentyisitte uudelleen henkisesti? Ehkäpä mies sitten alkaisi lämmetä ajatukselle seksistäkin uudelleen. Tai kertoisi sitten ainakin pitävän syyn, miksi hän on muuttanut kantaansa asian suhteen.

Jos olet kovin seksuaalinen, yritä jonkin aikaa masturboida (kunnes mies taas on mahdollisesti kiinnostunut), niin pääset purkamaan halujasi väliaikaisesti niin. Voihan miehellä olla vain jokin itsensäetsimisvaihe meneillään..

Aika huonoja neuvoja nämä, mutta jokunen kaveri pärjäsi vastaavilla ja heidän tilanteensa meni sitten eteenpäin ihan omalla painollaan ja nykyään on taas suhteet kunnossa. :)

• viestintäongelmaa

Mieslukijana myönnettävä et mielestäni olet oikeilla jäljillä. Luultavasti kyse on läheisyyden puutteesta, kuten aloittajan mies tuolla itse edellä jo sanonut on.

Jos ja kun nainen on uhkaillut erolla, ja mikä pahinta, uhkaillut jopa ulkopuolisella suhteella, jos ei mies ala haluta enemmän, niin tämä on pahinta laatua oleva uhkavaatimus, eli hän on asettanut ehdon rakkaudelleen. Tällainen uhkavaatimus yksinkertaisesti estää läheisyyden, ja sitäkautta terveen halukkuuden syntymisen.

Mies on siis luultavasti "lamaantunut pelosta" mutta ei kykene tilanteen vakavuutta tuomaan esille, tavalla jonka nainen ymmärtäisi. Hän puhelee ongelmastaan ikäänkuin "järkevästi", säilyttäkseen kasvonsa, ja nainen uskoo hänen "selityksiään", käsittämättä että todellisuudessa mies pelkää "kuollakseen" hänen toteuttavan uhkauksiaan.

• siitäsinäkinsynnyit

En ennen tiennyt, että aseksuaalit suhtautuvat halveksivasti seksiin ja käyttävät siitä rumaa kieltä. Luulin, että he vain eivät harrasta sitä. Kaikkea sitä oppii täällä suomi24:ssäkin näköjään, vaikka ei edes haluaisi.

• mitäsäheebopuhut
        siitäsinäkinsynnyit kirjoitti:

En ennen tiennyt, että aseksuaalit suhtautuvat halveksivasti seksiin ja käyttävät siitä rumaa kieltä. Luulin, että he vain eivät harrasta sitä. Kaikkea sitä oppii täällä suomi24:ssäkin näköjään, vaikka ei edes haluaisi.

Eihän tuossa ollut mitään halveksivaa?

Mitä tulee "rumaan kieleen", niin olen kuullut kyllä paljon pahempaa kieltä niin seksistä kuin muustakin, ihan seksuaalienkin keskuudesta. Mm. oma mieheni: "haluttaaks naida?" :DDDDD Eikä se sano edes vitsinä vaan ihan käyttää tota naimista niinkuin yleisenä sanana tästä asiasta............. Tosin aika härski kieleltään muutoinkin. :')

Ps. aseksuaalit voinevat suhtautua kaikella skaalalla seksiin niin neutraalista inhoavaan, kuten muutkin ihmiset.

• lust
        viestintäongelmaa kirjoitti:

Mieslukijana myönnettävä et mielestäni olet oikeilla jäljillä. Luultavasti kyse on läheisyyden puutteesta, kuten aloittajan mies tuolla itse edellä jo sanonut on.

Jos ja kun nainen on uhkaillut erolla, ja mikä pahinta, uhkaillut jopa ulkopuolisella suhteella, jos ei mies ala haluta enemmän, niin tämä on pahinta laatua oleva uhkavaatimus, eli hän on asettanut ehdon rakkaudelleen. Tällainen uhkavaatimus yksinkertaisesti estää läheisyyden, ja sitäkautta terveen halukkuuden syntymisen.

Mies on siis luultavasti "lamaantunut pelosta" mutta ei kykene tilanteen vakavuutta tuomaan esille, tavalla jonka nainen ymmärtäisi. Hän puhelee ongelmastaan ikäänkuin "järkevästi", säilyttäkseen kasvonsa, ja nainen uskoo hänen "selityksiään", käsittämättä että todellisuudessa mies pelkää "kuollakseen" hänen toteuttavan uhkauksiaan.

"tämä on pahinta laatua oleva uhkavaatimus, eli hän on asettanut ehdon rakkaudelleen. Tällainen uhkavaatimus yksinkertaisesti estää läheisyyden, ja sitäkautta terveen halukkuuden syntymisen."

Mies ehkä kokee tuon uhkavaatimuksena, mutta sitähän se ei ole. Rakkaudelle ei voi asettaa ehtoja, mutta parisuhteelle voi. Ei kenenkään ole pakko jatkaa seksittömässä suhteessa; se on tosiasia, ei uhka. Tosin halukkuus ei synny vonkaamalla seksiä. Mutta asiasta puhuminen on ainoa tapa viestiä kumppanille ongelmasta nimeltä seksinpuute.

Vaikka ajattelen oikeasti, ettei seksin puutteessa ole läheskään aina kyse pelkästä seksin puutteesta. Parisuhteesta puuttuu jotain hyvin keskeistä.

• siitäsinäkinsynnyit
        mitäsäheebopuhut kirjoitti:

Eihän tuossa ollut mitään halveksivaa?

Mitä tulee "rumaan kieleen", niin olen kuullut kyllä paljon pahempaa kieltä niin seksistä kuin muustakin, ihan seksuaalienkin keskuudesta. Mm. oma mieheni: "haluttaaks naida?" :DDDDD Eikä se sano edes vitsinä vaan ihan käyttää tota naimista niinkuin yleisenä sanana tästä asiasta............. Tosin aika härski kieleltään muutoinkin. :')

Ps. aseksuaalit voinevat suhtautua kaikella skaalalla seksiin niin neutraalista inhoavaan, kuten muutkin ihmiset.

"toiselle taas on tärkeämpää olla minun puolisoni kuin hässiä menemään. Hän tietää, että raiskaamalla minut hän pääsisi takuuvarmasti myös eroon minusta, joten hän ei halua tehdä sellaista"

Tätä samaa tuo postaa vähän joka ketjuun. Sanomana on tiivistetysti: jos todella rakastaa toista, niin ei halua tehdä mitään niin iljettävää kuin seksi.

• M47vee
        lust kirjoitti:

"tämä on pahinta laatua oleva uhkavaatimus, eli hän on asettanut ehdon rakkaudelleen. Tällainen uhkavaatimus yksinkertaisesti estää läheisyyden, ja sitäkautta terveen halukkuuden syntymisen."

Mies ehkä kokee tuon uhkavaatimuksena, mutta sitähän se ei ole. Rakkaudelle ei voi asettaa ehtoja, mutta parisuhteelle voi. Ei kenenkään ole pakko jatkaa seksittömässä suhteessa; se on tosiasia, ei uhka. Tosin halukkuus ei synny vonkaamalla seksiä. Mutta asiasta puhuminen on ainoa tapa viestiä kumppanille ongelmasta nimeltä seksinpuute.

Vaikka ajattelen oikeasti, ettei seksin puutteessa ole läheskään aina kyse pelkästä seksin puutteesta. Parisuhteesta puuttuu jotain hyvin keskeistä.

Kyllä erolla tai ulkopuolisella suhteella uhkaaminen, jo asiasta vihjaaminenkin, on uhkavaatimus. Miten ihmeessä se ei sitä olisi, jos asia niin koetaan? Tässä miehen ja naisen logiikka on niin erilaista, että ei taideta puhua samaa kieltä ja hankalaa tilannetta vaikeutetaan lisää.

Naisten olisi syytä tiedostaa, että miehet ottavat yleensä puheet kirjaimellisesti. Ei kannata vakavalla naamalla sanoa jotain, jos oikeasti tarkoittaakin päinvastaista. Be carefull what you wish for, sanovat englantilaiset.

Itse miehenä kokisin eropuheet tai ulkopuolisen seuran hakemiseen liittyvät kommentit todellisena "game changerina". Tuollaisen suorastaan vihamielisen uhkauksen jälkeen hyvään suhteeseen liittyvä molemminpuolinen vastavuoroinen luottamus olisi nollassa, jos ei peräti negatiivinen.

Suomeksi sanottuna, erolla uhkaaminen tai ilmoitus seuran hakemisesta tarkoittaa että suhde on lopussa. Tavarat pakettiin, menoksi, ja uutta kumppania etsimään.

• ässienässähihassa
        siitäsinäkinsynnyit kirjoitti:

"toiselle taas on tärkeämpää olla minun puolisoni kuin hässiä menemään. Hän tietää, että raiskaamalla minut hän pääsisi takuuvarmasti myös eroon minusta, joten hän ei halua tehdä sellaista"

Tätä samaa tuo postaa vähän joka ketjuun. Sanomana on tiivistetysti: jos todella rakastaa toista, niin ei halua tehdä mitään niin iljettävää kuin seksi.

Tyyppi on luultavasti ihan satunnainen kirjoittaja, tuo on yleinen tuntemus aseksuaaleilla..... Ettekä te seksuaalit sen parempia ole, haukuttu Ässiä retardeiksi ja viallisiksi ja epänormaaleiksi..... Sitä on paljon ollut täällä s24 palstalla sekä muuallakin. Että älä yhtään leiki pyhimys siinä.

T. Toinen ässä.

• 76757564
        M47vee kirjoitti:

Kyllä erolla tai ulkopuolisella suhteella uhkaaminen, jo asiasta vihjaaminenkin, on uhkavaatimus. Miten ihmeessä se ei sitä olisi, jos asia niin koetaan? Tässä miehen ja naisen logiikka on niin erilaista, että ei taideta puhua samaa kieltä ja hankalaa tilannetta vaikeutetaan lisää.

Naisten olisi syytä tiedostaa, että miehet ottavat yleensä puheet kirjaimellisesti. Ei kannata vakavalla naamalla sanoa jotain, jos oikeasti tarkoittaakin päinvastaista. Be carefull what you wish for, sanovat englantilaiset.

Itse miehenä kokisin eropuheet tai ulkopuolisen seuran hakemiseen liittyvät kommentit todellisena "game changerina". Tuollaisen suorastaan vihamielisen uhkauksen jälkeen hyvään suhteeseen liittyvä molemminpuolinen vastavuoroinen luottamus olisi nollassa, jos ei peräti negatiivinen.

Suomeksi sanottuna, erolla uhkaaminen tai ilmoitus seuran hakemisesta tarkoittaa että suhde on lopussa. Tavarat pakettiin, menoksi, ja uutta kumppania etsimään.

Jos tai kun nainen kärsii esim. seksin puutteesta, tai haluaa erota, niin miten asia mielestäsi pitäisi esittää miehelle "oikein"? Miten mies ei kokisi asiaa uhkavaatimuksena, miten vaimon pitäisi asia toisin ilmaista? Tosiasiahan on, ettei kaikkea voi ilmaista toiselle kukkaiskielellä, etenkään niin, että puoliso ottaisi sen tosissaan. Sellaiseen olen törmännyt usein, että mies sanoutuu täysin irti vaimonsa ongelmasta, eikä suostu ymmärtämään omaa osuuttaan asiaan. Kuten sinäkin tässä teet. Vaimo ei saisi haluta seksiä, koska mieskään ei halua; mies kokee sen uhkavaatimuksena. Vaimon pitäisi aina olla tyytyväinen mieheen, parisuhteeseen, kun mieskin on. Arvaapa kuule onko vaimon luottamus mieheen nollassa tällaisen jälkeen? Miten voi luottaa mieheen, joka haluaa vaimon, josta ei ole mitään "harmia" eli joka myötäilee miehen tahtoa?

"Ajanpuute kuulemma vaivaa, ja se että käteenveto on niin paljon helpompaa ja nopeampaa. Eli siis kerran viikossa hän tarvitsee helpotusta, mutta ei minun kanssani."

Olisiko sinusta parisuhteesi tolallaan, jos vaimosi sanoisi tuon saman? Ajanpuute vaivaa, oma käsi toimii tehokkaammin, parisuhde seksi kanssasi vain rasittaa. Ihan sama, vaikka haluat seksiä enemmän. Siinähän haluat, oma asiasi. Mutta tyytyväinen pitää silti olla.

• M47vee

Jos eroa ja/tai muuta seuraa haluaa, asia on esitetty ihan oikein jos niin sanotaan, ja viesti menee varmasti perille. Ei tarvitse kaunistella.

Minä tarkoitin aikaisemmalla kommentillani, että ei pidä nostaa "erokorttia" esille jos ei oikeasti ole valmis myös eroamaan. Puheidensa mittainen pitää olla.

Seksittömyys tai kovin erilaiset halut ovat pariskunnilla yleinen ongelma. Näin meilläkin. Itse kaipaisin läheisyyttä, esileikkiä ja seksiä muutaman kerran viikossa. Vaimolle riittää pari kertaa kuussa eikä edes silloin ole kovin oma-aloitteinen. En ole lähtenyt uhkailemaan vaan siedän tilannetta ja yritän sopeutua ja kovin varovasti kannustaa tai vihjata josko rouva voisi joskus edes leikillään olla oma-aloitteinen. Olisi kiva joskus kokea tuota aloitekykyä vastaanottavana osapuolena, nyt ainoa huomion kokemisen ilo jää siihen kun lenkillä tai salilla joskus huomaan tuntemattomien naisten katseen harhailevan - ikäisekseni kun olen aika hyvässä kunnossa.

• siitäsinäkinsynnyit
        ässienässähihassa kirjoitti:

Tyyppi on luultavasti ihan satunnainen kirjoittaja, tuo on yleinen tuntemus aseksuaaleilla..... Ettekä te seksuaalit sen parempia ole, haukuttu Ässiä retardeiksi ja viallisiksi ja epänormaaleiksi..... Sitä on paljon ollut täällä s24 palstalla sekä muuallakin. Että älä yhtään leiki pyhimys siinä.

T. Toinen ässä.

Jos joku on sitä mieltä, että seksi parisuhteessa ja raiskaaminen ovat sama asia, niin kyllähän se häiriintynyttä onkin. Seksin haluamattomuus taas ei mielestäni ole häiriintynyttä, mutta ei haluttomuus ole myöskään pyhimyksen merkki. Mitä tulee retardiuteen, niin olen ymmärtänyt, että aseksuaalit ovat muuten normaaleja aikuisia, mutta seksiasioissa pikkulapsen tasolla. Muilla haluttomilla on ainakin jokin muistikuva, että miltä tuntui itse haluta ja osalla myös toive sen halun palaamisesta, vaikka haluttomana suhtautuukin seksiin turhana juttuna. Useimmilla ihmisillä on kokemusta myös siitä haluttomuudesta.

(Mikä ihmeen ässä? S niin kuin...?)

• eikannatahuutaasutta
        M47vee kirjoitti:

Miehet just lätkii sitä erokorttia pöytään joka riidan yhteydessä. Sitten ovat kovin hämmästyneitä, kun nainen otti sen ihan todesta. Miehen logiikkaa.

• jkiol

Nyt hakemaan apua ja pian ja sitä esim. neuvolasta. Joten ei tarvitse aina maksaa mitään. Nyt on vain saatava mies mukaan, mutta hae itse ensin. Liian monet eroavat tämän asian vuoksi.
      Onhan miehelläsi paineita, uudelleen opiskelu ei ole ihan pieni asia, myös lapsen tulo tässä tilanteessa. Oliko hän synnytyksessä mukana, siitäkin miehelle voi jäädä jokin trauma eli apua tarvitsette, ette eroa.

• lust

Vastaan sinulle suoraan: et voi päästä raivostasi mitenkään, ellet saa seksiä - mieheltäsi tai joltain muulta. Seksi rentouttaa, saa hormonit hyrräämään sopuisasti, josta puolestaan seuraa, että kaikki sujuu, elämä pyörii paremmin. Erityisesti arveluttaa, ettei miehelläsi (muka) ole aikaa seksiin; runkkaaminen kerta viikossa, ja that is it, hän on tyydytetty. Ei ole normaalia. Teidän suhteessanne on jokin erittäin oleellinen seikka pielessä. Mies ei myöskään rakasta, ei arvosta sinua, koska kokee seksin kanssasi olevan "ajanhukkaa". Sillä rakkaus on nimenomaan aikaa ja kiinnostusta toisen hyvinvoinnista.

Ehdota miehellesi seksivälineitä, joilla hän voi tyydyttää sinut, jos kerran oma vehje ei käy. Mielelläni kuulisin miehen vastauksen. Etenkin kun arvelen mitä hän sanoo. Olenko selvännäkijä?

• jokutoinenmies

"Mielelläni kuulisin miehen vastauksen. Etenkin kun arvelen mitä hän sanoo. Olenko selvännäkijä?"

Tuskin ko. mies on täällä vastaamassa, ja jos olisi ehkä ette ymmärtäisi toisianne. Kyseessä on ilmeinen kommunikaatio-ongelma, eli puolisot puhuvat asian vierestä. Nainen ilmaisee pahaa oloaan kiukuttelemalla ja uhkaamalla, ja mies reagoi ukausten edessä lamaantumalla. Nainen taas tulkitsee tämän lamaantumisen ilmiasun "vittuiluksi" tahalliseksi kiusanteoksi, jona se valitettavasti usein näyttäytyy, ja kiukustuu lisää.

Ja mikä hulluinta, tunteen tasolla kuitenkin useimmat tietävät puolisonsa kärsivän yhtälailla, mutta eivät silti halua ratkaisua tilanteeseen, tulla hänen lähelleen, vaan pitävät jääräpäisesti kiinni omasta "Minä olen oikeassa-ajatuksestaan". Meissä jokaisessa on aimo annos sadistia ja masokistia.

Mutta apua löytyy, kun apua hakee, kuten monet jo edellä neuvovat.

• petiinsiitä

Joo.Näin on.

• nainen32-

Minä olisin eronnut jo aikaa sitten jos mies pihtaa. Laiskuus, jaksaminen ei ole syy olla harrastamatta seksiä. Jokainen jaksaa kun vaan haluaa eikä miehesi halua sinua joten suhteenne on ohi.

• romanticomies

Seksin tarve vaihtelee jokaisella huomattavasti elämän eri vaiheissa. Jos "halukäyrät" kulkevat eri tahtia puolison kanssa on ne vaan synkronisoitava kohdalleen. Lähtökohtana on puolison syvä tuntemus. Omat halut on osattava jättää "jäähylle" joksikin aikaa, jolloin antaa tilaa/aikaa toiselle päästä samaan rytmiin. Halu ja Rakkaus eivät ole sama asia. Ensin tulee Rakkaus...

• nothingelse_67

Miksi siihen pitäisi tottua, miksi kestää?

Erityisesti kiinnitin huomioni tähän:
      "Mieheni on nyt päättänyt olla harrastamatta seksiä kanssani, tätä on jatkunut lapsemme syntymästä saakka, pahentunut vain ajan kanssa."

Ei hyvältä vaikulta "päättänyt". Joko kyseessä madonna-huora kompleksi tai joku muu sellainen. Miksi mies muuten olisi haluton seksiin juuri lapsen syntymän jälkeen? Tai sitten toinen nainen. Normaali mies haluaa seksiä myös lasten syntymän jälkeen. Ikävä kyllä, mutta tosiasia on, että monella miehellä on hirvittävä kriisi jo vaimonsa raskaudenaikana. Usein tämä johtaa sivusuhteisiin.

• Pysyvästiköilman

Törmäsin keskusteluun tässä vaiheessa ja tilanne kuullostaa minusta uskomattomalta, sillä olen itse reilu kolmekymppinen mies ja elän täsmälleen samankaltaisessa tilanteessa mutta meillä tilanne on juuri päinvastoin. Olen jostain syystä aina ajatellut (Media? Ystäväpiiri?) että tilanne voi olla vain näin päin, että nainen ei halua seksiä ja mies haluaa ja että näin päin se voi olla melko yleistäkin. Nyt, kun tilannetta on meillä kestänyt jo vuosia ja olo alkaa olla aika epätoivoinen, niin tuntuu todella väärältä, että siellä jossain on miehiä, jotka saisivat tuottaa naiselleen (ja tietenkin itselleen myös) nautintoa vaikka useita kertoja viikossa mutta he kieltäytyvät tästä. En voi ymmärtää yhtään.

Meillä on käyty pariterapiassa, tehty harjoituksia ja luettu kirjallisuutta ym. mutta tilanne ei ole vuosien saatossa mihinkään muuttunut. Taidoista ei pitäisi olla kyse, sillä sen kerran kun seksiä on, se yleensä aina johtaa myös naisellani orgasmiin, joskus jopa ainoana meistä, etenkin jos annan naiselleni suuseksiä. Nainen on vain jo aikoinaan todennut (ja saman myös myöhemmin terapiassa ym), että häntä ei seksi kiinnosta ja hän pystyisi elämään aivan hyvin kokonaan ilman.

Seksiä on meillä ehkä kerran kuussa, jos sitäkään. Rukkaset saan kuitenkin 5-10 kertaa kuukaudessa ja voin luvata - että erilaisia viettelytapoja on kyllä kokeiltu, kuten kirjoittajatkin varmasti tilanteen tietävät. On äärimmäisen nöyryyttävää saada kuulla kerta toisensa jälkeen, että "ei kiinnosta" ja tässä tilanteessa tuntuu todella katkeralta kuulla, että jollakin on varaa kieltäytyä oman naisensa ehdottamasta seksistä - sillä sitä ehdotusta ei meidän talossa ole naisen suusta kuultu ikinä.

Mutta kai me toivomme itse kukin, että tilanteet tästä jotenkin joskus muuttuvat tai ehkä me joskus löydämme itsellemme samankaltaiset kumppanit - vaikka se ei tässä vaiheessa pienten lasten kanssa houkutteleva vaihtoehto olekaan.

• surusydämen

Surullistahan tämä on. Minäkin olen nainen, jonka miesystävä ei halunnut seksiä. Ei siinä mikään auta, kun toinen ei halua : ( Ei oltu onneksi naimisissa eikä edes asuttu yhdessä, joten ero ei ollut niin vaikea.

Ihmettelen miksi sitä seksiä ei voi antaa toiselle, vaikka itse ei ole kiinnostunut. Jos rakastaa toista aidosti, haluaa tuottaa hänelle mielihyvää. Etenkin teidän tapauksessanne en käsitä, eikö vaimosi ymmärtänyt tätä edes pariterapiassa...? Liukkaria voi käyttää, jos ei oikeasti kiihotu. Ja siinähän voi puolivahingossa tulla naisellekin se laukeaminen kun ihan rakastaan miellyttääkseen alkaa hommiin...

• 439889

"Ihmettelen miksi sitä seksiä ei voi antaa toiselle, vaikka itse ei ole kiinnostunut."

Olen mieluummin ilman kuin otan vastaan velvollisuusseksiä. Itse asiassa olenkin ollut ilman jo toistakymmentä vuotta.

• surusydämen

En tarkoita velvollisuusseksiä, vaan rakkaudella ja toista kunnioittaen annettua, vaikka ei itse olisi kiihottunut. Kyllä ne on eri asia. Itse naisena otatisin mielelläni mieheltä vastaan sormetusta ja nuolemista, jos miehellä ei syystä tai toisesta seisoisi. Jos rakkautta ei ole, silloin kannattaa jo erota.

• Totuttelemalla...mitä pidempään on ilman niin sitä helpommalta se tuntuu. Sitten jos erehtyy harrastamaan ja se sattuu vielä olemaan hyvääkin (sillä kertaa) niin koko vitun rumba alkaa kuta kuinkin alusta, kun taas alkoikin tekeen taas mieli ja toinen tuumaa että katotaan josko taas joskus...

• ajatusjateko

Tee samoin kun moni muukin siinä tilanteessa, hanki vakikaveri hoitamaan puutos.

• Pysyvästiköilman

Olen miettinyt usein tuota samaa, eli miksi siihen seksiin ei ryhdy sillon tällöin vaikka vain rakkauden takia ja samaa on nostettu esiin myös terapeuttien puolesta siellä pariterapiassa. Etenkin kun seksiin ryhdyttyä fiilis on poikkeuksetta aina hyvä ja kiihottuminen tapahtuu aina orgasmiin asti. Joskin tätä nykyä kiihottumisen aloittamiseksi täytyy usein käyttää jotain apuja, (luettuja)fantasioita ym...

Naiseni on vähän tyyppiä "mitään ei tarvitse tehdä mitä ei halua", joten tämä seksi kuuluu siihen samaan sarjaan. Seksiä ei tarvitse harrastaa jos ei tee mieli, ei edes puolisonsa vuoksi. Itse olen eri mieltä asiasta mutta minkäs tuolle mahtaa, ei se tinkaamalla siitä muuksi muutu, kun ei edes ammattilaisten sana siinä auta, Joten keinot ovat vähän vähissä. :/

Kuten kirjoitusketjun aloittajakin mainitsee, aiheuttaa jatkuvasti katkeruutta ja vihaa, enkä itse ole yhtään vuosien mittaan huomannut siinä "helpotusta" tai "tottumista", kun mihin jotkin kirjoittajat viittaavat. Toiset ehdottavat suhteen ulkopuolista kumppania mutta onkohan se nyt ihan sama rakastella rakastamansa läheisen ihmisen kanssa tai jonkin sattumapanon? Hieman epäilen.

• mieshormooni

jos sun miehelläs ois testotasot kunnossa, niin haluis se monta kertaa päivässä.

• mieshormooni
    • suuremmoista

yli 20v.on menny ilman naista mut sitä ahkerammassa käytössä on ollu KÄTENI todella kiihottavat karvaset kourat liukasteen kanssa"voittaa mennen tullen "LAHNAT" naisia ei tartte kuin vellinkeittäjiksi"

• sinkkuseksi.pelastaa

On tyhmää olla täysin ilman. Ensi hätään suosittelen sinkkuseksiä ja moni tyytyy siihen. Moni nainen saa omin käsin/dildolla tms tosi nopeesti orgasmin, mikä ei onnistu yhtä hyvin miehen kanssa. Tuotteita voi tilata monista paikoista ja niitä nykyään jopa marketeissa ja apteekeissakin.
      Miksi olla pahalla päällä kun saa muilla keinoin hoidettua, jos mies on kykenemätön tai jostain syystä haluton. On tutkittu, että tosi moni parisuhteessa oleva harrastaa sinkkuseksiä yksin ja se hyvä hyvinvoinnille. Hiljattain uutisoitiin, että liveseksiä harrastetaan yhä vähemmän jopa nuorten keskuudessa saati vanhempien. Kyse on maailmanlaajuisesta ilmiöstä. Seksihalut voi suuremmat kuin koskaan, mutta silti seksiä harrastetaan yhä vähemmän.

http://www.hs.fi/hyvinvointi/a1455080466677

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016080822035765_uu.shtml

http://nyt.fi/a1473385853610

• otaohjat

Vaimoni ei ole halunnut seksiä yli vuoteen joten mitä tein...käyn vieraissa aina kun tilaisuus tulee, onpa ollut yksi seksisuhdekin...toisella ei ole oikeutta rajoitaa toisen seksuaalisuutta millään lailla vaikka kuinka oltaisiin aviossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      89
      8216
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      91
      6312
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      58
      6223
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      4791
    5. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      44
      3274
    6. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3265
    7. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      57
      2852
    8. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      44
      2809
    9. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      48
      2760
    10. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      49
      2740
    Aihe